Leo Express zrušil v neděli část komerčních spojů, Stadler Flirt posílá na Orlickoústecko na závazkové vlaky
Společnost Leo Express omezí neplánovaně v neděli provoz na svých komerčních linkách. Jednotku Stadler Flirt, která používá hlavně pro komerční
Společnost Leo Express omezí neplánovaně v neděli provoz na svých komerčních linkách. Jednotku Stadler Flirt, která používá hlavně pro komerční dopravu, použije jako zálohu pro nové trasy na Orlickoústecku.
„Jsme připraveni vyjet s našimi modernizovanými motorovými jednotkami Lint přesně dle jízdního řádu. Na některých jednotkách se po finálních testech ovšem objevily softwarové závady, které jsme ve spolupráci s dodavateli odstranili a jednotky jsou připraveny pro provoz,“ řekl mluvčí firmy Emil Sedlařík.
Podle něj je přesun Flirtu do Pardubického kraje zálohou pro případné problémy s motorovými vozy.
Kvůli tomu musí Leo Express v neděli zrušit své komerční spoje LE1232, LE1253, LE1228, LE1243. „Cestujícím, kterým se tímto ještě jednou omlouváme za vniklé komplikace, jsme vrátili 100 % jízdného a dalších 50 % v leo kreditech, zároveň jim uhradíme rozdíl v ceně jízdného v případě, že budou v daném termínu cestovat s jiným dopravcem,“ dodal Sedlařík.
https://www.facebook.com/pzshe/photos/a.994949457261965/2620943431329218/?type=3&theater
Leo Express potřebuje pro provoz v Pardubickém kraji 4 motorové vozy Alstom Lint 11. Podle informací serveru Zdopravy.cz Leo Express už včera a předevčírem poptával u některých dopravců zapůjčení motorového vozu řady 810, dvě nakonec jako záložní sehnal.
Leo Express má jezdit na trasách Ústí nad Orlicí – Mlýnický Dvův, Dolní Lipka – Hanušovice, bude provozovat spěšné vlaky Praha – Lichkov a do polské Vratislavi.
Problémy s nedostatkem vlaků má i Arriva, půjčila si proto jako zálohu klasickou soupravu s brejlovcem. Alternativní dopravci nechtějí riskovat, že první den odřeknou spoje a dostanou se tak terčem kritiky.