Monacká MHD koupila deset elektrobusů od Iveca, na sedadlech je rostlinná kůže

Elektrický midibus E-WAY 9,5 m pro Monako. Pramen: Iveco BusElektrický midibus E-WAY 9,5 m pro Monako. Pramen: Iveco Bus

Veřejnou dopravu v Monackém knížectví provozuje od roku 1939 společnost Compagnie des Autobus de Monaco.

Monacká MHD zažila na přelomu března a dubna malou slavnost. Za účasti knížete Alberta II. proběhla na Palácovém náměstí inaugurace deseti nových elektrických midibusů E-WAY 9,5 m od společnosti Iveco. Do provozu budou uváděny postupně během roku, nejprve na linku 3, později na linku 5.

Jde o vůbec první midibusy tohoto výrobce, které jezdí v Monaku. „Budou plně podporovat energetickou transformaci knížectví a přispívat k zachování kvality ovzduší a snížení hlukové zátěže,“ uvedlo Iveco v tiskové zprávě.

Midibusy, které jsou zvnějšku i uvnitř vyvedeny v národní červeno-bílé kombinaci, uvezou až 60 cestujících, z toho 16 sedících. Pro potah sedadel zvolil dopravní podnik takzvanou rostlinnou kůži, která je považována za ekologičtější alternativu běžné kůže. Vozidla jsou vybavena klimatizací, USB porty nebo systémem zpětného vidění, který nahrazuje zrcátka.

Elektrický midibus E-WAY 9,5 m pro Monako. Pramen: Iveco Bus

Elektrický midibus E-WAY 9,5 m pro Monako. Pramen: Iveco Bus

Elektrobus E-WAY 9,5 m byl navržen a vyroben v centru pro elektromobilitu značky Iveco Bus v Rorthais ve Francii. Je vybaven 160kW elektromotorem a lithium-iontovými bateriemi NMC umístěnými na střeše a v zadním prostoru. „Během noci se za několik hodin v depu dobije a během celého dne pak těží z dostatečného dojezdu pro jednodenní provoz,“ uvedla firma.

Veřejnou dopravu v Monackém knížectví provozuje od roku 1939 společnost Compagnie des Autobus de Monaco (CAM). Autobusy CAM, které zajišťují dopravu šesti denních a dvou nočních linek, za rok ujedou 1,3 milionu kilometrů a přepraví 7 milionů cestujících.

Před nákupem deseti nových elektrobusů zajišťovalo dopravu a školní výlety v Monaku 45 autobusů, z toho 22 hybridních. Do konce tohoto roku má být třetina linek elektrifikována, zbytek pak do konce desetiletí.

Tagy elektrobusy Iveco Bus Monako
14 komentářů