Modernizace I. koridoru v údolí Orlice vyjde na 3,4 miliardy, práce začnou v dubnu

Řídicí vůz Bfhpvee295 v čele osobního vlaku z Pardubic do České Třebové u Bezpráví. Foto: České dráhyŘídicí vůz Bfhpvee295 v čele osobního vlaku z Pardubic do České Třebové u Bezpráví. Foto: České dráhy

Jde o jeden z posledních úseků na I. koridoru, který dosud neprošel modernizací

Správě železnic se podařilo dovést k podpisu smlouvy důležitý tendr na další modernizaci I. koridoru. Desetikilometrový úsek koridoru mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem nad Orlicí zmodernizuje sdružení firem Eurovia, Chládek a Tintěra Pardubice, Elektrizace železnic Praha a GJW Praha.

Smluvní cena činí 3,396 miliardy korun, což je výrazně nad očekáváním. Předpokládaná cena zakázky vypsané loni v červenci byla 2,721 miliardy korun. Jde tak o další ze série zakázek Správy železnic, kde cena v tendru výrazně překročila odhady.

Jde o jeden z posledních úseků na I. koridoru, který dosud neprošel modernizací. Předmětem zakázky je rekonstrukce železničního svršku a spodku, a to včetně hloubkové sanace náspu. Modernizací projde i zabezpečovací a sdělovací zařízení, trakční vedení, silnoproudé technologie a mostní konstrukce. Celkem jde o 14 mostů a čtyři propustky.

Kompletní přestavbou projde stanice Brandýs nad Orlicí. Nová nástupiště se přesunou blíže k ústeckému zhlaví, jejich délka bude 220 metrů a výška nad temenem kolejnice 550 mm. Přístup na obě nástupiště bude bezbariérový, pod kolejištěm se zřídí nový podchod.

Zastávka Bezpráví bude zrušena. V její blízkosti vznikne nová odbočka, která má zvýšit propustnost trati zejména v případě výluk či mimořádných událostí. Rychlost na úseku se má zvýšit ze současného maxima 80 km/h na 110 km/h. Se zahájením prací se počítá letos v dubnu, s dokončením pak v polovině roku 2023.

Pokud jde o provoz, patří úsek k nekritičtějším místům české železniční sítě. Kvůli stavbě bude nutné vést provoz velmi často po jedné koleji. Musí se tak výrazně omezit počet vlaků, který místem projede. K tomu je potřeba ještě počítat s omezením souvisejícím s modernizací pardubického uzlu. I proto mají všechny vlaky mezi Prahou a Brnem jezdit alternativní trasou přes Vysočinu.

Podle mluvčí Správy železnic Radky Pistoriusové začnou výluky 4. května.

Tagy I. koridor Správa železnic Top Ústí nad Orlicí - Brandýs nad Orlicí
237 komentářů