Komentáře Lidé Názory Železnice

Názor: Jízdní výhody nemohou být poskytovány na základě zaměstnání, píše krajský náměstek

Počet majitelů režijních jízdenek dlouhodobě klesá. Ilustrační foto: Jan Sůra
Počet majitelů režijních jízdenek dlouhodobě klesá. Ilustrační foto: Jan Sůra

Železničářské režijky a jejich uznávání jsou opět horkým tématem, který řeší ministerstvo dopravy i kraje. Deník Zdopravy.cz přináší názor náměstka hejtmana Moravskoslezského kraje Jakuba Unucky. „Opravdu není možné, aby se ostatní cestující a občané kraje skládali na jízdenku zdarma zaměstnancům ČD či jiné dopravní firmy,“ píše Unucka.

Čtenáři nechť prosím věnují čas krátkému ekonomickému úvodu, který je podstatný pro vysvětlení konce režijních jízdenek.

Kraje objednávají a platí ze svých rozpočtů autobusovou a železniční dopravu. A jsou možné dva finanční modely plateb. Dříve se používal model „NETTO“, kdy kraj platil dopravci pouze předpokládanou a předem dohodnutou ztrátu. Tržby za jízdenky byly tedy příjmem dopravce a kraji bylo jedno, jestli někteří cestující platí nebo ne, toto bylo plně riziko dopravce. Takže když to hodně přeženu, mohli všichni cestující jezdit zadarmo a kraj by to nestálo ani korunu navíc. V současné době ale takovýto model v podstatě nejde vysoutěžit, proto se přechází na financování „BRUTTO“. Zde kraj platí dopravci všechny náklady (naftu, řidiče/strojvedoucí, odpisy, režii…..) a naopak tržby z jízdného jsou plně příjmem kraje.

Na režim „BRUTTO“ postupně přecházejí všechny kraje. V našem kraji už funguje plně u autobusové dopravy a u železniční bude zaváděn u soutěží v letech 2023 a plně pak od roku 2025.

A je jasné, že pokud jsou tržby z jízdného příjmem kraje, bude si kraj rozhodovat, za kolik bude cestující vozit a komu bude poskytovat jízdní výhody – samozřejmě mimo státem nařízené slevy důchodcům a studentům, pokud ještě po roce 2023 budou existovat. A je jasné, že jízdní výhody nemohou být poskytovány na základě zaměstnání současného či bývalého. Bylo by diskriminační a nijak neobhajitelné, kdyby zaměstnanci jedné firmy měli jízdné zadarmo a zaměstnanci jiné firmy museli jízdenku platit. Opravdu není možné, aby se ostatní cestující a občané kraje skládali na jízdenku zdarma zaměstnancům ČD či jiné dopravní firmy. Náš kraj bude poskytovat slevu na jízdném pouze dětem, lidem nad 70 let, válečným veteránům a politickým vězňům. Nikoliv zaměstnancům jakékoliv firmy.

Ale i tento model samozřejmě umožňuje, aby zaměstnanci ČD či jakékoliv firmy cestovali zdarma. A to tak, že příslušná firma zaplatí ve vyúčtování kraji jízdné za ty, kterým chce poskytnout svoji firemní slevu. Takto to již dnes dělají některé firmy, které buď proplácí zaměstnancům jízdenky nebo se domlouvají s krajským koordinátorem na hromadném fakturování jízdného.

V podstatě takto fungují vládní slevy pro seniory a studenty – kraj jednou za měsíc sečte, kolik tratil na jízdném a pošle fakturu na vládu. Stejně může fungovat jakákoliv firemní režijka, včetně zmiňovaných ČD/SŽDC – kraj sečte, kolik tratil na jízdném a pošle fakturu na firmu, která režijky vydává.

Ing. Jakub Unucka, MBA
náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Railman
Host
Railman

Docela by mě zajímalo, jestli se Unucka dopravuje k výkonu své práce za své peníze, jestli mu náhodou náklady na dopravu také neplatí z daní občané této země?

Jaromir
Host
Jaromir

Za vším hledej peníze. Klidně to zrušte al nezůstane to bez odezvy. Spousta lidí kvůli tomu odejde. Protože přesně tímhle to začíná hele mi ti zrušíme jen tohle, druhý rok a ještě tohle.Může si to jít pak dělat kdo chce hlavně ti co to prosazují by si to měli jít zkusit.

Axel
Host
Axel

A Vy víte, že zaměstnavatel nebude proplácet jízdné svým zaměstnancům? Proč u Metransu strojvedoucím kupují IN100? A co by mělo vyřešit, že zákazníci dopravců by měli jít dělat k dopravcům místo dosavadních dopravců? Kdyby vlaky nejezdili, tak cestující by IMHO: a) přesedli do aut popř. do busů nebo b) by nejezdili.

Jaromir
Host
Jaromir

Nevím ale myslím že ne. V současné chvíli kdy memorandum o jízdních výhodách stále platí až do prosince a už se objevují zprávy o to že se to zruší a hotovo je to nic než plivnutím na odbory. Netuším jak to mají u metransu nebo u ČD Cargo. Netvrdím že zákazníci by měli jít dělat k dopravcům možná jste větu „může si to jít dělat pak kdo chce “
Pochopil špatně. Myslím tím práci kterou odvádí jakýkoliv drážní zaměstnanec.

Axel
Host
Axel

@Jaromir… zkuste projít to co jsem napsal níže v této diskusi. Pochopíte že z mého pohledu (=cestující) řešení existuje. A že spíše mě překvapuje celá tak obsáhlá diskuze. Ať už jde o diskuzi o zaměstnaneckých výhodách pro zaměstnance (a rodinu) ČD. Nebo diskuzi o tom, že bez nějaké regulace mají kraje proplácet služební i soukromé jízdy zaměstnanců firmy, které provozují železniční infrastrukturu… Uvědomuju si totiž, že železniční dopravci fungují na konkurenčním trhu (ať už dotované či nedotované autobusy nebo individuální automobilová doprava).

Cyklista
Host
Cyklista

Myslím si, že to dopadne stejně jako vždy. Stejně nikdo ze zaměstnanců, kteří taky křičí, že bez režijky nebude nic dělat, dělat bude a co víc, ani neodejde k jinému dopravci, protože mu zkrátka ČD vyhovují.

vladimír
Host
vladimír

Čím dál tím víc nabývám dojmu,že v této diskuzi tady řádí Nesmrtelná teta…

Otmar
Host
Otmar

Kraj dostává peníze od stejného MD na objednávku vlaků které nařizuje že musí v těch vlacích tyto zaměstnance vozit. Proč by stát MD nemohl nařídit státu ( kraji) toto dělat? Má kraj málo peněz od MD na obslužnost? Proč jezdí některé vlaky téměř prázdné? Není to plýtvání penězi které dostal kraj na zajištění dopravní obslužnosti? Jaká ztráta naproti tomu pro kraj plyne z toho že 2% cestujících jedou na režijku když ten vlak jede tak jako tak? Nebo se kvůli těm 2% rezijkarum ve vlaku musí přidat lokomotiva?

Axel
Host
Axel

Odkazuji na svůj komentář níže… (mj. jde rovněž o integraci busů/vlaků). Čili spíše byste se měl bavit o proplácení jízd v integrovaném systému krajů (a je mi jedno jestli proplácení jízd bude zajišťovat zaměstnavatel, protože Vás chce udržet jako zaměstnance anebo jestli proplácení bude zajišťovat sociální podpora např. protože člověk je v hmotné nouzi a dojíždí na různé pracovní pohovory). Asi administrativně nejjednodušší by bylo zavedení daňové slevy (jako mají např. v Rakousku či Německu) pro výdaje za dojíždění za obživou. P.S. Prosím o zdroj Vašeho tvrzení, že pro jednotlivé kraje je v částce na hromadnou dopravu rovněž částka která… Číst vice »

Cyklista
Host
Cyklista

Správný dotaz, o víkendech je množství komentářů nespokojených režijkářů téměř nulové. Z toho plyne, že všechny tyto komentáře píšou během pracovní doby…..

Ignác Pospíšil
Host
Ignác Pospíšil

Vzhledem k tomu, že režijkáři pracují v turnusech a ne podle běžného pracovního týdne, se spíše otázka, proč chodíte na NET s vypnutým mozkem…

Tanya Nohab
Host
Tanya Nohab

Jako fíra jezdím do práce autem,neboť nástup na a ze šichty mám takový, že mi vlak nejede,projezdim cca 6 tisíc a rád bych,aby mi ta režijka zůstala alespoň na cestu do Prahy do školy nebo na periodickou zdravotní prohlídku.

Axel
Host
Axel

Odkazuji na svůj komentář níže… fakt dochází k popletení pojmů a řešení existuje a doufám, že i v budoucnu si nebudete muset platit jízdné ze své čisté mzdy.

Leinad
Host
Leinad

Jo ale to si domluv se zaměstnavatelem 🙂

Cyklista
Host
Cyklista

Pokud by ČD místo režijky dávala příspěvek na dopravu, platil by i na jízdu autem….

MAGADANCZ
Host
MAGADANCZ

Jen na okraj k článku pana náměstka: – režíjky, tak jako např. výsluhy pro policisty, hasiče, vojáky, …jsou dány zákonem, tak to prostě je…, – kraj dopravu hradí z peněz daňových poplatníků (dostává podíl na daních a část příjmů i ze státní kasičky vč. dotací na všechny možný věci), tj. většinu výdajů kraje hradí stejně daňový poplatníci. Tak jako daňový poplatníci hradí ve finále ty výsluhy policistů, hasičů, vojáků, …, který hradí stát, – pokud si kraj vybral český dráhy, tak přeci o existenci zákona, který režíjky řeší, věděl (tj. jako chtít 50 korun zpátky/slevu po dispečingu nebo taxikáři v… Číst vice »

Stanley
Host
Stanley

Bohužel pan Unucka neví o čem hovoří… 🙁

Jakub Unucka
Host
Jakub Unucka

Hm, dovoluji si oponovat.

Hrackalw
Host
Hrackalw

Pane Unucko. ČD je akciovka ale stoprocentně patřící státu. Režijka je benefit který stát nestojí ani korunu. Bude-li nahrazena čímkoli jiným nebo dojde k proplacení krajům již to budou náklady takže buď na tom celkové stát prodělá poklesem zisku nebo zvětšením ztráty podle toho v jakých číslech právě ČD budou a nebo se bude jednat jen o přerozdělení peněz mezi státem a to naprosto zbytečně které jen budí vášně.

Hrackalw
Host
Hrackalw

Režijky jsou v cele Evropě a různé benefity jsou staré jako dráha sama. Proč právě u nás a teď naším politikům vadí. Jsme naprostá výjimka.

Hrackalw
Host
Hrackalw

Ještě si dovolím jednu poznámku. Před několika roky jsem někde četl že Německa vláda poskytl DB několika miliardovou dotací protože se obávala zhoršení reitingu a zdražení půjček pro DB z toho plynoucích. Pane Unucko takto se chová dobrý hospodář a ne jako nase ministerstvo dopravy a kraje, které ucítí pár korun ale jaké by to mohlo mít důsledky již nikoho nezajímá.

A.R.
Host
A.R.

Dovolovat si můžete, ale to je tak všechno.
A fakt po tom všem můžete o sobě říct, že jste odborník? Fakt??

Hrackalw
Host
Hrackalw

Ne za odborníka se rozhodne nepovažuji. Píšu jen co jsem četl. Rakouští kolegové když je střídáme jen nevěřícně kroutí hlavou jak se nas stát stará o svého dopravce. Rakouská vláda se asi o svůj majetek stará o dost lépe :-).

A.R.
Host
A.R.

Díky za názor, ale ptal jsem se Unucky. Nebo jsi jeho mluvčí? 🙂

Hrackalw
Host
Hrackalw

Tak to se omlouvám je to tu nepřehledné čtu a píšu na mobilu 😀.

A.R.
Host
A.R.

V pohodě. 🙂 Tu mobilní verzi moc nesnáším, diskuze v ní je fakt nepřehledná.

Hrackalw
Host
Hrackalw

Pan Unucka ví o čem hovoří to se ho musím zastat i když s ním nesouhlasím. Jen se na to dívá pouze z pohledu krajů. Nic není jen cerno- bílé .

Mates
Host
Mates

Pracuji u ČD už 35 let a železnice je pro mě srdeční záležitost. Jezdím vlakem do zaměstnání a rád jej využiji i za rekreací. Asi se na tom nic nezmění, pokud si vlak budu muset v budoucnu zaplatit, ale je mi přeci jen z toho smutno, jak některým spoluobčanům vadí jízdní výhody železničářů. A není pravda, že by režijky byly zcela zdarma, podotýkám. Pokud někdo tak touží po režijce, může k ČD nastoupit, volných míst je v současnosti relativně dost. Tedy aspoň v provozu. Ale holt makat o víkendech, svátcích, probdělé noci, spát někde mimo domov, v létě i zimě… Číst vice »

Axel
Host
Axel

Dobrý den, 1) Vděk za Vaši (věřím skvělou) práci hledejte u svého zaměstnavatele. Kraj/cestující jsou zákazníci – jejich spokojenost poznáte podle toho že budete mít práci. Šokuje mě, že se dospělý člověk se chce dovolávat vděku u zákazníků svého zaměstnavatele. Vidím obrovský rozdíl mezi spropitným v restauraci pro konkrétní šikovnou/znalou servírku vs. hromadnou dopravou, jejíž ne/kvalitu (čistotu vlaku, dochvilnost,…) není jeden jediný člověk schopný ovlivnit, nebo fakt spropitným pro např. strojvedoucího dokážu zlepšit službu na které se pan strojvedoucí podílí? 2) Já jako cestující nezávidím nikomu režijku. 3) Ale jako volič v konkrétním kraji nezapomínám, že došlo ke změně =… Číst vice »

Cyklista
Host
Cyklista

Omlouvám se, tady se nebavíme o závisti. Já režijku mám taky, taky si platím prolongaci a komerční příplatek. A nikdo, ani pan Unucka nechce režijky zrušit. Dle mého to je ale chyba. Režijky jsou dle mne pouze politickým nástrojem odborů, aby ukázaly, že tvrdě bojují za práva železničářů. Pokud by jim opravdu šlo o zaměstnance, klidně nechají režijky reřijkami a prosadí jako benefit příspěvek a dopravu. Tak jak jej známe od ostatních firem. Zaměstnanci by za prvé ušetřili peníze, které nyní musí za režijky platit a za druhé by nebyli omezeni jen na vlaky ČD, ale měli by cestu do… Číst vice »

Roman G.
Host
Roman G.

A zase ty režíjky…. Pro mne není problém, že dostávají výhody zaměstnanci ČD, ti si to zaslouží, ale pořád nechápu, proč je mají zaměstnanci např. SŽDC. SŽDC nikoho nevozí, nejsou dopravce a přesto mají režijku. Proč?!! To si může nárokovat režijky i soukromý dopravce, který sem tam tahá vlaky ČD nebo ČDC z bryndy.
Zkuste se, Vážení železničáři, zamyslet nad tímto, a ne pořád vyhrožovat stávkami, které nahrají jen SŽDC, protože jim stejně všichni za odřeknuté vlaky zaplatíme z naších daní.

vladimír
Host
vladimír

Musím připomenout,že České dráhy nerozkouskovaly provozní zaměstnanci,ale novodobá polistopadová vládní garnitura v čele s velkým Václavem.Proto byla v roce 1997 pětidenní stávka,i když nám to bylo houby platné.SŽDC,ČD Cargo.DPOV a podobně nikdo z obyčejných železničářů nechtěl.

Otmar
Host
Otmar

Zaměstnanec ČD nemá mít režijku protože tam jen cvaká jízdenky. Mnohem větší práci a zodpovědnost má jiný železničář ale ten je zaměstnanec SŽDC. Ten má právo mít režijku více. Budeme se tady hádat kdo je větší železničář zda zaměstnanec té či oné firmy?

Roman G.
Host
Roman G.

Prominte, ale tohle mi připadá, jako když údržba dálnic a silnic by chtěla jízdní výhody do autobusů protože jezdí po jejich cestách. Proto, proč se mi nelíbí, že režijky mají i SŽDC a pod.

Ignác Pospíšil
Host
Ignác Pospíšil

Protože bez zaměstnanců SŽDC ČD ani nevyjedou ze stanice…

George
Host
George

Važení píšete tady o něčem co není pravda. Režíjní jízdenka nebyla není a nikdy nebude!!!! Nejdřív si zjistěte jaká je cena režijky a pak mudrujte. Jedině kdo má jízdné zdarma jsou vládní činitelé nikdo jinej.

Tadeáš
Host
Tadeáš

Jen zaměstnance zbytečně provokujte, pak se budete divit, že nejsou lidi v kritickém počtu (jako řidičů autobusů)…

xyz
Host
xyz

„Jen zaměstnance zbytečně provokujte“
– Provokovat je mohou snad jedině samy ČD tím, pokud se s objednateli (zde: kraji) nedohodnou na kompenzaci za uznávání (nejen) režijních jízdenek (ale i jiných jízdenek z kategorie „kde tržba zůstává dopravci“) s krajem při brutto-smlouvách.

– I zde platí „co je vidět a co není vidět“. I kdyby hypoteticky se ČD na onom uznávání nedohodly a zaměstnanci kvůli neplatnosti režijní jízdenky v konkrétních regionálních spojích od ČD odešli, tak půjdou pracovat do jiného sektoru, kde vykryjí dosavadní nedostatek pracovníků. Tzn. sice ztráta pro sektor osobní železniční dopravy, ale přínos pro sektor jiný.

xyz
Host
xyz

Je příznačné, jak je některými osobami „kopáno“ do představitele Moravskoslezského kraje, tedy jednoho z (většiny) krajů, které i od 12/2019 zadaly prakticky všechny) výkony v železniční ZDO Českým drahám, ač tomu tak být nemuselo.

Mohlo se soutěžit; mohlo se konat přímé zadání jinému dopravci; v takových vlacích by pak zaměstnanecké jízdenky ČD neplatily tak jako tak, bez ohledu na typ smlouvy (brutto vs. netto) či její konkrétní podmínky.

Jan1203
Host
Jan1203

Vážený pane xyz, mě zase docela překvapuje, že po téměř 2×300 příspěvcích nejste schopen pochopit (nebo nechcete), proč zmíněné změny mohou uživatelům režijních výhod vadit a proč pořád do kola opakujete „nikdo nic neruší“. Stejně jako je pochopitelný postoj krajů, tak se zkuste vcítit do zaměstnance SŽDC, kterému je úplně jedno, zda v závazku bude jezdit ČD netto, ČD brutto či někdo jiný. Ale: Dosud mohl závazkové vlaky libovolně využívat, což nyní v 2. a 3. případě přestává platit, tedy tento benefit jaksi postupně (salámovou metodou chcete-li) ztrácí na hodnotě, což je podobné, jako byste někomu postupně snižoval plat –… Číst vice »

xyz
Host
xyz

„tak se zkuste vcítit do zaměstnance SŽDC“ … čili zaměstnance, který ani není zaměstnavatelem subjektu poskytujícím onu zaměstnaneckou výhodu. 🙂 Stále platí, že je pouze a výhradně na (ne)zaměstnavateli (ČD, a. s.), aby na uznávání těchto jízdenek přistoupil. „Dosud mohl závazkové vlaky libovolně využívat, což nyní v 2. a 3. případě přestává platit“ Jen v případě, že tuto věc kraj smluvně uplatní + že se s ním ČD nedohodnou na kompenzaci platnosti těchto jízdenek. „Dosud mohl závazkové vlaky libovolně využívat, což nyní v 2. a 3. případě přestává platit, tedy tento benefit jaksi postupně (salámovou metodou chcete-li) ztrácí na hodnotě.“… Číst vice »

Jan1203
Host
Jan1203

… čili zaměstnance, který ani není zaměstnavatelem subjektu

Přemýšlíte u toho nebo jen píšete a píšete?? Tomu já opravdu nerozumím…

Ketchup1970
Host
Ketchup1970

Chápu logiku autora. Jenomže režijní výhody jsou od nepaměti ( na internetu je o tom obsáhle pojednání ) a v principu zahrnují v sobě to,že se vlakem veze někdo od dráhy aniž by zaplatil tedy alespoň plnou cenu. Ve všech možných státech to fungovalo po celé staletí, protože se tak dopravovali zaměstnanci k místu výkonu práce a navíc i ve svém volnu. Vlak pojede plný nebo prázdný téměř za stejné náklady, tím , že odveze neplatíciho “režijkáře” nevznikne ztráta o nic větší , než kdyby 20 cestujících bylo obézních a tudíž by vezl o 70 kg víc zátěže. Dopravují se… Číst vice »

xyz
Host
xyz

„Jenomže režijní výhody jsou od nepaměti“. Však je autor rušit nechce. „a pokud lidé tleskají superslevě pro všechna děcka a seniory ve výši 75% nezávisle na tom zda jedou do školy či do lázní nebo jenom za ušetřené peníze na jízdním zapaří v klubu, nemusí je trápit ani režijní jízdné“ – Však režijní jízdné nikdo rušit nechce. – Zdaleka ne každý (mj. včetně mě) oné tzv. superslevě (75 %) tleská. „Ze vás netrápí na takové úrovni jiné zaměstnanecké benefity.“ Podsuv; nikdo tento benefit rušit nechce a málokoho ze zde diskutujících (jestli vůbec někoho) jeho existence „trápí“. „Nevím jak hodlá kraj… Číst vice »

Y.K.
Host
Y.K.

Tak já chci také jízdenku zadarmo, přepravit jednoho navíc nic moc stát nebude, vlak pojede za své náklady. 🙂 Ale vážně, budete se dívit, ta ztráta bude větší. Pokud vlak poveze 20 lidí (pro jednoduchost) a jeden režijkář pojede zadarmo, tak mátě nějaké náklady na jízdu a nějakou tržbu, tu v tomto případě o 5 % sníženou proti stavu všichni platí bez rozdílu barvy pleti, pohlaví a podnikové průkazky a rodinné příslušnosti. A ten rozdíl musí doplatit kraj. Vynásobte počtem režijkářů, jejich rodin a počtem dnů v roce a ta častka nebude nikterak malá a bude placená někým jiným než… Číst vice »

Ketchup1970
Host
Ketchup1970

Ale kraj nebude hradit zaměstnanecké benefity, bude platit za naftu, mzdy , za využití drážní cesty, za údržbu vozidel, ale jemu jde o ušlé peníze, které by neměl a teď je chce po všech.

Cyklista
Host
Cyklista

NIKDO NECHCE RUŠIT REŽIJKY. Lidé čtěte. Jde jen o vypořádání kraje a zaměstnavatele.

Zbyněk
Host
Zbyněk

Nevím jak hodlá kraj dodržování kázně kontrolovat, když se budou zaměstnanci znát a prostě jeden druhého nechají jet. Budou si platit své revizory? A kolik takový revizor bude mít mzdu ? Dosáhne úspor ? Ano, režijní jízdenky jsou na dráze od nepaměti, ale nikdy osobní doprava neměla takový způsob financování. Musel bych pátrat v archivech zda-li nějaká ztráta byla kdysi hrazená či ne. Nikde se o tom v literatuře pořádně nedočtete, takže historií bych se tolik neoháněl. Co se týká slev valná většina zaměstnaců jsou lidé, kteří nemohou překousnout to, že nemohou cestující kasírovat v maximálních částkách v rámci svého… Číst vice »

Tady na Moravě
Host
Tady na Moravě

Že zaměstnanci ČD (SŽDC, RegioJetu, Arrivy,…) požadují po svém zaměstnavateli určitý benefit, je jejich plným a neoddělitelným právem. Toto vyjednávání ale musí probíhat jen a pouze na úrovni mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem a je nemyslitelné, aby do toho byl tahán někdo třetí, nedejbože aby tím třetím byl zákazník, tj. ne cestující, ale KRAJ = objednavatel. Zákazníka dopravce skutečně nezajímá, co zaměstnanec požaduje a vůbec jestli mu má dávat něco zadarmo. Když si kupujete v krámu rohlíky, taky nedáváte jeden rohlík jako odpustek prodavačce. Ten rohlík ji musí dát majitel krámu až po směně. Tedy pokud si zaměstnanci požadují jízdné zdarma,… Číst vice »

Zbyněk
Host
Zbyněk

Např. pro kraj by bylo nejvhodnější, kdyby nasadil svoje vlastní revizory.

Takový koncept je zastaralý. Jsou i jiné způsoby.

Přemek
Host
Přemek

Stručné, jasné, pochopitelné. Díky autorovi článku za uplatnění zdravého rozumu.

Jiří
Host
Jiří

Mi pořád není jasné, proč všichni tak kvičí, když neprojedou ani to, co za režijku zaplatili. Jiný by chtěl zase kompenzaci v podobě 20 000 navíc k výplatě, aby souhlasil se zrušením, ikdyž se nic neruší… Dyť tuhle částku nemá plno lidí ani jako celou hrubou mzdu natož jen jako nějaký doplatek… Si fakt připadám jak někde na jupiteru, když někteří chcou práva socialismu, ale povinnosti kapitalismu. Jenže takhle to nefunguje !

Mirek
Host
Mirek

Jako strojvedoucí jezdím do práce autem, protože běžně začínám nebo končím v čase, kdy nic nejede. Za tu režijku „zdarma“ zaplatím 1000 korun; ne moc, ale celý rok ve volnu vlakem nejedu (viz musím mít auto a mám rodinu tak asi tak), v práci se ale požaduje, abych nastupoval ve více městech (Olomouc, Červenka, Prostějov, Zábřeh). Stále je to super benefit??? Mi nepřijde…

xyz
Host
xyz

„Stále je to super benefit??? Mi nepřijde…“
Pokuste se vyjednat si jiný benefit (např. vyšší finanční ohodnocení namísto tohoto nepeněžního benefitu), jakož i možnost nástupu na směnu pokud možno stále ve stejném městě; lepší začátky/konce směn atd.

Někteří vaši kolegové zde (+ v diskusi na jiný článek vydaný o den dříve) tvrdí, že železničářské odbory pracují dobře a zaměstnanců se zastanou, tzn. je-li toto tvrzení pravdivé, pak by měly v této věci zvládnout vyjednat dobré podmínky i pro vás.

Hrackalw
Host
Hrackalw

Vážený pane sledují tu vaše názory a jen se divím jak jsou naivní 😀. Stále opakujete ať si vyjedname finanční ohodnocení a pod. No dobrá režijka je vlastně benefit díky kterému se dejme tomu spokojíme s otrochu menší mzdou připusťme že se režijky zrušit a zaměstnanci dostanou přidáno. Pro nás možná skvělé ale podívejme se na to z pohledu krajů. Kvůli zvýšení mezd nezbyde nic jiného než že kraje budou nuceny platit za služby více než jsou dojednané ceny ve smlouvách. Stejně jako to bylo minulý rok u autobusu. Takže by kraje platily zvýšení mezd pro všechny zaměstnance a ne… Číst vice »

xyz
Host
xyz

„Kvůli zvýšení mezd nezbyde nic jiného než že kraje budou nuceny platit za služby více než jsou dojednané ceny ve smlouvách.“ Ovšem že ne – železniční dopravci jsou vázání smluvním ujednáním uvádějícím konkrétní částku coby cenu dopravního výkonu. Ostatně, i peněžní plnění vůči zaměstnancům ČD ze strany zaměstnavatele bývá pravidelně navyšováno (O. K., proč ne – co si představitelé zaměstnanců se zaměstnavatelem vyjednají, to mají; nemusejí se za to ostýchat se slovy „raději po zaměstnavateli nebudeme chtít vyšší mzdy, protože pak by kraje musely našemu zaměstnavateli zaplatit více peněz“), aniž by kvůli tomu kraje každoročně automaticky navyšovaly úhradu vůči ČD.… Číst vice »

Hrackalw
Host
Hrackalw

Autobusoví dopravci byly také vázání smlouvami a jak to dopadlo. Režijka je ideální benefit na kterém všichni zákazníci a vlastně i občané republiky vydělají. Jakýkoli jiný není tak výhodný pro všechny. Ano zvýší se mzdy nebo ČD bude financovat něco jiného to ale znamená že zbyde méně peněz na obnovu vozového parku a jiné důležité věci. Cestující se déle dočkají nových vlaku a pod. Ale to se stále bavíme o ČD. Co ale zaměstnanci SŽDC? Ano vystavkují si vyšší mzdy a protože je to státní organizace placená ze státních peněz tak my všichni jim toto zvýšení zaplatíme z daní. Místo… Číst vice »

xyz
Host
xyz

„Autobusoví dopravci byly také vázání smlouvami a jak to dopadlo.“ Uhýbáte od železničního tématu ke specifické situaci, do které jednorázově vstoupil vliv zvenčí (skokové navýšení minimálních mzdových tarifů pro řidiče) – ze strany státu. Taková situace u železničních dopravců nenastala. „Režijka je ideální benefit na kterém všichni zákazníci a vlastně i občané republiky vydělají.“ – Však ji zaměstnancům ČD nikdo nebere. – Někteří zaměstnanci (viz zdejší i předchozí diskuse) uvádějí, že pro ně ideálním benefitem není; mj. proto, že jej téměř ani nevyužijí; a že by raději uvítali jiné benefity (peněžní plnění; jiné začátky/umístění výkonu práce atd.). „Ano zvýší se… Číst vice »

Hrackalw
Host
Hrackalw

Každé navýšení mezd se a to u každého podniku nebo firmy buď promítne do cen pro zákazníky nebo zhorší hospodaření. To snad uznáte. Tak dobře dostaneme určitou finanční náhradu za režijky to je vlastně zvýšení mzdy. A co bude následovat? Když někam budu potřebovat jet. Rozhodně asi nepojedu vlakem když na něj již nebudu mít slevu ale vezmu si auto. Kraj o ty tržby přijde stejně protože většina rezijkaru to udělá podobné. Tak a ted mi vysvětlené kdo na tom vydělá? Kraj? Zaměstnavatel? Životní prostředí? Ostatní řidiči, kteří budou mít ještě více ucpané silnice? Vím namitnete že na to vydělám… Číst vice »

xyz
Host
xyz

„Každé navýšení mezd se a to u každého podniku nebo firmy buď promítne do cen pro zákazníky nebo zhorší hospodaření.“ Nikoliv, chybně předjímáte pouze dvě možnosti, když reálně existuje více možností. Plus znovu opakuji – ČD svým zaměstnancům pravidelně navyšuje finanční mzdové plnění, aniž by byly každoročně navyšovány platby od objednatelům směrem k ČD. „Když někam budu potřebovat jet. Rozhodně asi nepojedu vlakem když na něj již nebudu mít slevu ale vezmu si auto.“ Připomínám, že provoz automobilu je nákladově dražší než jízdné vlakem. Ostatně, část platítíchc cestujících ve vlacích jezdí vlakem právě i z tohoto důvodu. „Kraj o ty… Číst vice »

Hrackalw
Host
Hrackalw

Já psal že firma buď zvýší ceny nebo se to projeví na hospodaření firmy to znamená různé šetření na nákladech a pod. Nezlobte se na mě ale třetí možnost já opravdu nevidím než zvýšení cen nebo změnu v hospodaření. A to že předjímal? To samé děláte vy já předjímal že to tak bude a vy že nebude. A co se týká toho morálního ohodnocení. Tak rezijku a tím pádem to ohodnocení mi dává stát a teď mi de facto řekne že s tím je konec. Ano kartička mi třeba zůstane ale jinak mi bude k ničemu pan ministr všem to… Číst vice »

Jára
Host
Jára

V článku výše: „V současné době ale takovýto model v podstatě nejde vysoutěžit, proto se přechází na financování „BRUTTO“. Zde kraj platí dopravci všechny náklady (naftu, řidiče/strojvedoucí, odpisy, režii…..) a naopak tržby z jízdného jsou plně příjmem kraje.“ Z toho vyplývá, že zvýšení mezd by se promítlo do zvýšení plateb kraje. Nebo snad chcete tvrdit, že mzdy nejsou náklady na strojvedoucí?

xyz
Host
xyz

„Nezlobte se na mě ale třetí možnost já opravdu nevidím než zvýšení cen nebo změnu v hospodaření.“
Existuje nejen že třetí, ale i čtvrtá možnost.

„Tak rezijku a tím pádem to ohodnocení mi dává stát“
Nikoliv, dává vám ji dopravce ČD, a. s.

„a teď mi de facto řekne že s tím je konec.“
Odebrat vám ji může opět pouze a jen dopravce ČD, a. s.
(pozn. navíc téma tohoto článku se týká jednoho z krajů, nikoliv státu).

„Je to ze strany pana ministra vyjádření neúcty k naší práci.“
O kterém ministrovi mluvíte + v jaké souvislosti?

Hrackalw
Host
Hrackalw

Prectete si nedávný článek. Celé to vzniklo tím že ministr dopravy chce zrušit povinnost všem krajům uznávat ve vlacích objednaných krajem režijky a tím je vlastně totálně znehodnotí bude to jen bezcenná kartička. Režijky mi dává de facto stát zákonem kterým to ČD nakazuje a ten samy stát zastoupeny ministrem dopravy ruší povinné uznávání .

xyz
Host
xyz

„Celé to vzniklo tím že ministr dopravy chce zrušit povinnost všem krajům uznávat ve vlacích objednaných krajem režijky“ … což dává logiku. Neexistuje důvod, aby kraj byl (ze státního nařízení) POVINEN činit smluvní ujednání s jakýmkoliv dalším subjektem (resp. s jedním konkrétním dopravcem na trhu osobní železniční přepravy, a to s dopravcem ČD, a. s.; u jakéhokoliv jiného železničního dopravce mu ministerstvo tuto povinnost nenařizuje, což mimochodem znamená možné znevýhodnění pro dopravce ČD, a. s. na železničním trhu) o jinak než tak, jak si sám přeje a jak sám uváží. “ tím je vlastně totálně znehodnotí bude to jen bezcenná… Číst vice »

Hrackalw
Host
Hrackalw

Tak to teď ale predjimate vy co kraje a ČD udělají tak za to nekritizuje ostatní a to že jste se nevyjádřil k tomu že ze strany pana ministra ne ministerstva to je vyjádření neúcty k naší práci beru jako souhlas. Ono to totiž nic jiného není. Vlastně nám řekl nezaslouží tě si tento benefit.

xyz
Host
xyz

„ze strany pana ministra ne ministerstva to je vyjádření neúcty k naší práci“
Zejména to považuji za vyjádření ministrovy úcty vůči práci jednotlivých krajů; ve smyslu „ať kraje samy uváží, jaké podmínky si do SVÝCH smluv s dopravci dají či nedají“.

„že jste se nevyjádřil k tomu že ze strany pana ministra ne ministerstva to je vyjádření neúcty k naší práci beru jako souhlas“
Podsuv.

Hrackalw
Host
Hrackalw

Zkuste se na to podívat takto. Ano kraj je zákazník kraj si objednal u určitého dopravce službu. Ale jen službu vlaky zůstávají v majetku toho dopravce. Tu službu si objednal pro své občany jako veřejnou službu. Byla uzavřena dohoda i o ceně ve které oba subjekty jistě kalkulovaly i s majiteli rezijek protože oba o té povinnosti uznávání věděli. Tak proč teď chtějí kraje nařizovat majiteli vlaku koho mohou svézt zdarma když k porušení podmínek smlouvy a ceny za kilometr de facto nedojde.

xyz
Host
xyz

„Tak proč teď chtějí kraje nařizovat majiteli vlaku koho mohou svézt zdarma“
Protože kraje u brutto-smluv ponesou riziko tržeb = z jakékoliv „neIDS“ jízdenky (z které jdou tržby na „společnou krajskou hromádku“, zatímco z jízdenek ČD jdou tržby přímo do kapsy dopravce) vzniká při brutto-smlouvě objednateli finanční újma.

Jinak, z logiky věci vám na toto může nejpřesněji odpovědět právě p. Unucka; bude logické, když se na něj obrátíte (např. e-mailem).

Hrackalw
Host
Hrackalw

No dobře ale pakliže dojde k tak veliké změně podmínek. Protože při uzavírání smluv se jistě s rezijkari počítalo nemělo by dojít k uzavření smlouvy nove? Dopravci totiž jak jsem již psal v minulých příspěvcích docela jistě kvůli oprávněným požadavkům zaměstnanců stoupnou náklady a tak by kraj měl platit víc. A jsme u jádra problémů. Peníze jsou stále jen jedny jen se jinak přerozdělí.

xyz
Host
xyz

„No dobře ale pakliže dojde k tak veliké změně podmínek.“ Normativní/spekulativní tvrzení; dle jiného (rovněž normativního) pohledu jde naopak o velmi drobnou změnu podmínek. “ Protože při uzavírání smluv se jistě s rezijkari počítalo.“ Připomínám, že aspekt „kraje požadující kompenzaci za uznávání režijek“ (jakož i jiných „neIDS jízdenek“!) vzniká až existencí tzv. brutto-smluv, které začaly být sjednávány až nyní. „Dopravci totiž jak jsem již psal v minulých příspěvcích docela jistě kvůli oprávněným požadavkům zaměstnanců stoupnou náklady“ Nemusejí. Doložka o finanční kompenzaci za (zdaleka nejen – viz předchozí odstavec) režijní jízdenky mohla být již v dosavadní smlouvě (přinejmenším tomu tak je… Číst vice »

Cyklista
Host
Cyklista

Pořád si myslíte že režijka je zdarma. Není. Jen neplatíte jízdné. To za Vás platí ostatní.

Cyklista
Host
Cyklista

Když do železnice taháte autobusy, tak si srovnejte jedna a jedna.
1. hlavní problém u autobusů bylo navýšení zaručené mzdy pro řidiče
2. všichni autobusoví dopravci mají modernizovaný vozový park

Hrackalw
Host
Hrackalw

Pane já nikam netaham autobusy to byl jen příklad jak to dopadlo tam a že by to mohlo dopadnout podobné na železnici kde jak doporučuje pan xyz bychom si měli místo rezijek nechat navýšit mzdy. Byla to reakce na jeho názor. Se kterým já jen tak mimochodem nesouhlasím proto jsem na něj reagoval.

Jára
Host
Jára

Teze 1: Není pravda, protože problém je nedostatek řidičů (viz v mnoha krajích byly rušeny spoje) kdyby měli platy dost vysoké nenastal by přece na trhu řidičů autobusu nedostatek (tzn. poptávka převyšuje nabídku).
Teze 2: Není pravda, protože spousta autobusů jezdících v regionech jsou staré a často poruchové (průměrné stáří autobusů v ČR = 14 let). Nebo dokonce byl článek asi před rokem, jak v Plzni museli cestující zavolat policii, jelikož autobus byl nezpůsobilý jízdy.

xyz
Host
xyz

„(průměrné stáří autobusů v ČR = 14 let)… kde průměr je výrazně navyšován autobusy odstavenými či „zálohami záloh“, leč reálně téměř/vůbec nejezdícími; jakož i autobusy typu „stará Karosa vojáků/hasičů/fotbalistů“ atd.

V ZDO je běžné mít max. stáří vozidel 10, max. 12 let, tzn. průměrné stáří autobusů cca 5 – 6 let.

Jára
Host
Jára

To by těch odstavených autobusů muselo být velké množství blížící se k množství používaných. Př: (6let+20let)=26/2=13let. Celkový průměr 13 let za předpokladu, že množina používaných vozů a odstavených se rovná. Pochybuji, že někde rezne tolik vozů. Nehledě na to, že nepoužívaný autobus sebou stejnak nese náklady (amortizace, pojištění, místo na odstavení apod.) Na webu lze rovněž nalézt články, že dopravci nedodržují stáří autobusů 9let.

Jan Sova
Host
Jan Sova

obnova vozového parku ?? Krytá z ušetřených peněz na platech ?? No to je pokračování Pátého elementu, ne ? Ještě jste mohl napsat peníze na „ne“údržbu stávajícího voz. parku….

Hrackalw
Host
Hrackalw

Pane Sova špatně čtete. Já psal že kdybycho jak doporučoval pan xyz si místo rezijek nechali skokové navýšit mzdy, že by pak zbylo zákonitě méně peněz na ostatní věci. Balíček financí se kterým ČD hospodaří by přeci zůstal stejný ne? Nebo by si dráhy na ty zvýšené platy měly půjčit? To snad ne.

Cyklista
Host
Cyklista

1. NIKDO NERUŠÍ REŽIJKY, pouze kraje nechtějí platit službu, kterou si neobjednaly.
2. nikdy není nic zadarmo, i za tu režijku se platí a dvakrát. Jednou zaměstnanec za prolongaci a podruhé my všichni při dotacích ČD
3. pokud by SŽDC a ČD přešly na příspěvek na dopravu, byli by na tom zaměstnanci lépe (lze použít i na autobusy, MHD, auta)

jal
Host
jal

V máte zaměstnání, kde si benefity uvedené ve smlouvě můžete zrušit a místo nich dostanete peníze? Jaká je to firma?

xyz
Host
xyz

„V máte zaměstnání, kde si benefity uvedené ve smlouvě můžete zrušit a místo nich dostanete peníze?“
Chybně chápete text.

Může si dojednat (samostatně či – v případě velké firmy tím spíše – prostřednictvím odborů) úpravu této smlouvy tak, aby dosáhl (z jeho pohledu) lepších pracovních podmínek (vyšší peněžní plnění namísto peněžního benefitu, který je pro něj osobně málo využitelný; jednotné místo nástupu práce; vhodnější čas nástupu do práce atd.). Toť vše.

xyz
Host
xyz

Pozn. oprava překlepu:
„namísto peněžního benefitu, který je pro něj osobně málo využitelný“
Samozřejmě NEPENĚŽNÍHO benefitu.

MiKi
Host
MiKi

Tak to je vtip dne…. odbory a dobře pracují. Řeknu vám na rovinu, kdyby neměli vyjednanou skvělou cenu na pojištění odpovědnosti, tak je kopnu do lajera.

zaosai
Host
zaosai

Dnešní podoba režijek je totálně zastaralá a nevyhovující.Dřív pokud někdo měl režijku,tak si u pokladny kupoval „režijní jízdné“.To ovšem bylo zrušeno pro nákladné tištění kartonových jízdenek.Zavedl se diskriminační model ve stylu kup si paušál a je na tobě zda ho využiješ s nehoráznýma podmínkama.Dnes by nebyl problém se vrátit k původnímu modelu kup si režijní jízdenku ,když jí potřebuješ.Ovšem jen pro ČD a ne pro cizí firmy(SŽDC) co pořád tvrdí,že jsou jiná firma.Stačí se podívat na některé výpravčí co stojí u otevřených dveří vlaku a čekají až z druhého konce je přijde zavřít průvodčí.A komentují to,že jsou jiná firma a… Číst vice »

Kajman
Host
Kajman

Musíte? A proč?

zaosai
Host
zaosai

Třeba protože děti studují a tím pádem pokud bych jí pro jejich dojíždění potřeboval,tak bych jí musel mít tady.

Cyklista
Host
Cyklista

Můžete dát do depozitu

Cyklista
Host
Cyklista

Proto celou dobu říkám, že kdyby odbory nelpěly na tomto přežitku a přešlo se na „běžný“ příspěvek na dopravu, byli by na to zaměstnanci mnohem lépe

Karel
Host
Karel

„některé výpravčí co stojí u otevřených dveří vlaku a čekají až z druhého konce je přijde zavřít průvodčí“ – hm, a u osobního auta nebo autobusu taky čekáte, že vám dveře bude zavírat dopravní policie nebo správa a údržba silnic? Navíc zavírat dveře u cizího vlaku bez řádného proškolení a pověření provozovatelem vlaku je podobné riziko jako svévolně omývat graffiti z Karlova mostu. Pokud vlaku nefungují dveře a vlak tím výrazně narušuje grafikon, tak by provozovatel trati měl nanejvýš nařídit jeho vyřazení z provozu (tak jako to dělá dopravní policie na silnici s nezpůsobilými auty). On by si dopravce příště… Číst vice »

Martin Nosek
Host
Martin Nosek

„Navíc zavírat dveře u cizího vlaku bez řádného proškolení a pověření provozovatelem vlaku je podobné riziko jako…“ A sakra, tak ono na zavírání dveří musí být školení. A jak takové školení probíhá? Banda průvodčích stojí u vozu a učí se brát za kliku? A musí být i na jejich otevírání? Já abych věděl, zda si je jako cestující mohu otevřít a vystoupit nebo mám čekat na vlakvedoucího, až mi je milostivě dojde otevřít, protože já nemám školení. „hm, a u osobního auta nebo autobusu taky čekáte, že vám dveře bude zavírat dopravní policie nebo správa a údržba silnic?“ Čičmunda z… Číst vice »

Cyklista
Host
Cyklista

A proč mi u konkurenčního dopravce dveře při vystupování otevře stevard? =) =) =) =) A při nástupu do vlaku mě pozdraví a usměje se?

Zdenek Tesařík
Host
Zdenek Tesařík

Z odpuštění vy jako zastupitel jste placen z peněz daňových poplatníků a cesty veřejnou dopravou nebo auto s řidičem Vám připlatí úřad opět z peněz daňových poplatníků a ne nějáké firmy, takže měřte i pro sebe stejným metrem⁉️⁉️Máme Vám mi daňový poplatníci také poslat fakturu za Vaše příjmy a výhody jako to chcete po režijkářích kteří dělají u firmy přes 20led a režijní výhody je dohoda zaměstnavatele s odbory. Jak dlouho jste Vy ve funkci a čím si ty výhody zasloužíte Vy❓

xyz
Host
xyz

„cesty veřejnou dopravou nebo auto s řidičem Vám připlatí úřad opět z peněz daňových poplatníků“ Jde-li o pracovní cesty (pozn. je logické, že jeden z předních krajských představitelů má jednání na různých místech kraje), pak je to samozřejmě naprosto logické. “ jako to chcete po režijkářích kteří dělají u firmy přes 20let“ Mýlíte se. Nechce to po zaměstnancích, ale po jejich zaměstnavateli (ČD, a. s.) – subjektu, který přistoupil na smluvní kontrakt s krajským úřadem; a pozor – de facto nejde o platbu, ale jen o částečnou kompenzaci (takříkajíc zápočet) vůči částce, kterou kraj tomuto dopravci tak jako tak zaplatí… Číst vice »

xyz
Host
xyz

„režijní výhody je dohoda zaměstnavatele s odbory“
… a forma finanční kompenzace za „neIDSkové jízdenky“ při brutto-kontraktu je zase dohoda objednatele (kraj) s dopravcem (ČD). Ne s železničářskými odbory, ne se zaměstnanci ČD.

Jak jednoduché.

David M
Host
David M

Tak jo, a co zkusit to obraceně: má zaměstnanec kraje coby objednavatele nárok na režijní jízdenky? Nemá…

jal
Host
jal

Doufám tedy ,že podobně bude postupováno i v jízdních výhodách v DPO i jiných dopravců..

Chronosphere
Host
Chronosphere

V DPO mají podobné jízdní výhody jako je režijka ČD,že doufáte v podobný postup?

jal
Host
jal

„Doprava
Celoroční zvýhodněné jízdné pro kmenové zaměstnance a jejich rodinné příslušníky v rámci MHD.“

Tronda
Host
Tronda

A platí to i v mhd na Slovensku?

xyz
Host
xyz

„A platí to i v mhd na Slovensku?“
Neplatí.

jal
Host
jal

A proč by mělo?

xxx
Host
xxx

No protože takto to tady předesíláte vy. Ve spojích provozovaných ČD ať režijka ČD platí. To nikdo nikomu nebere. Stejně tak ve spojích provozovaných DPO platí režijka zaměstnance DPO. Ale tato režijka zaměstnance DPO neplatí v MHD v Praze, Brně, Olomouci a kdekoliv jinde po ČR.

Tak proč by pak měla platit režijka ČD ve spojích provozovaných krajem???

Hrackalw
Host
Hrackalw

Kraj nic neprovozuje. Provozuje dopravce na základě smlouvy s krajem. Na jeho objednávku. Při uzavírání smluv kraj jistě věděl o povinnosti přepravy rezijkaru a kalkuloval s nimi. Když teď bude požadovat tak podstatnou změnu podmínek asi by se měla uzavírat smlouva nová.

xyz
Host
xyz

„Při uzavírání smluv kraj jistě věděl o povinnosti přepravy rezijkaru a kalkuloval s nimi.“
Kalkulujícím subjektem je ten, který cenu nabízí (zde: dopravce), ne ten, který ji následně příjímá (zde: krajský úřad – objednatel).

Mimochodem, povinnost přepravy režijkářů nerovná se BEZPLATNÁ (resp. nekompenzovaná vůči kraji při brutto-smlouvě) povinnost jejich přepravy.

Cyklista
Host
Cyklista

Ano, napsal jste to správně, zvýhodněné jízdné ve vozech zaměstnavatele. Pokud zaměstnavatel provozuje linku na základě objednávky kraje v brutto smlouvě, platí kraji za tyto zaměstnance. Stejně továrna / sklad, který si objednává spoje MHD pro svoz svých zaměstnanců, za to kraji platí. Proč tedy nemohou ČD?

Jirka
Host
Jirka

Když slyším, jak si tu každý kraj začíná hrát na svém písečku a musíme mít jen jejich užasnou jízdenku, tak začínám uvažovat, že si pořídím auto.
Proč motivovat lidi do veřejné dopravy, když je můžeme demotivovat že?

Honza
Host
Honza

Mít jednu společnou jízdenku nejen pro vlaky, ale i pro autobusy a MHD je ukrutně demotivující.
Zvlášť, když se za to nově musí zaplatit.

Axel
Host
Axel

Dobrý den, pane Jirka, u nás ve Zlínském kraji se těším na zavedení integrace (a díky nástupu Arrivy doufám dojde ke stažení těch nejotřesnějších vláčků, které dosud jezdí). Takže v mém okolí spíše uvažujeme, že až dojezdíme auta, tak jako náhradu nekoupíme něco kvalitního na denní autodojíždění, ale spíše koupíme nějakou ojetinu jako doplněk k dojíždění hromadnou (busovou/vlakovou) dopravou. P.S. Souhlasím, že by to chtělo, aby pro všechny integrované regionální dopravní spoje a taky pro všechny nadregionální spoje existovala 1 společná aplikace do mobilu pro snadnější vyhledávání spojů a nákupu jízdenek (? AMSBus?). A pokud někdo bude chtít i dál… Číst vice »

Sinep Anigav
Host
Sinep Anigav

Nejde tu obnovitelnou energii ze sporů o režijky ČD nějak posílat přes měnírny do troleje? dnes asi 200 příspěvků, u včerejšího článku přes 450, to by bylo megawatthodin 😉 Pane Sůro, je aspoň trochu realizovatelné budoucí rozdvojení na zdopravy.cz a zrežijek.cz, asi tak jako se na vjezdu do Pirny oddělí dálkovka od S-Bahnu do samostatných kolejí dál k Drážďanům?

Honza
Host
Honza

Filipiky proti režijkobraní energii naopak spotřebovávají.

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll