Ministerstvo dalo ve sporu o autobusovou linku z Varnsdorfu do Prahy za pravdu soukromému dopravci
Autobus společnosti Quick Bus. Foto: Quick Bus
Podle ministerstva dopravy bylo stanovisko libereckých krajských úředníků nezákonné a může přinést odliv cestujících.
Je potřeba neřešit to přes média, sejít se na jednání a hledat kompromis, resp. řešení výhodné pro cestující. Komerční dopravce může fungovat vedle linek Libereckého kraje, aniž by nutně musel být zapojený v IDOLu. Důležité je zkoordinovat jízdní řády v obou směrech. Po útlumu spojeném s lockdownem
je možné. že se požadavky na kapacitu autobusů trvale změnily
Ten článek je stále na hlavní stránce nahoře nad výrazně novějšími články proto, že tam jsou osobní zájmy hlavního redaktora? 🙂
Jaké osobní zájmy? Je to naše exkluzivní zpráva, vlastní zjištění a podle našeho názoru velký precedens pro jiné podobné spory v jiných krajích. Vodíkové vlaky na top pozici neřešíte?
Pan Sůra, nevím proč, nemá Korid rád. Tento web čtu denně a moc děkuji za informace co tu jsou. Jsem trochu „šotouš“, ale i fanda veškeré veřejné dopravy. Korid neznám, ale taky jim nezávidím. Sladit kraj tak, aby všichni mlaskali jak to dobře jede, to opravdu asi nejde.
Nemám rád lidi, kteří vyhazují mé daně nesprávným způsobem. A na ten amatérismus bohužel vidím jako obyvatel Libereckého kraje dost důkladně.
Děkuji za odpověď. Korid neznám, ale párkrát jsem zaregistroval nějaké negativní reakce, protože Váž web sladuji denně a je pro mě přínosem v infformacích v dopravě. Pište dál! Držím palce!
Odpověděl jsem a nikde to nevidím…. Přitom to byla chvála na Váš web…
já vím, že mi napíšete, že nemusím „zdopravy“ číst, že to je zadarmo, nemusím za to platit, ale jako amatér – novinář vystupujete i Vy, právě svými komentáři a tendečními články…
Možná, kdybyste se před rokem odstěhoval do Varnsdorfu a dojížděl do Prahy, tak po zkušenostech s několika měsíčním nulovým provozem, nebo hodně omzenou nabídkou dopravce QB, byste získal neocenitelnou zkušenost s komerční dopravou. Já osobně mám těchto zkušeností několik a nejsou úplně příznivé
Možná jste si úplně nevšiml, že byl lockdown a i závazková doprava byla výrazně omezena.
No hlavně, že po hození pořádné hromady klád pod kola QB bylo z Vanďáku do Prahy úžasné spojení. A kvalitní odjezdové stání na Střížkově je taky úžasné.
Ještě se zbavit Opuscard a bude tady na severu zase dobře:)
No jo, KORID LK.
Joseph, Vy víte co Korid dělá? Jen kontrolní otázka:)
Třeba ze Vám napíšou že mám jet dřívějším spojem.To že jsem jel posledním a ač byla návaznost na vlak tak ten ujel. A stěžovat nemělo evidentně smysl to že jsem si musel vzít taxi za 800,- už bylo příliš takže ten bordel na LK mě nepřekvapuje.
A vy to víte? Sám tu opakovaně píšete, žeje neznáte. Jak Pospíšil, tak radní Sviták mají dost másla na hlavě. To je veřejným tajemstvím. A jasně čitelným výsledkem „kvality“ jejich práce je to, co provedli s linkou 400 celkově, ne jen to, že z ní účelově potřebovali vyštípat Quicka a nalejt to svýmu ČSAD Liberec.
To jsem netušil, jsem na druhém (Moravském) konci ČR. Ale sleduji tady novinky denně. Ty pány neznám a je to jejich problém. U nás to jezdí celkem fajně 🙂
To přesně ono – pánové z Libereckého kraje by si mohli zopakovat základy ekonomie, resp. naučit se tyto. Z rozhodnutí MD se fakticky podává, že jedna služba není ve vztahu ke druhé substitučním plněním, každý z dopravců prakticky funguje na jiném relevantním trhu. Jsem rád, že se k tomu Odbor veřejné dopravy postavil takto kvalifikovaně a zdůraznil např. význam zájmu konečného uživatele pro posouzení projednávané věci.
Kdyby podobně fungoval Odbor 130 téhož úřadu, jistě by na dráze nebyl takový neusměrněný bordel a nemuseli bychom třeba číst o tom, jak je POZE pro ŽESNAD (snad dočasně) Pyrrhovým vítězstvím. 🙂
Kdo se nechytí v privátní sféře, chytí se na KORIDu apod. To je celé.
Aha, Vy jste tam dělal? Že mi nikoho z oridu nepřipomínáte. Já v privátu byl, a Vy?? Asi prd, budu hádat:))))
Neuvěřitelné :-O
Jsem zvědav na vyjádření Koridu, úřadu a pana náměstka Svitáka
Řekl bych, že děti, kterým někdo rozšlapal bábovičky se slovy příliš nevyjadřují.
Tak tady stanovisko vydával úřad, a kromě toho, že se nad rámec kompetencí vyjadřoval k přepravě mezi Libereckým krajem a Prahou, je hlavním problémem nespecifikování těch objednávaných spojů, se kterými nemá dojít k souběhu. Ne že by s tím Korid neměl nic společného, ale v řízení byl účastníkem kraj a ten je odpovědný za svá stanoviska.
Pospíšil nikdy nic moc dobrého Koridu nepřinesl. Pro koordinátora je spíše přítěží.
Arogantní namachrovaný floutek, hající jen svoje zájmy
A hlavně člověka zcela mimo realitu.
Mimo realitu, to potřebuje nějaký komentář Ty hrdino, v čem a proč?:)
Doufám, že se pan Pospíšil a jeho kolegové chytnou za nos a nebudou vydávat omezující podmínky za hranice svého kraje!
Tady proti sobě jdou 2 koncepty. Kraj se snaží budovat integrovanou dopravu, mnohdy s pravidelným taktem, s garantovanými přestupy a přestupním jízdným. Na tržbách se něco vybere a kraj doplatí zbytek. Když do toho vstoupí komerční linka, tak si může jezdit jak chce, nějaký takt a návaznosti jí nemusí zajímat a přebere část cestujících krajské lince. Krajská linka se ale nemůže omezit o tolik spojů, kolik zajišťuje soukromník, protože by se rozbily ty přestupní vazby, takt a podobně. Takže kraj bude platit +/- stejně autobusů, budou ale nižší tržby a doplatek kraje bude o to vyšší. A cestující budou nadávat,… Číst vice »
A do toho přibydou vlaky, například rychlík, krajem neobjednávaný, který způsobí tytéž problémy v přestupních uzlech.
Co fčíl? Zakázat rychlíky, aby nebyly problémy v taktových uzlech při konstrukci jízdního řádu zastávkových spojů?
Rychlík v tom taktu zpravidla jezdí. Pokud má být železnice páteří veřejné dopravy, tak se jí ty další části, pokud to jde, přizpůsobují. Ve špičkách to může být i jinak, protože je potřeba brát ohled na začátky a konce směn a školního vyučování, ale v celodenním konceptu by to tak mělo být.
Já neříkám, že komerční linka je zcela špatně, pro mnoho cestujících je určitě zajímavá, pouze konstatuji, že její provoz může mít negativní odraz v provozu krajských linek. Navíc komerční linku asi málokdo použije na denní dojíždění, zatímco ty krajské linky ano.
Takže jsme se dobrali toho, že rychlík a vymeták mají rozdílnou klientelu. A klientela rychlíku tím vymetákem denně dojíždět nebude, když nedojíždí ani tím rychlým spojem. Z toho ale také plyne, že klientela rychlíku rozhodně neubírá příjmy vymetákům, když má zcela jinou klientelu.
A to se tady právě řeší od začátku. Že po zrušení R linky ti lidi sednou do auta nebo nepojedou vůbec.
Kdyby to byl tak jednoduché … nějaká část lidí, která, když nevyužije jednu možnost, využije druhou, a když využije jednu, nevyužije druhou, samozřejmě je (včetně i mě osobně, tedy zrovna teď zrovna ne mezi Prahou a Varnsdorfem), jde ovšem o její velikost a o výhody a nevýhody různých řešení nejen pro kraj coby objednatele některých spojů, ale i pro stát, dopravce v závazku i bez závazku i kombinované, a samozřejmě až v poslední řadě i pro cestující.
Dobře postavit jízdní řády rychlíků, podle nich osobní vlaky, a podle všech vlaků návazné autobusy. Ale KORID LK má jinou koncepci – změť cca 50 páteřních autobusových linek doplněné asi 2 páteřními vlakovými linkami – a nehodlá tuto „koncepci“ měnit. Z jedné strany v rámci těch páteřních linek a na ně navazujících i fungují nějaké přestupy …. pokud tedy zrovna nesněží, nebo není nějaká jiná komplikace, nebo se na ně nezapomene nebo nevykašle, což se taky stává …. ale většina vlakových a některé autobusové spoje do návaznostního systému moc začleněny nejsou.
„tak si může jezdit jak chce, nějaký takt a návaznosti jí nemusí zajímat“ – jenom nějací cestující. (Kteří často z/na komerci přestupují)
„přebere část cestujících krajské lince“ – nebo naopak. Kdo by jel celou cestu autem, díky komerci pojede s přestupem krajský + komerce a kraj vybere víc.
„cestující budou nadávat, že krajský vymeták přijíždí do přestupního bodu 5 minut po odjezdu dálkové linky“ – a komerční linka odváží vzduch?
To mi připomíná, jak budou na R8 ujíždět přípoje. A může za to Jančura. Ikdyž se časy odjezdu z Brna nezměnily, jsou stále v xx:02.
Přičemž za rozhodnutí „ujedu Jnačurovi“ může vždy jen pouze ten, kdo se takto rozhodnul, nikoliv Jančura.
Až se někdy rozhodnete cestovat např. z Litoměřic do Studénky, držte se vašich zásad a podpořte krajské vymetací linky.
Ne aby vás napadlo jet rychlíkem s přestupem v Praze!
Ale tak jo, přiložíme pořádně: Z Vyškova do Brna bez využití R linky 🙂
Njn takhle to dopadá, když se ekonomický analfabet začne vyjadřovat k IDS, aniž by měl o tom páru, R linka je tam plně integrovaná jako krajský vymeták
Právě že to vymeták není, mezi Brnem a Vyškovem nezastavuje pro nástup a výstup. A na jeho úkor končí vymetáky v Křenovicích, dál kvůli vyčepané kapacitě dopravní cesty nepokračují.
Víte kolik by měl kraj peněz, kdyby všichni v tom rychlíku museli jet za krajské jízdné jako v tom vymetáku, který kvůli rychlíku končí napůl cesty?
nicméně to nic nemění na skutečnosti, že pro dopravu Vyškov-Brno plní ty R funkci krajského vymetáku a jezdí se tam na krajské jízdné, proto pokulhává to přirovnání ke zde zmiňovaným případům (Quick a Regio)
Liberecký kraj a garantované přestupy. Tak to jste mě hlasitě rozesmál.
Do značné míry fungují. Když zrovna ne, tak mi do smíchu nebývá.
Tak a doufam, že už tato banda zapšklých šotoušskýchbúředníků přestane prznit komerční dopravu jak v libereckém i jihočeském kraji.
Zrovna Jihočeský nic tak hrozného nedělá. Podmínky, které se RegioJetu nelíbily, jsou ostatními komerčními dopravci považované za férové a nadstandardně vstřícné v porovnání s jinými kraji.
Jel byste z Příbrami do Českých Budějovic zastávkovým vymetákem, nebo byste zvolil rychlejší spoj? A když ten rychlejší spoj nebude?
Kdo by tím vymetákem nejel vůbec, ten rozhodně neubere tržby kraji v objednávané dopravě. Kdo by sednul na rychlík a jel vlakem, tak rovněž neubere tržby kraji v závazkové dopravě.
Pozor, slovo „vymeták“ je různými lidmi v této diskusi chápáno velmi různě!
Jihočeský kraj to dělal také, narozdíl od Libereckého bez vědomí politického vedení kraje, které se zodpovídá voličům. V Jihočeském kraji alespoň krajská rada má na prvním místě zájem cestujících-voličů a ne vlhké šotosny svých podřízených.
Konstrukce jízdního řádu zvítězí nad malichernými zájmy platících cestujících!
Od kdy je místní bus linka šotosen? Dejte si mokrý hadr na hlavu….
Jak se místní buslinka vylučuje s komercí?
nijak, ale to pořád nic nemění nevhodné použití šotosen, kdy nepřizpůsobiví a autíčkáři začali výrazy šoto… používat neoprávněně jako sprostou nadávku pokrývající vše kromě jejich vlastních myšlenek, proto říkám, nějaké omezování místního busu kvůli komerčnímu busu není nic šotoušského, pokud tedy znáte původní význam slova šotouš…..
Problém je, že podřízenými z Jikordu bylo. Jen pro zajímavost místní krajský bus jede z Písku do ČB v průměru o 20 minut déle než RJ. To je tam a zpátky 40 minut, kterých by měl dle vás cestující strávit v autobuse navíc. Vlhký šotosen není žádná nadávka, ale konstatování faktu.
Už to nehulte, máte halucinace, já nikde nepíšu, že má cestující strávit více času na cestě více času, ani nepropaguji nic, co by k tomu vedlo…..
Mnohde je místní autobusová linka skutečně snem, ale pro některé kraje je důležitější konkurovat vlakům a komerčním dálkovým autobusům.
No a po velký nevůli nemalého počtu lidí z toho JČK rychle vycouval a jestě se za to omluvil. Takže tam se to velmi brzy vrátilo do starých kolejí bez omezení.
Jenže tehdy dopravce přistoupil na paragrafy(zákaz přepravy cestujících mezi zastávkami), takže je mohl zase škrtnout.
Oproti tomu, když linka přestane jezdit, tak dopravce v lepším případě použije kapacitu(lidi i techniku) jinak, často se kapacity zbaví (prodá vozidla, vyhodí zaměstnance) a už nemá na návrat.
Problém je, že na regionální lince 320020 Krumlov – Budějce (dopravce GW Bus) je o sobotách a nedělích jen pět párů spojů a na lince 330020 Krumlov – Budějce (dopravce ČSAD autobusy ČB) nejede v sobotu nic, v neděli dva páry spojů. Jinak kdyby nejel RegioJet je nabídka spojení omezená i s přihlédnutím k nabídce vlaků, které mají interval 120 minut. Navíc nabídka spojů RegioJetu je díky COVID-19 omezená, spoje jezdí mezi 06:00 – 19:00 hod. v intervalu 120 minut. Co měl JIKORD už dávno udělat sloučit linku 320020 do linky 330151 Krumlov – Větřní a prodloužit spoje z Budějc… Číst vice »
Spojování do delších linek sice má výhodu, že se tím někomu někdy ušetří nějaké přestupy, ale v případě jakýchkoli nepravidelností jsou spolehlivější krátké linky, u kterých je jednoznačné, kde na co navazují, nepoloží je vzdálené mimořádnosti, lépe se mohou přizpůsobit místním poměrům a tomu, na co navazují.
Doufám, že se to dostane k co nejvíce voličům v dotčených krajích a tyto zoufalce už nikdy nezvolí do žádné funkce… Ani provozovat vesnickuou pouť bych takové neumetele nenechal, protože by byli schopni zakázat prodej kofoly, protože vedle ve stánku mají malinovku 🤦♀️. Starostové pro liberecký (či jakýkoli jiný)kraj, dobře si ten název zapamatujte a po opatrnem vyjmutí z obálky s volebním lístky spalte…
Různí ti Starostové pro liberecký (či jakýkoli jiný)kraj a podobné pastrany jsou podivné pastrany, já je nevolím, ale při takto přísném posuzování není třeba žádný lístek vyjímat z obálky, a může se spálit vše.
protože vedle ve stánku mají dotovanou malinovku
Dotovanou, nedotovanou, je to úplně fuk… Je to prasarna a ukázka totálního neumetelstvi a plivanec do tváře všem, co veřejnou dopravu používají. Jediné řešení je už tyhle bez pardonu idioty nikdy do žádné veřejné funkce nepustit
Stát kompenzoval nařízené slevy jen v posledních letech? Co je to zase za kravinu? Provoz linky byl zahájen v roce 2005, kdy samozřejmě slevy pro žáky a spol platiky rovněž a stát je samozřejmě platil…
Teprve v posledních letech se z toho pro řadu dopravců stal poměrně zásadní zdroj příjmů. O tom ale text není.
„v posledních letech se z toho pro řadu dopravců stal poměrně zásadní zdroj příjmů“
To je samozřejmě „očekávané“ v situaci, kdy stát dopravci nařídí, že musí od cestujícího přijmout jen 25 % ceny jízdenky, tu odreportovat do elektronické evidence a zbývajících 75 % stát doplatí za měsíc až dva.
Každopádně je asi dobře připomínat, že sociální slevy na jízdném nejsou žádná Babišova novinka z 2018, ale jsou tu už od Zemanovy vlády.
Ale jak říkáš, o tom text není. Nic to nemění na faktu, že i při kompenzování slev je komerční linka pro státní rozpočet levnější než IDS linka.
Sociální slevy na jízdném tu nejsou až od Zemanovy vlády.
Důchodci a žactvo za polovic platilo snad už za Masaryka.
Chtěl jsem se jen vyhnout tradičním řečem, že na komerční linku stejně doplácí stát:-)
Slevy existovali daleko dříve, existují i v zahraničí a IDS platí kraje, ne stát. Někteří dopravci se ns to specializovali již před Babišem.
Takže se vyplatí provozovateli koupit pár jízdenek se slevou i když je autobus prázdný a byznys je tu. Typicky český postup a kontrolovat se to moc nedá
V té době (2005) mohl jezdit žák jen z domova do školy a mnohdy jen v pracovní dny….
Takže tehdy byl příjem dopravce na náhradách mnohem nižší, až Babišova vláda slevy výrazně zvedla a udělala pro mnohem více cest a lidí
Daňový poplatník jásá! Skutečně není důvod z našich peněz platit šotosny různých IDS onanistů, pokud se na lince uživí soukromník a nabídne dobrou kvalitu a služby. Nejsem zastánce Quickbusu, ale nevidím důvod proč by kraj nemohl provozovat zastávkový vymeták (sice se ztrátou, ale jako základní dopravní obslužnost a službu pro obce na trase) a vedle něj může jezdit soukromý dopravce, který se uživí. Krajští úředníci zřejmě zapomněli, že jejich prací není pást své kamarády z řad dopravců pod dotačním deštníkem a snažit se generovat zisk na linkách, ze kterých vytlačí konkurenci tím, že jim prostě zakážou jezdit. Hlavním posláním krajské… Číst vice »
Výhoda to bude jak pro koho.
Pro malé obce kterými bude Quickbus projíždět bez zastavení to výhoda asi moc nebude…
Není a nikdy nebylo úkolem komerčních linek obsluhovat malé obce. Toto je právě úkolem kraje, který má nabídnout služby zájemcům o přepravu po území kraje s případným svozem na“rychlíkový“ spoj
Ale o to, to potom může být pro kraj dražší. Komerční linka pojede pouze v časech, kdy se to vyplácí, kraj, pokud bude chtít mít nějaký takt bude objednávat souběžnou vymetací linku, kterou ale už nepojedou ti, kteří jedou komerční linkou. Krajská linka tedy bude mít nižší tržby a vyšší doplatky. Komerční linku nějaké návaznosti nemusí zajímat.
A je to dražší taky pro voliče-zákazníky té linky? Jejich zájem má mít kraj na prvním místě a ne svoje kšeftíky.
Právě že bude, pokud kraj bude muset na své dotované linky doplácet víc, kvůli nedotované konkurenci. Oni možná budou prvoplánově spokojeni, že mají zpět rychlou linku, ale až jim kraj nespraví po zimě silnici do jejich obce, protože bude muset dát víc peněz na dotovanou dopravu, tak teprve konečně pochopí, jak drahá ta dotovaná linka vlastně je. Ale to je zjevně nad chápání zdejších kecalů, kteří vidí jen dotovanou versus nedotovanou linku, bez dalších konsekvencí.
Tak naštěstí na MD mají rozum a nedají na místní šoto-kecaly, že se všechno musí organizovat, aby to bylo správně šoto. Ono hlavně, ta komerční rychlíková linka je rychlejší a využijí ji tak i lidé, kteří vymeták stojící v každé díře na I/9 , který je navíc dražší nepoužijí a jedou raději autem, takže kraj o nic nepřijde. Nebo co takhle udělat dotovanou linku Praha-Brno (PID-IDSK-VDV-IDS JMK), zajíždět aspoň do Benešova, Vlašim, Čechtic, Humpolce, Jihlavy, Velkého Meziříčí a Velké Bíteše a jízdné o třetinu dražší – schválně kolik lidí s tím pojede.
Vy tu pletete dohromady dvě věci, které spolu ale nesouvisejí. To, že má dotovaná linka vyšší jízdné pro cestující, než nedotovaná, nijak nesouvisí s tím, že díky existenci nedotované linky, která bude ubírat cestující té dotované, bude muset kraj ve výsledku platit více na dotacích a tedy se kraji a jeho daňovým poplatníkům taková nedotovaná linka dost prodraží. To je to, na co jsem chtěl poukázat a co zdejší žvanilové nechápou, nebo, možná spíše, chápat nechtějí, že totiž všechno souvisí se vším.
Takže dle vás a podobných šotožvanilů ve zdejší diskuzi je zájmem cestujících platit si vyšší jízdné za pomalejší spoj? Tohle může vymyslet jen někdo, kdo nevydělával peníze. Běž si radši uklidit v dětském pokojíčku.
Já peníze vydělávám a, zjevně na rozdíl od vás, také platím daně a proto jsem rád když se penězi daňových poplatníků zbytečně neplýtvá.. Pokud je pro vás důležitější ušetřit pár korun na jízdném a pár minut cestou autobusem, fajn, beru, že je to vaše priorita. Ale moje priorita, která by měla být prioritou každého daňového poplatníka v této zemi, je to, aby byly naše daně využity účelně. A nezlobte se na mě, ale když kvůli nějakému rozinkáři musejí kraje doplácet více na veřejnou dopravu, tak to pro mě účelně využité veřejné finance nejsou.
Účinně vynaložené veřejné peníze tím, že zařízneme komerční linku, která jezdila zdarma a místo toho ji budeme dotovat a za dražší jízdné (ale s tím správným krajem prokádrovaným dopravcem). Toto se učí v hodinách marxismu-leninismu nebo kde? Není to výhodné ani pro stát ani pro moji peněženku.
Tak na takovéhle výpady už snad ani nemá smysl reagovat. Ale přesto to ještě jednou zkusím. Kraj právě naopak musí své linky dotovat více ve chvíli, kdy jimi kvůli nedotovanému rozinkáři jezdí méně lidí. To není Marxismus-Leninismus, ale základní ekonomie. Že vy v to vidíte jen skrz ten svůj krátkozraký vlastní prospěch, není můj problém, ale váš.
A jen poznámka na okraj, když už sem tu politiku pletete, jsem pravicový volič. Ne, že by vám po tom něco bylo.
Krajská linka na tom bude plus mínus stejně, ale aut na silnicích po takovém „moudrém rozhodnutí kraje“ a eliminaci dálkového busu přibude.
Ano na jedné straně mě jako cestujícího z bodu A do bodu B zajímá nejen cena, ale i čas. Opravdu pokud cestuji mezi velkými městy nechci zastavovat v každé (_!_) a jet o hodinu víc. Jako daňového poplatníka samozřejmě mě zajímá efektivní využítí erárních peněz. Teď je jen otázka najít mezi těmito dvěma pohledy ten správný. Když linka pojede o hodinu déle, tak prostě dost potencionálních cestujících pojede radši autem a pomalá linka stejně utře nos.
a jak to má ten kraj dělat, ten svoz, když jeden měsíc projede ten „slavný komerční dopravce“ uzlovým místem v 5:30, druhý v 5:20, třetí 5:45 a čtvrtý pro jistotu vůbec? A kraj se o tom dozví v lepším případě 3 dny před změnou, v horším v den změny?
Se mi zdá, že bez znalosti konkrétních problémů rozdáváte moudra, která lze maximálně umístit na papír, který lze následně použít na toaletě
Však malé obce ať si kraj obslouží, a ať je obsluhuje lépe než dosud, namísto toho, aby se nemístně pletl do dálkové dopravy.
Jako že by měly dostat mýto za průjezd autobusu? Jo myslím si, že sfdi a financování silnic je nastaveno blbě.
Jinak zastavení krajského vymetaku se nevylučuje s průjezdem rychlíku. Naopak, kdyby rychlík nejel, jede někdo celou cestu autem. Když rychlík jede, musí se cestující nějak(třeba za krajské jízdné) dostat na něj a od něj.
Pro malé obce, kterými bude projíždět EuroCity/RailJet/Pendolíno bez zastavení….
Úplně stejná situace, jako když rychlíky mezi Prahou a Českou Třebovou prosviští Přelouč, nebo Moravany bez zastavení.
Je tam nějaká frekvence?
Jenže to ani Quick, ani žádný jiný dopravce komerčně neumí. To Vás, bijce za komerční dopravu, COVID dostatečně nepoučil? komerční dopravce bude jezdit jenom tehdy, když se mu to vyplatí a protože nastává situace, doslova týden, co týden, že náklady stoupají a jízdné nelze šroubovat do nekonečných výšin, tak leckdy ani 30 lidí v autobusu není garance, že komerční dopravce dopravu podrží. Díval jste se, jakým způsobem Quick během posledních dvou let prznil dopravu na trase Varnsdorf – Praha? Tak až si uděláte obrázek, tak snad Vás opustí myšlenkové pochody, že „úředníci pasou známé dopravce“….