Mníšek a okolní obce se složily, aby vlaky jezdily celý rok až do Dobříše

Regionova v Mníšku pod Brdy. Foto: Mnisek.czRegionova v Mníšku pod Brdy. Foto: Mnisek.cz

Provoz zůstane zachován i na trati do Kouřimi.

215 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ZBmaster

Třikrát hurá… Od zavedení EURO 7 se bude poptávka po hromadné dopravě zvyšovat.

Jan

Ano, ale budou ji zajišťovat elektrobusy místo motoráků, které žádné Euro nemají.

jan

To tu evropskou unii radši lid rozpráší.

Axel

Nevšiml jsem si, že ve Švýcarsku je levnější ježdění autem, ono totiž se náklady na paliva zvyšují zejména proto, že ceslovětově narostl počet obyvatel kterých chce stejný životní standard jako my v Evropě/v USA … A nezkoušejte na mě primitivní argument že na uhlí přece auta nejezdí… Jo, jenže v praxi je vyzkoušené, že jednotlivé druhy paliv jsou na sebe do určité míry cenově navázány = při navýšení poptávky po nějakém náhradním palivu dojde k jeho postupnému zdražení (viz štěpka). Viz zásadní faktor proč už před lety fakticky skončilo rozšiřování těžby hnědého uhlí směr Litvínov – prostě by vytěžené uhlí… Číst vice »

xyz

Pořád ale zůstává na stole otázka, co tedy po tom roce 2025, má-li být brán vážně tento termín coby zavedení výhradního provozu pod ETCS. Zavede se to du šukafonů, které budou jezdit z Peček do Kouřimi či z Benešova do Trhového Štěpánova? Či tam bude od té doby jezdit něco novějšího, ale většího/dražšího?

Vojtěch Suchan

V roce 2025 už snad bude do Kouřimi jízdní doba 25-27 minut a rs1. Uvidíme, co se podaří.

Axel

Zkuste např. zdejší web, stačí kliknout na tagy pod článkem

Nové vlaky chtějí na linky z Prahy směr:
Kralupy n. Vltavou
Kladno
Rudná – Beroun – Rakovník

Uvolněné CityElefanty (po modernizaci) směr Lysá nad Labem.

Nepříjemnou stránkou je ale zvýšení nákladů: „…zavedení ETCS a nových souprav tuto cenu zvýší na cca 160 – 230 Kč/km.“
https://zdopravy.cz/dokument-stredocesky-radni-vysvetluje-proc-resi-omezeni-dopravy-na-lokalkach-81655/

xyz

To je ale výčet úplně jiných tratí než těch, kde mělo dojít k zastavení či omezení osobní dopravy.

Axel

přece z toho vyplývá odpověď, ne? Už letos došly prachy na dopravní dotace ve středočeském krajském rozpočtu … Takže řešením bude kombinace:
– zdražování jízdného
– zavádění lepších služeb aby nalákali solventní cestující (kteří se nyní vozí ve svém autě, které si řídí)
– proškrtání jíízdního řádu
– a ve většině případů taky konec souběžné dotované dopravy

A tohle +- čeká nás všechny, neboť peníze na dopravní dotace dojdou i v dalších krajích, až se v praxi projeví nynější rozhodnutí Babišovy vlády….

Gwann

pokud se SZ a MD celkem rychle neprobere, tak je nutné nějak řešit alespon stanice na koridoru. prostě ETCS v Peckach, Kolíně, KH, většině pražského uzlu, Brně, Olomouci, a všude možné jinde nebude vyhradni…alespoň nějakou dobu

a někde asi bude třeba i obecně posun zavedení této hydry, aby se úplně nezastavil provoz.

Leinad

Tratí, kde běží LS a ETCS zároveň, přitom to ETCS ani není „zkušební“ už pár v provozu je.

PvvS

Utrum. Obce nebudou vysoký ceny za starý 810 a deriváty.

-DM-

Autorovi nestranná žurnalistika asi nic neříká, ten poslední odstavec je hodně tendenční (píšu jako osoba nepodporující Havlíčka a ANO)

Axel

Promiňte, ale autor má naprostou pravdu, když píše o nesmyslných řečech, kdy z ministerské kanceláře v centru Prahy by chtěli diktovat místním v Mníšku/Dobříši a v okolí. Vždyť rozhodnutí lidí z Mníšku a z okolí je totální popření „slibotechny“ pana Havlíčka … V pracovní dny zůstane 25% vlaků Dobříš-Čisovice (od Čisovic směr Praha žádná změna) plus navýšení busů (předpokládám)… Zbývajících 75% vlaků Dobříš-Čisovice sami místní chtějí zrušit. Připomínám, že pan Havlíček bydlí v Mníšku pod Brdy… Prostě totální blamáž, asi pan Havlíček je v totálním předvolebním rauši: „nikdo Vám nemůže zajistit tolik, kolik já Vám můžu naslibovat“… Přitom, kdyby skončilo… Číst vice »

Petr

Už když se ta 210 objevila v návrhu omezení a ještě ke všemu počet cestujících nebylo možné považovat za mizivé číslo, tedy oproti těm zbylým lokálkám. Tak jsem upozorňoval, že to nemá dobré řešení, ať již dojde k zastavení provozu, nebo jeho zachování. Nechápal jsem proč to nešlo řešit až v dalších vlnách omezování, ale před volbami. Možná to byl záměr, , pak se ale zřejmě povedl.

Axel

Jestli to Borecký a spol. dělají správně, to rozhodnou voliči ve středních Čechách = nejbližší (krajskéú volby budou v roce 2023. Já jako přespolní jim do toho jejich volby nemůžu „kafrat“. Akorát jsem upozorňoval na absenci přesných informací v diskuzi o lokálce z Dobříše. Takže jesti v mém kraji dojdou prachy, tak jak došly prachy ve Středočeském kraji (po letech vládnutí partajemi ANO/KSČM/ČSSD), tak budu mít jasný názor koho budu/nebudu volit v krajských volbách v mém kraji. Pokud jde o načasování diskuze … je OK. Neboť si nemohli vybrat jiný čas než před volbami (leda strčit hlavu do písku, jako… Číst vice »

Petr

V předvolební době se špatně obhajují ekonomické zájmy a převládají ty emoční. A ano chybí už letos a proto toto omezení, nemůže stačit. Ostatně o tom, že nově bude za dopravu platit 500 obcí, skoro žádná veřejná diskuse neprobíhá a prakticky to zapadlo, přitom tam bude to gró na zajištění chybějících financí. Pak jsou omezení na tratích 220,124 a 110 která jsou ponechána na druhou vlnu.

Axel

Jsem pro, ať si v regionech rozhodují o regionálních věcech… Ministerstvo dopravy by mělo být akorát odborným místem, které na vyžádání poskytne radu, když se obce/města/kraje navzájem mezi sebou nemůžou dohodnout.

Je zajímavé, že spoustu roků několik obcí na Šumpersku v klidu a v pohodě provozovalo páteřní železniční linku… A měli k tomu navázánu místní dopravu… A nikdo zvenčí (např. z ministerstva z Prahy) jim do toho nekecal, kolik vlaků denně a kdy má jezdit…

Už aby nastoupil někdo poctivý/normální na ministerstvo, až skončí nynější vedení: „Faltýnek pozdravuje“

axon

ve středočekém kraji prachy nedošly, jde jen o tendenci se zviditelnit, ty úspory by stejně nebyly takové jako na papíře a stačí si odpustit nesmyslné projekty podpor různých ex-festivalů a stavění rozhleden na každým vršku 🙂

Axel

Máte pro své tvrzení konkrétní důkazy??? Tj. prosím dokažte, že to co uváděl Borecký je čistá lež

Ještě to zopakuji po třetí: důkazy, prosím.

-DM-

To nemá se zasazováním do kontextu nic společného. Ale když vezmu v potaz, že fungujete jako hlásná trouba Boreckého, tak pak se není čemu divit.

-DM-

A evidentně ten názor nemám jen já, dole v diskuzi se objevil podobný příspěvek mému, který si též stěžuje na nevyváženost a tendenčnost příspěvku.

Marian

S velkým politováním musím říci, že souhlasím a bohužel mne pan Sůra zklamal. ANO fakt nemusím, chápu i nenávist vůči Babišovi, ale objektivní zpravodajství by mělo být osobních názorů prosto.

xyz

Koridory se rozpadají (pozn. určitě ne všechny) leda tak Dobré správě, ne ministrovi.

Ať koridory, či lokálky, jsou ve správě pořád jedné a té samé Dobré správy.

Jo, objednávka je různá u regionálních vlaků (kraje) vs. u rychlíků + závazkových expresů, ale zdaleka ne všechny z uvedených jezdí po „rozpadajících se koridorech“, resp. jejich objednávka ani s rozpadlostí tratí nesouvisí.

Petr

Tak i když souhlasím s tím že 171 je ostuda, nesouhlasím s tím, že se koridor na 171 rozpadá. Tam totiž ještě po 30 letech nebyl realizován. A to jen díky slibům na tunel. Ostatně pan Borecký měl přednést priority v železniční dopravě, Středočeského kraje, nevíte zda tam byl Tachlovický tunel, nebo dokončení koridorizace 171?

xyz

Navíc, stav t-171 není ani tak otázkou peněz (a jejich případného přesunu od MD k Dobré správě), ale jednak tedy té chiméry tunelu + dále různých „zdržovačů“ (i když nedovedu posoudit, jaké reálné zdržení je způsobeno např. černošickými spolky a jaký vliv na tom mají úřady neschopné se s těmi připomínkami vypořádat).

Petr

Bohužel , ostatně to, že nejsme schopni postavit smysluplnou trať v nové stopě, přispívá i k tomu pění na lokálkách. Protože zrušit jde doprava i samotná trať ale postavit novou to si nikdo nedokáže představit.

Daniel Jablonecký

Ten koridor je tam od chvíle, kdy se koridory vytyčovaly (tedy někdy od počátku 90. let). Nepleťte si koridor a zrekonstruovanou trať v trase koridoru.

Petr

TKŽ je je označení pro hlavní, modernizovanou železniční trať s maximální rychlostí 160 km/h

Daniel Jablonecký

Koridorem se rozumí plocha vymezená pro umístění vedení dopravní a technické infrastruktury nebo opatření nestavební povahy [§ 2 odst. 1 písm. i) stavebního zákona].

Petr

Jinak stavba koridorů začala v srpnu 1993 v úseku Úvaly – Poříčany

Daniel Jablonecký

Nikoli stavba, ale rekonstrukce. Jinak ano, rok 1993 souhlasí.

rozinka

To sice ano, ale před voličem je za činnost Dobré správy odpovědný ministr dopravy. A zrovna některá části prvního koridoru jsou v takovém stavu, že už se musí opravovat a to ještě první koridor (jeho modernizace začala už v roce 1993) není dodnes hotový.

xyz

Však proto se znovu opravuje = Dobrá správa snad tedy činí dobře.

Ale stejně tak Dobrá správa má za povinnost udržovat všechny tratě, včetně např. tratě směr Dobříš, což také činila (však proto jsem psal, že není rozdíl v hlavním koridoru vs. např. dobříšské trati v té věci, že obojí je pod Dobrou správou).

Marcel Štancl

Nejvíce to odnesou obce na hranicích krajů Třeba Varnsdorf nebo Rumburk! Tam to nechce financovat Ústí nad Labem ani Liberec. Ať zafinancuje kdokoliv jen ne my.

Svojsin

Na Rybniste – Varnsdorf už nemá vlak co dělat. Je to dávno nahrazeno.

xyz

Ale Rybniště – Varnsdorf je vnitrokrajská linka. 🙂

Svojsin

To byl příklad z oblasti:-)

Marcel Štancl

Vlak tam nemá co dělat? Tak to jsme opravdu rozvojová země, děkuji za upozornění.

Svojsin

Os v relaci Ryb – Varnsdorf? Ne, nemá.

Zyx

No zrovna Varnsdorf je obsluhovan po dohode Libereckým krajem (dokonce tam jsou snad I zony libereckého krajskeho tarifu – jezdi tam řada lidi do skol a hlavne do prace, coz ma pro Liberecký kraj vyznam), hornoluzickym dopravnim svazem (Sasko) a samozrejme take Usteckym krajem.

Takze nastesti Cesky Karabach tento problem nema, zato må mnoho jinych problem.

Lukáš

Zásadní problém je že si každý kraj financuje své . Momentálně jsou některé tratě nesmyslne rozděleny na hranici kraje a lidé nesmyslne přesedání. Tento model je špatný . Kdyby byl každý kraj velký jak půl republiky bylo by to něco jiného. Z hlavních trati se okolo velkých měst stavaji v podstatě tramvajové tratě co je tam vlaku a někde i díky rychlostem která se za sto let nezměnila vlak nemůže konkurovat.

Axel

Možná jste si spletl diskuzi.
Neboť Váš názor vůbec nijak nesouvisí s rozhodnutích místních – (z města Mníšek pod Brdy a obcí v okolí), že je zbytečných zhruba 9 z 12 vlaků (tj. 75% současných vlaků), které v pracovní dny jezdí těch cca 20 km mezi Dobříš a Čisovice

Radek Janata

To rozhodnutí nemusí znamenat, že považují spoje za zbytečné, ale jednoduše to, že na víc nemají peníze.

Axel

Jestli platí, že krom dotovaných busů bude v budoucnu (dočasně) jezdit i 25% dotovaných vlaků… tak opravdu je zbytečných 75% nynějších vlaků z Dobříše v pracovní dny – myslím z pohledu místních v městě Mníšek p. Brdy a okolních obcí.

Těch průměrných 73 cestujících ve vlacích za celý den, mluví za vše celkem… Mluvím o součtu cestujících ve všech vlacích, když vyjíždí z Dobříše (součet celkové kapacity těchto vlaků za celý den činí 1755 sedaček). Dle dopravních průzkumů za březen, srpen, říjen 2019.

Vyřešeno…

Daniel Jablonecký

Teď to bylo pod tlakem, tak obce zaplatily. Mezitím si provedou analýzu a až zjistí, že na jednoho cestujícího doplácejí hodně přes 100 Kč, půjdou od toho. On to je totiž nesmysl bez ohledu na to, kdo ho platí.

Axel

Nechal bych rozhodnutí na místních… Určitě si místní lidi ohlídají, jestli jejich radní obrací aspoň dvakrát každou korunu… Naproti tomu z půlministerského křesla z centra Prahy to asi nelze vyřešit, nechápal jsem nikdy proč pan půlministr se pouštěl do něčeho tak předem prohraného jako byl páně Havlíčka pokus místním lidem „diktovat“….

Třebas se lidem v Mníšku povede vymyslet jak nalákat další cestující do hromadné dopravy. Zvláště jestli půjde o dobře platící cestující, kteří jsou ochotni zaplatit za to, že neriskují zpoždění v busu na výpadovce z Prahy na jih (Strakonická ulice)…

ABC

jo, Interpici by jim mohli zavézt!

medical examiner

Změnit některé Os v Sp by pro začátek mohlo stačit 😀

xyz

Tratě do Dobříše i do Kouřimi jsou plně vnitrokrajské (resp. v případě Dobříše vyjma hranic hl. n. Prahy, ale tam nikdo nic neruší).

medical examiner

Tak tak…
Třeba Praha hl.n. – Radotín…

libor

nojo z cizího ( veřejných peněz) krev neteče… tak proč ne nepropálit…

Radek Janata

U malých obcí mají zastupitelé k voličům velmi blízko. Věřte, že pokud by to místní lidi nechtěli, obce by nepřispěly.

Daniel Jablonecký

A už jim to někdo přepočítal na jednoho cestujícího? To by teprve byly zajímavý čísla.

medical examiner

Tak spočítejte linky 633 a 637.
Na kilometry je to laciné, ale na cestujícího to bude hodně drahý rozvoz vzduchu…

Axel

Tak si to shrňme. Od Čísovic do Prahy žádná změna a ani nebude žádná změna o víkendu. Od Čísovic do Dobříše (tj. zhruba 18 kilometrů, neboli zhruba 30% z celkové délky linky 65 kilometrů) budou změny: Jezdí 12 až 13 párů vlaků (12 tam, 13 zpět). Od roku 2022 zůstanou 3 páry vlaků (2 ranní, 2 odpolední plus ještě jeden). Rozhodli si o tom místní z Mníšku a okolí po dohodě s krajskými politiky. Za těch 6 vlaků v pracovní dny (3 tam a 3 zpět) budou platit, odhaduji, cca 3,5 milionu Kč Předpokládám, že se nezměnil plán na posílení… Číst vice »

Ondřej

Tohle není novinařina, ale ten konec je novinářský hnus! Ministr dopravy nemá řešit dopravu? Už jenom pro tyhle novinářský ublížence doufám, že to kraji finančně pokrátí…

Karl vB.

Problém s pochopením textu???

Axel

Tak ono o něčem svědčí, že v koncové části linky (směr Dobříš) činí aktuálně oznámená redukce vlaků z Dobříše do Čisovic v pracovní dny cca 75% (přechodové období do cca roku 2022)… O redukci rozhodli místní politici (z Mníšku p. Brdy a okolí)… Čím to, že z „půlministerského“ křesla z centra Prahy si dosud nikdo nevšiml že vlaky u Dobříše jezdí téměř liduprázdné??? Žeby proto, že rozhodující lidé asi měli „jiné starosti“ = „Faltýnek pozdravuje“ (a jiné viz zbytek prostějovské party jako např. Radim Fiala od Okamury)…. Z Dobříše, když vlak vyjíždí jezdil vytížen za 4%… tj. za celý den… Číst vice »

xyz

Regionální doprava je úlohou jednotlivých krajů, nikoliv ministra dopravy.

Axel

Ministerstvo dopravy by mělo mít úlohu tam, kde se kraje nedokážou navzájem domluvit… Např., aby byla jednotná aplikace v mobilu na nákup krajských jízdenek ve všech krajích… Nebo aby jednorázová přestupní krajská jízdenka, platila ve všech krajích = myslím jízdenku pro potřeby člověka který nejezdí rutinně v příslušném kraji)… Např. kdyby něco jako Univerzální jízdenka – platná na jižní Moravě – existovala i v jiných krajích – akorát by se lišila její cena v jednotlivých krajích, podle toho jak by se jednotlivé kraje rozhodly… Takže přespolní cestující v jiném kraji by nemuseli obsáhle študovat podmínky té či oné jízdenky, ale… Číst vice »

medical examiner

Ale dopadne to tak, že bude předplatní jízdné podle tratí, bez ohledu na kraje.
Praha – Rokycany? Olomouc – Rýmařov? Hulín – Břeclav? – žádný problém…

Axel

Já mluvím o celém „integrovaném dopravním systému“ příslušného kraje, prostě busy, vlaky, parkoviště pro přestup atd.

Nevím, proč furt dokola se tváříte, že existuje pouze vlak.

medical examiner

Tramvaje a veřejné autobusy tam budou taky.
Ale ostatní autobusy tam nebudou, aby se nedělala vlakům konkurence.

medical examiner

Zatím ano…

121065

Ve 3:36h ten vlak musí být přímo narvaný. Zase vyhozený prachy. Tak se nemají přípražáci stěhovat za Prahu, když pak musí dojíždět.

Jirka

Krásně se to do Prahy dospíte a v práci jste jako rybička.

medical examiner

A kde? V kanceláři za stolem?

Kalanis

Hláška je špatně. Otázka totiž má znít, proč jsou jisté pracovní příležitosti koncentrované do měst typu Prahy a nejsou rozházené? Pak by nebylo potřeba dojíždět na jedno místo.

ABC

no a jak byste si to rozhazování představoval? Umístěnkama pro podnikatele?

Axel

Třeba by bylo fajn, aby na úřadech bylo možné nahlížení do spisu – na dálku, nikoliv osobně. Pro ty, kdo neví o čem je řeč. Úřad zahájí nějaké řízení (bud kvůli podané žádosti nebo proto že úřad musí zahájit řízení sám od sebe). Úřad osloví dotčené lidi, firmy = že jsou účastníci řízení a obvykle mají právo se vyjádřit (nebo musí něco udělat)… S tím, že detaily čeho se týká řízení je ve složce na úřadě… Nahlížení do spisu nyní funguje tak, že člověk musí dorazit v provozní dobu úřadu na ten konkrétní úřad a to po předchozím infu příslušnému… Číst vice »

Petr Šimral

Zajisté jste zaznamenal i rozvoj platformy MS Teams. Naprosto perfektní nástroj, okamžitě jsme si na něj zvykli. Porady zcela v pohodě dnes máme denně á 30 minut, nikoliv jednou týdně á hodina prezenčně. Nicméně mě velice překvapilo, že třeba projednávání různých staveb na železnici, jichž se také zúčastňuji sice okamžitě přešlo na Teamsy, ale dnes už je zase snaha je dělat prezenčně. Přemýšlím, co k tomu koho vede? Snaha vypadnout z pracoviště? Cesťák? Dnes už to není neschopnost si představit, že by to mohlo fungovat… Zatím se ještě zachovává i možnost Teamsového připojení, nicméně bojím, bojím, že bude snaha to… Číst vice »

Marian

Tak s tímto naprosto a bezvýhradně souhlasím a fakt se děsím toho, že se různé „kovidové vymoženosti“ zase zruší bez náhrady. Jestli je za tím snaha lidí, kteří mají firemní cestování v popisu práce a snaha výletovat větší, jak práce a její výsledky samotné netuším …

Axel

Petr Šimral – jo, Teams jsou v pohodě na rutinní i mimořádné sešlosti…

To samé sdílené dokumenty, na kterých pracuje víc než jeden člověk = podklady na jednom místě, takže odpodá takové to „bordelářství“, když někdo kdo trpí nepořádkem na stole, omylem některým v týmu/dodavatelské řetězci předával neaktuální podklady.

medical examiner

On to jistě zaznamenal.
Ale úřednímu šimlu trvá všechno půl věku…

Axel

Na úředníky si většinou nemám proč stěžovat… U nahlížení do spisu na dálku (to co dnes chybí) totiž brání, že neproběhla novelizace zákonů – zejména chybí novela zákona 500/2004 Správní řád.

Čili „flákaly“ se Vlády (Babišova, ale taky Sobotka vláda to už mohla navrhnout)… A k této užitečné změně by bylo potřeba hlasů volených politiků- zejména je důležitý názor poslanců/poslankyň.

Kalanis

Ano, největší bordel vzniká ve Strakovce a ve Sněmovní.

Petr

Dnes už jsou jin prostředky. Ostatně teď do nich budeme lít 3 miliardy euro v dotacích na rozvoj venkova.

Karl vB.

V Německu jsou některé státní úřady s územní působností záměrně dislokovány mimo správní centrum, někam po blízkém okolí.
1. Podpoří to zaměstnanost v místě
2. Je tam nižší nájemné
3. Nemáte takový problém zaparkovat auto, pokud tam musíte něco osobně vyřídit.

ABC

A v tom místě budou zaroveň i kvalifikovaní lidé pro ten úřad nebo tam budou dojíždět odjinuď a ještě k tomu tam budou nuceni dojíždět auty i klienti? Že se tam zaměstná místní údržbář a uklízečka zase toho tolik neřeší. Státní správa a samospráva většinou funguje ve svém a ne v nájmu.

Petr

Ano, tím totiž řeší rozložení zatížení sítě.

Karl vB.

Kde berete tu jistotu, že na kancelářskou práci mají kvalifikaci pouze lidi bydlící v centru?
Ignorujete fakt, kolik vysoce kvalifikovaných (a movitých) lidí v Česku bydlí mimo velké město a denně musejí do správního centra dojíždět, protože se tam vše koncentruje.

medical examiner

A teď si vemte že by jste měl v okresním městě (netuším kde bydlíte) pouze 1 barák a v něm 2 úřady.
Hygienu a správní úřad – občanky (a v nich i řidičáky, techničáky atd.), víza, stavební povolení atd.. A ještě okresní soud.

idk123

tak ten tam bude kvůli vlakovým četám, lepší než Sv

Hodně štěstí

Takže jízdní řád vlastně jako noty na buben.

AFO

Tím v 3:36 z Dobříše jsem párkrát jel, ve čtyři staví v Mníšku, zkrátka ideální spoj pro ministra Havlíčka, který by jim mohl hned po svém brzkémprobuzení vyrazit z domova do práce do Prahy…
Škoda, že jsem ho tam nikdy nepotkal, člověk by řekl, že když mu tak na lokálkách záleží, tak je bude i využívat…

rozinka

No jo, ale kdyby tímto spojem jel, tak do práce dorazí výrazně později než jeho šéf z Průhonic a to by taky bylo špatně.

Axel

Já myslel, že šéf pana Havlíčka – „Faltýnek pozdravuje“ – je z Prostějova.

ABC

Takže Dobříš je buide mít fakticky zadarmo? Dobře oni 🙂

Novomír

Tak třeba by mohl vlak obracet ve Staré Huti. Aspoň by mohl krátit případné zpoždění.

ABC

Tak Regionova může, ne?

Novomír

Přesně tak. Jestli bude jízdní řád stejný jako letos, tak by mohla být poznámka – do Dobříše zajíždí, jen pokud zpoždění bude menší než 5 minut 🙂 .

Petr

Bacha na ně, už dali na náměstí asfalt, který chytal automobily, jako mucholapka. 😀

medical examiner
Jelen

Samozřejmě že provoz vlaků na Dobříš smysl má. Podél trati je několik obcí, které vlak využívají. Ale když bude jezdit 3x nebo 5x denně, tak zájem zcela bez pochyby razantně poklesne. Kdy už těm „optimalizátorům“ dojde, že aby byla VHD atraktivní, tak musí jezdit pravidelně a často? Jízdní řád jak noty na buben je vždy špatná cesta.

Axel

Jakože se děsíte, že z Dobříše bude jezdit míň lidí než těch průměrných 73 cestujících za celý den? Mluvím o součtu cestujících z Dobříše za celý den, který připadá na součet kapacity všech vlaků za celý den

Tj. 73 cestujících na 1755 sedačkách – dle dopravních průzkumů z roku 2019. A to se vyplatí !!! (ironie)

Jelen

Otázka je – proč jich tam jezdí tolik? Co udělat pro to, aby jich tam jezdilo více?
Ta čísla ale taky nejsou úplně 100% vypovídající, ono totiž to využití obvykle bývá nerovnoměrné. Některé vlaky jsou využité málo, některé naopak hodně. Tak je to všude.

MRC

Zrychlit trať. Spolužák z Mníšku ani nepřemýšlí nad vlakem a rovnou sedá do Busu protože je neporovnatelně rychlejší. A o to méně nad tím uvažuje, protože Regionova

Axel

RegioNovou jsem jezdil (a když není zbytí, tak jedu i nyní). Důležité je znát které jsou nejhlučnější místa v té konkrétní RegioNově. Anebo špunty do uší.

Pája

….když není zbytí… tak to máme stejné. Někde v ČR začal jezdit jiný dopravce s jinou technikou a je to o něčem jiném. Chápu, že Žraloka do každého spoje nikdo neprosadí, ale s Regiohnátama nebo dokonce 810 se fakt nesmí těm číslům divit.

Axel

Já prostě nezavrhuji RegioNovu. Na cestování třebas 30 minut je to OK… Akorát nezapomenout na ty špunty do uší, pokud konkrétní RegioNova bude nadprůměrně hlučná v celém interiéru.

Karl vB.

Jo, do 30 min. souhlas.
Z Dobříše do Prahy je to bohužel 3x tolik. Pokud byste si měl této atrakce užívat denně 3 hodiny, 5 dní v týdnu, brzo vás to omrzí a budete hledat jiné, smysluplné řešení.

Leinad

Jenže S88 není na cesty z konečné na konečnou.

Jelen

Ano, přesně tak, zrychlit trať. Samozřejmě pro dojíždění z Mníšku do Prahy to není, o toho jsou autobusy. Ale pak jsou taky lidi, kteří bydlí nahoře nad městem u nádraží a ti to mají na autobus daleko. I ti mají nárok na to se dostat do Prahy i do Dobříše. A když mají vlak, tak je to pro ně jedině dobře, protože nemusí řešit věčně ucpanou D4 a Strakonickou, navíc jim ten vlak jede bez přestupu do centra Prahy i do Vršovic a na další místa v Praze. Autovus je doveze jen na Smíchovské nádraží, kde nic moc není a… Číst vice »

percula

A to se z Hlavního nádraží či Vršovic nemusí? Málokdo mimo držitelů rezijek má to štěstí že pracuje na nádraží. Když jsem s ním občas jel tak jsem ve Staré Huti nastupoval sám a většina spolucestujících vystupovala v Krči. Ještě zkušenost Víc lidí než v Mníšku nastupuje zastávku za ním myslím že má jméno Rymane.

Rudolf Tuček

Z Mníšku pod Brdy je do Rymaně skoro stejně daleko jako do Mníšku na nádraží.

Gargy

Zrychlit trať kardopadne…ta Regina není tak hrozdna

Axel

Vzhledem k letošnímu nezbytnému zdražení středočeských předplatních jízdenek o 19% si taky nemyslím, že RegioNovy z Mníšku jsou špatné.

Lepší cestovat RegioNovou, než platit např. o 100% víc za měsíční jízdenku

ABC

jako že po 19% zdražení PID to vyjde o 100% dráž než za měsíční TR10?

Axel

No, pokud jezdí poloprázdná RegioNova, tak případná náhrada – novější vlak, např. Stadler GTW – se projeví nárůstem nákladů… A IMHO nárůst nákladů regionální dopravy zaplatí cestující … ledaže by v krajském popř. v obecním rozpočtu byla „vata“ několik stovek milionů Kč.

Letos cestujícím měsíční/čtvrtletní středočeské dopravy zdražily prý o 19%. Takže nové vlaky/busy v části kraje by přinesly další zdražení jízdného – v součtu za celý rok, např. o 100%.

ABC

nákladů regionální dopravy zaplatí cestující …

ne, to zaplatí daňový poplatník

Axel

Nemyslím si… brzo našemu státu už nikdo nepůjčí…. Neboť jste si nevšiml, že vybrané daně nestačí na státní výdaje…

Anonym ze severu

,,Ta Regina není tak hrozná.“

Jo to jsem si dřív myslel taky… Jsou mnohem lepší vozidla než Regina.

medical examiner

No…tak to se bude muset nejpozději v roce 2042 přemoct…
Buď levný vlak, nebo šíleně drahý autobus – ten totiž nebude dotován, ale naopak bude muset dotovat zrychlení vlaku (mýto).

Richard Fiala

Můžete mi říci jak se dá zrychlit tato trať? A uvádět příklad z MpB, kde je nádraží zcela mimo jádro města z něhož jezdí do Prahy doslova desítky busů může jen naprostý ignorant! Takové příspěvky na zDopravy nemají vůbec místo.

Axel

Máme rok 2021. 7 let „bohatých“ už je za námi. A prožíváme 7 let „chudých“. Takže na „ladění“ jízdních řádů, přestupy hrana/hrana, parkoviště nyní není dost peněz a ani dost času na udržování současného rozsahu „vzduchoprázdných“ vlaků v Dobříší (nemluvím o celé lince, neboť zdá kus linky je „vzduchoprázdný“ a další kus linky u Prahy je dost využívaný) Takže Středočeský kraj už letos, OPAKUJI UŽ LETOS, nemá dost peněz v rozpočtu, aby mohl dotovat krajskou dopravu ve stejném rozsahu, jaký vyplývá z dlouholetých smluv, které uzavřeli krajští politici v minulosti – a nyní jsou tito krajští politici ANO/KSČM/ČSSD v opozici.… Číst vice »

Jelen

No že kraj ty peníze nemá asi není tak úplně pravda, když tvrdí, že je chce investovat do autobusových zastávek, že?

Axel

Nevím, jsem přespolní… Pouze vidím ty čísla – v minulých letech na dotování středočeské dopravy bylo vydáno cca 25% z disponobilního krajského rozpočtu. https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/07/graf2.jpg

Letos už na dotování středočeské dopravy bude putovat cca 40% z disponobilního krajského rozpočtu.

A změnit např. (soutěží mezi dopravci) tu „dardu“ lze jen obtížně, neboť např. s firmou ČD je uzavřena smlouva do roku 2029 – smlouvu uzavřelo minulé krajské zastupitelstvo hejtmanka paní Pokorné-Jermanová ANO/KSČM/ČSSD – nyní jsou v opozici.

medical examiner

Ono je to celkem zákeřné.
Kolik procent by to bylo v číslech z roku 2020, pokud by na výdajové (ale i přijmové) straně ubylo 32 miliard, ale výdaje do dopravy byly vysoké stejně?

Axel

Co je zákeřného na tom, když politik svým voličům přizná, že v rozpočtu došly prachy?

Jasně, že pro politika je snazší přiznat nepříjemnou pravdu, když politik je čerstvě zvolený (takže každý chápe, že za nepříjemnou pravdu ten konkrétní politik fakt nemůže)…

Daniel Jablonecký

Samozřejme že nějaké peníze kraj má. A chce je investovat tam, kde to dává smysl.

medical examiner

Jako loni…
Nákup „potravin“ za 1,2 milionu, konzultační služby za 68,35 milionů, pohoštění za 8 milionů, cestovné 4,75 milionu, neivestiční transfery do zahraničí 1 milion…

medical examiner

EDIT: Letos, ne loni…

Daniel Jablonecký

Vaši stručnou analýzu považuju za velmi přesnou. Je vidět, že jste z oboru a do věcí vidíte. Souhlasím se vším a taky tvrdím, že ten hlavní průšvih nás na železnici v kraji teprve čeká. Dobříš nebo Kouřim budou pak v tomto světle pouze úsměvnými epizodami roku 2021.

Axel

Z oboru nejsem. Jsem normální cestující (fanoušek cestování vlakem či pohodlným busem, tj. řídit auto je u mě až poslední volba)

A záleží mi na tom, abychom se nerozpadli jako společnost lidí. Protože jestli krachnem jak v Řecku, tak pro většinu normálních lidí zbyde nějaké staré auto, kolo, pěšky popř. maršutky (otázkou je, zda-li v maršutkách v ČR by zavládly taxikářské manýry jako „cinklý“ taxametr).

medical examiner

Třeba otázky např. v Hořovicích, Řevnicích, Dobřichovicích proč byly v celém „městě“ rozebrány autobusové zastávky a proč nejezdí žádné autobusy…
Odpověď: Vaše obec nemá nárok na autobusy, neboť veřejná doprava je dostatečně pokryta vlakovými spoji.

medical examiner

Peněz jsou všude hotové závěje.
Jen v rozpočtu St. k. by se dalo ušetřit nejméně 20 miliard…
Stačí když se podívám na obecní rozpočet. To může být 5-7 milionů jen to hvízdne – za hasiče, knihovnu, a kino. A za jiné různé postradatelnosti.

Chronosphere

Tak určitěéé,už dlouho nehořelo,hasiči jsou postradatelní. Idiocie.

medical examiner

To máte pravdu že dlouho nehořelo. Ale řeč je o dobrovolných hasičích.
Ti profesionální jsou v Řevnicích, kam lze i vyhlídkovou jízdou dojet do 10 minut.

Jiří Kocurek

Autobus do Prahy je o dost rychlejší. A do Příbrami (okresní město, školy, úřady) by jeden došel pěšky, než by tam dojel vlakem.

Jelen

Ano, a že těch rychlých autobusů z Rymaně nebo Staré Huti do Prahy a Příbrami jezdí, jen co je pravda.

percula

Stará huť nastupuje 1,2 cestujici max co jsem zažil byli 3. Neplatí to pro víkend.

percula

Vidím na zastávku z okna.

medical examiner

A vidíte že nikoho nevidíte že?

Jan Goláň

ta Příbram, to je óoobr demagogie. když se musí přes Prahu

Petr

To je spíš jen pohled na stav infrastruktury ve „středočeských Sudetech“. Tam kde je přepravní proud není a tam kde přepravní proud není je, akorát tam zas chybí cestující.

Petr

No a tam to nikdo nechce zainvestovat. Viz podcast Ing. Pohla. Lokálka na Dobříš, nemá cenu na Prahu, ale na Příbram.

medical examiner

Tak aspoň bude na čerstvém vzduchu.

ABC

Co udělat pro to, aby jich tam jezdilo více?

Platit jim? 🙂

Jelen

To jste řekl vy

ABC

a co navrhujete Vy?

medical examiner

Jako obvykle – přestat dotovat autobus…

Daniel Jablonecký

A proč by tam těch cestujících mělo jezdit více? Oni ten spoj vesměs nepotřebují a těch 73 denně ho využívá už dneska.

Svojsin

Tj. součet za celý den. Některé všední dny to bylo i o cca třetinu horší.
Proč to tak je se nemusí hledat, ono se to celkem dlouho ví. Jen si to fanoušci železnice nechtějí přiznat.

Výkolejka

A uz tady zaae blabolite ten nesmysl 73 cestujicich z 1755 sedaček. Po kolikate vas upozornuji ze tech 73 cesrujicich nemuze za to ze tam jezdi takto zbytečně kapacitni souprava????
Mezi mistnimi odborniky je to oblíbené zjednodušování. Počet lidi na pocet sedacek a Kč za km to je mistni mantra těch co nevidi dale nez za prvni statistiku …

Axel

Promińte, proč mi nadáváte? Já pouze tvrdím, že jestli mají jezdit „liduprázdné“ vlaky, tak o tom se nemá rozhodovat někde z dálky od stolu, ale ať si o tom rozhodnou místní.

Místní (Mníšek a okolí) se rozhodli, že dočasně budou platit část těch liduprázdných vlaků a zbytek nynějších (liduprázdných) vlaků do Dobříše je z pohledu místních asi zbytečných.

Vyřešeno…

PvvS

A jaká je tedy vhodná nízkokapacitní souprava s NP částí ?

medical examiner

Pavouk…

AFO

Dnes tam vlaky jezdí pravidelně a často, včetně bizarních časů, jako je příjezd ve 2 ráno na Dobříš (o takové nabídce si mohou nechat zdát i mnohá velkoměsta)…
V JŘ tedy zřejmě problém není, pokud by vaše teze platila, tak tam dnes jezdí narvané třívozáky a ne regína s pěti lidma.

Axel

To jste měl štěstí na nadprůměrně „přeplněnou“ RegioNovou, když jste viděl že z Dobříše vyjíždí s 5-ti cestujícími… Průměrné využití vlaků, když vyjíždí z Dobříše (v pracovní dny) bylo 4%

Mychal

S pětiti??

Axel

citoval jsem pana „AFO“ … „a ne regína s pěti lidma“

RegioNova má kapacitu cca 80 sedaček – tj. průměrné využití RegioNovy, když vyjíždí z Dobříše, ve výši 4% znamená cca 3 až 4 cestující v celé RegioNově

Pezos

Myslím, že to byla narážka na způsob psaní. „s pěti“ pomocí se pomocí číslovky píše „s 5“, ne „s 5-ti“.

Axel

A jo. No, tak to se omlouvám.

Jak to je správně, prosím. Fakt mě to zajímá. Nehejtuji. Díky.

Pezos

Pravidlo je jednoduché 🙂 Nepřidávat žádné přípony. Tedy ne „vlak s 15-ti cestujícími“, ale „vlak s 15 cestujícími“.

https://www.pravopisne.cz/2012/02/pravidla-cislovky/#sklonovani-cislic-pomoci-pripon

Axel

Díky.

Výkolejka

Z takovych Rostoklat jezdi kolik lidi? Nebo resp. kolik procent sedacek zaplni v tech elefantech co tam stoji co půl hodiny? 1%? Nebo vic?
Uz se prosim oprostte od tech od tech statistik bez souvislosti.

Axel

Vy jste dobrý (ironie)….. Mě, jako přespolního zkoušíte jesti budu vědět, kde leží Rostoklaty a to v článku, který se týká cestujících z Mníšku pod Brdy a okolí… Jste ožralý, nebo to děláte schválně?

… Jo, tuším, kde leží Rostoklaty (web svepomoci cz tam dělá předvádění stavebních prací pro svépomocé stavebníky)

Výkolejka

Jelikož dokážete na netu najit statistiku obsazenosti jednotlivych linek tak nepredpokladam, ze neumite najit jednu obec na mapě.

Uz minule jste zahltil diskuzi pod clankem o lince do Dobříše prispevky o nizkem % využití spojů. Snazil jsem se, jak vidim marně, vysvetlit ze takto zjednodušeně na to nelze pohlížet. Ze ti cestující jaksi nemohou za to ze tam jede zbytečně kapacitni vozidlo a tudíž je % obsazenost nízká. A pro dvojnasobne zvýšení % obsazenosti staci poslat 810.

Axel

Prosím pěkně – už se konečně vzbuďte…Celá ta věc vznikla proto, že není dost peněz na dotování současného rozsahu dopravy… A nedostatek peněz se prohloubí v blízké budoucnosti (až se v praxi projeví současná rozhodnutí Babišovy vlády) Takže samozřejmě, že VŠECHNY daňové poplatníky zajímá, když se „vyhazují“ peníze z okna, jako např. na dotování liduprázdných vlaků z Dobříše… Koneckonců, když místní (Mníšek pod Brdy a okolí) sami usoudili, že je nadbytečných 75% současných vlaků z Dobříše do Čisovic v pracovní dny, tak o čem chcete ještě diskutovat??? Pane Výkolejka, běžte nadávat místním do Mníšku pod Brdy, že jsou tak „zlí“,… Číst vice »

medical examiner

Ono trať do Mošnova asi taky nebude kdovíjaký šlágr…

Petr Šimral

No, položme tu otázku trošku jinak…
Co je potřeba udělat, aby tím vlakem začali jezdit lidi?
Odpovím si sám. Je potřeba zajistit, aby z Dobříše (včetně rychlého přestupu cestujících na autobusy směr Příbram) jel vlak na nejbližší metro cca 35 minut.
Může to současná železnice splnit? Nemůže.
Co by bylo potřeba, aby to mohla železnice splnit?
A nyní je prostor pro vás, diskutující s tím, že příspěvky typu, že lidi tolik spěchat nemusí psát nemusíte, protože je evidentně současná rychlost tohoto železničního spojení neoslovuje…

J.K.

Kolej podél D4, ne?:) Ze staré tratě pak luxusní cyklostezka.

ABC

hlavně přes Cukrák 🙂

medical examiner

35 minut asi neklapne… Praha – odjezd 90 km/h, u vršovických rotund 80 km/h, před Kačerovem 90 km/h, z Kačerova 80 km/h Do Braníka 75 km/h, z Braníka 100 km/h, později 115 km/h Z Komořan 100 km/h, před Zbraslaví 80 km/h, u obce Jarov 75 km/h, ze zastávky téhož názvu 105 km/h. Před Vraným n. Vltavou 60 km/h, z Vraného 85 km/h – přes most 70 km/h Z Měchenic 60 km/h, u Spáleného mlýna 65 km/h Bojov – Bojanovice 80 km/h, nad Čisovicemi 65 km/h Z Čisovic 85 km/h, Čisovice – Rymaně 60 km/h, z Rymaně 65 km/h Z Mníšku… Číst vice »

Roztoky

Takové hezké řešení současného krajského vedení. Vlaky zrušíme, silnice neopravíme aby se rozpadly a nedali použít.
V Praze může bydlet jen Rotschild případně kmotr a ten kdo by chtěl dojíždět má smůlu. Aspoň že za to mohou dvě strany totiž starostové a ODS. Bohužel za ANO lépe.

Axel

Prosím pěkně a co je Vám do toho jak rozhodují místní v Mníšku a okolí? Jsou to peníze městského/obecního rozpočtu a jestli zvolení zástupci místních lidí jsou přesvědčeni, že se vyplatí dávat ty miliony, tak co je Vám (a mě) do toho?

To říkám jako přespolní.

Roztoky

Mě u zadele nějaký Mníšek, ale kraj oznámil na 10 000 obyvatel stačí 12 autobusů denně plus vlak 2 kilometry daleko a silnice a se rozpadá, pardón 1 září v sedum ráno začali opravovat silnici na křižovatce k základní škole ( po půl roce urgencí). Tolik ke genialitě kraje a jeho krajského radního pro silnice. Kraj si našel způsob jak z obcí vysát miliony do svého.

Axel

Možná se zkuste zamyslet nad celkovou situací ve středočeské krajské dopravě. Subjektivní popis od pana Boreckého je např. zde: https://zdopravy.cz/borecky-nelikvidujeme-verejnou-dopravu-ve-stredoceskem-kraji-neexistuje-zazracne-vychodisko-85876/.

Nejhorší je, že zdražování bude i v dalších letech. Až se v praxi projeví nynější rozhodnutí Babišovy vlády – ECTS brzo a všude, změna napájení = část nynějších středočeských CityElefantů bude nutné nahradit… A to budou obrovské peníze… Které půjdou z kapes cestujících.

kakov

doporučuji nespoléhat jen na vysvětlení pana Boreckého….

Axel

Tak evidentně nemá konkurenci… Jeho předchůdce – pan krajský radní pro dopravu 2016 až 2020 František Petrýl (ANO) – o středočeské regionální dopravě mlčí jako „zařezaný“… Přestože tento pán Petrtýl je krajských zastupitelem ve středočeském kraji (Hnutí Akce Nespokojených Občanů)

Daniel Jablonecký

A na čí vysvětlení ještě máme spoléhat? Snad ne na Havlíčkovo?!

Axel

Pan Havlíček žádné řešení nemá. Minutu po uzavření volebních místností jej přestanou lokálky zajímat.

Petr

Ono je bude potřeba nahradit stejně, jsou už za polovinou životnosti a to, že si někdo myslel, že ušetří, když nepořídí 671 místo 471, je smutné, ale i Alva Edison s DC moc pohořel. Mimochodem škodlivost AC ukazoval také na slonech . 😀

Axel

Jakože je stejné, kdybych musel měnit pračku každé 3-4 roky, namísto nynějších 7-8 let? Bavím se o choupek lepších modelech praček, než je naprostý low-end…. IMHO v rodinné peněžce ten rozdíl je vidět docela dost.

Petr

Takže ohledně pračky i když je to OT. Gorenje z roku 1971 vydržela 23 let, Gorenje z roku 1994 vydržela 10 let . Gorenje z roku 2004 vydržela 8 let. Gorenje z roku 2012 vydržela 6 let, teď máme Gorenje z roku 2018, takže jsem zvědav zda vydrží aspoň těch 6 let. Obdobné je to i se ŽKV, parní lokomotiva jezdila s občasnou úpravou klidně 80 let (434.2), paňťák 451 jezdil 54 let, Ešus 471 bude rád, pokud jeho provoz bude 35+.

Karl vB.

Měl jste si vzít na pomoc srovnání telefonů. 🙂
Tesla Stropkov s vytáčecím cifrplátem vydržela v kanceláři na stole 18 let, kolik vydrží např. současný kapsonosný Samsung?

Petr

Pračka nebyla můj nápad. U těch telefonů je spíš zajímavé, to jak by se někdo tvářil v roce 80, že za čtyřicet let bude telefonem natáčet video a fotit. Obdobně to je u té dopravy. Pokud nějaká za 40 let bude, bude muset být úplně jiná než dnes a to včetně budoucích ŽKV.

medical examiner

To je zajímavá otázka…s jakou nadčasovou výbavou se budou dodávat vozidla od Siemensu, Pesy nebo Bombardieru za 20 let…

medical examiner

Mě vydrželo Lenovo 4,5 roku.

medical examiner

U nás máme Tatramatku…dodnes funkční.

Karl vB.

Tenkrát nebyla produkce „kurvítek“ ještě tak rozvinutá, jako v současné době.

ondra

prosím vás pěkně,Praha a nejbližší okolí půjde pod 25 kV stř nejdřív někdy okolo roku 45-takhle to má nalajnované Správa železnic. A to 471 budou už spíš na konci své životnosti.

Palavan

A napadlo vás někdy že ta firma která tu silnici opravuje má jinou práci a volný termín bohužel až toho 1.9?

orky

A co trať 076, kde má dojít k určitému zachování provozu?

Leinad

Za kolik, soutěžilo se to nebo zůstává Jermanky 114Kč netto za kilometr šukafonu?

Axel

Jakých 114 Kč/km? Já se dočetl o 131 Kč/km (a firma ČD inkasuje jízdné od cestujících … např. na rozdíl od Jihomoravského kraje, kde jízdné z busů/vlaků inkasuje Jihomoravský kraj, nikoliv dopravce)

Mluvím o smouvě, kterou na 10 let, tj. do roku 2029 uzavřela s firmou České dráhy ti středočeští krajští politici, kteří už jsou v opozici, tj. ANO/KSČM/ČSSD včetně paní Pokorné-Jermanové.
https://zdopravy.cz/az-50-milionu-na-pokuty-rocne-stredocesky-kraj-ukazal-smlouvu-s-ceskymi-drahami-37389/

Petr

Tak ono kdyby tržba nešla ČD, tak bude platba za km vyšší.

Axel

Přesně tak.

medical examiner

A kolik by to hlavně bylo při požadavku pouze klimatizovaných motorových vozů – ale zároveň bez požadavku na průvodčí.
To by třeba mě ohromně zajímalo…

Leinad

Jo o té smlouvě jsem mluvil, díky za opravu. 🙂
A netto vztah (jízdné ve prospěch dopravce) je v IDS vtipný, rozpočítávat kolik s kterým dopravcem sem projel s krnačkou (litackou).

Axel

Jak jinak poznat jaký je každodenní skutečný zájem cestujících? Aby šlo přiměřeně změnit kapacitu dotované dopravy?

Pokud dotovaný dopravce vybírá jízdné ve starší (už ekonomicky odepsané) technice, tak jak poznat SKUTEČNÝ zájem cestujících… dopravce si ty data ponechá, např. kvůli konkurenci.

Matěj

To bylo řečí, že o vlak nemají obce a lidé zájem. Starostové a Piráti umí z obcí vytáhnou peníze. 💸

XXXD

Tak obce klidně zájem mít mohou, jaký zájem mají cestující, to je vidět v dopravních průzkumech.

medical examiner

Copak v průzkumech…ale když se člověk sveze opakovaně v různé doby – to je validní údaj…

On:

No zrovna dopravu má pod palcem ODS a tohle je typické řešení ODS. Kraj potřebuje peníze na operativní leasing na 40 aut která ani nedokáže využít a složitě hledá která krajská organizace je schopná auto aspoň minimálně využít.

Axel

Netuším jestli je to pravda, ale!!! Jak Váš názor souvisí s tím, že vlak, když vyjíždí z Dobříše je využit ze 4% (tj. jeden cestující na 25-ti sedačkách)? Když se sečtou všechny vlaky z Dobříše za celý den, tak v průměru ve vlacích z Dobříše za celý den bylo 62 cestujících, přičemž součet kapacity všech vlaků za celý den byl 1755 sedaček.

Ty samé vlaky, když vyjíždí z Mníšku je využito na 6%

Jde o průměr z dopravních průzkumů za březen, srpen, říjen 2019 v pracovní dny.

Axel

zde je ten dopravní průzkum, který byl v 2019 prováděn za krajské vlády ANO/ČSSD/KSČM – po volbách v roce 2020 už skončili v opozici
https://www.idsk.cz/resources/Anal%C3%BDza%20vyt%C3%AD%C5%BEen%C3%AD%20trati%20210.pdf

Kubrt

Pan Kupka z ODS má v gesci krajské silnice; VHD má na triku pan Borecký ze STAN.

Jiří Kocurek

https://www.kr-stredocesky.cz/web/urad/home/-/blogs/stredocesky-kraj-ma-rozpocet-na-rok-2021

Pro rok 2021 je rozpočet sestaven ve výši příjmů 31 936 641,20 tis. korun a ve výši výdajů 33 145 395,20 tis. korun.

To by kraj uštřil těžké peníze, kdyby nepořídil žádné auta…

Axel

Rozlišoval bych „průtokové“ peníze, o kterých krajští politici fakticky nerozhodují. Rozpočtem pouze protečou např. na mzdy učitelů na středních školách…

Důležitá je pouze ta část krajského rozpočtu s penězi, se kterými skutečně disponují… A to je řeč o miliardách ročně – laicky odhaduji.

medical examiner

A tam se dá šetřit velmi snadno…

orky

Obce mají zájem zejména emoční, protože jde o „jejich trať“. Ale jsem zvědav, jak budou občanům vysvětlovat, že neopravili nějakou místní komunikaci či chodník proto, aby zaplatili takřka zbytečné vlaky. 🙂

Roztoky

Obecní silnice bývají ve výrazně lepším stavu než ty krajské. A když je to moc okaté kraj si najde řešení jak obec potrestat, třeba zrušením vlaků.

Jiří Kocurek

Jo jasně, největším zájmem kraje je kontrolovat stav obecních silnic a trestat je … zastavením vlakové dopravy, kterou skoro nikdo nejezdí. Počet cestujcících není argument.

Axel

Prosím pěkně – my přece známe metodu jak získat odpověď. Jmenuje se to městské/obecní volby (budou v roce 2022)…
Obvykle místní dobře vědí jestli jim vyhovují priority na co se vydávají peníze konkrétní obce/města…

Takže za mě uzavřeno. Jako přespolní, nechci „kecat“ lidem z Mníšku a okolí do jejich městského/obecního rozpočtu.

Kubrt

Za rok jsou komunální volby, takže se ukáže, jestli se z toho v obcích stane téma.

ABC

Tak starostka Mníšku je (spolu)předsedkyně Zelených že. Proti gustu, žádný dišputát…

rozinka

Hlavně jestli teď Středočeský kraj opraví ty svoje silnice, když tolik ušetřil, jsou asi nejhorší v republice.