Vylepšené Vysočany a nová zastávka Rajská zahrada. SŽDC zrychlí trať do Nymburka
Nádraží Praha-Vysočany, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Přes čtyři miliardy korun plánuje investovat Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) do zlepšení trati mezi Prahou a Nymburkem v úseku
Tři nástupiště ve Vysočanech znamenají tři ostrovy, nebo tři hrany?
Škoda, že se v součinnosti s městem nikterak neřeší přístup od autobusů, chtělo by to zastávku na estakádě zhruba v místech, kde most přechází do zářezu a odtud nějaký vstup do podchodu. Jiný účel, než přestup na autobusovou tangentu, totiž Vysočany nemají – přestup na metro, a to výrazně kratší, bude i na Rajské Zahradě a pro osobáky na Masaryčce.
Re.Jouda: Ani tak Mstětice, mě netrápí. Tam stačí šikovný developerský projekt. Pár stovek bytů, nějaké domky, trocha silnicí, chodníků, sem tam dětské hřiště nebo volnočasový plácek, kousek cyklostezky, kapku zeleně, školka, a hlavně multifunkční zastávku. Nebo spíš víceúčelový terminálek. Vytápěná čekárna, automat na jízdenky, podchod, zdravotní středisko, pošta, supermarket, p+r, bus zastávka. A taky kvartýr pro ukrajinskou rodinu, která místo nájmu bude po práci uklízet. Ale tento model je na západě už dávno funkční. Spíše mne trápí kapacita trati. Že se aglomerace bude rozšiřovat je bez diskuse. Ale za předpokladu, že jednou dojde na prodloužení tratě z Milovic, dále na… Číst vice »
Nic neroste do nekonečna a ne v celé trase nacpete čtyři koleje. Tři se dají využít k Černému Mostu. Jedna by měla časem přibýt také směrem do Všetat. Možná by bylo na čase zvážit i zvrácení trendu – minimalizaci zemědělství již doprovází digitalizace kanceláří, takže není tak nutné celou zemi stěhovat do jednoho místa a vyrábět na jedné straně džungli a na druhé poušť. Kapacitu lze navíc řešit i systémem zabezpečení, nejen rozšiřováním staveb. Spíše mne zaráží „rychlost až 150 km/h“ – v jak dlouhých úsecích vůbec a proč ne rovnou 160, na niž se konstruují vozidla…
Rekonstrukce stanice Vysočany je opravdu smutný plán. Ve dnešním stavu funguje i vypadá hezky, navíc ten tunel pod ní by se dal i považovat za památku. Jestli z toho udělají něco jako Hostivař, bude to vypadat uboze.
Také jsem zvědav na tu novou budku a výslednou podobu začlenění tunýlku. Podle mě klidně mohli opravit dnešní budovu, obnovit hospůdku, zřídit tam pár bytů nebo kanceláří (rozdíl oproti domům u nádraží žádný) a nový podchod postavit o kus dál samostatně, s výlezem za budovou. Snad z toho aspoň nebude přílišná opičárna.
No hlavne abynezapomeli na vysokorychlostni vlaky, ktere budou pres vysocany jezdit a planovanou odbocku do tunelu prosek… Aktualni to asi neni, ale aby se tam nemuselo znovu hrabnout pozdeji…
Obávám se, že ne.
A výsledkem asi bude taky, že nejspíš zavřou nádraží a čekárnu v Mstěticích. Čímž se pro některé stane vlak celkem nepoužitelný.
Kolik lidí denně využije Mstětice? 50? 70?
Mne by zajímalo, jak chtějí vyřešit ten problém se zámkem, s tou šikanou, kolem zámku, toho moc neudělají, aby jim to nespadlo na hlavu.
2023 ? Optimismus nezná mezí 😀
Je to fajn, jen si myslím, že pokud se to opět bude dělat do původní stopy, tak 150 se tam moc jezdit nebude.
Já se bojím, že těch 150 je „až 150“ (pro naklápěcí jednotky).
odpověď sždc: Navrhovaná rychlost bude 150km/hod pro klasické soupravy s nedostatkem převýšení 130 mm.
Tak vždy je otázka na kolika % úseku bude 150:-). Já si myslím, že to bude: Buď to uděláme sice tupě v původní stopě (čímž se to určitě zlepší aspoň na cca 120, což je sice zoufalé) nebo EU prostředky propadnou zcela, protože nic chytřejšího nemáme nachystáno. A trať se stejně rozpadne. (Protože jsme kreslili 10 let vrt na 350 přes Benešov, dávali do katastru a spol.)
ad Jan: „(Protože jsme kreslili 10 let vrt na 350 přes Benešov, dávali do katastru a spol.)“
Prosím? Přípravě VRT se celkem věnovalo tak málo energie, že nelze říct, že kvůli VRT se něco projektovalo málo velkoryse…