Dopravci Železnice Železniční průmysl

PKP Cargo International vybaví až 29 brejlovců zabezpečovačem ETCS, zakázku získalo CZ LOKO

Brejlovec v nových barvách PKP Cargo International. Pramen: PKP Cargo Int.
Brejlovec v nových barvách PKP Cargo International. Pramen: PKP Cargo Int.
Smlouva počítá s instalací zabezpečovače u 11 lokomotiv a opcí na dalších 18 kusů.

Společnost PKP Cargo International (dříve AWT) počítá i v dalších letech s provozem dieselových lokomotiv řady 753.7 přezdívaných brejlovec. Nejméně jedenáct lokomotiv čeká v příštích letech zásadní investice: vybavení zabezpečovačem ETCS. Vyplývá to z oznámení ve věstníku veřejných zakázek.

Dceřiná firma polského státního dopravce PKP Cargo v soutěži vybrala jako dodavatele společnost CZ LOKO. Celková hodnota zakázky je 278 milionů korun, jde o cenu za až 29 lokomotiv. Instalace do 11 lokomotiv je již zasmluvněna, na dalších 18 má dopravce opci. Po dlouhé době tak cena za ETCS spadla pod 10 milionů korun za jednu lokomotivu. Dopravci má na vybavení ETCS získat dotaci z Operačního programu Doprava.

Z kolejí postupně mizí lokomotivy této řady v původní oranžové barvě AWT, většina postupně přechází do nového laku PKP Cargo International. „Kompletní nový modrozelený lak se dělá v rámci plánovaných pravidelných hlavních oprav, tzn. přelakování všech lokomotiv do korporátních barev bude trvat několik let,“ upřesnil mluvčí firmy Lukáš Kresač.

 

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Sova

Podle líbivého nátěru to vypadá, jako by nurek jezdil jenom na květinky. Uvidíme, jak dlouho jim lesk vydrží…

pkajetan

Naprostá tragedie, že dieselové mašiny najíždění denně stovky kilometrů pod dráty.. 🙁

dave84

žádná tragedie, naprostá výhoda. viz.např.loňské napěťové výluky v okolí Přerova nebo letošní únor- námraza na trolejích v úseku Přerov- Břeclav (několik dní zastaven provoz pro E-trakci) a řada dalších. Tyto stroje jsou především nasazovány na výkony jejichž cílová stanice je na neelektrifikovaných tratích jako napr.Osíčko, Holcim Prachovice atd., v mnoha případech včetně přístavby přímo na vlečky.

Petr Tříska

Tak bodejď by cena nespadla pod 10 milionů korun za jednu lokomotivu, když CZ LOKO to samé v bleděmodrým dělá pro ČD Cargo za 11,3 miliónů za kus – viz https://zdopravy.cz/etcs-do-brejlovcu-cd-cargo-doda-cz-loko-do-hrbatych-zos-vrutky-69178/

Ten_z_Bíliny

Jak se vůbec AWT dostalo k tolika brejlovcům? To mají od ČD nebo ZSSK?

Kubrt

Kromě dvou kusů jsou to původně vraky 750/753 od ČD, které odkoupilo dnešní CZloko a přestavělo na řadu 753.7. Ty dva stoje jsou původem vraky od ŽSSK, přestavěné na 753.7 v ŽOS Zvolen pro firmu Viamont cargo, k AWT se dostaly po pár letech, kdy AWT Viamont koupilo.

Radek

CZ LOKO stroje od dráhy modernizovalo a objednat si to mohl kdokoliv. Pokud dobře počítám, různou modernizací prošlo 195 brejlovců, AWT mají „jen“ 30 kousků.

Kroko

Původně se dělaly pro Italy, nějaká soukromá společnost, pak se to jmenovalo 751. Jezdily na odklonech Plzeň_Zatec. Pak 753.7. Pohodová mašina, na kterou se nesmí chvátat, má svojí hlavu. Ve dvojčeti pohoda, samostatně je neštěstí jízda z 2.stanovistě. Chlazení doslova řve.

Žabák

Tohle je jeden z nejpěknějších laků co se v posledních letech objevily.

Jiří 3

Měl jsem možnost vidět živě, jeli mi na denní pro prázdné kotle do Osíčka.

Třicátáprvní Béé

Tyto křiklavý barvy mají něco do sebe.
Mně se líbí i Vectron 193.588 u ČDC