METRANS Rail završil obří nákup vectronů, čtyřicátý vyjede do provozu
Lokomotiva Siemens Vectron v barvách Metransu. Pramen: Siemens Mobility
Počet lokomotiv Siemens Vectron a TRAXX MS2 je nyní u METRANS Rail zcela vyrovnán.
Kolik vlastně těch Vectronů už po českých kolejích jezdí?
Dovolím si jednu poznámku k tomu, jak já vnímám kombinovanou dopravu. Když někde vznikne terminál silnice/železnice neznamená to, že v tom regionu dojde ke snížení jízd kamiónů. K tomu musí vzniknou další terminál o 200 km dál. Bohužel, lidé často protestují proti všemu novému a nechtějí znát širší souvislosti (jak proudí zboží a jak se dostává na poslední míli). A přeju Metransu ať nové lokomotivy dobře slouží.
Marton Hořínek je spíš Martin : https://www.metransrail.eu/kontakt
Ty lokomotivy jsou stejné jako u ČD, nebo jiné. U Metransu mají označení na „3“, tedy vícesystémové, u ČD 193, takže stejnosměrné.
Máte to nějak pomotaný pane Král i když na to jdete chytře tak to není tak jednoduchý
Já Vám to vysvětlím.
Je to podle země registrace vozidla.
METRANS lokomotivy registruje v České republice, takže má číslo podle českých zvyklostí, tedy 383. A protože 0 má Cargo, 1 nevím, 2 slovenská leasingovka, 3 nevím, tak naše lokomotivy pak začínají čtyřkou, tedy celé číslo je 91 54 7 383 401 – 440.
Pokud bychom registrovali třeba v Německu, tak to bude podle jejich zvyklostí, tedy 91 80 6 193 XXX – YYY.
Proč se to čísluje po stovkách zvlášť podle majitele?
Po stovkách podle majitele to rozhodně není, i když to tak může vypadat. Ty mezery v číslování mezi již dodanými stroji jsou zřejmě rezervace čísel pro konkrétní provozovatele. ČD-Cargo má vectrony 383.001-011, ale číselnou řadu rezervovanou až do 049. 383.050 až 383.059 má Orlen. Pak je EP-Cargo, nebo spíš LTEU atp. i pro další stovky. 383.101-110 má ZSSk resp. Raill.
Nebo mě někdo opravte, doplňte…
Jo takhle, tak to jo.
Pane Šimral, mám na Vás otázku, pokud toto čtete…
Máte ve stavu lokomotivy bombardier traxx i siemens vectron, můžete prosím stručně povědět největší klady a zápory obou typů? popřípadě který typ je dle Vás na ony výkony vhodnější?
Děkuji
Já to napíši tak nějak univerzálně.
Obě řady jsou ve svém nasazení vyhovující 🙂
děkuji za stručnou odpověď
Nemůže přece odpovědět že udělali chybu a Traxx je lepší.
a to vás netrápí držet náhradní díly pro tři typy
Jednou je prostě potřeba přestoupit na jiný typ. MS2 již nebyl k dispozici, změna byla nezbytná.
Byl k dispozici v době dodání 383.401-410 a vyráběl se až do roku 2020. Ale někde jste zmínil, že poslední kusy MS2 byly složeny z jiných dílů než ty předchozí.
neví tu někdo jak to vypadá s rozšířením překladiště METRANS
v ČT? proběhne to s modernizací uzlu ČT?
Proběhne.
super… díky za info… ten region to potřebuje jako sůl… ale doufám že už to bude jen z vlaku na vlak… těch kamionů už bylo dost s první etapou… leda že by tam vznikla nějaká přeložka silnice po estakádě…
Počet kamiónů se již zvyšovat nebude. Vše, co je možné obsloužit po silnici zvládá i jen první terminál. Nicméně každý takový terminál generuje i silniční dopravu, to je prostě funkce takové věci.
Já chápu, že to v České Třebové zvýšilo nákladní silniční dopravu, ale tak to prostě je a bez toho to být nemůže…
Plánuje Metrans prosadit u svých silničních dopravců elektrické tahače? Na těžkou rozvážku by se hodily.
Vyrovnané má pouze vlastní, jinak jsou ještě napujčovany MS2 a dokonce i jeden vectron od MRCE
A Vectrony od Akiemu a TRAXXy od Akiemu.
A vectron od Railpoolu a naopak vectron od Cargounit už brousí koleje někde jinde. Život je změna.
Tak sluší se pogratulovat k modernímu lokomotivnímu parku hodného 21.stoleti.
To my ve skanzenu čdcargo můžeme tiše závidět.Fakt to nechápu,jak to dělají u Metransu,že si můžou dovolit tyto krásné moderní stroje?My se musíme spokojit se střepy typu „Hrbata 130“,kde ti naši pitomci do toho nacpali Etcs!Měli bychom mít to nejlepší,co na trhu je,ale opak je pravdou…a to jsme prý stále největší nákladní dopravce🤔😂spíš jsme k smíchu…
Metrans se zaměřuje na pravidelné přepravy ucelených vlaků na dlouhé vzdálenosti. ČD Cargo vozí kde co, a tak ve vozovém parku potřebuje i lokomotivy, u kterých nevadí, když pár dní stojí a nevydělávají.
Tak ať Vám u Carga řeknou, za kolik vozí, že nedokážou na ně vydělat. Ze státního asi lepí ztráty a na mašiny není. A k smíchu nejste, nebojte. U mně rozhodně ne. Myslím strojvedoucí, ne firmu. Hodně zdaru!
Mohol by som poprosiť o uvedenie príkladu štátneho dopravcu v Európe, ktorý vo svojom parku má len moderné lokomotívy? Poradím, švajčiarsky, nemecký, francúzsky ani rakúsky to nie je.
Jako jo, ale kdo má ekvivalent hrbatice?
Taková Re 420 není z podobné doby?
Takové u ‚“ÖBB cargo“ hojně využívané 1144 se začaly vyrábět v roce 1976, takže za ekvivalent hrbaté by se daly považovat. Věkově; pravda, technicky jsou ty 1144 vyspělejší.
Ano, BR 1144 má 5 MW a tyristorovou regulaci, plus ty mašiny jsou po několika vlnách rekonstrukce. To se nedá srovnávat…
Začal jejich útlum, viz nedávný prodej nejstarších kusů. Nemají ETCS a většina kusů ani LZB.
U DB byla ještě donedávna provozu řada 151.
Tito dopravci trpí na svou „dlouhověkost“ a výraznou uzavřenost se v oblasti svých hranic.
U METRANSu je prakticky každý vlak mezinárodní a „secondhand“ vozidla prostě nebyla k mání…
Na posunu má secondhand vozidla i Metrans ( padesát let starou řadu 740).
Přesně tak. A až konečně nějaký výrobce nabídne něco smysluplně bateriového, tak Bangle zmizí v propadlišti dějin.
Bangle jsou lokomotivy motající se v terminálu, nemají žádné ambice ho opouštět kromě přilehlé stanice.
A až jednou zahřmí a přestane se blbnout, pak tam může být něco nového a tichého.
Ale tohle ne. To má jen zelenou nálepku, funkčně to zase tak dobré není. Byť ten pojezd, měniče, brzdy, MLASK. Chybějící rekuperační brzda, špatně řešené ovládání a nicotné baterie už NEMLASK…
https://zdopravy.cz/metrans-testuje-hybridni-lokomotivy-od-alstomu-1185/
Jsem rád, že jistý secondhand nákup k Metransu v roce 2014 neproběhl a dotyčné lokomotivy skončily v Hulíně.
DB Cargo provozuje jako nejstarší lokomotivy řadu 145 z let 1996-1999. SNCF Fret posílá do šrotu i BB 26000 Sybic z 90. let zbavil se i BB 36000 Astrid. Pošlete mi fotku nákladního vlaku SNCF z Francie se starou lokomotivou. Tam to je buď Prima, Traxx nebo zvývající Sybic, nic jiného.
K smíchu jste spíše vy, tipuji nějaký strojvedoucí, který nevidí dál jen z kabiny stroje na pár metrů a ve všem „má jasno“
Ale ekonomika a potřeby provozu vám zjevně nic neříká. Jen se zeptám ( asi zbytečně ) : Jste schopen se na tohle zeptat třeba vašeho předsedy představenstva Ing. Tótha ? Myslím že by vám to rád vysvětlil, samozřejmě se nemusíte schovávat za anonymní nick..
Jestli to nebude tím, že Cargo musí od ČD odkupovat šrot a instalovat ETCS. Kdyby místo odkupu starých lokomotiv od ČD koupili třetinový počet nových lokomotiv, tak by to stali stejně a výkon by byl podobný, vzhledem k tomu, že by odpadlo přepřahání lokomotiv při změně trakce, možnost většího najezdu mezi servisy 5000 km x 40 000 km. A k tomu možnost rekuperace při jízdě pod střídavým napětím.
Přepřahání se skoro neprovádí. Cargo má dostatek dvousystémových mašin.
Nová lok. vyjde denně na 50 000Kč.Pokud ujede průměrně 500 km/den, vyjde kilometr na 100 Kč. Ale mnoho lokomotiv najede průměrně jen 50 km/den, protože nejezdí do Hamburku, ale jen Ledvice- Hněvide apod.. a tam by byl kilometr za 1 000 Kč. Proto jsou v provozu i ty staré lok.
Na druhou stranu, Vectrony i Traxxy máte taky.
Ale bohužel v cizine🤔😂,jsem si vzpomněl na paní Jechovou😂,máte traxxy?a mohla bych je vidět?😂😉😀
Když jsem před Vánoci jel z Budějoic na jih, tak u depa stálo celkem dost ČD-cargo vektronů…
Zcela vážně.Každý má pořád naštěstí svobodu se dobrovolně veřejně se ztrapňovat. Proč to ovšem lidi dělají, je mi záhadou. Píšete totiž naprosté nesmysly bez znalosti ekonomiky a souvislostí a o čem zjevně nemáte ani ánung.
ČD Cargo provozuje spoustu vlaků v ČR s minimálním ziskem nebo jsou rádi za čistou nulu. Na takové vlaky se opravdu nejlépe hodí stará účetně odepsaná lokomotiva, jejíž náklady jsou pouze údržba. Moderní trakci si ČD Cargo především pořizuje pro výdělečné prosperující zahraniční dcery. A pokud dostane hrbatá ETCS, počítejte s jejím provozem ještě za 15 let. Nebo změňte firmu.
To jejich překladiště v Uhříněvsi jedno z největších ostud Prahy. Je šance aby to tam časem zrušili a odstěhovali to někam z města dál? Tady se nesmyslně řeší že pražský okruh je blízko u Prahy a že by měl být dál a přitom takové šrotiště nikomu nevadí?
Tak co to u Prahy je, překladatel nebo srotiste?
Kam je navrhujete přestěhovat? Pokud chceme dostat dopravu že silnice na zeleznici, tak kont. překladatel potřebujeme někde v Praze či velmi blizko. Tak proč ho stehovat?
Asi proto, že nemá rád METRANS. To ale důvod ke stěhování rozhodně není.
Většina obyvatel Prahy ani netuší, že v Uhříněvsi nějáké překladiště je. Město velikosti Prahy potřebuje na okraji podobné zařízení.
Že by další ublížený NIMBY?
Proč by to někomu mělo vadit? Je to hned u kolejí (logicky), kolem je velké volné místo mezi Pitkovickým potokem a areálem Metransu pro bytovou a jinou výstavbu (teoreticky). Přesun by byl extrémně nákladný a navíc je otázkou, kde je nějaké místo. Někde u Benešova? Chcete aby nákladní vlaky jezdili po koridoru až z Benešova a omezovaly tak koridor?
No, zrovna do Benešova měla být i VRT, ale zase vozit odtamtud do Prahy vše kamiony nedává žádný smysl.
Já myslím, že s VRT na jih do Benešova a dále se snad ani nepočítalo, ne? Co si tak pamatuji, tak se jeden čas uvažovalo o tunelu na Benešov, který by odvedl dálkovou dopravu z tratě kolem Říčan, Mnichovic, Čtyřkol apod. Což teda mně by se líbilo, ale je to teď v seznamu až někde na dolním řádku.
Právě naopak, okruh měl být blíže, když už; takto jsou tu akorát zacpané příjezdové cesty z okolí. Kam ještě byste tu Prahu chtěl rozšiřovat? A co by tu místo toho bylo, další sídliště bez nabídky práce a vyžití, takže další doprava někam jinam?
No Praha se zmenšovat nebude.
Vy jste komik. Proč by se to mělo stěhovat? Šrotiště je něco úplně jiného a to překladiště je tam delší dobu, než většina okolní zástavby.
Prostor mezi Uhřiněvsí a Měcholupy je průmyslovou zónou, není tam jen METRANS, byť plochu má asi největší.
Železa máme sice na terminálu dost, nicméně se ohrazuji proti „šrotišti“. Terminál je stále modernizován, nyní se zrovna modernizuje jeřábová dráha a kolejiště směrem ku Praze, směrem od Prahy se opravovalo loni.
Zkouší se i nové technologie, například zde: https://zdopravy.cz/z-hamburku-az-do-posledni-mile-elektricky-bateriovy-tahac-testuje-v-cesku-i-metrans-176168/
A brzy bude proveden i nákup.
A v DS máme elektrický Actros 🙂
Jenomže v době vzniku bylo překladiště na okraji města, kde nic nebylo.
A dokonce na druhé straně trati měly být železniční dílny…
https://www.koridory.cz/zapomenute-zeleznicni-projekty-ii-nove-dilny-v-praze/
To je pravda. Jenže Praha se rozrostla a teď je hned v sousedství sídliště.
Ono je to celkem logické, nejdřív se náklady odbavovaly na dnešní Masaryčce a na Nádraží st. Procházky, pak v Bubnech a na Smíchově, pak na Žižkově (a vzniknout mělo další takové nádraží v Jinonicích), pak teda Uhříněves, s tím, že samotná Praha už toho nákladu spotřebuje minimum (vše zjednodušeně).
Takže otázka na stěhování někam dál není tak nelogická. Otázka je, kde najít hodnou plochu a kdo by to zaplatil.
Praha se sice rozrostla, nicméně si nějak nevšímám, že by v rámci tohoto růstu řešila i jinou infrastrukturu, než tu pro bydlení.
Takže buďme rádi za terminál v Uhřiněvsi. V dnešní době je již prakticky terminál potřebného rozsahu v blízkosti Prahy nepostavitelný (připomínám, jak dopadly Malešice)…
Školy se staví, nemocnic je dost, metro se prodlužuje, tram trati se staví, i sem tam nějaká silniční stavba byla…
Spíš je problém, že kvůli přílišné byrokracii je stavebních pozemků málo a tak je nedostatek bytů. Takže když se uvolní pozemek v nějakém mizerném místě, jako třeba na kraji překladiště, tak se tam postaví dům a lidi si tam koupí byty – protože jinde nejsou. A pak samozřejmě prskají, když jim v noci do oken sítí světla a bouchá se tam s kontejnery.
No, lidi si tam v místech, kde fakt už nejde bydlet koupí za drahé peníze „ateliéry“… Pro ně neplatí hlukové omezení jako pro bydlení…
No jak jinak, když v místech, kde by se bydlelo líp, se nestaví, protože developer je develotr. Tak se mu nastaví překážky, že se na stavbu vykašle.
A práce je potřeba, v regionech není (čím vyšší vzdělání, tím jí je v regionech míň), města okolo Prahy se taky výstavbě brání (Říčany jako exemplární případ)… Tak lidi berou, co je. I když mají pod okny překladiště.
… a tak se odstěhoval na vesnici. Tam mu zase vadilo, že štěkají psi, kdákají slepice a hučí voda pod splavem.