Infrastruktura Silnice

Na začátku D5 začnou velké opravy mostu. Omezení čeká úsek s 55 tisíci auty denně až do listopadu

Most na D5 přes Plzeňskou ulici v Chrášťanech. Foto: ŘSD
Most na D5 přes Plzeňskou ulici v Chrášťanech. Foto: ŘSD
Práce na zúžení dálnice začnou o víkendu, řidiče čeká režimu 2+1/1.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) pokročí příští týden s opravami dálnice D5 na samotném okraji Prahy. Po úpravách na Rozvadovské spojce se práce přesunou na první most celé dálnice, který v Chrášťanech překlenuje Plzeňskou ulici. „Cílem rekonstrukce obou mostů je zajistit jejich životnost po dobu minimálně dalších 15 let, a to při zachování stávající zatížitelnosti,“ uvedl Martin Buček z týmu komunikace ŘSD. Úsekem podle něj projede denně 55 tisíc aut.

Oba mosty jsou již ve velmi špatném stavu, zejména u spodní stavby. Vyměnit tak bude třeba kompletní mostní svršek a jeho vybavení (římsy, svodidla, mostní závěry), nahradit vyrovnávací vrstvy spřaženou vyrovnávací vrstvou a aplikovat novou hydroizolaci. „Spodek a boky nosné konstrukce v pásu nad přemosťovanými komunikacemi budou sanovány, včetně nejvíce porušené části opěr. Stativa pilířů budou zesílena obetonováním,“ dodal Buček.

Oba mosty budou rekonstruovány současně a opravy jako celek budou probíhat ve dvou základních etapách. V rámci I. etapy opraví ŘSD pravou polovinu obou mostů. Ve II. etapě dojde na druhou polovinu v opačném směru. S ohledem na volnou šířku mostu D5-002 (11,75 m), která neumožňuje vedení dopravy během rekonstrukce v režimu 2+2, budou nejprve opraveny vnější části mostů od poloviny jízdního pásu po krajnici.

Omezení do režimu 2+1/1

To umožní vedení dopravy v režimu 2+1/1, kdy jeden jízdní pruh ve směru na Plzeň bude převeden do protějšího jízdního pásu a jedním (v první fázi levým) jízdním pruhem se bude i nadále jezdit ve stávajícím jízdním pásu. „Jedná se o dopravně inženýrské opatření, které v maximální míře minimalizuje dopady do plynulosti silničního provozu v inkriminovaném úseku s vysokou intenzitou provozu,“ upřesnil Buček.

Po dokončení vnější části se opravy přesunou na vnitřní část k středovému dělícímu pásu, a to při zachování stejného režimu vedení dopravy. Analogicky se následně bude postupovat i v levém jízdním pásu ve směru k Pražskému okruhu.

O víkendu se na dálnici začne již připravovat značení, rekonstrukce začne v pondělí. S dopravním omezením souvisejícím s rekonstrukcí obou mostů musí řidiči počítat až do listopadu tohoto roku. V jeho průběhu je pak plánované opětovné uvedení těchto mostních objektů do provozu s tím, že dokončovací práce mimo těleso dálnice budou i nadále probíhat. Zakázku za 68,7 milionu korun získala společnost Hobst.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
dejf

Mi poslední dobou přijde že ta D5 začíná nějak tak déjedničkovatět… Ale asi nejvíc mě dokáže na*rat, když ty z*rdi mění svodidla ve středovym pásu a snad naschvál tam není to spodní když se tam vymele někdo na mašině. Kolik to může stát navíc, že se to nedělá automaticky? Nepřeju nikomu nic zlýho, ale občas by bylo fajn kdyby někdo na řsd ochutnal vlastní medicínu… Jinak stav tohohle mostu už je k pláči tak 10 let, nechápu že není vypapírovanej nějakej upgrade, ale jenom se hasí průser.

Luboš Beneš

No a nejsmutnější je, že se před 2 lety měnil povrch a svodidla až nyní…a pak se uzavře 15km úsek přitom už je 1 km hotový, a na druhém konci nikdo nepracuje (svodidla dávali i v sobotu!), proč uzavírku nezkracovat jen na ten 1km kde se něco děje?

Diesel

D0 se bude rozšiřovat v úseku Slivenec – D5 na 3+3 pruhy, D5 k Berounu také na 3+3, takže se udělá nový most, aby se těch 15 let ani nedožil a za pár let se shodil kvůli rozšíření? Turecký hospodářství hadr.

bkv

„a za pár let se shodil kvůli rozšíření“
Jak dlouhé je to tvé pár let? A do té doby má zůstat bez opravy? Vždyť se na něm opravuje jen to základní…

MartinS.

Než se začne rozšiřovat D5 k Berounu na 3+3, uplyne těch 15 let životnosti mostu.

MartinS.

Beru to z5. Zrovna tyhle 2 mosty mají už teď 3 pruhy, 2+2 na Rozvadovskou spojku, 1 z/1 na D0.

Jiří Kocurek

Životnost 15 let? Tak to už mosty Nového spojení spadly.

libor

zbourat a postavit rovnou nový most a širší na 3+3 a odbočovací + připojovací pruhy. Takto to rozvrtají na půl roku a z pár let zjistí, že to nestačí… plánuje se rozšíření D5, jeden odbočovací pruh D5/D0 žádá sláva a ona bude probíhat rekonstrukce s životností na dalších 15let…

Jižan

Na jedné straně s vámi plně souhlasím, na druhé straně to máme územní rozhodnutí, nejspíš i EIA, stavební povolení, výkup pozemků… 20 let ten most nevydrží.

ukulele

EIA na rozšíření mostu a přestavbu křižovatky asi ne.

Jirka

EIA je potřeba. Nebyla by potřeba, pokud by nebyly potřeba další pozemky – například nedávné rozšíření D11 uprostřed. Tady ale některé potřebné pozemky jsou ve vlastnictví soukromých osob.

Frantisek

Tak to abyste stavěl rovnou na 4 + 4, nebo raději 6 + 6. Silnic není nikdy dost. 😀

libor

to zase ne! ale uznejte, že pro současnou dopravu je napojení D5/D0 nedostatečné..

Dachs

Kapacitně nedostatečné, ale hlavně nebezpečné. Intenzity dopravy pak už jen ty každodenní maléry přitahují. Současnými normami už by taková blbá řešení neprošla. Celé té oblasti od D5 až k Ořechu a Slivenci se ne náhodou říká Bermudský trojúhelník. Třetí pruhy na D5 a D0 a přestavby křížení tamtéž by měly mít stejnou prioritu jako realizace úseku 511 PO. Není to o prostoru pro autíčkáře, ale o bezpečnosti a v konečném efektu i snížení emisí z té šílené kamionové dopravy, aby se to tam aspoň trochu plynule hejbalo a neposkakovalo v každodenních kolonách. A jestli jedno zúžení na D0 (reko mostu… Číst vice »

J.K.

Je to jenom prodloužení životnosti o 15 let, asi právě proto že se to v budoucnu bude rozšiřovat, ale ještě to není vypapírované / připravené.

libor

máte pravdu, já zapomněl, že i papíry na most trvají 10let, což by mohlo fakt spadnout. takže vlastně teď se to opraví a rovnou se začnou řešit papíry na novou stavbu..

PetrN

nejvíc by pomohlo rozšíření severní poloviny tak, aby mohlo být realizováno připojení od D0 dvoupruhove, v budoucnu by na to pak uz navázal třípruh. Ja se totiž obávám ze plánované rozšíření na 3+3 do Berouna je v plánu až od tohoto mostu, tzn. že se z 1 připojovacího stane průběžný, čímž se ale nevyřeší kapacitní problém křižovatky D0xD5, kdy se z obou směrů D0 na D5 spojí oba jízdní pruhy do jednoho az následně se připojí na D5

libor

no jasně, jenže nyní tam jeden pruh chybí, aby odbočení/připojení D5xD0 mohlo 2+2 a k tomu 2+2 rozvadovská spojka . tj. v místě mostu 4pruhy celkem

Michal

Já se spíš děsím té aktuální pokračující nekoordinace v opravách komunikací v západním sektoru Prahy a okolí.

Jen letmo, na co si teď vzpomenu…
– Rozvadovská spojka/D5 x D0 MUK omezení u středového pásu
– Chrášťany , Plzeňská ul. – oprava dálničního mostu
– přemostění / ulice K Austisu
– ulice Bucharova, most přes Rozvadovskou spojku
– Plzeňská ulice v Praze
– Slánská ulice

Takže je většinou velké dobrodružství se v rozumné časové míře a bez nervů dostat z D5 do Motola, na Břevnov či Petřiny.

pavel2

A nebude to tím, že každá komunikace patří jinýmu vlastníkovi?
Dálnice = ŘSD, v Pze asi magoš+TSK, možná ještě StČ kraj pokud je něco z toho silnice II. nebo III. třídy, v Pze i ÚMČ:-DD.

Asi nezbývá než studovat úřední desky a zavčasu daný subjekty jebat co se do nich vejde. Ale na to aby měl jeden člověk kancelář:-/ 8-(

Nebo má někdo lepší řešení?

MartinS.

Rozšíření D5 na 3+3 tyhle mosty nebrání. Je zbytečné na nich mít 3+3, když navazují na Rozvadovskou spojku, která je 2+2. Takže je na nich 2+2 a přípojný a odbočovací pruh z D0. Tam také bude stačit jeden, teď je problém, že při odbočení z D5 na D0 od Plzně na Barrandov i z D0 na D5 do Plzně pokračují D0 i D5 jako 2+2 a štosuje se to tam v připojovacích pruzích, když se D0 i D5 rozšíří na 3+3, tak by se to štosovat nemělo.

libor

no já nevím, pokud má mít odbočovací a připojovací pruh nějakou délku a nejlépe aby byl ve dvou pruzích. nevím, zda taková rušná křižovatka by měla mít jen jeden odbočující pruh, když to bude z dálnice 3+3 na 3+3…

PetrN

podle mě se to štosuje už na rampě kde se spojují směry z D0 od jihu s D0 od severu na Plzeň, tak vytížené směry by se měly na D5 připojovat dvoupruhově, proto by byly vhodné na mostě 4 pruhy… mít takové nekapacitni rampy a navazující useky 3+3 je naprosté diletantství… Např. křižovatka D11xD0 se v ramci rozšíření D0 bude přestavovat tak, že všechny 4 směry D0-D11 a naopak budou dvoupruhové včetně dvoupruhového odpojení i připojení, což tady u D5 je úplně naopak, 2 vytížené jednopruhove rampy se spojují do jednoho pruhu ještě pred samotným připojením na dálnici a to… Číst vice »