Na D11 vznikne nová křižovatka Beranka, začalo stavební řízení
D11 u Horních Počernic. Foto: Google Street View
Nové napojení má ulehčit především Horním Počernicím.
Nové napojení má ulehčit především Horním Počernicím.
Klánovická spojka spíš nebude. MUK Beranka ano, ale pak zklidnit Nachodskou, at se konečně zlepsi ten šílený tranzit skrz H. Počernice.
Souhlas. Ale to v ČR z principu neumíme. Omezilo by to autíčka, svobodu podnikání, svobodu pohybu a podobné žvásty.
Jinak na zklidnění Náchodské byl čas od roku 1978, kdy byla otevřena D11.
Fajn, tak teď ještě tu u Mochova. Napadá mě takový ambiciózní plán, obchvat vést dále severně přes Náchodskou, U Úlu, za vojenským areálem stočit na západ a napojit někde u MUK 3/D10, jak to tam udělat by byl oříšek, ale třeba nějaké přemostění rampy od Prahy a napojení do toho kruháče, samozřejmě při jeho zkapacitnění.. to už je ale takové fantazírování.
blbý je, že jim v kapacitním posouzení blbě vychází sjezd z D11 na D0, takže to pak někdy může fungovat naopak a místo obchvatu HP to bude objížďka ucpaného konce D11.
Nebude to fungovat jako objížďka ucpaného konce D11, protože ta II/611 bývá ucpaná už teď…
záleží na tom, kde to bude ucpaný víc. A nájezdy na D0 a samotná D0 jsou tady v dlouhodobym horizontu neřešený problém. Navíc se plánuje další napojení MÚK Beranka na Ve Žlíbku, takže vzniknou další objízdné trasy skrz HP (viz mapa a ÚP)
… což vůbec neznamená, že nemůže být ucpaná ještě víc.
… autor článku asi vychází ze sčítání z roku 2016 – 44 tisíc 🙂
dnes tu jezdí 60 tisíc
Nic nestavět! Indukce! A Klánovická spojka už byla odpískána, ne?
Kolik dopravy naindukoval Kolumbus tím, že přivezl rajčata. Nebýt jeho, žádná rajčata by se nevozila. Nebo ten němec, Carl von Linde, co vynalezl chlaďák. Teď chce mít každý obchodník chlaďák. A v něm ty rajčata.
Další zabetonování kvalitní zemědělské půdy a zjednodušení pro stavbu dalších a dalších skladů, kde se nic netvoří, ale kde jen cizinci překládají krabice. Kde je ta slibovaná snaha o zadržování vody v krajině, zachování biotopu, biodiverzity a zachování zemědělské půdy, která zrovna zde je velmi úrodná?
Takový řepky co by se tam dalo pěstovat!
Krabíce pro čéchi. Jo, kdyby tam pracovali češi, tak bude zase špatně, že češi přeskládávají krabice. Ale ten náhradní displej si člověk doma opravdu nevyfrézuje. Natož nový mobil.
To by se musel hlavně změnit způsob hospodaření s půdou celkové
„zabetonování kvalitní zemědělské půdy“
Až na to, že pěstování rostlin je pro půdu a tím i pro přírodu a pro klima skoto stejná katastrofa jako ta dálnice. Dokud tam nepošlete pást se krávy a nezakážete konzumaci rostlinné „stravy“, bude to prašť jak uhoď…
Mimochodem, o tématu doporučuji některou z přednášek klimatologa a mikrobiologa Waltera Jehneho (pro ty, co věří těm blábolům o tom, jak maso prý způsobuje globální oteplování…)
D11 by pomohli hlavně tři pruhy v každém směru. Pro začátek alespoň k výjezdu 18. Vím že v budoucnu být mají ale obzvláště na této dálnici platí že včera bylo pozdě.
3 pruhy budou potřeba až do Poděbrad. S postupným oteviranim dalších úseku D35 bude víc a víc řidičů využívat D11 pro cestu na Moravu.
A zároveň se přijde na to, že nynější spojení d35 s D11 je kapacitně zastaralé
Pokud myslíte sjezd z D11 na 84.km, ten je teda luxusní”.. Spíš to přípominá výjezd do nákupního centra , než klasický Autobahnkreuz Praha, Wroclaw , Olomouc , HK/PA..
Tam jednou budou nehody a kolony
jojo.. to samí od úlibic dál na trutnov ….. tam to bude božíííí… až příjdou na to, že bude stačit směrově nedělený třípruh byl naivní předpoklad tak bych pěkně profackoval všechny co za tím stojí až se tam budou tvořit kolony …. ale na to si ještě 6 let počkáme
Rozlišovat Turnov a Trutnov je v případě Úlibic velice důležité.
Už teď navigace ukáže, ze severní cesta je do Olomouce rychlejší (aspoň z některých částí Prahy). Letos otevírány úsek do Ostrova tomu pomůže ještě vic.
Ty tři pruhy na D11 by to fakt už chtělo.
3+3 do Poděbrad mají být do konce roku 2028, takže stejně jako kompletní D35.
Akorát 3+3 nebude končit na Exitu 42, ale 1,5km před ním. Krom mostu přes Labe (ten by nebyl problém) jsou tam ještě dva delší mosty a ŘSD je neche draze rozšiřovat.
Je k tomu někde info? Na mapě rsd jsem nic nenašel. Pouze rozšíření na 3+3 do exitu 8.
Třeba zde:
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/doprava/prehled-a-plany-na-useky-dalnic-s-sestipruhovym-usporadanim/r~f894219481ff11e9b6a9ac1f6b220ee8/
Tady se pak píše: https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokumenty/Strategie/Rozvoj-dopravni-infrastruktury-do-roku-2050/Rozvoj-dopravni-infrastruktury-do-roku-2050/Rozvoj-dopravni-infrastruktury-do-roku-2050.pdf.aspx
„Propojení Čech a Moravy je plánováno dvěma paralelními tahy, což lze charakterizovat jako dostatečné, nezbytné v této souvislosti bude postupně směrem od Prahy zkapacitňovat dálnici D11, která bude výrazně více zatížena po dostavbě D35 ve srovnání s dnešním stavem (minimem je zkapacitnění na uspořádání 3+3 do Poděbrad, výhledově pravděpodobně až do MÚK s D35).“
Třeba tady:
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/doprava/prehled-a-plany-na-useky-dalnic-s-sestipruhovym-usporadanim/r~f894219481ff11e9b6a9ac1f6b220ee8/
V odkazu MDČR níže se píšě: „Propojení Čech a Moravy je plánováno dvěma paralelními tahy, což lze charakterizovat jako dostatečné, nezbytné v této souvislosti bude postupně směrem od Prahy zkapacitňovat dálnici D11, která bude výrazně více zatížena po dostavbě D35 ve srovnání s dnešním stavem (minimem je zkapacitnění na uspořádání 3+3 do Poděbrad, výhledově pravděpodobně až do MÚK s D35).“
https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokumenty/Strategie/Rozvoj-dopravni-infrastruktury-do-roku-2050/Rozvoj-dopravni-infrastruktury-do-roku-2050/Rozvoj-dopravni-infrastruktury-do-roku-2050.pdf.aspx
Na to ste přišel jak? Most D11-040..3 (most přes Labe) už nyní 3+3 je, avšak součástí je odbočující/připojující větev na/z Poděbrad(y). Tam prostor pro rozšíření určitě není.
Na ty dva zmíněné mosty před tímto mostem (D11-038 a D11-039) se v současné době zpracováva DSP, mosty budou připraveny na 3+3.
Studie D11 Jirny-Poděbrady, zkapacitnění. Mají tam zakončení v km 40,1.
Pravě proto, že tam jsou ty připojováky/odbočováky, které nemusí být dle normy lemované širokou krajnicí, by to nemusel být takový problém. Vnější pruh prostě přejde do odbočováku jako to je teď na MUK Jirny a na druhé straně bude začínat v připojováku.
Navrhovaná šířka asfaltu na mostech D11-038 a D11-039 je 15.5 m (to odpovídá 14.5 m asfaltu mimo most, at počítám, jak počítám, furt mi to vychází na 3 pruhy + plnohodnotný odstavný pruh.
Ja nezpochybnuji, že to tak neni. Tu PD jsem nevidel. Vycházel jsem pouze ze zmíněné studie, kde je zakončení 40,1 a proto jsem předpokládál, že ty dva mosty zatím nechtějí řešit a přijdou na řadu později.
Ale třeba někomu došlo, že je to blbost a tak budou rozšířeny včas a 3+3 se dotahne až na exit 42.
Celkem to tam problém je, křižovatka je uprostřed CHKO, v podstatě na 3 pruhy by to šlo předělat, ale celej exit by se musel zrušit a vyrobit novej vedle chko na křížení se silnicí 125. Ne, že by to teda nějak zvlášť vadilo,
Problémem je zejména šířkové uspořádání na mostě D11-040..3. Posunování sjezdu nic neřeší.
Na dostavěnou D35 do roku 2028 jsem skutečně zvědavý, zejména na úsek Opatovec – Staré Město. Věřím, že máme zkušené stavitele tunelů, ale Dětřichovský tunel bude hodně tvrdý oříšek. Kuesta provrtaná starými doly je zajímavé místo pro geology, ale pro tuneláře zlý sen.
tuneláři rozpočtu si mnou ruce 🙂
Ne, u výjezdu 18 má být přestupní teminál Mochov na přímou 810 do Prahy. Zavazadlový vůz je připojen, zeleninu naložte na něj.
3+3 minimálně až po 84km. Ptz už teď na D11 stoupl provoz a D35 v budoucnu natáhne většinu tranzitu z Moravy. Timpádem D1 zůstane hlavně pro tranzit na Balkán. Navíc by bodlo udělat propojení z Exitu 8 na D10 Exit10 ptz co tam se děje… Samozřejmostí by měl být už pražský okruh jinak to bude stát až do Poděbrad!-)
No už tam jsou, jen nejsou v provozu….resp. k exitu 8