Nadjezd, či podjezd? Správa železnic má po letech sporů územní rozhodnutí, jak překonat koridor ve Velké Chuchli
Vizualizace nadjezdu ve Velké Chuchli. Foto: Správa železnic
Kdyby zůstal úrovňový přejezd, hrozilo jeho uzavření na 52 minut během hodiny.
Nevíte náhodou někdo, zda se plánuje něco dělat i s přejezdem v Uhříněvsi, který patří mezi nejnebezpečnější v republice? Smutné je, že zůstal zachován i po modernizaci koridoru na Benešov.
Tak ono tam ani nejde nic vymyslet, všude je okolní zástavba, takže jediné řešení je přejezd zrušit a postavit propojení ulice Květnového povstání a K Dálnici.
I tak není potřeba srážet auta, která tam stojí X minut (kdyby Srba detekovala kamera, nebo měl aspoň tlačítko na nouzové zastavení). Může tam být kamera i na automatické zasílání pokut
Osud přejezdů navázaných na staniční zabezpečovací zařízení v místech, kde má vlak pobyt … ZZ je „zapojeno“ do traťového AB ….
Tím hůř, Srb s náklaďákem stál mezi závorami, posádka dalšího auta si to natáčela a to nebránilo Elefantu se rozjíždět aby byl naráz větší.
Zrovna sem se podjezd vejde bez problému. Stávající silnice pro obsluhu rodinných domů se zúží na jeden pruh a posune směrem k chodníku. Od přechodu pak může nová silnice klesat 90m až k přejezdu namísto lehkého stoupání a pak ve stejném sklonu jako nyní podejde trať. Na druhé straně již pak žádné prostorové omezení není.
Navrhl bych trasování tratě takhle: https://mapy.cz/s/kosanoluto , ideální to není. Bylo by potřeba vykoupit ten baráček pod tím bodem co je mimo trasu. Nadjezd/podjezd by využil prostor v místě bývalé tratě.
Pokud někdy vznikne rychlý výjezd do Benešova, bude se odpojovat právě v těchto místech.
Hurá, další nebezpečný přejezd půjde pryč!
Kdy? A lidi budou chodit přes koleje. Něco tomu chybí.
Ale kdeže. V místě současného přejezdu bude podchod.
Dobře, že se to nějak hnulo. Ale odporu vůči tomuto řešení se vůbec nedivím. Pro směr do Prahy to bude obrovské zlepšení, ale ve směru z Prahy budou Velkochuchlané místo Dostihovou muset sjíždět už v Malé Chuchli a tam se motat Zbraslavskou a Paroplavební. To opravdu nešlo vyústit ten nadjezd někde blíž Dostihové? Třeba vyvýšením Mezichuchelské na jeho úroveň nebo sklesáním ve stopě ulice U Skály?
Je to vymyšlený dobře, všem se uleví od nekonečnýho čekání na semaforech a pár lidí bude mít občas autem cestu o minutu delší – no hrůza!
Evidentne netusite, jak to tam vypada. Ve smeru z Prahy se do VCh sjizdi uz nekolik let pred Hornbachem. Dostihova je radu let od Strakonicke zjednosmernena.
A co „bezejmenná“ spojka ze Strakonické kolem Hornbachu a Lidlu? Sice přibyl otravný kruhák a levé odbočení do Mezichuchelské je vzhledem k hustému provozu někdy o vykroucení hlavy na obě strany (a kde, vsadím se, dřív nebo později prsknou další kruhák). Jinak žádné jiné varianty nadjezdu vzhledem k prostorovým podmínkám vlastně nepřicházejí v úvahu.
Máte pravdu, na tu jsem zapomněl a beru zpět. Jsem rád, že tady někdo místo mínusování dokáže uvést věci na pravou míru.
Z Dostihové k závorám nejde sjíždět už několik let. Křižovatka u závor nesplňuje podle Radotínského úřadu parametry a je pouze na výjimku. Aby se předešlo úplnému uzavření, byl po několika letech zjednosměrněn kus od úřadu k závorám :
https://mapy.cz/s/nolohuzogu
Odpor není kvůli vyústění nadjezdu na Mezichuchelskou nebo delší cestě (do nedávna jsme na Prahu jezdili přes Lahovičky), ale především kvůli „možnosti zvýšeného průjezdu aut skrz Chuchli od Slivence“, a pak pochopitelně od majitelů nemovitostí v nejbližším okolí stavby.
Argumenty některých místních jde najít tady na téhle FB skupině: https://www.facebook.com/groups/chuchle/
No, a co s přejezdy v Černošicích?
To už neni Praha..
https://www.youtube.com/watch?v=yDhJoj9epXU
Radotínská má jít do podjezdu.
Gratulace všem lidem, co do toho dali to nadlidské úsilí…
(A v neposlední řadě i zastupitelům Chuchle.)
Nejsem místní, ale… Jo, líbí se mi to. Bude-li takto vypadat i reál, tak myslím, že opravdu dobrý.
Ono to takhle vypadat nebude. Zajděte si tam a podívejte se, jak vysoké jsou troleje. Most musí být nad nimi. Bude to odporné betonové monstrum. Pokud se podíváte na jakýkoli vizual, tak je zřejmé, že se pohledu zdola vyhýbají, jak čert kříži.
No hurá, to trvalo.
Tak když už se bude stavět nový most, mohli by jej udělat dostatečně inteligentně široký (oproti zvyklostem), aby se tam vlezl chodník pro chodce a oddělená komfortní cyklostezka, místo čmáranic na silnici.
Cyklostezka A111 vede pod mostem, odděleně od sinice za PHS.
Otázka zní: Počítá se s cyklisty v podchodu v zastávce v Chuchli? Tím směrem vede trasa A112 https://mapy.cz/s/gegeguhubu
Sláva!
Dokud to nebude, neuvěřím 🙂
Bude muset být 🙂 Jinak téměř dva tisíce lidí budou téměř odříznuti od světa, zbyla by akorát možnost vydat se klikaticí směr Slivenec. Nejde jenom o nevyhovující přejezd (po dokončení optimalizace trati se předpokládá, že ve špičkové hodině by šraňky byly dole minimálně 45 minut, to je nárůst o 7-8 minut proti stavu před rekonstrukcí), ale i o bezprostředně navazující křižovatku, kde neodpovídá normám snad v ničem a je docela nebezpečná.
Samozřejmě i zde (kromě podivných kroků místní radnice) řádí nimbysté, lidí dotčených stavbou bezprostředně je poměrně málo.
Je to hodně politický. Kdo,komu a za kolik? Nejsou na to prachy. Havlíček je započítal, ale teď ? 1,2mld Kč pro pár lidí?
Taky nevěřím. Nedostanou prachy.👎
No už aby to bylo…!
Dlouho nebude.