Zanedbané mladoboleslavské nádraží nečekaně prokouklo před návštěvou ministra
Drobné opravy probíhaly i na nádraží ve Mšeně. Ministr jede na Mladoboleslavsko řešit redukci provozu na lokálních tratích, kraj k debatě nepřizval.
Jedna z nejzanedbanějších nádražních budov v síti Správy železnic prošla dnes menšími úpravami. Natíralo se zábradlí, sekala tráva a malovalo. To vše den před tím, než do Mladé Boleslavi přijede ministr dopravy Karel Havlíček. Správa železnic neuvedla, zda úpravy na nádraží provádí před návštěvou ministra čistě náhodou, nebo kvůli jeho chystané cestě.
Podle mluvčího Správy železnic Davida Gavendy využívá pražské oblastní ředitelství už rok celkem čtyři mobilní týmy, které provádějí úklid, údržbu a drobné opravy. „Případně řeší i menší provozní havárie typu prasklá vodovodní trubka apod., které jsme schopni zvládnout vlastními silami. Je to operativnější a efektivnější řešení v porovnání s případným najímáním externích firem,“ vysvětlil Gavenda.
Z vyjádření Správy železnic není jasné, zda jde o náhodu, že se objevil mobilní tým právě v Mladé Boleslavi. V tomto týdnu opravoval nádraží také ve Mšeně, kam ministr rovněž zítra jede. „Mobilní týmy Správy železnic se pohybují v lokalitách na základě rozpisu, ale také aktuální potřeby, když máme někde nahlášen nedostatek k odstranění,“ dodal Gavenda.
O provozu na lokálce bez objednatele
Havlíček se chystá projet vlakem z Mladé Boleslavi do Mšena. Jde o jednu z tratí, kde Středočeský kraj chystá redukci provozu. Ministr už minulý týden uvedl, že chce provoz zachránit. Ve Mšeně chce diskutovat s vedením obce, Správou železnic a Českými drahami o lokálních tratích. Kraj, který provoz na trati objednává, pozván nebyl.
Ministr si boj za zachování lokálek vybral na Mladoboleslavsku jako důležitější činnost než například přesvědčovat obyvatele Všejan o stavbě takzvané Všejanské spojky, která má výrazně zrychlit spojení z Prahy do Mladé Boleslavi.
O proměně mladoboleslavského nádraží se mluví desítky let, zůstalo ale vždy jen u plánů. Aktuální plán počítá s novou budovou v souvislosti s budováním takzvané Bezděčínské a Ptácké spojky. Záměr již schválila centrální komise ministerstva dopravy.
Centrální komise už schválila plány na obě stavby. Stavba nové budovy na hlavním nádraží se poněkud nepochopitelně nazývá rekonstrukce, ačkoliv kompletně zmizí a postaví se nová. „Architektonická podoba nového objektu výpravní budovy bude vybrána ve spolupráci se zástupci města Mladá Boleslav a městským architektem v dalším stupni projektové dokumentace,“ uvádí Správa železnic v databázi plánovaných staveb. Stavět se má příští rok.