Miliardovou zakázku v Děčíně získaly Strabag a DT Mostárna, vymění most přes Labe
Nákladní dopravce čeká na důležité železniční tepně přes půl roku trvající výluka.
Správa železnic vybrala zhotovitele rekonstrukce jednoho z důležitých úseků ve své síti pro nákladní dopravu. Zakázku na rekonstrukci 1,6 kilometru dlouhého úseku mezi stanicemi Děčín východ a Děčín Prostřední Žleb včetně mostu přes Labe získaly společnosti Strabag Rail a DT Mostárna.
Vyplývá to z informací v registru smluv. Správa železnic za rekonstrukci zaplatí 1,082 miliardy korun. Maximální strop ceny zakázky byl o 117 milionů korun vyšší. Stavba má začít příští rok v březnu a přinese uzavření trati až do listopadu.
Součástí zakázky je výměna jednokolejného mostu, který spojuje takzvanou pravobřežku s koridorovou tratí z Děčína do Drážďan přes stanici Prostřední Žleb. Kromě výměny mostu současně dojde i k opravě celé trati v podobě rekonstrukce trati v úseku Děčín východ – Děčín Prostřední Žleb včetně sanace Děčínského tunelu z roku 1874. V něm dojde k výměně části klenby, obnově trakčního vedení a úpravě kabelizací. Současně také mezi východním nádražím a tunelem vzniknou protihlukové stěny.
Nejnákladnější částí celé akce bude výměna mostu přes Labe. Kvůli povodni v roce 2013 musela Správa železnic v roce 2015 za 20 milionů nechat opravit jeho pilíře, teď dojde k výměně celé mostní konstrukce.
„Architektonicky je nová konstrukce podobná té původní, aby nebyl narušen původní krajinný ráz v údolí Labe. Nová konstrukce je rombické (kosočtverečné) soustavy,“ řekla při vypsání zakázky mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová. Po výměně se má rychlost na mostě zvýšit ze 30 na 50 km/h. Most byl postaven v roce 1916, důvodem výměny je jeho špatný technický stav.
Úsek z východního děčínského nádraží do Prostředního Žlebu je využíván prakticky pouze nákladní dopravou. Nákladní dopravce čeká kvůli tomu dlouhá výluka: ta je plánována na příští rok od března do listopadu. Během ní budou muset nákladní vlaky úvratí přes stanice Děčín nebo Ústí nad Labem západ, případně bez úvrati přes Prahu.