Po D3 přijde rychlost 150 km/h na další dvě dálnice
D11 Autor: ministerstvo dopravy
Možnost zvýšit nejvyšší povolenou rychlost na dálnicích na 150 km/h dala ministerstvu dopravy vládní novela.
Možnost zvýšit nejvyšší povolenou rychlost na dálnicích na 150 km/h dala ministerstvu dopravy vládní novela.
Byť na to auto mám, tak jsem spíše skeptik, ale zase to nechci úplně odsuzovat. Mám pro i proti: 1. Pro: Sice se čas zkrátí o pár minut, ale psychicky to uběhne rychleji a hrozí menší nebezpečí z únavy z monotónnosti. V Německu na dálnicích taky nemají zvýšenou nehodovost, takže se nic neděje. 2. Proti: Právě proti Německu jsou čeští řidiči prasata. Mám na mysli lepení se na kufr. V této rychlosti už půjde o kejhák. I když dnes předjíždím 130 (podle GPS), stejně mě často lepič dožene a psychicky mě tlačí do maléru. Ve 150 bude následek nehody větší.… Číst vice »
Zase na druhou stranu i v Nemecku jezdi spousta cizincu, vcetne ceskych ridicu a nemyslim si, ze by se tam dela nejaka katastrofa, co by se mi ale na tom liniovem rizeni libilo je jednak vyssi variabilitu rychlosti, ne ze na Prazskem okruhu se jede krokem a je tam rychlost 100, at je tam klidne 60, nebo 80, tak jako to umi Nemci u Mnichova. Stejne tak by se mi libilo u standardnich omezeni dochazelo pri zmene rychlosti k pulzovani znacky, tak jako to maji v Rakousku, clovek by si aspon lip vsimnul, ze misto bezne 70 je tam ted… Číst vice »
Bude se pospíchat, aby se následně čekalo. Jaký to bude mít vliv na kongesci v cílové destinaci? Bude tam docházet k navýšení počtu dojíždějících vozidel do kongesce?
Značky jsou proměnné, nikoli proměnlivé.
Proměnlivé je počasí.
Trochu odbornosti by deníku s technickým zaměřením neškodilo.
Reálně se vlastně nic nezmění, občas někdo prostě pojede 170-180km/h, ale to je docela běžné už dnes.
D1 km 298-311 proč ne? 6-pruh se slabým provozem. To je snad nejvíce homologovaný úsek v ČR na 150 km/h.
Nedávno jsem jel pod Dynínem vlakem 160 km/h a vedle na dálnici auto frnk a bylo v pr… (pryč).
A vo vo vo tom to je…
A nejelo náhodou na druhou stranu? 😀
Bude zajímavé, jestli a případně kdy začnou východní země víc zohledňovat emisní a hlukovou zátěž nebo bezpečnost dopravy před časovou úsporou v jednotkách minut.
tím pádem bychom měli přestat uvažovat o VRT, pač tam to taky nevychází hezky 😉
Tam to není o jednotky minut. Boha jeho.
Mám pocit, že tam se zatím počítá s větší časovou úsporou než jednotky minut.
Co pořád jen nepřemýšlet co komu zakázat a kde by měl lidí hlídat další policajt?
Už teď lidi jezdí těch 150 a armagedon se neděje. Jestli se něco má kontrolovat, tak odstupy vozidel, přetížení, povinné zastávky a levoproudaři.
Tech 150 může jet i EV dobíjené doma že soláru.
Takže odpověď je nikdy.
Souhlas!
Zbytečnost a populismus. A hlavně zvýšené riziko. To máte kamiony 90 km/hod, autobusy a Fabie z nultých let 110 km/hod, většina 120 – 130 km/hod a pár jedinců 140 km/hod. Teď se rozšíří poslední skupina a přibudou střelci 150 -160 km/hod. To vše se musí porovnat na dvou pruzích.😖
Ti od 120 až po „střelce“ budou stejně nacpaní v levém, fabie z nultých občas taky.
Toto je takový ministerský populismus, aby i tomiovolič s ojetou audinou měl pocit, že pro něj Kupka něco udělal.
Limit 130 není na dálnicích a priori proto, že by byly nebezpečné při vyšších rychlostech. Je to proto, že se vždy najde kretén, který jede nebezpečně a představuje riziko pro ostatní. A plošné omezení je relativně neškodný kompromis, jak tomu nastavit mantinely a postihovat to.
Ten dovětek „řidič smí jet pouze takovou rychlostí, aby byl schopný zastavit vozidlo na vzdálenost“ jen dokonale ilustruje ten alibismus.
Ten dovětek není žádný alibismus, tím je pevné omezení rychlosti nezávisle na podmínkách. Přizpůsobení rychlosti podle podmínek je naopak zcela základní pravidlo, bohužel utopené v množství alibistických plošných limitů. Stačí se podívat do statistik nehodovosti, kdy právě nepřizpůsobení rychlosti podmínkám je poměrně častá a často i tragická příčina nehody, zatímco překročení rychlosti ve statistikách jako příčina téměř vůbec nefiguruje. Riziko pro ostatní i statisticky představuje daleko spíš ten, kdo zapne tempomat a čumí do mobilu než někdo rychlejší.
Moment… a není „nepřizpůsobení rychlosti podmínkám“ většinou to samé, jako překročení rychlosti? Já jen, že většinou je to omezení rychlosti „až tak dobré“, že i kdybyste jel při suchu a sluníčku dvojnásobek, tak to bude v pohodě. Jen tam někteří střelci jezdí dvojnásobek i při dešti/mlze/bočním větru/cojávím a proto se stane nehoda a kdyby rychlost upravili „podle značky“, tak se nic nestalo
Vaši představu, že „plošné omezení“ VŠECH zamezí tomu, že se najde JEDNOTLIVÝ „kretén, který jede nebezpečně“ považuji za naivní. Tímto přístupem bychom nakonec mohli být všichni preventivně zavřeni doma, abychom nepředstavovali „riziko pro ostatní“?
Není důvod k oslavám. Rychlost bude regulována proměnnými značkami a už se objevují informace, jak to celé bude doplněno měřením rychlosti. Čili se jedná o otevření dalšího byznysu s výběrem pokut, který se pomocí náhlých a nečekaných změn zobrazené rychlosti dělá mnohem snáz, než pevně nastaveným radarem (viz praxe otestovaná v tunelovém komplexu Blanka).
Jestli nezvládnete v Blance sledovat světelné značky které jsou tam snad co 200 metrů, tak nemáte za volantem co dělat…
Buď neumíte číst, nebo argumentovat. Můj příspěvek neobsahuje ani zmínku o tom, že bych nezvládnul sledovat značky.
Práve by som povedal, že keď mám toľko značiek za sebou, tak si ani nevšimnem, že zrazu je na niektorej z nich iné číslo
150 je ok. Ideálně by se to mělo zavést na většině dálnic ALE na zkušební dobu. Vyhodnotit výsledky po dané době a upravit kde bude třeba.
Po kolika mrtvých se bude ta rychlost snižovat zpět?
A proč by u toho měli být mrtvý? Do 150km/h se po dálnicích zcela bezne jezdi už teď
Skutecnost hovori jasne, kde maji vyssi povolenou rychlost je naopak mensi mnozstvi nehod i mrtvych.
viz napr Nemecko
Takže když plošně zvedneme rychlost třeba o 20 km/h, tak bude všude bezpečněji?
ona dálnice, kde se jezdí rychle je více bezpečná než přecpaná silnice nižší třídy, kde se jezdí pomaleji.
Takže Vy si myslíte, že hlavní problém bezpečnosti na silnicích nižší třídy je příliš nízká rychlost?
Mně to tedy překvapuje, že v době, kdy se zcela správně snažíme snižovat emise, třídit odpad a já nevím co vše, abychom pomohli životnímu prostředí, tak stran rychlosti akceptujeme navýšení maximální rychlosti na 150 km/h, když víme, že se tím výrazně /nejméně o litr/ zvyšuje spotřeba pohon.hmot. Očekával bych z tohoto důvodu spíše snížení maximální pov.rychlosti na 120 km/h, jako je to v Belgii, Nizození, Irsku ad.
A není 120 km/h moc? Nechcete všem přikázat 90 km/h ať jdeme příkladem? To bylo bylo ještě méně emisí….
Jezdím na spotřebu a věřím, že velká část řidičů také.
Nezkoušel jsem zjišťovat spotřebu mého auta při 150.
Nejlepší spotřeba je při 90, asi o litr vyšší je u 110, a pak to stoupá (teď přesně nevím o kolik) k té 130km.
Nicméně jezdím ekonomicky – to neznamená, že pomalu.
Věřím že těch 150 hodně lidí využívat nebude. Je to pro ty co mají na to příjmy.
Představovat si že 150 budou jezdit všichni je fantazie.
služební to moc neřeší
Smazáno pro tupost autora
Stejně ušetříš prd, akorát děláš špunt a pak na silnicích jezdí vláčky aut za sebou. To je paráda.
Velké množství lidí je ochotno si za ušetřený čas připlatit. A to i za cenu vyšší spotřeby. Rozdíl mezi 90kmh a 130kmh na dlouhé trase udělá znatelný časový rozdíl, ne každý jezdí jen par km trasu.
Na D11 ciste hypoteticke. Bezne je tam v pravem pruhu strudl kamionu, který levym pruhem předjíždí další tocvolant v kamionu rychlosti o 1,5 km/h vyssi.
Rychlost 150 km/h zvyšuje emise a hluk, vyžadují delší nájezdy a sjezdy a s tím spojený zábor půdy.
Jasne, a v Nemecku maji pripojovaci a odbocovaci pruhy nekonecne dlouhe, kdyz je tam leckde rychlost neomezena.
Jenže ani v Německu není ta neomezená rychlost všude a tam kde je, jsou všude 3 pruhy pro jeden směr. A ten pravý nejede ani 150, dokonce ani 130.
Tak určitě, hned za Rozvadovem je dvoupruh v parametrech naší R s neomezenou rychlostí. Ale proč neplácat blbosti, že jo…
Není pravda že všude, např. na čtyřpruhové A8 nejsou ani odstavné pruhy.
3 pruhy pro jeden směr? Ale kdeže.
No ale asi u nas nebude 150 na najezdu/sjezdu …
No a u nás ten pravý pojede stejně jako doposud, tedy 85km/h, takže se nic nemění.
Ne…? Návrhová norma zůstává pořád stejná.
Návrhová rychlost ≠ rychlost na dopraním značení.
Ono by stačilo, kdyby některá jelita využívala ten připojovací pruh do samého konce a hlavně se nepřipojovala spotřebových 50 km/h ale aspoň na chvíli ten pedál sešláplo pořádně. Prodlužování běžného připojovacího pruhu (ne té parodie u Prostějova) není potřeba.
Proboha, proč? S výjimkou (ne)omezené rychlosti v Německu a pár ztřeštěných emirátů se nikde na světě tak rychle nejezdí. Třeba v USA je průměr na dálnici mezi 110 a 130 km/h.
Jel jsem skrze Německo do Nizozemí a viděl jsem desítky kilometrů německé dálnice, kde je trvale maximálka 100 km/h.
Ano, ale zrovna treba v US rychlostni limity jsou spolecne jak pro osobaky, tak pro nakladni vozidla. Proboha proc?
Rovnez je ve Statech povoleno „podjizdet“, neni tedy neobvykle, ze Vas miji kamion v pravym pruhu. Zrovna u nas by se toto hodilo, kdyz neumime pouzivat „pomaly“ pravy pruh.
Protože Češi se historicky porovnávají právě s Německem.
Polsko má 140 (ačkoliv reálně na mnoha úsecích není). Legislativně je 140 v Bulharsku, Turecku, Saúdské Arábii. V USA má Texas na jednom úseku 85 mph.
Nicméně ano, rychlosti nad 130 jsou výjimečné.
Uplně vidim jak v duchu nejlepších českých tradic budou ty zvýšené rychlosti ukončené mimoúrovňovými křiužovatkami bez explicitní cedule. Příemně by mě překvapilo kdyby to tak nebylo, ale D10 či konec D5 jsou toho příkladem.
Jo, tenhle skvostnej fuck-up, kterej láká nepozorný řidiče do pasti po sjezdu na jeremiášovu na d5 mě taky baví.
Ale víc by mě bavil pohled na toho, kdo zařídil sundání tý 80 co tam pak byla, jak ho po lázni v dehtu a obalení v peří vypráskáme z města.
Neni tam nahodou 80, protoze mesto a ne dalnice?
V úseku před Jeremiášovou je max. rychlost upravena značkou B20a 100 km/h. Značka má platnost ke vzdálenější hraně křižovatky, v tomto případě nájezdu. Za ní už platí 80 km/h, protože je to silnice pro motorová vozidla v obci. Dříve toto řidičům připomínala značka B20a 80 km/h za nájezdem, po obou stranách jízdního pásu. Pak bylo do následujícího úseku (80 km/h) osazeno úsekové měření rychlosti. Po jeho spuštění do ostrého provozu byly značky 80 km/h demontovány. Kdo není blbý jak tágo, nepotřebuje už větší důkaz toho, že radar je čistě výdělečné zařízení. Mimochodem, o něco podobného se snažila Praha 8 v… Číst vice »
Svatá pravda, včetně toho důkazu.
Tahle perla je i v Brně na Vídeňské, kde při cestě od Vídně překřížíte D1 a z už tak nesmyslené 60 na cedulích se stane v tom třípruhu 50, protože město. Naštěstí tam nikdo neměří, není tam moc kde.
D5 s Jeremiasovou se nikde nekrizi, D5 konci jeste pred Zlicinem a pak prechazi v Radlickou radialu, resp. Rozvadovskou spojku. Tam, kde konci D5 je rychlost omezena na 100km/h. Dale po sjezdu na Stodulky, tj. na Jeremiasovou je omezeni rychlosti na 80km/h, kde je nasledne i usekove mereni rychlosti.
Spousta řidičů a řidiček si tam nevšimne „křižovatky“, která ruší stovku a dál je osmdesátka. Kdyby se osadila značka, radary by posmutněly, neměly by co posílat. Sice je všude přeznačkováno, ale zrovna tohle by se dalo vnímat jako past. Mě tam předjíždí i jezdci ve Fabiích. Prostě značka s limitem (dtto na ul. 5. května směrem ven, kde se mění bez explicitní značky rychlost z 50 na 80) a je jasno.
Tak to dost pochybuju. I v článku je napsáno, že se hledá na tu D3 dodavatel značení. Já myslím, že je nepochybné, že to značení se týká i ukončení stopadesátky.
U posledního mezi křižovatkového úseku (z celkové části, kde bude zvýšení rychlosti umožněno) bych to očekával, že tam nic nebude (čím neříkám, že by se tam ta 130 natvrdo nehodila, dávám vám za pravdu). V meziúsecích bude muset být stejně proměnná značka.
Vlastně by mě zajímalo, jak by dávala smysl rychlost 150km na dálnicích s třemi pruhy. A s nějakým doporučením na rychlosti v pruzích:
1. 80-90 pro nákladní dopravu
2. 100-110 mezivrstva
3. 130-150 rychlé vrstva
Na třech pruzích je potřeba povolit předjíždění nákladní dopravě, a ta tu stovku nesmí (a leckdy nedá), tolerance pro prostřední pruh by musela být širší. Ale jinak zajímavý nápad.
Jo. Jako preplneny prostredni a levy pruh na D1 a poloprazdny pravy je fakt klasika. Na druhou stranu jeste horsi jsem to zazil v Dansku, kde vpravo nejel snad nikdo. Naopak vybornou zkusenost s razenim doprava mam na Slovensku
A2 pod Vídní to samé, čtyřpruh a všichni vlevo. Jezdím vpravo pod heslem „souběžná jízda“.
“…ale vždy se musí přizpůsobit nejen viditelnosti, ale obecně klimatickým podmínkám…” Takže v době globálního oteplování bude povolena rychlost 150 km/h, ale v době ledové by byla snížena?
Místo, aby se řešila relevantní dopravní koncepce státu, tak se řeší stopadesátka na dálnicích. Přitom všichni vědí, že je to kontraproduktivní a pouze populistické.
Krásná ukázka neschopnosti jak ministerstva, tak hlavně politické reprezentace. Si asi myslí, že jim to vyhraje volby nebo co.
Co je na tom populistického?
A já myslel , že po celé D1 se už může jezdit 150km/h. Když jedu 130 podle gps , tak jsem brzda provozu. Pak bych se chtěl zeptat , jakou si mám koupit značku auta abych měl předplacenou permanentní jízdu v levém pruhu ? Děkuji
ale prosim vas 🙂 aspon si nevymyslejte.
Si vás předjedu, no… Náhodou, když je na D1 Praha – Brno tak nějak normální provoz a denní světlo, většina tam má 137-140 tacho, tvoří se soudržné vláčky, které společně předjíždějí pomalou vrstvu. Občas někdo zvolní v těch táhlých kopcích. Nebo se to rozbije, když někdo bez použití plynového pedálu to hodí do levého v reálné sto desítce. Když je někdo rychlejší, tak se mu při nejbližší možnosti, tj. po předjetí vláčku kamionového, v pohodě uhne. Když někdo zezadu letí 180-200 a nepředpokládáte, že co vidíte daleko na zadním horizontu, je najednou za zadkem, a vynucuje si uhnutí vyblikáváním, i… Číst vice »
Jak kdysi napsal Zdeněk Šmíd… Nepřijímejte islám jen proto, abyste mohli mít čtyři ženy. Za ta omezení to nestojí a čtyři ženy můžete mít při troše šikovnosti i teď, i když ne úplně legitimně.
Hm asi jezdím po nějaké jiné D11. Kolín jsem tam nikde zatím nepotkal….
Je to EXIT 50 Kolín, známý spíše pod názvem Dobšice
Tak ja budu jeden z mala, co podle drivejsich diskuzi, budu pro.
Nikoho nikdo nenuni jet 150 km/h. Pripominky o klimatu a zivotnim prostredi by byly validni, kdybychom meli celosvetove vyresen vliv na klima u namorni dopravy kuprikladu.
Pokud 150 km/bude umoznen ua sucha, jasny den, bez stavebnich ci udrzbovych praci v useku, dalnice je plotem oddelena od okolni zvere, pak nevidim duvod toto neumoznit.
Samozrejme dalsi argument na 50 km ziskam par minut a zvysim spotrebu o n litru. Kdyz to nekomu za to bude stat, tak at si jede. Nekdo pojede 125, nekdo 130, jiny 145.
Přesně tak, už dnes jsou řidiči, co se bojí 130 nebo šetří, tak jedou třeba jen 110. Prostě každého volba.
Problém je, že jsou řidiči, co těch 110 jedou v levém pruhu ze tři. A myslí si, že je to tak spravně.
to už je ale jiný problém…
Ono pokud se v té situaci v pravém a prostředním pruhu konají šnečí závody kamionů, tak to taky správně je.
Mám obavu, že plynulost bude ještě horší než teď. Když se sejde řada chronických jezdičů vlevo plus pomalejší vozidlo, které začne předjíždět, tak už dnes vznikají dost nepříjemné situace, kdy je člověk nucen přístoupit na dementní hru „tlač se vlevo a ucpi to ještě víc“ nebo za odměnu zůstat zablokovaný za pomalým vozidlem klidně dlouhé minuty a místy (legálně) podjíždět. Vyjet pak zpoza kamionu do štrůdlu aut, co pojedou 150 vlevo, taky nic moc.
Klasická situace na dálnic. Dojíždím kamion, jedu 110km/hod. Buď přidám a jedu aspon 140 a podaří se mi zařadit do levého, nebo zpomalím na 90 a pak čekám třeba 3 minuty než bude mezera v levém pruhu. A když tam ta mezera konečně je, stejně mě na úrovni kabiny dožene další auto a bliká, abych se zařadil…. Takže kolikrát je bezpečnější a rychlejší se držet proudu vlevo a ne co chvíli objíždět kamiony. Ano, když je vpravo volno, hned se máte řadit. Ale to je na D1 Brno – Praha jen málo kdy….
„kdybychom meli celosvetove vyresen vliv na klima u namorni dopravy kuprikladu“
Námořní doprava má bezkonkurenčně nejnižší emise na tunokilometr přepraveného nákladu. Osobní automobil v dálničních rychlostech naopak patří k nejméně šetrným způsobům přepravy osob.
Je to sice zbytecnost, ale kdyz to par volicu presvedci aby misto Turka volili Fialu…
Snad 😂
…tak bude levnější Nutella?
Nebo co jste nám chtěl sdělit?
Nebo nás Fiala ochrání před populismem 😀 „Dejte mi ještě čtyři roky a budete mít platy jako v Německu.“ Přitom se za uplynulé tři roky ten rozdíl ještě zvětšil…
Ono to zasejc, tak velké terno nebude. Bezpečně jezdit při takovéto rychlosti vzhledem k hustemu provozu v obou pruzích je nemožné. Zkušenosti mám zejména na D11, provoz zde řádně houstne a většinu dne je člověk rád, když dosáhne v průměru rychlosti 120.
Zase nepřehánějte..těch 150 se jezdí běžné..pokud nejedete ve staré Felicii ale v moderním autě tak 150 je úplně v pohodě bezpečná jízda pokud umíte aspoň trošku ridit
Takovejch jako vy má pomníčků u dálnice plno.
U dálnic jich zase moc není. Teda pokud nepočítáš Devět křížů 🙂
Jinak 150 km/h je v pohodě i na D1, pokud člověk nejede ve špičce. Jezdím tak běžně a ještě jsem se do žádné krizovky nedostal, stačí jen předvídat a teď co většina kamionů ani nepřejdží, tak se dá vetšinou dobržďovat i motorem.
no, nemate pravdu. tohle je takovy ten typicky petrolheadovsky nazor, ve kterem se promita jenom “ja, ja” a “ja jsem dobry ridic, nic se mi nemuze stat”.
nicmene, 150 vs 130 znamena vyrazne vice kineticke energie, kratsi vyzadovane reakcni doby … a ono v podstate i argument “dobry ridic” je zcela lichy. ono totiz nejsi na te dalnici sam.
Proto jsou tam značky s proměnlivou rychlostí a pojede se třeba jen 110, pokud bude husto..
Tak logicky jsou úseky, kde se reálné jede 100 – 120 km/hod z důvodů hustoty dopravy, navracení se do pravého pruhu. Na druhou stranu zrovna na úseku D3 je relativně slabší mimo špičku relativně slabší provoz.
Mezi km 50 a Jaroměří?
A komu tím prospějete?
Jel jste někdy na dálnici? Tech 150kmh se tam běžné jezdí a žádný armagedon, kde je lepší se dopředu rozloučit s rodinou, se tam neděje
Možná běžně, ale ne často. Podle mě většina jezdí 130, a to buď tachometrově, nebo podle GPS (což je rozdíl cca 10km/h). Podle mě není nebezpečná rychlost samotná, ale množství aut, pohybující se rozdílnými rychlostmi, což vede k častějšímu předjíždění a uhýbání. Což může vést ke kolizním situacím.
no, zas tak moc bezne ne 🙂
jezdim po dalnici 130 (realne rychlosti), a rychlejsich aut je spis zanedbatelne mnozstvi … vyrazna vetsina je spis pomalejsi.
takze ta 150 je spis takova populisticka kosmeticka zalezitost, ktera nebude mit vetsi dopad – jen par petrolheadu, delajicich ze 150 pomalu otazku zivota a smrri, bude mit radost.
přesně tak, pokud člověk jede lehce nad max. co dovoluje zákon (135), tak skoro nikdo není rychlejší..
Mohli by to povolit jen elektroautům, aby praskla žilka úplně všem… 😀
to by v redakci autofora nerozdejchali
🙂
V tom případě by se v reálu nezměnilo vůbec nic. Mlunochody víc než 110 nejezdí, aby jim to nevyžralo baterku.
přesně a v zimě ještě méně 😉
Většina BEVů se táhne v pravym, těm je max rychlost mimo realitu už teď.
Klidně, no problem. Baterkář proletí 150 km/h a za pár kilometrů ho ve 120 km/h předjíždíte, pač zjistil že si bude muset udělat pauzu na kafe aby vůbec dojel.
Populistický krok úplně mimo mísu. Jak z pohledu bezpečnosti, tak ekologie.
Nikdo vas tech 150 jet nenuti. Proc tu moznost ale nemit? Argument bezpecnosti nechapu, 150 tam bude stejne povoleno promenlivym znacenim pouze za optimalnich podminek,, takze patecni spicka na D11 jste stejne rad ze jedete 100.
Protože argumenty viz výše? Spotřeba + 10 %, bezpečnost -10 % a platit to zase budou všichni ostatní.
Spotřebu si platíte sám, za svou bezpečnost si odpovídáte rovněž sám.
Protoze bezpecnost na dalnici neni tolik o maximalni rychlosti jako o rozdilu rychlosti mezi temi pomalymi a nejrychlejsimi. Ta se timto zvysi o 20km/h a to neni zanedbatelne.
Uhnout z pravého pruhu po dokončení předjíždění musíte i na úsecích, kde je 130tka…
Uhnout?
Do odstavného pruhu?
V Anglii možná… u nás z levého 😉
Tak doufám, že chodíte jen pěšky a lesem. Jen bacha, bude foukat, můžou padat stromy ( bezpečnost).
Klimatické podmínky se v místě nemění.