Miliardovou zakázku v Děčíně získaly Strabag a DT Mostárna, vymění most přes Labe

Most přes Labe u Prostředního Žlebu. Foto: Chládek a TintěraMost přes Labe u Prostředního Žlebu. Foto: Chládek a Tintěra

Nákladní dopravce čeká na důležité železniční tepně přes půl roku trvající výluka.

Správa železnic vybrala zhotovitele rekonstrukce jednoho z důležitých úseků ve své síti pro nákladní dopravu. Zakázku na rekonstrukci 1,6 kilometru dlouhého úseku mezi stanicemi Děčín východ a Děčín Prostřední Žleb včetně mostu přes Labe získaly společnosti Strabag Rail a DT Mostárna.

Vyplývá to z informací v registru smluv. Správa železnic za rekonstrukci zaplatí 1,082 miliardy korun. Maximální strop ceny zakázky byl o 117 milionů korun vyšší. Stavba má začít příští rok v březnu a přinese uzavření trati až do listopadu.

Součástí zakázky je výměna jednokolejného mostu, který spojuje takzvanou pravobřežku s koridorovou tratí z Děčína do Drážďan přes stanici Prostřední Žleb. Kromě výměny mostu současně dojde i k opravě celé trati v podobě rekonstrukce trati v úseku Děčín východ – Děčín Prostřední Žleb včetně sanace Děčínského tunelu z roku 1874. V něm dojde k výměně části klenby, obnově trakčního vedení a úpravě kabelizací. Současně také mezi východním nádražím a tunelem vzniknou protihlukové stěny.

Opravovaný úsek mezi Děčínem východ a Děčínem Prostředním Žlebem. Foto: Správa železnic

Opravovaný úsek mezi Děčínem východ a Děčínem Prostředním Žlebem. Foto: Správa železnic

Nejnákladnější částí celé akce bude výměna mostu přes Labe. Kvůli povodni v roce 2013 musela Správa železnic v roce 2015 za 20 milionů nechat opravit jeho pilíře, teď dojde k výměně celé mostní konstrukce.

Architektonicky je nová konstrukce podobná té původní, aby nebyl narušen původní krajinný ráz v údolí Labe. Nová konstrukce je rombické (kosočtverečné) soustavy,“ řekla při vypsání zakázky mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová. Po výměně se má rychlost na mostě zvýšit ze 30 na 50 km/h.  Most byl postaven v roce 1916, důvodem výměny je jeho špatný technický stav.

Úsek z východního děčínského nádraží do Prostředního Žlebu je využíván prakticky pouze nákladní dopravou. Nákladní dopravce čeká kvůli tomu dlouhá výluka: ta je plánována na příští rok od března do listopadu. Během ní budou muset nákladní vlaky úvratí přes stanice Děčín nebo Ústí nad Labem západ, případně bez úvrati přes Prahu.

Most přes Labe u Prostředního Žlebu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Most přes Labe u Prostředního Žlebu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Tagy Děčín východ - Děčín Prostřední Žleb Děčínský tunel DT Mostárna Správa železnic Strabag Rail železniční most přes Labe v Děčíně
44 komentářů