Na nádraží v Havířově se otevřel přístup do podchodu s veřejnými WC

Nový vstup do podchodu nádraží Havířov. Pramen: Správa železnicNový vstup do podchodu nádraží Havířov. Pramen: Správa železnic

Dokončení rekonstrukce unikátní „bruselské“ budovy je plánováno na letošní říjen.

Na nádraží v Havířově, jehož budova prochází rekonstrukcí, dnes začal sloužit veřejnosti nový přístup z odbavovací haly do podchodu. Zároveň s ním byly otevřeny i záchody, které jsou vybaveny turniketem a platebním terminálem. Úpravy jsou součástí druhé etapy rekonstrukce budovy.

„Po dohodě se zhotovitelem se nám podařilo sladit termín předání přednádražních prostor s pracemi umožňujícími přístup veřejnosti přímo z přednádraží do odbavovací haly a dále k vlakům. Cestující již nepoužívají přechod přes koleje, ale míří k nástupištím podchodem,“ uvedl za Správu železnic ředitel Stavební správy východ Miroslav Bocák.

Nový vstup do podchodu nádraží Havířov. Pramen: Správa železnicNový vstup do podchodu nádraží Havířov. Pramen: Správa železnicNádraží Havířov v rekonstrukci. Pramen: Správa železnicPro cestující v Havířově se otevřely nové odbavovací prostory. Pramen: Správa železnicRekonstrukce nádraží Havířov. Pramen: Správa železnicŽelezniční stanice Havířov. Foto: Michal Klajban / Wikimedia Commons

Rekonstrukce výpravní budovy probíhá ve dvou etapách. První zahrnovala především vybudování nové odbavovací haly pro cestující a zázemí pro dopravce a byla dokončena loni v červenci. Druhá etapa prací zahrnuje kromě rekonstrukce vstupu do podchodu a vybudování WC pro veřejnost i výměnu střechy. Budova také dostala novou skleněnou fasádu na obou průčelích. Následovat budou práce na sanaci železobetonových konstrukcí a vybudování toalet v původní odbavovací hale.

Rekonstrukce havířovské výpravní budovy z 60. let minulého století začala v květnu 2019, její dokončení je plánováno na závěr letošního října. Předpokládané celkové investiční náklady stavby dosahují 157 milionů korun.

Nádražní budova přitom utekla hrobníkovi z lopaty. Havířovské zastupitelstvo už před lety v souladu se Správou železnic schválilo její demolici. Budova je pro železniční provoz naddimenzovaná. Proti tomu se ovšem zvedla vlna odporu, místní poukazovali především na unikátní bruselský styl, ve kterém je postavena. Památkově chráněna nicméně není.

Město a Správa železnic se nakonec dohodly na společném postupu při opravě. Po jejím dokončení bude stavba sloužit nejen k odbavování cestujících, ale také ke sportovním a volnočasovým aktivitám nebo jako služebna městské policie. Odbavení cestujících se přesunulo z velké haly do prostor, které původně sloužily administrativě. Tím zanikl původní vstup do podchodu a bylo třeba zbudovat nový. Původní velká hala bude sloužit zábavě a sportu.

Tagy nádraží Havířov Správa železnic
34 komentářů