Místo ukrajinského Bogdanu budou trolejbusy pro Jihlavu s karoserií SOR
Trolejbus Škoda 32 Tr v Jihlavě. Foto: Jihlava.cz
Trolejbusy budou mít karoserii SOR NS12. Stejné, jen s jinou výzbrojí, už v Jihlavě jezdí.
Trolejbusy budou mít karoserii SOR NS12. Stejné, jen s jinou výzbrojí, už v Jihlavě jezdí.
Je zajímavé pozorovat, že když měl dojít Bohdan, nadávalo plno lidí jak to bude s náhradními díly, že je to nestabilní stát a díly nemusí dojít, nebo za dlouho. Už neříkali, že sama Škoda je schopna díl dodávat i 6 měsíců a továrna konkrétního dílu může být 10km od příjemce…
Když se to teda změnilo na SOR, tak se zase nadává a je to blbě… Češi neví co chtějí. 😂
Sam nejsem nadšen, Bohdana považuji za dobrý výrobek, ale bohové nejsou nakloněni, tak musíme jít cestou nejmenšího odporu.
V devadesátejch a nultejch letech zasíral Kotas města svojí bizarní antiarchitekturou dopravních staveb, v letech desátých a dvacátých to přešlo do zasírání měst antidesignem dopravních prostředků. Pozitivní je aspoň to, že ty žebřiňáky z Libchav půjdou nejdéle za 20 let do hutí, takže se na ně nebudem muset dívat nadosmrti jako třeba na Nové spojení.
Teda, zajímalo by mne, kam asi za dvacet let ( snad dříve) půjdete vy, odborníku.
Hloupé na tom je, že místo žebřiňáků, co půjdou do hutí, se vyrobí nové žebřiňáky.
Kotas ti přebral babu, přejel psa nebo zbouchl dceru, a neplatí? Protože jinak si ty tvé pravidelné výlevy proti němu nedokážu zdůvodnit.
A Cegelec zůstává?
Zůstává. O ten šlo především.
A do toho VŘ na 1 trolejbus se přihlásila jen Škoda s nabídkou za 10,9 milionu kč. Otázkou je s čím? s prototypem Electronu Ekovy nebo s prototypem Temsy?
ještě doplním, podíval jsem do technické specifikace a ten trolejbus musí být schválen v Evropě ke dni podání nabídky a v ČR ke dni dodání, takže Temsa nejspíš ne…
ale podle požadavků na interiér – min. 85 míst, z toho 31 sedadel (12 bez podesty) to nejvíc odpovídá 32Tr
Trochu mi to přijde divné, to se těchto důvodů Tram for Envi neobávalo, když se hlásilo i do dalších VŘ v jiných městech? Takhle pomůžou i SORu, který bude mít schválený trolejbus vlastního typu bez Škody. No ale třeba jim fakt nic jiného nezbývalo.
Tak hlavně že výběrko společnost vyhrála na základě jistých technických parametrů vozu. A teď se jen tak dohodne, že vše bude jinak. Šaškárna, onehdy se z VŘ vyřazovalo kvůli překlepu na papíře…
V případě, že dojde ke změně takové, že nově dodávané řešení je ve stejné nebo vyšší kvalitě, než je požadovaná, tak nevidím problém.
Plzeň taky vysoutěžila tbusy od Škody a v průběhu dodávek se změnila kastle i výbava.
Pochybuji, že cokoliv od SORu je ve stejné nebo vyšší kvalitě, nebo vůbec v nějaké kvalitě.
Tím chcete říct, že SOR může být horší než SOR? 😀
Technicke parametry se nemění
Na základě zadání, které je splněno. Jak má vypadat trolejbus není řečeno. Musí být 3 dveřový, mít xy sedadel na zemi atd… A to je stále splněno.
Kdyby to splněno nebylo, tak asi není schválen dodatek ne? Rok to bylo ÚHOSu, co když mezitím výrobce udělá facelift a staré provedení se už nevyrábí? Je ti vývoj. Zadání je splněno, cena zůstává, takže je to OK.
Rozumím tomu tedy dobře, že z Ukrajiny nebudou mít ani šroub?
To se musíš zeptat v SORu, odkud berou materiál. 🙂
Neboli, šroub možná ano, třeba i několik, ale o moc víc už ne…
Na jednu stranu jsem rád, že česká forma má další zakázku, na druhou stranu jsem byl na Bogdany zvědavý.
A treba solaris by tam nebyl ?? Furt lepsi jak sor
To by tu karoserii musel chtít Solaris sice prodat.
Do ČR ji prodává, ale jen někomu. Hádejte 🙂
Ne, nebyl. Každá smlouva má 2 strany, které MUSÍ souhlasit. A když Solaris nechtěl, tak co budete jiného dělat? Chce to uvažovat v reálných souvislotech, ne šotosnech..
A ja uz jsem se blahove tesil na ty Bogdany, bohuzel…
Já taky
Kdyz jsem se tohle vcera dozvedel, mel jsem chut do neceho trisknout!! Zase ty SORky, ne jenom ze vypadaji fakt hrozne, ale co vim tak podle mnoha ridicu se taky i ridi spatne. No jo no, tak snad nekdy priste
Na SORky pro DPmB jsem se jako cestující docela těšil, ale vcelku dost zklamání… jistě, byly tehdy nové a to vždycky pomůže, ale jinak vnitřní uspořádání docela naprd, především ty „kaňony“ kdy ulička je sice nízkopodlažní, ale téměř všechny sedačky stojí na obrovských „podech“ po stranách uličky, a nejen že se na ně poměrně hůř leze ale někde je i kvůli sešikmeným stranám těch podů tak málo místa na nohy že já se svou botou 45 někde musím šlapky vytáčet bokem abych se mezi sklo a šikminu nějak vešel… Ani si nemyslím že by tady něco zkazil objednatel, ten vnitřek… Číst vice »
Zajímavý, v rodině mám řidiče DPmB a ten je s NS až na menší výhrady spokojený…
Ano, řidiči spokojení jsou. Jen šotouši pláčou a berou si je do huby.
Řidič možná,jen jestli i jeho cestující?
Nejezdím v něm často, ale žádný zásadní problém jsem nezaznamenal.
Děsivý bývaly z hlediska cestujícího Citelisy a dost šílený jsou 18m CNG Urbany, ve kterých všechno řinčí tak, že se člověk divý, že to dojede v jednom kuse až na konečnou. Pravda, spousta z nich už má všechny škvíry vycpaný novinama nebo korkem, takže už je to lepší…
Vycpané škvíry taky nemusejí pomoct. To jsem takhle nedávno jel Crosswayem LE dopravce Vydos Bus na výluce z Brna do Adamova. Autobus „vytuněný“ právě těmi novinami a přesto řinčel, tak, že nebylo slyšet motor a to už je co říct. Pravda, byl to asi jeden z nejstarších autobusů, které Vydos má a silnice tam také nejsou zrovna v nejlepším stavu, ale řidička rozhodně nebyla žádná závodnice, takže tohle bylo opravdu šílené.
Řidič a cestující mají rozdílný zorný úhel. Já jako cestující s technickým vzděláním považuji SOR za jedno z nejhorších vozidel v oboru. Odpružením, geometrií řízení, dílenským zpracováním, motorem, převodovkou, brzdami atd.
Neříkám že nemám k 32Tr vážné výhrady, ale jízdní vlastnosti špatné nejsou. Interiér není dobře řešen, ale co už.
Jsou jiné vozy kvůli kterým jsem schopen odmítnou službu. Ale 32Tr tam, zatím, není.