Nákladní dopravce PKP Cargo International skončil loni ve ztrátě

Vlak PKP Cargo Int. Pramen: PKP Cargo Int.Vlak PKP Cargo Int. Pramen: PKP Cargo Int.

Dopravce postupně nahrazuje přepravu uhlí zakázkami na jiné komodity.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ten_z_Biliny

Nejednalo se kdysi dřív o tom, že by ČD Cargo mělo koupit PKP Cargo? Tak 10-15 nazpět?

Karlos

Taková jednání okolo roku 2010 o spojení proběhla, ale do ztracena. V Polsku je jen menší pobočka ČD Cargo Poland.

Axel

Tipnul bych si, že by neprošlo kvůli antimonopolním důvodům.

Výkolejka

Vždyť jste sluboval ze uz prispevky psat nebudete … Ach jo

Karlos

Zkuste příště Tipsport….

Axel

Pročpak?
viz teoretický podíl spojené firmy na trhu v ČR
https://zdopravy.cz/statni-dopravci-na-kolejich-dal-oslabuji-ukazala-data-o-ceske-zeleznici-za-lonsky-rok-47804/

To už by spíše prošlo, kdyby PKP Cargo koupilo ČD Cargo Polska, kde na polském trhu by teoretický podíl byl něco mezi 40% a 50%.

Hřebíček

Citace: „Skupina PKP Cargo International se sídlem v Ostravě patří mezi největší železniční nákladní přepravce v Česku.“
Je autorům webu znám rozdíl mezi dopravcem a přepravcem, když už to není známo autorům textu z ČTK? Přebíráte to od nich bez přečtení? Možná by bylo dobré na text před zveřejněním kouknout. Přitom v nadpise to máte správně…

Jan Sůra

Je, nevšiml jsem si toho. Zarazil jsem se u věty dříve, kde ČTK uvedla, že nejde o soukromého dopravce. Díky za upozornění.

Oldřich Sládek

Skoro doufám, že to není už v podkladech z firmy..Nám je samozřejmě líto, že je PKPCI prakticky jediný významnější dopravce mimo ŽESNAD.CZ k jejich i k naší škodě.

***** Petr

A co by z toho měly? To už dobrovolní hasiči mají větší význam. Za mě mají bod.

Beny

1) Dobrovolní hasiči (požární sport) jsou dosti významný a mnohdy jediný spolek na mnoha vesnicích.
2) Jednotky Sboru Dobrovolných Hasičů jsou složkou IZS.
3) Každá branže dnes bohužel potřebuje svoje loby, viz česmad.

***** Petr

A právě jeho opěvovaný vzror ČESMADu nesdílím. Tady těmi spolky se nám Pán Bůh pomstil lidem a s ohledem na hlasování v ČESMADu si dáš lehce dohromady koho zastupují a jakým vlivem a druhá , neméně důležitá ,věc je v čem . Tento spolek jen vyzvihuje neschopnost státu

Jiří Kocurek

Takže ten spolek má zaniknout, aby se neschopnost státu plně projevila v dopadech na železniční nákladní dopravu? A nejen na ni?
Aby se pak z infrastruktury nestala hračka nějakého pomatence v Dlážděné: „Kudy dneska pošleme vláček, aby se odklon dal pofotit?“

Axel

Čím to je, že Unipetrol Doprava (polský PKN Orlen) je v ŽESNAD… a česká pobočka PKP Cargo není?

Beny

Bude to tím, že jsou to na sobě nezávislé „soukromé“ firmy.

Vít Jůza

Není to tak dlouho, co se – aspoň podle některých – osoby dopravovaly a náklady přepravovaly. Koukám, že je to už zase jinak … kdo ty terminologické výmysly má stíhat sledovat … .

Milos Lobby

Bez ohladu na to, aky mate nazor na CESMAD, tak je to jedina moznost ako robit prepravy do Ruska, Turecka, atp. Mimo CESMADu vlastnou cestou nevybavite ani viza (napr Rusko) na prepravu zasielok – co nepodlieha ziadnym obmedzeniam. Takze clenom CESMADu sa stat musite stat “dobrovolne” – nasilu.