Dopravci Infrastruktura Železnice

Konec dvacítky na lokálce Mladá Boleslav – Mšeno, SŽDC začala s větší opravou

Regionova na příjezdu do Mladé Boleslavi. Foto: Jan Sůra
Regionova ze Mšena na příjezdu do Mladé Boleslavi. Foto: Jan Sůra

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) začala s odstraňováním pomalých rychlostí z trati mezi Mladou Boleslaví a Mšenem. Na více než pěti kilometrech se jezdí maximálně třicítkou.

Na rozdíl od jiných lokálek ve špatném stavu nejde v případě trati do Mšena cestou kompletní modernizace, ale jen levnější cestou opravy. „Nejedná se o investiční akci, ale o opravnou práci na železničním svršku, která přispěje k plynulejší a komfortnější dopravě,“ řekla mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová.

Minulý týden začala na trati výluka, která potrvá až do konce listopadu; místo vlaků jezdí autobusy. SŽDC rozdělila opravy na dvě části. První se týká úseku Katusice – Bukovno, kde zakázku za 24 milionů korun získalo podle registru smluv sdružení firem Swietelsky Rail, Pedasta a GJW Praha.  Druhá zakázka se týká úseku Mšeno – Skalsko, kde ještě běží soutěž, začít se má 1. listopadu.

Dojde k výměně kolejnic a pražců, podbití a úpravě železničního svršku včetně přejezdů, kromě odstranění pomalých jízd dojde ke zvýšení komfortu a plynulosti jízd,“ upřesnila rozsah prací Pistoriusová.

Na trati je dnes pomalá jízda 900 metrů mezi Mšenem a Skalskem, kde je rychlost snížena z 50 na 20 km/h, mezi Katusicemi a Mladou Boleslaví jsou pak více než čtyři kilometry pomalé jízdy s rychlostí 30 km/h. Průměrná rychlost na trati je podle jízdního řádu 33 kilometrů v hodině.

Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského je cílovým stavem na trati z Mladé Boleslavi až do Mělníka základní dvouhodinový interval. V něm by byly vlaky linky  S33 (Mladějov -) Ml. Boleslav město – Mělník ve směru Ml. Boleslav – Mělník vedeny z Ml. Boleslavi hl.n. v S:40 (přípoj od vlaků linky R 21 z Prahy, R 22 z Kolína, S 30 z Turnova a L4 z České Lípy), s křižováním v Katusicích v L:00 a s příjezdem do Mělníka v L:58 (přípoj na vlak linky S3 do Prahy a vlak linky R 23 do Ústí nad Labem). V opačném směru symetricky v S:02 z Mělníka (přípoj od vlaku linky R 23 z Ústí nad Labem a od vlaku linky S3 z Prahy), křižování v L:00 v Katusicích a příjezd do Ml. Boleslavi hl.n. nejpozději v L:20 (přípoje na vlaky linek R 21 do Prahy, R 22 do Kolína, S 30 do Turnova a L4 do Č.Lípy).

Doba jízdy vlaku mezi stanicemi Mladá Boleslav hl.n. a Katusice by měla být menší než 19 minut, potřebná doba jízdy mezi stanicemi Katusice a Mělník pak včetně všech zastavení by měla být maximálně 57 minut,“ dodal Štáhlavský. Dnes je jízdní doba Mělník – Mšeno zhruba 38 minut a Mšeno – Ml. Boleslav 46 minut, celkem tedy teoreticky asi 84 minut. Z Katusic do Mladé Boleslavi jede vlak dnes 20 minut.

Upozornit na
Alibaba
Host
Alibaba

Sice to s technikou moc nesouvisí, ale v JŘ by se zase tahle trať zobrazovat v jedné tabulce, jak to bylo před velkou opravou v úseku Mělník – Mšeno. A mohlo by být zobrazení vlaků až do Boleslavi města, kam by si zasloužily zobrazit i tratě 071 a 080 (?070?). Samozřejmě by 064 začínala stále na hlavním. Ve finále by se hodilo udělat nějakou souhrnou tabulku M. Boleslav hlavní – M. Boleslav město.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Tohle vyprávějte Milošovi Houskovi a jeho „melodyboys“ . psát to sem nemá smysl …

Alibaba
Host
Alibaba

Nevím, jestli jsem ten pravý. 🙂
Třeba to tady někdo od „melodyboys“ čte, nebo jim to jiný donese. To je ten pán, co je podepsaný dole na plachtách GVD?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Já už jsem žádnou plachtu GVD dlouho neprohlížel, tak ani nevím, jestli ji ještě někdo podepisuje (stejně je to jen formalita) – ale pokud ano, tak to je jistě on. Ale on možná letos naposled – podle toho, co se ke mně doneslo, tak snad už prý chce také skončit a odejít do důchodu …

Gogo
Host
Gogo

To spíš bude v pekle mrznout! Naopak ještě to dělí víc, v novém GVD je úsek Lomnice n/P – Stará Paka uveden ve vlastní tabulce pod číslem 046.

Pavel
Host
Pavel

No super, dnes trvá cesta z Boleslavi do Katusic 20 minut a po rekonstrukci to bude méně než 19 minut. BINGO!!!! Tohle je vážně tragedie…. 🙁

Souprava
Host
Souprava

A bude to stát 24 milionu. Lépe se utratit jiste nedaly. Ta minuta a půl na lokálce do Mšena je naprosto zásadní a potřebnou investicí. 😀

Svojsin
Host
Svojsin

Souprava:
Tak tam jde asi i o zabránění dalším propadům rychlosti.
Na rozdíl od úseku Mělník – Mšeno, kde živořící vlak zbytečně doplňuje bus(hlavně v kladiva a lidí po opravě ve vlaku nepřibylo, spíš naopak) bych s touto opravou problém neměl.

orky
Host
orky

A tak jde o to, aby za pár let nedošlo k tomu, že se provoz na trati zastaví jako tomu bylo mezi Mělníkem a Mšenem.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

„A bude to stát 24 milionu. Lépe se utratit jiste nedaly.“
Jistě daly: třeba na opravu nějakého pavilonu v Horních Beřkovicích nebo v Kosmonosech a na speciální lůžka a svěrací kazajky pro „Soupravu“ a jemu podobné …

Souprava
Host
Souprava

Máte depku z mých příspěvků? 😉

MirekP
Host
MirekP

Jo a stačilo by, kdyby tam jezdilo vozidlo s větší akcelerací a tu minutu by to udělalo stejně.

Alibaba
Host
Alibaba

Tak tohle dělení není proti mému nápadu. Beztak už není snad osobní vlak co jede skrz. Návrh jsem s tímhle dělením viděl, ale detaily si nepamatuju.

Alibaba
Host
Alibaba

Tohle mělo být v jiným vlákně. Reakce na rozdělení trati 064.

Alibaba
Host
Alibaba

Jen aby bylo na čem akcelerovat…

Viktor Nárožný
Host
Viktor Nárožný

Tam jde spíše o to , aby se zabránilo tomu , že trať přestane být vůbec sjízdná.

Štěpán
Host
Štěpán

Paráda 🙂 Takhle má oprava regionální trati vypadat. A ne jako v úseku Mělník – Mšeno, kde jsou sice úplně nové koleje, ale traťová rychlost se nezvýšila ani o minimum, přejezdy jsou stále nezabezpečené, každou chvíli nesmyslné propady rychlostí a k tomu zbytečná eurobetonová nástupiště, betonové boudy a hromada modrého zábradlí.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Bezesporu záslužná snaha – zejména kdyby při tom do Katusic osadili i samovratné přestavníky pro urychlení křižování (myslím, že tam zatím nejsou) …
Jen zase při přestupech nebude už vůbec nikde možno stihnout nákup občerstvení na další cestu …

Gogo
Host
Gogo

Na mladoboleslavském hlaváku stejně nemáte kde si něco koupit, leda předražený automat nebo jakýsi pochybný stánek 5 cenové kde by se neodvážil něco sníst snad ani bezdomovec.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

No, pokud vím, už nemáte pravdu ani o tom „jakémsi pochybném stánku 5 cenové kde by se neodvážil něco sníst snad ani bezdomovec“ …
A až tam ti „dopravní koryfejové“ postaví ostrovní perony s podchodem, tak bude přestupující cestující mít stejně hodně starostí i jen s tím, aby svůj návazný vlak stihl – a na nákup i jen „kafe z automatu“ nebude ani pomyšlení.

Partneři


Newsletter

Výběr editora