Na lokálku do Malé Morávky se v létě po deseti letech vrátí České dráhy

Lokotraktor s přípojným vozem. Autor: Slezský železniční spolekLokotraktor s přípojným vozem. Autor: Slezský železniční spolek

Moravskoslezský kraj hodlá definitivně zajistit osobní dopravu na málem zaniklé lokálce Bruntál – Malá Morávka. Na prázdninové víkendy chce objednat

Moravskoslezský kraj hodlá definitivně zajistit osobní dopravu na málem zaniklé lokálce Bruntál – Malá Morávka. Na prázdninové víkendy chce objednat čtyři páry víkendových spojů, které by měly být doplněny ještě dvěma páry historických vlaků. Deníku Zdopravy.cz to řekl náměstek hejtmana pro dopravu Jakub Unucka.

„Jsme dohodnutí se SŽDC, že pokud tam kraj udělá jakýkoliv závazek veřejné služby, tak SŽDC tu trať spraví,“ uvedl Unucka. Kraj chce dopravu zadat přímo Českým drahám, vlaky by měly jezdit už během letošní sezony. Spoje by zajišťovaly motorové vozy řady 809 nebo 810. Historické vlaky by pak zajistil Slezský železniční spolek. Smlouva bude uzavřena na pět let.

„Mohu potvrdit, že s Moravskoslezským krajem jednáme o možnosti zavést na trati Bruntál – Malá Morávka až čtyři páry sezónních osobních vlaků. ČD by je zavedly v rámci některé ze změn jízdního řádu,“ doplnil mluvčí drah Petr Šťáhlavský.

České dráhy na trati naposledy zajišťovaly pravidelnou dopravu v jízdním řádu 2008/2009. Tehdy tam jezdilo pět párů sezónních vlaků (sobota a neděle + svátek v letním období). V roce 2009 byla jízdní doba osobních vlaků na 17 kilometrů dlouhé lokálce 28, respektive 29 minut podle směru jízdy.

Trať následně byla opuštěna a určena k likvidaci. O její záchranu se výrazně zasloužil právě Slezský železniční spolek, který loni s dopravcem MBM Rail začal na trati provozovat na objednávku kraje nostalgické jízdy. Stalo se tak přesto, že SŽDC nechtěla nejprve o obnovení provozu ani slyšet.

Trať ovšem loni nabyla na významu především díky nákladní dopravě a kůrovci. Nákladním dopravcům slouží ke svozu kalamitního dřeva.

Tagy Bruntál České dráhy lokálka Malá Morávka Moravskoslezský kraj Slezský železniční spolek Top
47 komentářů