Letecké společnosti Letectví

LOT posunul start nové linky z Prahy do Budapešti, letenky zlevňují už teď

Embraer E195 společnosti LOT. Foto: Letiště Praha
Embraer E195 společnosti LOT. Foto: Letiště Praha

Polský letecký dopravce posunul o necelé dva měsíce start linky z Prahy do Budapešti. Namísto plánovaného startu 30. března vypraví první let na této trase 27. května. Cestující z jeho příchodu mohou profitovat už nyní: ceny letenek začaly klesat, ČSA nasazují na více letů proudová letadla.

LOT posun termínu oznámil oficiálně až dnes v tiskové zprávě Letiště Praha k 90. výročí existence polského dopravce. LOT expandoval do Budapešti, kde otevřel nejen nové dálkové linky, ale i řadu nových spojů po Evropě.

LOT bude létat mezi oběma městy celkem dvanáctkrát týdně, v pracovní dny každý den. Rotace jsou nastavené tak, že první let přiletí ráno z Budapešti. Zejména pro firemní zákazníky je ale letový řád nastaven tak, že půjde linku využít na jednodenní otočku.

Dopravce na celoroční linku do hlavního města Maďarska nasadí letadlo typu Embraer 195 v konfiguraci pro 112 cestujících. Podle odhadů Letiště Praha by mohlo spojení využít až 110 tisíc cestujících za rok v obou směrech.

„Praha je pro nás velmi důležitou destinací, a proto neustále rozvíjíme naši nabídku leteckých spojení do České republiky. Vyšší frekvence letů do Prahy je ve prospěch cestujících, kteří často cestují mezi hlavními městy, ale také těch, kteří rádi využívají LOT při jejich další cestě přes Varšavu. Jsme rádi, že jsme včera mohli oslavit naše narozeniny také s cestujícími na letišti v Praze,“ říká Anna Staszewska, obchodní ředitelka společnosti LOT Polish Airlines.

Blížící se nástup konkurence je patrný už i na chování Českých aerolinií. Firma už na většinu letů po nasazuje pouze rychlejší a pohodlnější airbusy A319 namísto turbovrtulových letadel ATR, od března podle letového řádu bude létat výhradně s Airbusy. ČSA nabízí do Budapešti 19 párů spojů týdně, pět dní v týdnu tři lety denně.

Budapešť byla dlouhodobě jednou z nejziskovějších linek ČSA díky prakticky neexistující konkurenci. Na trase ale postupně expanduje i Ryanair, létá už devětkrát týdně. I díky tomu ceny jednosměrných letenek u ČSA spadly k hranici kolem 1100 Kč, ještě před dvěma lety stála běžně zpáteční letenka pět tisíc korun a výše.

Letový řád PRG-BUD
• LO2502 PRG-BUD 09:25-10:35 – denně kromě neděle
• LO2504 PRG-BUD 20:05-21:15 – denně kromě soboty
Letový řád BUD-PRG:
• LO2501 BUD-PRG 07:30-08:45 – denně kromě neděle
• LO2503 BUD-PRG 18:10-19:25 – denně kromě soboty

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin V.

Podle listopadových přepravních statistik Letiště Praha se poprvé za posledních několik let dostal do TOP15 Manchester (na 9. místě) a Budapešť na 15. místě. Obojí hlavně zásluhou Ryanairu. LOT může zájem o Budapešť ještě zvýšit. https://www.prg.aero/sites/default/files/obsah/B2B/Files/Statistics%20and%20reports/Prague%20Airport%20Traffic%20Reports/Traffic_report_1911_public.pdf

libcha

Autorovi: „ceny jednosměrných letenek u ČSA spadly k hranici kolem 1100 Kč, ještě před dvěma lety stála běžně zpáteční letenka pět tisíc korun a výše“. Čtenář se musí pekelně soustředit, aby rozklíčoval, že ceny nepadají k pětinovým částkám. Bylo by lepší, kdybyste srovnával srovnatelné. A obzvlášť v letectví, kde často zpáteční cena je úplně odlišná od 2x jednosměrné.

Petr

Ony jednosměrné letenky s ATRkou stály zcela běžně přes 4 tisíce (rok 2016). Pak si trochu nadělali do gatí, když tuhle trasu oznámil Ryan, a od té doby to spadlo ještě několikrát.

Ron

Rezervační systém ČSA v březnu stále ukazuje ATR na letu ve 1200 z PRG (OK790). Nebo máte letový řád jinde změněný?

Miro

Hurá. Vivat konkurence. Normální letadlo a normální ceny a snad se vrátím k ČSA na této lince.

Janina

Tak tady nejde o konkurenci, ale o vrácení letadel leasingovkám. ČSA bude mít na jaře už jen poslední 3 ATRka (a i ta by měla po létě myslím jít pryč) a ta bude točit na trasách s malou poptávkou, tj Košice, Varšava, Braunschweig pro Škodovku.