umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Infrastruktura Železnice

52 minut z hodiny se závorami dole. Chuchli rozděluje budoucnost přejezdu přes koridorovou trať

Řešení nadjezdu ve Velké Chuchli. Foto: Správa železnic
Řešení nadjezdu ve Velké Chuchli. Foto: Správa železnic

Správa železnic při zahájené modernizaci trati mezi Smíchovem a Radotínem zachová ve Velké Chuchli železniční přejezd, i když by ho raději nahradila mimoúrovňovým přejezdem. Poprvé se rozhodla stavbu aktivně řešit i přes svůj facebookový profil. S nadjezdem nesouhlasí vedení městské části.

Správa železnic se netají tím, že by přejezd ráda zrušila i kvůli tomu, jak na trati roste provoz. Podle odhadů z dopravního modelu by ve špičce mohly být závory dole 52 minut z hodiny. Velká Chuchle je ale rozdělena tím, zda má místo přejezdu vzniknout podjezd či nadjezd. Podjezd tlačí především současné vedení městské části. Správa železnic se rozhodla začít s modernizací trati s přejezdem, protože spory okolo přejezdu v Chuchli trvají několik let.

Plníme slib! Ptali jsme se vás, co si myslíte o nadjezdu, který plánujeme ve Velké Chuchli. A teď pro Vás máme…

Gepostet von Správa železnic, státní organizace am Dienstag, 3. März 2020

Podle Správy železnic je současná situace na přejezdu neúnosná a nejbezpečnější by bylo mimoúrovňové řešení. „Tehdejší starosta Chuchle nám řekl, že máme zpracovat jak variantu nadjezdu, tak i podjezdu. Nechali jsme tedy zpracovat obě varianty a dali je do povolovacího procesu. Z něho vyplynula negativní stanoviska k podjezdu od TSK, policie a silničního správního úřadu. Souhlasili pouze s nadjezdem. Pak jsme spočítali cenu. Nadjezd 380 milionů, podjezd 580 milionů,“ popsala Správa železnic na svém facebookovém profilu, kde toto téma aktivně otevřela. Nadjezd doporučila i centrální komise.

Spor o překonání koridoru se řešil na nedávném jednání na ministerstvu dopravy, jeho zápis zveřejnila městská část na svých stránkách. Stal se i tématem jednání zastupitelstva minulý týden, které ukázalo rozpolcenost městské části v otázce překonání železniční tratě. Někteří na zastupitelstvu obvinili starostku, že jedná v zájmu některých jednotlivců, kteří mají v oblasti pozemky. O tom, zda je lepší podjezd nebo nadjezd budou mít obyvatelé možnost dlouho přemýšlet při čekání u závor, než přejede vlak.

 

.

124 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ušatá

Ten nadjezd – to vypadá jako dobré řešení. Takže proti čemu ty protesty?

Guláš

Když nechcete tak čumte u závor…

Michellini

Jen pro Informaci : Podjezd Radotín bude dlohodobě uzavřen. Kdo bude chtít jet na Smíchov musí přes Lochkov.. bléééé Scheinherr a TSK

Jiří Kocurek

Takže klasika. Se šípkovou vs se zelím.
Narozdíl od podjezdu/nadjezdu se prase dá udělat z půlky tak a z půlky tak. Ovšem ani jedna strana nemíní ustoupit. Radši budou hlady, než aby druhá strana měla to svoje a oni taky.

Hajnej

A tak ono by to půl na půl postavit nakonec šlo – a jedním směrem by to i bylo průjezdné.
Pravda, spotřeba automobilů by asi byla větší, než je dnes na přejezdu (nemyslím tu v litrech na 100 🙂 )…

Vbb

Ale dá se to i z půlky. Jeden směr bude nadjezdem, druhý podjezdem 🙂

sladlu

Asi nadjezd bude nad urovni ziveho plotu. A ridici uvidi do bazenu nekomu dulezitemu u vilky za 10-20mil…
Kazdemu by to vadilo

Nekdo nize psal, ze Chuchle je ruda

Frantisek

Tak ono to hlavně hnusně vypadá. Jeden takový už je nedaleko, vede k tuctové hale…

Michellini

Jestli si dobře pamatuju tak tohle se diskutuje už 30 -40 let. Co je možná zajímavější než ten projekt, je ta česká zaprděná mentalita. Člověk jde do krámu – hrajou tam tristní hity z bolšewika. Člověk se na něco zeptá a dostane po několika minutách používané květnaté řečí odpověd – NEVIM. Člověk jezdí po rozbitých silnicích a většina lidí je štastná. Za 30 let s postavily jen 2 dálnice. D5 stavěli Němci. D8 – to byl porod na nekonečno. Honzík Kroupa to managoval.. Jsme na úrovni Buhlarska a všichni jsou tu štastni. 1 Mega lidí v exekuci a všichni štastni.… Číst vice »

Frantisek

Jako že s více bouráním, hyzděním krajiny nevkusnými řešeními, plácáním dálnic a hi-tech „hudbou“ budeme šťastnější? 🙂 Souhlasím, že lepší by bylo nehrát tam vůbec a silnice opravovat, stejně jako lidi důstojně odměnit a necpat jim drahé zbytečnosti. Ale tohle více titulů nezachrání. Někdy mám spíše opačný pocit…

Michellini

Já nevím. Chuchle z německého Kuhle je docela hezké místo. Ale ty lidi. Jinak AT-DE-CH mají dálnici do každé prd…le a ta doprava je plynulá a rychlá. Málokdo rád sedí v autě. Občas když vidím kolegy v práci jak dlohou sedí v práci nebot se jim nechce domů do té štastné family nebo jak sedí v koloně tak mi to připomíná něco jako FairyTale o Oslu…

Frantisek

V Německu nemají dlouhé kolony na dálnicích? Ale jděte…

Michellini

Jasně mají kolony pokud se něco opravuje nebo autohavárie nebo výstavba nové infrastruktury. Určitě v Německu nenapande jednoho co udělal Dolínek na Strakonický – ze 4 pruhů jsou od roku 2014 jen funkční 2 plus jeden pro autobusy. Pokud by českej ouřada použil mozek tak nastaví za Barrandov mostem 2 PRuhy od P4 2 Pruhy od Zbraslav a 1 mezi Pruh od Barrandov/tam je zcela minimální provoz/.
Většina kolon v česku je jen úřednickej šiml a česká neohrobanost, naivita, nezkušenoust, hlupost, nebo moc chytrosti…

Michellini

je zvláštní mentalita tady. ˇUředník zničí infrastrukturu, vytvoří kolony a emise. A já dostanu negativní hodnocení. Great

ušatá

A to chcete, aby doprava stála stále na autech? Až tu bude 5 milionů lidí, tak to bude možná už trochu přijatelné (při jejich stoupajících nárocích na způsob života, pohodlí, aj.), ale při skoro 11 milionech a při problémech s krajinou, klimatem, vodou atd. to prostě nejde a nepůjde. Takže v tomto případě můžeme být jen rádi, že tu těch dálnic tolik nemáme a snad nikdy mít nebudeme. Ona ta příroda už přitvrzuje a vítězí nad nemyslící lidskou (hlavně sobeckou a bezohlednou) tzv. civilizací.

Paja

A už zase tu máme Čecháčky, zaprděnou mentalitu a pošťuchování Německem? 🙂 Mě osobně to tu vyloženě chybělo 🙂 Trolla do každé diskuze.

Michellini

ale bohužel jsem čecháčci. Stačí se podívat na národní obrození – Niemetzová hysterka a huurreee. KHB alkoholik, etc.. Macha počeštěnej němec… ale take it easy . Tvoje invektivy sem nepartří. Ale srovnávat to co funguje a nefunguje jo

ušatá

Tak proč se neodstěhujete někam jinam, když vám Češi, jejich dějiny a zvyky tak vadí? Nám to vyhovuje (skutečně množné číslo, je nás takových víc než dost).

Medvěd

Kdyby na koridoru byly nadjezdy a podjezdy, tak už dávno byl klid……

Michellini

jo dlouho se to připravuje.

David

Ješté že ten přejezd není třeba z nýtované konstrukce

sladlu

Udivuje me, ze obec fo toho muze kecat….A co nejaky zakon? Obecni ohrozeni, omyslne ublizeni na zdravi atd… Ci inkasovat skodu obci za kazdou financni ztratu na prejezdu. Nebo financni ztratu prazskemu podniku za zpozdeni S-linky…

Herold

Co je proboha udivujícího na tom, že obec může „kecat“ do toho, co se bude stavět na jejím území a jak tam bude řešená doprava?

Dominik

Obce by už konečně měly přijít o poslední slovo (jak už se někdy v roce 2018 navrhovalo), v těchto věcech.
Pokud nebrání výstavbě nadjezdu/podjezdu jo významné překážky, tak by mu neměla stát obec v cestě, stejně jako v případě, že se PČR (a další) vyjádří kladně pro jednu variantu, tak by toto měli akceptovat a ne nesmyslně prosazovat opačnou.
A nebo jak navrhuje Sladlu, za zpoždění vlaků (při MU), či škodu na PZZ požadovat po městu/obci finanční náhradu, protože to oni, svým rozhodnutím znemožnili bezpečnější variantu.

ušatá

Ano, důležité je splnit podmínky na hluk, emise, zdravotní dopady, ochranu půdy, zeleně atd. Pokud se splní, mělo by se stavět. To je stejné jako u tratě z Dejvic do Veleslavína. Tam opravdu připomínky a nápady politiků této části jsou jemně řečeno nehorázné a měli by nést důsledky toho zpoždění a nízké funkčnosti železnice v této oblasti.

Dominik

Nebo přejezd úplně zrušit bez debat, ale to by zde asi moc nešlo, jelikož objízdná trasa by byla delší.

Michellini

a kudy by jezdili Legionáři a další komouši do Centra? Ona Chuchle je dost rudá

Jiří Šrámek

Prostříleli by se. Dynamitem.

Michellini

a to jsou všechny Radnice. Plné rudého moru. Snad P6 a Reporyje jsou výjimka. Např. Zbraslav řídí lidé ze Severních Čech nebo socky z Hodonína… To jsme to dopracovali. Ta Zbraslav to je taky exquisite. Před 4 měsíci zbourali most a dodnes nekopli…Proč to neudělali až ted,.. z toho rozum nejde

ušatá

No právě že Praha 6 a Řeporyje jsou víc než ostudou a je nepochopitelné, koho si tam lidé mohli zvolit. Ale asi to myslíte ironicky. Chápu.

David

Dobře jim tak. Teď je to už jenom jejich boj.

Jouda

Moc volnosti, moc svobody….. Nemůžete se rozhodnout do roka? Dobře, investorem jsme my a bude to takhle! Nazdar!

Frantisek

Ono je to těžké, když na některé straně válčí ego. Co je mimochodem tak neschůdného na mnohem estetičtějším pojezdu? Že se snáze zatopí vodou, to bych pochopil. Jinak větší stoupání a spotřeba, riziko pádu čehokoli na trať, hyzdění krajiny…

Hajnej

Kde bude ta větší spotřeba…?

ušatá

Ta voda je tam to hlavní. Opravdu lepší nadjezd, i když je to větší zásah do místa, ale pokud se použije vysoká zeleň stromořadí atd., pak to lze udělat únosně.

LiborV

Nikde jsem nenašel jediný analýzou podložený argument proč chce obec nájezd. Pochopil jsem, že část obyvatel se bojí, že nadjezd zvýší dopravu a hluk. Na podjezdu část místních trvá proto, aby se co nejdéle zachoval současný stav. Ale jaká je reálná výhoda podjezdu, netuším.

Josef J.

Tu reálnou výhodu jste sám napsal: z podjezdu se nešíří tolik hluk do okolí a nepadají z něj předměty na trať. Ale tady by byl podjezd asi občas zatopen. Od znalejších diskutérů bych se nechal poučit, jestli mezi nadjezdem a podjezdem není rozdíl v tom, kdo platí údržbu.

Poudy

A to by si člověk pomyslel že v Praze budou lidé trochu při smyslech a ejhle, nechaly se obalamutit panem starostou který v tom má osobní zájem a veškeré logické argumenty je nezajímají, tak ať si tam čekají třeba 70 minut z hodiny, alespoň si uvědomí, jasno to jsou hlupáci..

Frantisek

Nu, pak také někdo může chtít zrušit trať. Nebo alespoň pospojovat krátké vlaky do delších v delším intervalu. Není to tak dávno, kdy se silničářům nepozdávaly čtyři koleje u Lihovaru, když by s jednou ušetřili spoustu betonu na podjezd. 🙂 Ono kdyby už se dělalo na tom berounském tunelu, také by zatížení mohlo klesnout… I když křížení mimo by se hodilo i tak, to nepopírám.

Luboš Beneš

Tenhle přejezd znám osobně… kromě odvodnění nezapomeňme že zátopová oblast Vltavy je hned vedle. Takže podjezd je nebetyčná pitomost. Ale asi vede kolem něčího domu a to bude ten hlavní problém….

Frantisek

Když bude zatopená celá oblast, bude i nadjezd k ničemu. 🙂 Ale uznávám, že je to o dost menší riziko.

Jiří Kocurek

On ten podjezd vyjde cca 2 metry pod haldinu. Takže v něm bude metr vody a jinde akorát napršené na cestě. A nebyl by jediný v ČR. Dost často je k vidění gejzír na Kolišti, kdy dešťovou kanalizací přitéká voda do jezera.
https://1gr.cz/fotky/idnes/14/074/cl6/SHA54ea91_zaplava.jpg
Není to ideální.

Človek

Nešlo by zaříznout (jakože umístit do zářezu) ten vlak?

Vladimir

To je nejdražší záležitost.

Jiří Šrámek

Ne.

Tom

Nešlo. Jsou tam čtyři koleje, z nichž obě krajní stoupají na most inteligence.

Frantisek

Jasně, auta po rovině a z vlaků lochneska, přesně proti fyzikální logice. Podobně už bohužel „mysleli“ i ve Zlíně.

Paja

Fyzikální logice? 🙂
Něco takovýho je na druhým břehu Vltavy – rychlodráha do Modřan, byť tam jde o tramvaje.

Alibaba

Ale vlak a tramvaj jsou trochu jiné tuny, i trochu jiná adheze, i když je obojí kolejová doprava.

Hajnej

U té tramvajové tratě je v jednom případě na kopci zastávka, takže jde naopak o mechanickou rekuperaci energie.
Zato u podjezdu budou auta v nejnižším místě když ne zastavovat, tak výrazně zpomalovat. Ono je potřeba „myslet energeticky“, tedy posuzovat součet kinetické a potenciální energie.

Anonymas

Nejlepší způsob, jak to vyřešit je zrušit přejezd. Pak alespoň nebudou naštvaní v Chuchli jeden na druhého, ale všichni na SŽ(Správa železnic)

Hanzi

52 minut z hodiny. Tak Chuchle bude tutove horkým aspirantem co do počtu mrtvých na jejich zachovaném přejezdu.

Jen tak

spíš aspirantem na vítězství v soutěži hlupáci roku.

Hanzi

Hlupáci jsou dle mne především v Chuchli. Pruseru se má předcházet a ne mu jít naproti. Do lidské psychiky nikdo nevidí v ten a ten daný okamžik, ale možnost jak tomu předejít existuje a dokonce je i vůle ji řešit.

Lukáš2

No bude fajn si pak číst ty řeči jak je přejezd nebezpečný a proč se neodstranil atd. až se tam něco stane.

Ryk Mat

Drzá správa se v prní řadě musí naučit pořádat architektonické soutěže. Architekt své dílo obhájí a prosadí mnohem snáze, než arogantní úředník typizovanou technokratickou odpornost.

jakub

Ti vám teda museli hodně ublížit 😀

Zababa

Vy jste u jednání byl? Arogantní je zejména paní starostka.

Hajnej

Přečetl sis aspoň ten zápis…?

Nekdo

Navrhoval bych prejezd zrusit bez nahrady.

Karel Jezbera

Dobře si zapamatujte, kdo dnes sedí v zastupitelstvu MČ Praha-Velká Chuchle https://www.chuchle.cz/zastupitelstvo-mc-praha-velka-chuchle.html Nadjezd tam nakonec postaven bude, ale až v roce 2027 poté, co v roce 2025 dojde k velmi těžké havárii, kdy ranní expres do Mnichova míjející protijedoucí osobák vezmou mezi sebe auto se 4 osobami na palubě řízené jedním z potomků současných zastupitelů. Výsledné fotky nebudou pěkné, protože to bude vypadat jak z konzervárny… Mám své informace, ale některé věci lidé nedocení, dokud se nestanou nebo se jich osobně netýkají. Vážení zastupitelé MČ Praha-Velká Chuchle, budoucnost máte ve svých rukách a pořád ještě můžete toto změnit. Ale čas… Číst vice »

Hajnej

Jestlipak je Mařík – Maříková jen shoda příjmení nebo něco víc…?

Zapa

Nj, a z druhé stany tratě Melichar.

P.R.

Není. Maříková je matka současného místostarosty. A místostarosta Melichar je sám přímo účastníkem řízení.

Erik

No složení zastupitelstva hovoří jasně. Tady jde o politiku nikoliv o lidi v městské části.

navratp

Mohl byste to objasnit?

Jiří Kocurek

No že ten (ne)přejezd je předmětem mocenského boje, kdy se jedna strana snaží prosadit svoje stůj, co stůj, ikdyby to byla sebevětší kravina. Doufejme, že to dotyčné osobě spočítají voliči u voleb: 1 hlas. Dotyčná osoba volila sama sebe.

ušatá

To zastupitelstvo mluví za vše. Nakonec obdoba Prahy 6. A i obdobné výsledky.

HonzaX

Co si místní zvolili, to mají.

navratp

Ano.Mají. A vám to vadí.

P.R.

Bohužel to není úplně pravda. Strany, které vyjadřovaly v programu podporu nadjezdu měly dohromady 51%. Bohužel rozložení hlasů bylo takové, že se 49% má současná koalice většinu v zastupitelstvu.
Zdroj: https://www.volby.cz/pls/kv2018/kv1111?xjazyk=CZ&xid=1&xdz=5&xnumnuts=1100&xobec=547115&xstat=0&xvyber=0

Karel

No a teď si představte, že by se za obdobné ceny stavěly nadjezdy a přejezdy všude, kde je traťová rychlost 140 a výše. Spolykalo by to desítky miliard. A tady si obec vymýšlí dražší a vůči danému území mnohem destuktivnější variantu (více záboru, více betonu, …). Hloupost v tomto národě vskutku poslední roky kvete…. Souhlasím, ať tu dražší variantu obec lidem vysvětlí a hlavně zaplatí, když to chce…

Alibaba

Tak všude asi ne, ale bral bych to systematicky na koridorech postupně podle hrubého odhadu od nejzatíženějších (počítá se dopravní moment na základě provozu obou druhů doprav), přes počet kolejí, rychlost, … (ostatně na koridorech, kde se má jezdit 200 se musí tohle udělat, takže v nejbližší době uvidíme).
Jinak bych cenu podle téhle stavby neodhadoval, tady to není běžné provedení nadjezdu/podjezdu, tady je to (podle mě) drahé, protože je to přes 4 koleje, je to hodně šikmé, je to dlouhé, a asi v tom budě i ten podchod na nástupiště.

Martin V.

Ale ne, tady je komplikovaná situace, kde se musí vejít do zástavby, navíc je to nadjezd plus ještě podchod s výtahy. Velká část současných přejezdů na koridorech je ve volné krajině, často v polích. Třeba most přes čtyřproudovku na Cukrák (snad budoucí D4) se teď buduje za 31,5 mil. Kč bez DPH, více zde https://zdopravy.cz/stavba-mostu-pres-dalnici-na-zbraslavi-vyjde-na-315-milionu-korun-41938/ Pokud stojí přejezd se závorami 10 mega a přemostění 30 mega, tak podle mě není co řešit. Existují samozřejmě i přejezdy uprostřed vesnic, třeba na KFNB, kde je situace složitější, ale Chuchle je cenový extrém.

Karel

Běžný nadjezd, mimo zastavěné území, vychází na 100 – 150 mil. Kč. Tady je to zdruba dvojnásob a podjezd 500 mil. Kč. Připravované mimoúrovňové křížení ve Studence je ve stejné cenové relaci, opět kolem 300 mil. Kč a možná ještě poroste. Takže není to zas tak výjimečné tyto ceny, v zastavěném území jsou vyšší než v polích, pravda, ale i tak, když si vezmu úsek např. Poříčany – Pečky, jsou to 4 přejezdy. Pokud se podaří zrušit dva, je to úspěch, ale ty další dva budou investičně spolu za 300 mil. Kč a to jsme na jednom krátkém úseku koridoru.… Číst vice »

Alibaba

A nepočítá se ve VRTkách rovnou do ceny na km rovnou i mimoúrovňová křížení? Tam se bude stejně muset nasekat těhlech objektů hodně (včetně nějakých „zvířatovodů“), aby ta VRTka příliš nedělila krajinu, protože i z důvodu bezpečnosti bude celá oplocená.

Rýpal

Zajímavé… Co Velim – Poříčany BC? jakto že nedojde ke zrušení přejezdů? A to je to důležitější úsek

Karel

Protože se to bude dělat až s rozšířením trati na Pečky. Ne s touto v podstatě spise opravnou praci. Kdyby se dělaly nadjezdy, je třeba už územní rozhodnutí, EIA posouzení vykupy atd. Tady se jde v této stavbě v současné stopě. Další stavby (pilotní projekt VRT a budoucí rozšíření kapacity Poříčany – Kolín) přidají pravděpodobně dvě koleje k současným dvěma a tedy vše bude muset být dostatečně dimenzováno včetněnadjezdu). To je ale běh na minimálně 5 let.

Rýpal

Tak to pak jo..

XXXD

Jednak nemá cenu posuzovat stavění mimoúrovňových křížení na základě důležitosti trati, neboť tyto stavby se dělají v rámci modernizace celého úseku a jednak na této trati nelze přejezdy nahradit úplně ideálně a pokud vím tak se právě proti zrušení přejezdů staví místní samosprávy. Mám takový dojem, že už i SŽ přiznala, že 200 km/h tady asi nebude. Jinak přidat koleje v úseku Poříčany – Velim bude dost obtížné, jelikož především v Cerhenicích a i ve Velimi je na některých místech v těsné blízkosti zástavba.

Karel

Přidání dalších kolejí v tomto úseku možné je, Pečky to zvládnou, v Cerhenicích samozřejmě bude muset dojít k větším terénném a stavebním úpravám, a Velimí se tři koleje také protáhnou. Úzké hrdlo vidím spíše před Kolínem těsně před nádražím. Ale tři koleje před Kolín vidím celkem realizovatelné.

ušatá

Ty tři koleje tam byly uvažovány a navrhovány už cca před 50 lety, ale jako vždy, nebyly peníze a chuť. A nechtělo se tam bourat těch pár budov.

Nekdo

zastavba? to ty dve chalupy nemuzou koupit za dvojnasobek trzni ceny a poslat k zemi? to fakt musime udrzovat kazdy domecek ze sedesatych let?

Jiří Kocurek

Pořád zbyde ten Kolín. Připomínám, že místní zámek i radnice přežily řádění husitů, byly několikrát vyloupeny Švédy, ale stále stojí. Pivovar také.
Dle mého názoru by bylo lepší protáhnout nezastavující vlaky jinudy. Pomohlo by to i kapacitě nádraží. Mimoúrovňové vykřížení tratí není až takový modernismus, jak by se podle Nového Spojení mohlo zdát. A lze ho udělat i mimo nádraží, jak je tomu u Přerova bezmála 100 let, čímž je popřen §1 Nikdy se to tak nedělalo.

Karel

Při troše fantazie by se ta třetí kolej pod škálu česká,ale musela by se zbourat jedná továrnička a asi tři staré domy 🙂

ušatá

Právě, a takto to bylo uvažováno a i s přestěhováním té továrničky a bez problémů.

Chuchle live
Alibaba

Já nějak ze stavebního hlediska vůbec nechápu, proč by se tam měl stavět podjezd. Konfigurace terénu je tomu nepříznivá – silnice stoupá směrem do Chuchle (do podjezdu bude větší sklon silnice nebo delší rampa), je tam potok – takže blízko spodní voda, a bude se to blbě odvodňovat (jen zopakuji jiné přispěvatele), v podjezdu „hrozí“ omezení z důvodu nízké průjezdní výšky.

Za mě vychází logicky jen nadjezd.

Rýpal

Nadjez by asi někomu kazil každodenní výhled..

MildaIV

Asi bude horší i z hlediska šíření hluku.

Alibaba

Hluk bude sporný, ta konstrukce bude bránit šíření hluku od železnice, ale přibude tam silniční doprava.

Hajnej

Přesně. Naprosto zbytečně ztracenej spád je přímo ukázkové ropáctví.

Frantisek

Když se podíváte na vizualizaci, tak ten nadjezd stoupá skoro od kolejí – asi proto, že až téměř ke trati je podél poměrně úzké ulice zástavba. Takže je otázkou, zda by bylo větší převýšení horem (ještě přes troleje) anebo spodem.

Hajnej

Ulice Nad Drahou je už dnes o víc než výšku zábradlí nad tratí, odhadem tak 1,5 – 2 metry. Tahle výška se navíc v tom rozdílu nadjezd vs. podjezd projeví dvojnásobně.

Filias

Budou mít dost času na přemýšlení, zda si nezvolit jiné zastupitelstvo.

AAA

mohli by jim tam k tomu dát nějakou pěknou ceduli….

XXXD

Poslední věta je dost výstižná. Jen tam teda budou mít dostatek času na přemýšlení i ostatní, co tam nebydlí, kteří si nejspíš budou říkat, jaký pitomci způsobili, že zde ještě není mimoúrovňové křížení.

Martin
AAA

zajímavé že tam jde to co je u nás prý zhola nemožné….

Vladimir

Bude to znit tvrde, ale já bych se místní spravy neptal. O podobe paterni sítě, a tento směr rozhodně páteřní je, nemají rozhodovat místní, ale ti co tomu rozumí. V této variantě je jasne napsane, že podjezd je opravne hloupost, tak nechapu tuhle diskuzi.

David

Silně s vámi nesouhlasím. Správa Železnic například obvykle navrhuje naprosto nekoncepční zastávky či protihlukové stěny a jsou to právě místní samosprávy, které jako jediné bojují za to, aby ta železnice byla příjemná, funkční a nehyzdila dané město / vesnici. (Ano nefunguje to vždy, ale někdy přece). Viz: Česká Třebová, Černošice, Smíchovské nádraží, Praha výstaviště, …

mgr.pavel

Ono je to dvousečné. Vy píšete o aroganci SŽ nerespektující smysluplné požadavky obcí. Zde zase chce Chuchle diktovat něco v rozporu se zdravým rozumem a názorem X dalších subjektů.

Nejlepším obecným řešením je si sednout a vést věcný dialog kdo proč má takové rozdílné požadavky, jak moc jsou oprávněné a kdo by z čeho mohl jednodušeji ustoupit – v zájmu veřejného prospěchu, nikoliv v zájmu instituce za kterou kopu. Chápu, idealistický přístup, zvlášť v Česku, ale.. Asi nejlepší pro obyvatele a potažmo i stát.

David

Souhlasím, najít řešení, na kterém se všechny subjekty shodnou je nejlepší. Občas i to ale vede k nesmyslným řešením typu „Střešovické tunely“. Nevím jestli existuje recept na to jak zajistit aby byla vybrána nejelpší varianta, ale nemyslím si, že je to vyloučení místních samospráv z rozhodovacích procesů.

Dominik

Ve chvíli, kdy nesmyslně blokují důležitou výstavbu, tak zcela jednoznačně vyloučit.

Lektor

A co přesně lidé v Černošicích nebo Třebové dokázali? Teda kromě toho že rekonstrukce železnici odložily na hodně vzdálený termín?

Vít Jůza

Ptát se je zcela namístě. Jiná věc je otázka možnosti rozhodnout v odůvodněných případech proti názoru, přání nebo rozhodnutí obce.

mgr.pavel

Já tomu nerozumím. Přejezd na koridoru obecně až na fakt výjimky nemá co dělat, a přejezd který nemůžu použít 5/6 času je k ničemu. Mezi podjezdem a nadjezdem hovoří vše pro nadjezd (cena, TSK, policie, silnic.správ.uřad). Tak čím chce ten starosta argumentovat pro podjezd?

Jiří Šrámek

Argumentace typu „My to tak prostě chceme a basta“ je sice úplná pitomost, ale, bohužel, je dost častá.

Vít Jůza

Jistě tady nemáme všechny argumenty. Jen tak pro příklad z podjezdu se hůř padá nebo skáče pod vlak, nebo na vlak nebo do vlaku. (což ovšem jistě nemusí být rozhodující ….)

a8n

Nač argumentovat, stačí se odvolávat. Jinak argumentují šest let starým rozhodnutím zastupitelstva, které předchozí zastupitelstvo z bůhvíjakého důvodu nerevokovalo.

Vladimir

Ano souhlasím, trend je rušit přejezdy a řekl bych za každou cenu a vyvolávat spory a tím oddalovat řešení.

Vladimír Bílý

Projednat záměr s místní samosprávou, určitě ano. Ale nechat si od nich rozhodnout, jak to mám postavit? Jinde po republice jsou rádi, že se s nimi SŽ vůbec baví! Ta SŽ, která je za normálních okolností stát ve státě, se kterým není vůbec žádná řeč. A v Chuchli SŽ nechá vypracovat dvě varianty a ptá se, co si o tom kdo myslí!!! Něco je tu hodně divné.

SaulGoodman

Nutno říct, že Správa železnic na tom FB také píše, že na variantu podjezdu nezískali kladná stanoviska od příslušných orgánů, například Policie. Na mě to tedy působí spíš tak, že se řeší konkrétní podoba nadjezdu, podjezd se zdá ze hry.

Vít Jůza

Takže si vlastně hlavu staví a znemožňují řešení TSK, policie a silniční správní úřad. Jistě by mohly být zajímavé důvody a formulace těchto orgánů, a zda jsou tato negativní stanoviska překonatelná …. normálnější než vysloveně negativní stanoviska je stanovení podmínek, ze kterých třeba vyplyne, že tudy cesta nevede. Čímž nepopírám, že nadjezd může být lepším řešením.

AAA

a stanovisko Policie je směroplatný?

Dominik

Mělo by být, rozhodně je pro mě zásadnější, než stanovisko obce, která si postaví hlavu a prostě bude proti, protože někdo známý tam má pozemky.

AAA

Tak to je asi celkem jedno co je to pro vás, ale otázka je zda lze podjezd postavit a zkolaudovat i přes nesouhlas policie či ne. Pokud se nepletu tak třeba otázkách dopravního značení je stanovisko policie povinné, ale ne závazné.

Maršál

Jestli Chuchle o ten podjezd fakt tolik stojí, určitě jí nebude proti srsti si těch 200 milionů navíc doplatit 😉

Jiří Šrámek

I kdyby to doplatili, podjezd je hloupost. Jak ho například odvodníte? To, že všichni (***) prosaují nadjezd, asi nebude bezdůvodně.

mgr.pavel

Já si myslím, že to Maršál myslel tak, že Chuchle by těch 200 míčů nedala (imho nutná podmínka když sama trvá na horší dražší variantě). A tedy sami by museli odpískat podjezd.

XXXD

No jak uvedeno v článku ten rozdíl 200 milionů není zásadní problém. Problém by ale mohl být s policií, TSK a silničním správním úřadem, jak je uvedeno v článku. Kromě toho jak je uvedeno již v jiném komentáři, tak problém by byl i s odvodněním (takže při povodních ale nejspíš i nějakém silnějším dešti byl podjezd nemusel být průjezdný.

a8n

Varianta podjezd počítala se zachováním současného přejezdu v trvale uzavřeném stavu, který by se v případě povodní dal použít pro IZS.

Hajnej

Hmmm, vyplázneme 200 mega navíc a nádavkem budeme udržovat přejezd a PZZ.
Přímo ukázkový „kompromis“, který slučuje nevýhody obou alternativ za současného potlačení jejich výhod…

Filias

Podjezd jim nezkolaudují.

Partneři


Czechtoll

pst
podcast