Leo Express zrušil v neděli část komerčních spojů, Stadler Flirt posílá na Orlickoústecko na závazkové vlaky
Alstom Lint v barvách Leo Express v Ústí nad Orlicí. Foto: Leo Express
Společnost Leo Express omezí neplánovaně v neděli provoz na svých komerčních linkách. Jednotku Stadler Flirt, která používá hlavně pro komerční
„Problémy s dostatkem vlaků má i Arriva“
Proč řeší problém s dotatkem? Nemá spíš NEdostatek?
Protože má problém s dostatkem vozidel. Výsledek je nedostatek vozidel. Co na tom nechápete? U nás se tento obrat používá běžně.
Jsi lidi vemte, že existují ještě lidé co nemají telefon a listek jsi koupí pomocí známého. A ted je problem ten, že ten cestující neví o zrušení spoje. A bude tam cekat zbytečně.
Všichni nejsme milionáři – kteří jsi tu v čr dělají co chtějí bez pokut a postihů.
Za odřeknutí spoje by měla být nějaká rákoska….je to až příliš snadný.Dopravce řekne že odříká spoj a má to vychytaný a to je špatně.
Můj názor je Leo Expres zprivatizovat.
On je snad „státní“ firmou?
RJ by mohl zainvestovat, koupit Leoše, vyhodit Flirty a srovnat je všechny do latě, protože jsou to strašní amatéři 😅
K lítosti mnoha diskutujících bude FLIRT 480 + 2x 810 jen jako záloha, jinak LET vyjede, tak jak má…tzn.4x LINT + 1 v záloze.
Zajímalo by mě, jaký dopravce bude mít zítra 4 turnusová vozidla zálohovaná na 100% (480+2×810+832)…
ČD přeci budou mít na každý vypravený vlak v závazku dvě zálohy.
Ne dvě, ale tři!
To je ale vtipné… 💪
Trondo
Netvrdím, že by neměla být nějaká záloha, ale nechcete nám tvrdit, že to bude běžná věc.
Ono ovšem v případě toho pátého FLIRTu (jako zálohy) nejde asi ani zdaleka jen o zálohu kvůli možným poruchám těch jiných, ale spíše o zálohu kvůli frekvenci, protože FLIRTy zejména v úseku Ústí nad Orlicí – Letohrad nejsou pro leckteré vlaky kapacitně tím úplně nejšťastnějším řešením – takže časem (a možná dost brzy) se zjistí, že pátá jednotka se stane vlastně „nezálohou“ a bude nutno mít kvůli možným poruchám ještě jiná záložní vozidla.
Já tu jenom doplním ke včerejší diskusi o Arrivě. Jistí pánové Jiří 2 a David mluvili na moji adresu o sci-fi a paranoe… Takže si můžete ověřit… Např. 642 088 (a nejen ta) určena pro linku U28 byla zapůjčena Arrivě na linky do Prahy na úkor právě ČD, protože DB neměla další jednotky pro linku U28 a v úseku Rumburk – Mikulášovice byla doprava nahrazena vozem 810. Nejdříve si informace zjistěte a pak teprve pište.
To se ale někde stala chyba ne? Vždyť DB jsou přesně to co ČD, jen ve větším a v Německu. A ten jedinej správnej dopravce se zachoval takto hnusně, no fůůůůj 🙂
Ano, chyba je, že nejsou ve smlouvě žádné sankce pro DB. Nebo do teď nebyly. Je nová smlouva a tu jsem zatím neviděl.
No jo, ale jaké se nabízí řešení? Jedině snad, že ČD přeberou veškerý provoz i v Německu, protože to jsou jediné hodné státní dráhy v Evropě, které mají dostatek záloh a neodříkají vlaky, pak bude svět skoro v pořádku a ČD budou moct jít spasit Řecko nebo Makedonii, tam to ty správné státní dráhy nedávají už vůbec..
Vy máte vážně občanku?
Očekávám obrovskou vlnu kritiky, pokud někde soukromníci vyjedou bez problémů. Rovněž očekávám obrovskou vlnu kritiky, pokud dojde k zádrhelu a to i v případě, že to bude záměrná sabotáž.
Co ??? To bych se měl pomalu začít bát aby se něco nestalo, jinak budu, jako majitel režijky, nařčen ze sabotáže. Nejste paranoidní ? Pokud bude nějaký zádrhel, tak já to třeba přejdu, protože je jasné, že se to musí „zajet“, a to u všech dopravců včetně ČD.
S tím se nedá než souhlasit.
Ale u některých jedinců v následujících dnech uvidíme nejspíš opakované dosažení orgasmu.
Na Vás ani nemusíme čekat. 🙂
Leo má ještě jednu jednotku kromě těch čtyř pro orlicko(tu jedno vozovou), ale nechápu Leo, proč si nenechali více těch Alstonů
Peníze jsou vždycky až na prvním místě a to co nejede, je to nejdražší co lze vlastnit
Hlavne ze se soukromnici chvastali, jak jsou pripraveni, jak vyjedou, jak maji vozy i personal – hnus takhle lidem lhat!
a on Leo zítra nevyjede? Při případné odpovědi se prosím soustřeďte na objednané vlaky, děkuji…
prosím některého z mínusářů aby upřesnil: on Leo zítra nevyjede?
Jak už jsem uvedl níže: co vám vadí na tom, že přestane vyzobávat (pověstné( rozinky a konečně se bude věnovat regionální dopravě?
Už si nepamatujete, kolikrát byl k tomu vyzýván?
Prosím odpověď, ne mínusy…
Ano, ale aby tam jezdil taky komerčně, jako na koridoru.
vy asi nepodnikáte, že ne? Znáte někoho, kdo by riskoval své peníze na trati, kde může jezdit na objednávku kraje?
ČD jezdí nějakou lokálku na komerční riziko?
U nás tedy vlaky, které nejsou v objednávce kraje (a jet musí kvůli obratu soupravy) „provozuje“ národní dopravce jako soupravové = i když jedou, nechají vás ty správné ČD stát na peroně….
No vzhledem k tomu že se dost „zálohují“ tak připraveni asi budou. Jestli se zálohují protože nezvládli co měli nebo pro jistotu, aby si neuřízli ostudu, to se stejně nedozvíme.
„Dorovnáme rozdíl v jízdném v případě, že budou cestovat s jiným dopravcem.“ jakože by někdo jel Praha-Ostrava dráž než za tisícovku?
Jelikož jsem měl jízdenku za 109 korun (základní jízdné beze slev) koupenou s předstihem, tak me tesi ze mi doplatili rozdíl do pendolina i mistenku.
Tisícovka je jediná možná cena, nikdo nekoupil s předstihem?
Jestliže LEO Express jakožto komerční dopravce definitivně skončí, jedině dobře. Ještě by to chtělo zrušit ten vrakiváček do Nitry a kapacity na koridoru trochu přibude.
Leda s podmínkou, že přes Vlárský průsmyk bude zaveden rozumný rozsah spojů. Je to především neschopnost objednatelů, a to jak na české, tak na slovenské straně.
osobně si myslím, že nejlepší řešení by bylo, aby se Jančura+Arriva domluvili na spolupráci a Jančura by vzal část Praha-Olomouc, kde by byl přípoj Arrivy směr Nitra, uvolnil by se „slot“ na koridoru, spojení by zůstalo a mohlo by při stejných nákladech být i častější.
„Šrot“ na koridoru? Bezva, aspoň tam nebude zavazet.
co to melete?
Můžete, prosím, méně znalým vysvětlit význam slova „vrakiváček“? Děkuji.
Děkuji za – body. Odpověď by nebyla?
Něco podobného jako smradlostroj, v žádném případě to není 810 nebo 811 jezdící celou svou trasu po koridoru, to jsou moderní, čistá a ekologická vozidla.
No Trondo, teď jste mu to nandal… Jen mi prosím napište, kdeže ta 810/811 jezdí po tom koridoru v expresní vrstvě a přes 250 km pod trolejí na spoj? Rád bych se na tuhle raritu přijel podívat.
vrakiváček je diesel jednotka po DB, se kterou Arriva jezdí Praha-Nitra
myslíte jezdí a platí za použití dopravní cesty ? No aspoň je všude SŽDC necpe první jak nějakého žlutého cipa….
30-33 let stará regionální jednotka se spalovacím motorem, která kdysi jezdila v Německu, s vyměněnými sedačkami jezdící u nás v expresní vrstvě vlaků po kolejích, nad kterými je ve velmi značné části trolej a to vše rychlostí 120 km/h i tam, kde je rychlostní limit vyšší a v úsecích, které mají kapacitní problémy. Stačí to takto?
Zaměstnanec ČD jak vyšitý. Proč vám tak strašně vadí jiné společnosti? Že by jste rád monopol ČD, které by si mohli zvyšovat ceny dopravy do nekonečna a vůbec nic by je nenutilo zlepšovat své služby, proč taky, když by nebyla konkurence. Proč se tedy ČD vykašlali na spoje přes Uherské Hradiště na Slovensko? Nebýt Arrivy, tak by brzy asi Vlárská Dráha byla zrušena, jako některé jiné tratě v celé republice.
S Arrivou nemám problém, jen to se drkocat po hlavním koridoru motoráčkem a brázdit to rychlostí 120km/h není good.
Jo „poslední míle“ motoráku na koridoru.
Já nejsem proti tomu, aby ho SŽDC v každé druhé stanici nechala předjet. ale je fakt že jsou neelektrifikovamé tratě a málo „obojživelných“ či „akumulátorových“ mašin a vlaky by měly jezdit tam kde je poptávka ne podle drátů.
No jasně, ale regionovy, 810, peršingy a 460 na koridoru, to je úplně v pohodě, co?
A co přesně ta Arriva brzdí, když má z Prahy do Olomouce stejnou jízdní dobu jako expres ČD?
Co by na vlacích co jedou dvě zastávky nebylo v pohodě? Osobní doprava být musí a je to efektivnější než tam mít nasranou Arrivu. Osobně jsem Arrivou nikdy nejel a radši ani se o to pokoušet nebudu. U efektivity bych ještě zůstal
… Peršani u RJ a Ex u ČD sice mají podobnou jízdní dobu, ale ta blokace koridoru má nějakou větší efektivitu než dva vagónky.
Takže sólo 809, 810, 811, 840 musí z koridoru fuč jako první. A hned pak líné dva vagonky 854+954.
Žijete v bludech. Ceny (TR10) stanovuje ministerstvo financí.
Ministerstvo financí stanoví pouze maximální ceny. A platí to pro všechny dopravce, takže to určitě není tak, že by tarif Českých drah byl stanoven ministerstvem financí.
„A platí to pro všechny dopravce“
Ovšem pouze v případě objednávané dopravy!
Genau, je hrozná škoda, že se někomu s Nitrou povedlo najít díru na trhu, která se nechá jezdit dokonce bez dotací. Hodně tě to štve?
Ať do Nitry soukromník jezdí, ale nikoli tím dvouvozovým ojetým motoráčkem, po hlavním elektrifikovaném koridoru o kterém se tvrdí, že nemá dostatek kapacity ani pro velké vlaky.
A ty dva neelektrifikované úseky přejede setrvačností?
Přestup lidi nezabije, nebo ať si koupí normální vagóny a přepojí lokomotivu. 🙃 Zajímalo by mě zda nějaký sebevrah tím jezdí a preferuje to před vlakem ČD nedej bože RJ, LE…
No když bývám s klukem v UH na nádraží a vidím tam Arrivu, tak bývá solidně zaplněná. Když vezmu v potaz, že z Olomouce jsou 2 směry jak dojet do Nitry, tak co bude rychlejší, 2x nebo kolikrát přestupovat přes Hranice a Horní Lideč, nebo jet přímo bez přestupu, byť maximálně rychlostí 120 km/h?
Asi máš pravdu, avšak dle mě je to otázka času, kdy Arriva bude muset se svojí 120km/h na hlavním koridoru pohnout. Nevím jak by se jim vyplatilo mít třeba více vozovou soupravu s změnit lokomotivu…
Jinak pokud jedeš Valašským Expresem, tak stačí jednou přestoupit, zastavuje totiž v HL. Osobák má neustále zpoždění co sleduji z widgetu na Mojem vlaku z Hranic.
Nehledě na to, že tam těch úseků, kde se dá jet víc jak 120 km/h teda je, až z toho oči přecházej.
Podívejte se třeba na cenovku Olomouc – Přerov s ČD a pak se podívejte kolik to stojí s Arrivou.
A ta aura jezdící moderny u ČD je z vašeho příspěvku více než cítit….
A ještě zrušit různé vrakiváčky na koridoru v podobě třeba těch správných 809, 810, 814, 854, že.
V tomto případě aspoň Arriva zajišťuje spojení dálkovými vlaky s oblastmi, kde stát selhal a spojení zrušil, takže by měl být rád, že tam někdo jezdí na svoje riziko a zadarmo.
To si dopravca môže dovoliť nasadiť jednotky, ktoré sú vyhradené na komerčné výkony, na vlaky, ktoré sú štátom dotované? Ako teraz dopravca preukáže to, že jednotky, ktoré boli použité na dopravné výkony pre linky vo verejnom záujme, nebudú mať servis, údržbu, upratovanie a kopu iných ďalších činností súvisiacich s bežnou operatívou pokrytú z financií od objednávateľa dopravných výkonov? Akože fakt zaujímavé. Na sieti ŽSR máme komerčné len IC vlaky a od nového GVD aj Ex Rozewie Žilina Gdynia a späť v celom úseku na sieti ŽSR, no dopravca musí v každom prípade garantovať, že vozidlový park určený na tieto komerčné… Číst vice »
taková pitomost snad u nás není.. jen v případě vozidel dotovaných na konkrétní záměr..ale jinak se objednávají výkony v určité kvalitě..a neplatí se nikomu údržba, nákup vozidel atd., to je čistě v rukách dopravce a jestli ty vozidla využije ještě někde jinde komerčně je jeho věc..jen nesmí chybět na požadovaném výkonu
Přesně tak. To, že mi někdo zaplatí za nějakou službu , ještě neznamená , že personál a techniku nemůžu využít ještě někde jinde.
Ono to nie je ani na Slovensku, len občas sa do diskusie pripletnú šotosny.
Skutečně je to takto a ne naopak? Totiž „chránit státní zájem“ ve smyslu, že souprava placená objednávkou nemůže jezdit jinde, je (přinejmenším za předpokladu vysoutěžení těch objednávaných výkonů) sice kravina, ale aspoň na úrovni jakési primitivní logiky „aby se moc neobohatili“ jakž takž pochopitelná. Ale aby se objednatel bránil tomu, že dopravce použije soupravy z komerční dopravy na vykrytí zálohy v objednávce (= podobnou primitivní logikou „z komerce subvencovat objednávku“), to by byl přece úplný kretén.
Pardon, ale toto je úplné nepochopenie situácie. 1. Dopravca môže nasadiť čo chce, kde chce. Pendolina jazdia primárne komerčné výkony, ale zároveň sú nasadené na spoje v záväzku v úsekoch Plzeň – Cheb a Čadca – Košice. Nie je s tým vôbec žiadny problém. 2. Dopravca nemá „vyhradené“ vozidlá na komerčné výkony. Môže mať nepriamo „vyhradené“ vozidlá na konkrétnu záväzkovú linku, ak je vozidlo napr. nalakované vo farbách objednávateľa. 3. Ako dopravca naloží so svojimi príjmami zo záväzkovej dopravy, je jeho rozhodnutie, ak tým nepoškodí hospodársku súťaž a nespôsobí situáciu, keď objednávateľ nepostupuje efektívne s vynaloženými verejnými prostriedkami. 4. Nie… Číst vice »
Nedej bože, abychom se v železniční dopravě řídili zkušenostmi ze Slovenska!
Ještě dnes jezdí z Ústí nad Orlicí do Lichkova Regiopanter. Od zítřka budou pod dráty údolím Tiché Orlice jezdit motoráky. Oč to bude lepší?
Bude to lepší o to, že ty přímé motoráky (právě díky tomu, že jde o motoráky – vozidla nezávislé trakce) pojedou z Ústí n/O. až do Králíků/Moravského Karlova/Mlýnického Dvora namísto dosud obvyklého přestupu „v lesích“/“kousek před konečnou“ v žst. Lichkov z „EOs“ na „MOs“.
Tak že, aby se líný člověk nemusel zvednout a ujít pár kroků, pěkně zasmradime vzduch podél celé trati. To má svou logiku 👍
Takže když ČD provozovaly posilový rychlík Ostrava − Brno přes ValMez, tak to bylo všechno špatně a ti zdechláci měli v Kojetíně přesedat, aby nejel diesel pod dráty. AHA!
A proč teda vlastně jezdí přímý vlak Praha Ostrava? Aby se líný člověk nemusel zvednout a ujít pár kroků ve Třebové?
Oni tak stále ještě provozují ten druhý pár z Frenu a kupodivu se v Kojetíně zase nepřesdá a ani se to nechystá.
„pěkně zasmradime vzduch podél celé trati“
Reálně k jeho „zasmradění“ nedojde, jednotky splňují emisní limity.
„Tak že, aby se líný člověk nemusel zvednout a ujít pár kroků“
Ne. Proto, aby CESTUJÍCÍ nemusel přestupovat.
(Pomíjím, že těch „pár kroků“ v Lichkově často znamenalo při přestupu cestu na samý začátek poloostrovního nástupiště, poté po centrálním přechodu k budově a tam nástup do motorového Os vlaku, tzn. ne „pár kroků“.)
Pozn. tuto věc bych coby výhodu uvedl i v případě, pokud by přímé spojení motorovými jednotkami zajišťovaly ČD či jakýkoliv jiný dopravce.
„Reálně k jeho „zasmradění“ nedojde, jednotky splňují emisní limity.“
i když toho „smradu“ bude míň pořád bude, tady bych spíš argumentoval přínosem v odstranění přestupu
Ona se z nějakého důvodu ta elektrifikace dělala… Většina investorů vám nedá peníze na záměr, při kterém v podstatě spláchnete peníze do a reálný výsledek bude nula respektive mínus XY peněz za elektridikace, která se příliš nevyužije. Proto se obvykle u modernizací tratí posuzuje jejich ekonomičnost a přínosy. Lze si o tom myslet tedy, že v této oblasti je stát podivuhodným investorem a peníze se mohly vynaložit efektivněji.
„Ona se z nějakého důvodu ta elektrifikace dělala…“
Dělala se proto, aby vlaky osobní a nákladní přepravy JEDOUCÍ DO POLSKA nemusely mít dva přepřahy jako do té doby (Letohrad + Medzylesie). Nikoliv proto, aby se zavedl umělý přestup pro občany z Králíků a okolí.
A co když ten člověk není líný, ale imobilní? Nebo má sebou hodně zavazadel?
A copak že to bude jezdit například z Vyškova do Nezamylic? Snad ne nějaký smradlostroj 842.
Po elektrifikaci UnO-Lichkov padlo rozhodnutí, že zde se bude jezdit v elektrické trakci. I kraj to měl jako podmínku, jinak se to nemuselo dělat, neb nákladní vlaky skoro žádné nejezdí.
Proto teď ty přestupy.
Je vidět, že každému je měřeno jinak a mít hejtmana jako úplně nejvíc nejlepšího kamaráda, má své výhody.
„Po elektrifikaci UnO-Lichkov padlo rozhodnutí, že zde se bude jezdit v elektrické trakci.“
… a 11 let tomu tak u převážné části (ne všech; i dosud tam část vlaků „propalovala naftu pod trolejí“) bylo.
Po 11 letech není žádná ostuda, když je jakékoliv úřední rozhodnutí pozměněno. Žádné rozhodnutí není „na věky“.
A to je takový problém přestoupit v Lichkově do jiného, prázdného (právě díky tomu, jak je Lichkov „velká“ vesnice) vlaku, že kvůli tomu musíme tahat motorové vlaky ještě dalších 35 km pod dráty až do Ústí nad Orlicí? Kolik cestujících jezdí z Oustí až tak daleko? Naprostá většina jich vystupuje v Letohradu nebo v Jablonném. K nasazování motoráků na celou trať skutečně není jediný důvod. Dokud někdo neelektrifikuje tu trať až do Králík, pak je lepší řešení přestupovat v Lichkově, než to celé jezdit motorákem, když je poměr elektrifikované a neelektrifikované části 35:43 (tzn. elektrifikováno je více, než 80%!). Tohle… Číst vice »
*oprava – 35:43 je poměr elektrifikované části tratě a celého úseku z Oustí do Králík, tak jen kvůli případným rejpalům
“ Kolik cestujících jezdí z Oustí až tak daleko?“
Nepatřičná otázka.
Ohledně (ne)vhodnosti přestupu v Lichkově je jedinou patřičnou otázkou poměr cestujících, kteří v Lichkově začínají/končí jízdu, vůči počtu cestujících, kteří přes něj tranzitují.
Mimochodem, dodám, že „propalování nafty pod dráty“ (tam dokonce na 100% délky úseku) se děje již od konce roku 2012 v relaci Most – Cheb, přičemž v době, kdy tomu tak začalo být, byly dráty v nejnověji elektrizovaném úseku (Kadaň-Prunéřov – Karlovy Vary) jen cca 7 let staré. Tzn. tento jev je známý i u ČD.
To, že se to děje v Karlovarském kraji na 140 a 178 neznamená, že se to musí nově zavádět i tady. Naopak, snaha by měla být opačná – motoráky pod dráty postupně eliminovat, jako se to už povedlo např. na lince Blovice – Kozolupy, za 2 roky i na 073, 123 a 131.
xyz: A kolik cestujících podle vás tranzituje přes Lichkov vlakem dál ve / ze směru Dolní Lipka?
Kromě špiček pracovních dnů by do / z Králík za současného stavu stačila větší drezína nebo spíše autobus, který by jel přímo dál do vesnic, kam vlakem už stejně skoro nikdo nejezdí a nejede-li autem, tak stejně použije spíše autobusů.
Jasně, proč bychom se snažili o nějaké pohodlí pro cestující , vždyť se může přestupovat. To je fakt neuvěřitelný.
Jakékoliv jiné řešení než elektrický vlak schopný dojet na baterie až do Králík bude v něčem nevýhodné. Věřím, že až budou existovat za přijatelnou cenu na trhu takové vozy, kraj je bude požadovat. Tentokrát se přiklonil ve prospěch komfortu v podobě cesty bez přestupu před ekologií. Můžeme mít na rozhodnutí kraje různé názory, ale nic to nemění na tom, že je toto politická rozhodnutí zcela legitimní.
Mě jen štve, že pro jízdní řád 2018/2019 MUSELI ČD nasadit na úsek UnO-Lichkov elektriku (podmínka kraje), kdežto o rok později si už může dopravce zvolit sám…..
LiborV: Stejně tak pohodlné je jezdit do měst a jejich center autem než například městskou dopravou a tou někdy i s přestupy. Jenže i navzdory tomu mnohá města přemýšlejí o zákazech a emisních zónách. Jedni lidé mají být tedy znevýhodňováni a druzí naopak? V době, kdy se náš stát zavázal do určitých letopočtů ke snížení emisí? V době, kdy tento stát zjistil, že nejproblematičtějším odvětvím se snižováním emisí je doprava? Povíme si o tom, jakmile se zavedou tvrdé restrikce, abychom dostáli našim závazkům nebo pokud tyto závazky nesplníme.
On se, ale hejtman přiklonil v podivně hodnocené soutěži k paštikářům z úplně jiného důvodu než kvůli Vašemu přestupu v Lichkově. :-))
Dalo by se to řešit i hybridem – do jejich vývoje a výroby se pustili i Poláci, viz https://www.newag.pl/hybryda-newag-z-nagroda-glowna-trako-2019-w-konkursie-im-inz-ernesta-malinowskiego/ ….anebo pak dojezd na baterie, nakonec z Lichkova do Mlýnického Dvora je to krátký úsek, a frekvence – když už, tak většina jen do Králík.
Možná.. ale proč to řešit takhle složitě, když jde prostě přestoupit…
A proč to tak ve výhledu (až to bude k dispozici) neudělat? Zatím v pohodě vyhovují přestupy (perony v Lichkově jsou vysoké dost) a „hybridní“ provoz bude jednou určitě levnější (a ekologičtější, protože s rekuperací) než nesmyslná elektrizace úseku Lichkov – Králíky, když navíc by část cestujících stejně musela přestupovat, jen místo v Lichkově by to bylo v Králíkách.
Ale takto to fungovalo za období Duška, který přípoje v Lichkově zrušil, a pak přišel ODSák a opět se přestupuje v Lichkově
A teď si vemte, že z Veselí na Moravě se jezdí bez přestupu v Blažovicích, až do Brna pod dráty! ŠPATNĚ! MUSÍ BÝT PŘESTUP.
Žádné Veselí na Moravě neexistuje, vy odborníku.
Což zcela neguje celý příspěvek co Jiří Kocurek napsal což?
Našel jsem asi tři Veselí, která jsou na Moravě. Jedno z nich je Veselí nad Moravou, které je samozřejmě, jak název napovídá, na řece Moravě.
A teď si vemte, že se elektrizuje Prunéřov – Kadaň a Louka u Litvínova – Litvínov aby se nemuselo přestupovat. Židlochovice se elektrizovaly. Musí se přestupovat? NEMUSÍ!
Králíky a Brno jsou naprosto srovnatelné co se týká počtu cestujících. O tom nebudiž pochyb, že? A kromě toho se bude elektrizovat i trať z Veselí, není-liž pravda?
Pokud jde jen o takovýto dojezd v rámci uzlu (pokud tedy Blažovice stále beru jako součást uzlu Brno), tak to je v pořádku. To by potom vlaky z Vraného nad Vltavou musely končit už v Praze-Krči a to je pochopitelně nesmysl.
Ale pokud je elektrifikována větší část trati, pak je provoz motoráků v celé trase hloupost. A na trati z Ústí do Králík je elektrifikováno více, než 80% délky.
Pamatuji dobu, kdy velká část neelektrických vlaků končila v Bráníku, Krči nebo Vršovicích, ve Vysočanech a na Smíchově, a, tuším, i v Bubnech … tedy je to možnost nejen logická, ale i zcela reálná.
Což ovšem nevzniklo kvůli zákazu jízd nezávislou trakcí pod dráty, ale kvůli tehdejšímu stavu ŽUP a především zcela nedostačující kapacitě pražského hlavního nádraží a navazujících tratí: v okrajových stanicích končily ostatně donedávna občas i elektrické vlaky.
Mohlo by to být s těmi motoráky levnější. Dneska jsem jel, a na spěšňáku do Pardubice (16:52 z Lichkova) jel panter. Určitě by stačil jednovozový, kdyby existoval.
Na druhou stranu by kraj v rámci „ekologického aktivismu“ mohl dotlačit SŽDC, aby natáhly dráty až do Králíků (s tím, že nevím, jestli se vejdou pod ten kamenný most v Králíkách). Pak bych přestup (i na autobusy dotažené k nádraží) v Králíkách (jako vesničky střediskové 🙂 ) i pochopil.
„Mohlo by to být s těmi motoráky levnější.“
Ty motoráky jsou hlavně levnější při nákupu.Jinak spotřeba třívozového Pantera je cenově na úrovni Regionovy,Shark je již ve spotřebě dvakrát dražší a Brejlovec 4x.
Dvouvozový panter bude taky levnější.
Ano, dneska byl Panter poloprázdný, ale důvod byl třeba počasí, které dnes bylo marné….
Když jsou o víkendu krásné dny, tak je tento Panter plný a ještě tam je třeba 20-30 kol….
Ráno třeba z Polska jelo 80 lidí, ale průměrně jede 15. To se prostě nedá odhadnout….
Tach chápu, že tenhle spoj a jeho obsazenost je silně závislá na počasí a sezóně.
Jen ty třívozové pantery v HK a PCE krajích nechápu. Podle mě by měli být dvouvozové a ve špičkách je spojovat, což panteři umí.
Jestli to má mít trochu logiku, tak když už tak až do Štítů, jinak vznikají, co se týká oběhu vozidel, neefektivně krátké cancoury na elektrifikovaných i neelektrifikovaných úsecích.
Do Štítů to podle mě logiku nemá. Tam by to podle mě stačilo s přestupem do 810 nebo regionovy, a navíc by si to musel olomoucký kraj objednat.
To by musel Leoš nějaké 810 mít také
A nemá Leo nějakej jednovozovej Lint?
Alibaba: A co potřeba obratu soupravy od plného vlaku opačného směru ve špičce – to vám nedochází? Nebo myslíte, že dopravce (kterýkoli) má tolik finančních prostředků, aby si mohl pořídit pro ty „prázdné“ vlaky další menší vozidla a ta větší nechat po většinu dne stát nevyužívaná?
Když se elektrizace úseku Lichkov – Králíky neudělala rovnou s „hlavní“ tratí, v současnosti už by to byl jen bohapustý nesmysl.
Já si myslím, že v PCe a HK kraji měli bát dvouvozový panteři. Obrazně řečeno místo 2 třívozových měli pořídit 3 dvouvozové.
Lichkov – Králíky se nezadrátovala asi pro nedořešený nadjezd* v Králíkách a možná i pro velký úbytek* napětí na konci z měnírny v Jabloném.
*Pouze mé dojmy.
Zase na jiných tratích se přiblížila doba (až je výrobce vyrobí), kdy tam konečně přestanou jezdit motoráky, třeba Střeko – Děčín, ÚStí – Bílina nebo Most – Žatec.
Za kolik to jezdí ČD a za kolik to bude jezdit Leo? Tady hledejte odpověď.
ČD – 123 Kč/vlkm
LE – 126 Kč/vlkm
Vzdyt to vedeli uz dopredu, ze majk problemy a odnesou to opet nevinni cestujici na komercnich linkach. Ach jo.
Závazek je závazek. Jde o to co je v tuto chvíli důležitější. Evidentně krajská doprava.
Nevinní cestující na komerčních linkách? On už není póvl ten kdo nejezdí s ČD ale s fuj fuj soukromníky? Najednou jde o nevinné cestující?
Kdo jezdí s paštikářem není nevinný cestující, ale spolupachatel jejich čuňáren.
Skvělá zpráva pro nákladní dopravce: aspoň trochu více místa na výluce Brodek – Dluhonice.
Teď zrovna dvě jednotky z obrázku výše projíždějíé kolem Přerova po Dluhonické spojce směr Olomouc…
Ti soukromníci jedou. Leoš nemá soupravy, Arriva nemá soupravy, DLB nemá strojvedoucí. Takže zatím to vypadá, že z nových dopravců to nejlépe zvládne regiojet. U ostatních zatím propadák.
No…řekl bych něco ošklivého o mnoha doposud nedodaných míčích za mytí v DKV ONJ, ale pan Sůra by to asi neslyšel rád. 😉
Jsem si jist, že by to rád slyšel, ale musel byste mít na to nějaký důkaz.
A že to říkala Mařka z kantýny není důkaz?
Mařka už nedělá v účtárně?
S LeoExpresem bych žádným komerčním spojem v současnosti nejel – je to ten nejméně spolehlivý dopravce. Stačí jakýkoli problém a odříká spoje bez náhrady.
bez náhrady? „Cestujícím, kterým se tímto ještě jednou omlouváme za vniklé komplikace, jsme vrátili 100 % jízdného a dalších 50 % v leo kreditech, zároveň jim uhradíme rozdíl v ceně jízdného v případě, že budou v daném termínu cestovat s jiným dopravcem“
Modrogumáci vrací max 100%, doplácet do ceny konkurence je fuj.
Hlavně že u nás na Vsetínsku se Arriva bude prohánět Linty od Leo Expressu. Kdo ví jestli i ty budou v pohodě nebo poruchové.
No, Praha-Ostrava od zítra bude maso, majoritní dopravce (RGJ) poměrně citelně snížil kapacitu, LEO taky, budou to muset nějak zachránit ty zlé ČD…
jak koulam do predprodeje 3 tak snizena kapacite se stale ve vetine vlaku k dispozici
Nejlepší reklama pro ČD by bylo vést ve slotech LEO ad-hoc vlaky z Béček. 😀 🙂
Haha
Gól by byl kdyby ty adhoc vlaky z Beček byly plné.
Ale je to dvojsečné. Cestující by nešetřili kritikou, že ČD jezdí šrotem.
A teď si vyber. Kšeft nebo Image?
Image, že ty lidi na peroně odvezu?
No je pravda, že by to u ČD byla milá změna. Ale zrovna při provozu Pha-Ova tam nikdo asi neumrzne (pokud nebude sám chtít) i bez samaritánství jednoho z Národních dopravců.
A přitom ČD bude mít hromadu volných šrotů uvolněných z linky Brno – Bohumín.
Píšu ve slotech, ne ve šrotech, Trondíku. 🙂
trondík nepochopil „pointu“
Proto dělá na Ropidu
Ale jo hahoune, akorát že do těch slotů mohou dát akorát šroty.
Omyl Trondo. Ty vozy se v noci přesouvají do Děčína. Od rána na R20.
V Brně nemají kovošrot? Bylo by to kratší.
Co nám zbývá? RJ se teď vyšťavil na R8…. 😀
Trondo, pošli autobus !
Tronda už nedělá bohatého rentiéra? Špatná investice? Nebo ho okradli společníci, zatímco krafal na netu?
Kšeft. Lidé se dostanou kam chtějí. Rozumný člověk pochopí je lepší jet než čekat.
A stihl by to, béčkama ve slotu na 160 a jednotkou která zrychluje i brzdí?
Ano zlé ČD. Ale reklama to pro ČD nebude špatná. Už se těším na zpožděný regiojet z Brna kvůli připojí nebo skokan nebo další porucha SŽDC. Pak se uvidí kdo jak jezdí načas.
Reklama pro ČD to bude špatná, bo budou lidi na ně nadávat, jak zas museli jet narvaným vlakem a stát na jedné noze na hajzlíku. Jiní dopravci jsou totiž povinně místenkoví, tam je na stojáka nevezmou.
RegioJet není povinně místenkový.
Zkusil jsem hledat RGJ neděle 15/12 Ova-Pha a v 12:53 a 16:53 píšou vyprodáno. Jízdenka se koupit nedá. U panáčka ve žlutém kroužku je nula, po rozkliknutí píšou Sedadla již nejsou k dispozici. Jak tedy koupím jízdenku na stojáka?
Šroty? Včera jsem Slezanem a Helfštýnem v Beečkách a myslím si, že ten 2+1 velkoprostor je super.
Zábava pokračuje.
Už se Těším na zítřek, co za týden, co za měsíc… Alespoň bude stále o čem číst 😀
Číst každou chvíli pořád jedno a totéž, to by mě brzy otrávilo – doufám, že v těch průšvizích budou aspoň občas trochu kreativní.
A to se hrdě bili v prsa, jak je vše v pořádku a že v pořádku vyjedou. Někteří se radovali nad novými vozidly a málem se tam dočasně vrátily 810.
„A to se hrdě bili v prsa, jak je vše v pořádku a že v pořádku vyjedou.“
Však ano – aby tomu tak bylo (resp. aby nejezdili bez zálohy) přesunuli do své „závazkové“ oblasti dokonce jednu jednotku ze své komerční linky. Díky tomu v pořádku vyjedou + i v případě výpadku jedné ze souprav bude tento výpadek pokryt.
Opravdu si myslíte, že je v pořádku řešit zálohu pár hodin před startem odříkáním jiné linky? To zrovna na vzornou přípravu nevypadá. A záloha snad není zapotřebí jen zítra. Tj. od pondělí buď bez záloh nebo pravidelné odříkání komerčních spojů.😉
Opravdu si myslíte, že je vaše starost řešit, jak si dopravce vyřeší záložní jednotku?
Onehdy se zase psalo o vyzobávání rozinek = není dobře, že omezí zobání a soustředí se na regionální dopravu ?
Plus 2 810, takže asi s těmi stroji asi není vše v pořádku.
Jj sype se mu to. Nevydrží dýl než do Novýho roku, maximálně do Tří Králů…
Hlavně se to ovšem sype hejtmanovi, protože „éto jivo dělo“ – prosadil si to stylem „já to chci a běda tomu, kdo by chtěl jít proti mně“, a teď se proto „paštikář“ musí setsakra snažit, aby to nebyl příliš velký průšvih.
No a nebo se radši posichrují aby nebyla ostuda a cestující byli spokojení. Modrogumídci si zařvou buď jak buď. Napřed se Leošovi značně vyčítá že jezdí bez záloh a když si zálohy sežene, tak je to důkaz že má vozidla k prdu 🙂
A ještě má na záloze zlé 810 !!! (které u jiných Národních dopravců zajišťují bežné výkony a neustále je tu někdo vyzdvihuje)
Milý Pájo, jezdí bez záloh, nemá totiž zálohu na komerční vlaky a musí je odříkat, aby nedostal v závazkové dopravě pokutu. Jestli vám přijde normální mít koupenou jízdenku měsíc nebo čtrnáct dní předem a pak ji na poslední chvíli den předem řešit znovu a ještě jet s dopravcem, kterého jako cestující nepreferuji, pak asi žijete v jiném světě.
Ono nevadí to že Leoš si půjčí 810. Ale jde o to, že kraj vybrat Leoše právě proto že 810 nemá.
Otázka je proč tato situace nastala. Bili se v prsa, že všechno stihnou a skutek utekl. Teď honem přeposílají flirty a před Vánoci odříkají komerční vyprodané vlaky. Je vidět, že to vedou opravdu lidé znalí drážní problematiky. Kanceláře praskají ve švech a na pořádnou práci nikdo není. Provozní zaměstnanci skřípou zuby. Turnusy strojvedoucích ,jak jsem viděl ,,super,, mohou být rádi, že tam ještě někdo vůbec jezdí mají např. 10 min. na otočení vlaku v Bohumíně. Pan senior bude mít sakra práci aby to tam srovnal, hlavně ty ,,odborníky,, v kancelářích. Z doslechu mají začít jezdit v závazku zpočátku zdarma. Důvodem… Číst vice »
Mašinfíra od Leoše jede 3,5 hod z Prahy do Bohumína a s 10 min pauzou zas zpět? Takže vlastně 7 hod v kuse ( asi víc, když se připočte jízda z a do depa.) Oni nemají nějaké povinné přestávky , jako kamioňáci nebo autobusáci? Jak to dělají s jídlem, to jsou o bagetách?
Ano je to tak. Nástup 15 min před příjezdem t.j. 56 min před odjezdem a konec 15 min po příjezdu. Celkem 8:30 hod.
Slušný co ?