O moravské rychlíky mají zájem tři dopravci. Rozhodne cena
RegioJet v Hranicích na Moravě. Foto: Miroslav Volek / Flickr.com

Dvojici stávajících dopravců doplňuje mezi zájemci Leo Express.

Dvojici stávajících dopravců doplňuje mezi zájemci Leo Express.
Předem je jasné, že to vyhraje Jančura. Pokračuje likvidace ČD. Podívejte se jak a v čem vozí lidi. A vyhrává vše, aj když nemá vozový park.
No zato R do Jeseníku jsou pintlich, že?! Pamatuji si na provoz do Ostravy pod značkou ČD. A to bylo teprve utrpení.
A co třeba při této příležitosti udělat něco s grafikonem R13? Vždyť ta jízdní doba je natažená jak elastické spoďáry
Doufejme v Regiojet…
Aby Morava byla komplet žlutý vrakoviště jak R8 nebo R23?
Dvě poznámky k tomu:
1. Nejel jste R8 za dob ČD, že?
2. Na R23 jezdí převážně siriusy. To by na takové R12 byl docela upgrade.
Takže podle Vás, někde stojí nachystané ty soupravy ČD co tam jezdily dříve a čekají až se tam budou moct vrátit? : – D
By se pokradlo z jiných výkonů, jak je u ČD zvykem…
1. Jel, stálo to za houby kvůli staré vozbě, ale dneska to stojí za houby taky. S tím rozdílem, že dneska MD objednává třeba klimu (která mnohdy nefunguje), IS (který absentuje), SSOD (rovněž chybí) a jiné. Když slíbím, že budu mít soupravy podle požadavků MD a pak vyjedu se šukafonem, MD se zmůže sotva na pár tisíc pokuty a to je vše. Jo a narozdíl od RJ ČD aspoň umí při plánované výluce zajistit pořádnou náhradku, ne že každej pátek před brněnským hlavákem stojí desítky lidí, co se nevešly do autobusu. 2. je to doslova max. rok, co tam v… Číst vice »
Nikdy se mi nestalo, že bych se nevešel do náhradní dopravy. Lidi tam vesměs čekají proto, že jízdenka je na xx:42, ale náhradní doprava pro ty co jedou do přerova a dál vyjíždí až xx:02.
Ale přiznávám, že v pátek jsem jel jen párkrát. Většinou jezdím jiné dny.
přesně jet na R8 před regiojetem v zimě znamenalo, že na vás bude klidně sněžit, protože kolem oken profukovalo ve velkém. sednou si na místo u okna ve směru jízdy byla známka toho, že člověk tu linku nepoužíval.. I současný stav R8 je zlepšní proti předcházejícímu stavu, ale je pravda, že jinde se to zlepšilo výrazně více. r8 spíše slouží jako skvělá přípomínka, jak moc byly tenkrát čd v háji, když i tohleje lepší. A zároveň toho, jak moc se dokázaly v relativně krátké době zlepšit a obnovit vozový park.
Jak to bude s údržbou panterů v připádě výhry mimo ČD, když jich pár jezdí i na R19?
Na nového dopravce přejde jen část interpanterů, a ten si údržbu musí zajistit sám. Jde o 660.101-104, a k tomu dva malý 660.001 a 660.002
Brno – Olomouc – Jeseník je to nejhorší co na české železnici jezdí. To stejné jízdní doby:
Auto – Brno ( cedule ) – Olomouc ( cedule ) 38 – 40 min
Vlak – Brno – Olomouc přes hodinu a půl
KATASTROFA
Infrastruktura je tam zoufalá, ale když už srovnáváme, tak kolik je to autem od nádraží ve špičce?
Pěkně prosím, smutně koukám, hoďte nám na R12 něco lepšího. 🙂
Požadavkem jsou vozy s klimou a wifi. Otázka je, jetsli to nedopadne jak povoznictví na R8
Smutné je , že rozhoduje jen cena a z R8 si nikdo nevzal ponaučení. Cestující přece požadují i nějakou kvalitu. Ta linka je parodie na provozování dopravy.
Jak budete ve výběrovém řízení kvantifikovat úklid a ošoupanost? To je (by měla být) součást – sledovaných a vymáhaných – standardů kvality, nikoliv kvantifikovaných kritérií.
Není nutné pořád vše kvantifikovat. Svět je příliš komplexní na to, aby šel popsat pár čísly. A dopravce který je problémový by měl být v následujícím výběrku penalizován. Jako soukromník také znovu kšeft s firmou co vás už jednou napálila znova dělat prostě nebudete.
No dobře, a jak tedy nastavíte to kritérium do výběrka?
Toto není problém nabídek, ale nastavení a vymáhání standardů. V opačném případě může dopravce v nabídce naslibovat co chce, ale bez kontroly to dopadne vždy stejně.
Celkova vyse udelenych pokut danemu dopravci za posledni rok? Mozna nejak preskalovat vzhledem k objemu vozby, ale v zasade proc ne?
Levně koupené, dvakrát placené. O službách této pochybné firmy to platí dvojnásob
Jednoduše:
– stáří interiéru
– určité množství, které se bude platit firmě za úklid a za nic jiného.
Cena sice rozhoduje, ale kvalita je stanovena. Je ovšem potřeba taky stanovit přiměřené sankce. Což teda nevím, jestli se podařilo.
Předtím tam jezdil vůz 1. třídy … bez klimatizace.
A kdysi parní lokomotiva-
Měřítko je přece současnost, ne minulost.
První zimu jezdil RJ vůz 1. třídy bez topení. Od té doby jsem už jím nejel takže nevím jestli už topení funguje.
Jak kde, totéž platí o klimatizaci. Celkem mě překvapilo, že podobné vozy jezdí i do Prahy a očividně to zákazníci akceptují.
Prumerny zakaznik se rozhoduje akorat podle cisla pred pismenkama „Kc“, nic min, nic vic
Z Ostravy to má jednu útěchu a to tu, že ty vlaky budou X let jezdit jen do Přerova/Kojetína. To tam tu hodinu nějak vydržím a aspoň si dám kafe za 00 nic, narozdíl od konkurence. Ale je to opravdu malá výhoda.
Ono se blbě kladou nároky na kvalitu, když víte, že by jí nikdo nesplnil. Na 6 let asi nikdo 20 párů vlaků kupovat nebude. Pak čekám, že když bude část trati na 200, tak to v těch požadavcích bude.
Takže u R12 by v případě výhry ČD, zlepšení nebylo.
Na té R8 bude tak rozsáhlá výluková činnost, že bych radši dával důraz na parametry autobusů náhradní dopravy než na samotné vlaky. Zlepšení je reálné až po dokončení vyškovské trati.
Po dokončení té trati Přerov – Brno se tam objeví hlavně komerční spoje, možná úplně bez zastávek. A tím pádem bude R8 jen takový spěšňák.
Tipnul bych si, že v Přerově to zastavovat bude, stavěl tam i Moravan.
Také si myslím a těším se na to, že po dokončení Vyškova budou z Brna do Bohumína jezdit aspoň dva dopravci na vlastní triko. A z R8 bude nízkopodlažní spěšňák.
„Trochu“ nám to ale bude komplikovat kapacita brněnského uzlu. Vlaky zřejmě budou začínat v Králově Poli a pak zastávka Židenice a na Ostravu.
Úseky okolo Kojetína by se měly dostavět v roce 28. U zbývajících směr Brno by bylo naivní uvažovat s tím, že se začnou realizovat před rokem 33. Podle už raději staženého letáku SŽ se mělo teď březnu začít stavět. Nyní už jen v popisku stojí zahájení 27 a každým dnem čekám, jestli tam skočí 28, nebo pro větší pohodlí (páč furt upravovat termíny musí být celkem fuška) sáhnou k nějakému vyzrálejšímu číslu.
Což bude někdy na přelomu 30. A 40.let než to neschopný český stát dodělá
Škoda ze vyhrál RJ, myslím ze ČD to můžou pomalu zabalit.
Další blbec, který z článku jasně sdělujícího, že jsou v soutěži 3 zájemci, záhadným způsobem vydedukoval, že vyhrál Regiojet…
Tak víme že tahle firma vyhravá když je jediným paramaterem cena a také víme co předvádí. Soudný objednavatel by je dal na černou listinu
Doufám ze toho blbce do týdne odvolate, obálky již byly otevřeny a jestli se něco v článku píše nebo nepíše je irelevantní.
Co je jiného „relevantní“ v diskusi ke konkrétnímu článku než to, co se v tom článku píše? Pokud máte nějaké lepší informace, přidejte odkaz. Jinak jen plácáte nesmysly
Myslím že jen Moravan bude dal už jezdit přes RJ společnost.
Takhle přímo bych to neřekl, ale vzhkedem k tomu že MS kraj, Olomoucký kraj a vláda je Babišovo, tak to tak asi bude. Protože kdo je s Ano kámoš? Snad jste už nezapomněli.
Netuší někdo kdy budeme znát výsledek?
Až nastane vhodná chvíle. A ta ještě nenastala.
Už ho známe, stačí si projít diskuzi
Čili současná tristní úroveň R8 bude trvat nadále. Hnus velebnosti
Myslíte, že ČD odkoupí od Jančury jeho vozy, když už znáte výsledek?
Neodkoupí, ale co tam reálně nabídnou?
Soupravy z Ex5 už jsou rozpuštěny v provozu a moc to cítit není. Teď se uvolní pár kočárů z Ex3, ale to pomůže spíš stabilizovat Ex1, Ex7 a R16.
Z uvolněné R9 nic moc kvalitního nevzejde a žádná další vozidla se nepořizují. Přitom na lepší vozidla zoufale čeká ještě R11, R12 i R20. Pokud by přibyl další hladový krk v podobě R8, tak se budou muset stáhnout z jiné linky.
Smlouva je od 12/2027 to už budou volné interjety z Plzně.
měl bych takový tip na vozbu rychlíků Bohumín – Brno,co kdyby to vzalo ČDCargo a tím by trochu pokrylo zrátu v nákladní dopravě.Nebo třeba nějaká kooperace s ČD?Jen taková úvaha,ale nebylo by to špatné
Jakože by tam jezdily dobytčáky? Když by do nich dali lavičky, tak by to zase taková změna nebyla…
Tak cena už rozhodla.
Blahopřeji RJ a lituji cestující : – )
Hmm, to vypadá, že budu muset dělit jízdenku Ostrava Kyjov ve Staráku, protože jak mívá EC často zpoždění, tak dost často jedu úsek SMuUH – Písek i R13. Naštěstí od Staráku to do kyjova dojedu na IDS JMK, takže možná ještě ušetřím 😀
Ale tak zase ceny RJ byvaji zpravidla nizsi nez TR10, takze zas jako nejakou katastrofu bych to nebral :))
když s nimi jedeš celou cestu, tak třeba i ano, ale ne když máš jet půlku čd, a půlku regiojetem. nehledě na to, že u čd jezdím na in25, za kteoru neplatím (nasbírám dost čd bodů za rok, abych si ji prodloužil z toho)
Navíc, pro mě je tam největší problém, že celou cestu jedeš s čd, ale když má vlak zpoždění (často už z polska), tak ti může přijít vhod přestup na R13 místo na Os. ale kdybnys měl jízdenku českých drah, tak pokud opravdu vyhraje regoiojet, tak na r13 už bys nepřestoupil. A oneticket je jednoznačně nejdražší způsob, to jsem moc rád, že idsjmk platí už od staráku.
Interpanter je vpohodě a na lince zůstane.
Bdtee na rychlíku už teda vpohodě nesjou, tak snad na R12 nasadí ČD nějakou tu ojetinu od ÖBB, když si to tak „hezky“ domluvili.
A B249 nebo Bdmtee na R8 bych teda nerad.
B249 : – D
A budou mít wifi : – D