Nákaza vymetla české nebe, provoz se loni vrátil na úroveň roku 2002
Největším zákazníkem českých dispečerů byla loni společnost Qatar Airways, následují Wizz Air a Emirates.
Provoz v českém vzdušném prostoru loni kvůli covidové nákaze klesl téměř o 60 procent a vrátil se tak o 18 let zpět. V případě pražského letiště je dopad krize ještě větší, počty vzletů a přistání odpovídají úrovni roku 1996. Provozní výsledky za loňský rok zveřejnilo Řízení letového provozu.
Za celý rok 2020 přelétlo české území 379 535 letadel, což představuje pokles provozu o 58,1 procenta ve srovnání s rokem 2019 (906 666 pohybů). Roku 2002 bylo zaznamenáno celkem 398 525 pohybů. Ke změnám došlo i ve složení největších uživatelů českého vzdušného prostoru. Největším zákazníkem ŘLP byla loni společnost Qatar Airways, následují Wizz Air a Emirates. V roce 2019 to byly Lufthansa, Wizz Air a Ryanair.
Vývoj v českém vzdušném prostoru zhruba odpovídal vývoji v celé Evropě, kde došlo loni k meziročnímu poklesu letového provozu o 54 procent (11,1 milionů pohybů v roce 2019 oproti 5 milionům v roce 2020).
Počet startů a přistání na Letišti Václava Havla Praha se loni zastavil na 53 688, v meziročním srovnání tak došlo k poklesu o 65,3 procenta (154 485 startů a přistání v roce 2019). V historickém srovnání se objem provozu vrátil přibližně na úroveň roku 1996 (57 652 startů a přistání).
Největšími zákazníky ŘLP v roce 2020 na pražském letišti byly společnosti Smartwings (včetně Českých aerolinií), Ryanair a easyJet.
Virová krize se přitom promítne i do hospodaření státního podniku ŘLP. Loni si musel půjčit téměř dvě miliardy u bank na nový systém, ačkoliv původně plánoval nákup z vlastních zdrojů, zároveň dostal od státu půlmiliardovou vratnou podporu.