Po D3 přijde rychlost 150 km/h na další dvě dálnice
D11 Autor: ministerstvo dopravy

Možnost zvýšit nejvyšší povolenou rychlost na dálnicích na 150 km/h dala ministerstvu dopravy vládní novela.
Možnost zvýšit nejvyšší povolenou rychlost na dálnicích na 150 km/h dala ministerstvu dopravy vládní novela.
Idioti jako jste vy nikdy nebyli v situaci, že by museli zvládnout 800km za den, aby mohli navštívit nemocnou maminku.
Tak prosím, abyste si takovéto žvásty nechal pro sebe…
Protože řidíči jsou sobci tak vůbec neuvažuji kolik bude sražených ptáků, který tohle nestíhají. Jezdíval jsem na kole od Duchcova na Lom a tan naprosta vetsina řidičů to rozjela na 150 nevije to rovné a nejen, že to bylo cyklistovi nepřijemné, ale někokrát přede mnou srazili drozda či dokonce zvonka:( atp.
Přitom stačilo vydat prohlášení, ve kterých dnech se v těchto úsecích nebude měřit rychlost.
Jen malá prosba na redakci: Předmětem není „povolená rychlost“, nýbrž správný termín je „DOVOLENÁ rychlost“. Též dopravní značení není „proměnlivé“, nýbrž proměnné. Respektujme platnou terminologii a legislativu, ať se odlišíme od bulváru.
Proč jenom osobní auta? Kamionům dát stovku a autobusům 120 km/h. Že to je kravina? A 150 km/h u osobáků ne?
Slyšel jsem, že jistý žlutý dopravce už vyvíjí autobusy s naklápěním v obloucích, které budou moci jezdit na dálničních úsecích s návrhovou rychlostí 120 km/h až 140 km/h! Jízdní doba mezi Prahou a Brnem se tím zkrátí na 1 hodinu 55 minut.
Autobusy onoho dopravce jezdívali po dálnici i 125, když se jezdila například linka Praha – Ostrava a ono to šlo, nic co by nějak extrémně vybočovalo se jim nestalo. Na zamyšlenou je spíš pořád to, že po dálnici si to vesele stovkou maže Crossway se stojícíma lidma.
A na vyřazený omezovač rychlosti se nepřišlo? Nebo holt jsme si všichni rovni, ale někteří jsou si rovnější…
Záleží jakou rychlost má v „techničáku“ pokud vím není vyloučené že může mít i autobus v pápírech povolených 130kmh… to pohledem z venku nepoznáte.
Osobně nemám problém s tím, když levým pruhem profrčí moderní vozidlo rychlostí 150, pokud to nebude psychopat v BMW, který už na kilometr problikává či má levý blinkr, aby dal všem najevo, že to je on. Já mám rád, když mohu po dálnici jet na pohodu s rychlostí 125 na tempomatu, což třeba D1 u Prahy umožní jen vyjímečně. Vpravo 80 – 90, vlevo 140.
Ať si problikává třeba světelným pindíkem, já jedu na automatiku a není mu to tedy nic platné.
Jezděte si na co chcete, ale po předjetí se vraťte do pravého pruhu a neprekazejte v levém nebo prostředním. Pak bude vše fungovat ke spokojenosti všech.
To je báječná myšlenka, nepochybně původní.
nevím jak jste to myslel, ale denně jezdím třípruh z Čestlic až na lanový most (později večer už mimo hlavní špičku) a počet řidičů jedoucích pod max. povolednou rychlost prostředkem, přičemž pravý je volný, je alarmující
Tak to jsem nebyl já, buďte klidný. Myslel jsem to tak, že jste se svým doporučením objevil Ameriku. Leč svítit a najíždět na vozidlo vpředu (ať už z jakéhokoli důvodu) rozhodně nedoporučuji, hlavně ne v zahraničí. Je za to i okamžité odebrání řidičského oprávnění, v agresivních případech i kriminál (jde o zločin tzv. Nötigung neboli tísnění).
Pokud mluvíte o Německu, tak ve StVo jasně stojí, že můžete dát blikačkama signál, že chcete předjíždět.
Samozřejmě je hezké když dává svůj úmysl dopředu na vědomí, pokud můžu tak mu uhnu, pokud to zrovna nejde tak chvilku počká…
Vítejte v jednadvacatem století.
Osobně bych zvýšil rychlostní limity všude. Poláci mají 140 a nevšiml jsem si že by tam byl armagedon. O Němcích ani nemluvě. Mnohem nebezpečnější jsou středo a levo proudaři co se vlečou a nepoužívají blinkry. Pro ty co se vyšší rychlosti děsí, tak ta rychlost není povinná pouze maximálně dovolená.
Chápu že čím vyšší rychlost tím větší riziko na druhé straně moderní vozy plné asistentů to bez problémů zvládnou stejně jako jejich řidiči. Jediné co se změní že policie vybere méně na pokutách, ale to se kompenzuje větší spotřebu paliva, takže státní kasa na tom ve finále vydělá.
Jo a Rakušák 140 zrušil a na alpských dálnicích má pouhou stovku.
A co jako? V Polsku 140 bez problémů funguje a není důvod proč by u nás nemohla fungovat 150. Méně stresu a více pohody.
A už průměrný český řidič umí ovládat vozidlo při současných rychlostních limitech? Pokud ne, nevidím jediného důvodu limity zvyšovat.
A proč by průměrný český řidič neuměl ovládat své vozidlo? Vám řízení činí nějaký problém? Tím nechci říci že bych na cestě nepotkaval různá individua co třeba neví co je odstup nebo na co jsou blinkry.
Blinkry? Prastrýc mi jednou řekl „ho*no je komu po tom, kam jedu“ 😀
To řekl moc malebně… ale principiálně špatně.
ironie
Je podle Vás průměrný český řidič horší než průměrný polský řidič? Tyto srovnání podle mne příliš smyslu nemají…
Tak to je protimluv. Naopak, s tou 150 toho stresu jen přibude. Zejména pro ty řidiče, kteří takto rychle jezdit nechtějí. O zvýšení hlučnosti už tak hlučných dálnic ani nemluvě
„Zejména pro ty řidiče, kteří takto rychle jezdit nechtějí.“
Myslíte ty různé vybržďovače, kteří si myslí, že jenom proto, že oni jedou pomalu, si můžou dovolit vše?
Takoví na silnici nepatří!
Od Rakušáka bych kopíroval z předpisů jen zrušení povinného denního svícení…
jenže to je hlavně v noci a je to kvůli hluku
Ta D4 je zklamání. Celá pod kamerami, téměř rovná, bez nepřehledných míst, ale nebude tam ani 140, do Písku zůstala 110 i přes nová odstavná místa. Na světelných tabulích každou chvíli hláška o větru, dnes s omezením 100, i když reálně žádný nebyl, nedávno 80 u Příbrami a nikde ani vánek.
Koukám, že spotřebka na benál a naftu by snesla úpravu. Tak o 10 kaček nahoru. Lidi už zase nevědí, co s lovama…
No nebojte. On ten rohlík, chleba, máslo, pivo pak zdraží taky…
Krátce k tématu Německo. Na úsecích bez omezujících značek platí doporučená 130km/h rychlost. A v tom je ten“fígl“. Pokud způsobíte nehodu ve vyšší než doporučené rychlosti,policie rozdíl doměří a jdete k soudu jako viník nehody ,který překročil výši doporučené rychlosti. Na to ještě budete mít oplétačky s pojišťovnou. S tolerancí 0,5 promile je to podobné. Při dechové zkoušce se vejdete do limitu a o kus dál při případné nehodě vás policie zaprotokoluje coby řidiče pod vlivem. Je opět na soudu jak o vás rozhodne.
No to jste to tedy hodně zjednodušil. Pokud tu nehodu nezpůsobíte, tak rozhodně nejdete k soudu automaticky jako viník, ale nenajvýš jako spoluviník, přičemž německé soudy posuzují míru Vaší spoluúčasti tím, že jste jel nad doporučenou rychlost. A třeba podle judikátu, který jsem teď v rychlosti našel, tak bavorské soudy dokonce berou jako příliš vysokou rychlost až jízdu nad 150 km/h a v Hamburku dokonce nad 160. Judikatura není jednotná ani v jednotlivých spolkových zemích, natož pak, aby šla shrnout do 5 vět, jak se o to pokoušíte. I u nás dostanete spoluvinu, pokud jedete 110 a nevěnujete se řízení,… Číst vice »
Soudní praxe je jiná věc a co říkají judikáty jakbysmet..Mě šlo o to osvětlit princip: Jezdit máte, jak Vám doporučujeme. O nějakém „neomezení“ tak nemůže být vůbec řeč. Jak ten či onen soud posoudí výši překročené rychlosti- to je na delší diskusi.
Takže to shrňme jste svéprávná bytost, která nejlépe ví co má dělat. Nikdo vám do toho nekecá. Ale když se něco stane plně si sám nesete důsledky. A tak by tomu mělo být.
No ale to je přeci naprosto v pořádku. Vyšší rychlost znamená vyšší odpovědnost.
Ano, stejně tak chlast není a priori zakázán, ale znamená vyšší odpovědnost.
Není doporučená, nýbrž „doporučená MAXIMÁLNÍ“. Na to mne němečtí právníci speciálně upozorňovali. Ohledně právních důsledků máte pravdu, v případě jízdy vyšší rychlostí může být přičítáno spoluzavinění (byť záleží na soudní praxi v jednotlivých zemích).
ten tzv. princip „omezené důvěry“ platí i v českém právu. Jakmile se jede přespříliš, vina se dokonce i otáčí….
Tak to je dobře, zdůvodním do tak výměnu převodovky v Mustangu
V Polsku je na dálnicích povolená stočtyříctka, a je to úplně v pohodě.
Jenže Polsko je placka a za prachy z EU mají nové dálnice, my jsme si za ně postavili rozhledny v údolí a cyklostezky odnikud nikam.
úsek Tábor – ČB taky není úplně vysokohorský
Co nově postavená D4 Příbram – Strakonice/Písek s 8-radarovým úsekovým měřením. Tam 150km/h nepustí?
Podle toho, jestli předpokládaný výnos z radarů zahrnuli do výsledné ceny.
Tak auta nám co se bezpečnosti a ovladatelnosti za posledních 30 let udělala docela pokrok, takže 150km/h je dneska stejně či dokonce více bezpečných jako 130km/h před 30 lety. Mě to přijde i logické a zcela správné, že se zvýší limity. Argumentaci, že teď budou ti, co jezdí běžně po dálnici stopade, což je úplně normální, jezdit stosedmde, neberu. Myslím si, že ti oni vyježdění řidiči jezdí těch stopade protože je to v dnešních autech komfortní a stále ještě bezpečná rychlost a nemají důvod jezdit více i kdyby to bylo povolené. Dobré porovnání je třeba D5, kdy jedete do Rozvadova… Číst vice »
Je komfortní. Ale rozhodně není bezpečná (řidič se za těch 20 let opravdu nezlepšil) a hlavně – následky nehody jsou úměrné především rychlosti.
Řidiči jsou stále více na baterky. Doslova.
Měla by být bezpečnější. Proto přeci máme spoustu asistentů, deformačních zón, pasivních i aktivních prvků bezpečnosti, za které při koupi vozu platíme.
„Je komfortní. Ale rozhodně není bezpečná“
Ptákovina. To, že v Německu neexistuje obecné omezení rychlosti na dálnicí způsobuje, že lidi tady jezdí rozmněji než v banánových republikách jako je ČR nebo Francie.
Čím nižší limit, tím více prasácky se jezdí, tím je to nebezpečnější…
Průměrný věk vozidel v Česku je 19 let.
To ano, ale pokud často jezdíte po dálnicích tak tam moc starých aut nepotkáte.
Ale rozhodně ne na dálnicích.
Když Vám na dálnici spadne bedna z náklaďáku nebo se vzpříčí kamión na takovou vzdálenost, že při 130 km/h stihnete těsně před překážkou zastavit, tak na stejnou vzdálenost při 150 km/h do překážky narážíte ještě rychlostí 90 km/h. Nic moc představa, ještě že dnešní auta jsou bezpečná.
Ano, když teoreticky spadne zrovna do toho „rozdílu“ mezi 130 a 150, který je tak i tak několikanásobkem požadované bezpečné „dvousekundové“ vzdálenosti. Když spadne těsně před vás, tak to ani za předpokladu dodržení odstupu nemůžete ani omylem ubrzdit, můžete se jedině vyhnout, a když spadne dál před vámi, můžete to ubrzdit v obou případech. Je neuvěřitelné, jaké hypotetické situace jsme ochotni vymýšlet ve snaze 150, navíc ne plošně potopit a přitom hned za dvěma hranicemi máme dnes a denně příklad, že vyšší dálniční limit, nebo také žádný, neznamená problém.
Jistě, a když pojedete ještě rychleji než 150 km/h, tak náklaďák s padající bednou třeba i předjedete a nestane se vůbec nic. Tj. vlastně čím rychleji, tím bezpečněji.
Ano, ani v 130kmh to pak neubrzdíte, nicméně střet se uskuteční v dosti odlišné rychlosti… například (dle situace/vzdálenosti) v 80ti nebo 120ti…
Prostě, stanou se situace že ani když jste bdělý, výtečný řidič, stav vozidle plně v pořádku a přesto kolize nastane… pak na té rychlosti záleží, docela dost. Ve vzorci pro kinetickou energii vystupuje rychlost v druhé mocnině…
V zemi kde se (zatím zřídka) setkáte s názorem, že kvůli vběhnutému zvířeti do jízdního pruhu je považováno za „normální“ reakcí, že řidič strhne vozidlo do protisměru, kde proti němu jede jiné vozidlo, je úplně marginální hypotéza o padající bedně z náklaďáku.
Mám na stole solidní sbírku protokolů skutečných nehod, přijďte se na ty „hypotézy“ někdy podívat.
Nerozumím. Proč by měla padat na dálnici bedna z náklaďáku? To se přece běžně neděje.
„Když Vám na dálnici spadne bedna z náklaďáku nebo se vzpříčí kamión“
Nic takového se stát nesmí, je to neomluvitelné…
Zvýšení rychlosti ve vybraných úsecích nebude problém ,protoze řidiči v Česku už se ve velké většině na dálnicích naučili jezdit.Před 20 lety by to bylo nemožné,v současné době už to bude v pohodě.
Neumí jezdit. Sešlápnutí plynu není vše.
Nenaucili.
To, ze se naucili jezdit jsem ochotny rict az v okamziku, kdy pochopi pravidlo zipu pri dojizdeni ke zuzeni apod.
a uprimne – doufam, ze se to nenauci jeste dlouho, protoze diky teto „neschopnosti“ clovek usetri spoustu casu
Jako vtip výborné.
Jezdit 150 bylo v pohodě možné už mnohem dřív než před 20 lety.
Dnes by byla vhodná maximální rychlost nejmíň tak 250km/h…
Totální nesmysl když cisterna má omezenou rychlost na 80
Populismus nejvyššího kalibru.
Zkuste jet od Lince směr Brenner. Za Lincem sice nekonečná a brutálně nudná 110… ale celá (plná) dálnice jede plynule. Pak vjedete do Německa, všichni plyn na podlaze… a po chvíli brzda na podlaze. A znovu a znovu až do zácpy až k Rosenheimu.
150 se nic nezíská. Naopak, bude to svádět jet 170+
Pokud mám auto s konstrukční rychlostí nad 200 km/h, které je v dobrém technickém stavu, tak rychlost 150 km/h se na rovné dálnici rovná odpočinkovému tempu. Jasně, takových aut je menšina a když se k ostatním přidá i zbytek lidí, co neřídí vůbec, tak tu najednou máme diskusi plnou nenávisti a nesmyslů o tom, jak je to k ničemu, populismus, neekologické a kde na to normální člověk vezme, aby mohl jezdit takhle rychle. Přitom se jenom pro část lidí zavedla nová svoboda, která není na úkor většiny. Bohužel, jistá část lidí nepřekousne, že jejich soused si může dovolit hezký auto… Číst vice »
Co to tu motáte za psychologii, Podívejte se do Evropy a raději mlčte. Tady řešíte co, že máte luxusní auto a myslíte si, že vám ho ostatní závidí, Víte, to je nesmysl, protože dnes má každá svých problémů dost a je nutné starat se o sebe, ne o vaše auto, to je nám ukradené, i kdybyste měl třeba stíhačku. Dnes není doba, kdy závist hraje stále menší a menší roli. Je taková doba, že každý se snaží nějak přežít, a ne se strat ještě o souseda. A ta vaše psychologie je úplně z cesty.
Díky, že jste svým příspěvkem potvrdil přesně to o čem píšu. Apropo – pokud je to všem jedno a všichni mají svých problémů dost, jak tvrdíte, tak proč je tu aktuálně přes 180 komentářů z nichž většina to zvýšení odsuzuje?
A je ticho… 😀
Každý máme názor, ale poroučet „podívejte se do Evropy a raději mlčte“, je trochu hulvátské, nemyslíte? Mě zase nedávají smysl Vaše komentáře – včetně interpunkce.
Lidé mají úplně jiné starosti, než někomu závidět auto. Celý váš komentář se zakládá na spekulaci.
Těch problémů je na českých dálnicích mnohem víc než to o čem píšete. Pokud jede někdo nad limitem, ale slušně, tak je mnohem míň rizikový než někdo jiný, kdo se do limitu sice vejde, ale nedává pozor, čumí do mobilu, jede bezdůvodně v jiném než levém pruhu a podobně… Máte pravdu, že hranice, kdy se přestupek řeší ztrátou řidičského oprávnění se posune na 200 km/h, ale nemám úplně pocit, že to lidi masově povede k tomu, aby takhle jezdili. Pokud ten pocit máte, za mě klidně patřičný paragraf upravit tak, že je to +50 km/h mimo obec a nebo víc… Číst vice »
*jiném než pravém pruhu
Jinými slovy, ostatní řídí mizerně a vy mezi ně chcete pustit auta o 20 km/h rychleji, než dnes.
Jak už to někdo zmínil: jízda po dálnici má být týmový sport.
Jízda po dálnici nemá být sport.
Ale pokud máte 800km, které musíte zvládnout za den, tak je 130km/h setsakra málo…
dvoustovka je v pohodě. běžně tak tady u nás (legálně) jezdím.
Takže kilo sedmdesát a jedeme 🙂
Spíš ještě víc, ale 99,9% řidičů neumí jezdit více než 130. Vidím to denně. Ve zpětném zrcátku v kufru. Já 150, borec 155, ale strašně ho zdržuju.
Borec sjede z dálnice a v první zatáčce je vidět že neumí vůbec ovládat své auto.
Škoda, že zatím neplánují zvýšit rychlost na nových úsecích D4 (Příbram-Nová Hospoda). Jestli se nepletu, tam už proměnlivá značení a další vychytávky budou (D4 bude za cca měsíc otevřena). Navíc je pod drobnohledem mnoha kamer. Otázkou je, zda to udělat lze, když je tam koncesionářská smlouva.
Na všech dálnicích to nebude. Když to stojí na jedné 90 milionů, to by pak stálo miliardu. To asi nechceme, a nebude to.
Nebude. Není to ve smlouvě. Co ale bude, je 6 usekovych měření na 130. V každém směru tři.
A to je docela dobře…
Takže všichni pojedou tacho 120, aby náhodou nedostali pokutu, fakt pecka…
Rozhodně úsek který ještě ani není otevřený a navíc je ve správě soukromého subjektu není vhodný jako testovací úsek pro zvýšenou rychlost…
Hmm to normální řidič nebude mít šanci už tak někoho předjet, kamion či podobně – protože ho prostě do rychlého pruhu nikdo nepustí….
Zvlášť na D8
Normální řidič pojede v tom levém rychlostí jako ostatní a pravý zůstane pro kamiony a řidiče na spotřebu.
Mimochodem špička není celý den…
A co třeba autobusy? Teoreticky můžou jet stejně rychle jako auta, ale konstrukční rychlost mají tak 100 km/h. Kdyz nrkoho zacnou predjizdet, nemuzete su vynucovat, aby zpomalili a zaradili zpátky .
Nejen autobusy, taky třeba karavany, přívěsné vozíky a tak…
autobusům by mělo být předjíždění, stejně jako NA zakázano…
Kdybyste někdy jel po A6 v Německu, zjistil byste, že tam ve všední dny jezdí kamiony jen v pravém pruhu a osobáky jen v levém pruhu. Dálnice je tam tak přetížené, že ta jejich neomezená rychlost je jen reklamní sen.
Jenže má tři pruhy a myslící lidi, kteří sleduji celou situaci a navzájem si umí vyjít vstříc. U nás je divočina, tak to nesrovnávejte.
Třípruh není dálnice.
Třípruh pro každý směr, tedy 6ti-pruh…
Tak ano, levý pruh bude stále více ucpán řidiči, kteří jedou celou cestu v levím pruhu, a tento detail vládě unikl, stejně jako jim unikly další důležité věci. Tím nemyslím, že další vláda bude lepší.
Mě se líbí, jak si tu někteří myslí, že už se 150 dávno nejezdí. Chtěli by to občas vyjet, aby viděli y že je to již dávno nepsanej a tolerovanej limit.
Na D1 je levej 140-160, na D8 je i 150 moc. Pak je tu sorta řidičů co jede 110 na spotřebu.
Jenže rozdíl na trase Praha -Brno při rychlosti 130 a necelých 120 je cca 8 minut, ale 3-4 l paliva. A když to dáte 150, tak tak 6 litru
Ale petrolejníci mají odbyt a stát spotřební daň!
Možná je lepší nechat na každém, jestli mu stojí 8 minut za těch cca 100-150 Kč. Za sebe mohu odpovědět – jak kdy.
zase bych nezvšeobecňoval, jsou i auta kde je rozdíl ve spotřebě citelně menší… jistěže vždy bude, ale obvykle ne tak drastický jako píšete.
Jaký smysl má váš koment jen těžko chápu, skoro každý si někdy zajel 160 – 180. Ale nemůže to sloužit jako návod k zvyšování rychlosti na dálnici. To mícháte hrušky a jablka dohromady.
Těch 150 km/h je legalizace existujícího stavu.
„Ale nemůže to sloužit jako návod k zvyšování rychlosti na dálnici.“
Na dálnici by měla být neomezená. Lidi by se pak naučili jezdit slušně a ohleduplně…
Na české dalnici s idealnim poctem jizdnich pruhu by to vypadalo nasledovne: pravy (1.) pruh – kamiony 85 km/h, 2.pruh – kamiony 87 km/h, 3. pruh – ekojezdci první kategorie, EV v dojezdove tisni, zeny v prechodu a penzisti v Renaultu Thalia – 89-91 km/h, 4.pruh – dodavky 100 km/h, 5. pruh – busy 105 km/h, 6.pruh – ekojezdci druhé kategorie 110-120 km/h, 7. pruh – bezni pricetní svepravni ridici v osobních vozech 130-140 km/h, 8. pruh – uhniwoenapravidlatiserumusimtambejtodveapulminutydrivwoe 160-250 km/h. Z toho jasne vychazi, ze české dalnice by mely mit v kazdem smeru nejmene 10 jizdnich pruhu. (pro méně… Číst vice »
Já napočítal 8 pruhů, ne 10 😀
Rezerva, ne? 😉
Ty zbylé dva jsou pro tu 8. Kateogorii
6 pruhů jak v USA by podle mě mohlo stačit
A ještě se před časem uvažovalo, že vzhledem k odlišnému způsobu jízdy obou sexů resp. pohlaví by mohly být samostatné dálnice pro pány a samostatné pro dámy s mírně odlišnými návrhovými parametry. Kapacitně by to rozhodně prospělo.
To už bych zavedl neomezenou rychlost jako v Německu s tím že by se to v problémových úsecích nebo v problémovou dobu omezilo. Když se podívám na statistiky tak v tom Německu nemaj nějakou super nehodovost a ty dálnice nejsou nijak lepší….
Dobré ráno, Jirko. Nevím, jak dlouho jsi spal, ale v Německu už dávno neomezenou rychlost nemají.
V Německu stále neomezenou rychlost mají. Je a vždy byla jen na některých dálnicích a jejích úsecích. A je to tak nadále, nelžete.
to je marný..už minule jsem psal at si lidi pořádně přečtou návěsti při vjezdu do SRN…
Ano, máte tam pouze doporučení, ne omezení
S tím, že nejsou lepší, by se dalo polemizovat. Už jenom proto, že v Německu jsou na tranzitních úsecích se silnou dálkovou frekvencí trojpruhy. Plus křižovatky, rozplety. To je o level jinde.
Ano dálnice i lidé jsou úplně jinde, tady je doslova ze strany řidičů divočina.
Protože tam, kde je omezení, jezdí lidé jako prasata. Čím nižší rychlost, tím horší styl jízdy a bezohlednější. Podívejte se třeba na Francii.
Je to jednoduchá psychologie…
A taky když způsobíš nehodu a máš rychlost vyšší jak 130, musíš zdůvodnit proč… a ne nějaké kecy.
Někde dokonce i šestipruhy, občas tam jezdím.
Ale mají zodpovědnější lidi, a nižší úmrtnost při nehodách ,etc. etc.Každé srovnání kulhá, říká jedno chytré přísloví.
Můžete prosím uvést to chytré přísloví, které to říká? Těším se na něj.
Máme tady zodpovědnější lidi, PROTOŽE tu je neomezená.
Čím větší omezení, tím víc jezdí lidi jako prasata…
Na 130 se dnes jezdí 150, tak brzy tedy běžně 170
A potřebný další kvalt v převodovce se objeví sám nebo se bude muset dodělat?
Běžna auta jích mají 6,to Vám nestačí?
Dnes už sedm. 🙂
To záleží na výbavě, v základu je jich často pořád 5.
No alespoň si ošoupu i sedmičku v DSGčku.
150 se dá jezdit tak akorát v noci. Ve dne se ani pořádně nerozjedu na 130 a už šlapu na brzdu.
ach jo, v týhle zemi ani nemusíte volit Motoristy — už nám vládnou skrze ODS…
Celkem logické, když předseda Motoristů je manažer z Institutu Václava Klause.
Tak ani nevzpomínejte tu temnou dobu, kdy tu panovali lidé z prognosťáku, Zemen a Klus – povedená dvojice, to byla největší tragédie tohoto národa, ale mnoho neinteligentních lidí, jim zobalo z ruky.
Mě to přijde vážně legrační, to si fakt někdo myslí, že lidi na dálnicích 150 nejezdí? 😀
Dávat tam ty značky je plýtvání veřejnými penězi. Až bude kontrolována rychlost, ideálně třeba na každé bývalé mýtné bráně, jelikož zavedení adaptabilních omezovačů rychlosti je v nedohlednu, pak to teprve bude dávat smysl.
Byť na to auto mám, tak jsem spíše skeptik, ale zase to nechci úplně odsuzovat. Mám pro i proti: 1. Pro: Sice se čas zkrátí o pár minut, ale psychicky to uběhne rychleji a hrozí menší nebezpečí z únavy z monotónnosti. V Německu na dálnicích taky nemají zvýšenou nehodovost, takže se nic neděje. 2. Proti: Právě proti Německu jsou čeští řidiči prasata. Mám na mysli lepení se na kufr. V této rychlosti už půjde o kejhák. I když dnes předjíždím 130 (podle GPS), stejně mě často lepič dožene a psychicky mě tlačí do maléru. Ve 150 bude následek nehody větší.… Číst vice »
Zase na druhou stranu i v Nemecku jezdi spousta cizincu, vcetne ceskych ridicu a nemyslim si, ze by se tam dela nejaka katastrofa, co by se mi ale na tom liniovem rizeni libilo je jednak vyssi variabilitu rychlosti, ne ze na Prazskem okruhu se jede krokem a je tam rychlost 100, at je tam klidne 60, nebo 80, tak jako to umi Nemci u Mnichova. Stejne tak by se mi libilo u standardnich omezeni dochazelo pri zmene rychlosti k pulzovani znacky, tak jako to maji v Rakousku, clovek by si aspon lip vsimnul, ze misto bezne 70 je tam ted… Číst vice »
Na pražském okruhu sice proměnné značky jsou, ale k řízení dopravy to fakt nepřispívá. To souhlas.
Bude se pospíchat, aby se následně čekalo. Jaký to bude mít vliv na kongesci v cílové destinaci? Bude tam docházet k navýšení počtu dojíždějících vozidel do kongesce?
Zvýšení rychlosti nevytváří nová auta, takže to nejspíš bude zanedbatelné.
Ale ani vpředu neubývají. Jen je jich v jeden okamžik na jednom místě víc, respektive víc přibývají.
Značky jsou proměnné, nikoli proměnlivé.
Proměnlivé je počasí.
Trochu odbornosti by deníku s technickým zaměřením neškodilo.
Ale mohl by se zavést i pojem proměnlivé značky, protože lépe vystihuje jejich účel – pomocí náhlých a neočekávaných změn rychlostního limitu neustále testovat pozornost řidičů a případně odchytávat slabší kusy.
😁
Reálně se vlastně nic nezmění, občas někdo prostě pojede 170-180km/h, ale to je docela běžné už dnes.
Reálně by měl už dnes takový řidič dojezdit.
Pokud bude přistižen tak zaplatí pokutu ale nedojezdí. 170 je o 40km/h mimo obec více, to by ani v dřívější platnosti zákona nebylo na zákaz…
No a policajti nebudou co mít dát do televizních novin na Novu. Takhle ten pirát co pojede o 30km/h více už nebude tak zajímavej.
D1 km 298-311 proč ne? 6-pruh se slabým provozem. To je snad nejvíce homologovaný úsek v ČR na 150 km/h.
Nedávno jsem jel pod Dynínem vlakem 160 km/h a vedle na dálnici auto frnk a bylo v pr… (pryč).
A vo vo vo tom to je…
A nejelo náhodou na druhou stranu? 😀
Bude zajímavé, jestli a případně kdy začnou východní země víc zohledňovat emisní a hlukovou zátěž nebo bezpečnost dopravy před časovou úsporou v jednotkách minut.
tím pádem bychom měli přestat uvažovat o VRT, pač tam to taky nevychází hezky 😉
Tam to není o jednotky minut. Boha jeho.
Mám pocit, že tam se zatím počítá s větší časovou úsporou než jednotky minut.
mě naopak přijde, že to bude ještě lepší.. přesunem lidí do vrt může ubýt iad, čili pokles emisí, samotný provoz vrt oproti iad z pohledů emisí na přepravený počet osob taky bude ve prostěch vrt
tak hlavně aby se vrt naplnilo. Ona když povede z Prahy přes Brno do Ostravy fajn. ale máme i jiná místa a sídla, kam povede pomalá železnice, takže v součtu žádné terno…
Co pořád jen nepřemýšlet co komu zakázat a kde by měl lidí hlídat další policajt?
Už teď lidi jezdí těch 150 a armagedon se neděje. Jestli se něco má kontrolovat, tak odstupy vozidel, přetížení, povinné zastávky a levoproudaři.
Tech 150 může jet i EV dobíjené doma že soláru.
Takže odpověď je nikdy.
Souhlas!
moc aut po dálnici jezdit 150 tedy nevidám, neříkám, že nejsou ale jsou to jednotky procent..naopak značná část nejezdí ani těch 130, když jezdím 140 na tempomatu po dálnici (což je v rálu ještě bez pokuty přesně), tak mě málokdo předjíždí, naopak já předjíždím skoro každého
Myslíte Vienna Paradox? Na dálnici IGL 70 km/h, vedle na okresce možných 100 km/h….
Zbytečnost a populismus. A hlavně zvýšené riziko. To máte kamiony 90 km/hod, autobusy a Fabie z nultých let 110 km/hod, většina 120 – 130 km/hod a pár jedinců 140 km/hod. Teď se rozšíří poslední skupina a přibudou střelci 150 -160 km/hod. To vše se musí porovnat na dvou pruzích.😖
Ti od 120 až po „střelce“ budou stejně nacpaní v levém, fabie z nultých občas taky.
Toto je takový ministerský populismus, aby i tomiovolič s ojetou audinou měl pocit, že pro něj Kupka něco udělal.
Limit 130 není na dálnicích a priori proto, že by byly nebezpečné při vyšších rychlostech. Je to proto, že se vždy najde kretén, který jede nebezpečně a představuje riziko pro ostatní. A plošné omezení je relativně neškodný kompromis, jak tomu nastavit mantinely a postihovat to.
Ten dovětek „řidič smí jet pouze takovou rychlostí, aby byl schopný zastavit vozidlo na vzdálenost“ jen dokonale ilustruje ten alibismus.
Ten dovětek není žádný alibismus, tím je pevné omezení rychlosti nezávisle na podmínkách. Přizpůsobení rychlosti podle podmínek je naopak zcela základní pravidlo, bohužel utopené v množství alibistických plošných limitů. Stačí se podívat do statistik nehodovosti, kdy právě nepřizpůsobení rychlosti podmínkám je poměrně častá a často i tragická příčina nehody, zatímco překročení rychlosti ve statistikách jako příčina téměř vůbec nefiguruje. Riziko pro ostatní i statisticky představuje daleko spíš ten, kdo zapne tempomat a čumí do mobilu než někdo rychlejší.
Moment… a není „nepřizpůsobení rychlosti podmínkám“ většinou to samé, jako překročení rychlosti? Já jen, že většinou je to omezení rychlosti „až tak dobré“, že i kdybyste jel při suchu a sluníčku dvojnásobek, tak to bude v pohodě. Jen tam někteří střelci jezdí dvojnásobek i při dešti/mlze/bočním větru/cojávím a proto se stane nehoda a kdyby rychlost upravili „podle značky“, tak se nic nestalo
To tedy není, obecně to spolu vůbec nijak nesouvisí. Nepřizpůsobení rychlosti je zkrátka jízda rychleji, než bylo možné za daných podmínek zvládnout. To se může stát a stává i daleko pod maximálním limitem. Mimo obec platí 90, kolik především silnic třetích tříd je v celé délce devadesátkou sjízdných? Stačí vjet 80 někam, kam jste měl vjet 40 a nepomůže vám nic, ani miliarda asistentů, přitom jste pořád s rezervou v limitu.
Vaši představu, že „plošné omezení“ VŠECH zamezí tomu, že se najde JEDNOTLIVÝ „kretén, který jede nebezpečně“ považuji za naivní. Tímto přístupem bychom nakonec mohli být všichni preventivně zavřeni doma, abychom nepředstavovali „riziko pro ostatní“?
Není důvod k oslavám. Rychlost bude regulována proměnnými značkami a už se objevují informace, jak to celé bude doplněno měřením rychlosti. Čili se jedná o otevření dalšího byznysu s výběrem pokut, který se pomocí náhlých a nečekaných změn zobrazené rychlosti dělá mnohem snáz, než pevně nastaveným radarem (viz praxe otestovaná v tunelovém komplexu Blanka).
Jestli nezvládnete v Blance sledovat světelné značky které jsou tam snad co 200 metrů, tak nemáte za volantem co dělat…
Buď neumíte číst, nebo argumentovat. Můj příspěvek neobsahuje ani zmínku o tom, že bych nezvládnul sledovat značky.
Práve by som povedal, že keď mám toľko značiek za sebou, tak si ani nevšimnem, že zrazu je na niektorej z nich iné číslo
Problem Blanky je, ze tam obcas naprosto nesmyslne a bez duvodu daj na ten 1 dvousetmetrovy segment 50.
Kdyby aspon to snizeni bylo indikovano napr. tim, ze
…ta prvni snizena znacka blika, tak by to pomohlo upoutat pozornost.
Teď už by měla s padesátkou blikat výstražná světla + text na tabulích upozorňující na sníženou rychlost. Ale původně to tak nebylo a regulace rychlosti se skutečně používala k nachytání nepozorných řidičů a výběru pokut. Byla z toho natočena TV reportáž a slušná ostuda.
150 je ok. Ideálně by se to mělo zavést na většině dálnic ALE na zkušební dobu. Vyhodnotit výsledky po dané době a upravit kde bude třeba.
Po kolika mrtvých se bude ta rychlost snižovat zpět?
A proč by u toho měli být mrtvý? Do 150km/h se po dálnicích zcela bezne jezdi už teď
Skutecnost hovori jasne, kde maji vyssi povolenou rychlost je naopak mensi mnozstvi nehod i mrtvych.
viz napr Nemecko
Takže když plošně zvedneme rychlost třeba o 20 km/h, tak bude všude bezpečněji?
Vcelku ano. Ale musíme kvůli tomu předělat komunikace. A to se nechce ani místním samosprávám, ani Kupkovi.
a mají v německu skutečně menší nehodovost na dálnicích a nebo celkovou nehodovost v zemi? Krom toho kultura většina řidičů v německu je odlišná, od té české..je tam menší % závodníků, ale i menší % dědů ve fabii jedoucích zbytečně pomalu..a většina řidičů jezdí +- stejně, což nejvíce přispívá k bezpečnosti..v česku je to džungle mezi lenochody, normálně jedoucími a závodníky, kteří se neváhají zabít kvůli ušetřené půlvteřine..
Jako v USA. Všichni jedou skoro stejně a všichni o +/- mph víc, než je povoleno 😉
o 10mph víc … nevím kde se mi to tam ztratilo
Mně teda loni na A4 nepřišla kultura lepší. Při jízdě 130-160 km/h v levém pruhu (kde byly jen dva pruhy) jsem musel několikrát silněji šlápnout na brzdu, protože řidiči auta v pravém pruhu za kamionem, ho museli najednou předjet a neřešili nějaké omezení/ohrožení toho, kdo jede v levém. A to se ještě z těch 80-90 km/h rozjeli v levém na max. 110 km/h.
ona dálnice, kde se jezdí rychle je více bezpečná než přecpaná silnice nižší třídy, kde se jezdí pomaleji.
Takže Vy si myslíte, že hlavní problém bezpečnosti na silnicích nižší třídy je příliš nízká rychlost?
ne, směrově neoddělená silnice – úzká – nepřehledná – klikatá silnice
A nemožnost dlouhé kilometry bezpečně předjet šneka.
Ale diskuse je o rychlosti na dálnicích, ne o jejich rušení a náhradě směrově neoddělenými silnicemi.
Mně to tedy překvapuje, že v době, kdy se zcela správně snažíme snižovat emise, třídit odpad a já nevím co vše, abychom pomohli životnímu prostředí, tak stran rychlosti akceptujeme navýšení maximální rychlosti na 150 km/h, když víme, že se tím výrazně /nejméně o litr/ zvyšuje spotřeba pohon.hmot. Očekával bych z tohoto důvodu spíše snížení maximální pov.rychlosti na 120 km/h, jako je to v Belgii, Nizození, Irsku ad.
A není 120 km/h moc? Nechcete všem přikázat 90 km/h ať jdeme příkladem? To bylo bylo ještě méně emisí….
Nový Zéland má maximální rychlost 100km/h (krom asi tří vyjímek na 110km/h) a funguje to tam v pohodě. Je to spíš historicky, dálnic mají málo a to v místech s hustou dopravou.
Rozlohou je to přitom opačně – tady v malinké ČR zrychlujeme na 150km/h a touhle rychlostí bychom ČR přejeli za 3.5 hodiny. Přejet Nový Zéland autem trvá celý den (24h).
Já si tedy pro naši jak říkáte „malinkou ČR“ přeji spíše hustou síť dálnic tak, aby města byla mezi sebou rychle a bezpečně dostupná pro automobilovou dopravu. Nevím, jak často jezdíte přes ČR Vy, ale mne by to přejetí ČR za 3,5 hodiny velmi pomohlo. Dokonce bych si v 21. století představoval i kratší.
Až budou všude EV, s ekologicky těženým lithiem, napájené čistou elektrickou energií (fotovoltaika, vítr, čakry Jaroslava Duška, časem snad fúze…), můžete s klidem na duši jezdit klidně 180 km/h
Ne vážně, jediný co se změní úpravou popsanou v článku je, že na zmíněných úsecích při dobrých podmínkách bude z pohledu zákona méně řidičů páchat přestupek. Ale reálně se na provozu nezmění nic.
Jezdím na spotřebu a věřím, že velká část řidičů také.
Nezkoušel jsem zjišťovat spotřebu mého auta při 150.
Nejlepší spotřeba je při 90, asi o litr vyšší je u 110, a pak to stoupá (teď přesně nevím o kolik) k té 130km.
Nicméně jezdím ekonomicky – to neznamená, že pomalu.
Věřím že těch 150 hodně lidí využívat nebude. Je to pro ty co mají na to příjmy.
Představovat si že 150 budou jezdit všichni je fantazie.
služební to moc neřeší
Smazáno pro tupost autora
Stejně ušetříš prd, akorát děláš špunt a pak na silnicích jezdí vláčky aut za sebou. To je paráda.
Velké množství lidí je ochotno si za ušetřený čas připlatit. A to i za cenu vyšší spotřeby. Rozdíl mezi 90kmh a 130kmh na dlouhé trase udělá znatelný časový rozdíl, ne každý jezdí jen par km trasu.
Skužební passat nežere ani o ten litr víc a navíc ti manažeři jezdí za naftu zaměstnavatele 🙂
Na D11 ciste hypoteticke. Bezne je tam v pravem pruhu strudl kamionu, který levym pruhem předjíždí další tocvolant v kamionu rychlosti o 1,5 km/h vyssi.
Omezil bych předjížení kamionu na všechny dálnice v ČR – na D1 to funguje docela dobře, pak sjedete na D5/D8 a šup už čekáte minuty než se krabice předjedou.
Rychlost 150 km/h zvyšuje emise a hluk, vyžadují delší nájezdy a sjezdy a s tím spojený zábor půdy.
Jasne, a v Nemecku maji pripojovaci a odbocovaci pruhy nekonecne dlouhe, kdyz je tam leckde rychlost neomezena.
Jenže ani v Německu není ta neomezená rychlost všude a tam kde je, jsou všude 3 pruhy pro jeden směr. A ten pravý nejede ani 150, dokonce ani 130.
Tak určitě, hned za Rozvadovem je dvoupruh v parametrech naší R s neomezenou rychlostí. Ale proč neplácat blbosti, že jo…
Není pravda že všude, např. na čtyřpruhové A8 nejsou ani odstavné pruhy.
3 pruhy pro jeden směr? Ale kdeže.
No ale asi u nas nebude 150 na najezdu/sjezdu …
No a u nás ten pravý pojede stejně jako doposud, tedy 85km/h, takže se nic nemění.
Jedinej rozdíl v D mezi 2 a 3 pruhem je ten, že na dvoupruhu je přes den zákaz kamionu, karavanu, apod. předjíždět. Jinak neomezená rychlost bývá i v úsecích, kde by u nás pro jistotu dali osumdesátku.
v Německu už od dob hitlera stavěli dálnice na návrhovou rychlost 160 km/h..takže ano mají delší i připojováky, mírnější zatáčky a mírnější horizonty, aby byl dostatečný rozhled..na to totiž kdejaký diskutující zapomíná, když pořád všichni zmiňují Německo a jejich neomezené rychlosti
Jo např. před Wolnzachem na A93 se to klikatí jak had, tak to tam omezily jenom na 130. Jakmile se ten dvoupruh narovná, tak až k Regensburgu nolimit.
To rozhodně není pravda. Jak už bylo několikrát psáno, jeďte se podívat na A6 za Rozvadovem. Zatáčky menších poloměrů než na D1, připojovací pruhy poloviční až třetinové než u nás a neomezená rychlost.
V Německu je často na starších (parametrově horších) dal očích neomezená.
Žádná „neomezená“ tam není a ani projekční normy s ničím takovým nepočítají. Navrhuje se zpravidla na 120 km/h a kdo jezdí rychleji, tak ať si s tím poradí, jak chce.
Ne…? Návrhová norma zůstává pořád stejná.
Návrhová rychlost ≠ rychlost na dopraním značení.
Ono by stačilo, kdyby některá jelita využívala ten připojovací pruh do samého konce a hlavně se nepřipojovala spotřebových 50 km/h ale aspoň na chvíli ten pedál sešláplo pořádně. Prodlužování běžného připojovacího pruhu (ne té parodie u Prostějova) není potřeba.
V normálních státech je užití připojovacího pruhu v celé délce dokonce zákonná povinnost, proto se ty pruhy staví, abychom dosáhli rychlosti blízké limitu a pohodlně se připojili.
Proboha, proč? S výjimkou (ne)omezené rychlosti v Německu a pár ztřeštěných emirátů se nikde na světě tak rychle nejezdí. Třeba v USA je průměr na dálnici mezi 110 a 130 km/h.
Jel jsem skrze Německo do Nizozemí a viděl jsem desítky kilometrů německé dálnice, kde je trvale maximálka 100 km/h.
Někde jsem viděl statistiku, že v Německu je rychlost nějak upravena (nejčastěji 100/120) asi na polovině dálničních úseků.
Ano, ale zrovna treba v US rychlostni limity jsou spolecne jak pro osobaky, tak pro nakladni vozidla. Proboha proc?
Rovnez je ve Statech povoleno „podjizdet“, neni tedy neobvykle, ze Vas miji kamion v pravym pruhu. Zrovna u nas by se toto hodilo, kdyz neumime pouzivat „pomaly“ pravy pruh.
Protože Češi se historicky porovnávají právě s Německem.
Polsko má 140 (ačkoliv reálně na mnoha úsecích není). Legislativně je 140 v Bulharsku, Turecku, Saúdské Arábii. V USA má Texas na jednom úseku 85 mph.
Nicméně ano, rychlosti nad 130 jsou výjimečné.
Uplně vidim jak v duchu nejlepších českých tradic budou ty zvýšené rychlosti ukončené mimoúrovňovými křiužovatkami bez explicitní cedule. Příemně by mě překvapilo kdyby to tak nebylo, ale D10 či konec D5 jsou toho příkladem.
Jo, tenhle skvostnej fuck-up, kterej láká nepozorný řidiče do pasti po sjezdu na jeremiášovu na d5 mě taky baví.
Ale víc by mě bavil pohled na toho, kdo zařídil sundání tý 80 co tam pak byla, jak ho po lázni v dehtu a obalení v peří vypráskáme z města.
Neni tam nahodou 80, protoze mesto a ne dalnice?
V úseku před Jeremiášovou je max. rychlost upravena značkou B20a 100 km/h. Značka má platnost ke vzdálenější hraně křižovatky, v tomto případě nájezdu. Za ní už platí 80 km/h, protože je to silnice pro motorová vozidla v obci. Dříve toto řidičům připomínala značka B20a 80 km/h za nájezdem, po obou stranách jízdního pásu. Pak bylo do následujícího úseku (80 km/h) osazeno úsekové měření rychlosti. Po jeho spuštění do ostrého provozu byly značky 80 km/h demontovány. Kdo není blbý jak tágo, nepotřebuje už větší důkaz toho, že radar je čistě výdělečné zařízení. Mimochodem, o něco podobného se snažila Praha 8 v… Číst vice »
Svatá pravda, včetně toho důkazu.
Tahle perla je i v Brně na Vídeňské, kde při cestě od Vídně překřížíte D1 a z už tak nesmyslené 60 na cedulích se stane v tom třípruhu 50, protože město. Naštěstí tam nikdo neměří, není tam moc kde.
D5 s Jeremiasovou se nikde nekrizi, D5 konci jeste pred Zlicinem a pak prechazi v Radlickou radialu, resp. Rozvadovskou spojku. Tam, kde konci D5 je rychlost omezena na 100km/h. Dale po sjezdu na Stodulky, tj. na Jeremiasovou je omezeni rychlosti na 80km/h, kde je nasledne i usekove mereni rychlosti.
Spousta řidičů a řidiček si tam nevšimne „křižovatky“, která ruší stovku a dál je osmdesátka. Kdyby se osadila značka, radary by posmutněly, neměly by co posílat. Sice je všude přeznačkováno, ale zrovna tohle by se dalo vnímat jako past. Mě tam předjíždí i jezdci ve Fabiích. Prostě značka s limitem (dtto na ul. 5. května směrem ven, kde se mění bez explicitní značky rychlost z 50 na 80) a je jasno.
Tak to dost pochybuju. I v článku je napsáno, že se hledá na tu D3 dodavatel značení. Já myslím, že je nepochybné, že to značení se týká i ukončení stopadesátky.
U posledního mezi křižovatkového úseku (z celkové části, kde bude zvýšení rychlosti umožněno) bych to očekával, že tam nic nebude (čím neříkám, že by se tam ta 130 natvrdo nehodila, dávám vám za pravdu). V meziúsecích bude muset být stejně proměnná značka.
V Německu jsou ty značky omezující rychlost na 120 poměrně často za sebou, aby řidič nezapomněl a nakonec jsou explicitně ukončeny. Přijde mi to tak správně. Třeba na „D1“ je začátek dálnice pouze rychlostní silnici s limitem 110km/h a pak se najednou silnice mění značkou na dálnici. Tam by bylo také skvělé mít ty rychlosti explicitně a čas od času je zopakovat, spousta řidičů po několika km zapomene že to není dálnice.
Vlastně by mě zajímalo, jak by dávala smysl rychlost 150km na dálnicích s třemi pruhy. A s nějakým doporučením na rychlosti v pruzích:
1. 80-90 pro nákladní dopravu
2. 100-110 mezivrstva
3. 130-150 rychlé vrstva
Na třech pruzích je potřeba povolit předjíždění nákladní dopravě, a ta tu stovku nesmí (a leckdy nedá), tolerance pro prostřední pruh by musela být širší. Ale jinak zajímavý nápad.
Jo. Jako preplneny prostredni a levy pruh na D1 a poloprazdny pravy je fakt klasika. Na druhou stranu jeste horsi jsem to zazil v Dansku, kde vpravo nejel snad nikdo. Naopak vybornou zkusenost s razenim doprava mam na Slovensku
A2 pod Vídní to samé, čtyřpruh a všichni vlevo. Jezdím vpravo pod heslem „souběžná jízda“.
“…ale vždy se musí přizpůsobit nejen viditelnosti, ale obecně klimatickým podmínkám…” Takže v době globálního oteplování bude povolena rychlost 150 km/h, ale v době ledové by byla snížena?
Místo, aby se řešila relevantní dopravní koncepce státu, tak se řeší stopadesátka na dálnicích. Přitom všichni vědí, že je to kontraproduktivní a pouze populistické.
Krásná ukázka neschopnosti jak ministerstva, tak hlavně politické reprezentace. Si asi myslí, že jim to vyhraje volby nebo co.
Co je na tom populistického?
Ačkoliv se zelenými bolševiky normálně nesouhlasím, tak na tomhle je populistické všechno. 😉 Je to jen laciný pokus ODS získat některé voliče….
Rozveďte, prosím, myšlenku: „Přitom všichni vědí, že je to kontraproduktivní a pouze populistické“…
A já myslel , že po celé D1 se už může jezdit 150km/h. Když jedu 130 podle gps , tak jsem brzda provozu. Pak bych se chtěl zeptat , jakou si mám koupit značku auta abych měl předplacenou permanentní jízdu v levém pruhu ? Děkuji
ale prosim vas 🙂 aspon si nevymyslejte.
Si vás předjedu, no… Náhodou, když je na D1 Praha – Brno tak nějak normální provoz a denní světlo, většina tam má 137-140 tacho, tvoří se soudržné vláčky, které společně předjíždějí pomalou vrstvu. Občas někdo zvolní v těch táhlých kopcích. Nebo se to rozbije, když někdo bez použití plynového pedálu to hodí do levého v reálné sto desítce. Když je někdo rychlejší, tak se mu při nejbližší možnosti, tj. po předjetí vláčku kamionového, v pohodě uhne. Když někdo zezadu letí 180-200 a nepředpokládáte, že co vidíte daleko na zadním horizontu, je najednou za zadkem, a vynucuje si uhnutí vyblikáváním, i… Číst vice »
Jak kdysi napsal Zdeněk Šmíd… Nepřijímejte islám jen proto, abyste mohli mít čtyři ženy. Za ta omezení to nestojí a čtyři ženy můžete mít při troše šikovnosti i teď, i když ne úplně legitimně.
Policie
Hm asi jezdím po nějaké jiné D11. Kolín jsem tam nikde zatím nepotkal….
Je to EXIT 50 Kolín, známý spíše pod názvem Dobšice
Kdo chce, tak tomu rozumí. Děláte ze sebe akorát kašpara.
Tak ja budu jeden z mala, co podle drivejsich diskuzi, budu pro.
Nikoho nikdo nenuni jet 150 km/h. Pripominky o klimatu a zivotnim prostredi by byly validni, kdybychom meli celosvetove vyresen vliv na klima u namorni dopravy kuprikladu.
Pokud 150 km/bude umoznen ua sucha, jasny den, bez stavebnich ci udrzbovych praci v useku, dalnice je plotem oddelena od okolni zvere, pak nevidim duvod toto neumoznit.
Samozrejme dalsi argument na 50 km ziskam par minut a zvysim spotrebu o n litru. Kdyz to nekomu za to bude stat, tak at si jede. Nekdo pojede 125, nekdo 130, jiny 145.
Přesně tak, už dnes jsou řidiči, co se bojí 130 nebo šetří, tak jedou třeba jen 110. Prostě každého volba.
Problém je, že jsou řidiči, co těch 110 jedou v levém pruhu ze tři. A myslí si, že je to tak spravně.
to už je ale jiný problém…
který se zvýšením rychlosti bohužel jen znásobí
Ono pokud se v té situaci v pravém a prostředním pruhu konají šnečí závody kamionů, tak to taky správně je.
Mám obavu, že plynulost bude ještě horší než teď. Když se sejde řada chronických jezdičů vlevo plus pomalejší vozidlo, které začne předjíždět, tak už dnes vznikají dost nepříjemné situace, kdy je člověk nucen přístoupit na dementní hru „tlač se vlevo a ucpi to ještě víc“ nebo za odměnu zůstat zablokovaný za pomalým vozidlem klidně dlouhé minuty a místy (legálně) podjíždět. Vyjet pak zpoza kamionu do štrůdlu aut, co pojedou 150 vlevo, taky nic moc.
Klasická situace na dálnic. Dojíždím kamion, jedu 110km/hod. Buď přidám a jedu aspon 140 a podaří se mi zařadit do levého, nebo zpomalím na 90 a pak čekám třeba 3 minuty než bude mezera v levém pruhu. A když tam ta mezera konečně je, stejně mě na úrovni kabiny dožene další auto a bliká, abych se zařadil…. Takže kolikrát je bezpečnější a rychlejší se držet proudu vlevo a ne co chvíli objíždět kamiony. Ano, když je vpravo volno, hned se máte řadit. Ale to je na D1 Brno – Praha jen málo kdy….
„kdybychom meli celosvetove vyresen vliv na klima u namorni dopravy kuprikladu“
Námořní doprava má bezkonkurenčně nejnižší emise na tunokilometr přepraveného nákladu. Osobní automobil v dálničních rychlostech naopak patří k nejméně šetrným způsobům přepravy osob.
Nemyslilm si. V tomto ohledu je to zeleznicni doprava (elektrifikovana trat s rekuperaci).
Někdo pojede 145, někdo 125, a kamion v pravém pruhu necelých 100. Auto za ním jedoucí bude mít problémy jej začít předjíždět, protože se může zezadu objevit někdo ve 150.
Ten rozdíl rychlostí 100 vs 150 už je dost velký.
Nebude, vzdyt toto je empiricky prokazano na D1.
Co mi prijde daleko nebezpecnejsi je vyjeti z praveho peuhu do leveho a pritom dojde k omezeni a ohrozeni ridice v levem pruhu. Toto se deje velmi casti, ze nekdo vjede do bezbecneho rozestupu mezi vozidly.
Je to sice zbytecnost, ale kdyz to par volicu presvedci aby misto Turka volili Fialu…
Snad 😂
…tak bude levnější Nutella?
Nebo co jste nám chtěl sdělit?
Nebo nás Fiala ochrání před populismem 😀 „Dejte mi ještě čtyři roky a budete mít platy jako v Německu.“ Přitom se za uplynulé tři roky ten rozdíl ještě zvětšil…
Ono to zasejc, tak velké terno nebude. Bezpečně jezdit při takovéto rychlosti vzhledem k hustemu provozu v obou pruzích je nemožné. Zkušenosti mám zejména na D11, provoz zde řádně houstne a většinu dne je člověk rád, když dosáhne v průměru rychlosti 120.
Zase nepřehánějte..těch 150 se jezdí běžné..pokud nejedete ve staré Felicii ale v moderním autě tak 150 je úplně v pohodě bezpečná jízda pokud umíte aspoň trošku ridit
Takovejch jako vy má pomníčků u dálnice plno.
U dálnic jich zase moc není. Teda pokud nepočítáš Devět křížů 🙂
Jinak 150 km/h je v pohodě i na D1, pokud člověk nejede ve špičce. Jezdím tak běžně a ještě jsem se do žádné krizovky nedostal, stačí jen předvídat a teď co většina kamionů ani nepřejdží, tak se dá vetšinou dobržďovat i motorem.
no, nemate pravdu. tohle je takovy ten typicky petrolheadovsky nazor, ve kterem se promita jenom “ja, ja” a “ja jsem dobry ridic, nic se mi nemuze stat”.
nicmene, 150 vs 130 znamena vyrazne vice kineticke energie, kratsi vyzadovane reakcni doby … a ono v podstate i argument “dobry ridic” je zcela lichy. ono totiz nejsi na te dalnici sam.
Proto jsou tam značky s proměnlivou rychlostí a pojede se třeba jen 110, pokud bude husto..
takže 1hodinu ze dne 150, část 130 a většinu dne 110..takže v reálu to bude naopak zpomalení 🙂
Tak logicky jsou úseky, kde se reálné jede 100 – 120 km/hod z důvodů hustoty dopravy, navracení se do pravého pruhu. Na druhou stranu zrovna na úseku D3 je relativně slabší mimo špičku relativně slabší provoz.
Mezi km 50 a Jaroměří?
A komu tím prospějete?
Jel jste někdy na dálnici? Tech 150kmh se tam běžné jezdí a žádný armagedon, kde je lepší se dopředu rozloučit s rodinou, se tam neděje
Možná běžně, ale ne často. Podle mě většina jezdí 130, a to buď tachometrově, nebo podle GPS (což je rozdíl cca 10km/h). Podle mě není nebezpečná rychlost samotná, ale množství aut, pohybující se rozdílnými rychlostmi, což vede k častějšímu předjíždění a uhýbání. Což může vést ke kolizním situacím.
no, zas tak moc bezne ne 🙂
jezdim po dalnici 130 (realne rychlosti), a rychlejsich aut je spis zanedbatelne mnozstvi … vyrazna vetsina je spis pomalejsi.
takze ta 150 je spis takova populisticka kosmeticka zalezitost, ktera nebude mit vetsi dopad – jen par petrolheadu, delajicich ze 150 pomalu otazku zivota a smrri, bude mit radost.
přesně tak, pokud člověk jede lehce nad max. co dovoluje zákon (135), tak skoro nikdo není rychlejší..
Mohli by to povolit jen elektroautům, aby praskla žilka úplně všem… 😀
to by v redakci autofora nerozdejchali
🙂
V tom případě by se v reálu nezměnilo vůbec nic. Mlunochody víc než 110 nejezdí, aby jim to nevyžralo baterku.
přesně a v zimě ještě méně 😉
Většina BEVů se táhne v pravym, těm je max rychlost mimo realitu už teď.
Klidně, no problem. Baterkář proletí 150 km/h a za pár kilometrů ho ve 120 km/h předjíždíte, pač zjistil že si bude muset udělat pauzu na kafe aby vůbec dojel.
Populistický krok úplně mimo mísu. Jak z pohledu bezpečnosti, tak ekologie.
Nikdo vas tech 150 jet nenuti. Proc tu moznost ale nemit? Argument bezpecnosti nechapu, 150 tam bude stejne povoleno promenlivym znacenim pouze za optimalnich podminek,, takze patecni spicka na D11 jste stejne rad ze jedete 100.
Protože argumenty viz výše? Spotřeba + 10 %, bezpečnost -10 % a platit to zase budou všichni ostatní.
Spotřebu si platíte sám, za svou bezpečnost si odpovídáte rovněž sám.
Za svou bezpečnost si odpovídám sám? To jako že všechny nehody jsou za účasti jen jednoho vozidla?
Ano, za svou bezpečnost jste odpovědný sám sobě. Je vaším zájmem vyhodnotit rizika a předcházet jim. Na tom je např. založena teorie defenzivní jízdy.
Nepleťte si to se zaviněním nehody. Pokud vás přejede auto na přechodu, když jdete na zelenou, tak jako viník nehody bude označen a potrestán řidič toho vozidla. Ale to, že právo bylo na vaší straně a soud rozhodl správně, vám život už nevrátí. Proto je ve vašem zájmu dávat si pozor, i když podle pravidel nemusíte. Tím jste odpovědný sám sobě.
Perfektně napsáno, díky!
Protoze bezpecnost na dalnici neni tolik o maximalni rychlosti jako o rozdilu rychlosti mezi temi pomalymi a nejrychlejsimi. Ta se timto zvysi o 20km/h a to neni zanedbatelne.
Uhnout z pravého pruhu po dokončení předjíždění musíte i na úsecích, kde je 130tka…
Uhnout?
Do odstavného pruhu?
V Anglii možná… u nás z levého 😉
Tak doufám, že chodíte jen pěšky a lesem. Jen bacha, bude foukat, můžou padat stromy ( bezpečnost).
Klimatické podmínky se v místě nemění.