Lokálka, na které chce kraj omezit vlaky, je mimo provoz. Trať ze Mšena do Mladé Boleslavi zastavily deště
Poškozená trať mezi Skalskem a Mšenem. Foto: Správa železnic
Termín zprovoznění trati je zatím nejasný, Správa železnic uvádí příští týden.
Kašlat na autobusy. Ty jen v případě, že všechny silnice budou v perfektním stavu a bez uzavírek. Krásný příklad je zde:
https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=15.4779077&y=50.5571249&z=13&rc=9jC7Fx-eb89jJgGx-nM-&rs=ward&rs=ward&ri=9433&ri=10632&mrp=%7B%22c%22%3A111%7D&xc=%5B%5D&rwp=1%3B9jBB8x-fKm4c5xTJUixxfi-5BDhX0h.6h2UjMHh0o5Px5fggR5hsb30LhJJdY7&rut=1
Doufám, že p. Havlíček je již na cestě na místo události a má s sebou lopatu a krumpáč…
Malá oprava, že.
Bacha na to, ta fotka neukazuje současné poškození. Fotka v článku je z července. Současná škoda může být úplně jiná.
https://zdopravy.cz/bourky-vyradily-z-provozu-dalsi-trat-vlaky-mezi-mseno-a-skalsko-se-vrati-za-tyden-86673/
Tady nějaká banda furt něco mele jak kolovrátek o autobusech místo vlaků – proč nikoho netrápí, že ve městech jako je třeba Holešov už léta žádný městský autobus nejezdí, vlakovou zastávku nezrealizovali a část města má na nádraží daleko? Jezdil tam kdysi ŠM11, ale to byli u moci ti zlí a to se nehodí říkat. To radši jen tupě budeme počítat cestující, nebudeme se ptát, proč sedají do aut. S takovým přístupem se do 5 let můžou seškrtat i ty autobusy místo vlaků – a nebylo by to poprvé, stačí si trochu vzpomenout – a holt už nic kromě aut… Číst vice »
Hele jakýsi logický úsek vašeho příspěvku je o tom, že nikoho netrápí, že v Holešově nejezdí autobus. S vlaky ze Mšena to sice přímo souvisí,ale to nevadí.
Tak mi řekněte,koho by to mělo trápit jiného,než občany Holešova. Měli by vyvinout nějakou aspoň minimální aktivitu směrem k voleným zástupcům. Takže buď jim to nevadí,a váš pláč je mimo mísu,nebo vadí,ale jsou líní cokoliv pro to udělat směrem k voleným zástupcům.
Strana už to na starosti nemá.😢
Tak jinak a pomalu – pořád dokola čtu příspěvky o tom, že autobusy vyřeší dopravní problémy a ještě navíc se ušetří. Proč je tedy neřeší už teď? Posledních 30 let? Někdo je zakázal? Kdo, když tu strana 30 let naštěstí už nevládne? Holešov je jen jeden z mnoha příkladů, kde obslužnost buď úplně chybí, nebo je osekaný JŘ nepoužitelný. A kdyby jen to – ono se kolikrát nedá rozumně přejet ani mezi dvěma nádražími na různých tratích, i když leží po silnici 20 minut na kole (dobrá, už mi to trvá 30, nemládnu). To je třeba případ Moravský Písek nebo… Číst vice »
Tak jinak a pomalu – to není chyba autobusů, ale objednavatelů.
Asi jsem vybuchl na špatném místě. Omlouvám se.
Nejenom. Že jsou lidi, kteří zvažují vlak nebo vlastní auto, při náhradě vlaku busem jedou autem, to je jaksi vlastnost autobusů.
A některé obce jsou tak roztahané, že potřebují několik zastávek…(vlakových)…
Ony se ty autobusy nakonec opravdu seškrtají, protože vozit 3-6 lidí autobusy za 17 milionů ročně…
A když se podíváte do mapy, tak zjistíte jednu překvapivou věc: Město obsluhují regionální autobusy. Je tam 12 zastávek, jedna přímo u nádraží.
To je objev, co?
A jsou použitelné?
Chce se napsat: Už zase?!
500 denně, při tak mizerných návaznostech a nevhodně sestaveném JŘ? To je víc než dost, ba přímo zázrak. Navíc to splňuje krajem stanovené množství 2 500 osob týdně ve všední dny! Takže proč nějaké omezování? Proč se nepostarat raději o pořádnou organizaci dopravy a nabídku? Navíc s návazností na ty tak velebené autobusy?
Akorát v těch odkazovaných analýzách 500 denně nevidím, spíš kolem 200. A řekněte, které návaznosti jsou nevhodné a jak by se měly řešit lépe?
Je to návaznost a chybějící dopravní terminál v Mělníku a často i na hlavním v MB, ale stížnosti byly hlavně na neochotu se přizpůsobit pracovní době podniků. Pak na množství spojů a jejich intervaly. Čili jednání s veřejností nějak pokulhává a pak se argumentuje počtem cestujících.
Podrobnosti nevím, vím, to jen z řady vyjádření a těch stížností. Chybou je i stále nevyřešená likvidace úvratě v MB, o které se jedná tak jen 60 let. A celkově rekonstrukce trasy, kde může být výrazně zvýšena rychlost a opět další napojení na rozvoj nákladní dopravy a podniků podél tratě.
A ty podniky o to stojí ? Kdo by jim zaplatil výstavbu vlečky a platil její provoz a údržbu ?
Hlavní je, že lokalky NIC nestojí, jen kýbl nafty na měsíc:)
tak ono jich tam minimálně mezi MB a Msenem jako moc není…ale…do Katusic se vozí tuším hnojiva.
A ti lidé po cestách stojí o jejich kamiony?
No tak hlavně že chce každý dnes všechno a hned. Tak buď to bude tak mít a bude mít k tomu i kamiony anebo bude čekat měsíce až mu to ,, pružná a mobilní,, železnice doveze
Jj, stejně jako pružné a mobilní lodě, že.
Nevidíte si do pusy.
Ten samej, co jim dneska platí sinici až před vrata?
To by se železnice musela u zásilek chovat trochu jinak a pružněji. Co firma naloží na kamion, to je většinou druhý den bez problémů na druhém konci republiky. S dráhou to možná bude na místním nádraží a podstatně dráž. A když dost firem jede v JIT, tak nemá opravdu čas čekat, než se někdo uráčí dovézt vagon.
Jakých podniků kolem tratě? Jak a za kolik odstranit úvrať?
Takže informace typu JPP. U těch návazností jste stále neřekl, o které konkrétní spoje by mělo jít, navíc určité návaznosti tam samozřejmě i v současnosti jsou, takže se točíte jen na tom, že mají údajně existovat nějaké linky, které by na přípojích měly generovat ty spousty vašich dalších vybájených cestujících (samozřejmě není možné zajistit ve všech stanicích a zastávkách přípoje na všechny zde zastavující linky). Co se týče té rekonstrukce, tak ani nevím, jestli to mám komentovat. Do té trati šlo v relativně nedávné době několik stovek milionů korun a vy už tady básníte o další rekonstrukci?
To on konkrétně neřekne nikdy, popř. do systému pošle další vozidlo navíc, jako na Šubířově.
To se nalilo do úseku Mělník – MB, ovšem po letech zanedbávání a bohužel bez zásadních zlepšení. Návaznosti „samozřejmě“ jsou sice na vlaky, ale v Mělníku je to furt pochoďák.
Tak zanedbaná sice byla, ale takových tratí je/byla spousta. Finanční prostředky, které do trati šly byly na poměry významnosti/vytíženosti trati dost velké a přesto, jak sám píšete, nedošlo k zásadním zlepšením, takže už to samo o sobě o něčem vypovídá. Samozřejmě by se mohly udělat nějaké přeložky, které by k výraznějšímu zrychlení vedly, ale to už se bavíme o úplně jiných částkách (navíc není chyba kraje, že trať není schopna svým technickým řešením konkurovat autu/autobusu, kraj na to pouze odpovídajícím způsobem reaguje). Myslím, že téma návaznosti nemá smysl dále rozvíjet.
Kolik by bylo potřeba?
7 miliard ročně by úroveň české železnice nezlepšilo?
K zásadním zlepšením nedošlo, protože je nikdo neplánoval, neprojektoval a tedy nenaplnil, víte?
Když dáte na silnici akorát novej asfalt, taky se tam nic nezlepší.
Ono je taky oprava a oprava.
Někdy se udělá přeložka, ale někde se jen vymění rezavé rychlostníky.
500 denně v kladiva tam opravdu není a nebylo ani před covidem….
To teda je.
V těch tabulkách sčítání to není, na základě čeho to tvrdíte?
https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-meni-plany-na-zastaveni-provozu-na-lokalkach-konec-chce-na-9-tratich-u-4-omezi-dopravu-84805/
Přes 200 lidí denně…ani to není tak špatné.
Ale těch 21 lidí na Bakov-Bousov je opravdu málo…
Tak, a ministr Havlíček má po ptákách, hehe.
Ubohé ….
Zajímalo by mě, jestli pan ministr v rámci předvolebního boje bude za tuto lokálku dál bojovat, když zde nejezdí žádní cestující a trať je v havarijním stavu. Najednou je argument o nedávných masivních investicích k smíchu.
to ze po silném dešti někde něco ujede…není havarijní stav celé tratí.
havlíčka rád nemám, ale vaše „vysirani“ není o moc lepší.
To že je trať nesjízdná, je důvodem proč tam cestující nejezdí.
Trať má na starosti Spržel.
Že tam nejezdí žádní cestující není pravda. Uznávám, že úsek Mšeno – Katusice je opravdu slabší, ale tak už to holt bývá, že prostřední úsek trati bývá využitý nejméně, tak je to na všech tratích. Nějak se tam ty vlaky přesunout musí.
Kromě toho je to jediná fungující linka VHD o víkendech v této oblasti.
Tak to je špatný…jediná fungující linka…
To je slabé slovo.
Proč panebože až 3. září, to je takovej problém to dosypat a zajistit svah?
Není potřeba, aby vlaky jezdily spolehlivě.
Lepší je cestující odehnat.
Týden je na naše poměry skvělé tempo. Mezi Přílepy a Úholičkami se utrhl kousek silnice v délce asi 25 metrů v roce 2010 a doposud to není opravené.
A je to vůbec v plánu opravit? Měl jsem za to, že už je to zavřené natrvalo.
Ale jo, něco se tam kutí …
Majitel sousedního pozemku nesouhlasil s přístupem na svůj pozemek kvůli stavbě opěrné zdi.
Přesně to už udělali. Nepomohlo to, asi špatná zemina.
SŽ opět ukazuje, že svěřit jí tratě do správy není úplně nejlepší nápad. Ještě že nespravují cyklostezky, to by bylo mrtvých. Se vší vážností si myslím, že pokud opravují opravované místo kvůli stejnému problému 2x, měla by tato organizace mít konkurenci.
Nejsou v Německu a Rakousku nějací odborníci?
Že bychom si je půjčili…
Jsou, ale ti nerozumí specifikům Spržele.
Nechápou proč pražce smí vyrábět jediná firma. Nevyhlašují najust výluky na souběžných tratích. Nedrží paragraf 1.
Právě proto…
Však tu jeden byl, na Vyšehradský most. Kovaní drážníci by ho nejradši zadupali do země jak Sahulu.
V Německu a Rakousku magistrály typu MB – Mšeno dávno neexistují.
Proč podruhé?
Traťovka dělá na dráze už roky, tak jim do toho žádnej inženýr kecat nebude. Nějakej inženýr! Ví ho**o o dráze jenom sebere prachy.
Špatné odvodnění, rozumbrado.
No a je to vyřešeno.
TO je zájméno ukazovací ….
Ono je těch aut v oblasti asi ještě pořád málo. I kdyby to bylo těch 200 lidí denně dle tabulek namísto 500 dle článku, a půlka přesedla nakrásně do nějakých autobusů, které ani někam nezajedou, furt to budou další desítky aut na parkoviště ve městech.
Věštíte z koule. Pokud se vlaky ruší, tak je tam zavedena jako náhrada nějakým způsobem autobus, takže opět dostáváme k nijak nepotvrzenému dogmatu, že autobusy nikdo nejezdí.
No…on jimi opravdu kolikrát nikdo nejezdí…
Jako jednou v roce 2015 z Korna do Litně – autobusák byl sprostý jako dlaždič, ale nikomu to nevadilo, protože krom mě nikoho nevezl…
„Pokud se vlaky ruší, tak je tam zavedena jako náhrada nějakým způsobem autobus“
To není pravda, třeba Borecký nenahradil autobusy ani půlku těch vlaků, které zrušil. To se to pak kasá, jak se „ušetřilo“.
Můžem zrušit metro, „ušetří“ se miliardy.
Vždyť ty vlaky se ještě ani nezrušily.
JŘ už je znám.
Jestli to počítali podle vytíženosti, tak není problém.
Ale hlavně – ono těch x00 cestujících bude jezdit autem rovnou, na autobusy se vám z vysoka…
Kdyby mohli jezdit autem, tak už to dělají dávno. Vlaky Mšeno-MB nemůžou majitele auta ničím oslovit, jsou k němu naprosto nekonkurenceschopné. Ta VHD je tady jen pro ty, co z nějakého důvodu autem nemůžou/nechtějí.
Ale to neznamená, že poptávka dál neklesne a více lidí nezačne hledat alternativy.
Vaše nevyřčené předpoklady prostě automaticky neplatí, ale vy to trvale velkopansky ingorujete.
Autobusy nezajedou do Mšena na náměstí. A to u kostela v Živoníně je co?