Nákladní dopravce PKP Cargo International skončil loni ve ztrátě
Vlak PKP Cargo Int. Pramen: PKP Cargo Int.
Dopravce postupně nahrazuje přepravu uhlí zakázkami na jiné komodity.
Dopravce postupně nahrazuje přepravu uhlí zakázkami na jiné komodity.
Nejednalo se kdysi dřív o tom, že by ČD Cargo mělo koupit PKP Cargo? Tak 10-15 nazpět?
Taková jednání okolo roku 2010 o spojení proběhla, ale do ztracena. V Polsku je jen menší pobočka ČD Cargo Poland.
Tipnul bych si, že by neprošlo kvůli antimonopolním důvodům.
Vždyť jste sluboval ze uz prispevky psat nebudete … Ach jo
Zkuste příště Tipsport….
Pročpak?
viz teoretický podíl spojené firmy na trhu v ČR
https://zdopravy.cz/statni-dopravci-na-kolejich-dal-oslabuji-ukazala-data-o-ceske-zeleznici-za-lonsky-rok-47804/
To už by spíše prošlo, kdyby PKP Cargo koupilo ČD Cargo Polska, kde na polském trhu by teoretický podíl byl něco mezi 40% a 50%.
Citace: „Skupina PKP Cargo International se sídlem v Ostravě patří mezi největší železniční nákladní přepravce v Česku.“
Je autorům webu znám rozdíl mezi dopravcem a přepravcem, když už to není známo autorům textu z ČTK? Přebíráte to od nich bez přečtení? Možná by bylo dobré na text před zveřejněním kouknout. Přitom v nadpise to máte správně…
Je, nevšiml jsem si toho. Zarazil jsem se u věty dříve, kde ČTK uvedla, že nejde o soukromého dopravce. Díky za upozornění.
Skoro doufám, že to není už v podkladech z firmy..Nám je samozřejmě líto, že je PKPCI prakticky jediný významnější dopravce mimo ŽESNAD.CZ k jejich i k naší škodě.
A co by z toho měly? To už dobrovolní hasiči mají větší význam. Za mě mají bod.
1) Dobrovolní hasiči (požární sport) jsou dosti významný a mnohdy jediný spolek na mnoha vesnicích.
2) Jednotky Sboru Dobrovolných Hasičů jsou složkou IZS.
3) Každá branže dnes bohužel potřebuje svoje loby, viz česmad.
A právě jeho opěvovaný vzror ČESMADu nesdílím. Tady těmi spolky se nám Pán Bůh pomstil lidem a s ohledem na hlasování v ČESMADu si dáš lehce dohromady koho zastupují a jakým vlivem a druhá , neméně důležitá ,věc je v čem . Tento spolek jen vyzvihuje neschopnost státu
Takže ten spolek má zaniknout, aby se neschopnost státu plně projevila v dopadech na železniční nákladní dopravu? A nejen na ni?
Aby se pak z infrastruktury nestala hračka nějakého pomatence v Dlážděné: „Kudy dneska pošleme vláček, aby se odklon dal pofotit?“
Čím to je, že Unipetrol Doprava (polský PKN Orlen) je v ŽESNAD… a česká pobočka PKP Cargo není?
Bude to tím, že jsou to na sobě nezávislé „soukromé“ firmy.
Není to tak dlouho, co se – aspoň podle některých – osoby dopravovaly a náklady přepravovaly. Koukám, že je to už zase jinak … kdo ty terminologické výmysly má stíhat sledovat … .
Bez ohladu na to, aky mate nazor na CESMAD, tak je to jedina moznost ako robit prepravy do Ruska, Turecka, atp. Mimo CESMADu vlastnou cestou nevybavite ani viza (napr Rusko) na prepravu zasielok – co nepodlieha ziadnym obmedzeniam. Takze clenom CESMADu sa stat musite stat “dobrovolne” – nasilu.