Nevšiml jsem si, že ve Švýcarsku je levnější ježdění autem, ono totiž se náklady na paliva zvyšují zejména proto, že ceslovětově narostl počet obyvatel kterých chce stejný životní standard jako my v Evropě/v USA … A nezkoušejte na mě primitivní argument že na uhlí přece auta nejezdí… Jo, jenže v praxi je vyzkoušené, že jednotlivé druhy paliv jsou na sebe do určité míry cenově navázány = při navýšení poptávky po nějakém náhradním palivu dojde k jeho postupnému zdražení (viz štěpka). Viz zásadní faktor proč už před lety fakticky skončilo rozšiřování těžby hnědého uhlí směr Litvínov – prostě by vytěžené uhlí… Číst vice »
xyz
3 let
Pořád ale zůstává na stole otázka, co tedy po tom roce 2025, má-li být brán vážně tento termín coby zavedení výhradního provozu pod ETCS. Zavede se to du šukafonů, které budou jezdit z Peček do Kouřimi či z Benešova do Trhového Štěpánova? Či tam bude od té doby jezdit něco novějšího, ale většího/dražšího?
přece z toho vyplývá odpověď, ne? Už letos došly prachy na dopravní dotace ve středočeském krajském rozpočtu … Takže řešením bude kombinace:
– zdražování jízdného
– zavádění lepších služeb aby nalákali solventní cestující (kteří se nyní vozí ve svém autě, které si řídí)
– proškrtání jíízdního řádu
– a ve většině případů taky konec souběžné dotované dopravy
A tohle +- čeká nás všechny, neboť peníze na dopravní dotace dojdou i v dalších krajích, až se v praxi projeví nynější rozhodnutí Babišovy vlády….
pokud se SZ a MD celkem rychle neprobere, tak je nutné nějak řešit alespon stanice na koridoru. prostě ETCS v Peckach, Kolíně, KH, většině pražského uzlu, Brně, Olomouci, a všude možné jinde nebude vyhradni…alespoň nějakou dobu
a někde asi bude třeba i obecně posun zavedení této hydry, aby se úplně nezastavil provoz.
Promiňte, ale autor má naprostou pravdu, když píše o nesmyslných řečech, kdy z ministerské kanceláře v centru Prahy by chtěli diktovat místním v Mníšku/Dobříši a v okolí. Vždyť rozhodnutí lidí z Mníšku a z okolí je totální popření „slibotechny“ pana Havlíčka … V pracovní dny zůstane 25% vlaků Dobříš-Čisovice (od Čisovic směr Praha žádná změna) plus navýšení busů (předpokládám)… Zbývajících 75% vlaků Dobříš-Čisovice sami místní chtějí zrušit. Připomínám, že pan Havlíček bydlí v Mníšku pod Brdy… Prostě totální blamáž, asi pan Havlíček je v totálním předvolebním rauši: „nikdo Vám nemůže zajistit tolik, kolik já Vám můžu naslibovat“… Přitom, kdyby skončilo… Číst vice »
Už když se ta 210 objevila v návrhu omezení a ještě ke všemu počet cestujících nebylo možné považovat za mizivé číslo, tedy oproti těm zbylým lokálkám. Tak jsem upozorňoval, že to nemá dobré řešení, ať již dojde k zastavení provozu, nebo jeho zachování. Nechápal jsem proč to nešlo řešit až v dalších vlnách omezování, ale před volbami. Možná to byl záměr, , pak se ale zřejmě povedl.
Jestli to Borecký a spol. dělají správně, to rozhodnou voliči ve středních Čechách = nejbližší (krajskéú volby budou v roce 2023. Já jako přespolní jim do toho jejich volby nemůžu „kafrat“. Akorát jsem upozorňoval na absenci přesných informací v diskuzi o lokálce z Dobříše. Takže jesti v mém kraji dojdou prachy, tak jak došly prachy ve Středočeském kraji (po letech vládnutí partajemi ANO/KSČM/ČSSD), tak budu mít jasný názor koho budu/nebudu volit v krajských volbách v mém kraji. Pokud jde o načasování diskuze … je OK. Neboť si nemohli vybrat jiný čas než před volbami (leda strčit hlavu do písku, jako… Číst vice »
V předvolební době se špatně obhajují ekonomické zájmy a převládají ty emoční. A ano chybí už letos a proto toto omezení, nemůže stačit. Ostatně o tom, že nově bude za dopravu platit 500 obcí, skoro žádná veřejná diskuse neprobíhá a prakticky to zapadlo, přitom tam bude to gró na zajištění chybějících financí. Pak jsou omezení na tratích 220,124 a 110 která jsou ponechána na druhou vlnu.
Jsem pro, ať si v regionech rozhodují o regionálních věcech… Ministerstvo dopravy by mělo být akorát odborným místem, které na vyžádání poskytne radu, když se obce/města/kraje navzájem mezi sebou nemůžou dohodnout.
Je zajímavé, že spoustu roků několik obcí na Šumpersku v klidu a v pohodě provozovalo páteřní železniční linku… A měli k tomu navázánu místní dopravu… A nikdo zvenčí (např. z ministerstva z Prahy) jim do toho nekecal, kolik vlaků denně a kdy má jezdit…
Už aby nastoupil někdo poctivý/normální na ministerstvo, až skončí nynější vedení: „Faltýnek pozdravuje“
ve středočekém kraji prachy nedošly, jde jen o tendenci se zviditelnit, ty úspory by stejně nebyly takové jako na papíře a stačí si odpustit nesmyslné projekty podpor různých ex-festivalů a stavění rozhleden na každým vršku 🙂
S velkým politováním musím říci, že souhlasím a bohužel mne pan Sůra zklamal. ANO fakt nemusím, chápu i nenávist vůči Babišovi, ale objektivní zpravodajství by mělo být osobních názorů prosto.
Koridory se rozpadají (pozn. určitě ne všechny) leda tak Dobré správě, ne ministrovi.
Ať koridory, či lokálky, jsou ve správě pořád jedné a té samé Dobré správy.
Jo, objednávka je různá u regionálních vlaků (kraje) vs. u rychlíků + závazkových expresů, ale zdaleka ne všechny z uvedených jezdí po „rozpadajících se koridorech“, resp. jejich objednávka ani s rozpadlostí tratí nesouvisí.
Tak i když souhlasím s tím že 171 je ostuda, nesouhlasím s tím, že se koridor na 171 rozpadá. Tam totiž ještě po 30 letech nebyl realizován. A to jen díky slibům na tunel. Ostatně pan Borecký měl přednést priority v železniční dopravě, Středočeského kraje, nevíte zda tam byl Tachlovický tunel, nebo dokončení koridorizace 171?
Navíc, stav t-171 není ani tak otázkou peněz (a jejich případného přesunu od MD k Dobré správě), ale jednak tedy té chiméry tunelu + dále různých „zdržovačů“ (i když nedovedu posoudit, jaké reálné zdržení je způsobeno např. černošickými spolky a jaký vliv na tom mají úřady neschopné se s těmi připomínkami vypořádat).
Bohužel , ostatně to, že nejsme schopni postavit smysluplnou trať v nové stopě, přispívá i k tomu pění na lokálkách. Protože zrušit jde doprava i samotná trať ale postavit novou to si nikdo nedokáže představit.
Ten koridor je tam od chvíle, kdy se koridory vytyčovaly (tedy někdy od počátku 90. let). Nepleťte si koridor a zrekonstruovanou trať v trase koridoru.
Koridorem se rozumí plocha vymezená pro umístění vedení dopravní a technické infrastruktury nebo opatření nestavební povahy [§ 2 odst. 1 písm. i) stavebního zákona].
To sice ano, ale před voličem je za činnost Dobré správy odpovědný ministr dopravy. A zrovna některá části prvního koridoru jsou v takovém stavu, že už se musí opravovat a to ještě první koridor (jeho modernizace začala už v roce 1993) není dodnes hotový.
Však proto se znovu opravuje = Dobrá správa snad tedy činí dobře.
Ale stejně tak Dobrá správa má za povinnost udržovat všechny tratě, včetně např. tratě směr Dobříš, což také činila (však proto jsem psal, že není rozdíl v hlavním koridoru vs. např. dobříšské trati v té věci, že obojí je pod Dobrou správou).
Fajn, takže místo argumentace lhaní a urážky? Není problém, pane Ducháči.
Marcel Štancl
3 let
Nejvíce to odnesou obce na hranicích krajů Třeba Varnsdorf nebo Rumburk! Tam to nechce financovat Ústí nad Labem ani Liberec. Ať zafinancuje kdokoliv jen ne my.
No zrovna Varnsdorf je obsluhovan po dohode Libereckým krajem (dokonce tam jsou snad I zony libereckého krajskeho tarifu – jezdi tam řada lidi do skol a hlavne do prace, coz ma pro Liberecký kraj vyznam), hornoluzickym dopravnim svazem (Sasko) a samozrejme take Usteckym krajem.
Takze nastesti Cesky Karabach tento problem nema, zato må mnoho jinych problem.
Lukáš
3 let
Zásadní problém je že si každý kraj financuje své . Momentálně jsou některé tratě nesmyslne rozděleny na hranici kraje a lidé nesmyslne přesedání. Tento model je špatný . Kdyby byl každý kraj velký jak půl republiky bylo by to něco jiného. Z hlavních trati se okolo velkých měst stavaji v podstatě tramvajové tratě co je tam vlaku a někde i díky rychlostem která se za sto let nezměnila vlak nemůže konkurovat.
Možná jste si spletl diskuzi.
Neboť Váš názor vůbec nijak nesouvisí s rozhodnutích místních – (z města Mníšek pod Brdy a obcí v okolí), že je zbytečných zhruba 9 z 12 vlaků (tj. 75% současných vlaků), které v pracovní dny jezdí těch cca 20 km mezi Dobříš a Čisovice
Jestli platí, že krom dotovaných busů bude v budoucnu (dočasně) jezdit i 25% dotovaných vlaků… tak opravdu je zbytečných 75% nynějších vlaků z Dobříše v pracovní dny – myslím z pohledu místních v městě Mníšek p. Brdy a okolních obcí.
Těch průměrných 73 cestujících ve vlacích za celý den, mluví za vše celkem… Mluvím o součtu cestujících ve všech vlacích, když vyjíždí z Dobříše (součet celkové kapacity těchto vlaků za celý den činí 1755 sedaček). Dle dopravních průzkumů za březen, srpen, říjen 2019.
Teď to bylo pod tlakem, tak obce zaplatily. Mezitím si provedou analýzu a až zjistí, že na jednoho cestujícího doplácejí hodně přes 100 Kč, půjdou od toho. On to je totiž nesmysl bez ohledu na to, kdo ho platí.
Nechal bych rozhodnutí na místních… Určitě si místní lidi ohlídají, jestli jejich radní obrací aspoň dvakrát každou korunu… Naproti tomu z půlministerského křesla z centra Prahy to asi nelze vyřešit, nechápal jsem nikdy proč pan půlministr se pouštěl do něčeho tak předem prohraného jako byl páně Havlíčka pokus místním lidem „diktovat“….
Třebas se lidem v Mníšku povede vymyslet jak nalákat další cestující do hromadné dopravy. Zvláště jestli půjde o dobře platící cestující, kteří jsou ochotni zaplatit za to, že neriskují zpoždění v busu na výpadovce z Prahy na jih (Strakonická ulice)…
Tak spočítejte linky 633 a 637.
Na kilometry je to laciné, ale na cestujícího to bude hodně drahý rozvoz vzduchu…
Axel
3 let
Tak si to shrňme. Od Čísovic do Prahy žádná změna a ani nebude žádná změna o víkendu. Od Čísovic do Dobříše (tj. zhruba 18 kilometrů, neboli zhruba 30% z celkové délky linky 65 kilometrů) budou změny: Jezdí 12 až 13 párů vlaků (12 tam, 13 zpět). Od roku 2022 zůstanou 3 páry vlaků (2 ranní, 2 odpolední plus ještě jeden). Rozhodli si o tom místní z Mníšku a okolí po dohodě s krajskými politiky. Za těch 6 vlaků v pracovní dny (3 tam a 3 zpět) budou platit, odhaduji, cca 3,5 milionu Kč Předpokládám, že se nezměnil plán na posílení… Číst vice »
Ondřej
3 let
Tohle není novinařina, ale ten konec je novinářský hnus! Ministr dopravy nemá řešit dopravu? Už jenom pro tyhle novinářský ublížence doufám, že to kraji finančně pokrátí…
Tak ono o něčem svědčí, že v koncové části linky (směr Dobříš) činí aktuálně oznámená redukce vlaků z Dobříše do Čisovic v pracovní dny cca 75% (přechodové období do cca roku 2022)… O redukci rozhodli místní politici (z Mníšku p. Brdy a okolí)… Čím to, že z „půlministerského“ křesla z centra Prahy si dosud nikdo nevšiml že vlaky u Dobříše jezdí téměř liduprázdné??? Žeby proto, že rozhodující lidé asi měli „jiné starosti“ = „Faltýnek pozdravuje“ (a jiné viz zbytek prostějovské party jako např. Radim Fiala od Okamury)…. Z Dobříše, když vlak vyjíždí jezdil vytížen za 4%… tj. za celý den… Číst vice »
Ministerstvo dopravy by mělo mít úlohu tam, kde se kraje nedokážou navzájem domluvit… Např., aby byla jednotná aplikace v mobilu na nákup krajských jízdenek ve všech krajích… Nebo aby jednorázová přestupní krajská jízdenka, platila ve všech krajích = myslím jízdenku pro potřeby člověka který nejezdí rutinně v příslušném kraji)… Např. kdyby něco jako Univerzální jízdenka – platná na jižní Moravě – existovala i v jiných krajích – akorát by se lišila její cena v jednotlivých krajích, podle toho jak by se jednotlivé kraje rozhodly… Takže přespolní cestující v jiném kraji by nemuseli obsáhle študovat podmínky té či oné jízdenky, ale… Číst vice »
Hláška je špatně. Otázka totiž má znít, proč jsou jisté pracovní příležitosti koncentrované do měst typu Prahy a nejsou rozházené? Pak by nebylo potřeba dojíždět na jedno místo.
Třeba by bylo fajn, aby na úřadech bylo možné nahlížení do spisu – na dálku, nikoliv osobně. Pro ty, kdo neví o čem je řeč. Úřad zahájí nějaké řízení (bud kvůli podané žádosti nebo proto že úřad musí zahájit řízení sám od sebe). Úřad osloví dotčené lidi, firmy = že jsou účastníci řízení a obvykle mají právo se vyjádřit (nebo musí něco udělat)… S tím, že detaily čeho se týká řízení je ve složce na úřadě… Nahlížení do spisu nyní funguje tak, že člověk musí dorazit v provozní dobu úřadu na ten konkrétní úřad a to po předchozím infu příslušnému… Číst vice »
Zajisté jste zaznamenal i rozvoj platformy MS Teams. Naprosto perfektní nástroj, okamžitě jsme si na něj zvykli. Porady zcela v pohodě dnes máme denně á 30 minut, nikoliv jednou týdně á hodina prezenčně. Nicméně mě velice překvapilo, že třeba projednávání různých staveb na železnici, jichž se také zúčastňuji sice okamžitě přešlo na Teamsy, ale dnes už je zase snaha je dělat prezenčně. Přemýšlím, co k tomu koho vede? Snaha vypadnout z pracoviště? Cesťák? Dnes už to není neschopnost si představit, že by to mohlo fungovat… Zatím se ještě zachovává i možnost Teamsového připojení, nicméně bojím, bojím, že bude snaha to… Číst vice »
Tak s tímto naprosto a bezvýhradně souhlasím a fakt se děsím toho, že se různé „kovidové vymoženosti“ zase zruší bez náhrady. Jestli je za tím snaha lidí, kteří mají firemní cestování v popisu práce a snaha výletovat větší, jak práce a její výsledky samotné netuším …
Petr Šimral – jo, Teams jsou v pohodě na rutinní i mimořádné sešlosti…
To samé sdílené dokumenty, na kterých pracuje víc než jeden člověk = podklady na jednom místě, takže odpodá takové to „bordelářství“, když někdo kdo trpí nepořádkem na stole, omylem některým v týmu/dodavatelské řetězci předával neaktuální podklady.
Na úředníky si většinou nemám proč stěžovat… U nahlížení do spisu na dálku (to co dnes chybí) totiž brání, že neproběhla novelizace zákonů – zejména chybí novela zákona 500/2004 Správní řád.
Čili „flákaly“ se Vlády (Babišova, ale taky Sobotka vláda to už mohla navrhnout)… A k této užitečné změně by bylo potřeba hlasů volených politiků- zejména je důležitý názor poslanců/poslankyň.
V Německu jsou některé státní úřady s územní působností záměrně dislokovány mimo správní centrum, někam po blízkém okolí.
1. Podpoří to zaměstnanost v místě
2. Je tam nižší nájemné
3. Nemáte takový problém zaparkovat auto, pokud tam musíte něco osobně vyřídit.
A v tom místě budou zaroveň i kvalifikovaní lidé pro ten úřad nebo tam budou dojíždět odjinuď a ještě k tomu tam budou nuceni dojíždět auty i klienti? Že se tam zaměstná místní údržbář a uklízečka zase toho tolik neřeší. Státní správa a samospráva většinou funguje ve svém a ne v nájmu.
Kde berete tu jistotu, že na kancelářskou práci mají kvalifikaci pouze lidi bydlící v centru?
Ignorujete fakt, kolik vysoce kvalifikovaných (a movitých) lidí v Česku bydlí mimo velké město a denně musejí do správního centra dojíždět, protože se tam vše koncentruje.
A teď si vemte že by jste měl v okresním městě (netuším kde bydlíte) pouze 1 barák a v něm 2 úřady.
Hygienu a správní úřad – občanky (a v nich i řidičáky, techničáky atd.), víza, stavební povolení atd.. A ještě okresní soud.
tak ten tam bude kvůli vlakovým četám, lepší než Sv
Hodně štěstí
3 let
Takže jízdní řád vlastně jako noty na buben.
AFO
3 let
Tím v 3:36 z Dobříše jsem párkrát jel, ve čtyři staví v Mníšku, zkrátka ideální spoj pro ministra Havlíčka, který by jim mohl hned po svém brzkémprobuzení vyrazit z domova do práce do Prahy…
Škoda, že jsem ho tam nikdy nepotkal, člověk by řekl, že když mu tak na lokálkách záleží, tak je bude i využívat…
Samozřejmě že provoz vlaků na Dobříš smysl má. Podél trati je několik obcí, které vlak využívají. Ale když bude jezdit 3x nebo 5x denně, tak zájem zcela bez pochyby razantně poklesne. Kdy už těm „optimalizátorům“ dojde, že aby byla VHD atraktivní, tak musí jezdit pravidelně a často? Jízdní řád jak noty na buben je vždy špatná cesta.
Jakože se děsíte, že z Dobříše bude jezdit míň lidí než těch průměrných 73 cestujících za celý den? Mluvím o součtu cestujících z Dobříše za celý den, který připadá na součet kapacity všech vlaků za celý den
Tj. 73 cestujících na 1755 sedačkách – dle dopravních průzkumů z roku 2019. A to se vyplatí !!! (ironie)
Otázka je – proč jich tam jezdí tolik? Co udělat pro to, aby jich tam jezdilo více?
Ta čísla ale taky nejsou úplně 100% vypovídající, ono totiž to využití obvykle bývá nerovnoměrné. Některé vlaky jsou využité málo, některé naopak hodně. Tak je to všude.
Zrychlit trať. Spolužák z Mníšku ani nepřemýšlí nad vlakem a rovnou sedá do Busu protože je neporovnatelně rychlejší. A o to méně nad tím uvažuje, protože Regionova
RegioNovou jsem jezdil (a když není zbytí, tak jedu i nyní). Důležité je znát které jsou nejhlučnější místa v té konkrétní RegioNově. Anebo špunty do uší.
….když není zbytí… tak to máme stejné. Někde v ČR začal jezdit jiný dopravce s jinou technikou a je to o něčem jiném. Chápu, že Žraloka do každého spoje nikdo neprosadí, ale s Regiohnátama nebo dokonce 810 se fakt nesmí těm číslům divit.
Já prostě nezavrhuji RegioNovu. Na cestování třebas 30 minut je to OK… Akorát nezapomenout na ty špunty do uší, pokud konkrétní RegioNova bude nadprůměrně hlučná v celém interiéru.
Jo, do 30 min. souhlas.
Z Dobříše do Prahy je to bohužel 3x tolik. Pokud byste si měl této atrakce užívat denně 3 hodiny, 5 dní v týdnu, brzo vás to omrzí a budete hledat jiné, smysluplné řešení.
Ano, přesně tak, zrychlit trať. Samozřejmě pro dojíždění z Mníšku do Prahy to není, o toho jsou autobusy. Ale pak jsou taky lidi, kteří bydlí nahoře nad městem u nádraží a ti to mají na autobus daleko. I ti mají nárok na to se dostat do Prahy i do Dobříše. A když mají vlak, tak je to pro ně jedině dobře, protože nemusí řešit věčně ucpanou D4 a Strakonickou, navíc jim ten vlak jede bez přestupu do centra Prahy i do Vršovic a na další místa v Praze. Autovus je doveze jen na Smíchovské nádraží, kde nic moc není a… Číst vice »
A to se z Hlavního nádraží či Vršovic nemusí? Málokdo mimo držitelů rezijek má to štěstí že pracuje na nádraží. Když jsem s ním občas jel tak jsem ve Staré Huti nastupoval sám a většina spolucestujících vystupovala v Krči. Ještě zkušenost Víc lidí než v Mníšku nastupuje zastávku za ním myslím že má jméno Rymane.
No, pokud jezdí poloprázdná RegioNova, tak případná náhrada – novější vlak, např. Stadler GTW – se projeví nárůstem nákladů… A IMHO nárůst nákladů regionální dopravy zaplatí cestující … ledaže by v krajském popř. v obecním rozpočtu byla „vata“ několik stovek milionů Kč.
Letos cestujícím měsíční/čtvrtletní středočeské dopravy zdražily prý o 19%. Takže nové vlaky/busy v části kraje by přinesly další zdražení jízdného – v součtu za celý rok, např. o 100%.
No…tak to se bude muset nejpozději v roce 2042 přemoct…
Buď levný vlak, nebo šíleně drahý autobus – ten totiž nebude dotován, ale naopak bude muset dotovat zrychlení vlaku (mýto).
Můžete mi říci jak se dá zrychlit tato trať? A uvádět příklad z MpB, kde je nádraží zcela mimo jádro města z něhož jezdí do Prahy doslova desítky busů může jen naprostý ignorant! Takové příspěvky na zDopravy nemají vůbec místo.
Máme rok 2021. 7 let „bohatých“ už je za námi. A prožíváme 7 let „chudých“. Takže na „ladění“ jízdních řádů, přestupy hrana/hrana, parkoviště nyní není dost peněz a ani dost času na udržování současného rozsahu „vzduchoprázdných“ vlaků v Dobříší (nemluvím o celé lince, neboť zdá kus linky je „vzduchoprázdný“ a další kus linky u Prahy je dost využívaný) Takže Středočeský kraj už letos, OPAKUJI UŽ LETOS, nemá dost peněz v rozpočtu, aby mohl dotovat krajskou dopravu ve stejném rozsahu, jaký vyplývá z dlouholetých smluv, které uzavřeli krajští politici v minulosti – a nyní jsou tito krajští politici ANO/KSČM/ČSSD v opozici.… Číst vice »
Letos už na dotování středočeské dopravy bude putovat cca 40% z disponobilního krajského rozpočtu.
A změnit např. (soutěží mezi dopravci) tu „dardu“ lze jen obtížně, neboť např. s firmou ČD je uzavřena smlouva do roku 2029 – smlouvu uzavřelo minulé krajské zastupitelstvo hejtmanka paní Pokorné-Jermanová ANO/KSČM/ČSSD – nyní jsou v opozici.
Ono je to celkem zákeřné.
Kolik procent by to bylo v číslech z roku 2020, pokud by na výdajové (ale i přijmové) straně ubylo 32 miliard, ale výdaje do dopravy byly vysoké stejně?
Co je zákeřného na tom, když politik svým voličům přizná, že v rozpočtu došly prachy?
Jasně, že pro politika je snazší přiznat nepříjemnou pravdu, když politik je čerstvě zvolený (takže každý chápe, že za nepříjemnou pravdu ten konkrétní politik fakt nemůže)…
Jako loni…
Nákup „potravin“ za 1,2 milionu, konzultační služby za 68,35 milionů, pohoštění za 8 milionů, cestovné 4,75 milionu, neivestiční transfery do zahraničí 1 milion…
Vaši stručnou analýzu považuju za velmi přesnou. Je vidět, že jste z oboru a do věcí vidíte. Souhlasím se vším a taky tvrdím, že ten hlavní průšvih nás na železnici v kraji teprve čeká. Dobříš nebo Kouřim budou pak v tomto světle pouze úsměvnými epizodami roku 2021.
Z oboru nejsem. Jsem normální cestující (fanoušek cestování vlakem či pohodlným busem, tj. řídit auto je u mě až poslední volba)
A záleží mi na tom, abychom se nerozpadli jako společnost lidí. Protože jestli krachnem jak v Řecku, tak pro většinu normálních lidí zbyde nějaké staré auto, kolo, pěšky popř. maršutky (otázkou je, zda-li v maršutkách v ČR by zavládly taxikářské manýry jako „cinklý“ taxametr).
Třeba otázky např. v Hořovicích, Řevnicích, Dobřichovicích proč byly v celém „městě“ rozebrány autobusové zastávky a proč nejezdí žádné autobusy…
Odpověď: Vaše obec nemá nárok na autobusy, neboť veřejná doprava je dostatečně pokryta vlakovými spoji.
Peněz jsou všude hotové závěje.
Jen v rozpočtu St. k. by se dalo ušetřit nejméně 20 miliard…
Stačí když se podívám na obecní rozpočet. To může být 5-7 milionů jen to hvízdne – za hasiče, knihovnu, a kino. A za jiné různé postradatelnosti.
To máte pravdu že dlouho nehořelo. Ale řeč je o dobrovolných hasičích.
Ti profesionální jsou v Řevnicích, kam lze i vyhlídkovou jízdou dojet do 10 minut.
To je spíš jen pohled na stav infrastruktury ve „středočeských Sudetech“. Tam kde je přepravní proud není a tam kde přepravní proud není je, akorát tam zas chybí cestující.
Tj. součet za celý den. Některé všední dny to bylo i o cca třetinu horší.
Proč to tak je se nemusí hledat, ono se to celkem dlouho ví. Jen si to fanoušci železnice nechtějí přiznat.
A uz tady zaae blabolite ten nesmysl 73 cestujicich z 1755 sedaček. Po kolikate vas upozornuji ze tech 73 cesrujicich nemuze za to ze tam jezdi takto zbytečně kapacitni souprava????
Mezi mistnimi odborniky je to oblíbené zjednodušování. Počet lidi na pocet sedacek a Kč za km to je mistni mantra těch co nevidi dale nez za prvni statistiku …
Promińte, proč mi nadáváte? Já pouze tvrdím, že jestli mají jezdit „liduprázdné“ vlaky, tak o tom se nemá rozhodovat někde z dálky od stolu, ale ať si o tom rozhodnou místní.
Místní (Mníšek a okolí) se rozhodli, že dočasně budou platit část těch liduprázdných vlaků a zbytek nynějších (liduprázdných) vlaků do Dobříše je z pohledu místních asi zbytečných.
Dnes tam vlaky jezdí pravidelně a často, včetně bizarních časů, jako je příjezd ve 2 ráno na Dobříš (o takové nabídce si mohou nechat zdát i mnohá velkoměsta)…
V JŘ tedy zřejmě problém není, pokud by vaše teze platila, tak tam dnes jezdí narvané třívozáky a ne regína s pěti lidma.
To jste měl štěstí na nadprůměrně „přeplněnou“ RegioNovou, když jste viděl že z Dobříše vyjíždí s 5-ti cestujícími… Průměrné využití vlaků, když vyjíždí z Dobříše (v pracovní dny) bylo 4%
citoval jsem pana „AFO“ … „a ne regína s pěti lidma“
RegioNova má kapacitu cca 80 sedaček – tj. průměrné využití RegioNovy, když vyjíždí z Dobříše, ve výši 4% znamená cca 3 až 4 cestující v celé RegioNově
Z takovych Rostoklat jezdi kolik lidi? Nebo resp. kolik procent sedacek zaplni v tech elefantech co tam stoji co půl hodiny? 1%? Nebo vic?
Uz se prosim oprostte od tech od tech statistik bez souvislosti.
Vy jste dobrý (ironie)….. Mě, jako přespolního zkoušíte jesti budu vědět, kde leží Rostoklaty a to v článku, který se týká cestujících z Mníšku pod Brdy a okolí… Jste ožralý, nebo to děláte schválně?
… Jo, tuším, kde leží Rostoklaty (web svepomoci cz tam dělá předvádění stavebních prací pro svépomocé stavebníky)
Jelikož dokážete na netu najit statistiku obsazenosti jednotlivych linek tak nepredpokladam, ze neumite najit jednu obec na mapě.
Uz minule jste zahltil diskuzi pod clankem o lince do Dobříše prispevky o nizkem % využití spojů. Snazil jsem se, jak vidim marně, vysvetlit ze takto zjednodušeně na to nelze pohlížet. Ze ti cestující jaksi nemohou za to ze tam jede zbytečně kapacitni vozidlo a tudíž je % obsazenost nízká. A pro dvojnasobne zvýšení % obsazenosti staci poslat 810.
Prosím pěkně – už se konečně vzbuďte…Celá ta věc vznikla proto, že není dost peněz na dotování současného rozsahu dopravy… A nedostatek peněz se prohloubí v blízké budoucnosti (až se v praxi projeví současná rozhodnutí Babišovy vlády) Takže samozřejmě, že VŠECHNY daňové poplatníky zajímá, když se „vyhazují“ peníze z okna, jako např. na dotování liduprázdných vlaků z Dobříše… Koneckonců, když místní (Mníšek pod Brdy a okolí) sami usoudili, že je nadbytečných 75% současných vlaků z Dobříše do Čisovic v pracovní dny, tak o čem chcete ještě diskutovat??? Pane Výkolejka, běžte nadávat místním do Mníšku pod Brdy, že jsou tak „zlí“,… Číst vice »
No, položme tu otázku trošku jinak…
Co je potřeba udělat, aby tím vlakem začali jezdit lidi?
Odpovím si sám. Je potřeba zajistit, aby z Dobříše (včetně rychlého přestupu cestujících na autobusy směr Příbram) jel vlak na nejbližší metro cca 35 minut.
Může to současná železnice splnit? Nemůže.
Co by bylo potřeba, aby to mohla železnice splnit?
A nyní je prostor pro vás, diskutující s tím, že příspěvky typu, že lidi tolik spěchat nemusí psát nemusíte, protože je evidentně současná rychlost tohoto železničního spojení neoslovuje…
35 minut asi neklapne… Praha – odjezd 90 km/h, u vršovických rotund 80 km/h, před Kačerovem 90 km/h, z Kačerova 80 km/h Do Braníka 75 km/h, z Braníka 100 km/h, později 115 km/h Z Komořan 100 km/h, před Zbraslaví 80 km/h, u obce Jarov 75 km/h, ze zastávky téhož názvu 105 km/h. Před Vraným n. Vltavou 60 km/h, z Vraného 85 km/h – přes most 70 km/h Z Měchenic 60 km/h, u Spáleného mlýna 65 km/h Bojov – Bojanovice 80 km/h, nad Čisovicemi 65 km/h Z Čisovic 85 km/h, Čisovice – Rymaně 60 km/h, z Rymaně 65 km/h Z Mníšku… Číst vice »
Roztoky
3 let
Takové hezké řešení současného krajského vedení. Vlaky zrušíme, silnice neopravíme aby se rozpadly a nedali použít.
V Praze může bydlet jen Rotschild případně kmotr a ten kdo by chtěl dojíždět má smůlu. Aspoň že za to mohou dvě strany totiž starostové a ODS. Bohužel za ANO lépe.
Prosím pěkně a co je Vám do toho jak rozhodují místní v Mníšku a okolí? Jsou to peníze městského/obecního rozpočtu a jestli zvolení zástupci místních lidí jsou přesvědčeni, že se vyplatí dávat ty miliony, tak co je Vám (a mě) do toho?
Mě u zadele nějaký Mníšek, ale kraj oznámil na 10 000 obyvatel stačí 12 autobusů denně plus vlak 2 kilometry daleko a silnice a se rozpadá, pardón 1 září v sedum ráno začali opravovat silnici na křižovatce k základní škole ( po půl roce urgencí). Tolik ke genialitě kraje a jeho krajského radního pro silnice. Kraj si našel způsob jak z obcí vysát miliony do svého.
Nejhorší je, že zdražování bude i v dalších letech. Až se v praxi projeví nynější rozhodnutí Babišovy vlády – ECTS brzo a všude, změna napájení = část nynějších středočeských CityElefantů bude nutné nahradit… A to budou obrovské peníze… Které půjdou z kapes cestujících.
Tak evidentně nemá konkurenci… Jeho předchůdce – pan krajský radní pro dopravu 2016 až 2020 František Petrýl (ANO) – o středočeské regionální dopravě mlčí jako „zařezaný“… Přestože tento pán Petrtýl je krajských zastupitelem ve středočeském kraji (Hnutí Akce Nespokojených Občanů)
Ono je bude potřeba nahradit stejně, jsou už za polovinou životnosti a to, že si někdo myslel, že ušetří, když nepořídí 671 místo 471, je smutné, ale i Alva Edison s DC moc pohořel. Mimochodem škodlivost AC ukazoval také na slonech . 😀
Jakože je stejné, kdybych musel měnit pračku každé 3-4 roky, namísto nynějších 7-8 let? Bavím se o choupek lepších modelech praček, než je naprostý low-end…. IMHO v rodinné peněžce ten rozdíl je vidět docela dost.
Takže ohledně pračky i když je to OT. Gorenje z roku 1971 vydržela 23 let, Gorenje z roku 1994 vydržela 10 let . Gorenje z roku 2004 vydržela 8 let. Gorenje z roku 2012 vydržela 6 let, teď máme Gorenje z roku 2018, takže jsem zvědav zda vydrží aspoň těch 6 let. Obdobné je to i se ŽKV, parní lokomotiva jezdila s občasnou úpravou klidně 80 let (434.2), paňťák 451 jezdil 54 let, Ešus 471 bude rád, pokud jeho provoz bude 35+.
Měl jste si vzít na pomoc srovnání telefonů. 🙂
Tesla Stropkov s vytáčecím cifrplátem vydržela v kanceláři na stole 18 let, kolik vydrží např. současný kapsonosný Samsung?
Pračka nebyla můj nápad. U těch telefonů je spíš zajímavé, to jak by se někdo tvářil v roce 80, že za čtyřicet let bude telefonem natáčet video a fotit. Obdobně to je u té dopravy. Pokud nějaká za 40 let bude, bude muset být úplně jiná než dnes a to včetně budoucích ŽKV.
prosím vás pěkně,Praha a nejbližší okolí půjde pod 25 kV stř nejdřív někdy okolo roku 45-takhle to má nalajnované Správa železnic. A to 471 budou už spíš na konci své životnosti.
Jakých 114 Kč/km? Já se dočetl o 131 Kč/km (a firma ČD inkasuje jízdné od cestujících … např. na rozdíl od Jihomoravského kraje, kde jízdné z busů/vlaků inkasuje Jihomoravský kraj, nikoliv dopravce)
A kolik by to hlavně bylo při požadavku pouze klimatizovaných motorových vozů – ale zároveň bez požadavku na průvodčí.
To by třeba mě ohromně zajímalo…
Jo o té smlouvě jsem mluvil, díky za opravu. 🙂
A netto vztah (jízdné ve prospěch dopravce) je v IDS vtipný, rozpočítávat kolik s kterým dopravcem sem projel s krnačkou (litackou).
Jak jinak poznat jaký je každodenní skutečný zájem cestujících? Aby šlo přiměřeně změnit kapacitu dotované dopravy?
Pokud dotovaný dopravce vybírá jízdné ve starší (už ekonomicky odepsané) technice, tak jak poznat SKUTEČNÝ zájem cestujících… dopravce si ty data ponechá, např. kvůli konkurenci.
Matěj
3 let
To bylo řečí, že o vlak nemají obce a lidé zájem. Starostové a Piráti umí z obcí vytáhnou peníze. 💸
No zrovna dopravu má pod palcem ODS a tohle je typické řešení ODS. Kraj potřebuje peníze na operativní leasing na 40 aut která ani nedokáže využít a složitě hledá která krajská organizace je schopná auto aspoň minimálně využít.
Netuším jestli je to pravda, ale!!! Jak Váš názor souvisí s tím, že vlak, když vyjíždí z Dobříše je využit ze 4% (tj. jeden cestující na 25-ti sedačkách)? Když se sečtou všechny vlaky z Dobříše za celý den, tak v průměru ve vlacích z Dobříše za celý den bylo 62 cestujících, přičemž součet kapacity všech vlaků za celý den byl 1755 sedaček.
Ty samé vlaky, když vyjíždí z Mníšku je využito na 6%
Jde o průměr z dopravních průzkumů za březen, srpen, říjen 2019 v pracovní dny.
Rozlišoval bych „průtokové“ peníze, o kterých krajští politici fakticky nerozhodují. Rozpočtem pouze protečou např. na mzdy učitelů na středních školách…
Důležitá je pouze ta část krajského rozpočtu s penězi, se kterými skutečně disponují… A to je řeč o miliardách ročně – laicky odhaduji.
Obce mají zájem zejména emoční, protože jde o „jejich trať“. Ale jsem zvědav, jak budou občanům vysvětlovat, že neopravili nějakou místní komunikaci či chodník proto, aby zaplatili takřka zbytečné vlaky. 🙂
Jo jasně, největším zájmem kraje je kontrolovat stav obecních silnic a trestat je … zastavením vlakové dopravy, kterou skoro nikdo nejezdí. Počet cestujcících není argument.
Prosím pěkně – my přece známe metodu jak získat odpověď. Jmenuje se to městské/obecní volby (budou v roce 2022)…
Obvykle místní dobře vědí jestli jim vyhovují priority na co se vydávají peníze konkrétní obce/města…
Takže za mě uzavřeno. Jako přespolní, nechci „kecat“ lidem z Mníšku a okolí do jejich městského/obecního rozpočtu.
Třikrát hurá… Od zavedení EURO 7 se bude poptávka po hromadné dopravě zvyšovat.
Ano, ale budou ji zajišťovat elektrobusy místo motoráků, které žádné Euro nemají.
To tu evropskou unii radši lid rozpráší.
Nevšiml jsem si, že ve Švýcarsku je levnější ježdění autem, ono totiž se náklady na paliva zvyšují zejména proto, že ceslovětově narostl počet obyvatel kterých chce stejný životní standard jako my v Evropě/v USA … A nezkoušejte na mě primitivní argument že na uhlí přece auta nejezdí… Jo, jenže v praxi je vyzkoušené, že jednotlivé druhy paliv jsou na sebe do určité míry cenově navázány = při navýšení poptávky po nějakém náhradním palivu dojde k jeho postupnému zdražení (viz štěpka). Viz zásadní faktor proč už před lety fakticky skončilo rozšiřování těžby hnědého uhlí směr Litvínov – prostě by vytěžené uhlí… Číst vice »
Pořád ale zůstává na stole otázka, co tedy po tom roce 2025, má-li být brán vážně tento termín coby zavedení výhradního provozu pod ETCS. Zavede se to du šukafonů, které budou jezdit z Peček do Kouřimi či z Benešova do Trhového Štěpánova? Či tam bude od té doby jezdit něco novějšího, ale většího/dražšího?
V roce 2025 už snad bude do Kouřimi jízdní doba 25-27 minut a rs1. Uvidíme, co se podaří.
Zkuste např. zdejší web, stačí kliknout na tagy pod článkem
Nové vlaky chtějí na linky z Prahy směr:
Kralupy n. Vltavou
Kladno
Rudná – Beroun – Rakovník
Uvolněné CityElefanty (po modernizaci) směr Lysá nad Labem.
Nepříjemnou stránkou je ale zvýšení nákladů: „…zavedení ETCS a nových souprav tuto cenu zvýší na cca 160 – 230 Kč/km.“
https://zdopravy.cz/dokument-stredocesky-radni-vysvetluje-proc-resi-omezeni-dopravy-na-lokalkach-81655/
To je ale výčet úplně jiných tratí než těch, kde mělo dojít k zastavení či omezení osobní dopravy.
přece z toho vyplývá odpověď, ne? Už letos došly prachy na dopravní dotace ve středočeském krajském rozpočtu … Takže řešením bude kombinace:
– zdražování jízdného
– zavádění lepších služeb aby nalákali solventní cestující (kteří se nyní vozí ve svém autě, které si řídí)
– proškrtání jíízdního řádu
– a ve většině případů taky konec souběžné dotované dopravy
A tohle +- čeká nás všechny, neboť peníze na dopravní dotace dojdou i v dalších krajích, až se v praxi projeví nynější rozhodnutí Babišovy vlády….
pokud se SZ a MD celkem rychle neprobere, tak je nutné nějak řešit alespon stanice na koridoru. prostě ETCS v Peckach, Kolíně, KH, většině pražského uzlu, Brně, Olomouci, a všude možné jinde nebude vyhradni…alespoň nějakou dobu
a někde asi bude třeba i obecně posun zavedení této hydry, aby se úplně nezastavil provoz.
Tratí, kde běží LS a ETCS zároveň, přitom to ETCS ani není „zkušební“ už pár v provozu je.
Utrum. Obce nebudou vysoký ceny za starý 810 a deriváty.
Autorovi nestranná žurnalistika asi nic neříká, ten poslední odstavec je hodně tendenční (píšu jako osoba nepodporující Havlíčka a ANO)
Promiňte, ale autor má naprostou pravdu, když píše o nesmyslných řečech, kdy z ministerské kanceláře v centru Prahy by chtěli diktovat místním v Mníšku/Dobříši a v okolí. Vždyť rozhodnutí lidí z Mníšku a z okolí je totální popření „slibotechny“ pana Havlíčka … V pracovní dny zůstane 25% vlaků Dobříš-Čisovice (od Čisovic směr Praha žádná změna) plus navýšení busů (předpokládám)… Zbývajících 75% vlaků Dobříš-Čisovice sami místní chtějí zrušit. Připomínám, že pan Havlíček bydlí v Mníšku pod Brdy… Prostě totální blamáž, asi pan Havlíček je v totálním předvolebním rauši: „nikdo Vám nemůže zajistit tolik, kolik já Vám můžu naslibovat“… Přitom, kdyby skončilo… Číst vice »
Už když se ta 210 objevila v návrhu omezení a ještě ke všemu počet cestujících nebylo možné považovat za mizivé číslo, tedy oproti těm zbylým lokálkám. Tak jsem upozorňoval, že to nemá dobré řešení, ať již dojde k zastavení provozu, nebo jeho zachování. Nechápal jsem proč to nešlo řešit až v dalších vlnách omezování, ale před volbami. Možná to byl záměr, , pak se ale zřejmě povedl.
Jestli to Borecký a spol. dělají správně, to rozhodnou voliči ve středních Čechách = nejbližší (krajskéú volby budou v roce 2023. Já jako přespolní jim do toho jejich volby nemůžu „kafrat“. Akorát jsem upozorňoval na absenci přesných informací v diskuzi o lokálce z Dobříše. Takže jesti v mém kraji dojdou prachy, tak jak došly prachy ve Středočeském kraji (po letech vládnutí partajemi ANO/KSČM/ČSSD), tak budu mít jasný názor koho budu/nebudu volit v krajských volbách v mém kraji. Pokud jde o načasování diskuze … je OK. Neboť si nemohli vybrat jiný čas než před volbami (leda strčit hlavu do písku, jako… Číst vice »
V předvolební době se špatně obhajují ekonomické zájmy a převládají ty emoční. A ano chybí už letos a proto toto omezení, nemůže stačit. Ostatně o tom, že nově bude za dopravu platit 500 obcí, skoro žádná veřejná diskuse neprobíhá a prakticky to zapadlo, přitom tam bude to gró na zajištění chybějících financí. Pak jsou omezení na tratích 220,124 a 110 která jsou ponechána na druhou vlnu.
Jsem pro, ať si v regionech rozhodují o regionálních věcech… Ministerstvo dopravy by mělo být akorát odborným místem, které na vyžádání poskytne radu, když se obce/města/kraje navzájem mezi sebou nemůžou dohodnout.
Je zajímavé, že spoustu roků několik obcí na Šumpersku v klidu a v pohodě provozovalo páteřní železniční linku… A měli k tomu navázánu místní dopravu… A nikdo zvenčí (např. z ministerstva z Prahy) jim do toho nekecal, kolik vlaků denně a kdy má jezdit…
Už aby nastoupil někdo poctivý/normální na ministerstvo, až skončí nynější vedení: „Faltýnek pozdravuje“
ve středočekém kraji prachy nedošly, jde jen o tendenci se zviditelnit, ty úspory by stejně nebyly takové jako na papíře a stačí si odpustit nesmyslné projekty podpor různých ex-festivalů a stavění rozhleden na každým vršku 🙂
Máte pro své tvrzení konkrétní důkazy??? Tj. prosím dokažte, že to co uváděl Borecký je čistá lež
Ještě to zopakuji po třetí: důkazy, prosím.
Říká se tomu zasazení do kontextu.
To nemá se zasazováním do kontextu nic společného. Ale když vezmu v potaz, že fungujete jako hlásná trouba Boreckého, tak pak se není čemu divit.
A evidentně ten názor nemám jen já, dole v diskuzi se objevil podobný příspěvek mému, který si též stěžuje na nevyváženost a tendenčnost příspěvku.
Tak jste dva, gratuluji:-)Chcete na sebe kontakt?
S velkým politováním musím říci, že souhlasím a bohužel mne pan Sůra zklamal. ANO fakt nemusím, chápu i nenávist vůči Babišovi, ale objektivní zpravodajství by mělo být osobních názorů prosto.
Co konkrétně je na informaci o tom, že Havlíček objíždí lokálky a rozpadají se mu koridory, osobním názorem?
Koridory se rozpadají (pozn. určitě ne všechny) leda tak Dobré správě, ne ministrovi.
Ať koridory, či lokálky, jsou ve správě pořád jedné a té samé Dobré správy.
Jo, objednávka je různá u regionálních vlaků (kraje) vs. u rychlíků + závazkových expresů, ale zdaleka ne všechny z uvedených jezdí po „rozpadajících se koridorech“, resp. jejich objednávka ani s rozpadlostí tratí nesouvisí.
Přinejmenším ve Středních Čechách se tento stav týká koridoru Praha – Beroun. Peníze Dobré správě rozděluje MD.
Tak i když souhlasím s tím že 171 je ostuda, nesouhlasím s tím, že se koridor na 171 rozpadá. Tam totiž ještě po 30 letech nebyl realizován. A to jen díky slibům na tunel. Ostatně pan Borecký měl přednést priority v železniční dopravě, Středočeského kraje, nevíte zda tam byl Tachlovický tunel, nebo dokončení koridorizace 171?
Navíc, stav t-171 není ani tak otázkou peněz (a jejich případného přesunu od MD k Dobré správě), ale jednak tedy té chiméry tunelu + dále různých „zdržovačů“ (i když nedovedu posoudit, jaké reálné zdržení je způsobeno např. černošickými spolky a jaký vliv na tom mají úřady neschopné se s těmi připomínkami vypořádat).
Bohužel , ostatně to, že nejsme schopni postavit smysluplnou trať v nové stopě, přispívá i k tomu pění na lokálkách. Protože zrušit jde doprava i samotná trať ale postavit novou to si nikdo nedokáže představit.
Ten koridor je tam od chvíle, kdy se koridory vytyčovaly (tedy někdy od počátku 90. let). Nepleťte si koridor a zrekonstruovanou trať v trase koridoru.
TKŽ je je označení pro hlavní, modernizovanou železniční trať s maximální rychlostí 160 km/h
Koridorem se rozumí plocha vymezená pro umístění vedení dopravní a technické infrastruktury nebo opatření nestavební povahy [§ 2 odst. 1 písm. i) stavebního zákona].
Jinak stavba koridorů začala v srpnu 1993 v úseku Úvaly – Poříčany
Nikoli stavba, ale rekonstrukce. Jinak ano, rok 1993 souhlasí.
To sice ano, ale před voličem je za činnost Dobré správy odpovědný ministr dopravy. A zrovna některá části prvního koridoru jsou v takovém stavu, že už se musí opravovat a to ještě první koridor (jeho modernizace začala už v roce 1993) není dodnes hotový.
Však proto se znovu opravuje = Dobrá správa snad tedy činí dobře.
Ale stejně tak Dobrá správa má za povinnost udržovat všechny tratě, včetně např. tratě směr Dobříš, což také činila (však proto jsem psal, že není rozdíl v hlavním koridoru vs. např. dobříšské trati v té věci, že obojí je pod Dobrou správou).
Fajn, takže místo argumentace lhaní a urážky? Není problém, pane Ducháči.
Nejvíce to odnesou obce na hranicích krajů Třeba Varnsdorf nebo Rumburk! Tam to nechce financovat Ústí nad Labem ani Liberec. Ať zafinancuje kdokoliv jen ne my.
Na Rybniste – Varnsdorf už nemá vlak co dělat. Je to dávno nahrazeno.
Ale Rybniště – Varnsdorf je vnitrokrajská linka. 🙂
To byl příklad z oblasti:-)
Vlak tam nemá co dělat? Tak to jsme opravdu rozvojová země, děkuji za upozornění.
Os v relaci Ryb – Varnsdorf? Ne, nemá.
No zrovna Varnsdorf je obsluhovan po dohode Libereckým krajem (dokonce tam jsou snad I zony libereckého krajskeho tarifu – jezdi tam řada lidi do skol a hlavne do prace, coz ma pro Liberecký kraj vyznam), hornoluzickym dopravnim svazem (Sasko) a samozrejme take Usteckym krajem.
Takze nastesti Cesky Karabach tento problem nema, zato må mnoho jinych problem.
Zásadní problém je že si každý kraj financuje své . Momentálně jsou některé tratě nesmyslne rozděleny na hranici kraje a lidé nesmyslne přesedání. Tento model je špatný . Kdyby byl každý kraj velký jak půl republiky bylo by to něco jiného. Z hlavních trati se okolo velkých měst stavaji v podstatě tramvajové tratě co je tam vlaku a někde i díky rychlostem která se za sto let nezměnila vlak nemůže konkurovat.
Možná jste si spletl diskuzi.
Neboť Váš názor vůbec nijak nesouvisí s rozhodnutích místních – (z města Mníšek pod Brdy a obcí v okolí), že je zbytečných zhruba 9 z 12 vlaků (tj. 75% současných vlaků), které v pracovní dny jezdí těch cca 20 km mezi Dobříš a Čisovice
To rozhodnutí nemusí znamenat, že považují spoje za zbytečné, ale jednoduše to, že na víc nemají peníze.
Jestli platí, že krom dotovaných busů bude v budoucnu (dočasně) jezdit i 25% dotovaných vlaků… tak opravdu je zbytečných 75% nynějších vlaků z Dobříše v pracovní dny – myslím z pohledu místních v městě Mníšek p. Brdy a okolních obcí.
Těch průměrných 73 cestujících ve vlacích za celý den, mluví za vše celkem… Mluvím o součtu cestujících ve všech vlacích, když vyjíždí z Dobříše (součet celkové kapacity těchto vlaků za celý den činí 1755 sedaček). Dle dopravních průzkumů za březen, srpen, říjen 2019.
Vyřešeno…
Teď to bylo pod tlakem, tak obce zaplatily. Mezitím si provedou analýzu a až zjistí, že na jednoho cestujícího doplácejí hodně přes 100 Kč, půjdou od toho. On to je totiž nesmysl bez ohledu na to, kdo ho platí.
Nechal bych rozhodnutí na místních… Určitě si místní lidi ohlídají, jestli jejich radní obrací aspoň dvakrát každou korunu… Naproti tomu z půlministerského křesla z centra Prahy to asi nelze vyřešit, nechápal jsem nikdy proč pan půlministr se pouštěl do něčeho tak předem prohraného jako byl páně Havlíčka pokus místním lidem „diktovat“….
Třebas se lidem v Mníšku povede vymyslet jak nalákat další cestující do hromadné dopravy. Zvláště jestli půjde o dobře platící cestující, kteří jsou ochotni zaplatit za to, že neriskují zpoždění v busu na výpadovce z Prahy na jih (Strakonická ulice)…
jo, Interpici by jim mohli zavézt!
Změnit některé Os v Sp by pro začátek mohlo stačit 😀
Tratě do Dobříše i do Kouřimi jsou plně vnitrokrajské (resp. v případě Dobříše vyjma hranic hl. n. Prahy, ale tam nikdo nic neruší).
Tak tak…
Třeba Praha hl.n. – Radotín…
nojo z cizího ( veřejných peněz) krev neteče… tak proč ne nepropálit…
U malých obcí mají zastupitelé k voličům velmi blízko. Věřte, že pokud by to místní lidi nechtěli, obce by nepřispěly.
A už jim to někdo přepočítal na jednoho cestujícího? To by teprve byly zajímavý čísla.
Tak spočítejte linky 633 a 637.
Na kilometry je to laciné, ale na cestujícího to bude hodně drahý rozvoz vzduchu…
Tak si to shrňme. Od Čísovic do Prahy žádná změna a ani nebude žádná změna o víkendu. Od Čísovic do Dobříše (tj. zhruba 18 kilometrů, neboli zhruba 30% z celkové délky linky 65 kilometrů) budou změny: Jezdí 12 až 13 párů vlaků (12 tam, 13 zpět). Od roku 2022 zůstanou 3 páry vlaků (2 ranní, 2 odpolední plus ještě jeden). Rozhodli si o tom místní z Mníšku a okolí po dohodě s krajskými politiky. Za těch 6 vlaků v pracovní dny (3 tam a 3 zpět) budou platit, odhaduji, cca 3,5 milionu Kč Předpokládám, že se nezměnil plán na posílení… Číst vice »
Tohle není novinařina, ale ten konec je novinářský hnus! Ministr dopravy nemá řešit dopravu? Už jenom pro tyhle novinářský ublížence doufám, že to kraji finančně pokrátí…
Problém s pochopením textu???
Tak ono o něčem svědčí, že v koncové části linky (směr Dobříš) činí aktuálně oznámená redukce vlaků z Dobříše do Čisovic v pracovní dny cca 75% (přechodové období do cca roku 2022)… O redukci rozhodli místní politici (z Mníšku p. Brdy a okolí)… Čím to, že z „půlministerského“ křesla z centra Prahy si dosud nikdo nevšiml že vlaky u Dobříše jezdí téměř liduprázdné??? Žeby proto, že rozhodující lidé asi měli „jiné starosti“ = „Faltýnek pozdravuje“ (a jiné viz zbytek prostějovské party jako např. Radim Fiala od Okamury)…. Z Dobříše, když vlak vyjíždí jezdil vytížen za 4%… tj. za celý den… Číst vice »
Regionální doprava je úlohou jednotlivých krajů, nikoliv ministra dopravy.
Ministerstvo dopravy by mělo mít úlohu tam, kde se kraje nedokážou navzájem domluvit… Např., aby byla jednotná aplikace v mobilu na nákup krajských jízdenek ve všech krajích… Nebo aby jednorázová přestupní krajská jízdenka, platila ve všech krajích = myslím jízdenku pro potřeby člověka který nejezdí rutinně v příslušném kraji)… Např. kdyby něco jako Univerzální jízdenka – platná na jižní Moravě – existovala i v jiných krajích – akorát by se lišila její cena v jednotlivých krajích, podle toho jak by se jednotlivé kraje rozhodly… Takže přespolní cestující v jiném kraji by nemuseli obsáhle študovat podmínky té či oné jízdenky, ale… Číst vice »
Ale dopadne to tak, že bude předplatní jízdné podle tratí, bez ohledu na kraje.
Praha – Rokycany? Olomouc – Rýmařov? Hulín – Břeclav? – žádný problém…
Já mluvím o celém „integrovaném dopravním systému“ příslušného kraje, prostě busy, vlaky, parkoviště pro přestup atd.
Nevím, proč furt dokola se tváříte, že existuje pouze vlak.
Tramvaje a veřejné autobusy tam budou taky.
Ale ostatní autobusy tam nebudou, aby se nedělala vlakům konkurence.
Zatím ano…
Regionální dopravu objednávají kraje. Ne ministerstvo dopravy. I kdybyste se rozkrájel:-)
Ve 3:36h ten vlak musí být přímo narvaný. Zase vyhozený prachy. Tak se nemají přípražáci stěhovat za Prahu, když pak musí dojíždět.
Krásně se to do Prahy dospíte a v práci jste jako rybička.
A kde? V kanceláři za stolem?
Hláška je špatně. Otázka totiž má znít, proč jsou jisté pracovní příležitosti koncentrované do měst typu Prahy a nejsou rozházené? Pak by nebylo potřeba dojíždět na jedno místo.
no a jak byste si to rozhazování představoval? Umístěnkama pro podnikatele?
Třeba by bylo fajn, aby na úřadech bylo možné nahlížení do spisu – na dálku, nikoliv osobně. Pro ty, kdo neví o čem je řeč. Úřad zahájí nějaké řízení (bud kvůli podané žádosti nebo proto že úřad musí zahájit řízení sám od sebe). Úřad osloví dotčené lidi, firmy = že jsou účastníci řízení a obvykle mají právo se vyjádřit (nebo musí něco udělat)… S tím, že detaily čeho se týká řízení je ve složce na úřadě… Nahlížení do spisu nyní funguje tak, že člověk musí dorazit v provozní dobu úřadu na ten konkrétní úřad a to po předchozím infu příslušnému… Číst vice »
Zajisté jste zaznamenal i rozvoj platformy MS Teams. Naprosto perfektní nástroj, okamžitě jsme si na něj zvykli. Porady zcela v pohodě dnes máme denně á 30 minut, nikoliv jednou týdně á hodina prezenčně. Nicméně mě velice překvapilo, že třeba projednávání různých staveb na železnici, jichž se také zúčastňuji sice okamžitě přešlo na Teamsy, ale dnes už je zase snaha je dělat prezenčně. Přemýšlím, co k tomu koho vede? Snaha vypadnout z pracoviště? Cesťák? Dnes už to není neschopnost si představit, že by to mohlo fungovat… Zatím se ještě zachovává i možnost Teamsového připojení, nicméně bojím, bojím, že bude snaha to… Číst vice »
Tak s tímto naprosto a bezvýhradně souhlasím a fakt se děsím toho, že se různé „kovidové vymoženosti“ zase zruší bez náhrady. Jestli je za tím snaha lidí, kteří mají firemní cestování v popisu práce a snaha výletovat větší, jak práce a její výsledky samotné netuším …
Petr Šimral – jo, Teams jsou v pohodě na rutinní i mimořádné sešlosti…
To samé sdílené dokumenty, na kterých pracuje víc než jeden člověk = podklady na jednom místě, takže odpodá takové to „bordelářství“, když někdo kdo trpí nepořádkem na stole, omylem některým v týmu/dodavatelské řetězci předával neaktuální podklady.
On to jistě zaznamenal.
Ale úřednímu šimlu trvá všechno půl věku…
Na úředníky si většinou nemám proč stěžovat… U nahlížení do spisu na dálku (to co dnes chybí) totiž brání, že neproběhla novelizace zákonů – zejména chybí novela zákona 500/2004 Správní řád.
Čili „flákaly“ se Vlády (Babišova, ale taky Sobotka vláda to už mohla navrhnout)… A k této užitečné změně by bylo potřeba hlasů volených politiků- zejména je důležitý názor poslanců/poslankyň.
Ano, největší bordel vzniká ve Strakovce a ve Sněmovní.
Dnes už jsou jin prostředky. Ostatně teď do nich budeme lít 3 miliardy euro v dotacích na rozvoj venkova.
V Německu jsou některé státní úřady s územní působností záměrně dislokovány mimo správní centrum, někam po blízkém okolí.
1. Podpoří to zaměstnanost v místě
2. Je tam nižší nájemné
3. Nemáte takový problém zaparkovat auto, pokud tam musíte něco osobně vyřídit.
A v tom místě budou zaroveň i kvalifikovaní lidé pro ten úřad nebo tam budou dojíždět odjinuď a ještě k tomu tam budou nuceni dojíždět auty i klienti? Že se tam zaměstná místní údržbář a uklízečka zase toho tolik neřeší. Státní správa a samospráva většinou funguje ve svém a ne v nájmu.
Ano, tím totiž řeší rozložení zatížení sítě.
Kde berete tu jistotu, že na kancelářskou práci mají kvalifikaci pouze lidi bydlící v centru?
Ignorujete fakt, kolik vysoce kvalifikovaných (a movitých) lidí v Česku bydlí mimo velké město a denně musejí do správního centra dojíždět, protože se tam vše koncentruje.
A teď si vemte že by jste měl v okresním městě (netuším kde bydlíte) pouze 1 barák a v něm 2 úřady.
Hygienu a správní úřad – občanky (a v nich i řidičáky, techničáky atd.), víza, stavební povolení atd.. A ještě okresní soud.
tak ten tam bude kvůli vlakovým četám, lepší než Sv
Takže jízdní řád vlastně jako noty na buben.
Tím v 3:36 z Dobříše jsem párkrát jel, ve čtyři staví v Mníšku, zkrátka ideální spoj pro ministra Havlíčka, který by jim mohl hned po svém brzkémprobuzení vyrazit z domova do práce do Prahy…
Škoda, že jsem ho tam nikdy nepotkal, člověk by řekl, že když mu tak na lokálkách záleží, tak je bude i využívat…
No jo, ale kdyby tímto spojem jel, tak do práce dorazí výrazně později než jeho šéf z Průhonic a to by taky bylo špatně.
Já myslel, že šéf pana Havlíčka – „Faltýnek pozdravuje“ – je z Prostějova.
Takže Dobříš je buide mít fakticky zadarmo? Dobře oni 🙂
Tak třeba by mohl vlak obracet ve Staré Huti. Aspoň by mohl krátit případné zpoždění.
Tak Regionova může, ne?
Přesně tak. Jestli bude jízdní řád stejný jako letos, tak by mohla být poznámka – do Dobříše zajíždí, jen pokud zpoždění bude menší než 5 minut 🙂 .
Bacha na ně, už dali na náměstí asfalt, který chytal automobily, jako mucholapka. 😀
Humbuk.
Auta se přece chytají tímhle…
https://city-dog.cz/content/editor_images/2018/10_october/27_855/DSC_3508.jpg
Samozřejmě že provoz vlaků na Dobříš smysl má. Podél trati je několik obcí, které vlak využívají. Ale když bude jezdit 3x nebo 5x denně, tak zájem zcela bez pochyby razantně poklesne. Kdy už těm „optimalizátorům“ dojde, že aby byla VHD atraktivní, tak musí jezdit pravidelně a často? Jízdní řád jak noty na buben je vždy špatná cesta.
Jakože se děsíte, že z Dobříše bude jezdit míň lidí než těch průměrných 73 cestujících za celý den? Mluvím o součtu cestujících z Dobříše za celý den, který připadá na součet kapacity všech vlaků za celý den
Tj. 73 cestujících na 1755 sedačkách – dle dopravních průzkumů z roku 2019. A to se vyplatí !!! (ironie)
Otázka je – proč jich tam jezdí tolik? Co udělat pro to, aby jich tam jezdilo více?
Ta čísla ale taky nejsou úplně 100% vypovídající, ono totiž to využití obvykle bývá nerovnoměrné. Některé vlaky jsou využité málo, některé naopak hodně. Tak je to všude.
Zrychlit trať. Spolužák z Mníšku ani nepřemýšlí nad vlakem a rovnou sedá do Busu protože je neporovnatelně rychlejší. A o to méně nad tím uvažuje, protože Regionova
RegioNovou jsem jezdil (a když není zbytí, tak jedu i nyní). Důležité je znát které jsou nejhlučnější místa v té konkrétní RegioNově. Anebo špunty do uší.
….když není zbytí… tak to máme stejné. Někde v ČR začal jezdit jiný dopravce s jinou technikou a je to o něčem jiném. Chápu, že Žraloka do každého spoje nikdo neprosadí, ale s Regiohnátama nebo dokonce 810 se fakt nesmí těm číslům divit.
Já prostě nezavrhuji RegioNovu. Na cestování třebas 30 minut je to OK… Akorát nezapomenout na ty špunty do uší, pokud konkrétní RegioNova bude nadprůměrně hlučná v celém interiéru.
Jo, do 30 min. souhlas.
Z Dobříše do Prahy je to bohužel 3x tolik. Pokud byste si měl této atrakce užívat denně 3 hodiny, 5 dní v týdnu, brzo vás to omrzí a budete hledat jiné, smysluplné řešení.
Jenže S88 není na cesty z konečné na konečnou.
Ano, přesně tak, zrychlit trať. Samozřejmě pro dojíždění z Mníšku do Prahy to není, o toho jsou autobusy. Ale pak jsou taky lidi, kteří bydlí nahoře nad městem u nádraží a ti to mají na autobus daleko. I ti mají nárok na to se dostat do Prahy i do Dobříše. A když mají vlak, tak je to pro ně jedině dobře, protože nemusí řešit věčně ucpanou D4 a Strakonickou, navíc jim ten vlak jede bez přestupu do centra Prahy i do Vršovic a na další místa v Praze. Autovus je doveze jen na Smíchovské nádraží, kde nic moc není a… Číst vice »
A to se z Hlavního nádraží či Vršovic nemusí? Málokdo mimo držitelů rezijek má to štěstí že pracuje na nádraží. Když jsem s ním občas jel tak jsem ve Staré Huti nastupoval sám a většina spolucestujících vystupovala v Krči. Ještě zkušenost Víc lidí než v Mníšku nastupuje zastávku za ním myslím že má jméno Rymane.
Z Mníšku pod Brdy je do Rymaně skoro stejně daleko jako do Mníšku na nádraží.
Zrychlit trať kardopadne…ta Regina není tak hrozdna
Vzhledem k letošnímu nezbytnému zdražení středočeských předplatních jízdenek o 19% si taky nemyslím, že RegioNovy z Mníšku jsou špatné.
Lepší cestovat RegioNovou, než platit např. o 100% víc za měsíční jízdenku
jako že po 19% zdražení PID to vyjde o 100% dráž než za měsíční TR10?
No, pokud jezdí poloprázdná RegioNova, tak případná náhrada – novější vlak, např. Stadler GTW – se projeví nárůstem nákladů… A IMHO nárůst nákladů regionální dopravy zaplatí cestující … ledaže by v krajském popř. v obecním rozpočtu byla „vata“ několik stovek milionů Kč.
Letos cestujícím měsíční/čtvrtletní středočeské dopravy zdražily prý o 19%. Takže nové vlaky/busy v části kraje by přinesly další zdražení jízdného – v součtu za celý rok, např. o 100%.
nákladů regionální dopravy zaplatí cestující …
ne, to zaplatí daňový poplatník
Nemyslím si… brzo našemu státu už nikdo nepůjčí…. Neboť jste si nevšiml, že vybrané daně nestačí na státní výdaje…
,,Ta Regina není tak hrozná.“
Jo to jsem si dřív myslel taky… Jsou mnohem lepší vozidla než Regina.
No…tak to se bude muset nejpozději v roce 2042 přemoct…
Buď levný vlak, nebo šíleně drahý autobus – ten totiž nebude dotován, ale naopak bude muset dotovat zrychlení vlaku (mýto).
Můžete mi říci jak se dá zrychlit tato trať? A uvádět příklad z MpB, kde je nádraží zcela mimo jádro města z něhož jezdí do Prahy doslova desítky busů může jen naprostý ignorant! Takové příspěvky na zDopravy nemají vůbec místo.
Máme rok 2021. 7 let „bohatých“ už je za námi. A prožíváme 7 let „chudých“. Takže na „ladění“ jízdních řádů, přestupy hrana/hrana, parkoviště nyní není dost peněz a ani dost času na udržování současného rozsahu „vzduchoprázdných“ vlaků v Dobříší (nemluvím o celé lince, neboť zdá kus linky je „vzduchoprázdný“ a další kus linky u Prahy je dost využívaný) Takže Středočeský kraj už letos, OPAKUJI UŽ LETOS, nemá dost peněz v rozpočtu, aby mohl dotovat krajskou dopravu ve stejném rozsahu, jaký vyplývá z dlouholetých smluv, které uzavřeli krajští politici v minulosti – a nyní jsou tito krajští politici ANO/KSČM/ČSSD v opozici.… Číst vice »
No že kraj ty peníze nemá asi není tak úplně pravda, když tvrdí, že je chce investovat do autobusových zastávek, že?
Nevím, jsem přespolní… Pouze vidím ty čísla – v minulých letech na dotování středočeské dopravy bylo vydáno cca 25% z disponobilního krajského rozpočtu. https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/07/graf2.jpg
Letos už na dotování středočeské dopravy bude putovat cca 40% z disponobilního krajského rozpočtu.
A změnit např. (soutěží mezi dopravci) tu „dardu“ lze jen obtížně, neboť např. s firmou ČD je uzavřena smlouva do roku 2029 – smlouvu uzavřelo minulé krajské zastupitelstvo hejtmanka paní Pokorné-Jermanová ANO/KSČM/ČSSD – nyní jsou v opozici.
Ono je to celkem zákeřné.
Kolik procent by to bylo v číslech z roku 2020, pokud by na výdajové (ale i přijmové) straně ubylo 32 miliard, ale výdaje do dopravy byly vysoké stejně?
Co je zákeřného na tom, když politik svým voličům přizná, že v rozpočtu došly prachy?
Jasně, že pro politika je snazší přiznat nepříjemnou pravdu, když politik je čerstvě zvolený (takže každý chápe, že za nepříjemnou pravdu ten konkrétní politik fakt nemůže)…
Samozřejme že nějaké peníze kraj má. A chce je investovat tam, kde to dává smysl.
Jako loni…
Nákup „potravin“ za 1,2 milionu, konzultační služby za 68,35 milionů, pohoštění za 8 milionů, cestovné 4,75 milionu, neivestiční transfery do zahraničí 1 milion…
EDIT: Letos, ne loni…
Vaši stručnou analýzu považuju za velmi přesnou. Je vidět, že jste z oboru a do věcí vidíte. Souhlasím se vším a taky tvrdím, že ten hlavní průšvih nás na železnici v kraji teprve čeká. Dobříš nebo Kouřim budou pak v tomto světle pouze úsměvnými epizodami roku 2021.
Z oboru nejsem. Jsem normální cestující (fanoušek cestování vlakem či pohodlným busem, tj. řídit auto je u mě až poslední volba)
A záleží mi na tom, abychom se nerozpadli jako společnost lidí. Protože jestli krachnem jak v Řecku, tak pro většinu normálních lidí zbyde nějaké staré auto, kolo, pěšky popř. maršutky (otázkou je, zda-li v maršutkách v ČR by zavládly taxikářské manýry jako „cinklý“ taxametr).
Třeba otázky např. v Hořovicích, Řevnicích, Dobřichovicích proč byly v celém „městě“ rozebrány autobusové zastávky a proč nejezdí žádné autobusy…
Odpověď: Vaše obec nemá nárok na autobusy, neboť veřejná doprava je dostatečně pokryta vlakovými spoji.
Peněz jsou všude hotové závěje.
Jen v rozpočtu St. k. by se dalo ušetřit nejméně 20 miliard…
Stačí když se podívám na obecní rozpočet. To může být 5-7 milionů jen to hvízdne – za hasiče, knihovnu, a kino. A za jiné různé postradatelnosti.
Tak určitěéé,už dlouho nehořelo,hasiči jsou postradatelní. Idiocie.
To máte pravdu že dlouho nehořelo. Ale řeč je o dobrovolných hasičích.
Ti profesionální jsou v Řevnicích, kam lze i vyhlídkovou jízdou dojet do 10 minut.
Autobus do Prahy je o dost rychlejší. A do Příbrami (okresní město, školy, úřady) by jeden došel pěšky, než by tam dojel vlakem.
Ano, a že těch rychlých autobusů z Rymaně nebo Staré Huti do Prahy a Příbrami jezdí, jen co je pravda.
Stará huť nastupuje 1,2 cestujici max co jsem zažil byli 3. Neplatí to pro víkend.
Vidím na zastávku z okna.
A vidíte že nikoho nevidíte že?
ta Příbram, to je óoobr demagogie. když se musí přes Prahu
To je spíš jen pohled na stav infrastruktury ve „středočeských Sudetech“. Tam kde je přepravní proud není a tam kde přepravní proud není je, akorát tam zas chybí cestující.
No a tam to nikdo nechce zainvestovat. Viz podcast Ing. Pohla. Lokálka na Dobříš, nemá cenu na Prahu, ale na Příbram.
Tak aspoň bude na čerstvém vzduchu.
Co udělat pro to, aby jich tam jezdilo více?
Platit jim? 🙂
To jste řekl vy
a co navrhujete Vy?
Jako obvykle – přestat dotovat autobus…
A proč by tam těch cestujících mělo jezdit více? Oni ten spoj vesměs nepotřebují a těch 73 denně ho využívá už dneska.
Tj. součet za celý den. Některé všední dny to bylo i o cca třetinu horší.
Proč to tak je se nemusí hledat, ono se to celkem dlouho ví. Jen si to fanoušci železnice nechtějí přiznat.
A uz tady zaae blabolite ten nesmysl 73 cestujicich z 1755 sedaček. Po kolikate vas upozornuji ze tech 73 cesrujicich nemuze za to ze tam jezdi takto zbytečně kapacitni souprava????
Mezi mistnimi odborniky je to oblíbené zjednodušování. Počet lidi na pocet sedacek a Kč za km to je mistni mantra těch co nevidi dale nez za prvni statistiku …
Promińte, proč mi nadáváte? Já pouze tvrdím, že jestli mají jezdit „liduprázdné“ vlaky, tak o tom se nemá rozhodovat někde z dálky od stolu, ale ať si o tom rozhodnou místní.
Místní (Mníšek a okolí) se rozhodli, že dočasně budou platit část těch liduprázdných vlaků a zbytek nynějších (liduprázdných) vlaků do Dobříše je z pohledu místních asi zbytečných.
Vyřešeno…
A jaká je tedy vhodná nízkokapacitní souprava s NP částí ?
Pavouk…
Dnes tam vlaky jezdí pravidelně a často, včetně bizarních časů, jako je příjezd ve 2 ráno na Dobříš (o takové nabídce si mohou nechat zdát i mnohá velkoměsta)…
V JŘ tedy zřejmě problém není, pokud by vaše teze platila, tak tam dnes jezdí narvané třívozáky a ne regína s pěti lidma.
To jste měl štěstí na nadprůměrně „přeplněnou“ RegioNovou, když jste viděl že z Dobříše vyjíždí s 5-ti cestujícími… Průměrné využití vlaků, když vyjíždí z Dobříše (v pracovní dny) bylo 4%
S pětiti??
citoval jsem pana „AFO“ … „a ne regína s pěti lidma“
RegioNova má kapacitu cca 80 sedaček – tj. průměrné využití RegioNovy, když vyjíždí z Dobříše, ve výši 4% znamená cca 3 až 4 cestující v celé RegioNově
Myslím, že to byla narážka na způsob psaní. „s pěti“ pomocí se pomocí číslovky píše „s 5“, ne „s 5-ti“.
A jo. No, tak to se omlouvám.
Jak to je správně, prosím. Fakt mě to zajímá. Nehejtuji. Díky.
Pravidlo je jednoduché 🙂 Nepřidávat žádné přípony. Tedy ne „vlak s 15-ti cestujícími“, ale „vlak s 15 cestujícími“.
https://www.pravopisne.cz/2012/02/pravidla-cislovky/#sklonovani-cislic-pomoci-pripon
Díky.
Z takovych Rostoklat jezdi kolik lidi? Nebo resp. kolik procent sedacek zaplni v tech elefantech co tam stoji co půl hodiny? 1%? Nebo vic?
Uz se prosim oprostte od tech od tech statistik bez souvislosti.
Vy jste dobrý (ironie)….. Mě, jako přespolního zkoušíte jesti budu vědět, kde leží Rostoklaty a to v článku, který se týká cestujících z Mníšku pod Brdy a okolí… Jste ožralý, nebo to děláte schválně?
… Jo, tuším, kde leží Rostoklaty (web svepomoci cz tam dělá předvádění stavebních prací pro svépomocé stavebníky)
Jelikož dokážete na netu najit statistiku obsazenosti jednotlivych linek tak nepredpokladam, ze neumite najit jednu obec na mapě.
Uz minule jste zahltil diskuzi pod clankem o lince do Dobříše prispevky o nizkem % využití spojů. Snazil jsem se, jak vidim marně, vysvetlit ze takto zjednodušeně na to nelze pohlížet. Ze ti cestující jaksi nemohou za to ze tam jede zbytečně kapacitni vozidlo a tudíž je % obsazenost nízká. A pro dvojnasobne zvýšení % obsazenosti staci poslat 810.
Prosím pěkně – už se konečně vzbuďte…Celá ta věc vznikla proto, že není dost peněz na dotování současného rozsahu dopravy… A nedostatek peněz se prohloubí v blízké budoucnosti (až se v praxi projeví současná rozhodnutí Babišovy vlády) Takže samozřejmě, že VŠECHNY daňové poplatníky zajímá, když se „vyhazují“ peníze z okna, jako např. na dotování liduprázdných vlaků z Dobříše… Koneckonců, když místní (Mníšek pod Brdy a okolí) sami usoudili, že je nadbytečných 75% současných vlaků z Dobříše do Čisovic v pracovní dny, tak o čem chcete ještě diskutovat??? Pane Výkolejka, běžte nadávat místním do Mníšku pod Brdy, že jsou tak „zlí“,… Číst vice »
Ono trať do Mošnova asi taky nebude kdovíjaký šlágr…
No, položme tu otázku trošku jinak…
Co je potřeba udělat, aby tím vlakem začali jezdit lidi?
Odpovím si sám. Je potřeba zajistit, aby z Dobříše (včetně rychlého přestupu cestujících na autobusy směr Příbram) jel vlak na nejbližší metro cca 35 minut.
Může to současná železnice splnit? Nemůže.
Co by bylo potřeba, aby to mohla železnice splnit?
A nyní je prostor pro vás, diskutující s tím, že příspěvky typu, že lidi tolik spěchat nemusí psát nemusíte, protože je evidentně současná rychlost tohoto železničního spojení neoslovuje…
Kolej podél D4, ne?:) Ze staré tratě pak luxusní cyklostezka.
hlavně přes Cukrák 🙂
35 minut asi neklapne… Praha – odjezd 90 km/h, u vršovických rotund 80 km/h, před Kačerovem 90 km/h, z Kačerova 80 km/h Do Braníka 75 km/h, z Braníka 100 km/h, později 115 km/h Z Komořan 100 km/h, před Zbraslaví 80 km/h, u obce Jarov 75 km/h, ze zastávky téhož názvu 105 km/h. Před Vraným n. Vltavou 60 km/h, z Vraného 85 km/h – přes most 70 km/h Z Měchenic 60 km/h, u Spáleného mlýna 65 km/h Bojov – Bojanovice 80 km/h, nad Čisovicemi 65 km/h Z Čisovic 85 km/h, Čisovice – Rymaně 60 km/h, z Rymaně 65 km/h Z Mníšku… Číst vice »
Takové hezké řešení současného krajského vedení. Vlaky zrušíme, silnice neopravíme aby se rozpadly a nedali použít.
V Praze může bydlet jen Rotschild případně kmotr a ten kdo by chtěl dojíždět má smůlu. Aspoň že za to mohou dvě strany totiž starostové a ODS. Bohužel za ANO lépe.
Prosím pěkně a co je Vám do toho jak rozhodují místní v Mníšku a okolí? Jsou to peníze městského/obecního rozpočtu a jestli zvolení zástupci místních lidí jsou přesvědčeni, že se vyplatí dávat ty miliony, tak co je Vám (a mě) do toho?
To říkám jako přespolní.
Mě u zadele nějaký Mníšek, ale kraj oznámil na 10 000 obyvatel stačí 12 autobusů denně plus vlak 2 kilometry daleko a silnice a se rozpadá, pardón 1 září v sedum ráno začali opravovat silnici na křižovatce k základní škole ( po půl roce urgencí). Tolik ke genialitě kraje a jeho krajského radního pro silnice. Kraj si našel způsob jak z obcí vysát miliony do svého.
Možná se zkuste zamyslet nad celkovou situací ve středočeské krajské dopravě. Subjektivní popis od pana Boreckého je např. zde: https://zdopravy.cz/borecky-nelikvidujeme-verejnou-dopravu-ve-stredoceskem-kraji-neexistuje-zazracne-vychodisko-85876/.
Nejhorší je, že zdražování bude i v dalších letech. Až se v praxi projeví nynější rozhodnutí Babišovy vlády – ECTS brzo a všude, změna napájení = část nynějších středočeských CityElefantů bude nutné nahradit… A to budou obrovské peníze… Které půjdou z kapes cestujících.
doporučuji nespoléhat jen na vysvětlení pana Boreckého….
Tak evidentně nemá konkurenci… Jeho předchůdce – pan krajský radní pro dopravu 2016 až 2020 František Petrýl (ANO) – o středočeské regionální dopravě mlčí jako „zařezaný“… Přestože tento pán Petrtýl je krajských zastupitelem ve středočeském kraji (Hnutí Akce Nespokojených Občanů)
A na čí vysvětlení ještě máme spoléhat? Snad ne na Havlíčkovo?!
Pan Havlíček žádné řešení nemá. Minutu po uzavření volebních místností jej přestanou lokálky zajímat.
Ono je bude potřeba nahradit stejně, jsou už za polovinou životnosti a to, že si někdo myslel, že ušetří, když nepořídí 671 místo 471, je smutné, ale i Alva Edison s DC moc pohořel. Mimochodem škodlivost AC ukazoval také na slonech . 😀
Jakože je stejné, kdybych musel měnit pračku každé 3-4 roky, namísto nynějších 7-8 let? Bavím se o choupek lepších modelech praček, než je naprostý low-end…. IMHO v rodinné peněžce ten rozdíl je vidět docela dost.
Takže ohledně pračky i když je to OT. Gorenje z roku 1971 vydržela 23 let, Gorenje z roku 1994 vydržela 10 let . Gorenje z roku 2004 vydržela 8 let. Gorenje z roku 2012 vydržela 6 let, teď máme Gorenje z roku 2018, takže jsem zvědav zda vydrží aspoň těch 6 let. Obdobné je to i se ŽKV, parní lokomotiva jezdila s občasnou úpravou klidně 80 let (434.2), paňťák 451 jezdil 54 let, Ešus 471 bude rád, pokud jeho provoz bude 35+.
Měl jste si vzít na pomoc srovnání telefonů. 🙂
Tesla Stropkov s vytáčecím cifrplátem vydržela v kanceláři na stole 18 let, kolik vydrží např. současný kapsonosný Samsung?
Pračka nebyla můj nápad. U těch telefonů je spíš zajímavé, to jak by se někdo tvářil v roce 80, že za čtyřicet let bude telefonem natáčet video a fotit. Obdobně to je u té dopravy. Pokud nějaká za 40 let bude, bude muset být úplně jiná než dnes a to včetně budoucích ŽKV.
To je zajímavá otázka…s jakou nadčasovou výbavou se budou dodávat vozidla od Siemensu, Pesy nebo Bombardieru za 20 let…
Mě vydrželo Lenovo 4,5 roku.
U nás máme Tatramatku…dodnes funkční.
Tenkrát nebyla produkce „kurvítek“ ještě tak rozvinutá, jako v současné době.
prosím vás pěkně,Praha a nejbližší okolí půjde pod 25 kV stř nejdřív někdy okolo roku 45-takhle to má nalajnované Správa železnic. A to 471 budou už spíš na konci své životnosti.
A napadlo vás někdy že ta firma která tu silnici opravuje má jinou práci a volný termín bohužel až toho 1.9?
A co trať 076, kde má dojít k určitému zachování provozu?
Za kolik, soutěžilo se to nebo zůstává Jermanky 114Kč netto za kilometr šukafonu?
Jakých 114 Kč/km? Já se dočetl o 131 Kč/km (a firma ČD inkasuje jízdné od cestujících … např. na rozdíl od Jihomoravského kraje, kde jízdné z busů/vlaků inkasuje Jihomoravský kraj, nikoliv dopravce)
Mluvím o smouvě, kterou na 10 let, tj. do roku 2029 uzavřela s firmou České dráhy ti středočeští krajští politici, kteří už jsou v opozici, tj. ANO/KSČM/ČSSD včetně paní Pokorné-Jermanové.
https://zdopravy.cz/az-50-milionu-na-pokuty-rocne-stredocesky-kraj-ukazal-smlouvu-s-ceskymi-drahami-37389/
Tak ono kdyby tržba nešla ČD, tak bude platba za km vyšší.
Přesně tak.
A kolik by to hlavně bylo při požadavku pouze klimatizovaných motorových vozů – ale zároveň bez požadavku na průvodčí.
To by třeba mě ohromně zajímalo…
Jo o té smlouvě jsem mluvil, díky za opravu. 🙂
A netto vztah (jízdné ve prospěch dopravce) je v IDS vtipný, rozpočítávat kolik s kterým dopravcem sem projel s krnačkou (litackou).
Jak jinak poznat jaký je každodenní skutečný zájem cestujících? Aby šlo přiměřeně změnit kapacitu dotované dopravy?
Pokud dotovaný dopravce vybírá jízdné ve starší (už ekonomicky odepsané) technice, tak jak poznat SKUTEČNÝ zájem cestujících… dopravce si ty data ponechá, např. kvůli konkurenci.
To bylo řečí, že o vlak nemají obce a lidé zájem. Starostové a Piráti umí z obcí vytáhnou peníze. 💸
Tak obce klidně zájem mít mohou, jaký zájem mají cestující, to je vidět v dopravních průzkumech.
Copak v průzkumech…ale když se člověk sveze opakovaně v různé doby – to je validní údaj…
No zrovna dopravu má pod palcem ODS a tohle je typické řešení ODS. Kraj potřebuje peníze na operativní leasing na 40 aut která ani nedokáže využít a složitě hledá která krajská organizace je schopná auto aspoň minimálně využít.
Netuším jestli je to pravda, ale!!! Jak Váš názor souvisí s tím, že vlak, když vyjíždí z Dobříše je využit ze 4% (tj. jeden cestující na 25-ti sedačkách)? Když se sečtou všechny vlaky z Dobříše za celý den, tak v průměru ve vlacích z Dobříše za celý den bylo 62 cestujících, přičemž součet kapacity všech vlaků za celý den byl 1755 sedaček.
Ty samé vlaky, když vyjíždí z Mníšku je využito na 6%
Jde o průměr z dopravních průzkumů za březen, srpen, říjen 2019 v pracovní dny.
zde je ten dopravní průzkum, který byl v 2019 prováděn za krajské vlády ANO/ČSSD/KSČM – po volbách v roce 2020 už skončili v opozici
https://www.idsk.cz/resources/Anal%C3%BDza%20vyt%C3%AD%C5%BEen%C3%AD%20trati%20210.pdf
Pan Kupka z ODS má v gesci krajské silnice; VHD má na triku pan Borecký ze STAN.
https://www.kr-stredocesky.cz/web/urad/home/-/blogs/stredocesky-kraj-ma-rozpocet-na-rok-2021
Pro rok 2021 je rozpočet sestaven ve výši příjmů 31 936 641,20 tis. korun a ve výši výdajů 33 145 395,20 tis. korun.
To by kraj uštřil těžké peníze, kdyby nepořídil žádné auta…
Rozlišoval bych „průtokové“ peníze, o kterých krajští politici fakticky nerozhodují. Rozpočtem pouze protečou např. na mzdy učitelů na středních školách…
Důležitá je pouze ta část krajského rozpočtu s penězi, se kterými skutečně disponují… A to je řeč o miliardách ročně – laicky odhaduji.
A tam se dá šetřit velmi snadno…
Obce mají zájem zejména emoční, protože jde o „jejich trať“. Ale jsem zvědav, jak budou občanům vysvětlovat, že neopravili nějakou místní komunikaci či chodník proto, aby zaplatili takřka zbytečné vlaky. 🙂
Obecní silnice bývají ve výrazně lepším stavu než ty krajské. A když je to moc okaté kraj si najde řešení jak obec potrestat, třeba zrušením vlaků.
Jo jasně, největším zájmem kraje je kontrolovat stav obecních silnic a trestat je … zastavením vlakové dopravy, kterou skoro nikdo nejezdí. Počet cestujcících není argument.
Prosím pěkně – my přece známe metodu jak získat odpověď. Jmenuje se to městské/obecní volby (budou v roce 2022)…
Obvykle místní dobře vědí jestli jim vyhovují priority na co se vydávají peníze konkrétní obce/města…
Takže za mě uzavřeno. Jako přespolní, nechci „kecat“ lidem z Mníšku a okolí do jejich městského/obecního rozpočtu.
Za rok jsou komunální volby, takže se ukáže, jestli se z toho v obcích stane téma.
Tak starostka Mníšku je (spolu)předsedkyně Zelených že. Proti gustu, žádný dišputát…
Hlavně jestli teď Středočeský kraj opraví ty svoje silnice, když tolik ušetřil, jsou asi nejhorší v republice.