Miliardovou zakázku v Děčíně získaly Strabag a DT Mostárna, vymění most přes Labe
Most přes Labe u Prostředního Žlebu. Foto: Chládek a Tintěra
Nákladní dopravce čeká na důležité železniční tepně přes půl roku trvající výluka.
Jestli je foto aktuální, tak mě zaráží, proč se nepostaví nový most na druhé půlce pilířů a pak se ten starý nezbourá, když už se tedy rovnou nedělá dvojkolejný, o dost by to zkrátilo výluku.
Most sice vypadá zajímavě a poněkud americky, ale spíš by mi dávalo smysl v takové oblasti používat mosty s co nejmenším profilem a co nejméně rušivé k okolí, ne kopírovat něco s tak výrazným profilem.
Pilíře byly evidentně již v 19. století připravené pro dvě koleje tehdy pro spojení Vídeň-Berlín.Dnes je tato spojka mezi východobřežní tratí důležitá především pro nákladní dopravu a to jistě víc než ta přes Prahu. Přesto se ani při této výjimečné příležitosti o zdvoukolejnění mostu nikdo ani nezmiňuje – a to ani v diskusi. Asi nám ta jediná dvoukolejka k německým sousedům (pro mnohé zdejší „vlastence“ dědičným nepřátelům) musí stačit, že.
Ze strategických důvodů je jedno jestli tam je jedna nebo šest kolejí když se to spojí na jednu trať, nad to dvojkolejnou vedoucí jedním údolím. K tomu aby se tu dalo mluvit o něčem strategickém je potřeba mít tu druhou trať vedenou o pár kilometrů vedle.
Tak nevím 🙁 O zdvoukolejnění mostu vidím v diskuzi hned několik příspěvků…
Most, po němž do ČSSR přijel korejský vůdce KIM IR SEN ….
Jen blbněte a rozepisujte se tady o tom a někdo to prohlásí za kulturní památku.
a před most umístit zlatou sochu…mno…šílená predstava
Ve finském Torniu (kam se v současnosti, spíše desetiletí, nejezdí) je na staniční budově pamětní deska ve finštině a ruštině, připomínající, že v dubnu roku 1917 tudy projel V.I.Lenin při cestě do St. Petěrburgu …
To je pouze konstatování skutečnosti.
Připomíná se, že lok 464.202 vezla z Bratislavy do Marcheggu vlak s N.S.Chruščovem na jednání s JFK.
Připomíná se, která lok vezla ostatky TGM z Prahy do Lán …
Auto, kterým jezdila Olga Hepnarová.
Zabila teda mnohem méně lidí, než kolik jich Kim nechal popravit z politických důvodu.
Čím je dána ta maximální rychlost 50 km/h. Zdá se mi, že oblouky by zvládly i vyšší rychlosti.
Navazujícími výhybkami v Prostředním Žlebu umožňujících vjezd rychlostí 30.
Tudíž i když v nějakém časovém horizontu dojde k modernizaci a budou dosazeny výhybky na V40 nebo V50, tak není třeba, aby konstrukce umožňovala vyšší rychlost ….
A proč by nemohly výhybky v budoucnu umožňovat vyšší rychlosti než 50km/h?
No třeba proto, že někdo spočítá / nechá spočítat, jak dlouhou dráhu potřebuje vlak dlouhý 740 metrů o hmotnosti řekněme 3 000 tun rozjíždějící se z Děčína východu potřebuje k tomu, aby dosáhl na vjezdových výhybkách do Prostředního Žlebu vyšší rychlosti než je těch 50. A vyjde mu, že této rychlosti lze dosáhnout až za výhybkami a pak zvyšuje rychlost až na možných 80 na odjezdovém zhlaví do Dolního Žlebu …
cena vypecena. zapamatujme si až se bude ječet na co vše na železnici nejsou prachy.
např:
– zabezpecovac
– lepší vlaky
– trakcni vedení jiné než dezolat
– otevřené čekárny a zachodky
– udržované nadrazni budovy
– a mnohé další…
protože tohle nejspíš potřeba je.
ale nejen tohle. oproti těmto nákladům je to výše vyjmenované za pakatel.
– a mnohé další…
Kam patří mimo jiné také opravy, rekonstrukce a výměny dožillých mostních konstrukcí. Aby se nejezdilo 18 let po provizoriu.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Znojemsk%C3%BD_viadukt
Původní mostovka byla v roce 1992 nahrazena provizorní konstrukcí, v roce 2009 byl most kompletně rekonstruován.
Pche! V Kolíně za ty prachy postavili zvedací most, co se nezvedá. A jezdili se na něj dívat delegace až z Brusele! 😉
Most je postaven tak, aby bylo možné dodělat zdvihací zařízení na potřebnou podjezdnou výšku. Vzhledem k tomu, že stávající labská vodní cesta je „omezena“ mosty s nízkou podjezdnou výškou není aktuálně nutné investovat do zdvihacího mechanismu …
Pod tím mostem nepojede v životě nic, kvůli čemu by ho bylo potřeba zvedat.(Ne, na tu Zemanovu fantasmagorii L-O-D fakt nemáme ani prachy, ani nic dalšího, nepostavili bysme to ani za několik století.)
Vyhozené stovky milionů za úplný nesmysl.
Nemějte obavy, to se nikdy zvedat nebude. Byl předpoklad že v Kolíně bude časem jediný zvedací železniční most a ostatní se rekonstruují na 7m. To se v Čelákovicích čerstvě nestalo, má být také zvedací. Jenže aby se nezasekala železniční doprava, přichází v úvahu zvedání jen v noci. A ta loď nestihne za jednu noc proplout oba mosty, a čekat celý den se zas loďařům nevyplatí.
a most byl mezi dvěma, co byly nižší…takze ani kdyby se zvedal, tak to nepomůže. ať žije řebíček…
Klasické ocelové příhradové konstrukce z počátků železnice dožívají všude. Tento most je starý už skoro 150 let, což je daleko za obvyklou hranicí životnosti. Totéž se týká mostu pod Vyšehradem, u Červené n. Vltavou – možná i dalších, ale kvapem jich ubývá a jsou nahrazovány, což je jistě lepší, než kdyby se čekalo, až začnou padat.
Když si odmyslíme klasický evergreen o tom, zdali je skutečně most špatný časem, nebo jen zanedbaná údržba, tak:
To nejsou schopni posadit nový most vedle toho starého při zachování provozu? Vždyť tam na to je místo.
A na ten jeřáb? Vrtulníkem to nepůjde.
Mám na mysli místo na jeřáb, který ten nový most posadí na pilíře. Něco takového:
https://moravskoslezsky.denik.cz/galerie/most-ramusak-u-prerova-odstranil-nejvetsi-jerab.html?photo=1&back=1176382553-2514-57
A urychlilo by to sanaci tunelu?
Asi ne. 🙂
Bohužel jsme v ČR, takže „rekonstrukce na místě“ je jen o rozhodnutí to udělat, ale postavit nový most o 10m vedle znamená válku se sluníčky, dětmi a vodami
Když už bude skoro celý rok nádraží Děčín – Východ mimo provoz, tak by Spr. Žel mohla zmodernizovat alespoň půlku tohoto nádraží. Vždyť to tam vypadá jak po bombardování.
Nebo já vlastně zapoměl. Koordinace prací, plynulost provozu, Logika, informovanost veřejnosti a vstřícnost k zákazníkům jsou na Generálním ŕeditelství zakázané velmi sprosté výrazy.
Tak zrovna nádraží Děčín – Východ nebude v průběhu své vlastní rekonstrukce až tak zásadním úzkým hrdlem. Dopravních kolejí pro umožnění kontinuálního provozu je tam dost. Problémem je spíše to, že si z nich dopravci dělají parkoviště.
Když už dělat naráz více akcí, které budou mít vliv na kapacitu, tak by to chtělo zkombinovat rekonstrukci mostu s rekonstrukcí mezistaničního úseku Střekov – DC-V.
Ano…SŽ má potřebu všechno dělat 10x, aby si mohla lépe dělat reklamu…
Myslím, že by nebylo od věci udělat celý ten úsek dvoukolejný. Vím, že je tam most a tunel, ale přesto. Klidně si to nechám vyvrátit od někoho zasvěceného.
Plus doufám, že ten most bude alespoň trochu tišší za tu cenu. Je tam chráněná příroda a taky žijou lidi poblíž.
obdobné se již řešilo v diskuzi zde https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-chysta-miliardovou-vymenu-mostu-pres-labe-a-opravu-tunelu-v-decine-70591/
Drobná oprava. Na mostě je nyní traťová rychlost 30 km/h, nikoli 50.
díky za upozornění.
Po opravě se má zvýšit ze30 na50 km/ h. Zřejmě jste prehlidl tu 30.
Nepřehlédl. V první verzi článku byla zmíněna pouze rychlost 50 km/h. Po mém upozornění byl článek upraven do současné podoby.
Ze 30 na 50 km/h…
No…lepší něco než nic…
Proč to rovnou neudělají dvojkolejné? Pilíře na to evidentně připravené jsou.
V tunelu by musela být splítka, a pokud není na levém břehu mimoúrovňový rozplet, tak by dvojkolejný most stejně příliš nepomohl. Nejsem zastáncem úsporných řešení, ale tady to zachování jednokolejky dává smysl.
On by ten přesmyk musel jít buď nad tratí Děčín-Drážďany, nebo v tunelu pod Labem. Výškově nic jiného nedovolí řeka a obávám se o spády trati, že nevyjdou.
Jít vrchem nad tratí by znamenalo mostní monstrum. A už někde od půlky nádraží v Dolním Želbu do tunelu za domy a z tunelu nájezd na most.
S tunelem by to asi nějak šlo na levém břehu, ale na pravém břehu je Kamenická a Riegrova ulice. Problém vystoupat nahoru z podzemí.
Tak jinak – co by bylo levnější?
A co průjezd dvou kolejí Prostředním Žlebem a přesmyk až za ním?
No jako hlavní problém vidím to, že se dle dnešních průjezdných průřezů patrně nevejdou dvě koleje do toho tunelu. A mít tam nějakých 500m dvoukolejky na mostě moc smysl nedává, zvlášť když je to na nádraží takovej kousek.