lot
Doprava ve městě Trolejbusy

Opava koupila dalších pět trolejbusů od Škody Electric, ukrajinský Bogdan byl dražší

Trolejbus 32 Tr v ulicích Opavy. Foto: MDPO
Trolejbus 32 Tr v ulicích Opavy. Foto: MDPO

Městský dopravní podnik Opava rozšíří svoji flotilu trolejbusů o další pětici vozů Škoda 32 Tr od Škody Electric. Nové trolejbusy má výrobce dodat do konce letošního roku, dopravce na ně získá dotaci z Integrovaného operačního programu.

Vyplývá to z uzavřené smlouvy v registru smluv. Za pětici nízkopodlažních vozů zaplatí v Opavě 57,6 milionu korun bez DPH, jeden trolejbus vyjde na 11,5 milionu korun. Oproti prvnímu kontraktu na deset stejných trolejbusů tak budou o dva miliony korun za kus levnější.

Podle zprávy zadavatele se soutěže zúčastnilo ještě sdružení firem Trolejbusy Opava vedené společností Tram for Envi. To nabídlo cenu o 600 tisíc korun vyšší. Podle dokumentace ve zprávě zadavatele je patrné, že druhým členem sdružením byl ukrajinský výrobce Bogdan Group. Ten dosud na českém trhu neuspěl, podle dostupných informací jde o první účast firmy v soutěžích českých dopravních podniků.

Opava byla prvním městem, kde trolejbusy 32 Tr začaly jezdit. Trolejbusy s karosérií od SOR Libchavy jezdí ještě v Pardubicích a Teplicích.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Výběrovka jako šaškárna

To je jasné, někdo dal echo o účasti Bogdanu a pravděpodobně i unikla cena, tak SOR své předražené trolejbusy zlevnil.
Jak jinak si vysvětlujete, že 10 trolejbusů stálo 13,5 mil./ks a 5 za 11,5 mil./ks ???
A proč se nesoutěžila karoserie Solarisu? S tím mají zase jasno v Ostravě. Prostě výběrová řízení jsou jen na oko, fraška, šaškárna!!!

Pražák

SOR? SOR je v tomhle zaangažovaný pouze jako subdodavatel Škody Electric.
A proč ŠE nenabídla karoserii od Solarisu? No vzhledem k tomu, že už mají v Opavě Tr 32, tak dává smysl nabízet to samé.

Kuba

Těch 10 trolejbusů byly parciály! Ale to zdejší redakce nějak opomenula… srovnávat by se tak dalo s Teplicemi.

apten

To bude náhrada za nějaké Solarisi nebo příprava na přestavbu sítě linek v Opavě?

Generální mandatář

Ten Bogdan by byl nesmysl, když jsou zařízeni na škodovky, když už mají několik 32Tr. Z hlediska provozu, údržby, logistiky atd. Nevím, koho mohlo toto napadnout.

Kubrt

Ze by obchodní oddělení Bogdanu?

Generální mandatář

Toť otázka. Také by měli vědět, že v Opavě odjakživa jezdí škodovky. Jejich zbytečná práce.

bkp

V Opavě nejezdily jen škodovky

Generální mandatář

Jezdily. V pravidelném provozu jen škodovky. Jiné možná při nějakých výročích jako hostující. a samozřejmě trolejbusy z DPO (dnešni Ekovy). Ale pokud začali obnovu parku jedním typem, je dobré v tom pokračovat.

Kubrt

Těch 16 Solarisu taky jen hostovalo? Ne, už mi ti došlo, ty si tajný člen redakce, mající za úkol vytvářet nesmyslné příspěvky, aby řeč nestála.

dopravák

Záleží na tom,, co považujete za „nikdy“ …

Erik

Jenže to v soutěži nikoho nezajímá. Pokud by byli levnější, vyhráli by. To je princip soutěže, nelze brát v ohled nějaké sny úředníků. Takto se může chovat pouze soukromník, protože to platí ze svého.

Libor2

Jediné co mě na těchto vozech štve jsou vyvýšené sedačky, kam se dá dostat jen po schůdcích. V době, kdy zvláště na železnici lpíme na nízkopodlažních vozech, mi to přijde dosti uhozené.

Marek Turnovec

Rozkaz zněl jasně – nízkopodlažní vozidlo. Nebyl čas ptát se na nějaké sedačky…

Pražák

A už jste někdy viděl nízkopodlažní autobus, který by neměl sedadla na podestách? Já ještě ne. Nicméně i tak je nízkopodlažní koncepce do města lepší. Pro staré lidi apod. je tam vždy pár sedadel bez podest a zbytek ten jeden schod nezabije. Oproti klasické koncepci je o poznání rychlejší výstup a nástup.

Kuba

Ty sedadla bez podest v 32Tr/SOR NS12 jsou pro některé důchodce zase až příliš nízko, někteří nejsou schopni se k nim sklonit nebo se pak z nich zvednout a tak radši preferují např. sedadlo na podestě za předními dveřmi.

Jiří Kocurek

Tak samozřejmě, raději 3 schody pro všechny, než jeden schod pro někoho.