Na nejvytíženějším úseku D5 končí omezení, práce jsou hotovy s týdenním předstihem

D5 u Chrášťan. Foto: ŘSDD5 u Chrášťan. Foto: ŘSD

Oprava probíhala za plného provozu v místě, kde denně projede přes 50 tisíc aut.

Zpět na článek
8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mimochodem

To omezeni na prijezdu k Praze bylo celkem dobre – diky nemu se drive oddelily proudy do Prahy a na Okruh, coz ucinilo vjezd do Prahy o poradnej kus rychlejsi ve dnech, kdy se Okruh zaspuntoval.

Nejaky usporadani 3+3 mezi Prahou a Berounem nic neresi, kdyz to visi na Okruhu od D5 az k Barrandovu… ten treti pruh je potreba v prvni rade tam, popr. zajistit drivejsi oddeleni proudu smerem do Prahy. To omezeni a vcasne oddeleni smeru Praha-centrum a Okruh bylo dle mne v skutecnosti fakt prinosne.

Tomáš

Všechno visí na JEDNOPRUHOVÉM ramenu, kterým se D5 na příjezdu do Prahy napojuje na Pražský okruh. Dokud bude kompletní nákladní tranzit z východu na západ země sjíždět na tomto úzkém hrdle, jsme ztraceni. Existuje tuším varianta přístavby dalšího ramene, ovšem její realizace (asi i kvůli pozemkům) je v nedohlednu.

Jiří Kocurek

Njn, další možnost je až I/19 na jihu.

Martin Prager

Naprostý souhlas. Dobrým řešením by však bylo mít od Nučic 4 pruhy, přičemž dva vnější by plynule odbočovaly na D0. Na návazném úseku D0 pak 4 pruhy za sjezd na Jinočany. Byl by dostatek prostoru na rozřadění provozu. D0 by však potřebovala třípruh až k větvení na Barrandov.

Anelim

Kdy začne to avizované rozšíření na 3×3 pruhy až do Berouna??? (Pár kilometrů před Prahou by to bylo i na 4×4 pruhy)

Twix

Tak 16 pruhů (4×4) tady snad stavět nebudeme 🙂 Ale jak píšou ostatní, kritické je hlavně napojení na D0 v obou směrech, jeho zkapacitnění pomůže mnohem více než 3 pruhy na D5, které ostatně aspoň ve stoupání z Loděnic v obou směrech už jsou. Ne že by se 3 pruhy nehodily, ale dokud se něco nesemele (jako například ucpaný nájezd na okruh), 2 pruhy to pobírají docela dobře. Část tranzitu by se v budoucnu mohla přelít na D6, až se s ní více pokročí.

Diesel

Už dávno a minimálně k Berounu to mělo být ve třech pruzích.

Azkaban

Ano, stejně jako na všech ostatních dálnicích vedoucích z Prahy. Bohužel je to všechno jedno zbožné přání. Do dneška nebylo ŘSD schopno zprovoznit ani léta postavený pruh na D11…