Metrans testuje hybridní lokomotivy od Alstomu

Společnost Metrans od pátku testuje v kontejnerovém terminálu v pražské Uhříněvsi novou hybridní lokmotivu H3 od Alstomu. Lokomotiva dorazila z

Společnost Metrans od pátku testuje v kontejnerovém terminálu v pražské Uhříněvsi novou hybridní lokmotivu H3 od Alstomu. Lokomotiva dorazila z Hamburku ve čtvrtek. Její nasazení na posunu v největším středoevropském terminálu kombinované dopravy schválil Drážní úřad; jde zatím o zkušební provoz.

Třínápravový stroj kombinuje naftový a bateriový pohon, jeho celkový výkon činí 700 kW , maximální rychlost je sto kilometrů v hodině.

„Lokomotiva by měla potvrdit v běžném provozu úsporu pohonných hmot o 30 procent při emisní normě Euro 6 a hlavně tato lokomotiva řeší i hlukové emise. Celkové její provedení je zaměřeno na výrazné snížení emitovaného hluku, v akumulátorovém režimu je až neslyšná,“ sdělil serveru Zdopravy.cz manažer Metransu Petr Šimral.

Firma zakoupila dvě tyto lokomotivy, každá má ovšem jiný nátěr. Pražská lokomotiva prezentuje město Hamburk, v Hamburku naopak jezdí lokomotiva s reklamou na Prahu. Alstom tyto stroje představil na berlínském veletrhu Innotrans v roce 2014, podle Šimrala jeden takový stroj vyjde zhruba na 50 milionů korun.

Lokomotiva H3 od Alstomu kombinuje naftový a bateriový pohon.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářLokomotiva H3 od Alstomu.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMetrans testuje hybrid od Alstomu.
Autor: Vladimír Musil
Tagy alstom lokomotiva Metrans
1 komentář