lot
Dopravci Železnice Železniční průmysl

Lepší vlaky mezi Ostravou a Opavou. Kraj získal na poslední chvíli dotaci 227 milionů korun

Nové jednotky mají nahradit dosluhující řad 460. Foto: České dráhy
Nové jednotky mají nahradit dosluhující řad 460. Foto: České dráhy
Nové jednotky se mají objevit v provozu do konce roku 2022, nahradí „tornáda“.

Moravskoslezský kraj získal dotaci na dvě nové elektrické nízkopodlažní jednotky z Operačního programu Doprava 2. Nečekaná podpora, se kterou už kraj nepočítal, povede ke zlepšení komfortu cestování vlakem mezi Ostravou a Opavou.

„Peníze se uvolnily z OPD2 na poslední chvíli. Měli jsme naštěstí připraven projekt, který prošel, a dotaci jsme získali,“ řekl náměstek hejtmana Jakub Unucka (ODS). Většinu peněz na pořízení nových vlaků pro kraje z OPD2 spolkl Jihomoravský kraj na nové elektrické jednotky, na ostatní regiony nezbylo.

Dvě nové jednotky budou provozovat České dráhy. Má jít o jednotky z velké soutěže na elektrické jednotky kategorie EMU 240, která ještě není ukončena. Soutěž běží už dva roky, České dráhy v ní hledají dodavatele pro až 60 jednotek s kapacitou nejméně 249 cestujících. Smlouvu s Českými drahami uzavřel kraj bez soutěže přímým zadáním.

Evropská dotace pokryje 85 % hodnoty zakázky, 15 %, tedy asi 40 milionů korun, musí dodat kraj. Nové vlaky by měly jezdit mezi Opavou východ a svinovským nádražím v Ostravě od prosince 2022. „Každá bude mít kapacitu 240 osob, prostory pro přepravu jízdních kol, invalidních vozíků a bude dosahovat rychlosti 160 kilometrů za hodinu. Samozřejmostí je klimatizace, audiovizuální systém a WiFi připojení, bezbariérovost,“ popsal Unucka.

Podle Unucky mají nové jednotky nahradit dosluhující jednotky řady 460 přezdívané „tornádo“, v kraji jich jezdí pět, jedna je záložní. Kraj plánuje, že díky novým jednotkám navýší počet spojů mezi Opavou a Ostravou.

Cestující v kraji čeká zlepšení komfortu cestování ještě letos. Kromě modernizace motorových vozů 810 by se měly na trati z Ostravy do Frýdlantu nad Ostravicí objevit moderní patrové vlaky typu push-pull. Škoda Vagonka má s jejich výrobou mírné zpoždění, podle Unucky je poslední termín zahájení provozu 1. prosince letošního roku.

Odebírat
Upozornit na
guest
124 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dušan

Většinu peněz na pořízení nových vlaků pro kraje z OPD2 spolkl Jihomoravský kraj na nové elektrické jednotky, na ostatní regiony nezbylo. – Toto mi přijde malinko zavádějící, neboť na linku níže – https://www.nku.cz/assets/kon-zavery/K17035.pdf se píše: V dokumentaci programu č. 127 65 bylo na podporu obnovy ŽKV z operačního programu Doprava pro programové období 2014–2020 (dále také „OPD2“) počítáno s částkou 19,1 mld. Kč. Ve skutečnosti však MD v OPD2 na tento účel vyčlenilo jen 7,7 mld. Kč. První výzvu k předkládání žádostí o poskytnutí dotace MD vyhlásilo až v červnu 2017 a o poskytnutí podpory na základě předložených žádostí do… Číst vice »

a8n

Ta výzva byla ovšem na zmíněných 7,7 miliard.

Jiří Kocurek

Za což asi nemůže hospodský Hrubeš z Hrbatého hroznu v Horních Heršpisích. Ale MiniDo, které vyčleněnou částku zkrouhlo na třetinu.

Dušan

V té zprávě NKU se píše toto: Podprogram č. 127 653 (OPD2) První výzvu k předkládání žádostí o podporu v rámci specifického cíle 1.5 OPD2 (a podprogramu č. 127 653) s alokací 7,7 mld. Kč MD vyhlásilo až v červnu 2017. Žádosti o podporu na základě této výzvy byly přijímány v období od července 2017 do června 2018. V rámci uvedené výzvy MD zaregistrovalo čtyři žádosti žadatelů o podporu, avšak o poskytnutí podpory na základě těchto žádostí do doby ukončení kontroly NKÚ nerozhodlo. Z informací poskytnutých MD vyplývá, že alokací této výzvy bude vyčerpána celková předpokládaná alokace prostředků pro specifický… Číst vice »

a8n

Ne, rozumíte tomu špatně. Podávat zádosti lze až na základně vyhlášení výzvy. Bez ní není co podávat. A MD se rozhodlol, že se další výzvy v rámci této prioritní osy zaměří na infrastrukturu a žádná další na vozidla nebude.

a8n

Neměla být maximální výše dotace při nákupu dopravcem jen 40 %?

Bpee

:-DDDDD

„mají nové jednotky nahradit dosluhující jednotky řady 460 přezdívané „tornádo“, v kraji jich jezdí pět, jedna je záložní. Kraj plánuje, že díky novým jednotkám navýší počet spojů mezi Opavou a Ostravou.“

Tak já nevím. Nahradit pět jednotek dvěma a ještě navýšit počet spojů…

Tomáš

Samozřejmě je to nesmysl, nebo jen nástřel, slib apod.
Člověk co chápe psaný text, a má všech 5 pohromadě tomu porozumí.
Někdo tím svým blábolem ale odstartuje pěknou diskusi.
Vás se to ale netýká.

Jiří

Moravskoslezský kraj bude v blízké době soutěžit dopravce, kteří budou obsluhovat jednotlivé oblasti od prosince 2025. Pokud trať na Opavu získá soukromník, co se s novými jednotkami stane?

Jakub Unucka

Převezme je za zůstatkovou cenu (28/30 z původní ceny)

Stráťa

Bude docela sranda pokud bude ta zůstatková cena pořád vyšší než za kolik by soukromník dokázal koupit srovnatelnou jednotku.

Michal

A zdvoukolejnění nastane ještě v tomto století?

Tomáš

Víte, já tu trať znám jak svý boty. Jak z vlaku, tak kola, a taky procházky se psem.
2 koleje tam prostě nedáte.

ene bene

Já tu trať znám naopak velmi špatně a v rámci toho si pamatuji, že místa je tam většinou dost. Nějaké lokální problémy? Kde?

Tomáš

Co třeba úsek Děhylo-Jilešovice?

V.K.

No už i ti hloupí Švýcaři ovšem přišli na to, že při centrálním řízení stačí zdvojkolejnit jen sem tam mezistaniční úsek, nebo protáhnout 2. kolej jen kousek na každou stranu stanice (samozřejmě jen tam, kde vycházejí křižování). Pak se dá na každém letmém křižování ušetřit cca 2 – 4 minuty. Jezdí se samozřejmě v taktu a hlavně striktně NA ČAS (to pro SŽ )

Jiří Kocurek

Přesně. Dokonce používají rychlé výhybky i na úzkém rozchodu. A to si tam navíc kanton Graubünden hraje na vlastním písečku.
Cab ride video: https://www.youtube.com/watch?v=dKXUaXugvDQ

Jiří Kocurek

Komu se to nechce projíždět celé, ať skočí na čas 10:50

MarSei

Na trati Opava – Ostrava znám taky každý pražec a opravdu si moc nedovedu představit, že by se tam někde mla nacpat druhá TK. Možná tak v některých usecích.

a8n

Opava-oblouk před Jilešovicemi prakticky bez problémů. Děhylov-Třebovice je omezující jen průchod PR Štěpán, případně geologické poměry. Zároveň spodní stavba prodloužených Třebovic už je dávho hotová, stačilo by odprasit co bylo při poslední rekonstrukci zpraseno, i když TSI PRM to z hlediska osobky poněkud komplikují. A dál na Svinov to s výjimkou průchodu mezi Porobetonem a octárnou taky není žádná raketová věda.

Leinad

V některých úsecích (a jezdit na čas, aby křižování vycházelo) stačí. Nemusí to být metro.

David

2 nové jednotky nahradí 5 starých a ještě navýšíme počet spojů. No jo, krajské volby se blíží, tak to i matematika přestává platit. Funguje už jenom demagogie.

Jiří Kocurek

Každé nahrazené Tornáho je dobré Tornádo. Rozjíždí se to s odporem a když to má zastavit, tak to ječí jak pominuté. Takhle se chová zastávkový osobák?

švestka

Není to ojetý německý šrot a to je hlavní!

Jakub Unucka

Nenahradíme všechny, jen dvě.

V.K.

Kdysi se spočítalo, že MSK obslouží na el. tratích (včetně 323 po elektrizaci) a včetně záloh 25 ks 471ček. Výhodou je jednotné řazení, jednotné služby, stejný měrný výkon a tedy stejný čas jízdy v taktu. Tyto nákupy po pár kusech rozdílných souprav (Elefanty (12), Pantery (2), push-pully (5), zmiňované nové jednotky (2), /k tomu stále zbývající tornáda, 842 atd) o rozdílné kapacitě, rozdílném výkonu, rozdílné rychlosti a službách toto nesplňují. Navíc to komplikuje náhrady i údržbu. To bohužel nemehlo Unucka (RYCHLEJI, LÉPE, CHYTŘE /…..s 811 s wi-fi, na vodík nebo baterky/) bohužel nechápe a nikdy chápat nebude a spolu s… Číst vice »

jan

Tak co si budem vykládat, teď se dělá nějaký terminál na autobusy ve frýdlantu nad ostravicí. Nechápu proč. Přestěhují ho z leva od nádraží do prava. Dnes se neví co s penězi. Co tím ale zanikne je velká možná parkovací plocha pro auta p+r. Která po elektrifikaci by dávala samozřejmě smysl. A sundání dementní zakazové značky již dřív. A nejhorší je když to převedou na obecní rozumbrady. Typu p+R na jeden den jako břeclav a podobně. Pak jedete někam do prahy a jste v.

jan

O jé, takže ty pantery fakt budou? A pohodlné elephanty půjdou do prahy?

jan

Aha, jo 2 tak to zas takový fičák asi nebude.

Jakub Unucka

Do Prahy nepůjdou, nemají správné napájení, v Praze bude konverze za 3 roky a Elephanty by nemohly jezdit. Zůstávají tady.

Jenki

V Praze bude konverze za 3 roky?

Jsem si nevšiml, že už je rok 2120…

ondra

Kdo vám předal tuhle informaci? Praha a dál na východ se s přeměnou napájení sveze až mezi posledními/40tá až 50tá léta,když to „půjde dobře“/ A co naše pražské elefanty? Ty by zde jezdit snad mohly,kdyby se váš předpoklad naplnil?

UBolt958

Nevím kde na to Unucka přišel, ale v MS kraji žádná tornáda nejezdí a co mi paměť sahá, ani nikdy nejezdila. Tohle řekl vážně Unucka, nebo to je Vaše novinářská tvořivost?

Viktor

V MS kraji furt tornáda jezdí; na S1, S3 a R61. (Momentálně s výlukou i na R27)

Dalibor

2 jednotka to tam jako vytrhnou???

Halamus

Vždyť se v článku píše:
„Podle Unucky mají nové jednotky nahradit dosluhující jednotky řady 460 přezdívané „tornádo“, v kraji jich jezdí pět, jedna je záložní. Kraj plánuje, že díky novým jednotkám navýší počet spojů mezi Opavou a Ostravou.“
Sice to nechápu, ale asi to bude tím, že nejsem MBA.

Dominik

To se asi, 460 nezbaví, když jich je teď 5 a nové jednotky budou jen 2 a ještě k tomu dojde k posílení.

Viktor

Ono 460 nejezdí jen do Opavy, ale i z O – Kunčic do O – Svinova, z Českého Těšína do Ostravy jako Sp a z O – Svinova do Hranic. Na trati do Opavy se jich možná zbaví, ale kraj jako takový určitě ne.

zdeněk

tak kolik budou kupovat jednotek jenom 2

asddfsadfsa adsfasdf

Jestli jsem to pochopil, tak Unucka chce zase rozj*bat už natolik roztroušené jízdní řády a nutit lidi jedoucí z Českého Těšína do Opavy ve Svinově přestupovat nebo jak si vysvětlit že vlaky nejsou na linku Těšín – Opava, ale Ostrava – Opava? Už teď si můžete hodit kostkou jestli vlak jede počáteční/konečné stanice Návsí, Třinec, Těšín, Havířov, Kunčice, Stodolní, Svinova, Opavy nebo zrovna budete mít štěstí a trefíte jeden z mála nezrušených přestupů v Kunčicích a dojedete na hlavní.

Honza

Mi přijde, že ve všední dny je kvůli jednkolojevým úsekům, ta trať dost plná sama o sobě (Opava-Ostrava), osobáky chytají zpoždění kvůli křižování a přidávat další vlaky, no nevím…

Jerry

Mnela tam být druhá kolej už teď je to na hraně kapacity.

Tomáš

Podle Unucky mají nové jednotky nahradit dosluhující jednotky řady 460 přezdívané „tornádo“, v kraji jich jezdí pět, jedna je záložní. Kraj plánuje, že díky novým jednotkám navýší počet spojů mezi Opavou a Ostravou.

Tomáš

To je čistě politické vyjádření od stolu. Ten pán opravdu neví, protože tím vlakem nejezdí.

Radim

Hm, tak vidím že 460ky nejezdí jenom na valachy 🙂 Tam už to beru jako „klasiku“ – i když, když jsem jezdil na střední, jezdily normální soupravy 163(162)+Bdt+Bdt+Bdt+Bds a o víkendech někdy i 163(162)+B+B+B+Bds

simbič

Co je to Bds?

navratp

Že by vagon, Uďo?

simbič

Haha, nic takového tam nikdy nejezdilo. Holt pako co neumí napsat ani BDs.

Radim

Pardon, se omluvuju

Viktor

163 sem tam s Bdt furt jezdí ze Svinova do Hranic

David

Kdo bude majitelem jednotek? Kraj nebo ČD?

Robert

ČD

David

A to je legální dát dopravci (ČD, RJ, Arriva, …), který nevzešel z výběrového řízení, veškeré peníze na nové vlaky z veřejných peněz?

Lemmy

Na ostravsku evidentně ano.

Robert

Kraj „razovity!“
Nicméně už se těším, až budu jezdit do Opavy 160.

Banan151

Teď nevím jestli si děláte srandu, ale 160 do Opavy jen tak ne 🙂

David

Fakt nevíte? Tak zkuste hádat.

Viktor

Až se udělají koleje, tak klidně… Podle plánu se má jezdit i z FM do Frýdlantu 160, takže budeme rádi, pokud tam bude vůbec 100

švestka

Je to region razovitý!

Kkarel

Nové jednotky jsou potěšující zpráva,ale potěšilo by mě víc kdyby to aspoň občas jelo na čas.

Krušky-Středohoří

Dokud bude výluk jak na běžícim pásu tak žádný vlak nepojede na čas, to raději využívejte silnici, tam můžete uzavírku objet.

Jiří Kocurek

V tom případě doporučuju cestovní enduro. ŘSD umí zasekat dopravu pomocí uzavírek opravdu dobře a hodí se možnost jet po polní cestě.

Jiří 3

Termín, občas jelo na čas, je zavádějící, jelikož vznik zpoždění může souviset i s příjezdy jiných vlaků dálkové odpravy, které toto zpoždění mohou dostat jinde. Proto vždy lidem, kteří za všechna zpoždění obviňují dopravce marně snažím přesvědčit o opaku.

Cyklista

Většina lidí tady ví, že za většinu zpoždění může SŽ, kvůli výlukám a poruchám, ale za některé si mohou i dopravci, třeba když ČD dá na IC Praha Ostrava staré B, nebo místo Elefanta jako náhradu Tornádo. To pak samozřejmě musí jet pomaleji….

bkp

Výborné kusové nákupy

Jackub

And ta ještě nebyla uzavřena, ne? Tak jak může být první dodávka už letos? 🤔

robert

Tornada mi budou chybet, ale fakt to chce novejsi soupravy.

PetrD

Mě ty vysokopodlažní a při brždění extrémně pískající krámy ne.

Jerry

Mi ne ty téměř 50 létě šunky už patří do hutí.

Jan Sova

ty stroje prodělaly několik sovětských ofenziv…. Radši ať tomu udělají někde okopy. Nikdy nevíte, kdy je budete potřebovat vytáhnout (stejně jako žabáky, huh)…

Banan151

Tornád jezdí v kraji 6. 3 jsou v turnuse, další 3 prakticky denně nahrazují 471. Tohle 2 jednotky nezachrání, obzvlášt, pokud má dojít i k nějakému posílení.

Robert

Tak ono těch jednotek může být víc. Pouze dotace byly jen na 2 ks.

asddfsadfsa adsfasdf

Teďkom jsou na trati 321 takřka všechny 471 nahrazeny tornády, kvůli NAD mezi Svinovem a Opavou. Nevím kolik jich je, ale jsou přivezeny i nějaké navíc, jde je poznat, tak že reklamy tam jsou z roku 2017 a už zažloutly.

Banan151

Není to kvůli NAD. Počet turnusovaných 460 a 471 je stejný jako před vylukou. Je to dáno nedostatkem 471 a tím, že z Ostravy do Mostů 471 využije 140, zatímco do Opavy ne, takže náhrady jsou primárně na 321.

Pitrys

Mi to připadá, že těch Tornád tu musí ještě být tak 150. Natrefit na Ešus je kumšt. Tohle 2 jednotky nespasí. Ale každé zlepšení je vítáno.

Jerry

6 pantaku je to psáno výše.

noerf

Nějak nechápu systémobjednávání dopravy v ČR. Regiojet v Ústeckém kraji dal cenu, za kterou od prosince 2021 bude jezdit s novými elektrickými jednotkami (za zařazení jednotek může kraj Regiojet pokutovat, Regiojet pokutu pořenesl na výrobce), v moravzsko-slezkém kraji kraj získá dotaci na nové jednotky, které realně nakoupí ČD v souteži, kde není vybrán dodavatel a otázka je, zdali bude vybrán do konce roku. A kdy bude mít výrobce volnou kapacitu se moc neřeší., když jsou dnes výrobci plní na několik let dopředu, takže prosinec 2022 není jistý, ani nijak zasmluvněn s dopravcem. A to v ústeckém kraji řeší dopravu KSČM… Číst vice »

Cargo

To je jednoduché. U soukromníka se ví, že to sežene, ale u ČD ta záruka není.

Kubrt

U soukromnika ta záruka taky není, nechci vypadat jako hater a skarohlid, ale myslím že dodávka pesa.eu pro UK bude docela vzrušo. Kéž bych se mýlil.

noerf

V tomto případě je kraj chráněn smlouvou, kde jsou jasné sankce, které Regiojet zahrnul do smlouvy s Pesou. Takže finančně, jde hlavně o problém Pesy.

Kubrt

Finančně to půjde za Pesou, což se zdá být z naší strany maximum a OK, nicméně není to záruka, že vlaky budou v čas. Pesa má dlouhodbě problémy, které vyústily ve znárodnění. Firma nějak funguje, osobně bych si přál, aby všechno klaplo.

Gwann

Tak kraji to musí vylepit RJ. A jestli to RJ dostane z Poláků, to už je jiná věc. Protože Poláci jsou dobří a tvrdí obchodníci…ono by se totiž Radimovi mohlo stat, pokud to prezene, že neuvidí ani vlaky ani kompenzace…a sám bude platit jak mourovaty a pálit drahou naftu pod dráty. Přičemž mu nedají ani zálohu zpět…

Rád ho nemám, ale tohle bych mu nepřál…

Dalibor

Záruku nemáte nikdy a u nikoho, dokud daná mašina nestojí na kolejích.

Jiří Kocurek

Ani potom ne, taky to může být chromý Zátopek.

David

Ano, a pak si za něj dodatečně ještě miliardu doplatíte. Jo, to je ta podpora domácího průmyslu.

Leinad

Záruka je, když ji dá objednavatel do smlouvy.

Rypal

Však píšou, že to vysoutěží ČD. Ti vysoutěží toho správného a jediného dodavatele, u kterého je záruka, že to nestihne. Takže dotace propadne.

Robert

A ČD zaplatí pokutu, jak je v kraji zvykem

Krušky-Středohoří

Alespoň se zde v MS kraji počítá s hlavní tratí. Ústecký kraj tam kde je pruměrná obsazenost 1-2 lidi požaduje po Regiojetu elektrické Pesy ( především trať Ústí Střekov-Děčín, Most-Žatec) Ale kde se cestující mačkají jak sardinky se spokojí s regionovami a r. sprintery ( Lovosice-Litoměřice). Hlavně že po SŽ(DC) požadoval z Lovosic do Loun optimalizaci na 100km/h.

-TR-

Když vlaky na trase Ústí – Úpořiny – Bílina a Most – Postoloprty – Žatec mají celou trasu pod dráty, je logické, když to využijí i osobní vlaky. Obměna vozového parku tam už byla beztak nutná.

Krušky-Středohoří

To v žádném případě nezpochybňuji, ale tam kde lidé opravdu jezdí a jsou vlaky zaplňené z 80%, ve špičce na 150 % tam obměna nutná není?

Gwann

Tak tech regin jde pry sprahnout až sedm, určitě nějaké navíc budou, pokud kraj doplati

Gwann

A Lovosice Litoměřice je pod dráty?

Ic540

To budou mít radost až se nevlezou. A ti co se vlezou pojedou jak sardinky. O nějakém kole není řeč…
Jojo. Tak hezký den…

Apten

Proč? Víte něco konkrétně nebo placáte nesmysly. 240 lidí tam ani v jednom vlaku nejezdí.

Ic540

Obrazně řečeno počty znám.
A jezdí to nyní 471. ..
Jde o vybranou část spojů které jsou vytížené….
Rovněž na trati 320 v úseku Těšín Návsí a o víkendu až po Mosty budou kapacitní problémy…
Jedinou nadějí ke které tady vzhlížíme je vyšší četnost vlaků.
Není jich málo a o problému se ví…

Jiri

Zdejsi odbornici na dopravu v MS kraji to delaji „nejlip na svete“ takze jakepak kapacitni problemy? Ze se i v esusu kolikrat v sobotu rano a nedeli vecer stoji je vsem uplne u zadele, kdyz se toci dotacni penizky.

Původní Pražák

Vy máte trauma, ze kolikrát ve špičce stojíte, a já mám naopak radost, když někdy někde nestojím – ve vlaku, na silnici nebo třeba u pokladny v krámu. A zdaleka nejen v okolí Prahy.

Peeetr

To je na takovou krátkou trasu úplně optimální naplněnost.

Gwann

Má to jezdit na Opavu. A jsou to dvě jednotky. Nahrazovat to 471 nemá. Má to být místo 460. Přinejhorším se to sprahne.

Jakkoliv kupovat dvě jednotky jednoho typu je fakt pitomost…

a8n

Vzhledem k počtu bych očekával nasazení na spěšňáky. A ty o víkendu stejně nejezdí.

Banan151

V ranní a odpolední špičce jsou vlaky prakticky plné. S1 je nejplnější právě v úseku Opava – Ostrava-Svinov, do Havířova dnes už moc lidí vlakem nejezdí. Tak proč nenasadit Pantery právě na nejvytíženější úsek, že…

Banan151

Jezdí pravidelně i mimořádně, mimo aktuální výluku mezi Svinovem a Opavou, jsou turnusové v jednom oběhu počínaje vlaky 3402/3405… Další dvě jsou v turnuse na drobnějších výkonech Svinov – Kunčice, podívají se ale i do Návsí či Čadce. No pak jsou ještě tři jednotky, ty jsou záložní za 471 a ty jezdí primárně S1/R61 díky maximální traťové rychlosti 100 km/h. Ovšem to záložní je relativní, protože není den, kdy by jich nejezdilo alespoň 5 z 6 a poslední dobou natrefit na všech 6 jednotek 460 na linkách S1 a R61 (5+6, 9+10, 13+14, 15+16, 61+62 a 63+64 a ještě je… Číst vice »

Banan151

Můžete si to opravit případně v článku, máte uvedeno, že jich zde jezdí 5 :).

Banan151

Už jsem psal výše. Je jich 6. 5+6, 9+10, 13+14, 15+16, 61+62 a 63+64. A záložní hlava 25.

MiKi

110 km/h ma paňťák maximální rychlost a dokonce ji i na vámi uvedených ramenech jezdí.

Banan151

Samozřejmě a stíhá jízdní doby, ale nic nepokrátí. Proto taky jezdí z Studénky do Mostů primárně 471 a záložní 460 se místo 471 dávají prioritně na rameno Opava – Těšín, kde se maximální traťová rychlost pohybuje do 100 km/h, s výjimkou úseku Chotěbuz – Těšín.

PetrD

Chotěbuz – Těšín tam už to fičí. Předtím před Těšínem se to ploužilo jen 50km/h

PetrD

V roce 2024 se má ještě rekonstruovat úsek z Albrechtic do Chotěbuze z 80 km/h až na 140 km/h . Tak to bude další úsek kde může (hlavně) RJ a 471 ušetřit čas.

Honza

Jezdím pravidelně ze Svinova směr na Havířov a zpátky, a za poslední 2měsíce jsme trefil Elefant snad jenom 2x. Hlášení z rozhlasu: mimořádně dnes není zařazen vůz 1.třídy a vůz pro cestující na vlaku, to už je klasika v poslední době.

Robert

A vůz pro cestující ve vlaku, popř. pod vlakem, zařazen bývá?

Honza

mělo tam být pro cestující na vozíku, překlep 🙂

Robert

Tušil jsem to, ale nedalo se nereagovat. 🙂

David

A to ještě navíc je v plánu, že všechny 471 půjdou z MSK do Prahy, takže by se měl kraj začít opravdu schanet, po něčem, co by aspoň mělo kola.

Leinad

A porucha Elefanta je důvod k nezařazení něčeho nízkého? 😀
V PIDu stával na dispečerkách Žabák 451 starší než Tornáda 😀 bez zvedací plošiny, ale aspoň mezi stanicemi s nástupišti převezl.

asddfsadfsa adsfasdf

To je kvůli výluce – NAD mezi Svinovem a Opavou.

Banan151

Už jsem psal výše – není to kvůli výluce, je to nedostatkem 471. Turnusovaných 471 je mezi Děhylovem a Těšínem stejně, jako před výlukou.

MiKi

Tady na Moravě a ve Slezku tomu nikdo Tornádo neříká. Ano mezi Svinovem a Opavou paňťáky pořád jezdí, protože Elfy vykrývájí výpadky na Mosty a Mošnov.

PetrD

Do Mošnova jezdí standardně RegioPantery že? A vykrývají je 471 ?

Banan151

Jo, jen 650, ale ty teď bývají taky často nemocné, náhrady v podobě 471 na Mošnov jsou celkem časté.