lot
Dopravci Železnice

Mzda až 45 tisíc korun. Leo Express odhalil, kolik bude platit strojvedoucím na Orlicku

Jednotka Stadler Flirt firmy Leo Express při prezentaci v Pardubickém kraji. Autor: Leo Express
Jednotka Stadler Flirt firmy Leo Express při prezentaci v Pardubickém kraji. Autor: Leo Express

Společnost Leo Express oznámila další detaily o svém chystaném provozu v Pardubickém kraji. Poprvé zveřejnila i chystané mzdy pro své strojvedoucí na těchto tratích.

Na Pardubicku hledáme 12 strojvedoucích a 12 vlakvedoucích, kteří budou moci jezdit v jedněch z nejmodernějších vlaků v Evropě. Přijmeme také pět pracovníků údržby nebo sedm pokladních,“ uvedl Jakub Svoboda, ředitel Leo Express pro Českou a Slovenskou republiku.

Podle mluvčího Emila Sedlaříka má firma už několik zájemců o práci strojvedoucího. „Strojvedoucím na Orlicku nabízíme 40 až 45 tisíc korun,“ řekl Sedlařík. Podle něj si je firma schopna nové strojvedoucí i vyškolit. „Turnusy budeme plánovat s přihlédnutím k potřebám budoucích zaměstnanců.  Jako další výhody nabízíme stravné, k platu navíc penzijní připojištění nebo příspěvek na dopravu. Zaměstnanci také obdrží Leo koruny, které mohou využít na cestování,“ vypočítá Sedlařík.

Firma chce nabídnout zaměstnancům i možnost rozvoje v rámci zajíždění do Polska či na Slovensko a také umožní práci v německém provozu. „Nabízíme rovněž jazykové vzdělání – například němčinu. Při práci v Německu si strojvedoucí přijdou až na dvojnásobek platu,“ dodal Sedlařík.

Nové strojvedoucí a další zaměstnance chce fima nalákat nejen na mzdy, ale i modernější vlaky. Na Pardubicku bude firma jezdit s motorovými jednotkami Alstom Lint, na spěšné vlaky Pardubice – Vratislav má nasadit jednotky Stadler Flirt.

Leo Express má od prosince převzít provoz na tratích z Ústí nad Orlicí do Letohradu a Králík včetně víkendových vlaků do Hanušovic a Vratislavi. Nabídne také návazné autobusy na Dolní Moravu. Smlouva s Pardubickým krajem ještě není podepsána.

Strojvedoucí jsou v Česku aktuálně velmi nedostatkovou profesí, chybí prakticky všem dopravcům. České dráhy uvádí, že medián mzdy v profesi strojvedoucí za loňský rok dosáhl 44 573 Kč.

92 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Citace:“Zaměstnanci také obdrží Leo koruny, které mohou využít na cestování,“ vypočítá Sedlařík.“
To je bonus jako stehno. A kam všude se za to svezu? Zhruba asi tam, kam zanedlouho zaměstnanci ČD na režijky – do řiti. Jízdní výhody jako bonus přestává být zajímavý, páni dopravci!

Kadlos

Nabízený plat je výsměch. 45000 brutto mám s přehledem za 155 hodin měsíčně. S dvěma přesčasy (180 hodin) už je lehce přes 50.000. K tomu FIP, KOP, 35 dní dovolené, penzijko, životko, režijku vč. kuponu na 12 volných jízd ročně 1. třídou. Navíc mnohem a mnohem větší pestrost práce (více tratí, typů vozidel, druhů vlaků). Za tohle k němu přeběhnou jen někteří z místa, co na těchto výkonech jezdí teď pod ČD. A to kdoví, jestli. Nás je na ČD málo a práci jim jistě firma nabídne jinde.

Obtloustlý Travolta

45 litrů fírům platilo dkv západ už cca 4 roky zpět.

Robert

Jen aby to neplatil časem jen v LEO korunách 😁

Sandy

No pokus vyplácet strojvedoucím část mzdy ve stravenkách už tady byl.

Roman Svačina

Stále trvá Leoexpress na smlouvu na dobu určitou na 1 rok?

petr.r

Dvakrát firma může dát na dobu určitou, po třetím prodloužení je na dobu bneurčitou. Jsou vyjímky, když pracovník dostane důtku nebo se nějak provinil, tak zase na dobuurčitou.

Roman Svačina

Takže pokud strojvedoucí z Letohradska dá ČD výpověď a půjde na roční smlouvu k LE a po roce mu nebude prodloužená smlouva tak u ČD ztratí osvědčení, bude muset na vstupní zdravotní prohlídku (což u někoho může být problém) a musí znovu ke všem zkouškám… strojvedoucí není pokladní v Kauflandu

petr.r

to osvědčení je vázáno jen na čd?

Roman Svačina

Ano. Strojvedoucí přijde o zkoušku odborné způsobilosti a zvláštní odborné způsobilosti pokud u dopravce nevykonal směnu na lokomotivě během 12 měsíců. Zůstane mu pouze licence strojvedoucího- můj případ a cesta zpět je těžká

Pandrhola

Ano, legislativně může, to je v pořádku. Ale nabízet pro strojvedoucího smlouvu na rok, tak to bych ho poslal do háje. To je dobré tak pro absolventa po škole u kterého nevím, zda projde výcvikem. Ale chlap s praxí v oboru, kde je nedostatek lidí, se mu vysměje.

DPDP

Jestli je pravda že je medián u ČD 44.500 tak by mě zajímalo kolik mld. že státního rozpočtu sanujou sem ČD.
Jaká je výkonnost ČD oproti soukromníkům.
Máme 30 let po revoluci a štvou mě zabetonované pozice podrž tašek na centrále ČD které platíme ze svých daní.
U nových Fintech bank vůči ČS je to až 3x vyšší výkonnost pro Fintech. A to jsou vše soukromé banky.
Ocenil bych kdyby si redakce dala trochu práce a udělala menší srovnání.
Tzn. vzít počet zaměstnanců a podělit to ziskem či jiným ukazatelem, který by ukázal skutečnost 🙂

Pavel Novák

„Tzn. vzít počet zaměstnanců a podělit to ziskem či jiným ukazatelem, který by ukázal skutečnost“

Výroční zprávy na internetu lehce najdete , stejně tak počty zaměstnanců, tak se trochu snažte a nebuďte líný !

Gwann

Číst umíte? „…..České dráhy uvádí, že medián mzdy v profesi strojvedoucí za loňský rok dosáhl 44 573 Kč…..“ Myslím si (a můžu to zkusit ověřit), že spousta lidí na centrále v kancelářích nebude mít nic závratného… Navíc ze svých daní platíme objednávku ZDO. Že to někdo musí administrativně podporovat je snad jasné i osobě omezené inteligence. Nebo myslíte, že Leoš nechává dělat administrativu fýry? Nebo to patlá po večerech? Nemluvím o tom, že jistě jde vše trochu zefektivnit, ale plakání, jak všichni se flákají…mne rozčiluje. Chcete být zaměstnanec bičem honěný do práce? Pokud ano, prosím, vaše volba. Ale tlak na… Číst vice »

Pandrhola

To nic moc, když má strop na hranici mediánu ČD. K tomu u ČD dovolená navíc + kondiční pobyty nad rámec dovolené. A jízdenky sdružení FIP ty leokoruny asi také nenahradí… Ostatní bonusy, jako např. penzijko jsou i u ČD. No nevím, jestli naláká někoho na přestup od ČD, protože tím by ten člověk přišel i o příplatky za praxi (odpracované roky).
Nabídka vhodná asi jen pro nové uchazeče o zaměstnání.

David

2000 Kč měsíčně na penzijní u ČD je luxus. 35 dní dovolené, režijka, fipka, dodatková… Je to jak píšete. Práce těžká, náročná časově i psychicky ale důstojně zaplacená dle mého názoru.
Jsme zvědavý, s čím za námi na severu přijde Arriva 🙂

Robert Šalda

Těch 35 dní ale vychází z přepočtu na celý 7 denní pracovní týden při denní normě 5.09 hodiny. Takže to v reálu odpovídá 25 dnům dovolené, což je dnes celkem častý standart u řady firem. To jen aby si někdo nemyslel, že fírové mají enormě více dovolené než ostatní smrtelníci. Ale jinak souhlas, že Leo nenabízí o nic lepší podmínky než ČD. Možná na to přistoupí někdo z místních, komu se nebude chtít daleko dojíždět. Ale žádné extra lákadlo ta nabídka není. Myslím, že sehnat personál především na pozice strojvedoucích bude pro nové dopravce ten největší problém. Jak se říká,… Číst vice »

Dan

Plně souhlasím, oni lákají lidi co chcou vydělávat hodně peněz a honit to přesčasem a pod. Ono se taky lidí od soukromníků vrací i zpátky k ČD. Ne každý je ochotný jenom dřít jak kůň nevidět rodinu.

Pavel Novák

Mezinárodní expres Praha – Wroclaw má zastavovat v Černovíru nebo Hnátnici, to tu ještě nebylo 🙂

Jan Tichavský

I tak je to o víc jak hodinu rychlejší než jakékoliv dosavadní spojení.

Michal

A mezinárodní expresy , co staví v Kaplici a Velešíně znáte?

Tronda

Kdyby Kaplice, ve skutečnosti staví v obci Střítež o cca 400 obyvatelích..

Pavel Novák

Ano, expres z Prahy do Lince mezi Českými Budějovicemi a Rybníkem zastaví 2x a vše ostatní projede (11 zastávek a stanic). To je rozumný kompromis v koncovém úseku, předpokládám že nějaký zájem zákazníků v Kaplici a Velešíně bude. Ale proč musí Leo zastavovat všude mezi Ústím a Letohradem je podivné, hodinu před a po jede osobní vlak.

Tronda

Nicméně autorem zastavování není ani v jednom případě dopravce, ale kraj resp. ministerstvo.

Valašák

Ještě by mě zajímalo za kolik hodin bude těch 40tis. hrubého?

Miroslav

tak 300 hodin mesicne

aldik

Ty LEO koruny pro zamce jsou vlastně takové novodobé režijky 😀 Ale radši bych teda měl nějaké ty „stravenky“ na volný čas, kulturu, do lékárny.. to má člověk víc možností jak to využít 😉

Grossák

Nejvíce možností využití mají peníze. Jenže to by se na daňových úlevach žádný stravenkář nenapakoval.

Standa

Pokud dostanu v penězích stejnou realnou hodnotu jako ve stravenkach( tedy tu cca tisícovku čistého navíc) , tak ať klidně stravenky zruší hned zítra.
A pro mnohou lidi mají stravenky ještě jedno kouzlo- nesebere vám je exekutor, narozdíl od situace, kdy vám sice přidají litr na výplatě Y
ale vy z něj neuvidíte ani pětník…

petr.r

podnik co ti dá v stravenkách neplatí daň, kdyby ti dal tu sumu, tak ti ji musí zdanit.

Standa

To vím taky.
Proto jsou stravenky tak oboustranně oblíbené. To pro ty kritiky stravenek.
Jako uživatele mne tak nějak nezajímá, jestli ten benefit musí zaměstnavatel zdanit nebo ne.
To samé s režijkama. Pokud mi zaměstnavatel dá 22000 ročně na ruku na dopravu ( cena celosíťové jízdenky) ať se klidně zruší rezijky. Já si za to koupím buď In100, nebo 15 nádrží nafty….

Dan

No jak Sůra nic ve zlém ale čekat od někoho co stojí IN100 když to nemusí řešit je směšné. On si zaplatí 1100 za reži a to je vše. Proč by měl řešit IN100? Nechápu? Většina zaměstnanců nejsou na pokladně aby to věděli.

Kirschner

Ony nejsou nesmysly jako nesmysly co? Jen co se nám hodí do krámu pane Sůro.

Paja

Já mám IN100 za 18000. Tak bych ty nesmysly úplně nerozmazával 😀.

Pandrhola

Ale on tam nepíše nic o ceně IN100…

železničář v důchodu

„IN100 je obdoba režijky. Stejný benefit.“
Ani zdaleka ne (což by měl vědět i redaktor média vydávajícího se za „odborně zaměřené“) – „In100“ poskytuje mnohem větší výhody než „režijka“, takže je výrazně nadstandardní „obdobou“ zaměstnanecké průkazky!

železničář v důchodu

Veřejně dostupné podrobnosti asi nejsou nikde, ale k „režijce“ nelze například nijak získat žádnou místenku zdarma a (pokud vím) ani levnější místenku do „pendolína“ mezi Prahou a Ostravskem, resp Slovenskem, není k ní ani „automatický bonus“ v podobě slevy „RailPlus“ pro přeshraniční mezistátní jízdenky, atd. – takže skutečně srovnatelné s „In-100“ je jen to „základní“, totiž jízdenka platná ve všech vlacích ČD ve 2. třídě vozové. A pokud jde o to že „česká režijka“ platí i ve vlacích ZSSK (a „slovenská režijka“ ve vlacích ČD), tak to je jen na základě dohody těch dvou dopravců s platností vždy jen na… Číst vice »

Tronda

A jaké výhody navíc poskytuje IN100? Platí jako režijka i na Slovensku?

Pandrhola

Chtěl jsem reagovat dole, ale udělalo to už tenkou nudli, tak odpovím sem. Proč ho napadáte, že píše do diskuse nesmysly, když o ceně IN100 nenapsal ani slovo ?
Předně, mezi IN100 a režijkou je rozdíl a cena režijky není tržně stanovena. On si za režijku představuje kompenzaci 22k, což je jeho názor a je to v pořádku. Mohl klidně napsat 30k a nebylo by na tom co vytknout. Režijka platí i na Slovensku a má tam v ceně např. příplatek na zavazadla, proto asi stanovil kompenzaci vyšší, než je cena samotné IN100.

Pandrhola

Píše na dopravu bez udání místa. To není pouze do práce. A jde mu v podstatě o náhradu za benefit, kde je skutečně hodnota této celosíťové jízdenky vyšší, než je hodnota IN100. Ale to je jen technická.

Pandrhola

Je pravda, že tam neplatí bonusové služby, takže se těžko srovnává co má větší váhu. Je to prostě jiný produkt a na tom bych to uzavřel s tím, že Standa by se režijky byl ochotný vzdát výměnou za 22k čistého ve vyplatě. Souhlas ?

Tronda

Podstatné je, že se Standou se o tom nikdo bavit nebude, může si jít třeba stávkovat. 🙂

Tronda

Však vám nic nebrání navrhnout tuto kompenzaci na schůzi ROH jako podnět pro kolektivní vyjednávání v ČD a zaměstnavatel vám jistě rád přidá.

Tronda

Vždyť přece neustále čteme, že režista ročně neprojede víc než cenu režijky, tak proč najednou 22 000?

Dominik

Jak kdo, někteří neprojedou, někteří cenu režijky projedou za měsíc.

Martin

Nemusi, nikde neni psano, ze prispevek na stravne musi byt ve stravenkach, stejne tak nejsou danene prispevky v zavodnich jidelnach a ve stravnem v korunach vyplacene k vyplate…

Martin

Ty penize nemusite mit ve vyplate v ciste mzde, ale zvlast jako stravne… v tom pripaxe nepodlehaji exekuci ze mzdy…

Standa

Kdyby místo LEOkorun dávali celosíťovou jízdenku, prosím, mělo by to smysl.
Nějaké LEOKoruny jenz mužu uplatnit jen u tohoto jednoho dopravce ( tedy na jednotkách procent všech vlaků a na třech konkrétních linkách, nikde jinde) celkem nanic.
Proto pořád tvrdim že se prvně měl udělat jednotný tarif a z něj vycházející síťová jizdenka ( a rezijka
pro provozní zaměstnance železničních dopravců ), kterou bude muset uznávat jakýkoli dopravce napříč sítí a teprve potom řešit liberalizaci.

Kajman

A pak se divíte, že si tu z vás železničářů dělají srandu, že vám jde jen o režijky. Vy to každým svým příspěvkem tučně potvrzujete.

Tronda

Tak kdepak je Kirschner a spol. aby se pohoršili nad režijkama? On by také hlavně musel někdo těm všem dopravcům náklady na převoz režistů kompenzovat, což asi v době kdy stát chce šetřit neprojde, nebo snad chcete tvrdit, že režijky pro zdravé lidi v produktivním věku má stát platit místo slev pro důchodce?

Standa

Rezijky mají větší smysl než populistické slevy pro důchodce. Oni ty nádražáci se nějak do práce dostat musí , o půl třetí ráno, kdy třeba strojvůdci mají nástupy se moc VD nedostanete, mnoho dopraven a hradel je mimo civilizaci, kam se běžným autem nedostanete a vlak je jediná možnost (pokud nechcete jít pěšky) Tahle republika není jen Praha a první koridor… A reálně dopravce ten režista nic nestojí, v brzkych ranních hodinách kdy nás jezdí nejvíce fakt nejsou vlaky tak přecpané, že by si platící cestující neměl kam sednout. Pokud dáte akceptaci režijek a síťových jízdenek majoritního dopravce ( protože… Číst vice »

Martin

Tak ja za rezijku neplatim? A i kdyz jedu, nemam zadny prava cestujiciho.

Dan

Já nevím, on jak byl jelito na idnesku tak je i tady.

Tronda

A že na tu půl třetí těch vlaků jezdí. 🙂 A těch hradel mimo civilizavi, kolik že jich u nás je? Dvě? 🙂 A hlavně byste měl vědět, že hradit dopravu zaměstnance do zaměstnání není povinnost zaměstnavatele. Jinak je hezký, jak některé modré gumy nechají radši chodit pěšky důchodce k lékaři, protože pro ně už
problém platit z důchodu plné jízdné narozdíl od plně vydělávajících je.

Jerry

Hodně fabrik přispívá na dopravu do práce ..a nadrazaci nejsou gumy ty tupá palice.

Kirschner

Fuj že nestydíte takhle útočit na chudáka Trondu! Víte co je to za záhul pro jeho dušičku, ráno vylézt z postele roztáhnout závěs a MODRÁ. 😁

Tronda

Já venku vidím krásné ŽLUTÉ sluníčko.

Tronda

No tak ať přispívaj, problém tkví v tom, že se diskutér Standa domáhá aby mu režijka platila i ve vlacích jiných dopravců, to je jako by se zaměstnanci ČSOB domáhali zaměstnaneckých výhod v KB, to je taky nesmysl.

Kirschner

Už jsem tu Troníku. Jeden z největších odborníků na dopravu touží po mé maličkosti? Já se nad režijkami nepohoršuji. To vy máte záchvaty, jen to slovo někde vidíte.

Jirka

Uprimne tomu platu moc neverim, obzvlast kdyz ma Leos takove dluhy. A Leo koruny, tak to uz je vylozene usmevne.:)

Marek Janík

Fakt je ten, že jít k nim, tak chcu výplatu radši dopředu 😀

Tronda

ČD mají dluhy násobně větší v řádu desítek miliard…

Eskimo Joe

U ČD se sotva stane, že jednou při nástupu na směnu najdete přes dveře nálepku Exekučně zabaveno 😉 Ale vlastně, kdo ví 🙂

JAN

Jste normální? Si laskavě uvědomte, jak jsou ČD, na rozdíl od LEA velké. Co se týče majetku, tak srovnáváte „mravence se slonem“!

petr.r

toho slona, ale krmí stát. Není lepší mravenec co se o sebe umí postarat?

Dan

A Lea na dotacích za objednané služby bude krmit kdo?

petr.r

na jakých dotacích, snad kraj si něco objednal, leo není čd aby natahoval ruku i za pendolíno.

železničář

ČD natahují ruku za pendolino? to je vlak který jezdí plně na komerční riziko a jen se proplácí babišovy slevy, stejně tak tomu je či bude u LE, kde bude mít letohradsko v závazku a z toho co získá navíc bude živit ty tramvajexpres co budou jezdit bez závazku, doby kdy stát doplácel ČD jen proto že se nedařilo už je dávno pryč, v tomto je ČD samostatný podnik jen vlastněný státem a na stejné úrovni jako jiní dopravci v ČR, jen je větší

Dan

Dobře, tak si kraj něco objednal. A odkud má kraj na to peníze? Máte tří pokusy na uhodnutí.

Standa

Pendolino je komerční vlak na podnikatelské riziko ČD, stát za něj neplatí ani korunu mohlo…

bob

Petr.r a tronda

Jerry

Ty už jdi se někam schovat meleš píčoviny vezmeme.

Martin

Hlavne taky komu dluzi!

Marek Janík

Ale jo, působí, že o ně opravdu stojí a mají zájem je zaplatit, není tam zmíněná dovolená, ale zdá se to být férové. Učte se ostatní zaměstnavatelé, jak se buduje vztah zaměstnance a firmy….

železničář v důchodu

Mě zase napadá pořekadlo: „když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají“ – navíc ten příjem nebude „čistý“, ale bude to hrubá mzda včetně všech příplatků …

Tronda

ČD v inzerátech nabízejí čistou mzdu? Řekl bych, že ne.

Herold

Nikdo v inzerátech nenabízí čistou mzdu, už proto, že dva lidi se stejnou hrubou mzdou můžou mít čistou o dost odlišnou.

Jerry

Ale cd aspoň napíšou mzdu,Arriva na svých stránkách mlči.

Stanislav Fanta

Pro opravdu relevantní zhodnocení nejen poměru cena/výkon, by bylo ještě zapotřebí zveřejnit vzor pracovní smlouvy, mzdového výměru, seznam příplatků, nenárokových složek mzdy a benefitů.

Adam

U nás si vyděláte 40 tisíc, ale uděláte 3 soboty, v měsíci budou 2 svátky, uděláte jednu neděli a k tomu 16 hodin přesčasu. Tak lákala jedna firma u nás na okolí. Samozřejmě první část věty tučně velkými písmeny.

jirka

u nás neláká nikdo na nic, práce tu moc neni, 40km jižně od Prahy

Adam

http://www.skd-bojkovice.cz/ tady si zkuste vypočítat mzdu. Dřív se to jmenovalo „transparentní kalkulačka mzdy“ 😀 😀 😀