Signál vysokorychlostní sítě LTE (4G) se postupně šíří i na trase B pražského metra, která je z tohoto hlediska ze všech tří tras nejzanedbanější. Nejnověji se signál dostal ve směru od Anděla na Karlovo náměstí. Na twitteru to oznámila organizace ROPID.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) pracuje na pokrytí stanic a přilehlých tunelů od roku 2018. Spolupracuje přitom s konsorciem operátorů (O2 Czech Republic, T-Mobile Czech Republic, Vodafone Czech Republic) a společnosti CETIN.
Pokrytí tunelů spočívá v instalaci přibližně pět centimetrů tlustého kabelu, který se postupně rozvádí v celé síti metra s výjimkou nejnovějšího úseku trasy A – Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. V tomto úseku byla technologie umožňující telefonování a datové připojení instalována už během výstavby.
Práce probíhají po ukončení provozu. Na výstavbu sítě v jedné stanici je potřeba minimálně 50 hodin, pokrytí tunelu mezi dvěma stanicemi v obou směrech zabere přibližně dva měsíce.
Pokrytí mobilním signálem v pražském metru
Trasa A | Trasa B | Trasa C |
Muzeum | Palmovka | Nádraží Holešovice |
Můstek | Invalidovna | Vltavská |
Staroměstská | Křižíkova | Florenc |
Malostranská | Florenc | Hlavní nádraží |
Bořislavka | Anděl | Muzeum |
Nádraží Veleslavín | Smíchovské nádraží | I. P. Pavlova |
Petřiny | Českomoravská | Vyšehrad |
Nemocnice Motol | Karlovo náměstí | Pražského povstání |
Hradčanská | Pankrác | |
Dejvická | Budějovická | |
Kačerov | ||
Roztyly |
Pramen: DPP
Další stanice hlásí pokryto: Karlovo náměstí, přestup na vlnu LTE. pic.twitter.com/7uPZ7jj0cs
— PID (@PIDoficialni) August 25, 2020
Jen pro zajimavost, v Sofii v těchto dnech otevírají 3. linku metra a jeho délkou se za 10 let z původních 10 km skoro dotáhli na Prahu…
Dnešní pozorování: Na KN je nadále jen EDGE, jako bylo. LTE je jen v tunelu Anděl – KN, do stanice nezasahuje.
Tak v tom případě jim to nefungovalo, protože v tunelu LTE fungovalo již před mnoha týdny.
tak tady je link kde je to přehledně – a ne na přeskáčku jak v tabulce pod textem:
https://www.dpp.cz/cestovani/mobilni-signal-v-metru
ještě tak napsat ty pokryté stanice jak jdou za sebou – ane na přeskáčku…
Klidně by šlo přidat i Rajská Zahrada Černý most a Depo Hostivař
Ve všech těchto stanicích samozřejmě signál je, byť třeba u Rajské zahrady to chvíli trvá, než se probere. V tunelu mezi RZ a ČM je to ale nepochopitelná bída s nouzí…
Řekl bych, že klíčem k pochopení je struktura železobetonu. 🙂
Druhá polovina roku 2020 a v Praze už se blížíme do 21. století 🙂
…a taky by to chtělo seřadit seznam stanic v tabulce. Buďto chronologicky podle zavedení, nebo lépe geograficky.
Seznam je dle stanic po sobe jdoucich..
To platí pouze pro trasu C.
Bud jste slepi,neznali.. nebo to jiz davno nekdo upravil.. ale vami zminovanou trasu B, vidim krasne jak jdou zastavky se signalem za sebou od Palmovky do centra..
Českomoravská je vážně mezi stanicemi Karlovo náměstí a Smíchovské nádraží? Tak to jsme obohaceni od pravého znalce..
Není, př. Malostranská a Bořislavka rozhodně nejsou sousedící stanice. Asi nejlépe se podívat přímo na stránky DPP, kde je i přehledný plánek https://www.dpp.cz/cestovani/mobilni-signal-v-metru
Nejlépe abecedně, v tom se nejlép orientuje 🙂
Anebo podle počtu písmen v názvu, to by bylo ještě „užitečnější“.
Vážená redakce, opravte si odstavec začínající „Pokrytí tunelů spočívá v instalaci přibližně pět centimetrů, který…“ – nedává to smysl.
Pěti centimetrů čeho?
ne čeho. prostě pěticentimetrů. něco jako je třímetr, tak toto je pěticentimetr. Ono to bude takový to tentonoc – takový bazmek.
A neni jedno co tam dali? Hlavni snad je, ze to funguje.