Dopravci Infrastruktura Železnice

Konec dvacítky na lokálce Mladá Boleslav – Mšeno, SŽDC začala s větší opravou

Regionova na příjezdu do Mladé Boleslavi. Foto: Jan Sůra
Regionova ze Mšena na příjezdu do Mladé Boleslavi. Foto: Jan Sůra

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) začala s odstraňováním pomalých rychlostí z trati mezi Mladou Boleslaví a Mšenem. Na více než pěti kilometrech se jezdí maximálně třicítkou.

Na rozdíl od jiných lokálek ve špatném stavu nejde v případě trati do Mšena cestou kompletní modernizace, ale jen levnější cestou opravy. „Nejedná se o investiční akci, ale o opravnou práci na železničním svršku, která přispěje k plynulejší a komfortnější dopravě,“ řekla mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová.

Minulý týden začala na trati výluka, která potrvá až do konce listopadu; místo vlaků jezdí autobusy. SŽDC rozdělila opravy na dvě části. První se týká úseku Katusice – Bukovno, kde zakázku za 24 milionů korun získalo podle registru smluv sdružení firem Swietelsky Rail, Pedasta a GJW Praha.  Druhá zakázka se týká úseku Mšeno – Skalsko, kde ještě běží soutěž, začít se má 1. listopadu.

Dojde k výměně kolejnic a pražců, podbití a úpravě železničního svršku včetně přejezdů, kromě odstranění pomalých jízd dojde ke zvýšení komfortu a plynulosti jízd,“ upřesnila rozsah prací Pistoriusová.

Na trati je dnes pomalá jízda 900 metrů mezi Mšenem a Skalskem, kde je rychlost snížena z 50 na 20 km/h, mezi Katusicemi a Mladou Boleslaví jsou pak více než čtyři kilometry pomalé jízdy s rychlostí 30 km/h. Průměrná rychlost na trati je podle jízdního řádu 33 kilometrů v hodině.

Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského je cílovým stavem na trati z Mladé Boleslavi až do Mělníka základní dvouhodinový interval. V něm by byly vlaky linky  S33 (Mladějov -) Ml. Boleslav město – Mělník ve směru Ml. Boleslav – Mělník vedeny z Ml. Boleslavi hl.n. v S:40 (přípoj od vlaků linky R 21 z Prahy, R 22 z Kolína, S 30 z Turnova a L4 z České Lípy), s křižováním v Katusicích v L:00 a s příjezdem do Mělníka v L:58 (přípoj na vlak linky S3 do Prahy a vlak linky R 23 do Ústí nad Labem). V opačném směru symetricky v S:02 z Mělníka (přípoj od vlaku linky R 23 z Ústí nad Labem a od vlaku linky S3 z Prahy), křižování v L:00 v Katusicích a příjezd do Ml. Boleslavi hl.n. nejpozději v L:20 (přípoje na vlaky linek R 21 do Prahy, R 22 do Kolína, S 30 do Turnova a L4 do Č.Lípy).

Doba jízdy vlaku mezi stanicemi Mladá Boleslav hl.n. a Katusice by měla být menší než 19 minut, potřebná doba jízdy mezi stanicemi Katusice a Mělník pak včetně všech zastavení by měla být maximálně 57 minut,“ dodal Štáhlavský. Dnes je jízdní doba Mělník – Mšeno zhruba 38 minut a Mšeno – Ml. Boleslav 46 minut, celkem tedy teoreticky asi 84 minut. Z Katusic do Mladé Boleslavi jede vlak dnes 20 minut.

20 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Sice to s technikou moc nesouvisí, ale v JŘ by se zase tahle trať zobrazovat v jedné tabulce, jak to bylo před velkou opravou v úseku Mělník – Mšeno. A mohlo by být zobrazení vlaků až do Boleslavi města, kam by si zasloužily zobrazit i tratě 071 a 080 (?070?). Samozřejmě by 064 začínala stále na hlavním. Ve finále by se hodilo udělat nějakou souhrnou tabulku M. Boleslav hlavní – M. Boleslav město.

      • Nevím, jestli jsem ten pravý. 🙂
        Třeba to tady někdo od „melodyboys“ čte, nebo jim to jiný donese. To je ten pán, co je podepsaný dole na plachtách GVD?

        • Já už jsem žádnou plachtu GVD dlouho neprohlížel, tak ani nevím, jestli ji ještě někdo podepisuje (stejně je to jen formalita) – ale pokud ano, tak to je jistě on. Ale on možná letos naposled – podle toho, co se ke mně doneslo, tak snad už prý chce také skončit a odejít do důchodu …

    • To spíš bude v pekle mrznout! Naopak ještě to dělí víc, v novém GVD je úsek Lomnice n/P – Stará Paka uveden ve vlastní tabulce pod číslem 046.

  • No super, dnes trvá cesta z Boleslavi do Katusic 20 minut a po rekonstrukci to bude méně než 19 minut. BINGO!!!! Tohle je vážně tragedie…. 🙁

    • A bude to stát 24 milionu. Lépe se utratit jiste nedaly. Ta minuta a půl na lokálce do Mšena je naprosto zásadní a potřebnou investicí. 😀

      • Souprava:
        Tak tam jde asi i o zabránění dalším propadům rychlosti.
        Na rozdíl od úseku Mělník – Mšeno, kde živořící vlak zbytečně doplňuje bus(hlavně v kladiva a lidí po opravě ve vlaku nepřibylo, spíš naopak) bych s touto opravou problém neměl.

        • A tak jde o to, aby za pár let nedošlo k tomu, že se provoz na trati zastaví jako tomu bylo mezi Mělníkem a Mšenem.

      • „A bude to stát 24 milionu. Lépe se utratit jiste nedaly.“
        Jistě daly: třeba na opravu nějakého pavilonu v Horních Beřkovicích nebo v Kosmonosech a na speciální lůžka a svěrací kazajky pro „Soupravu“ a jemu podobné …

  • Paráda 🙂 Takhle má oprava regionální trati vypadat. A ne jako v úseku Mělník – Mšeno, kde jsou sice úplně nové koleje, ale traťová rychlost se nezvýšila ani o minimum, přejezdy jsou stále nezabezpečené, každou chvíli nesmyslné propady rychlostí a k tomu zbytečná eurobetonová nástupiště, betonové boudy a hromada modrého zábradlí.

  • Bezesporu záslužná snaha – zejména kdyby při tom do Katusic osadili i samovratné přestavníky pro urychlení křižování (myslím, že tam zatím nejsou) …
    Jen zase při přestupech nebude už vůbec nikde možno stihnout nákup občerstvení na další cestu …

    • Na mladoboleslavském hlaváku stejně nemáte kde si něco koupit, leda předražený automat nebo jakýsi pochybný stánek 5 cenové kde by se neodvážil něco sníst snad ani bezdomovec.

      • No, pokud vím, už nemáte pravdu ani o tom „jakémsi pochybném stánku 5 cenové kde by se neodvážil něco sníst snad ani bezdomovec“ …
        A až tam ti „dopravní koryfejové“ postaví ostrovní perony s podchodem, tak bude přestupující cestující mít stejně hodně starostí i jen s tím, aby svůj návazný vlak stihl – a na nákup i jen „kafe z automatu“ nebude ani pomyšlení.

Newsletter

Partneři


Výběr editora