Tak pokud si dobře pamatuju tak původně se mělo začít s obchvatem Úlibic současně a i s úseky od Hořic do HK a úsek Úlibice‐Hořice jako poslední jenže proti obchatu Úlibic se postavili památkáři jelikož MÚK zasahuje do ochranného pasma památkové zóny ve Studeňanech takže vyřešit to chvíli trvalo a mezitím tahle stavba trochu zamrzla
Hlavně je to v plánované podobě stavba, která nic moc neřeší. Jestli se bude stát na současném kruháku nebo na tom, co vznikne na novém čtyřpruhu (!!) hned za novou drahou MÚK s přímou rampou HK-Jičín (!!!) je už celkem jedno. Jakoby nestačila bártovsky zprasená MÚK Plotiště, která reálně stejně nic neušetřila…
Nj to máte pravdu, taky z tý okružky nebo turbookružky co tam má vzniknout nejsem nadšenej ale každopádně lepší než současný stav. Když jsem tak přemýšlel proč tam navrhli OK napadlo mě (mimi to že je levnější) jestli to není proto aby zpomalili dopravu a tím i snížili hluk vzhledem k tomu že v těch místech je to pár desitek metrů od obce
Neušetřila, protože její podoba se měnila kvůli úsporám. To oddálilo realizaci o několik let, během kterých vzrostly ceny stavebních prací, takže se nic neušetřilo, jen budeme mít mnohem horší křižovatku a mnohem později. Doprava se Hradci pochopitelně vyhne tak jako tak, jen se mu bude vyhýbat po kruháku na křížení dvou dálnic…
dává větší smysl vést dopravu z Jičína do Ml. Boleslavi…Škodovka je jeden z největších příjemců kamionů i “ tvůrce“ Jičín-Turnov není zásadní….je to bypass k D10…proto může být i dvojpruh se stoupacím pruhem
Tím veledůležitým kruhákem se naopak mělo začít a před dvěma téměř nejméně potřebnými úseky na Hradec se mělo uprednostnit dokončení propojení mezi HK a Litomyšlí.
Si delate srandu, asi tam v te souvislé kolone denne nejezdite, kdyz tady placate takove nesmysly
Kódl
3 let
Měl bych možná námět na samostatný článek pro autory tohoto webu. Opravdu by mě zajímalo shrnutí, čili rekapitulace stavu výstavby D49 plus nějaké aktuální informace od rsd a ministerstva dopravy. Aktuálně má hodně lidí pocit, že tato dalnice má nulovou prioritu a pokud se vubec někdy povede úsek do Fryštáku, skončí to také na další dvě desetiletí přesně tam.
Také by mě tato dálnice zajímala. Z osobního hlediska ji nevyužiji (tam mě nejvíce zajímá D35, D55, případně D0), ale zajímalo by mě o D49 více informací.
Odkaz níže by vás měl navést na mapovou aplikaci ŘSD, kde jsou jednotlivé úseky probrány. Každému stavebnímu úseku je věnován samostatný PDF soubor včetně map a předpokládaných termínů jednotlivých fází připravy staveb. Docela mě překvapuje, že ŘSD tyto materiály pravidelně aktualizuje, poslední aktualizace těchto je 15.10.2021.
Pomocí filtrů si tak můžete studovat všechny silnice první třídy i dálnice.
Vždy, když se staví nějaká dálnice, tak přemýšlím, proč nelze udělat i ty úseky na etapy. Prostě od křižovatky k křižovatce a tím otevírat vlastně ty úseky, které jsou hotové, dříve. Tohle teda není ten případ, páč je to trasovany v nížině bez jediného tunelu, takže to bude staveno celé najednou, ale často se stává, že máš 10 km úsek, křižovatka-usek-krizovatka-tunel-usek-krizovatka a díky tomu celá trasa visí na tom jednom tunelu. Sice by třeba ta dálnice nebyla tak využívána, než by byla dostavěna celá, ale mnoho lidí by i tak za ni byli rádi.
Treba samostatna MUK Pohorelice-jih na D52 by urcite mela prioritu – uz tam bylo nekolik smrtaku, pocet zemrelych nevim. Ted D52 konci tesne pred urovnovou krizovatkou, ktera je navic parametrove hrozna! S dalsim usekem Pohorelice – Ivan to bude trvat zbytecne dlouho. Ale proti samotne MUK by asi nikdo nic nemel.
Nevedel jsem, ze ma byt zrusena – pak by ta krizovatka mela byt zrusena hned, nikoli az za mnoho let… Je bohuzel vysoce rizikova. Pritom po dokonceni cca 200-300 metru nove vystavby tj. mostu pres II/381 a II/395 lidem jedoucim z dane lokality bude stacit projet pod (nove vybudovanym) mostem, odbocit na sever po II/395 a najet stavajicim najezdem z I/53 od Znojma… Mam na mysli dopravu z II/381… Vetsina lidi z Branisovic a Vlasatic asi jezdi po hlavnich tj. jinudy.
Kebab
3 let
Tak ještě Sadová – Plotiště👍
Kódl
3 let
Neví někdo z Vás, jak to vypadá s D49? Tam se snad absolutně nic nehýbá. Děkuji
Bohužel. V letáku ŘSD je už skoro minimálně půl roku napsané „K vydání SP ze strany MD došlo 22. 12. 2020. Vydané SP však nemohlo zatím nabýt právní moci, jelikož proti němu bylo podáno šest rozkladů (celkem 330 stran).“ A začátek stavby je tam (zatím) furt 2021 (což tak za měsíc/dva změní na 2022 a jinak to zůstane furt na tom samém bodě)
při spojení západ-východ na Slovensko ale D1 u Přerova využívat nebudete, u Hulína najedete na D49 směrem Vizovice… leda že byste jel od Hradce po D35 přes Olomouc
A pak to všechno skončí na kruháku u Úlibic? Jako vážně ?
Ne, velká část pojede do Prahy. Někdo zase skončí už v Pardubicích.
Zapomněl jste zmínit ten masivní odklon Pražáku a hradečáků na hory.
Hradečáky beru, jeli by to I/35, tak pojedou po D35. Ale že by pražáci jeli do Krkonoš po D35 a ne po D10 + I/16?
kdyby to bylo co k čemu, tak by hradečáci mohli jet vlakem do žel. Brodu-Tanvaldu-Jablonce n.n a Liberce…to teprve dojedou do hor…
já doufám, že všichni dorazí domů 🙂
Tak pokud si dobře pamatuju tak původně se mělo začít s obchvatem Úlibic současně a i s úseky od Hořic do HK a úsek Úlibice‐Hořice jako poslední jenže proti obchatu Úlibic se postavili památkáři jelikož MÚK zasahuje do ochranného pasma památkové zóny ve Studeňanech takže vyřešit to chvíli trvalo a mezitím tahle stavba trochu zamrzla
Hlavně je to v plánované podobě stavba, která nic moc neřeší. Jestli se bude stát na současném kruháku nebo na tom, co vznikne na novém čtyřpruhu (!!) hned za novou drahou MÚK s přímou rampou HK-Jičín (!!!) je už celkem jedno. Jakoby nestačila bártovsky zprasená MÚK Plotiště, která reálně stejně nic neušetřila…
Nj to máte pravdu, taky z tý okružky nebo turbookružky co tam má vzniknout nejsem nadšenej ale každopádně lepší než současný stav. Když jsem tak přemýšlel proč tam navrhli OK napadlo mě (mimi to že je levnější) jestli to není proto aby zpomalili dopravu a tím i snížili hluk vzhledem k tomu že v těch místech je to pár desitek metrů od obce
Jak jako neusetrila????? 90% dopravy od Polska, od Všestar, od Brna a Ostravy nebude zatěžovat Hradec. To je jako málo?
Neušetřila, protože její podoba se měnila kvůli úsporám. To oddálilo realizaci o několik let, během kterých vzrostly ceny stavebních prací, takže se nic neušetřilo, jen budeme mít mnohem horší křižovatku a mnohem později. Doprava se Hradci pochopitelně vyhne tak jako tak, jen se mu bude vyhýbat po kruháku na křížení dvou dálnic…
dává větší smysl vést dopravu z Jičína do Ml. Boleslavi…Škodovka je jeden z největších příjemců kamionů i “ tvůrce“ Jičín-Turnov není zásadní….je to bypass k D10…proto může být i dvojpruh se stoupacím pruhem
Tím veledůležitým kruhákem se naopak mělo začít a před dvěma téměř nejméně potřebnými úseky na Hradec se mělo uprednostnit dokončení propojení mezi HK a Litomyšlí.
Si delate srandu, asi tam v te souvislé kolone denne nejezdite, kdyz tady placate takove nesmysly
Měl bych možná námět na samostatný článek pro autory tohoto webu. Opravdu by mě zajímalo shrnutí, čili rekapitulace stavu výstavby D49 plus nějaké aktuální informace od rsd a ministerstva dopravy. Aktuálně má hodně lidí pocit, že tato dalnice má nulovou prioritu a pokud se vubec někdy povede úsek do Fryštáku, skončí to také na další dvě desetiletí přesně tam.
Také by mě tato dálnice zajímala. Z osobního hlediska ji nevyužiji (tam mě nejvíce zajímá D35, D55, případně D0), ale zajímalo by mě o D49 více informací.
Tam to stojí i na nezájmu Slováků postavit to k hranici.
Odkaz níže by vás měl navést na mapovou aplikaci ŘSD, kde jsou jednotlivé úseky probrány. Každému stavebnímu úseku je věnován samostatný PDF soubor včetně map a předpokládaných termínů jednotlivých fází připravy staveb. Docela mě překvapuje, že ŘSD tyto materiály pravidelně aktualizuje, poslední aktualizace těchto je 15.10.2021.
Pomocí filtrů si tak můžete studovat všechny silnice první třídy i dálnice.
https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa-projektu/!ut/p/a1/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfGjzOK9Pb09DZ2cDbzdjQ0MDRzNXFyNTX1CDAwMDIEKIoEKnN0dPUzMfYAiJhZGBp4uTh4u5pa-BgaeZsTpN8ABHA0I6Q_XjwIrwecCsAI8VhTkhkYYZDoqAgCJ8XUV/#/stavby?komunikace=D49&filters%5B%5D=StavbyRealizace&filters%5B%5D=StavbyProvoz&filters%5B%5D=StavbyPriprava&page=0
Vždy, když se staví nějaká dálnice, tak přemýšlím, proč nelze udělat i ty úseky na etapy. Prostě od křižovatky k křižovatce a tím otevírat vlastně ty úseky, které jsou hotové, dříve. Tohle teda není ten případ, páč je to trasovany v nížině bez jediného tunelu, takže to bude staveno celé najednou, ale často se stává, že máš 10 km úsek, křižovatka-usek-krizovatka-tunel-usek-krizovatka a díky tomu celá trasa visí na tom jednom tunelu. Sice by třeba ta dálnice nebyla tak využívána, než by byla dostavěna celá, ale mnoho lidí by i tak za ni byli rádi.
Například?
Nevim, jak to myslel puvodni diskutujici, me jako priklad napadlo toto misto.
Treba samostatna MUK Pohorelice-jih na D52 by urcite mela prioritu – uz tam bylo nekolik smrtaku, pocet zemrelych nevim. Ted D52 konci tesne pred urovnovou krizovatkou, ktera je navic parametrove hrozna! S dalsim usekem Pohorelice – Ivan to bude trvat zbytecne dlouho. Ale proti samotne MUK by asi nikdo nic nemel.
Zrovna tahle křižovatka má být při další výstavbě úplně zrušená a nahrazena mimoúrovňovým přejezdem. Úseky jsou tam naplánované po 3,5 km, což mi připadá jako dostatečně krátký úsek. https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa-projektu/!ut/p/a1/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfGjzOK9Pb09DZ2cDbzdjQ0MDRzNXFyNTX1CDAwMDIEKIoEKnN0dPUzMfYAiJhZGBp4uTh4u5pa-BgaeZsTpN8ABHA0I6Q_XjwIrwecCsAI8VhTkhkYYZDoqAgCJ8XUV/#/stavby/D52/d52-stavba-5204.1-pohorelice-nova-ves?filters%5B%5D=StavbyRealizace&filters%5B%5D=StavbyPriprava&page=0
Nevedel jsem, ze ma byt zrusena – pak by ta krizovatka mela byt zrusena hned, nikoli az za mnoho let… Je bohuzel vysoce rizikova. Pritom po dokonceni cca 200-300 metru nove vystavby tj. mostu pres II/381 a II/395 lidem jedoucim z dane lokality bude stacit projet pod (nove vybudovanym) mostem, odbocit na sever po II/395 a najet stavajicim najezdem z I/53 od Znojma… Mam na mysli dopravu z II/381… Vetsina lidi z Branisovic a Vlasatic asi jezdi po hlavnich tj. jinudy.
Tak ještě Sadová – Plotiště👍
Neví někdo z Vás, jak to vypadá s D49? Tam se snad absolutně nic nehýbá. Děkuji
Já bych řekl, že se to hýbe. Pokud se nepletu, tak ještě nedávno se mluvilo o tom, že první úsek se začne stavět letos nebo příští rok.
Bohužel. V letáku ŘSD je už skoro minimálně půl roku napsané „K vydání SP ze strany MD došlo 22. 12. 2020. Vydané SP však nemohlo zatím nabýt právní moci, jelikož proti němu bylo podáno šest rozkladů (celkem 330 stran).“ A začátek stavby je tam (zatím) furt 2021 (což tak za měsíc/dva změní na 2022 a jinak to zůstane furt na tom samém bodě)
Ok díky. Čili je to stále na mrtvém bodě a zahájení tento rok už stojí v letáku snad minulých 6 let. Moc tomu teda nevěřím.
také na ni netrpělivě čekám, jakmile Slováci dokončí D1 a naše D1 se dodělá u Přerova, spojení západ východ bude mít mezeru právě zde.
při spojení západ-východ na Slovensko ale D1 u Přerova využívat nebudete, u Hulína najedete na D49 směrem Vizovice… leda že byste jel od Hradce po D35 přes Olomouc