Modernizace 4. koridoru v Praze podraží, Správa železnic soutěží další úpravy stanice Zahradní Město
Nová podoba stanice Zahradní Město. Foto: SŽDC
Aktuálně největší železniční akce na území hlavního města podraží. Správa železnic během výstavby části 4. koridoru mezi Vršovicemi a Hostivaří
Nějak se ten rozdíl mezi očekávanou (a CK MD schválenou) a vysoutěženou cenou vyčerpat musí. Přeci to nebudeme vracet zpět do státního rozpočtu a evropských fondů.
Skoda, ze se u most u zast. Eden neprojektoval sirsi, aby se tam vesla i tramvajova trat. Kdyby se propojil Sporilov (a vyhledove snad Chodov) a Zelivskeho, vznikla by tangenta, ktera by nabidla zajimave prestupni vazby a vetsi komfort nez busy.
Ta by měla být v územním plánu.
To jsme ale čímani, co? Nejdřív to vyškrtneme z projektu a pak to tam dráze vracíme.
Inu, zadarmo to nebude!
To je u nás normální postup. Na co stěžujete :):)
Ty Slovinské železnice jsou zvláštní podnik, ví se tam vlastně, co se chce a nebo ty tzv. stavby slouží pouze k vystavění pomyslných pomníků projekčních firem a převodů peněz. To se najednou přišlo na to, že mezi Malešicemi a Krčí přes bývalé Vjezdové Vršovické nádraží jezdí nákladní vlaky, nebo že tam vůbec vedou koleje. Šílenosti a nelogičnosti v projektech připomínají 90. léta, kdy se začalo s koridory a kdy se křížily asi 3 antikoncepce železniční dopravy. První: Nic nedělejte, nech to jak je, ono se to rozpadne samo, železnice nikoho nezajímá. Druhá: No počkejte něco s tím musíme udělat, nebo… Číst vice »
Na to se nepřišlo teď, jenže ministerstvo to před pár lety v rámci nesmyslných úspor vyškrtlo z projektu, tak se to do něj teď vrací byť bohužel v polovičaté verzi – úplná by vyžadovala další most, což se už nestíhá.
Most kam?
„přes bývalé Vjezdové Vršovické nádraží jezdí nákladní vlaky, nebo že tam vůbec vedou koleje.“
Tam koleje (až ne jednu v prostou bývalých kolejových brzd ) nevedou a nákladní vlaky tam jezdily zcela výjimečně.
Pokud jde o projekt v článku, tak tam jde o jednu spojku navíc.- a tím fakticky umožnění souběžných vjezdů a odjezdů do čekacích kolejí z trati od Malešic.
A zbytek vašich úvah . že byl někdo překvapen nákladními vlaky – promiňte, ale to jsou hospodské bláboly. Ta spojka navíc nebyla v projektu z čistě finančních důvodů, její potřebnost pro současný rozsah provozu není nijak zásadní.
Dost přesné, a výstižné. Podle toho to také dopadlo, tunel u Ústí nad orlicí chybí dodnes, přeměna na střídavý proud přesunuta do dalšího (tohoto) století. místa s rychlostí 70-80.
To je jen důsledek dopravních koncepcí, kdy se s nákladní dopravou (např. v Praze) nepočítá, jak bylo před nějakou dobou uvedeno v tisku a bylo to z vyjádření nejen SŽ. Takže vše smrdí odshora. Bude už tu někdy opravdu inteligentní dopravní politika nebo se bude vyhovovat jen zájmům některých lidí a jejich nesmyslným představám?
Ne, to je důsledek vývoje logistického odvětví (železnice je jen jedno z logistických řešení). Co byste chtěl do Prahy vlakem vozit? Těžký průmysl tam není, uhlím ani mazutem se už netopí…
Proč to zase musí vypadat tak odporně, jako Čelákovice? To tam fakt pro účel zastřešení nestačily ty původně plánované konstrukce, které byly jednodušší a nevypadaly jako nějaké obludy?
Vlnitý plech lepší, což?
Kdyby se hlasovalo tak já osobně jsem pro plech, toto je strašný.
Také si mi ta nová podoba nelíbí… taková masivní obluda, i z betonu by se to dalo udělat štíhlejší a vzdušnější, natož z oceli…
To je takzvaná česká cesta. SUDOP, Metroprojekt… Samé sice hnusné, zato ale drahé věci. Tak to totiž máme rádi.
No a ono ani nejde o přístřešek, ten je za suché z nosu. Ale odlít z betonu podchod + schodiště + šachty na výtah v asi tisíci spešl tvarech, které tam betonujou už tisíce člověkodnů, muselo být drahé jako prase.
A estetický dojem z výsledku tomu opravdu neodpovídá, Zahradní město jsou taková 70.-80. léta ve Francii…
Ale v Praze se staví jako v 70.-80. létech ve Francii, takže je to v pořádku:):). Naši architekti na víc nemají.
Jako kdyby těm stavbám chyběla duše, jako kdyby uživatelem neměl být člověk, ale nějaká záhadná nestvůra -betonoid, která by se v tom cítila dobře. Úprava Václaváku to stejné, pro betonida, plus mnoho jiných staveb. Jestli někde na světě se staví úplně bezradně, tak v čele toho je Praha. Bohužel. A jede to zastavit. Co stavba to paskvil.
„Oproti stávajícímu stavu, kdy nad ulicí vede hned jedenáctka kolejí, bude jejich počet v nové podobě výrazně snížen. Nad komunikací povede po mostě pouze pětice kolejí, přičemž uvolněný prostor poskytne místo pro stavbu dvojice ostrovních nástupišť a jednoho vnějšího.“
Předpokládám správně, že se tam ponechává rezerva pro 2 koleje VRT (hl.n. – Běchovice)?
Ano. Vlevo ve směru jízdy Vršovice – Hostivař.
Stále stejný horor. Rušit počet kolejí, nákladiště, bourat budovy.Jen nemyslet dopředu, co může nastat a mít rezervy. Jako např. u té pandemie – v minulosti likvidace nemocnic, lůžek, CO, skladů zásob atd. Pořád a ve všem stejné. Hlavně že jsme ušetřili a pak se hledá jakoby viník a zejména od těch, kteří to zavinili.
Nakladiště Strašnice je stavbou nedotčeno a seřaďovací nádraží uprostřed Prahy fakt nikdo nepotřebuje…
Takže spěchající člověk nebude muset běžet po 70 metrů dlouhé rampě z ulice na peron? Wow, jestli se tohle podařilo v projektu změnit, tak šla SŽDC asi do sebe.
Nedá mi to: Jenom 70 metrů? To jsou tři vagony. V Brně se říká, že z centra na nové nádraží (u řeky) si každý dojde, bude to jenom pět minut.
Věčná škoda, že se tohle nepodařilo udělat na Vysočanech, využít podjezd s ulicí Jandovou k přímému přestupu na bus. Nyní je přestupní doba z vlaku na bus/metro dle IDOS asi 12 minut a plánovaná rekonstrukce to zlepší jen minimálně. Bohužel je v oblasti podjezdu méně místa, ale věřím, že by určitě nějak udělat šlo, aby se nemuselo chodit na bus půl kilometru, jako teď.
To by bus zastavil u metra a pak ještě v podjezdu? To taky není nic moc. Posunout perony blíž k Jandově zase nevychází prostorově (když tam má být pět hran).
Sice by to bylo dál od metra i trmvaje, ale zase by to bylo horší cestou, no co nevadí.
Anebo můžete jít po schodišti jako ostatní, teda pokud nejste spěchající invalida.