Doprava ve městě Elektromobilita Trolejbusy

MHD v Hradci sází na elektromobilitu, polovina flotily bude jezdit na proud

MHD Hradec Králové, představení nových vozidel. Autor: DPmHK
MHD Hradec Králové, představení nových vozidel. Autor: DPmHK

Dopravní podnik města Hradce Králové oznámil na letošek velké akvizice nových vozidel. Sází přitom hlavně na elektrický pohon. Podnik pořídí dvacet nových elektrobusů SOR NS 12 a devět trolejbusů s pomocným bateriovým pohonem Škoda 30 Tr TRB. Další novinkou budou tři dieselové autobusu Iveco Urbanway. Podnik oznámil, že s novými přírůstky se podíl vozidel na elektřinu ve flotile vyšplhá na polovinu.

„Co se týká elektromobility dopravních podniků u nás, budeme ve své kategorii na špici,“ uvedl ředitel podniku Zdeněk Abraham, který přišel loni na podzim z Arrivy. První cestující se novými vozy svezou ještě podzim letošního roku. Na pořízení elektrobusů a trolejbusů využije podnik evropskou dotaci ve výši 338 milionů korun.

Podle místního zpravodajského portálu HKCity.cz se s nasazením nových elektrobusů počítá u sedmi linek hradecké MHD. U linek 12 a 14 přitom zajistí elektrobusy provoz zcela. Parciální trolejbusy by měly obsloužit sídliště Plachta. Podle výroční zprávy za rok 2016 (poslední zveřejněná) zajišťuje podnik dopravu 125 vozidly, z toho bylo tehdy 31 trolejbusů, 91 autobusů a tři elektrobusy.

V elektromobilitě se zhlédla i další města, hitem jsou především parciální trolejbusy. Velké nákupy oznámily například České Budějovice, Brno, Plzeň, Pardubice nebo Teplice.

6 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Elektrobusy a elektroauta jsou jen docasna reseni, je to jen prechod k vodikovemu pohonu. Již letos se zacne prodavat Hyundai Nexo, automobilka KIA by mela pridat do konce roku, s vodikovym pohonem take experimentuje Toyota. Doplnim, ze Nexo od Hyundai ma dojezd 560 km.

  • To jásání přejde, až budou za dva, tři roky muset vyměnit baterie v těchto elektrobusech. Ale to už asi ředitel podniku nebude Zdeněk Abraham.

  • Tak ono se to hlavně hodně vyvíjí, takže co koupí dnes, bude za 5 let zastaralé.

    • správně, třeba autobusy na CNG, počítám tak do 10 let nebude jezdit ani jeden.

  • Doufejme, že výsledky toho nákupu brzy potvrdí, že to byla správně zvolená a výhodná investice, a že se vybavování MHD moderními progresivními vozidly i díky tomu rozšíří i do dalších měst v ČR – včetně jinak dost konzervativní Prahy.

    • žije vůbec ještě nějaký komunista co dal praze stopku na trolejbusy?

Newsletter

Partneři