Vylepšené Vysočany a nová zastávka Rajská zahrada. SŽDC zrychlí trať do Nymburka
Přes čtyři miliardy korun plánuje investovat Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) do zlepšení trati mezi Prahou a Nymburkem v úseku
Přes čtyři miliardy korun plánuje investovat Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) do zlepšení trati mezi Prahou a Nymburkem v úseku mezi nádražím Praha – Vysočany a Mstěticemi. Součástí projektu je i modernizace vysočanského nádraží nebo vybudování nové zastávky Rajská zahrada.
SŽDC už vybrala projektanta: zakázku za 142 milionů korun získala společnost Sudop Praha. V soutěži podala nabídku ještě společnost Sudop Brno, která byla o 9,5 milionu korun dražší. Na modernizaci tratě má navázat další úsek ze Mstětic do Čelákovic, u něj ještě probíhá soutěž na projektanta. Stavět se má začít v roce 2019.
Jednou z největších akcí celé zakázky má být modernizace železniční stanice Praha – Vysočany. Ve stanici se počítá se třemi novými nástupišti a jejich zastřešením. „Všechna nástupiště budou propojena zrekonstruovaným a rozšířeným podchodem v nové poloze, zároveň vytvářející pěší propojení mezi ul. Paříková/Podnádražní a U Vinných sklepů,“ řekl mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Na nástupiště mají vést eskalátory a výtahy.
Ze stávajícího podchodu zůstane vstupní portál, který bude začleněn do konstrukce nové fasády odbavovací budovy. V ní bude i například čekárna či veřejné toalety.
Nepůjde o jedinou změnu na nadražích a zastávkách: dojde k přestavně nástupišť v Zelenči a Horních Počernicích. Nová nástupiště budou s nástupní hranou 550mm nad kolejnicemi.
Nová zastávka Rajská zahrada, vlaky na 150 km/h
Na trase vznikne dlouho diskutovaná zastávka u stanice metra Rajská zahrada. V koordinaci s Prahou zde má vzniknout i lávka přes Chlumeckou ulici a propojení s trasou metra B.
Úpravy 14,7 kilometrů dlouhé trati mají zkrátit jízdní doby a zvýši kapacitu dráhy, součástí je i rekonstrukce výhybny Skály. Namísto stávající maximální stokilometrové rychlosti s omezeními na 60 kilometrů v hodině má dojít ke zrychlení až na 150 kilometrů v hodině pro klasické soupravy.
Na rozdíl od řady jiných modernizovaných tratí nepočítá SŽDC, že by měly podél trati vyrůst nové protihlukové stěny. „I při zvýšení počtu vlaků dojde ke snížení hlukové zátěže, není pro tuto stavbu nutné navrhovat žádná protihluková opatření. Ve věci již bylo vydáno územní rozhodnutí, proběhlo odvolací řízení a přezkum. Územní rozhodnutí je platné bez protihlukových opatření,“ dodal Illiaš.
Celkové náklady odhaduje SŽDC za celou akci 4,3 miliardy korun. Plán počítá se zahájením prací v březnu 2019 a dokončením v květnu 2023.