52 minut z hodiny se závorami dole. Chuchli rozděluje budoucnost přejezdu přes koridorovou trať

Řešení nadjezdu ve Velké Chuchli. Foto: Správa železnicŘešení nadjezdu ve Velké Chuchli. Foto: Správa železnic

Správa železnic při zahájené modernizaci trati mezi Smíchovem a Radotínem zachová ve Velké Chuchli železniční přejezd, i když by ho

Správa železnic při zahájené modernizaci trati mezi Smíchovem a Radotínem zachová ve Velké Chuchli železniční přejezd, i když by ho raději nahradila mimoúrovňovým přejezdem. Poprvé se rozhodla stavbu aktivně řešit i přes svůj facebookový profil. S nadjezdem nesouhlasí vedení městské části.

Správa železnic se netají tím, že by přejezd ráda zrušila i kvůli tomu, jak na trati roste provoz. Podle odhadů z dopravního modelu by ve špičce mohly být závory dole 52 minut z hodiny. Velká Chuchle je ale rozdělena tím, zda má místo přejezdu vzniknout podjezd či nadjezd. Podjezd tlačí především současné vedení městské části. Správa železnic se rozhodla začít s modernizací trati s přejezdem, protože spory okolo přejezdu v Chuchli trvají několik let.

https://www.facebook.com/Spravazeleznic/posts/1887860328010796

Podle Správy železnic je současná situace na přejezdu neúnosná a nejbezpečnější by bylo mimoúrovňové řešení. „Tehdejší starosta Chuchle nám řekl, že máme zpracovat jak variantu nadjezdu, tak i podjezdu. Nechali jsme tedy zpracovat obě varianty a dali je do povolovacího procesu. Z něho vyplynula negativní stanoviska k podjezdu od TSK, policie a silničního správního úřadu. Souhlasili pouze s nadjezdem. Pak jsme spočítali cenu. Nadjezd 380 milionů, podjezd 580 milionů,“ popsala Správa železnic na svém facebookovém profilu, kde toto téma aktivně otevřela. Nadjezd doporučila i centrální komise.

Spor o překonání koridoru se řešil na nedávném jednání na ministerstvu dopravy, jeho zápis zveřejnila městská část na svých stránkách. Stal se i tématem jednání zastupitelstva minulý týden, které ukázalo rozpolcenost městské části v otázce překonání železniční tratě. Někteří na zastupitelstvu obvinili starostku, že jedná v zájmu některých jednotlivců, kteří mají v oblasti pozemky. O tom, zda je lepší podjezd nebo nadjezd budou mít obyvatelé možnost dlouho přemýšlet při čekání u závor, než přejede vlak.

Řešení nadjezdu ve Velké Chuchli. Foto: Správa železnicŘešení nadjezdu ve Velké Chuchli. Foto: Správa železnicŘešení nadjezdu ve Velké Chuchli. Foto: Správa železnicŘešení nadjezdu ve Velké Chuchli. Foto: Správa železnic

 

.

Tagy Správa železnic Top Velká Chuchle železniční přejezdy
124 komentářů