Vylepšené Vysočany a nová zastávka Rajská zahrada. SŽDC zrychlí trať do Nymburka

Nádraží Praha-Vysočany, foto: Zdopravy.cz/Josef PetrákNádraží Praha-Vysočany, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Přes čtyři miliardy korun plánuje investovat Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) do zlepšení trati mezi Prahou a Nymburkem v úseku

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kuba

Tři nástupiště ve Vysočanech znamenají tři ostrovy, nebo tři hrany?
Škoda, že se v součinnosti s městem nikterak neřeší přístup od autobusů, chtělo by to zastávku na estakádě zhruba v místech, kde most přechází do zářezu a odtud nějaký vstup do podchodu. Jiný účel, než přestup na autobusovou tangentu, totiž Vysočany nemají – přestup na metro, a to výrazně kratší, bude i na Rajské Zahradě a pro osobáky na Masaryčce.

Rado

Re.Jouda: Ani tak Mstětice, mě netrápí. Tam stačí šikovný developerský projekt. Pár stovek bytů, nějaké domky, trocha silnicí, chodníků, sem tam dětské hřiště nebo volnočasový plácek, kousek cyklostezky, kapku zeleně, školka, a hlavně multifunkční zastávku. Nebo spíš víceúčelový terminálek. Vytápěná čekárna, automat na jízdenky, podchod, zdravotní středisko, pošta, supermarket, p+r, bus zastávka. A taky kvartýr pro ukrajinskou rodinu, která místo nájmu bude po práci uklízet. Ale tento model je na západě už dávno funkční. Spíše mne trápí kapacita trati. Že se aglomerace bude rozšiřovat je bez diskuse. Ale za předpokladu, že jednou dojde na prodloužení tratě z Milovic, dále na… Číst vice »

František

Nic neroste do nekonečna a ne v celé trase nacpete čtyři koleje. Tři se dají využít k Černému Mostu. Jedna by měla časem přibýt také směrem do Všetat. Možná by bylo na čase zvážit i zvrácení trendu – minimalizaci zemědělství již doprovází digitalizace kanceláří, takže není tak nutné celou zemi stěhovat do jednoho místa a vyrábět na jedné straně džungli a na druhé poušť. Kapacitu lze navíc řešit i systémem zabezpečení, nejen rozšiřováním staveb. Spíše mne zaráží „rychlost až 150 km/h“ – v jak dlouhých úsecích vůbec a proč ne rovnou 160, na niž se konstruují vozidla…

Aslanex

Rekonstrukce stanice Vysočany je opravdu smutný plán. Ve dnešním stavu funguje i vypadá hezky, navíc ten tunel pod ní by se dal i považovat za památku. Jestli z toho udělají něco jako Hostivař, bude to vypadat uboze.

František

Také jsem zvědav na tu novou budku a výslednou podobu začlenění tunýlku. Podle mě klidně mohli opravit dnešní budovu, obnovit hospůdku, zřídit tam pár bytů nebo kanceláří (rozdíl oproti domům u nádraží žádný) a nový podchod postavit o kus dál samostatně, s výlezem za budovou. Snad z toho aspoň nebude přílišná opičárna.

Martin

No hlavne abynezapomeli na vysokorychlostni vlaky, ktere budou pres vysocany jezdit a planovanou odbocku do tunelu prosek… Aktualni to asi neni, ale aby se tam nemuselo znovu hrabnout pozdeji…

Petr Šlegr

Obávám se, že ne.

Jan

A výsledkem asi bude taky, že nejspíš zavřou nádraží a čekárnu v Mstěticích. Čímž se pro některé stane vlak celkem nepoužitelný.

jouda

Kolik lidí denně využije Mstětice? 50? 70?

Ondra

Mne by zajímalo, jak chtějí vyřešit ten problém se zámkem, s tou šikanou, kolem zámku, toho moc neudělají, aby jim to nespadlo na hlavu.

Otmar

2023 ? Optimismus nezná mezí 😀

Jan

Je to fajn, jen si myslím, že pokud se to opět bude dělat do původní stopy, tak 150 se tam moc jezdit nebude.

Martin Chovanec

Já se bojím, že těch 150 je „až 150“ (pro naklápěcí jednotky).

Jan

Tak vždy je otázka na kolika % úseku bude 150:-). Já si myslím, že to bude: Buď to uděláme sice tupě v původní stopě (čímž se to určitě zlepší aspoň na cca 120, což je sice zoufalé) nebo EU prostředky propadnou zcela, protože nic chytřejšího nemáme nachystáno. A trať se stejně rozpadne. (Protože jsme kreslili 10 let vrt na 350 přes Benešov, dávali do katastru a spol.)

Petr Šlegr

ad Jan: „(Protože jsme kreslili 10 let vrt na 350 přes Benešov, dávali do katastru a spol.)“

Prosím? Přípravě VRT se celkem věnovalo tak málo energie, že nelze říct, že kvůli VRT se něco projektovalo málo velkoryse…