Pro cestující se v Havířově otevřely nové odbavovací prostory, mimo hlavní halu

Rekonstrukce nádražní budovy v Havířově je v polovině. První etapa prací se dnes završila otevřením nových odbavovacích prostor pro cestující;

Rekonstrukce nádražní budovy v Havířově je v polovině. První etapa prací se dnes završila otevřením nových odbavovacích prostor pro cestující; ty vznikly v administrativně-provozní části výpravní budovy. Druhá etapa zahrne původní odbavovací halu, která bude sloužit pro volnočasové aktivity a sport.

„Nový odbavovací prostor vznikl odborným vybouráním stávajících konstrukcí, což ve výsledku umožnilo vytvořit zcela novou dimenzi tohoto nepříliš velkého prostoru. Díky tomu je hala vzdušná a navozuje pocit volnosti,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Současně s dnešním dokončením první etapy byl zřízen provizorní přístup na jednotlivá nástupiště. Protože město Havířov souběžně provádí přestavbu autobusového terminálu, je trasa provizorního přístupu vedena od zastávek autobusů kolem výškového obytného domu ke stávajícímu staveništi a odtud podél kolejí k výpravní budově.

Se zahájením navazující etapy se cestujícím uzavřela původní odbavovací hala i vstup do podchodu. Tento provizorní stav měl podle projektu trvat do konce stavby, který je naplánovaný na květen příštího roku. Podle Svobody ale stavební firmy slíbily, že provizorium skončí už v únoru. V únorovém termínu by měl být dokončen také přednádražní terminál.

Rekonstrukce nádraží Havířov. Pramen: Správa železnicPro cestující v Havířově se otevřely nové odbavovací prostory. Pramen: Správa železnicNádraží Havířov v rekonstrukci. Pramen: Správa železnicŽelezniční stanice Havířov. Foto: Michal Klajban / Wikimedia Commons

Druhá etapa prací zahrnuje kromě rekonstrukce vstupu do podchodu také vybudování WC pro veřejnost. Dále dojde k výměně střešního pláště, kdy současně bude zachován stávající podhled. Budova dostane novou skleněnou fasádu na obou průčelích, vymění se rovněž okna.

Rekonstrukce havířovské výpravní budovy z 60. let minulého století začala vloni v květnu. Celkové investiční náklady stavby dosahují 157 milionů korun. Nádražní budova přitom utekla hrobníkovi z lopaty. Havířovské zastupitelstvo už před lety v souladu se Správou železnic schválilo její demolici. Budova je pro železniční provoz naddimenzovaná. Proti tomu se ovšem zvedla vlna odporu, místní poukazovali především na unikátní bruselský styl, ve kterém je postavena. Památkově chráněna nicméně není.

Město a správa železnic se nakonec dohodly na společném postupu při opravě. Po jejím dokončení bude stavba sloužit nejen k odbavování cestujících, ale také ke sportovním a volnočasovým aktivitám nebo jako služebna městské policie. Začátkem předloňského roku to obě strany stvrdily memorandem o spolupráci při rekonstrukci budovy i přednádražního prostoru.

Tagy nádraží Havířov Správa železnic
54 komentářů