Na začátku D5 začnou velké opravy mostu. Omezení čeká úsek s 55 tisíci auty denně až do listopadu

Most na D5 přes Plzeňskou ulici v Chrášťanech. Foto: ŘSDMost na D5 přes Plzeňskou ulici v Chrášťanech. Foto: ŘSD

Práce na zúžení dálnice začnou o víkendu, řidiče čeká režimu 2+1/1.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) pokročí příští týden s opravami dálnice D5 na samotném okraji Prahy. Po úpravách na Rozvadovské spojce se práce přesunou na první most celé dálnice, který v Chrášťanech překlenuje Plzeňskou ulici. „Cílem rekonstrukce obou mostů je zajistit jejich životnost po dobu minimálně dalších 15 let, a to při zachování stávající zatížitelnosti,“ uvedl Martin Buček z týmu komunikace ŘSD. Úsekem podle něj projede denně 55 tisíc aut.

Oba mosty jsou již ve velmi špatném stavu, zejména u spodní stavby. Vyměnit tak bude třeba kompletní mostní svršek a jeho vybavení (římsy, svodidla, mostní závěry), nahradit vyrovnávací vrstvy spřaženou vyrovnávací vrstvou a aplikovat novou hydroizolaci. „Spodek a boky nosné konstrukce v pásu nad přemosťovanými komunikacemi budou sanovány, včetně nejvíce porušené části opěr. Stativa pilířů budou zesílena obetonováním,“ dodal Buček.

Oba mosty budou rekonstruovány současně a opravy jako celek budou probíhat ve dvou základních etapách. V rámci I. etapy opraví ŘSD pravou polovinu obou mostů. Ve II. etapě dojde na druhou polovinu v opačném směru. S ohledem na volnou šířku mostu D5-002 (11,75 m), která neumožňuje vedení dopravy během rekonstrukce v režimu 2+2, budou nejprve opraveny vnější části mostů od poloviny jízdního pásu po krajnici.

Omezení do režimu 2+1/1

To umožní vedení dopravy v režimu 2+1/1, kdy jeden jízdní pruh ve směru na Plzeň bude převeden do protějšího jízdního pásu a jedním (v první fázi levým) jízdním pruhem se bude i nadále jezdit ve stávajícím jízdním pásu. „Jedná se o dopravně inženýrské opatření, které v maximální míře minimalizuje dopady do plynulosti silničního provozu v inkriminovaném úseku s vysokou intenzitou provozu,“ upřesnil Buček.

Po dokončení vnější části se opravy přesunou na vnitřní část k středovému dělícímu pásu, a to při zachování stejného režimu vedení dopravy. Analogicky se následně bude postupovat i v levém jízdním pásu ve směru k Pražskému okruhu.

O víkendu se na dálnici začne již připravovat značení, rekonstrukce začne v pondělí. S dopravním omezením souvisejícím s rekonstrukcí obou mostů musí řidiči počítat až do listopadu tohoto roku. V jeho průběhu je pak plánované opětovné uvedení těchto mostních objektů do provozu s tím, že dokončovací práce mimo těleso dálnice budou i nadále probíhat. Zakázku za 68,7 milionu korun získala společnost Hobst.

Tagy Chrášťany D5 Hobst Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
23 komentářů