lot
Infrastruktura Železnice

Na německé straně budoucí rychlotrati do Prahy již začal podzemní průzkum

ICE při testovací jízdě Berlín - Mnichov, foto: Deutsche Bahn
ICE při testovací jízdě Berlín - Mnichov, foto: Deutsche Bahn
Průzkum potrvá do září příštího roku. Průzkumné vrty jsou až do hloubky 400 metrů.

Na německé straně budoucího tunelu pod Krušnými horami pro připravovanou vysokorychlostní trať mezi Prahou a saskými Drážďanami již začaly podzemní průzkumy. Tento týden to během debaty se saskou veřejností řekl Kay Müller, který je vedoucím projektantem trati správy německých železnic DB Netz. Rychlodráha z Prahy do Drážďan by mohla být dokončena do roku 2040.

V Heidenau v oblasti předpokládaného tunelového portálu začali geologové s vrty do hloubky 35 metrů a na dalších místech možné trasy se připravují průzkumné vrty až do hloubky 400 metrů. Podzemní průzkum by podle Müllera měl být hotov do září příštího roku.

Na konci srpna v Sasku skončilo řízení o prostorovém uspořádání mezi Heidenau a českou hranicí, které za vhodné označilo tři varianty vedené plně v tunelu a jednu částečně tunelovou variantu s povrchovými úseky. Výběr optimální tunelové trasy, která podzemím povede minimálně 25 kilometrů, se pak předpokládá do roku 2024, kdy skončí předprojektová příprava.

„Projekt nabízí jedinečnou šanci hospodářského, kulturního a turistického rozvoje regionu,“ řekl Müller.

Rychlostní trať má umožnit jízdu vlaků rychlostí až 350 kilometrů za hodinu. Jízdní doba z Prahy do Ústí nad Labem by se měla zkrátit zhruba o polovinu na 30 minut. Cesta do Drážďan by měla trvat hodinu a z Prahy do Berlína pak 2,5 hodiny.

Ze studie proveditelnosti vyplývá, že výstavba české části vyjde na 198 miliard korun. V Německu se počítá s investicemi v přepočtu kolem 32 miliard korun. Scénář ministerstva dopravy a Správy železnic počítá s dokončením všech etap stavby do roku 2040, studie proveditelnosti hovoří i o roku 2035 včetně odbočné větve do Mostu.

DB Netze k projektu vytvořila speciální webové stránky, kde je více informací o plánech hlavně na německé straně.

ČTK

 

 

https://neubaustrecke-dresden-prag.de/geologie/

Odebírat
Upozornit na
guest
120 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Eduard

Tak doufám, že se pochlapíme a ty vlaky z Prahy do Drážďan budou jezdit dříve než v roce 2040. Jinými slovy, že to nedopadne jak s dálnicemi do Rakouska, kde naši jižní sousedi mají hotovo a dlouhá léta se bude čekat zdali vůbec tam za nimi dojdeme s naší dálnicí.

Greyfin

To se týká pouze D52.
V případě D3 budeme na hranicích dříve než Rakousko.

Ondra

To ale nemění nic na tom, že jsme v případě D52 ulovili úspěšně bobříka trapnosti…

Martin

Egis a Cedop byly vystvani pred dokoncenim studie, ted to po kouskach lepi dohromady SZDC spolu s MD a Sudopem,… hodne staveb asi padne, temer odepsali vetev do Mostu a otazkou je nakolik zazdi i regionalni projekty navazujici na VRT…
Nemam z toho dobry pocit, jsem zvedavy jak se ke zmenam postavi nakladni dopravci a kraje, kterym se projekt libil…

Zrzek

On je Němec zvyklý, že každý úřední odbor v jaké kolik části Německa požaduje jednotné podklady. U nás stejný odbor v sousední vesnici požaduje pravý opak, tak jen aby se z toho bordelu německý soudruh nezbláznil. Potom máme naše univerzální zdržovace a podavače protestů. A v konečném stádiu Němec prohlásí, že je vůbec zázrak, že jsem u tomhle bordelu vybudovali co jsme vybudovali.

Jakub K

Nechal bych to Němce naprojektovat a postavit i na naši straně …

David J

Jo, třeba ty co opravují letiště v Berlíně..

Eduard

I mistr tesař se někdy utne 🙂

Roman

ono to tak či tak dopadne, němec nebo rakušak

Zesp

No to bude ostuda, az na nemecke strane budou pripraveny stroje zahajit stavbu a u nas bude sudop zpracovavat 195 predrazenou studii, zda vubec ano ci ne a u soudu bude reseno 99 odvolani Zmetku Zeme proti stavbe a to jen tak z principu…

Jiří Kocurek

Ještě se nezačalo, ale všichni už vědí, že to bude nahovno. A nadávají vlastnímu národu. Aby to nahodvno bylo ikdyby se nakonec nestavělo. Protože jim jde jenom o to, aby to bylo nahovno. Proto udělají cokoliv a budou nadávat každému, kdo by se o něco snažil. A pak se budou vztekat, že se nikdo nesnaží, vždyť mu jenom nadávali ještě dřív. než začal. Idioti.

K.S.

Přesně tak, tragédie národů postkomunistických. Je to jako ten pokus s opicemi, žebříkem, banánem a ledovou vodou. Kde když se nějaká opice chtěla dostat pro banán, ostatní dostaly sprchu a pak začaly aktivně ostatním v lezení pro banán bránit. A to se přenášelo dál i když se na ně voda už nelila a postupně ve skupině nebyla ani jedna co tu ledovou vodu zažila.

Vlastimil Kocurek

Nejsou všechny postkomunistické země stejné a není pravda, že mají nějaké trauma. U nás je dáno komplexem mnoha věcí, typických pro nás. Je to odvádět špatnou nebo žádnou práci, absence kontroly, alkoholismus, drogy, chybí odpovědnost, celkově špatné společenské klima. Nebo si myslíte, že když se chlastá ve velkém, ale lidé chodí do práce po kontrole alkoholtesterem jakoby v pořádku, že skutečně v pořádku jsou????
Celé to povídání o opicích je nesmysl.

Vlastimil Kocurek

To jejen výsledek reálného pragmatického uvažování, co se tady děje. ČI-li jestliže všechny dopravní stavyb končí blamáží , je obrovská prvděpodobnost, že i toto skončí stejně. Vycházejme z reality.

Hanzi

Nic nestavte u nás. V zájmu mezinárodní ostudy fakt ne. Blanka měla kabely ve vodě ( kdo by řekl že v tunelu bude voda) u Ostravy je dálnice na pneumatikách postavená, v Ejpovicích se zase klikatí drát nad 160. Ne fakt lepší se neztrapnit.

K.S.

Tak s tímto přístupem tu bude skanzen a ideální signál pro všechny pod 30 aby odešli, protože tu s tím přístupem nebude nic pěkného, jenom zaprděné místo kde se věci nemění protože se to tak dělalo vždy, nebo nikdy nedělalo. Naopak je třeba aby se tu o zavedení norem a zlepšení kvality postaraly zahraniční firmy a organizace, které si fakt nedovolí (a ani nemají důvod), k tomu šmelit a šidit stavby. Hodně toho u nás stále dělají staré vzorce chování „kdo nekrade, okrádá rodinu“ atd. Pořád to ještě jde změnit, ale škody, které se budou muset řešit jsou již nyní… Číst vice »

Daniel Mach

Úsek Drážďany – Ústí nad Labem byl vždy projektovaný na rychlost 200 km/h. jako smíšený pro osobní a nákladní dopravu. Je potřeba to nazývat vysokorychlostní tratí? Němci to nazývají pouze „neubau“, tedy „novostavba“. Pod odkazy v článku jsem nic jiného nenašel.

Petr

Hlavně, ať už se začne stavět. A klidně hned zítra

Pietro

Cesta z Prahy do Ústí se v žádném případě nezkrátí o polovinu. Alespoň v dohledné době naší generace. a možná několika dalších. Trasa je totiž rozdělena na českém území do tří etap, které nebudou probíhat současně. Aktuální časový odhad dokončení tunelu pod Českých středohořím, který bude poslední etapou by se dal charakterizovat jako sabotáž výstavby této trati. Vyplývá to ze spanilých jízd zástupců Srbských železnic po obcích dotčených výstavbou. Do té doby veškerá doprava osobní a nákladní bude vedena na stávající trati 090 v úseku Lovosice – Ústí.

Nováček

Ano, buďto budeme testovat statisíce zdravých lidí bez příznaků, zavírat kdeco a kdekoho, šířit paniku a nebo budeme budovat infrastrukturu, investovat do průmyslu, ekologie a třeba i toho lepšího zdravotnictví. Takto jednoduchá ta matematika je. Obojí rozhodně nelze.

K.S.

Tak jednoduchá není,ale v zásadě v jádru máte pravdu. Snaha „nikoho tam nenecháme“ vedla a dále povede k obrovským škodám s dopadem do budoucna.

Zapa

Obdobně se můžeme vykašlat třeba na screening rakoviny, protože léčba je pak drahá. Stejně všichni umřeme, že?

Nováček

To naprosto nesedí. A mimochodem příčetní lékaři právě před zanedbáním zrovna nemocí jako je rakovina v souvislosti s koronahysterií varují.

Lemmy

A tenhle blábol sem píšete proč?

Nováček

Proč? Opravdu vám ta spojitost nedochází ani po doslovném poukázání? Protože právě s ohledem na výše uvedené likvidujeme své ekonomické kapacity možná i na desítky let dopředu. A ano, i tratě se jako mnoho dalšího staví za peníze a to nemalé a možnost jejich budování souvisí přímo se stavem ekonomiky, která právě dostává fatálním způsoben zabrat pro pocit (a to slovo zdůrazňuji), že, jak napsal K.S. „tam nikoho nenecháme“. Necháme a s ním i mnohé další.

Pravdepodobnost

„Scénář … počítá s dokončením všech etap stavby do roku 2040, studie proveditelnosti hovoří i o roku 2035 včetně odbočné větve do Mostu“
Jestli je to scenar noveho sci-fi tak mozna. Kdyby to byl termin hotoveho planu tak bych tomu i s troskou optimismu veril.

BND 30

Nějaký Němec, co navíc prohrál válku, nám nebude diktovat nějaké zběsilé termíny!
Na to tu není nikdo zvědavý.

Martin

😀

Martin

Odbocna vetev do Mostu jen tak nebude, pokud vubec, MD uz kouskuje studii cedopu/egisu na kousky…

Vlastimil Kocurek

Mám za to, že Němci nejsou tak naivní, a počítají s tím, že to budou muset podstavit celé, asi se poučili ze stavby D8 okolo Prackovic, a nejsou zvědaví na další sesuvy půdy a sliby, které se neplní.

BND 30

Spíš to není první německá stavba VRT. Jediné, co by je mohlo lehce vzrušit je, že to jde přes hranice. Ale v tomto případě opravdu čára není zeď.

David Brzezniak

Ježisi, to bude zase ostuda…Nejsme schopni dokončit ani mezinárodní propojení dálnic s Rakouskem a Polskem. Nejsme schopni postavit ani tunel na 200 km/h, natož stavět VRT vedenou v tunelu na 350 km/h. Bože, to zase bude fiasko.

Jakub P

Trochu naděje do toho přináší, že ten tunel by měli mít na starosti Němci. Ale Sprželu se dá bohužel věřit, že se ztrapněj i na rovině…

Daniel

Tak jako je dnešní modernizace a plánování klíčových staveb (alespoň co se koridorů týče) o řád dál než před deseti lety, tak věřím, že za deset let budeme zase o něco dál a že to takový trapas nebude. Spíš se s ohledem na zadlužení plánované pro příští léta (letošní deficit vem čert) bojím toho, že se přiblížíme jižní Evropě a budeme mít problém ufinancovat chod státu a dluhovou službu a nebude tolik peněz na infrastrukturní projekty.

Martin

Toho se bojim taky, cekal jsem 500mld. schodek, ale take rozpoctovou odpovednost v dalsich letech, ne ze si schvali rozvolneni az na 7 let a budeme mit takove sekery… navic jeste zvedli mandatorni vydaje a tak pristi krizi to nemusi skoncit ani u tech 500mld., ale mnohem vyse…
Pritom jsem doufal, ze budeme spise jako nemci, rakusane, odpovednejsi nez pigs…

Urban Transport Lover

úspory se maj hlavně dělat uvnitř státních organizací.
uvedu 2 příklady, které mě opravdu vytočily – cena obědu v jídelně v roce 2020:
Nejfízlovatější ulice v Praze – policejní jídelna v Bartolomějské – 30 Kč za oběd
Nejmenovaný útvar Minsterstva Vnitra -3Kč-to není chyba – slovy: tři koruny za oběd !!!

Martin

No ja bych spise orezal vbec statni spravu, spousta veci lze delat elektronicky… furt vymyslet lejstra pro kulaty razitka protoze urednik tam pracuje uz od 80 let a za 40 praxe ma plat skoro 70 tis. podle tabulek a nohy na stole…

Pravdepodobnost

Kolik miliard tam podle vas ti papalasi projedi? Aneb setrime od halire a rozhazujem od tisicovek ze jo?

K.S.

A to je omluva pro to aby ceny neodpovídaly ani nákladům? Ne, ceny mají být takové jaké jsou v místě obvyklé, nebo pak tyto náklady z neuhrazených sum počítat při výpočtu průměrného platu.

Stejně jako by se objem peněz vynaložený na důchodcovské slevy, odvody na zdravotní atd. měl přidat k sumě ze které se počítá průměrný důchod. Je zvrácené porovnávat čisté příjmy s hrubými. Prostě hrušky nejsou jabka. A pokud jde na důchodce měsíčně nějakých 1018Kč, tak tuto sumu je potřeba přičíst při porovnávání s hrubou mzdou.

BND 30

A komu tím prospějete !?!
Druhé straně !?!

Martin

:-D… kdepak asi soudruzi z NDR udelali chybu… 😀

Vlastimil Kocurek

Makroekonomika je no něčem jiném než o dluhu, ten se umořuje dalším dluhem, ale jen za podmínky, že ekonomika státu je výkonná. Či-li my potřebujeme výkonnou ekonomiku založenou na dobré vědě.

Martin

1. nesouhlasim, umorovani dluhu dluhem je vyhodne jen kdyz vam klesaji uroky, a jen kdyz udate dluhopisy… tady je velke riziko slozeni dluhu a spolehlivost dostat svym zavazkum… – staci kdyz neudate dluhopisi za nizky urok ale za vyssi a vzroste vam podil rozpoctu na spravu dluhu, k tomu vam klidne muze velmi rychle pomoci i snizeni ratingu… 2. Vykonou ekonomiku nepostavite za den, nase ekonomika je stale a porad zavisla na jedne zemi, a temer na jednom odvetvi, to je znacne riziko,… K tomu je nase ekonomika postavena na subdodavkach, tedy tu praci vymysli nekdo ve vyspelych zemich a… Číst vice »

K.S.

1) Souhlasím. Nad to by ten dluh měl být jenom na investice a neočekávané výdaje/výpadky, ne aby se z toho platily provozní výdaje. Vlády ČR, zejména levicové jsou však chronicky neschopné definovat jaké služby chce poskytnout, za kolik a jak na to získat prostředky. 2) Souhlasím jen částečně. Velký problém je poměrně malé vlastnictví výrobních prostředků, tedy dnes akcií, dluhopisů atd. takže proti vyvedeným dividendám nejde ani zdaleka tak velký proud zpátky. Míst toho je i za běžných okolností hotovost lidí, kteří je mají, uložena na účtech s minimálním zhodnocením a to ve velkých objemech. Problém totiž je že i… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

Souhlas, v podstatě souhlasím s většinou, co jste napsal. Dalo by se to ještě rozšiřovat o další aspekty, ale na to tu není prostor. necháme na jindy.

Y.K.

Ale ale, trochu optimismu. 🙂

Hlavně doufám, že si SŽ a MD najde odborníky s reálnými zkušenostmi s VRT, že to nedostane na povel nějaký páprda typu „tohle za našich mladých let nebylo“, 120 km/h stačilo každému. Zkušenosti ze SNCF a DB budou k nezaplacení. Stálo by za to se přiučit i v Japonsku u JR East, které mají obrovské zkušenosti s vysokorychlostním provozem v obrovských spadech sněhu (toho u nás asi bude méně a měně, ale i tak v této oblasti hrozí).

Martin

https://www.youtube.com/watch?v=_p1_ui4-LKU

Ja bych se tam poucil mnohem vice, nejen co se tyce snehu, ale i organizace a provozu…

Y.K.

Jj, to video je super. Tóhoku Shinkansen od 6:30 je klasa, 320 km/h, obrovské nadílky sněhu. A jezdí.

Ano, organizace provozu a spolehlivost, to umí. (+ zemětřesení a tajfuny, což my tu nemáme).
https://youtu.be/YoMMtmJ2lgo

Jiří Kocurek

My nemáme ani ty Alpy, proto se tady bude jezdit raději jenom 100 km/h s živákem, aby se náhodou něco nepokazilo.

Martin

Zrychlene video – prujezd tunelem Seikan a navazujici usek – jeste pred stavbou Sinkansenu… dve podzemni stanice, a navazujici usek na Hokaidu…
https://www.youtube.com/watch?v=-fpJilZ3m8M

BND 30

Ten co upravoval Mšenku má teď tuším volno, on to tou svojí snaživostí, nesmírnou, on si to zajistí.

Pitrys

Podle původních informací by měl být tunel na 200 či 250, ne na 350.

David Brzezniak

Včera ve 22 hodin večer 09.10.2020, zde byla zmíněná rychlost 350 km/h. Pan redaktor tuto informaci bohužel upravil, asi proto, že mu mé jméno leze krkem, protože jsem ho jednou nařknul, že je politický zaujatý.

Jan Sůra

Jde o text ČTK, nedošlo v něm k žádné změně.

BND 30

To šesté generaci motorových vozů 810.6 bude pořád stačit.

Honza D.

Jj, aby to ekonomicky vyšlo a nechaly se tam protlačit nějaké náklady. Čistě s osobkou by to neprošlo.

Y.K.

Hovořilo se o tom, že by tunel měl mít smíšený provoz. Náklady a souběžný provoz 320 km/h to nejde k sobě. Pro daný tunelový úsek by to nicméně byl asi přijatelný kompromis zlepšující ekonomickou návratnost.

Rusnak Bojek

Pro hodně lidí je vlak stále socka a pro hodně odborníků je železnice přežitek z 19. a počátku 20. století. Navzdory problémům se stavbou dálnic to tady celé připomíná Severní Ameriku v 50. a 60. letech, kdy intenzivní dálniční výstavba pohřbila dálkovou železniční dopravu.

Jiří Kocurek

Největší odborníci na Americkou žezelnici jsou takoví, kteří vědí jenom to, že je zrušená. A nepotřebují o americké železnici víc číst. „Je zrušená“ jim stačí k životu – je to pro ně zcela kompletní informace. Přečíst si o ní něco? Naco, vždyť kolikrát ani neumí anglicky a navíc jsou to lži.

Rusnak Bojek

I tak uznejte, že se u nás jen zaměřuje pozornost na 4 hlavní tahy vycházející z Prahy, zatímco v oblasti od Děčína přes Liberec a Mladou Boleslav po Hradec králové plní železnice spíše regionální charakter. Podobně je tomu s oblastí Cheb-Karlovy Vary-Most které se přímé rychlé železnice do Prahy taky jen tak nedočká, zatímco dálnice se tímto směrem budují dvě: D6 a D7. Dále bych jmenoval třeba Příbramsko.

Jiří Kocurek

A co se osobní dálkové dopravy týká, tak tu pohřbilo letectví. Namísto 60 hodin ve vlaku jen 4 hodiny v letadle.

R D

Na mapách v odkazu nevidím, kde bude situován terminál Drážďany. Snad na něj nezapomněli. Bylo by to od nich nanejvýš amatérské.

Alibaba

Jestli nějaký takový terminál bude, tak až ve vzdálené budoucnosti. Ale řekl bych spíš, že nic takového se ani neplánuje a bude se jezdit na Hbf.
Tady se do Drážďan Hbf použijí/napojí dvě koleje na čtyřkolejce do Pirny.

R D

Předpokládám, že terminál samozřejmě nebude. Jen jsem neodolal pokušení poukázat na fungující německý model v konfrontaci s experimentem, co se rýsuje u nás. Ano, ve Francii sice terminály mají, ale proč chodit tak daleko, když naši dva vyspělejší sousedé to zvládají stejně dobře s klasickým modelem. Sice s vyšší investicí za vedení skrz město, ale bez nutnosti obtěžovat lidi přestupy v polích.

Vlastimil Kocurek

Záleží jak to měst vypadá. VTR je náročná stavba a i na provoz, vedení VTR městem , může znamenat vybourání celých ulic, a doslova to město rozříznout. A to je pořád lepší vyhnat ty lidi, jak píšete, do pole.

R D

Tak v dnešní době je Vaše představa o bourání měst pochopitelně naštěstí nemyslitelná. Takové situace se v rezidenčních částech měst řeší podzemními stavbami. Nikoho není nutné vyhánět 😉 A cena ve srovnání s metrem, podzemními městskými silničními okruhy, technickými kolektory a jinými významnými stavbami obstojí.

X 1

Drážďany žádný “terminál“ mít nebudou. VRT od Krušnohorského tunelu bude přivedena a napojena na čtyřkolejku Dresden Hbf – Pirna. Jediné o čem se uvažuje je, že po vyústění z dlouhého tunelu se odpojí dvě koleje a několika tunely a viadukty obkrouží město a v oblasti abzw. Kottewitz/Leckwitz se napojí na ostatní tratě. Tzv. Jiho-západní nákladní obchvat. Ale je nutno říci, že i na Německo je to příliš velký sen. Takže asi bagr. To by Němci museli narazit na velké ložisko ropy, zlatou žílu nebo jim rupnout v kouli v rámci ekologie a hlukové ochrany obyvatelstva. I nadále se tedy budou… Číst vice »

Martin

Tak kdyz podivate na Drazdany, tak je celkem nesmysl obchazet Hbf, kdyz je v primce, dal pokracovani na Lipsko je pro nemecko dulezitejsi nez na Berlin, a pokud tam budou stavet vlaky, tak neni nutne stavet obchvat… Je to uplne jina situace nez na rade mist u nas… Co se tyce tunelu, tak to zalezi… kvuli naprimeni trati u nekterych mestecek to neni problem, kdyz pujde o tunel o delce par set metru, nebo viadukt, ale tunel pod Drazdany nebo Prahou je pomerne drasticke reseni a vemi narocne… Tunelum a viaduktum se nebranim, bezne se stavi na silnicich a dalnicich,… Číst vice »

BND 30

V Brně by je mohli vyhnat do Králova Pole.

R D

A frajera s velkým komplexem „BND 30“ třeba najít si konečně vhodnou (resp. alespoň nějakou) partnerku.

BND 30

Asi ti uniklo že v Brně řeší kam s VRT a jednou z variant je terminál mimo město, tak mi přišlo vtipné (a neříkám, že tří vtipné muselo být všem), když tu předřečník psal o terminálu někde v poli to brněnské Pole Královo.
Partnerky se jdu zeptat, jestli je vhodná. Možná pak chvíli neuvidím na displej…

R D

Vedle „Wien-Vorstadt-Nord“ a otřepaným variacím humoru na stav domácí železniční techniky jste to doslova zabil.

Alibaba

Co myslíte tím experimentem u nás? Jestli francouzký model? Já v něm nic špatného nevidím, podle toho co se tady ukazuje jak je to navrženo. Je stejně přizpůsoben našim potřebám, a ten dopravní model se mi nezdá špatný. Koho druhého (kromě Němců) považujete za vyspělého? Rakousko? Oba tyto státy mají rozdílnou charakteristiku osídlení a na to se snaží přizpůsobit dopravní síť a dopravní model. A skrz které město by se u nás mělo jít přímo VRT? Nevidím ani Prahu, ani Brno. V Ostravě asi trať půjde, ale stylem, že k Ferdinadce se přidaj další dvě koleje, na kterých se stejně… Číst vice »

R D

Na francouzském modelu nevidím nic výhodného. O trochu rychlejší jízda na delší vzdálenosti za cenu přestupů pro mě není žádný přínos. Asi proto se nikde jinde neujal. Naše osídlení je v podstatě stejné jako Německé a Rakouské. Pochopitelně mimo alpské lokality. Když odmyslíte rozdílnost v upravenosti, je struktura velikosti a rozmístění sídel úplně stejná. Francouzská je daleko rozvolněnější. S námi tedy nemá nic společného.

Alibaba

Tak nevím, ale přestupovat se bude vždy.
Jestli o „trochu“ říkáte zkrácení z hodiny na půl hodinu u cesty Praha Ústí, tak mi řekněte, o kolik by se to mělo zkrátit, aby vám to vyhovovalo? Adekvátně zkrácené do Brna na hodinu?
Jinak francouzkým modelem myslím to, že vlaky budou mít někde terminály a někde i sjezdy do centra měst. Model dopravy předpokládám takt (což není francouzský styl), to co dneska zhruba po koridoru (Ostrava, Víděň, SLovensko) se převede do VRV. Směr na Ústí to budou EC a R na Cheb.

Ján Trnka

A na českej strane zadáme vypracovať ďalších 10 štúdií…

Octupus
Martin

Smutne,… vypadalo to tak dobre… no smutne, s pis k ……
dalsi cast statu odriznuta od rychleho spojeni…

BND 30

Výborně !
Bez studie se pánové nikam nehneme..
A znáte to, kdo chvíli stál, stojí opodál.

Martin

Oni hlavne celou studii na region rozkouskuji po jednotliych stavbach a to pak snaz bude problem prosadit, protoze jako jednotlive stavby nemusi ekonomicky vyjit…

BND 30

Souhlas, kouskování je pitomost.

Honza D.

Že se tam Sosna tak dlouho drží a škodí. To jej superministr ještě neprokouknul?

smekal

Cocek, kteryho Babis nechtel, tam taky porad je. Mozna se stal „poradcem“ jak na doprave obvykle. Snad Babisovi dojde, ze bez vyhozenibstarych štruktúr ty vrtky nebude mit a muze si jen dal snit

Vlastimil Kocurek

Ano, i s tím Němci počítají ( desetileté hádky, kudy to povede) a nakonec nám navrhnou jejich vlastní a ta se zrealizuje.

Vlastimil Kocurek

Ať to celé postaví Němci, nebo to nikdy nebude.

Marcel Pánek

No, teď na to myslím. Oni to vzali jako vážně. A ještě ten termín. 🙂

Doctor

Aneb další čekatel, společně s propíraným tunelem berounským. Tak kde se rýpne dřív ?

Jiří Kocurek

Hmm, to mají přebrat co, přesně? Úřednickou práci? Nebo se na jednání s majiteli vykašlat a jet bez jejich souhlasu? ČERNOU STAVBU?

Vlastimil Kocurek

Tak majitelé to jsou ti poslední, kterých bych nějak litoval, bude s nimi zacházeno podle legislativy.
A ta může pro tuto výjimečnou stavbu ad hoc ještě změnit situaci v jejich neprospěch, tzn. že se jim to oznámí, pošlou se jim peníze a to je tak všechno.
To budou zpravidla lidé, kteří nevidí dál než k hranici svých pozemků, a bylo by to nekonečné vyjednávání a krmili by média různými hysteriemi a nespravedlnostmi. A trvalo b to 20 let.
Musíte myslet cílově, chceme dosáhnout cíle, tak musíme udělat všechno proto, aby se cíle dosáhlo, i když to bude někoho bolet.

thegrid

Tady je vidět geniální řešení českých staveb. Kdyby nám je všechny projektovalo a nejlépe i stavělo Německo a my je jen zaplatili, tak vše vyjde levněji, rychleji a kvalitněji.

Alibaba

Tak kdyby se na stavební řízení mohlo používat německé právo, tak by ani u nás nebyly problémy.

Počkejte, až budou dělat geologické průzkumy u nás, co se vyrojí ekoteroristů v čele s Dětma z hlíny.

Martin

Oni jsou i v nemecku, a rekl bych ze i silnejsi, ale v nemecku najdou reseni, diskutuji a nedelaji velek chyby, neprotlacuji silou, zakony maji nastavene tak, ze neposkodi dotcene strany, a hledaji reseni problemu… nekdy to take dlouho trva,…
Ale u nas je to jako souboj statni byrokracie a moci si vynutit cokoliv chce, proti vsem a nejlepe aby jim do toho nikdo nemluvil a chyby jsou bezne tak, ze je to snadne napadnout… ale ani to neni nejvetsi pricinou zpozdeni, ten problem je jinde…

Broge

Ta cena 198 mld Kč za český úsek je snad překlep, ne?

Kalanis

Není to až do Prahy? Němec to má z Drážďan jenom kousek.

Vladimir

Jaka je aktualni rychkost trati Drazdany – Berlin, podle me Vmax 200kmh, oni ji planuji predelat na 350? Neco mi tu zase nehraje..

Martin

Zatim 200km/h, https://bauprojekte.deutschebahn.com/p/berlin-dresden

Belin-Hamburg je 230km/h…

Drazdany-Praha ma byt 200-300km/h…

Nemci ale budou asi v budoucnu jeste upgradedovat na vyssi rychlost…

Cargo

Jojo 350 km/h to bude jen papírově. Než se vlak vymotá z Prahy, aby potom zrychlil na 350 km/h a jel 3/4 minuty a potom zas brzdil do Ústí. To se opravdu energeticky vyplatí….

Karel II

Nový Šinkanzen se na 300 rozjede za 3 minuty, což by mělo být něco kolem 7-10 km. Brzdí to ještě rychleji. AGV má podobný poměr hmotnost/výkon. Vaše obava je tedy zbytečná.

Y.K.

Šinkansen. 😉 Jinak souhlas.

Martin

N700S… a take italska Frecciarossa, ta to ma take cca do 4 min…
AGV je take na tom podobne…

Proste doba pokrocila a na rozjezd staci i mene nez 15km… cimz muze byt i vice zastavek na trati a obslouzit tak vetsi uzemi…

Jeste jednu vlastnost maji nektere Shinkanseny, a to mensi polomery oblouku, jednak je trat naklonena vice nez je obvykle, a maji naklapeci system…

Y.K.

1. ne každý rychlovlak musí stavět v Ústí
2. asi jste ještě rychlovlakem nejel. Na Ústí je zrychlení a brzdění úplně v pohodě.
(7 km zrychlovat, 5 brzdit, +-60 km pak plnou rychlostí (cca 12 minut při 300 km/h)
3. snad máme (budeme mít) rekuperaci, ne?

R2R2

Ma smysl stavet trat Praha – Usti, na ktere vlaky nebudou stavet v Usti?

Jakub P

Ne.
Má smysl stavět trať Praha-Ústí, na které budou některé vlaky stavět v Ústí a některé jím jen projedou? Jo.

Martin

Vetsina vlaku v Usti zastavi, nektere dokonce i v pulce cesty mezi Prahou a Usti (Roudnice/Litomerice)… ale ty nepojedou asi 300km/h, i kdyz by mohli, spise tak 230-250km/h…

R2R2

K cemu je vlak, ktery projede Usti? To je mimo Prahu jedine vyznamne mesto na trati.

Y.K.

Jediné významné město na trati Berlín – Praha jsou Drážďany. 🙂
Od toho jsou vrstvy provozu. Je nesmysl brzdit superexpresy mezi metropolemi zastavováním v každém okresním městě po 60 km jízdy, to jen snižuje jejich časovou atraktivitu. Naopak v městech podle trati zastavující pomalejší vrstva nemusí překračovat hranice.

R2R2

Jedine vyznamne misto na trati Praha – hranice je Usti, to ostatni je zahranici a nelze spolehat, ze „par“ preshranicnich turistu a obchodnich cestujicich zaplni vlaky.

Y.K.

Vám nějak uniká koncept vysokorychlostní dopravy. Primárně soutěží s letectvím a auty, ne se spěšňáky. Co nechápete na vrstvách provozu? Pokud má být dálkové vysokorychlostní spojení atraktivní jízdní dobou vlak nesmí příliš často stavět. Každé zastavení rapidně prodlouží jízdní dobu, kdy vlak mezi tím mohl být už o 40 km dále. A pak je zastavující vrstva co obsluhuje malá města mezi – její atraktivita není v jízdní době ale v obsluze po cestě. Ale zase není atraktivní na dálkové cestování. Pravidelně by měl být možný přestup z jedné vrstvy na druhou bez zbytečného čekání. Nikdo by nechtěl letět do Londýna… Číst vice »

Jiří Kocurek

A k čemu je vlak, který jede mimo Českou Třebovou?

Peeetr

U úplně nově vedené tratě už není velký rozdíl v nákladech na budování ať je to na rychlost 250 nebo 350.

Martin

Nejvetsi skok v nakladech je nad a pod 160km/h… nad 200km/h uz nejsou naklady moc vyrazne vyssi,…

Martin

Ano vyplati… pokud bude vlak drzet rychlost, tak ano, a asi i lepe nez na koridoru, kde jsou propady rychlosti bezne…

Krysa350

Ajaj, tak rychle SŽ s. o., není na co čekat, aby DB nemusela dát na konec německé strany tunelu zarazedla. Ale vážně, snad to oboustranně klapne.

Vlastimil Kocurek

Klapne to, když to celé postaví Němci.

Martin

Ano tunel cely postavi nemci, ale alu nekoncil portal na ceske strane v polich… kdyz si vezmete, ze se musi postavit trat do Usti a stanice v Usti, tunel pod stredohorim neni zatim nutny, ale v Praze pod Prosekem ano…

R2R2

Osobne tomu moc neverim i kdyby nejakym zazrakem vysli vsechny studie, tak po soucasne koronakrizi bude Ceska republika pravdepodobne tak zadluzena, ze na podobne projekty proste nebudou penize.

Anonym ze severu

Tak je otázka, jestli se na tu VRT podaří získat nějakou dotaci z EU. Něco by mělo jít pro uhelné regiony (což ÚK je). No, uvidíme, rád bych se té VRT dožil.

R2R2

CR neni jedina zeme v problemech, nevim, zda se da spolehat na nekonecnou trpelivost Nemecka a dalsich cistych platcu do EU je mozne, ze v dobe, kdy se tato trat priblizi k realizaci jiz EU nebude vuci nam tak stedra jako dnes.

nedulezite

když budujete IV. říši národa německého, počítáte s tím, že to bude něco stát

Vlastimil Kocurek

……… už to píšu výše, dluh není až zas tak důležitý, protože se umořuje dalším dluhem a tak až do konce civilizace. Co je důležité, že půjčovat se bude, a při dobrém ratingu AAA, zemím s výkonnou ekonomikou. Prostě klíčem je vysoce výkonná ekonomika založena na vědě a high tech. To byl problém i Řecka, malá výkonnost ekonomiky a sociální systém, postavený na tom, že se šlo do důchodu s posledním platem, to už bylo příliš. Či-li ani dluh se nesmí přehánět. I když jsou to právě nejvyspělejší země světa, které mají mnoho násobně vyšší dluh než my, ale jsou… Číst vice »