Na Kozí dráze má pět let jezdit KŽC Doprava, na další turistické linky vypíše kraj soutěž

Motorák řady 810 KŽC Doprava. Autor: KŽC DopravaMotorák řady 810 KŽC Doprava. Autor: KŽC Doprava

Kraj počítá se zachováním turistických linek, dopravci dostanou pětileté smlouvy.

84 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mocanita

Ústecký kraj to dělá dobře už dlouho a tak je plně integrovaná VHD jak silniční, tak železniční + MHD (a navíc sezonní turistické linky vlaků, busů, lodí) v tomto kraji na nejlepší úrovni v této zemi. Spousta lidí využívá přes sezonu zavedené vlakové turistické linky, zvláště rodiny s dětmi, starší turisté v důchodu i ty skupinky železničních nadšenců všech věkových kategorií. Určitě by se chytila i ta Kozí dráha. Držím palce ÚK ať se to vše povede. Bohužel hned vedle za hranicemi ÚK je odlišná situace. Zatímco podřipský motoráček KŽC stabilně vykazuje zájem a je zavedenou sezonní atrakcí v ÚK,… Číst vice »

Jiří Kocurek

Cena za T6 a T9 tak nějak odpovídá cenám obvyklým. Ale tu T3 nechápu, dvojnásobek obvykle vysoutěžených cen.

Ladislav

Vyšší náklady na údržbu vozidla. Jedná se o motorový vůz M131,1(historický)

P.K.

Jako jediná jezdí linka v části po vlastní infra, kterou neudržuje žádná SŽ(DC) …… jako jediná jezdí pravidelně s M starým 78 let, měsíční proběh je v průměru 1200km …… Zkuste si obojí udržovat a uvidíte kolik to bude stát a pak pochopíte.

Zbyněk

Určitě by bylo v budoucnu dobré propojit Bad Schandau přes Moldavu právě po Kozí dráze, nedovedete si představit, kolik němců by trať pro přejíždění využívalo.

malý bobeš

Kolik?

ABC

oba

Kajman

Jeden západní a jeden východní 😀

Jiří Kocurek

Je to sice delší, ale o to horší cesta. Pro kamzíky a turisty možná.

Geralt

Ta cena u AŽD mi přijde jediná v normě. Jinak 200 kč/km u starého a dávno účetně odepsaného motoráku, co jezdí za kýbl nafty a plat strojvedoucího mi přijde jako totální úlet.

xyz

Je zajímavé, že Railway Capital jezdí v r. 2021 na trati do Jemnice za 86 Kč/km brutto, a to včetně dost dlouhých prostojů.

Zato na Doupovské dráze, kde těch prostojů má méně, jezdí tentýž dopravce se stejným typem vozidla za 120 Kč/km brutto.

Facepalm

A co je na tom konkrétně zajímavého?

xyz

Ten cenový rozdíl.

Jiří Kocurek

Tržní ceny. Víno je v Praze taky dražší než v Itálii.

PetrN

Ty ceny jsou naprosto nehorázne, autobus by to zvládl mnohdy bez přehánění 10x levněji… To opravdu v době, kdy máme krizi a musí se lidem, kteří mnohdy moc peněz nemají, zdržovat jízdné, peníze na tyhle šotonesmysly? Vždyť by šlo tu dopravní obslužnost zajistit daleko levněji a pohodlněji, než hnusný starým motorakem…

Zbyněk

U nás nikoliv, u nás totiž krajská samospráva zatím platí řidiče tabulkově, žádný Zemek nebo město tady mzdy neurčuje, že by řidič měl jezdit za almužnu, takže mi to přijde přehnané, navíc po traťi je doprava o něco rychlejší, záleží na nastavení. Tady nejde o cenu, ale o strategii za minimální částky pro budoucnost.

PetrN

I kdyby měli řidiči trojnasobne platí oproti jiným krajům, pořád je cena za ujetý kilometr daleko nižší než u těchto vlaku, o komfortu, který přináší bus ve srovnání s 810, flexibilitou v podobě více zastávek v obci a podobně ani nemluvě

xyz

Taky z toho mám rozporuplné pocity. V některých případech vyloženě jde o údržbu, ba i opravu tratě (za peníze) výhradně kvůli následnému placení provozu zastaralého vozidla (rovněž za poměrně velké peníze).

I když na druhou stranu uznávám, že správce infrastruktury je ze zákona povinen ji udržovat sjízdnou + že kraj má právo něco takového dle svého uvážení objednat.

Vít Jůza

Ještě, že píšete „bez přehánění“ …

kakov

ještě levnější by bylo to chodit pěšky, stát by nemusel udržovat nejen trati, ale také silnice 😀 stačila by prošlapaná lesní pěšinka

PetrN

Co je to zas za argument? Autobusová doprava je naprosto adekvátní a levnější náhrada předražené železnici, jen to holt zhrzení fanoušci, zváni též sotousi, neradi slyší 😛

Ondřej

Autobus není nikdy plnohodnotnou náhradou…

ušatá

Ani levnou. Jenže lidem se musí vtloukat do hlavy opak, aby si to konečně zapamatovali a neprotestovali.

Apollo 17

Ale ty staré motoráky,které jedou třikrát denně o víkendu žádnou dopravní obslužnost nezajišťují.To je jen atrakce, jako kolotoč na náměstí, nebo horská dráha na matějské pouti.

Jelen

Vážně si myslíte, že autobus by přilákal nějaké turisty? Ústecký kraj má naštěstí v tomto ohledu dost rozumu a ví moc dobře, proč objednávat vlaky a ne busy. Fakt to nejsou jen nějaké „šotonesmysly“.

PetrN

A vlak v podobe starého motorku někoho přiláká? :D.. Pár sotousu možná, to ale fakt není něco, do čeho by se mělo investovat…

Jelen

Budete se divit, ale přiláká. Zkuste se některým z nich svézt a uvidíte.

Jaaaa

„Pár“ rodin s dětmi, takže to jezdí naplněné. Prostě to tak je, už to konečně uznejte.
Nemají všichni povinnost mít stejné potřeby jako vy.

xyz

Pár rodin s dětmi, kdy po trati opravené ze státního rozpočtu jede vlak dotovaný z krajského rozpočtu, ve kterém jedou rodiny s dětmi, kde jízdné za děti (případně za prarodiče) je dotováno ze státního rozpočtu…

Mimochodem zejména na doupovských a podřipských spojích jsem se vícekrát setkal s tím, že nejel skoro nikdo.

KPL

Já mám jinou zkušenost, minulou sobotu 14.8. v poledne ze Straškova do Roudnice podřipským motoráčkem jelo 25 lidí, hlavně rodinky s dětmi. Nazpátek z Roudnice odpoledne opět odhadem tak 30 lidí a opět hlavně rodiny s dětmi. Koneckonců, kdykoliv jsem využil podřipský motoráček KŽC, vždy byl slušně zaplněný. Zato na ztracené lince ze Slaného přes Zlonice do Straškova jsem minulou sobotu dopoledne jel úplně sám. V předchozích jízdách tam prázdno nebylo, ale nikdy více než max 10 osob.

Tonik

K ničemu. Turisty pod Komárku k lanovce dlouhé roky pobral autobus. Ale tady se sní šotosen o nenaraditelné trati. Vyhozené peníze.

xyz

Zejména ta trať nijak neřeší spojení z Ústí či z Teplic. Jen z Děčína (co se větších měst týče).

Honza

Škoda, jako cyklotrasa z Oldřichova do Děčína by byla super a myslím, že i víc využívaná, než bude cestujících ve vlaku, který navíc nebude jezdit po celé trase 🙁

medical examiner

Máte 25 let na to, aby jste si vychutnal Nezamyslice – Morkovice.
Pak už bude železniční trať Nezamyslice – Kroměříž…

121065

Jo, každý se sveze jednou a pak řekne, že je to moc do kopce. Já vidím kolik lidí jezdí DC – Benešov. Cyklista = největší a nejlínější tlučhuba.
Mmch cyklotrasa by byla asi zdarma, že?

Filip

Trasa Děčín – Benešov – Šachov byla po svém otevření daleko více vytížená, jenže když kraj kašle na údržbu, nedivím se, že lidí ubylo. Dříve jsem tu trasu jezdil tam nebo zpátky i několikrát do týdne, letos jen párkrát, radši volím jinou trasu. Problém podle mě není v terénu, ale v tom, že Benešov stezku poškodil technikou, kterou kácel les a nechal stezku zničenou, v Soutěskách zanikla alternativní cesta podél Ploučnice, kterou majitel uzavřel, a po hlavní silnici se lidem nechce, protože musí skrze stavbu a momentálně i semafor, a v Březinách je opět uzavřená část pod sídlištěm, jako tomu… Číst vice »

Frantisek

Ale to je právě ta levná cykolostezka, kterou není potřeba udržovat. Navíc, když má alternativu po silnici. 🙂

Filip

Ta „levná“ cyklostezka stála opravdu hodně milionů, levná nebyla ani náhodou. A jejím cílem bylo dostat cyklisty z frekventované a kamiony využívané II/262. Neměla být žádnou alternativní trasou. (Mimochodem k té vytíženosti – v Benešovských novinách z listopadu 2016 se hovoří o třiceti tisících návštěvníků v rozmezí březen až září.) Něco postavit a pak se na to vykašlat, abych to po několika letech musel zase budovat prakticky od začátku, je takový typický buranský postup. Škoda, že se toho postupu zatím nové vedení kraje (ANO+ODS+Spojenci pro kraj) drží. Někdy bych přál všem, kdo takhle špatně udržují stavby postavené z evropských peněz,… Číst vice »

121065

Tak dvojka A+A mistr Aster a Anděl může jít vynaložit úsilí zde, jenže to stojí prachy….takže raději vymýšlejí hovadiny. Doufám, že tahle dvojka po volbách půjde od válu.

Ondřej

Na kole z Oldřichova do Děčína můžete jet klidně i dneska – normálně po silnici…

V. K.

Jsem rád, že provoz se obnovuje mezi Děčínem a Telnicemi. Ale co Krupka? Víte někdo, proč tím směrem ne? Například přímo u nádraží Bohosudov se nachází turisticky velmi atraktivní lanovka, takže by si to určitě cestující našlo.

Bilykralik16

Jde o to, že dál je ta trať hodně zničená. Tak nezbývá než doufat, že se to časem obnoví

V. K.

Nedávno jsem tam byl a třeba zabezpečení přejezdů bylo poničeno vandaly, ale samotné těleso se mi zdálo docela slušné.

ušatá

Hodně je silné slovo. Ale otázkou je, kdo ji poničil a jak se za to bude zodpovídat a zda se to vůbec vyšetřuje.

Josef Nový

Od Telnice je 2,8 km tratě na hadry. Jsou tam vyhnilé pražce a zanesené odvodnění. Pak dál až do Oldřichova je to bezstyková kolej na betoně a pro MUV sjízdná. Mě pouze zaráží za co těch 50 mil chtějí utratit? Prošel jsem celej úsek, udělal pro sebe rozpočet a pro vlak (No posunovadlo 810) jsem se vešel do 10 mil. Za 50 mil by bylo i repasované zhlaví v Telnici a tamtéž funkční PZZ. (To, ale v současném požadovaném rozsahu není třeba, tam stačí terč). Mě by jen zajímalo odkud bude tento canfourek trati řízený ( v tabulkách je ještě… Číst vice »

Jaaaa

TUDC malí páni, SSZ řídí kokrhání.

ušatá

Tak, tak!

medical examiner

To víte…nějak se začít musí…

Pavlasik

Protáhnout trať (zprovoznit – obnovit) do Oldřichova u Duchcova asi není vůbec v plánu, proto tam bylo zrušeny nástupiště?

Petr

Proč mi to mažete, když jen to pravda? Ten člověk je arogantní a zákeřný. Znám ho osobně a plive na všechny strany, Jméno Bohumil Augusta

Petr

Pane Bože, zase arogantní a bezpáteřní Augusta

medical examiner

Může mi někdo vysvětlit tu nízkou cenu u T4 Lovosice – Chotiměř?
To je jen šotek nebo opravdu jezdí za necelých 30,-Kč/vlkm?

Kubrt

Je to „doplňkový výkon“ ke švestkovce, takže většina nákladů je „schovaná“ v tomto kontraktu.

Gwann

motor někde akorát stal i s fyrou.

Ladislav

Stál hodinu v Lovosicích než se vrátil do Litoměřic. Tak že kraj jako objednavatel platí pouze naftu.

Miroslav Zikmund

Je to víc než kolik bude stát nafta na 9 km …. je třeba připočítat náklady na údržby na vozidlový kilometr ….

Marana_CZE

Tak to je skvělý, už vidím, jak se ti turisti pohrnou do té 810 od KŽC 😃. Škoda 50 milionů, který se mohli investovat do důležitějších a významnějších projektů…

Mychal

Já třeba se pohrnu a moc rád:-D

Tomáš V.

Blázen.

rozinka

No jo kdyby tam byla moderní 810 dopravce ČD, tak by se jich hrnulo o poznání víc.

kakov

není to o čD/neČD, ale o tom, že 810 již nevyhovuje představám adekvátního vozidla pro současné výkony

Karl vB.

Ok, a jaké dostupné vozidlo je adekvátní náhrada za M152/ 810, pokud by to mělo akceptovatelné i z hlediska nákladů na vlkm?

Uklízeč

Moula odpoví: Autobus

Miroslav Zikmund

Započítal jste pořizovací náklady na nové vozidlo ….

medical examiner

A ti ostatní: Pesa Link I nebo Alstom Lint 27…

ušatá

A navíc by moula neměl ani pravdu.

Uklízeč

Samosebou, paroduji myšlenky a výplody těch, co mají z likvidace regionálek provize.

kakov

bohužel téměř žádné, variantou by mohla být regína (ano je lepší než 810) nebo regiospider (štadler)

Josef Trögl

To ano. Ale představám o historické-turistické víkendové line vyhovuje.
Určitě s dětmi pojedeme.

Petr Šimral

Na turistické lince je M 152 bez problémů prodatelná. Provozně je laciná, odveze kola, pár lidí a je tam menší vedro jak v Regospinteru… A může přijet i M 262…

Miroslav Zikmund

Z makroekonomického hlediska je 50 milionů marginální částka …
Například v Petrovicích u Karviné se v rámci modernizace – nic proti tomu postavilo vysoké ostrovní nástupiště dlouhé 400 metrů, podchod ….
Od prosince 2021 budou Petrovice obsluhovány z „moravské“ strany obsluhovány ČTYŘMI páry EJ 650. Na to stačí peron délky 95 metrů u „dopravy“
Dálkové vlaky zastavovat nebudou – proč taky …
Zda bude jezdit něco z polské strany = ?
O peronu dlouhém 400 m si mohou nechat zdát mnohé stanice v nichž zastavují mezistátní dálkové vlaky ….
Kolik tahle petrovická „nezbytnost“ stála se asi nedá individuálně vyčíslit ….

Kubrt

Tak jasně, když se plýtvalo v projektu A, můžeme tím ospravedlnit plýtvání v projektu B. V porovnání se zbytkem státního rozpočtu jsou to přece drobné, tak o co jde.

xyz

V polovině 90. let, kdy se tam to 400m nástupiště + podchod dělalo, ten dlouhý perón smysl v Petrovicích měl. Holt specifikum tehdejšího režimu pohraničních stanic.

medical examiner

Ano…v porovnání s jinými položkami státního rozpočtu je 400 milionů směšných.

xyz

Doufám, že nesměšujete veřejné výdaje (mj. za provoz osobní dopravy na lokálkách) s transfery (mj. penze či covidové kompenzace), protože každé z nich se v ekonomice chová jinak.

Mimochodem jakých 400 milionů?

xyz

To 400metrové nástupiště je v Petrovicích už od poloviny 90. let 20. stol. a prvních více než 10 let své existence mělo smysl, když tam vlaky zastavovaly kvůli pasové kontrole.

xyz

A mimochodem – těch 52 milionů je úspora oproti nynější vynakládané částce. Nikoliv oproti částce navýšené o vícenáklady spojené s instalací ETCS, nová vozidla (ne šukafony), to vše následně dopravcem promítnuté do zvýšeného požadavku na úhradu ze strany objednatele.

medical examiner

Hmm…co by za to dali v Olomouci…(kde by to ale využili).

A teď legrace: nástupiště dlouhé 900 m…

MHD

To koukám, jak se tam tihle vecpali…
( Dopravce, co nic nevysoutěžil. Vždy mu bylo něco přiděleno).

rozinka

Asi jako ČD na většinu výkonů, kde nic nevysoutěžili a vždy je jim něco přiděleno.

Iva D.

Tebe musel strašit někdo modrou barvou v porodnici, nebo ti čéďák přebral starou/starýho. Jinak si ten mindrák neumím vysvětlit.

medical examiner

To první se mi zdá velmi pravděpodobné…

xyz

Doplním, že pro tuto linku, plánovanou již na rok 2016 (první rok provozu Turistických linek), bylo původně vyhrazeno označení T2. Jenže mezitím se i úsek Děčín – Telnice stal nesjízdným a linka zavedena nebyla. Číslo bylo původně neobsazeno, ale o cca 2 roky později jej dostal (do té doby „bezčíselná“) cyklospoj Děčín – Mikulášovice.

To srovnání cen je zajímavé zejména v tom, že do Chotiměře jezdí AŽD za vyloženě variabilní náklady, ale chci vypíchnout, že to takto takříkajíc umělo být nakalkulováno.

medical examiner

Hmm…kolik by vykalkulovali u linky S76, pokud by podmínkou byla klimatizace a zásuvky (stačí 230V), ale už ne průvodčí?