Mzda až 45 tisíc korun. Leo Express odhalil, kolik bude platit strojvedoucím na Orlicku
Jednotka Stadler Flirt firmy Leo Express při prezentaci v Pardubickém kraji. Autor: Leo Express
Společnost Leo Express oznámila další detaily o svém chystaném provozu v Pardubickém kraji. Poprvé zveřejnila i chystané mzdy pro své
Citace:“Zaměstnanci také obdrží Leo koruny, které mohou využít na cestování,“ vypočítá Sedlařík.“
To je bonus jako stehno. A kam všude se za to svezu? Zhruba asi tam, kam zanedlouho zaměstnanci ČD na režijky – do řiti. Jízdní výhody jako bonus přestává být zajímavý, páni dopravci!
Nabízený plat je výsměch. 45000 brutto mám s přehledem za 155 hodin měsíčně. S dvěma přesčasy (180 hodin) už je lehce přes 50.000. K tomu FIP, KOP, 35 dní dovolené, penzijko, životko, režijku vč. kuponu na 12 volných jízd ročně 1. třídou. Navíc mnohem a mnohem větší pestrost práce (více tratí, typů vozidel, druhů vlaků). Za tohle k němu přeběhnou jen někteří z místa, co na těchto výkonech jezdí teď pod ČD. A to kdoví, jestli. Nás je na ČD málo a práci jim jistě firma nabídne jinde.
45 litrů fírům platilo dkv západ už cca 4 roky zpět.
Jen aby to neplatil časem jen v LEO korunách 😁
No pokus vyplácet strojvedoucím část mzdy ve stravenkách už tady byl.
Stále trvá Leoexpress na smlouvu na dobu určitou na 1 rok?
Dvakrát firma může dát na dobu určitou, po třetím prodloužení je na dobu bneurčitou. Jsou vyjímky, když pracovník dostane důtku nebo se nějak provinil, tak zase na dobuurčitou.
Takže pokud strojvedoucí z Letohradska dá ČD výpověď a půjde na roční smlouvu k LE a po roce mu nebude prodloužená smlouva tak u ČD ztratí osvědčení, bude muset na vstupní zdravotní prohlídku (což u někoho může být problém) a musí znovu ke všem zkouškám… strojvedoucí není pokladní v Kauflandu
to osvědčení je vázáno jen na čd?
Ano. Strojvedoucí přijde o zkoušku odborné způsobilosti a zvláštní odborné způsobilosti pokud u dopravce nevykonal směnu na lokomotivě během 12 měsíců. Zůstane mu pouze licence strojvedoucího- můj případ a cesta zpět je těžká
Ano, legislativně může, to je v pořádku. Ale nabízet pro strojvedoucího smlouvu na rok, tak to bych ho poslal do háje. To je dobré tak pro absolventa po škole u kterého nevím, zda projde výcvikem. Ale chlap s praxí v oboru, kde je nedostatek lidí, se mu vysměje.
Jestli je pravda že je medián u ČD 44.500 tak by mě zajímalo kolik mld. že státního rozpočtu sanujou sem ČD.
Jaká je výkonnost ČD oproti soukromníkům.
Máme 30 let po revoluci a štvou mě zabetonované pozice podrž tašek na centrále ČD které platíme ze svých daní.
U nových Fintech bank vůči ČS je to až 3x vyšší výkonnost pro Fintech. A to jsou vše soukromé banky.
Ocenil bych kdyby si redakce dala trochu práce a udělala menší srovnání.
Tzn. vzít počet zaměstnanců a podělit to ziskem či jiným ukazatelem, který by ukázal skutečnost 🙂
„Tzn. vzít počet zaměstnanců a podělit to ziskem či jiným ukazatelem, který by ukázal skutečnost“
Výroční zprávy na internetu lehce najdete , stejně tak počty zaměstnanců, tak se trochu snažte a nebuďte líný !
Číst umíte? „…..České dráhy uvádí, že medián mzdy v profesi strojvedoucí za loňský rok dosáhl 44 573 Kč…..“ Myslím si (a můžu to zkusit ověřit), že spousta lidí na centrále v kancelářích nebude mít nic závratného… Navíc ze svých daní platíme objednávku ZDO. Že to někdo musí administrativně podporovat je snad jasné i osobě omezené inteligence. Nebo myslíte, že Leoš nechává dělat administrativu fýry? Nebo to patlá po večerech? Nemluvím o tom, že jistě jde vše trochu zefektivnit, ale plakání, jak všichni se flákají…mne rozčiluje. Chcete být zaměstnanec bičem honěný do práce? Pokud ano, prosím, vaše volba. Ale tlak na… Číst vice »
To nic moc, když má strop na hranici mediánu ČD. K tomu u ČD dovolená navíc + kondiční pobyty nad rámec dovolené. A jízdenky sdružení FIP ty leokoruny asi také nenahradí… Ostatní bonusy, jako např. penzijko jsou i u ČD. No nevím, jestli naláká někoho na přestup od ČD, protože tím by ten člověk přišel i o příplatky za praxi (odpracované roky).
Nabídka vhodná asi jen pro nové uchazeče o zaměstnání.
2000 Kč měsíčně na penzijní u ČD je luxus. 35 dní dovolené, režijka, fipka, dodatková… Je to jak píšete. Práce těžká, náročná časově i psychicky ale důstojně zaplacená dle mého názoru.
Jsme zvědavý, s čím za námi na severu přijde Arriva 🙂
Těch 35 dní ale vychází z přepočtu na celý 7 denní pracovní týden při denní normě 5.09 hodiny. Takže to v reálu odpovídá 25 dnům dovolené, což je dnes celkem častý standart u řady firem. To jen aby si někdo nemyslel, že fírové mají enormě více dovolené než ostatní smrtelníci. Ale jinak souhlas, že Leo nenabízí o nic lepší podmínky než ČD. Možná na to přistoupí někdo z místních, komu se nebude chtít daleko dojíždět. Ale žádné extra lákadlo ta nabídka není. Myslím, že sehnat personál především na pozice strojvedoucích bude pro nové dopravce ten největší problém. Jak se říká,… Číst vice »
Plně souhlasím, oni lákají lidi co chcou vydělávat hodně peněz a honit to přesčasem a pod. Ono se taky lidí od soukromníků vrací i zpátky k ČD. Ne každý je ochotný jenom dřít jak kůň nevidět rodinu.
Tady je navrhovaný JŘ:
https://assets-us-01.kc-usercontent.com/c8286d4d-bff3-4363-913b-3483d8372a70/28bf5cf0-db75-4e49-9e32-0eaf260bd731/024_JR_web.pdf
Mezinárodní expres Praha – Wroclaw má zastavovat v Černovíru nebo Hnátnici, to tu ještě nebylo 🙂
I tak je to o víc jak hodinu rychlejší než jakékoliv dosavadní spojení.
A mezinárodní expresy , co staví v Kaplici a Velešíně znáte?
Kdyby Kaplice, ve skutečnosti staví v obci Střítež o cca 400 obyvatelích..
Ano, expres z Prahy do Lince mezi Českými Budějovicemi a Rybníkem zastaví 2x a vše ostatní projede (11 zastávek a stanic). To je rozumný kompromis v koncovém úseku, předpokládám že nějaký zájem zákazníků v Kaplici a Velešíně bude. Ale proč musí Leo zastavovat všude mezi Ústím a Letohradem je podivné, hodinu před a po jede osobní vlak.
Nicméně autorem zastavování není ani v jednom případě dopravce, ale kraj resp. ministerstvo.
Ještě by mě zajímalo za kolik hodin bude těch 40tis. hrubého?
tak 300 hodin mesicne
Ty LEO koruny pro zamce jsou vlastně takové novodobé režijky 😀 Ale radši bych teda měl nějaké ty „stravenky“ na volný čas, kulturu, do lékárny.. to má člověk víc možností jak to využít 😉
Nejvíce možností využití mají peníze. Jenže to by se na daňových úlevach žádný stravenkář nenapakoval.
Pokud dostanu v penězích stejnou realnou hodnotu jako ve stravenkach( tedy tu cca tisícovku čistého navíc) , tak ať klidně stravenky zruší hned zítra.
A pro mnohou lidi mají stravenky ještě jedno kouzlo- nesebere vám je exekutor, narozdíl od situace, kdy vám sice přidají litr na výplatě Y
ale vy z něj neuvidíte ani pětník…
podnik co ti dá v stravenkách neplatí daň, kdyby ti dal tu sumu, tak ti ji musí zdanit.
To vím taky.
Proto jsou stravenky tak oboustranně oblíbené. To pro ty kritiky stravenek.
Jako uživatele mne tak nějak nezajímá, jestli ten benefit musí zaměstnavatel zdanit nebo ne.
To samé s režijkama. Pokud mi zaměstnavatel dá 22000 ročně na ruku na dopravu ( cena celosíťové jízdenky) ať se klidně zruší rezijky. Já si za to koupím buď In100, nebo 15 nádrží nafty….
Od zaměstnance ČD by člověk čekal, že bude vědět, kolik IN100 stojí.
No jak Sůra nic ve zlém ale čekat od někoho co stojí IN100 když to nemusí řešit je směšné. On si zaplatí 1100 za reži a to je vše. Proč by měl řešit IN100? Nechápu? Většina zaměstnanců nejsou na pokladně aby to věděli.
Třeba proto, aby někdo nepsal do diskuze nesmysly.
Ony nejsou nesmysly jako nesmysly co? Jen co se nám hodí do krámu pane Sůro.
Cena 22 tisíc za IN100 je nesmysl. Tolik fakta.
Já mám IN100 za 18000. Tak bych ty nesmysly úplně nerozmazával 😀.
Ale on tam nepíše nic o ceně IN100…
IN100 je obdoba režijky. Stejný benefit.
„IN100 je obdoba režijky. Stejný benefit.“
Ani zdaleka ne (což by měl vědět i redaktor média vydávajícího se za „odborně zaměřené“) – „In100“ poskytuje mnohem větší výhody než „režijka“, takže je výrazně nadstandardní „obdobou“ zaměstnanecké průkazky!
O to více nechápu tu argumentaci pana Standy, že chce 22 tisíc na ruku:)
nemohu vědět, co vše režijky nabízí. Vy někde vidíte veřejně dostupné jejich podmínky?
Veřejně dostupné podrobnosti asi nejsou nikde, ale k „režijce“ nelze například nijak získat žádnou místenku zdarma a (pokud vím) ani levnější místenku do „pendolína“ mezi Prahou a Ostravskem, resp Slovenskem, není k ní ani „automatický bonus“ v podobě slevy „RailPlus“ pro přeshraniční mezistátní jízdenky, atd. – takže skutečně srovnatelné s „In-100“ je jen to „základní“, totiž jízdenka platná ve všech vlacích ČD ve 2. třídě vozové. A pokud jde o to že „česká režijka“ platí i ve vlacích ZSSK (a „slovenská režijka“ ve vlacích ČD), tak to je jen na základě dohody těch dvou dopravců s platností vždy jen na… Číst vice »
A jaké výhody navíc poskytuje IN100? Platí jako režijka i na Slovensku?
Chtěl jsem reagovat dole, ale udělalo to už tenkou nudli, tak odpovím sem. Proč ho napadáte, že píše do diskuse nesmysly, když o ceně IN100 nenapsal ani slovo ?
Předně, mezi IN100 a režijkou je rozdíl a cena režijky není tržně stanovena. On si za režijku představuje kompenzaci 22k, což je jeho názor a je to v pořádku. Mohl klidně napsat 30k a nebylo by na tom co vytknout. Režijka platí i na Slovensku a má tam v ceně např. příplatek na zavazadla, proto asi stanovil kompenzaci vyšší, než je cena samotné IN100.
Režijku potřebuje na dojíždění na Slovensko? Pokud tvrdí, že potřebuje režijku k dojíždění do práce, je pak ekvivalent režijky IN100.
Píše na dopravu bez udání místa. To není pouze do práce. A jde mu v podstatě o náhradu za benefit, kde je skutečně hodnota této celosíťové jízdenky vyšší, než je hodnota IN100. Ale to je jen technická.
Tak jeden režijkář tvrdí, že hodnota je nižší než IN100, druhý vyšší. Tak se pánové dohodněte.
Je pravda, že tam neplatí bonusové služby, takže se těžko srovnává co má větší váhu. Je to prostě jiný produkt a na tom bych to uzavřel s tím, že Standa by se režijky byl ochotný vzdát výměnou za 22k čistého ve vyplatě. Souhlas ?
Podstatné je, že se Standou se o tom nikdo bavit nebude, může si jít třeba stávkovat. 🙂
Však vám nic nebrání navrhnout tuto kompenzaci na schůzi ROH jako podnět pro kolektivní vyjednávání v ČD a zaměstnavatel vám jistě rád přidá.
Vždyť přece neustále čteme, že režista ročně neprojede víc než cenu režijky, tak proč najednou 22 000?
Jak kdo, někteří neprojedou, někteří cenu režijky projedou za měsíc.
Nemusi, nikde neni psano, ze prispevek na stravne musi byt ve stravenkach, stejne tak nejsou danene prispevky v zavodnich jidelnach a ve stravnem v korunach vyplacene k vyplate…
Ty penize nemusite mit ve vyplate v ciste mzde, ale zvlast jako stravne… v tom pripaxe nepodlehaji exekuci ze mzdy…
Kdyby místo LEOkorun dávali celosíťovou jízdenku, prosím, mělo by to smysl.
Nějaké LEOKoruny jenz mužu uplatnit jen u tohoto jednoho dopravce ( tedy na jednotkách procent všech vlaků a na třech konkrétních linkách, nikde jinde) celkem nanic.
Proto pořád tvrdim že se prvně měl udělat jednotný tarif a z něj vycházející síťová jizdenka ( a rezijka
pro provozní zaměstnance železničních dopravců ), kterou bude muset uznávat jakýkoli dopravce napříč sítí a teprve potom řešit liberalizaci.
A pak se divíte, že si tu z vás železničářů dělají srandu, že vám jde jen o režijky. Vy to každým svým příspěvkem tučně potvrzujete.
Tak kdepak je Kirschner a spol. aby se pohoršili nad režijkama? On by také hlavně musel někdo těm všem dopravcům náklady na převoz režistů kompenzovat, což asi v době kdy stát chce šetřit neprojde, nebo snad chcete tvrdit, že režijky pro zdravé lidi v produktivním věku má stát platit místo slev pro důchodce?
Rezijky mají větší smysl než populistické slevy pro důchodce. Oni ty nádražáci se nějak do práce dostat musí , o půl třetí ráno, kdy třeba strojvůdci mají nástupy se moc VD nedostanete, mnoho dopraven a hradel je mimo civilizaci, kam se běžným autem nedostanete a vlak je jediná možnost (pokud nechcete jít pěšky) Tahle republika není jen Praha a první koridor… A reálně dopravce ten režista nic nestojí, v brzkych ranních hodinách kdy nás jezdí nejvíce fakt nejsou vlaky tak přecpané, že by si platící cestující neměl kam sednout. Pokud dáte akceptaci režijek a síťových jízdenek majoritního dopravce ( protože… Číst vice »
Bohužel stále nechápete jednu skutečnost, že 99 % výkonů v ČR je v objednávce státu a krajů, které dopravcům doplácí tzv. prokazatelnou ztrátu. Když někdo za jízdenku neplatí, ztráta se zvyšuje. Ministerstvu i krajům toto už začíná docházet, zejména pěkné to bude v Plzeňském kraji, kde by měly ČD za režijkáře v podstatě platit jako ušlou tržbu. V komerčních spojích ať si režisti jezdí jak chtějí. Navíc čistě z pohledu zaměstnanců ČD jde o diskriminaci těch, co vlak nepoužívají k cestě do zaměstnání (z důvodů, že nebydlí u trati atd).
Tak ja za rezijku neplatim? A i kdyz jedu, nemam zadny prava cestujiciho.
Já nevím, on jak byl jelito na idnesku tak je i tady.
A že na tu půl třetí těch vlaků jezdí. 🙂 A těch hradel mimo civilizavi, kolik že jich u nás je? Dvě? 🙂 A hlavně byste měl vědět, že hradit dopravu zaměstnance do zaměstnání není povinnost zaměstnavatele. Jinak je hezký, jak některé modré gumy nechají radši chodit pěšky důchodce k lékaři, protože pro ně už
problém platit z důchodu plné jízdné narozdíl od plně vydělávajících je.
Hodně fabrik přispívá na dopravu do práce ..a nadrazaci nejsou gumy ty tupá palice.
Fuj že nestydíte takhle útočit na chudáka Trondu! Víte co je to za záhul pro jeho dušičku, ráno vylézt z postele roztáhnout závěs a MODRÁ. 😁
Já venku vidím krásné ŽLUTÉ sluníčko.
No tak ať přispívaj, problém tkví v tom, že se diskutér Standa domáhá aby mu režijka platila i ve vlacích jiných dopravců, to je jako by se zaměstnanci ČSOB domáhali zaměstnaneckých výhod v KB, to je taky nesmysl.
Už jsem tu Troníku. Jeden z největších odborníků na dopravu touží po mé maličkosti? Já se nad režijkami nepohoršuji. To vy máte záchvaty, jen to slovo někde vidíte.
Uprimne tomu platu moc neverim, obzvlast kdyz ma Leos takove dluhy. A Leo koruny, tak to uz je vylozene usmevne.:)
Fakt je ten, že jít k nim, tak chcu výplatu radši dopředu 😀
ČD mají dluhy násobně větší v řádu desítek miliard…
U ČD se sotva stane, že jednou při nástupu na směnu najdete přes dveře nálepku Exekučně zabaveno 😉 Ale vlastně, kdo ví 🙂
Jste normální? Si laskavě uvědomte, jak jsou ČD, na rozdíl od LEA velké. Co se týče majetku, tak srovnáváte „mravence se slonem“!
toho slona, ale krmí stát. Není lepší mravenec co se o sebe umí postarat?
A Lea na dotacích za objednané služby bude krmit kdo?
na jakých dotacích, snad kraj si něco objednal, leo není čd aby natahoval ruku i za pendolíno.
ČD natahují ruku za pendolino? to je vlak který jezdí plně na komerční riziko a jen se proplácí babišovy slevy, stejně tak tomu je či bude u LE, kde bude mít letohradsko v závazku a z toho co získá navíc bude živit ty tramvajexpres co budou jezdit bez závazku, doby kdy stát doplácel ČD jen proto že se nedařilo už je dávno pryč, v tomto je ČD samostatný podnik jen vlastněný státem a na stejné úrovni jako jiní dopravci v ČR, jen je větší
Dobře, tak si kraj něco objednal. A odkud má kraj na to peníze? Máte tří pokusy na uhodnutí.
Pendolino je komerční vlak na podnikatelské riziko ČD, stát za něj neplatí ani korunu mohlo…
Pendolino je komerční vlak v úseku Praha – Ostrava. V ostatních úsecích je v závazku veřejné služby (Praha – Cheb). I v úseku Praha – Ostrava na něj stát platí – kompenzace za Babišovy slevy.
Petr.r a tronda
Ty už jdi se někam schovat meleš píčoviny vezmeme.
Hlavne taky komu dluzi!
Ale jo, působí, že o ně opravdu stojí a mají zájem je zaplatit, není tam zmíněná dovolená, ale zdá se to být férové. Učte se ostatní zaměstnavatelé, jak se buduje vztah zaměstnance a firmy….
Mě zase napadá pořekadlo: „když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají“ – navíc ten příjem nebude „čistý“, ale bude to hrubá mzda včetně všech příplatků …
ČD v inzerátech nabízejí čistou mzdu? Řekl bych, že ne.
Nikdo v inzerátech nenabízí čistou mzdu, už proto, že dva lidi se stejnou hrubou mzdou můžou mít čistou o dost odlišnou.
Ale cd aspoň napíšou mzdu,Arriva na svých stránkách mlči.
Pro opravdu relevantní zhodnocení nejen poměru cena/výkon, by bylo ještě zapotřebí zveřejnit vzor pracovní smlouvy, mzdového výměru, seznam příplatků, nenárokových složek mzdy a benefitů.
U nás si vyděláte 40 tisíc, ale uděláte 3 soboty, v měsíci budou 2 svátky, uděláte jednu neděli a k tomu 16 hodin přesčasu. Tak lákala jedna firma u nás na okolí. Samozřejmě první část věty tučně velkými písmeny.
u nás neláká nikdo na nic, práce tu moc neni, 40km jižně od Prahy
http://www.skd-bojkovice.cz/ tady si zkuste vypočítat mzdu. Dřív se to jmenovalo „transparentní kalkulačka mzdy“ 😀 😀 😀