Ministerstvo dopravy potvrdilo změnu územního rozhodnutí pro dalších 16 kilometrů D35

D35 u Úlibic. Foto: ŘSDD35 u Úlibic. Foto: ŘSD

ŘSD počítá se zahájením stavby v roce 2023.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

A pak to všechno skončí na kruháku u Úlibic? Jako vážně ?

Jiří Kocurek

Ne, velká část pojede do Prahy. Někdo zase skončí už v Pardubicích.

Moje jméno

Zapomněl jste zmínit ten masivní odklon Pražáku a hradečáků na hory.

Jiří Kocurek

Hradečáky beru, jeli by to I/35, tak pojedou po D35. Ale že by pražáci jeli do Krkonoš po D35 a ne po D10 + I/16?

Jarda

kdyby to bylo co k čemu, tak by hradečáci mohli jet vlakem do žel. Brodu-Tanvaldu-Jablonce n.n a Liberce…to teprve dojedou do hor…

Johniee

já doufám, že všichni dorazí domů 🙂

Vllk

Tak pokud si dobře pamatuju tak původně se mělo začít s obchvatem Úlibic současně a i s úseky od Hořic do HK a úsek Úlibice‐Hořice jako poslední jenže proti obchatu Úlibic se postavili památkáři jelikož MÚK zasahuje do ochranného pasma památkové zóny ve Studeňanech takže vyřešit to chvíli trvalo a mezitím tahle stavba trochu zamrzla

Kebab

Hlavně je to v plánované podobě stavba, která nic moc neřeší. Jestli se bude stát na současném kruháku nebo na tom, co vznikne na novém čtyřpruhu (!!) hned za novou drahou MÚK s přímou rampou HK-Jičín (!!!) je už celkem jedno. Jakoby nestačila bártovsky zprasená MÚK Plotiště, která reálně stejně nic neušetřila…

Vllk

Nj to máte pravdu, taky z tý okružky nebo turbookružky co tam má vzniknout nejsem nadšenej ale každopádně lepší než současný stav. Když jsem tak přemýšlel proč tam navrhli OK napadlo mě (mimi to že je levnější) jestli to není proto aby zpomalili dopravu a tím i snížili hluk vzhledem k tomu že v těch místech je to pár desitek metrů od obce

Moje jméno

Jak jako neusetrila????? 90% dopravy od Polska, od Všestar, od Brna a Ostravy nebude zatěžovat Hradec. To je jako málo?

Kebab

Neušetřila, protože její podoba se měnila kvůli úsporám. To oddálilo realizaci o několik let, během kterých vzrostly ceny stavebních prací, takže se nic neušetřilo, jen budeme mít mnohem horší křižovatku a mnohem později. Doprava se Hradci pochopitelně vyhne tak jako tak, jen se mu bude vyhýbat po kruháku na křížení dvou dálnic…

Jarda

dává větší smysl vést dopravu z Jičína do Ml. Boleslavi…Škodovka je jeden z největších příjemců kamionů i “ tvůrce“ Jičín-Turnov není zásadní….je to bypass k D10…proto může být i dvojpruh se stoupacím pruhem

Moje jméno

Tím veledůležitým kruhákem se naopak mělo začít a před dvěma téměř nejméně potřebnými úseky na Hradec se mělo uprednostnit dokončení propojení mezi HK a Litomyšlí.

Petr

Si delate srandu, asi tam v te souvislé kolone denne nejezdite, kdyz tady placate takove nesmysly

Kódl

Měl bych možná námět na samostatný článek pro autory tohoto webu. Opravdu by mě zajímalo shrnutí, čili rekapitulace stavu výstavby D49 plus nějaké aktuální informace od rsd a ministerstva dopravy. Aktuálně má hodně lidí pocit, že tato dalnice má nulovou prioritu a pokud se vubec někdy povede úsek do Fryštáku, skončí to také na další dvě desetiletí přesně tam.

Otakar

Také by mě tato dálnice zajímala. Z osobního hlediska ji nevyužiji (tam mě nejvíce zajímá D35, D55, případně D0), ale zajímalo by mě o D49 více informací.

Tomariero

Tam to stojí i na nezájmu Slováků postavit to k hranici.

David

Odkaz níže by vás měl navést na mapovou aplikaci ŘSD, kde jsou jednotlivé úseky probrány. Každému stavebnímu úseku je věnován samostatný PDF soubor včetně map a předpokládaných termínů jednotlivých fází připravy staveb. Docela mě překvapuje, že ŘSD tyto materiály pravidelně aktualizuje, poslední aktualizace těchto je 15.10.2021.

Pomocí filtrů si tak můžete studovat všechny silnice první třídy i dálnice.

https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa-projektu/!ut/p/a1/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfGjzOK9Pb09DZ2cDbzdjQ0MDRzNXFyNTX1CDAwMDIEKIoEKnN0dPUzMfYAiJhZGBp4uTh4u5pa-BgaeZsTpN8ABHA0I6Q_XjwIrwecCsAI8VhTkhkYYZDoqAgCJ8XUV/#/stavby?komunikace=D49&filters%5B%5D=StavbyRealizace&filters%5B%5D=StavbyProvoz&filters%5B%5D=StavbyPriprava&page=0

David

Vždy, když se staví nějaká dálnice, tak přemýšlím, proč nelze udělat i ty úseky na etapy. Prostě od křižovatky k křižovatce a tím otevírat vlastně ty úseky, které jsou hotové, dříve. Tohle teda není ten případ, páč je to trasovany v nížině bez jediného tunelu, takže to bude staveno celé najednou, ale často se stává, že máš 10 km úsek, křižovatka-usek-krizovatka-tunel-usek-krizovatka a díky tomu celá trasa visí na tom jednom tunelu. Sice by třeba ta dálnice nebyla tak využívána, než by byla dostavěna celá, ale mnoho lidí by i tak za ni byli rádi.

Kubrt

Například?

LKB

Nevim, jak to myslel puvodni diskutujici, me jako priklad napadlo toto misto.

LKB

Treba samostatna MUK Pohorelice-jih na D52 by urcite mela prioritu – uz tam bylo nekolik smrtaku, pocet zemrelych nevim. Ted D52 konci tesne pred urovnovou krizovatkou, ktera je navic parametrove hrozna! S dalsim usekem Pohorelice – Ivan to bude trvat zbytecne dlouho. Ale proti samotne MUK by asi nikdo nic nemel.

Dušan Janovský
LKB

Nevedel jsem, ze ma byt zrusena – pak by ta krizovatka mela byt zrusena hned, nikoli az za mnoho let… Je bohuzel vysoce rizikova. Pritom po dokonceni cca 200-300 metru nove vystavby tj. mostu pres II/381 a II/395 lidem jedoucim z dane lokality bude stacit projet pod (nove vybudovanym) mostem, odbocit na sever po II/395 a najet stavajicim najezdem z I/53 od Znojma… Mam na mysli dopravu z II/381… Vetsina lidi z Branisovic a Vlasatic asi jezdi po hlavnich tj. jinudy.

Kebab

Tak ještě Sadová – Plotiště👍

Kódl

Neví někdo z Vás, jak to vypadá s D49? Tam se snad absolutně nic nehýbá. Děkuji

mlokXCM

Já bych řekl, že se to hýbe. Pokud se nepletu, tak ještě nedávno se mluvilo o tom, že první úsek se začne stavět letos nebo příští rok.

Radim

Bohužel. V letáku ŘSD je už skoro minimálně půl roku napsané „K vydání SP ze strany MD došlo 22. 12. 2020. Vydané SP však nemohlo zatím nabýt právní moci, jelikož proti němu bylo podáno šest rozkladů (celkem 330 stran).“ A začátek stavby je tam (zatím) furt 2021 (což tak za měsíc/dva změní na 2022 a jinak to zůstane furt na tom samém bodě)

Kódl

Ok díky. Čili je to stále na mrtvém bodě a zahájení tento rok už stojí v letáku snad minulých 6 let. Moc tomu teda nevěřím.

Jméno

také na ni netrpělivě čekám, jakmile Slováci dokončí D1 a naše D1 se dodělá u Přerova, spojení západ východ bude mít mezeru právě zde.

PetrN

při spojení západ-východ na Slovensko ale D1 u Přerova využívat nebudete, u Hulína najedete na D49 směrem Vizovice… leda že byste jel od Hradce po D35 přes Olomouc