Nepopsatelný kolaps, zničená silueta a stará technologie. Proč obyvatelé vil na Hanspaulce odmítají trolejbusy

Původní trolejbusové stožáry na pražské Hanspaulce a autobus Škoda 706 RTO. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýPůvodní trolejbusové stožáry na pražské Hanspaulce a autobus Škoda 706 RTO. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Podle námitek lidí z vilové čtvrti přinese bezemisní doprava méně pozitiv než nutné vykácení křovin a úbytek kyslíku.

Odebírat
Upozornit na
guest
32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr Šimral

A co to nazývat „autobus s dynamickým nabíjením“, případně má dcera, když v roce 2000 poprvé viděla trolejbus při návštěvě Plzně, tak pronesla památnou větu: „Tatínku, oni tady mají autobusy na vodítku?“ 🙂 🙂 🙂

knedlo

Jáj oni nechcú stĺpy? OK, tak zavesíme na fasády. Stačí osadiť ružice… Jáj, fasády nie sú dosť vysoko? Smola.

Koro

Obecně taky nejsem pro návraty trolejbusů

Juraj

Kdo jste tam delší dobu nebyli, doporučuji udělat si 360° pohled odsud: https://mapy.cz/s/kotacovasu

Ani nevím, zda je větší historickou dominantou ten Albert, ta luxusní červená přístavba, to hrozné miniparkoviště za zábradlím, nebo ta zastávka z vlnitého plechu vedle popelnic.

MMXA

NIMBY

Asd

Mám za to že trolejbusy jsou pro MHD mnohem lepší řešení jak klasické autobusy. A hlava mi nebere že někdo proti tomu držkuje.

Martin Verner

Hezky to napsali. Dá se kopírovat rovnou do učebnic.

Chufev

Po přečtení tohoto článku plně podporuji požadavky úředníků na vyšší mzdy. Povinnost zabývat se takovými kreténismy musí být nekonečně frustrující.

Clovek

Trochu bych se jich zastal, DPP skutečně sřílí stožáry zcela bez rozmyšlení do už tak přesloupované Prahy. Požadoval bych, aby stožáry byly sdíleny s veřeným osvětlením a dopravními značkami.
Úbytek stromů by se mi jako rezidentovi taky hodně nelíbil, ale odstranění hluku to imo vyváží.

Medvěd JihoČech

Co si přečíst článek? Jasně je psáno, že DPP bude stožáry sdílet s veřejným osvětlením…

Clovek

Slibují, to jsem v článku přečetl. Na Václaváku taky slibovali optimalizaci stožárů, a jak to vypadá..

Michal Bartoníček

Děláte si legraci? Článek jste četl?
DPP žádné stožáry nikam nestřílí. To dělá projektant. A už vůbec to nedělá bez rozmyslu. Projektant řeší, jestli pod chodníkem nebo v zeleni nejsou inženýrské sítě a snaží se jim vyhnout, případně se licituje o jejich poloze mezi nimi, protože bezpečnostní odstupy je nutno dodržovat. Navíc každý stožár bude sdružený s veřejným osvětlením (to ostatně doporučuje i manuál IPR), případně i jiným vybavením.

Pan průvodčí

Ale o tom zde už dobrou čtvrthodinu hovoříme, Mlho.

Jan Tichavský

Úbytek stromů je taky zajímavý, když si rezidenti stěžují, že jim tam při každé bouři padají obrovské větve z historických stromů, což jim prý kolabuje dopravu už teď.

Michal Bartoníček

Jsem rád, že vypořádání námitek šlo takhle rychle. Jestli se k takovým rozumným projektům bude vyjadřovat každý jouda a bude na něj brán speciální zřetel, pak jsme prostě zamrzli. Podobně absurdní argumenty měli lidi z Horní Lidče, když se měl stavět domov důchodců u základní školy.

Vesper

Nakolik bylo reálně to to referendum v Lidči závazné? Nemohlo zastupitelstvo akorát poděkovat za názor, a stejně ten důchoďák postavit?

Michal Bartoníček

Přiznám se, že nevím. Naštěstí tam nežiju.

Asd

Mám za to že podle soudu ano. Docela ty místní nechápu co jim na tom vadí. Některé věci mi prostě hlava nebere.

Kubrt
PetrH

Ale to nic neříká. Obec zhotovitele seznámí s vůlí lidu, vyzve ho k ukončení a zhotovitel obci seznámí s tím, že všechna povolení už má a obec ať si to strčí za klobouk.

Frantík

Ono je to reverendum taky špatně položené. Pokud to zastupitelstvo vzdá, že „by museli platit pokuty“, toto stále není dostatečně dobrý důvod vůli lidu ignorovat. Buďto tato fakta měla být zohledněna v hlasování nebo to vypsat znovu.

To je jenom teorie jak by to fungovat mohlo, praxe je jednodušší.

Šejdr

Důchoďák se staví dál, protože sice bylo platné, ale obec nenašla žádný zákonný důvod, kterým by mohla zdůvodnit vydání zákazu stavby. Řekl bych, že naštěstí nenašla, bylo by dost děsivé, kdyby naše zákony umožňovaly zastavit stavbu, která předtím získala všechna potřebná povolení a stavebník už v ní utopil nemálo peněz.

EM*

Naneštestí existuje Brno

„Krajský soud v květnu odebral nabytí právní moci stavebnímu povolení z důvodu formálního nedostatku při vyřizování odvolání“

https://brnensky.denik.cz/zpravy_region/brno-kolejni-dum-augustin-jaselska-ulice-stavba-soud-stavebni-povoleni-zruseni.html

Frantík

Tak kdyby se vykoupili určitě by to stavebník opustil, ale radnice tu možnost nepřijala a občané nedostali k projednání.

Jan

Většina hanspaulčanů vážně nejezdí „sockou“…

Kubrt

To jsou zase představy někoho, kdo tam nikdy nebyl. Ten bus jezdí ve špičce po 5 minutách a rozhodně nejezdí prázdný. Jistě, na Hanspaulce (jako všude jinde) bydlí i lidi, co jezdí všude autem, ale na druhou stranu tam je taky dost lidí využívajících MHD.

Ondřej Wagner

Obyvatel Hanspaulky je dost velké množství, protože výstavba je rozšířená k hraně Sareckeho údolí. Kromě toho linku 131 využívají i lidé bydlici pod Hanspaulkou jako jsem já.

PetrH

Je to kousek od metra a tramvaje. Klidně bych se vsadil, že na našem okrajovém sídlišti, kde je autobus 500m a metro 15 minut busem (pokud neuvízne v zácpě), jezdí pouze autem větší část lidí.

Vesper

Kdo dá námitku námitku typu úbytek kyslíku, měl by alespoň na tři roky dostat timeout od podávání jakýchkoli dalších námitek k čemukoli, protože na to evidentně mentálně nemá.

Michal Bartoníček

No jistě, v Mariánských Lázních se kvůli trolejbusům prostě nedá dýchat! Proč to nechcete pochopit?

M19

Pro redakci (Jan Nevyhoštěný): Redakční šotci řádili a někde se vloudila chybka. Text v třetím odstavci pod podnapisem „Přes retardér potichu“ v článku zní: „Tu DPP vyvrátil porovnáním, kdy bateriový trolejbus (13,04 tuny) vychází jen o 770 kg těžší než naftový autobus stejné velikosti (11,21 tuny).“ Výpočet: 13,04 – 11,21 = 1,83. Tak buď je chyba v některé hmotnosti vozů (trolejbus, autobus) nebo v rozdílu. Ale tohle prostě nevychází.

Jan Sůra

díky za upozornění, dpp tam operuje hmotností dvou typů autobusů, tohle je u toho lehčího, nyní je tam správně ten těžší (streetway)