Moravskoslezský kraj vybírá dopravce, který bude provozovat RegioPantery Českých drah
Nový RegioPanter pro Jihočeský kraj. Pramen: České dráhy
Kraj hledá dopravce od prosince 2023 na čtyři roky.
Kraj hledá dopravce od prosince 2023 na čtyři roky.
Jak u Blbejch na dvorku. Tohle se jinde jak v ČR stát nemůže.
Co je to za ptákovina? Apríl je až za dva měsíce. Se 2 vlaky bude na jedné trati jezdit někdo jiný než s ostatními spoji. A ty dva vlaky budou znárodněny (nebo spíše zprivatizovány)? Chudáci cestující.
ono to jde,provozovat vozidla jiného dopravce?zatím jsem se setkal jen s tím že si dopravci provozují jen svá sehnaná vozidla
ČD na nákup dostaly dotací, podmínka byla, že ČD vozidla prodají za zůstatkovou ceny, pokud linku přestanou jezdit.
Takže aktuálně ti Panteři ještě patří ČD, pokud linku neudrží tak to budou muset prodat.
A co najmutá vozidla ?
A abychom byli objektivní, musíme si přiznat, že na tomto nákupu máji nezanedbatelný podíl i ČD. Protože ty si smluvní podmínku negarantovana řada 471 vykládaly tak, že tam jezdí jenom řada 460. Však na Opavu za to není pokuta, že ? A tak vesele na to prděli a nic je nenutilo dva roky 471058 opravit.
No snad to nedostane žlutý cirkus 😑🤔
A proč jen po Svinov? Proč ne celá trasa? Přemýšlí tam hlavou?
Taky si myslím, že by to mohla být třeba Arriva. Zatím je to „v kraji razovitem“ relativně málo pestré… Cestující by určitě ocenili možnost výběru 😛
Který si vlastně vybrat nemohou že..
Mrkněte na nový plán kraje na jeho stránkách. S linky budou v blízkém budoucnu změněny.
A také to rozdělení je i proto aby se nepřenášelo zpoždění z jedné strany kraje Opavska na stranu druhou Těšínsko, Třinecko a Jablunkovsko.
Plán kraje říká že S2 bude vedena přes Havířov. S1 je omezena a bude v úseku Těšín Havířov, Svinov…
95% cestujících se i tak vymění ve Svinově.
A ještě jedna věc. Elephant mají AVV. Bude to mít panter? Nejspíš ne. Na této rychlé zarostlé trati není žádný zabezpečovač. A žádný není ani v časových plánech.
Degradují tím zabezpečení. Na lidský faktor. Co možná zůstane nějaký gsmr stop.
Jestliže na trati nejsou instalované MIBy (a nejsou tady správně nakonfigurovány), tak CB u 471 je k ničemu, takže z tohoto pohledu je jedno, zda tam bude jezdit 471 či Panter.
Na trati na Mosnov jsou nejake MIBy?
Ale na této trati by mělo být AVV. A ETCS ani LS NE,
AVV je snad zabezpečovač ?
Formálně ne. Prakticky dovede zabránit i průseru, který LS dovolí.
AVV je vybavení vlaku, ne trati.
A proč na něj sždc má mapu? 🙂
Nechcete nejdrive ziskat nejake odborné znalosti a pak se vyjadrovat k odbornym tématům?
Proč. Na trati Ostrava Opava. Je AVV.
Není LS. Není ETCS. A není v žádném rozumném čase v plánu! 10-15let. Nějaký rozumný věcný argument by nebyl?
https://provoz.spravazeleznic.cz/portal/Show.aspx?path=/Data/Mapy/ATP.pdf https://provoz.spravazeleznic.cz/portal/Show.aspx?path=/Data/Mapy/ATO.pdf
A jaká je souvislost jaké zarostlé tratě s AVV a zabezpečovačem? Plácáte cosi dohromady bez nějaké srozumitelné souvislosti.
Opava je zarostlá trať? A co je lepší. 15 let nic? Nebo když vlak jede sám po zmáčknutí tlačítka a červenou sám neprojede.
Přečtěte si to po sobe a zkuste napsat znovu…nema to ani hlavu ani patu!
Jo pardón. Že ta trať je pro strojvůdce v obloucích musí být nepřehledná si myslím. A že tam toho moc nenabrzdí. Až tam jednou smůlou v oblouku cinknou nedejbože oba vlaky každý stovkou proti sobě do sebe. Tak TSI jim bude na.. A střídají se tam rychlíky, os, náklad. Zpoždění časté. Tedy nepravidelnosti.
To tady diskutuje samý trotl… Kde na ty ptákoviny chodíte? Pantery samozřejmě AVV mají a mít budou. Trať není zarostlá.-, MIBy má.
Nové pantery problémy s podvozky nemají. Projeďte se slovenskými a uvidíte.
Po rozdělení S1 se mohou ušetřené 471 dát na jiné linky a tím většina 460 bude jen v záloze a do Opavy se jen tak nepodívají.
Rozdělení S1 postihne tak 2 lidi z deseti, protože ve Svinově se většina lidí ve vlaku vymění i teď.
U většiny spojů nebude třívozový panter mít kapacitní problémy.
Panter má AVV jo..
U ČD třeba u řady 440 píšou, že ho nemá.
Jako tyhle mikrozakazky, to je fakt na hlavu.
Mikrozakazka za stovky milionů?🧐
Ano, mikrozakazka za stovky milionu. Prectete si ten clanek: vyberove rizeni na provozovatele dvou panteru, to je klasicky priklad mikrozakazky. Meli by prece soutezit nejaky balik linek, tak aby vysledek daval nejaky smysl. Krom toho tech 236 milionu je za 4 roky, tedy ani ne 60 milionu rocne a jestli to bude v rezimu „jizdne na ucet kraje“, tak to zas tolik penez neni, ale o to ani tak nejde.
Rozdělením linky S1 ji celou zmrši. 😡🤬
Zdravím.
Já jsem ještě v nedávné minulosti zastával stejný názor.
Když se však podíváme na některé skutečnosti tak se na to dá dívat i jinýma očima.
– cestující ve Svinově se obmění 95% možná více.
– přenášení zpoždění. Stává se často.
– nový plán kraje vedení S linek. Mrkněte na stránky kraje.
– kapacita panthera postačí pro úsek Svinov Opava.
Děkuji za upozornění už jsem si to našel. Po přečtení tohohle článku mám pocit že článek je neúplný 🙂https://www.msstavby.cz/budoucnost-s-bahn-linek-v-msk-07-01-2022/
Čistě teoreticky, vzhledem k tomu, že jednotky budou dvě a oběh je taky na dvě jednotky a kdyby to vyhrál třeba Regiojet, co by tam poslal jako náhradu?? Lok+3vozy a bude v Opavě a Svinově objíždět??
Když je nejhůř tak co jiného mu zbyde.
Motoráky 628, ty budou volné z Ústeckého kraje. 🙂
Pokud budou standardně oba pantery zajišťovat všechny spoje S1, tak by i záloha měla být nízkopodlažní…
Záleží co bude ve smlouvě
Podle zadávací dokumentace musí být všechny spoje obslouženy soupravou s nízkopodlažním nástupem. 😉
Což splňuje to co jezdilo do Komárna, ty patra. Jen tam asi bez modernizace nebude fungovat topení pokud se nepletu.
Jelikož je to tak malá zakázka, tak tam by to někdo mohl jezdit na truc a pro svoje ego i s tím, že do toho dá něco svýho a vůbec nic nevydělá.
Patra do komárna měly vysopodlazní vstup nad podvozky.
A když to vyhrajou ČD, tak tam bude jezdit žehlička a tři vozy, nebo shnllá 460? Jo AHA, to tam vlastně jezdí úplně běžně už dnes…
Linkou S1 v elefantu jsem jezdil několik let 2x denně 5 dní v týdnu. Za 100CZK směšný příplatek za 1 třídu na měsíc a pohodlné dopravy i ve špičce, kdy byl Elefent úplně plný.
Jezdit tam ještě po této změně, vracím se okamžitě do auta.
No panter.. A první třída.. 🙂
Ono to může být ještě tak jak tady jednou vrabci špitali. Část linky vyhraje alternativní dopravce s lowcost nabídkou. Ps: Žádná sleva není zadarmo. Opava panteři.. Otázka s kým. A osvědčené pohodlné prostorné elephanty a služby půjdou do pryč..
A jaké služby konkrétně půjdou pryč? A panteři tam budou jezdit i s ČD,
Vysvětlí mi někdo, ideálně někdo z kraje, jaký má smysl rozbít hojně využívané spojení C. Těšín-Opava na 2 linky s nutností otravneho přestupu? To zase akorát lidi naštve a několik z nich dostane zpátky do aut, protože zkrátka nebudou chtít prestupovat a ještě se nervovat, jak se dispečer vyspi a zda jim v případě zpoždění náhodou ještě onen přípoj ve Svinove neujede, slovy jednoho nejmenovaného nadrazaka „však za hodinu jede další, tak o co vám jde jako?“
Ptáte se úplně zbytečně. Evidentně to sestavuje někdo, kdo hromadou dopravou nikdy nejezdil.
Kdyby s tím je nnahradili jednotky 460, dejme tomu. Ale zrušit přímý spoj do ČT a vyřadi kapacitnější elefant, to musel vymyslet jenom naprostý ignorant.
Přesně tak, stejně jako od prosince 2021 přestupy ve Frýdlantu nad Ostravicí. Dispečer v Ostravě-Kunčicích nechává čekat přípoj 5 minut, což z Beskyd na 1 kolejné trati je běžné zpoždění. Naposledy ujel přípoj, když jsme měli 7 minut zpoždění. Jak říká známý, kdo dneska jezdí vlakem, když máš auto …. .
A to se tady ČD fans zaklínají tím, že přípoje ujíždějí jenom u soukromníků.
Máte vůbec tušení, kdo rozhoduje o tom co kde bude, nebo nebude čekat?
Dotaz. A to teď po novému nedělal Kodis?
Ty jízdní řády? Díky za odpověď pokud víte…
Mě se to zdálo nějaké divné. Ty ostré obraty. To přece nemůže na 323 za současného stavu nikdy klapnout.
Strojvedoucí i vlakvedoucí se jen smějí. A to se ještě na ostro nejezdí…
No kraj letos podělal co mohl. Smutné…
Přitom proti otočení taktu bych tak nic neměl. Ale mělo se autobusy zalepit to kde to skřípe.
Dalo by se říct že likvidace zaměstnanecké dopravy z Frýdlantska do Ostravy a zpět vyhnala definitivně množství lidí do aut…
Změny v březnu? Nejsem moc velký optimista…
Lidí by jezdili. V tom problém není. Spíše v mnoha místech nelze. Neboť jízdní řád není použitelný…
A dotaz. Nevíte náhodou kdo dělal ty jízdní řády? Kodis nebo za těmi ostrými obraty stojí samotný dopravce…
Ale může za to dispečer? Může za to spíš, ten kdo věří, že to bude vycházet a takto si namaluje jízdní řád a objednatel, že i když to vidí to v tomto stavu vidí. Ono nejde všechno hned, někdy se to musí zkusit reálně v provozu, ale pak by to rozhodně nemělo vydržet přes první změnu jízdního řádu.
A víme, kolik je přestupujících od Studénky?
Jaký? Řekl bych že nový plán kraje o tom něco říká. S2 bude jezdit místo S1 přes Havířov. Z S1 toho moc nezbude asi…
Na stránkách kraje to najdete. Víc nevím…
Na to zkvalitnění jsem zvědav. Zatím mají na S1 i R61 jezdit elefanty, ale nezřídka jsou nasazována tornáda, především na R61. Když panteři budou jezdit na S1 a nahradí tam elefanty, bude to znamenat rozloučení s tornády na R61? To jaksi v tiskové zprávě chybí.
Za to se modlím. Jezdím denně Ostrava-Český Těšín a ty vlaky už bych fakt raději vídal jen někde v muzeu.
Je faktem, že by mě opravdu zajímalo, jak to dělají na tom Slovensku, že z dotací kupují vlaky pro ZSSK (a ve velkém), přičemž žádná soutěž tam zatím neproběhla a naprobíhá…
Porušují legislativu?
Jinak to, že žádná soutěž neproběhla taky není pravda, Jančura tam měl vysoutěženou linku, ale začali tím jezdit lidi.
Protože je to severní Balkán a na nějaké předpisy EU kašlou.
Taky úroveň slovenských drah je bídná a většina výběrových řízení smrdí korupcí
Po trpké zkušenosti s šíleným zdražením na trase Bohumín Brno bych radší viděl na této trase ČD.
Tahle linka spadá pod ODIS, takže ať už tam bude jezdit kdokoliv, na cenu nejspíše nebude mít vliv (minimálně u časových jízdenek)
bla bla bla
Prpjev hodný intelektuála…s režijkou.
No jo když on chtěl najednou někdo jízdenku, jinak za 114 korun z Brna do Oatravy, které mabízí RJ, jsem u ČD lístek neviděl od devadesátých let.
Pokud někomu vadí kapacita na některých linkách.
Elephant sice 310 míst. Ale 155 tunu. Pohodlný podvozek.
Panter 240 míst. 160 tun.
Jak si nějaká hlava úřednická může myslet, že mám tady hodně sedaček tak něco ušetřím… Co proboha… V kovidu namačkaný vlak jen vyžene další lidi.
K tomu já ten panter prostě rád nemám. To co předvádí na starém svršku třeba u ústí. Nebo na vyhybkách i na koridoru. Nebo jak se kdysi ip třepal dopředu dozadu podélně v některých místech ve 160. Si říkám proč. Proč to někdo kupuje.. Nebylo v čr vozů alla 810 dost?
K tomu to to třískání bouchání od podvozku.. na nerovnostech.
To jsou zase moudra tady 🙂 Mezi Opavou a Ostravou není z vlastní zkušenosti nikdy kapacita CityElefantu pořádně využita. Kapacita 240 míst bude dostačující, ještě pokud má dojít k nějakému posílení (rozšíření jízdy) spěšných vlaků. Podvozky u RegioPanterů byly u prvních sérií opravdu problematické, nicméně u té současné už je to výrazně lepší, a určitě to není důvod, proč tam tahat zbytečně velké vozidlo. Navíc RegioPantery by mohly umožnit zastávky na znamení a tím pádem i drobné zkrácení jízdní doby. Svršek na Opavu je spíše nový a ta zmínka o covidu je mimo úplně, mluví se tam o prosinci 2023,… Číst vice »
A co ušetříte, když elephant je lehčí než ten panter. A ta váha je nejpodstatnější. (Elektřina, poplatky) 3 vozy to má taky. Podvozky taky stejně.. Úklid nula nic? A otázka servisních nákladů. Co je levnější jestli starší elephant nebo panter. To je velmi podstatný náklad. Evidentně lidi se do hromadné dopravy stále nevracejí. A otázka jak dlouho to bude pokračovat. „Ta nálada spotřebitelů.“ Kovid tu zdá se bude dál.
Asi pletete prázdnou a obsazenou jednotku.Prázdný Panter má 148 tun. Navíc oproti 471 má 2 trafa a usměrňovače pro transformaci 25 kV na 3 kV, ocelová čela splňující dnešní normy, 6 hnaných náprav a tím mnohem lepší trakční vlastnosti na kluzkých kolejích a mnohem úspornější brzdění(motory dodávají energii zpět do troleje) – brzdí většinou bez účinku kotoučových brzd jen motory atd..
No, to mě tak cestujícího zajímá. Mě zajímá to jestli je to pohodlné, když to tu pak bude 50 let jezdit. A první třída.. Elephant/panter(nad podvozjem)… Pokud je teda nějaká vůbec zamýšlena.
Ty přechody mezi pózou šotouše, co řeší tuny a náklady na úklid, a nešotouše, kterého to zase vůbec nezajímá, by chtělo ještě trochu vypilovat.
Počty motorů a trakční vlastnosti neřeším. Elephant funguje a zrychluje dostatečně..
Úspornější brždění neřeším. Elefant elektricky brzdí. Kotouče má. O rekuperaci stejně víme jak to je. Není to pro mě argument.
Jestli má 148 T nebo 160T Nevim, budiž. Není to pro mě argument.
Trafo. Budiž. Ale pokud někdo koupí jednotky v roce 2000 – 2010,na ss, těžko může chtít jen tak přepínat. Protože moc peněz? EU?
Jestli je mi něco pohodlné a sympatické je. Jestli má něco použitelnou 1. třídu je argumet.
A jestli tam budu stát ve špičce. Je argument.
No ale až na ten počet náprav elefant taky.. Jediný co nemá je to trafo na 25kv
Zastávku na znamení znají i 471, ale jinak se zbytkem vašeho komentáře souhlasím.
To je dáno jen vaším nedostatkem zkušeností. Některé ranní a odpolední spoje jsou v Elefantu doslova natřískané k prasknutí – zejména pokud se potká školní docházka s cestami do prace.
V minulosti byla možnost alespoň koupit si za 100CZK první třídu v rámci zón ODIS, to byla jediná možnost jak je t v takovém spoji civilizovaně. Jestli to funguje dodnes netuším.
No, k tomu elephant má perfektní první třídu. Která v Praze přitahuje i náročnější klientelu. A myslím že i v Ostravě ve špičce. A že se to víc obsazuje. A co má panter.. Nad tím podvozkem. To se ani nedá nazvat. Takže o to také cestující přijdou.
Není to jedno? Kdokoliv je lepší než ČD.
No.. to si povíme…
Neřešil bych nic neříkající prudiče. Kdyby napsal aspoň jeden argument proč.
Argument? Co třeba, že mají věčně poruchu a na náhradní spoj se vykašlou? Co třeba, že všechny soupravy hází do druhé třídy? Co třeba, že se věčně vymlouvají, kdo může za zpoždění? Co třeba, že čekání na přípoje moc neřeší?
1) Večně poruchu? Za poslední roky jsem nezažil žádnou a to vlakem ujedu zhruba 50 tisíc km ročne. Už jste někdy sledoval provoz Arrivy? Mimochodem, s poruchou a vynecháním spoje jsem se několikrát setkal i v takovém božském Švýcarsku.
2) Když je to požadavek objednatele?
3) Protože za ta zpoždění v drtivé většině případů mohou výluky či jiné okolností, které dopravce neovlivní?
4) Opět – řeší, ale jsou nějaké čekací doby na základě
Jinými slovy ze zahraničí přijede pozdě vlak ČD protože v Nových Zámcích se posral jejich zázrak 380 a vesele se hlásí opožděný příjezd ze sousedního státu a ČD fans se ještě tváří, že za to může někdo jiný. Ale když přijede z ciziny pozdě RJ (kvůli výluce u Žiliny) tak hned ČD fans vědí, že je to vina RJ, takže asi tak.
Souhlas. Vážně nechápu, proč se najde tolik ČD fans. Asi se jedná o lidi, kteří jezdí po koridorech a vůbec nechápou, jak to funguje na regionálních tratích.
1) Tak to máte hodně štěstí. Já s s poruchy setkávám běžně (a člověk nemusí ani jezdit každý den)
2) Tady nejde o to, co se objedná. 810 považují za druhou třídu jenom ČD. A co hůř, nikdo s tím nic nezmůže
3) ČD jsou dokonalé v jedné věci – výmluvy, proč měl vlak zpoždění. Divím se, že ještě nezačali obviňovat cestující.
4) Čekací doby jsou dost diskutabilní. Někde počká i čtvrt hodiny, někde ani ne 5 minut.
Kde konkrétně myslíte to s tou druhou třídou? To v regionální dopravě je zpravidla přání kraje, který si to určuje…
Je jedno, kde to jezdí. Prostě, házet všechno do druhé třídy, ať už je to RegioPatner, staré béčko nebo 810, je pěkně nechutné. Ještě horší jak IPhone.
myslíte jako RJ, který mnohdy není schopen zorganizovat NAD a minulou neděli např. neobsloužil vůbec stanice Žďár n.S. a Havl.Brod? Nebo posílal dlouhodobě busy místo vlaků v ústeckém kraji?
(jakkoliv organizace oné mimořádnosti ze strany ČD by si taky zasloužila personální opatření….)
Každý má své slabší chvilky, ale jen magor má hned jasno…
Neřekl jsem, že jsou soukromí dopravci dokonalí. Přece jen, být lepší jak ČD je asi jako mít lepší auto než trabant.
Jsi úplně mimo
To je zase řeč. Proč?
Prosím tě, jsi si jistý že je to pravidlo? A že to jsou ČD? Netvrdím, že u ČD je vsechmi
Omlouvám se za nedokončené… u ČD je všechno v naprostém pořádku, ale takto popsané pravidelné závady opravdu nejsou.
Záleží, co si představujete pod pojmem pravidelná závada. Člověk ani nemusí jezdit každý den, aby se s ní setkal. A pokud to není jenom o smůle, tak je něco hodně špatně.
Já třeba to zlepšení pro mě kde přebrali rychlíky od ČD nevidím. 843 novější a lepší. 853 nový motor, super 1 třída. K tomu tr 10, in 100, in50, eshop, aplikace, jednotný systém, traťové jízdenky. Služby na nádražích a otevřená nádraží. Místo automatů a pak i následně zavřených nádraží. Já tam pro sebe nic pozitivního nevidím. Půjčovny kol taky využívám.. Taky super cena..
Že by mi to stálo za super 845. starou.
Vidím, že nejsem sám, kdo je teď aktuálně na „svých“ trasách s ČD vcelku spokojen. Jízdní doba, dodržování JŘ, čistota vozidel a kultura cestování, cena. Tím ovšem netvrdím, že to platí pro celou síť.
Teda tr10 dávat jako výhodu ČD může jen šílenec.
A jezdíte vůbec vlakem? Pravidelně?
Právě, že ano.
Co je myškeno řada 853 nová? Ta zanikla pred 20 léty.
Když jsem jezdil na 323. Vždy tam bylo uklizeno, teplo, bylo tam hodně místa, nikdy vlak v podstatě nechcípnul po cestě, až na jednoho sebevraha. Je to pravda pomalé. Jediné co bylo bylo časté nekončicí výluky díky sždc. A náhrada autobusy. A jak slyším, to občas vlak nepřijede, tam se ani nevejdu, vyprodáno.. Tady vyšší cena ve špičce. Ne děkuji. Nazdar.
Běžte tohle říct lidem z Vláry. Mohu potvrdit, že mi nezávisle všichni, které od Vláry znám, že Arriva je neštěstí. Taky jsou schopni vytapetovat provozní situace na rcp svými poruchami.
Nebude to tím, že všichni, které od vláry znáte, patří do jedné skupiny lidí?
Jako by na Regionově nikdy neprasknul kardan.
A kolik z těch známých jsou normální lidé nezaměstnaní kdysi u ČD nebo ČD fans?
Shodou okolností jsem se bavil s jedním bojkovičákem, a ten je s arrivou spokojený dost a jezdí denně. Pro mě je to zhoršení, potřebuju dva lístky, když tam jedu, už jsem tedy zkoušl i oneticket, a všechno proběhlo v pořádku, ale je to zbytečně dražší. (a celkově to pro mě zdražilo, protože do cíle nepřijedu na skupinovou víkendovku) celkově se české dráhy hodně zlepšily, jezdím vlakem po celé republice služebně i s rodinou, a je to super. Myslím, že je to díky konkurenci. Naopak, RJ se dost zhoršuje, trať Ostrava Brno je nic moc, doufám, že na tom s koncem… Číst vice »
Máte pravdu „díky konkurenci“. Tam, kde jezdí pouze ČD, to stojí za houby. Trať Ostrava Brno je nic moc? Pořád lepší než jet do Brna po 340. Je to katastrofa a v létě na zdechnutí.
Myslíte ve Zlínském kraji? Reakce kraje je výsměch. Arriva tam přinesla aspoň nějakou kvalitu, i když se jí start vůbec nevydařil. A kraj si ji dovoluje ještě pokutovat, přitom to, co tam předvádí ČD, je mu úplně ukradené.
V týdnu jsem se ve Starém Městě té modré věci od Arrivy normálně lekl. Buď to konečně umyli, nebo to prošlo rovnou lakovnou. Nezvyk, protože doteď tam bylo X odstínů šedi a špíny. Mám pocit, že spoje na Velké Karlovice jsou zvenčí čistější, ale je to pouze můj subjektivní dojem.
Znova Staré Město je přehlídkou největší pi*****y v dějinách železnice. Každý den 15x přezouvat lokomotivy je na mašli.
Takže v podstatě od roku 2024 hned bordel. Do Těšína jezdily pohodlné elehpanty. A do Opavy. Nyní tam bude jezdit pokud to chápu panter.. S nižší kapacitou.
fuj. A kdo ví s kým.. A možná bez tr 10. Jiné země jako ZSSK Maďarsko, Slovinsko. Kupuji Kissy a Flirty na své národní dopravce. A žádné soutěže si myslím tam nebudou. A možná žádné takové přiblblé lobistické podmínky tam ani nejsou. A z dotací. Jsme čeští euro papežtí … Rušíme to co funguje.
Jiné země mají pravidla, jako my. Všichni se musíme řídit stejnou evropskou legislativou a podmínkami pro veřejné zakázky. Obecně, čemu by vadilo, kdyby ty partnery provozoval místo ČD třeba DPO, ČSA, Arriva nebo Leoš? Pokud zajistí provoz, bude mít strojvedoucí, průvodčí a další, pak to není problém. Stejně tam primárně bude platit krajský tarif a ještě One Ticket.
Nepreferoval bych ČD jen tak automaticky, to pak budou mít sklony k tomu, aby manažeři nedělali nic a jen si na Nábřeží užívali.
Mě to vadí dost. A stačí třeba od liberalizace R8 jsem do Kopřivnice vlakem nejel. A nejezdím ani v relaci Svinov hl. Nádraží. Kde to vycházelo dobře časově. Navíc pokud si pamatuju, tak vám platí lístek pouze v jednom low cost vagonu. S ČD klidně do první třídy. A já ji využíval. Já byl se službama ČD nyní spokojen. A nemám důvod něco měnit. A ještě často k horšímu. Nebo podivným experimentům. PS: virtuální operátoři nějak padají na ústa. Jak v elektřině. Tak občas i v německu a uk. Není zisk.. Nebudeme tu ztrátu dotovat.. To je ta socializace ztrát.… Číst vice »
A proč jste tou R8 nejel? Jinak když někdo bude vlastnit vlaky, není to virtuální operátor. To by bylo, kdyby si nakoupil někdo jízdenky a pak to přeprodával.
Nějak poslední dobou jezdím autem. Nemá to ani význam bez in 50.
A lowcost jsem párkrát zkusil. A to je další důvod. Ne že by to bylo vysloveně špatné po stránce interiéru. Ale.. Stačilo.
Celkově jsem si všiml, že od přebarvení R8 s ní jezdí v relaci Suchdol Ostrava jezdí mnohem méně lidí…
Což někdo ty data jistě má.. Jak to je.
Když tím nejezdíte, tak s dovolením držte pysk a neplevelte diskuzi.
one ticket je spíš dražší..
Tak neříkám, že nemůže někde na některých místech jiný nadhled něco přinést. Jako třeba celkově řešení ale i s infrastrukturou na švestce od ažd. Nebo pokud RJ místo panteru koupil vlak za 70 M.. To mi příjde pozitivní. Pro ústecko. Tam je to změna k lepšímu.
Dost pohybuju že ty nesmysly o odkupu jsou někde (ES) č. 1370/2007. A že to takto mají nastavené v okolních zemích. Ale kde nejspíš? V české „Implementaci“. Tedy lobisti, potolízalové. Atd.
Poškozující státního dopravce. I vůči ostatním v okolí.
Podle EU práva tam soutěže budou muset být, ale věřím tomu že v tom, Maďarsku, Chorvatsku, Rakousku,… se to nějak zařídí, že to bude jen taková fraška.
Co by tím Rakušáci získali. Když mají skvělé stroje. Skvělé služby za přiměřenou cenu k jejich platům.
A přesto si představte, že tamní veřejnost, ať odborná nebo ta šoto velmi často porovnává ÖBB s ČD … a velmi často ve prospěch ČD. To jen český človíček to má naopak, pro něj je jinde i tráva zelenější.
Byl by nějaký link?
Cože? Ty šroty se kterýma jezdí Jančura jsou skvělé?
narážím na to, že ty vozy jsou registrované v Rakousku.
A co získáte tím, že se to „zařídí“ Vlastně to bude jen lidem ke škodě. Nulová motivace pro dopravce, něco zlepšovat. Ve výsledku výhoda pro prodejce aut.
A proč je Rakousko nejúspěšnější?
Rakušáci mají koncepci. Nakoupili railjety za těžké peníze, a tak nechtějí aby za pár let ty výkony připadly nějakému jinému dopravci. U nás ta koncepce není, smlouvy jsou krátké, a proto u nás vozový park vypadá jak vypadá, protože žádný dopravce v takové situaci nechce investovat do nejistého podniku.
Tak zrovna to, že tam nebude zlodějna tr 10 je asi jediná potenciální výhoda toho, že by tam byl jiný dopravce 😀 Na této trati platí IDS a to, že průvodci na příkaz CD nebudou lidem automaticky cpát extrémně nevýhodné tr 10 jízdenky je jediné dobře. Jinak vše asi mluví ve prospěch CD.
Jasně hlupáku. ODIS je navíc dražší. I s in 25.
Očekávat, že s In 25 bude sleva na ODIS jízdenky je poněkud…
To nikdo nečeká. Jen porovnává sazby.
Jak s in 25? Bavíme se o běžné ceně, tam rozhodně na stejnou vzdálenost vychází lépe ODIS jízdenka, každý to ví a stejně vám zaměstnanci CD budou furt automaticky cpát tr 10,ktere nikdo nechce, a o ODIS si musíte aktivně říct
Já nevím, já jsem si to před léty porovnával. Pro svou relaci. A nevyšlo pokud vím. Měl jsem in 50. Ale i pro 25.
Boze můj, to je snad logické, že se slevou 25% to už dle tr 10 levnější bude ne?.. To už by byla opravdu zlodějna, kdyby to i po 25 % slevě vycházelo dráž, než ids…
A proč by to mělo být logické. Na in25 jezdí většina.
Jaká většina? Když chci in 25,musim si ji koupit.. To mi chcete tvrdit, že by mělo jednotlivé jízdné dle tr zloděj 10 být o víc, než 25 procent dražší než jízdné dle ids a bylo by to v pohodě? To snad ne, že ne… Co třeba nepravidelně cestující? Kde berete tu drzost tvrdit, že má in 25 jezdí většina? Není to pravda, většina ani neví, že neco takového existuje
Mrkněte na nový plán kraje na roky 2022-2026. S2 bude jezdit přes Havířov. S1 se omezí a rozdělí. To rozdělení je asi aby se nepřenášelo zpoždění z jedné strany kraje od Opavy do druhé za Těšín. Ono stačí že uzel Kunčice a ostré obraty ve Frýdlantu občas udělají své. Ve Svinově 95% i tak se osazenstvo obmění. Že začátku mě to dělilo, ale po detailním prozkoumání návrhu kraje jsem to zkousnul….
Že bude neveselo se ví. Množství oprav a rekonstrukcí nevěstí nic dobrého. Až po si snad oddychneme. Kdy to bude? To bych taky rád věděl……..
Prosím zasvěcené o kratší, avšak pochopitelné osvětlení majetkových poměrů ke zmiňovaným jednotkám, a k nim vážící se břemeno? Neboť jak je postaven článek, tak se hovoří o kraji, i o ČD, a skoro to lze vnímat, že kdo zaplatí (odhlédněme od 85% dotace), tak to není jeho. Pevně doufám, že takto to není a já to pouze chybně vnímám. Díky, O.
ČD budou mít povinnost to jinému dopravci přeprodat, pokud tu soutěž nevyhrajou. Tak by to teda myslím mělo být. Stejně tak to je u push-pullů.
Škoda, že totéž neplatí ohledně řady 811. Věřím, že by se dopravci porvali, kdo s těmi křápy bude jezdit 😀 😀 (pohled strojvedoucího).
Náhodou, podlaha je tam na úrovni dálkového autobusu. 😛
Jsem zvědav kdo to dostane. ČD by ve výsledku mohly dát nejlepší nabídku, vzhledem k tomu že pro jednotky mají vlastní zázemí.
Zázemí sice ano, ale dle dosti pokřivených zákonů ho musí poskytovat konkurenci… Za cenu pro všechny stejnou…. V tomto jsme fakt unikát…
A podle „pokřivených“ zákonů musí být i na benzínce stejné ceny pro všecky.
Začíná se z toho stávat poměrně bizarní záležitost. Řečnická otázka: který z krajů si jako první požádá o licenci k provozování drážní dopravy.
U nás v JmK by to tak mohlo dopadnout, vlastní vlaky už máme. How hard could it be?
Koleje Dolnomorawskie. Comming soon.
No, takže si vlastně děláte ČD2.. S vlastním nábřežím.. V Brně.
Jen 14 * v každém kraji.
S vlastními úředníky, právníky. Navěšenými konzultanty.. Lobisty. Jen 14 * v každém kraji. Kteří dělají ty nabídkové řízení, smlouvy a spol.
proč jen 4lety kontrakt?
„Nahradit mají v provozu jednotky 460.“
Které mají jezdit tři a běžně jich jezdí pět nebo šest. Aha…
Letos už jenom dvě, ale to že jich pět nebo šest sedí. Bohužel.
“ Evropská dotace pokryje 85 % hodnoty zakázky, 15 % má zaplatit kraj.“
Takže kraj zaplatí celé jednotky(dotace+svoje peníze).Proč by měl dopravce vzešlý z výběrového řízení -„Dle obchodních podmínek bude dopravce vzešlý z nabídkového řízení povinen nabýt vlastnictví k vlakovým jednotkám od dopravce České dráhy“- kupovat jednotky od ČD, které na ně nedaly ani korunu ?
Nebo je to jinak, než je uvedeno v článku ? ČD koupí jednotky a po vyplacení dotace dostanou 85 procent ceny zpátky. Nový dopravce si je koupí slevněné o těch 85 procent a bude zatížen povinností využívat je jen na výkony pro Moravskoslezský kraj jako v ostatních obdobných případech ?
Jedná se o tento model: Varianta A2 – žadatelem o dotaci je dopravce, k zadání veřejných služeb dopravci dochází na základě provedení otevřeného nabídkového řízení Platí pravidla Programu – pokud v průběhu doby ekonomické živostnosti zakoupeného vozidla (zpravidla 30 let) příjemce podpory skončí plnění smlouvy o veřejných službách tímto vozidlem, bude povinen postupovat jedním ze způsobů uvedených bodě 8 kapitoly 4.4. Z pohledu splnění podmínek pro poskytování podpory je doporučeno, aby podmínky otevřeného nabídkového řízení stanovily povinnost smluvního převést vlastnictví vozidel pořízených s využitím podpory z OPD k okamžiku ukončení smlouvy osobě určené objednatelem (zpravidla objednateli nebo novému provozovateli dotčených… Číst vice »
To jsem zvědav, jaký nátěr budou mít. Jestli Najbrt nebo bílý jako autobusy a s logem MSK.
No, to je to co mě strašně zajímá. A nejlíp to všechno přelakovat. Jak ještě házet peníze vidlema do kanálu.
Tady bude dnes legrace!
Už do toho zamotali EU i řidiče.
Tam bude zajímavé, jak moc náklady ovlivní cena odkupu. Nicméně pro některé dopravce by to mohl být dobrý test pro podobný tendr na jižní moravě, kde ta zakázka bude výrazně větší.
Jaký odkup, když 85 % zaplatí EU a 15 kraj? Ty jednotky ČD vůbec nebudou.
Zadavatelem výroby a žadatelem o dotaci jsou ČD, je to v článku uvedeno, takže koho by byly jiného?
15% zaplatí ČD. Pokud soutěž prohranou, jednotky odprodají jinému dopravci.
No to je super, jestli je třeba jen tak vyhraje nějaká garážovka.. A dostane jen tak.. A pak třeba zkrachuje..
Jen tak je fakt nedostanou, zbytkovou cenu těch jednotek budou muset zaplatit (což i tak nebude žádná malá částka).
A že to jen tak dostaly ČD vás zjevně netankuje.
Vůbec ne. Je to státní dopravce. A já jsem jaksi „komunista.“ Nejsem tady od lobování za zájmy dopravců.