Monacká MHD koupila deset elektrobusů od Iveca, na sedadlech je rostlinná kůže

Elektrický midibus E-WAY 9,5 m pro Monako. Pramen: Iveco BusElektrický midibus E-WAY 9,5 m pro Monako. Pramen: Iveco Bus

Veřejnou dopravu v Monackém knížectví provozuje od roku 1939 společnost Compagnie des Autobus de Monaco.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JirkaJJ

Je strašná škoda, že ČD přečalounila tu červenohnědou koženku. Takhle už nebudou moci tvrdit že je tam vegan kůže a navíc moc eko, když to vydrželo 30, 40 i více let… I když vlastně ta plyš co tam je teď je vlastně vegan kožešina, že… 😀

PetrN

A ze jsou tu takovi CD fanatici, kteri by byli schopni to takto obhajovat 😂😁

JirkaJJ

Když ty sedačky přečalounili tak jsem jásal také. Nicméně dnes je těm nejstarším přečalouněným sedadlům více jak 10 let a začíná to být taky pěkný humáč. A úplně nejhorší je to v MHD, kde je to poblité nebo pochcané od kdejakého bezdomovce… koženka šla lehce utřít, ale toto je horší. Kdyby se vše hezky udržovalo, tak ok, ale s přístupem nejen ČD, ale i ostatních firem (třeba dopravního podniku v mém městě) to není reálné… Navíc vtipné je že teď se koženka vrací, ale jen do 1. třídy, protože je to jakože něco extra.

P_V

Veganská kůže, rostlinná kůže, to je jen takový novořečový termín pro koženku, čili PUR. 😀

Kubrt

Existují i materiály skutečně na rostlinné bázi.

JirkaJJ

Tak on i polyuretan (stejně jako jiné plasty) se dá vyrábět z kukuřičného škrobu nebo čehokoliv organického, že… Protože pochybuji že ta rostlinná kůže bude kůra z nějakého stromu nebo tak něco…

Kubrt

Zrovna cesta od škorbu k PU by byla dost komplikovaná a ne právě zelená.
„Skutečné rostlinné kůže“ se dělají z nějaké celulózové plsti pojené třeba polymerizovanou kyselinou mléčnou, latexem apod.

Travegoist

Není, chce to víc číst a méně dávat na svůj názor. Tzv. rostlinná kůže je vyráběna z velkým tlakem stlačené vinné matoliny. Se syntetickou (tedy tou vaší „koženkou“) to nemá v podstatě nic společného.

PetrB

V Monaku je v provozu sedm denních linek (1 – 7), ne šest jak je uvedno v článku. Jinak je ještě v provozu linka B (přívoz) a ony dvě noční linky (N1 a N2).

Alibaba

To by mě zajímalo, kterou rostlinu svlékly z kůže?
Kaktus to asi nebude…

Pražec

Zajímal by mě názor nějakého autobusáka na ten „systém zpětného vidění“.

***** Petr

Na kamionech to je pět let. V novějších je už vychytané světlo ale šero (stmívání) a přechody/odlesky za mě stále nedobré. A cena vyšší jak zrcátko. Řidiči jak kdo, zvyk. Výhoda je při průjezdu branou se sloupkem. Na autobusu vidím podstatně kratší „tykadlo“. Nešpiní se a nezamrzá, největší pozitivum.

TPal.

Jen menší technická – nejsou to náhodou autobusy značky Heuliez? Ale tomu se říká nádhera! Kéž by tak hezké autobusy mělo více měst! 🙂

Kernteriér

Výrobcem je Heuliez. Obchodní označení je Iveco E-way.