Miliardová modernizace stanice Pačejov je u konce, podchod zdobí dětské kresby
Správa železnic na příští léta připravuje velkou modernizaci tratě mezi Plzní a Horažďovicemi předměstím.
Modernizace stanice Pačejov na Klatovsku a přilehlých úseků trati 190, která vyšla na 1,3 miliardy korun, je u konce. Správa železnic v úterý otevřela cestujícím nový podchod, o jehož výzdobu se postaraly děti z pačejovských škol (základní a mateřské).
Velkorysá stavba začala v červnu 2019 a zahrnovala vylepšení celkem 4,6 kilometru trati, kompletní rekonstrukci zastávky Kovčín a stanice Pačejov. Ta je díky novému podchodu bezbariérová. Dětské kresby přenesl na stěny podchodu výtvarník během dvou dnů.
V rámci stavby došlo v Pačejově k nahrazení stávajících úrovňových nástupišť novými s výškou 55 centimetrů nad temenem kolejnice. Stanice má nově jedno vnější a jedno jednostranné nástupiště o délce 120 metrů. Stanice také přestala fungovat jako brzda rychlíků na trati České Budějovice – Plzeň. Před přestavbou zde musely zpomalovat na 65 km/h, nyní mohou projíždět rychlostí až 100 km/h. Součástí projektu byla i výstavba dvou nástupišť a přístřešku na zastávce Kovčín. Rekonstrukcí prochází výpravní budova v Pačejově, stavební práce budou hotové do konce letošního roku.
Na trati 190 však nejde o největší a nejdůležitější stavbu. Správa železnic na příští léta připravuje velkou modernizaci mezi Plzní a Horažďovicemi předměstím, půjde především o zdvojkolejnění úseku Plzeň – Nepomuk. Stavba by měla začít v roce 2023; počítá se se zvýšením rychlosti až na 160 kilometrů v hodině.
Podchod v Pačejově na Klatovsku zdobí kresby dětí ze zdejší základní a mateřské školy. Vybírali jsme z více než 100 návrhů. Výtvarník je během dvou dní „přenesl“ na stěny podchodu a šikmých přístupových chodníků. Otevřeno dnes za přítomnosti dětských autorů a obyvatel Pačejova. pic.twitter.com/DJTrPOSg7F
— Správa železnic (@Spravazeleznic) June 1, 2021