Modernizace 4. koridoru v Praze podraží, Správa železnic soutěží další úpravy stanice Zahradní Město

Nová podoba stanice Zahradní Město. Foto: SŽDCNová podoba stanice Zahradní Město. Foto: SŽDC

Aktuálně největší železniční akce na území hlavního města podraží. Správa železnic během výstavby části 4. koridoru mezi Vršovicemi a Hostivaří

Aktuálně největší železniční akce na území hlavního města podraží. Správa železnic během výstavby části 4. koridoru mezi Vršovicemi a Hostivaří upravila projekt trati v oblasti budoucí stanice Zahradní Město tak zásadně, že na změny musí vypsat novou soutěž.

Vyplývá to z nové zakázky zveřejněné na profilu zadavatele.  U akce s odhadovanou cenou 172 milionů korun hledá firmu, která doplní „bypass“ pro nákladní vlaky a současně upraví železniční svršek, spodek a trakční vedení pro úsek z Malešic do Zahradního města. Současně má dojít k rozložení dvojité kolejové spojky v budoucí stanici Praha Zahradní město na dvě jednoduché kolejové spojky.

Změny mají usnadnit průjezd nákladních vlaků ve směru Praha-Malešice – Beroun a zpět, nové koleje a výhybky nebyly součástí původní dokumentace.

Podle mluvčího Správy železnic Marka Illiaše bude nová zakázka koordinována a termínově sladěna se současnou modernizací celého úseku. Na rozdíl od „velké“ zakázky ale na úpravy nepůjdou evropské peníze, ale bude financována z národních zdrojů.

Nejde o jedinou úpravu v této oblasti. Už dříve Správa železnic oznámila změnu designu stanice Zahradní Město. Nová podoba se ale vešla nákladově do rozpočtu celé akce, není ji tak nutné soutěžit extra.

Nástupiště na Zahradním městě budou přímo nad rozšířeným podjezdem v Průběžné ulici, ve kterém budou umístěny zastávky tramvají, společně se zastávkou Eden je jednou ze dvou nových zastávek na modernizované trase koridoru.

Ve stanici bude vybudován terminál s přímým přestupem na městskou hromadnou dopravu, kterou v tomto místě zajišťují tramvajové i autobusové linky. K zastávkám MHD to budou mít cestující z vlaku jen pár kroků. Stávající úzký prostor pod mostem bude navíc rozšířen, takže dojde ke zlepšení bezpečnostní a dopravní situace zde i v přilehlém okolí. V podjezdu navíc naleznou cestující čekárnu a také odbavovací prostory. Přístup na nástupiště z ulice Průběžná bude oboustranný po nových chodnících. Oproti stávajícímu stavu, kdy nad ulicí vede hned jedenáctka kolejí, bude jejich počet v nové podobě výrazně snížen. Nad komunikací povede po mostě pouze pětice kolejí, přičemž uvolněný prostor poskytne místo pro stavbu dvojice ostrovních nástupišť a jednoho vnějšího.

Průběh stavby v oblasti Zahradního Města nedávno Správa železnic zdokumentovala na svém facebookovém profilu.

https://www.facebook.com/Spravazeleznic/photos/a.1874603696003126/1874604456003050

Tagy 4. koridor Správa železnic Top Vršovice - Hostivař Zahradní Město
30 komentářů