Nadjezd, či podjezd? Správa železnic má po letech sporů územní rozhodnutí, jak překonat koridor ve Velké Chuchli
Kdyby zůstal úrovňový přejezd, hrozilo jeho uzavření na 52 minut během hodiny.
Správa železnic má po letech sporů s místní samosprávou jasno o tom, jakým způsobem nahradí železniční přejezd přes trať Praha – Beroun ve Velké Chuchli.
Získala územní rozhodnutí pro nadjezd. „Pokračujeme v přípravě mimoúrovňového křížení frekventované trati Praha – Beroun a v polovině roku 2022 chceme vypsat soutěž na realizaci,“ uvedla Správa železnic na twitteru. Podle stránek Lepší Chuchle již nabylo právní moci.
Proti nadjezdu vystupovala dlouhodobě starostka městské části Lenka Felix, která tlačila variantu s podjezdem. Na jaře ale zastupitelé městské části starostku odvolali ze své funkce. „Zařazení nadjezdu do stavby Smíchov – Radotín je reálné, pokud se stavební povolení podaří získat nejpozději v průběhu roku 2022,“ uvedl v dubnu mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Správa železnic prosazovala zrušení přejezdu a nahrazení nadjezdem, tuto variantu schválila i centrální komise. Podle odhadů z dopravního modelu by ve špičce mohly být závory dole 52 minut z hodiny. Velká Chuchle byla ale rozdělena tím, zda má místo přejezdu vzniknout podjezd, či nadjezd.
Podle Správy železnic je současná situace na přejezdu neúnosná a nejbezpečnější by bylo mimoúrovňové řešení. „Tehdejší starosta Chuchle nám řekl, že máme zpracovat jak variantu nadjezdu, tak i podjezdu. Nechali jsme tedy zpracovat obě varianty a dali je do povolovacího procesu. Z něho vyplynula negativní stanoviska k podjezdu od TSK, policie a silničního správního úřadu. Souhlasili pouze s nadjezdem. Pak jsme spočítali cenu. Nadjezd 380 milionů, podjezd 580 milionů,“ popsala Správa železnic loni v březnu na svém facebookovém profilu, kde toto téma aktivně otevřela. Nadjezd doporučila i centrální komise.