LOT 3a leaderboard

Konec dvacítky na lokálce Mladá Boleslav – Mšeno, SŽDC začala s větší opravou

Regionova na příjezdu do Mladé Boleslavi. Foto: Jan SůraRegionova na příjezdu do Mladé Boleslavi. Foto: Jan Sůra

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) začala s odstraňováním pomalých rychlostí z trati mezi Mladou Boleslaví a Mšenem. Na více než

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) začala s odstraňováním pomalých rychlostí z trati mezi Mladou Boleslaví a Mšenem. Na více než pěti kilometrech se jezdí maximálně třicítkou.

Na rozdíl od jiných lokálek ve špatném stavu nejde v případě trati do Mšena cestou kompletní modernizace, ale jen levnější cestou opravy. „Nejedná se o investiční akci, ale o opravnou práci na železničním svršku, která přispěje k plynulejší a komfortnější dopravě,“ řekla mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová.

Minulý týden začala na trati výluka, která potrvá až do konce listopadu; místo vlaků jezdí autobusy. SŽDC rozdělila opravy na dvě části. První se týká úseku Katusice – Bukovno, kde zakázku za 24 milionů korun získalo podle registru smluv sdružení firem Swietelsky Rail, Pedasta a GJW Praha.  Druhá zakázka se týká úseku Mšeno – Skalsko, kde ještě běží soutěž, začít se má 1. listopadu.

Dojde k výměně kolejnic a pražců, podbití a úpravě železničního svršku včetně přejezdů, kromě odstranění pomalých jízd dojde ke zvýšení komfortu a plynulosti jízd,“ upřesnila rozsah prací Pistoriusová.

Na trati je dnes pomalá jízda 900 metrů mezi Mšenem a Skalskem, kde je rychlost snížena z 50 na 20 km/h, mezi Katusicemi a Mladou Boleslaví jsou pak více než čtyři kilometry pomalé jízdy s rychlostí 30 km/h. Průměrná rychlost na trati je podle jízdního řádu 33 kilometrů v hodině.

Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského je cílovým stavem na trati z Mladé Boleslavi až do Mělníka základní dvouhodinový interval. V něm by byly vlaky linky  S33 (Mladějov -) Ml. Boleslav město – Mělník ve směru Ml. Boleslav – Mělník vedeny z Ml. Boleslavi hl.n. v S:40 (přípoj od vlaků linky R 21 z Prahy, R 22 z Kolína, S 30 z Turnova a L4 z České Lípy), s křižováním v Katusicích v L:00 a s příjezdem do Mělníka v L:58 (přípoj na vlak linky S3 do Prahy a vlak linky R 23 do Ústí nad Labem). V opačném směru symetricky v S:02 z Mělníka (přípoj od vlaku linky R 23 z Ústí nad Labem a od vlaku linky S3 z Prahy), křižování v L:00 v Katusicích a příjezd do Ml. Boleslavi hl.n. nejpozději v L:20 (přípoje na vlaky linek R 21 do Prahy, R 22 do Kolína, S 30 do Turnova a L4 do Č.Lípy).

Doba jízdy vlaku mezi stanicemi Mladá Boleslav hl.n. a Katusice by měla být menší než 19 minut, potřebná doba jízdy mezi stanicemi Katusice a Mělník pak včetně všech zastavení by měla být maximálně 57 minut,“ dodal Štáhlavský. Dnes je jízdní doba Mělník – Mšeno zhruba 38 minut a Mšeno – Ml. Boleslav 46 minut, celkem tedy teoreticky asi 84 minut. Z Katusic do Mladé Boleslavi jede vlak dnes 20 minut.

Tagy České dráhy opravy lokálek Správa železniční dopravní cesty Swietelsky Rail SŽDC trať 064 Mšeno - Mladá Boleslav - Stará Paka
20 komentářů