Na německé straně budoucí rychlotrati do Prahy již začal podzemní průzkum

ICE při testovací jízdě Berlín - Mnichov, foto: Deutsche BahnICE při testovací jízdě Berlín - Mnichov, foto: Deutsche Bahn

Průzkum potrvá do září příštího roku. Průzkumné vrty jsou až do hloubky 400 metrů.

Na německé straně budoucího tunelu pod Krušnými horami pro připravovanou vysokorychlostní trať mezi Prahou a saskými Drážďanami již začaly podzemní průzkumy. Tento týden to během debaty se saskou veřejností řekl Kay Müller, který je vedoucím projektantem trati správy německých železnic DB Netz. Rychlodráha z Prahy do Drážďan by mohla být dokončena do roku 2040.

V Heidenau v oblasti předpokládaného tunelového portálu začali geologové s vrty do hloubky 35 metrů a na dalších místech možné trasy se připravují průzkumné vrty až do hloubky 400 metrů. Podzemní průzkum by podle Müllera měl být hotov do září příštího roku.

Na konci srpna v Sasku skončilo řízení o prostorovém uspořádání mezi Heidenau a českou hranicí, které za vhodné označilo tři varianty vedené plně v tunelu a jednu částečně tunelovou variantu s povrchovými úseky. Výběr optimální tunelové trasy, která podzemím povede minimálně 25 kilometrů, se pak předpokládá do roku 2024, kdy skončí předprojektová příprava.

„Projekt nabízí jedinečnou šanci hospodářského, kulturního a turistického rozvoje regionu,“ řekl Müller.

Rychlostní trať má umožnit jízdu vlaků rychlostí až 350 kilometrů za hodinu. Jízdní doba z Prahy do Ústí nad Labem by se měla zkrátit zhruba o polovinu na 30 minut. Cesta do Drážďan by měla trvat hodinu a z Prahy do Berlína pak 2,5 hodiny.

Ze studie proveditelnosti vyplývá, že výstavba české části vyjde na 198 miliard korun. V Německu se počítá s investicemi v přepočtu kolem 32 miliard korun. Scénář ministerstva dopravy a Správy železnic počítá s dokončením všech etap stavby do roku 2040, studie proveditelnosti hovoří i o roku 2035 včetně odbočné větve do Mostu.

DB Netze k projektu vytvořila speciální webové stránky, kde je více informací o plánech hlavně na německé straně.

ČTK

https://www.youtube.com/watch?v=K_SZeNyMMLc

 

 

Geologie

Tagy DB Netze Praha - Drážďany Top VRT Praha - Drážďany
120 komentářů