Dopravci Železnice

Arriva si půjčí na rychlíky brejlovce a klasické vozy

Brejlovec společnosti Kladenská dopravní a strojní. Foto: KDS
Brejlovec společnosti Kladenská dopravní a strojní. Foto: KDS

Na rychlících mezi Prahou a Českými Budějovicemi se od neděle objeví nejen motorové jednotky řady 845 společnosti Arriva vlaky, ale i klasické soupravy v čele s lokomotivou 750 přezdívanou brejlovec.

Na jejich pronájmu se dohodla Arriva se společností Kladenská dopravní a strojní. „Budou sloužit hlavně jako záloha, ale je možné, že už v neděli se na některých spojích objeví,“ řekl generální ředitel Arrivy Daniel Adamka. „Do ideálního stavu počtu jednotek jich nám pár chybí,“ připustil Adamka.

Půjde o soupravy tažené brejlovcem číslo 750.096, který se vrací ze svého dlouhého působení na Slovensku, kde tahal vlaky RegioJetu z Košic do Humenného. Potáhne dva vozy: jeden řady Bc, druhý BDs, který společnost nedávno zakoupila a připravuje ho pro provoz. Mají jezdit hlavně na rychlíku Písek – České Budějovice, o víkendech pak v celé trase z Prahy do Českých Budějovic přes Písek. Brejlovce od stejné firmy si loni půjčily i České dráhy na rychlíky do Klatov, protože neměly dostatek vlastních.

Pro alternativní dopravce bude neděle velkou zkouškou. Podle informací Zdopravy.cz jsou připraveni někteří jiní nestátní dopravci novým hráčům v závazkové dopravě pomoci záložními soupravami. „Jde o obraz celé železnice a alternativních dopravců. Teď jde rivalita stranou, musíme udělat vše pro to, aby vlaky jezdily,“ komentoval jeden z manažerů alternativního dopravce. V neděli tak může nastat na řadě tratích překvapení, kdy se objeví v provozu vlaky jiné společnosti, než která na daném spoji jezdit.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Pavel Martoch
Host
Pavel Martoch

„Brejlovce od stejné firmy si letos půjčily i České dráhy na rychlíky do Klatov, protože neměly dostatek vlastních.“ Nevím proč lžete, zápůjčka proběhla na podzim roku 2018. V roce 2019 (už zápůjčka od KDS neprobíhala…)

Petr
Host
Petr

To vypadá na velkou, lepší kvalitu služeb a přidanou hodnotu pro cestující.

Miloň
Host
Miloň

Sorry, ale tohle je naprosto nepřípustné ani jako náhradní souprava…comment image

Vlastimil Kocurek
Host
Vlastimil Kocurek

Nepřijatelné

Vlastimil Kocurek
Host
Vlastimil Kocurek

Ostudné.

Novotny
Host
Novotny

Pokud dopravce nema vozy ani kvalifikovany personal, mel by prijit o licenci na provozovane linky jako tomu bylo v Nemecku,kde tri mesice pred prevzetim linek udelat tamni organizator dopravy kontrolu jeste pred spustenim provozu. Ale Ministerstvu dopravy to je jedno, stejne jako jednotna jizdenka za prijatelnou cenu. A to nejsem rezijkar ani zamestnanec dopravce, ale bezny pravidelny cestujici, kteremu vzniknou timto zbytecne komplikace pri cestovani.

JirkaK
Host
JirkaK

kontroly MD u dopravců provádí

Petr
Host
Petr

Vzhledem k tomu, jak to vypadalo na R26 už za ČD, nejsou ty kontroly moc efektivní.

Martin1
Host
Martin1

Provádí se pouze kontrola kvality „standardu“. Rozhodně ne kontrola příprav na vyjetí před novým grafikonem.

JirkaK
Host
JirkaK

MD provádí nově i kontroly příprav, několik vyjádření z MD byla i v novinách

Kubík
Host
Kubík

Mají co chtěli. Prostě žádná sleva není zadarmo, to již pravil klasik. Více jak 40 let starý brejlovec a 40 let staré vozy- to je ta slibovaná kvalita?? To soudruzi z NDR jaksi nezvládli.

Tronda
Host
Tronda

A to co ČD předvádí na R17 kontrolou prošlo? Jestli jo, tak ta kontrola asi nebyla při smyslech.

naštvanýcestující
Host
naštvanýcestující

To snad není pravda, vždyť tam je elektrifikovaná trať, proč tam budou jezdit motorovýma vlakama? Copak tady nemáme už tak dost znečištěný ovzduší?

Zapa
Host
Zapa

Silnice přecpané kamiony a tady se řeší pár motoráků pod drátama?

Jiří 2
Host
Jiří 2

Smíchov – Rudná – Beroun a Zdice – Písek přeletí? I ČD to vozily motorovými lokomotivami a motorovými vozy.

dada
Host
dada

ono je kjedno jestli chudi na trati brejle nebo opodal coudi Prunerov… elektrika je taky vyrabena ve velkym z uhli

Petr
Host
Petr

Elektrická lokomotiva je pouze parní lokomotiva s dálkovým spalováním. Alternativně lokomotiva na jaderný pohon.

Lovosičan
Host
Lovosičan

Odborně tomu říkáme přesunutý výfuk.

kakov
Host
kakov

vzkaz pro všechny, kteří se chtějí uklidňovat a slovo režijka je pro ně sprosté: 1) režijku jsem nikdy neměl, ani jse, nikdy nepracoval u dráhy 2) nejsem příznivcem liberalizace za každou cenu, pro mě je důležité, aby kvalita tuzemské dopravy rostla, bohužel zkušenosti ukazují, že nástup tzv. konkurence a tzv. soukromníků (ponechme stranou kdo koho vlastní) vedou spíše ke konzervaci stávajícího neideálního stavu nebo dokonce ke zhoršení, tento článek o Arrivě je toho dalším důkazem, proto by se měli uklidnit především příznivci liberalizace (na rozdíl od nich si odpustím pejorativní narážky typu žlutá guma, soukromí kůň, reklamní agent apod., nemám… Číst vice »

dada
Host
dada

rychle rozlozit a schrupnout si…

kakov
Host
kakov

tak šup, jdi na to, dle tvých keců to vážně potřebuješ

Karlos S.
Host
Karlos S.

P.S. Čeká nás nový fenomén s liberalizací – půjčování vozidel mezi dopravci. ČD si nedovedou představit, že by si půjčily od žlutého vozy, které jim samotným chybí (pokud by je měl). A že by půjčili někomu jinému, kdo zrovna přebírá vykony? Tohle ještě ČD nedokázaly překonat. Ale soukromníci (ehm…tedy alternativní dopravci…) si budou umět pomáhat. Ten kdo na tom v ten okamžik bude trochu líp, půjčí tomu, kdo na tom bude trochu hůř a vůbec s tím nebudou mít problém. Na vlacích dopravce A se mohou klidně objevit vlaky dopravců B, C i D. Tak snad nezůstanou ČD se svým… Číst vice »

Ondřej
Host
Ondřej

Tak ČD taky občas někomu něco půjčí, zažil jsem před rokem, že na 045 Trutnov – Svoboda jezdila půl dne 810 od ČD.

David
Host
David

Jo, půjčí. Leda tak PKP.

Marek
Host
Marek

Ondřej: To je pravidelná věc. Víceméně každou sobotu dopoledne se 2 páry jedou osmsetdesítkou.

Jiří 2
Host
Jiří 2

Když si neumí pomáhat ani ČD × ČDC navzájem, tak je to pak těžký. Třeba by se mohlo začít tím…

(viz. třeba ten již zmíněný pronájem Brejlovce od KDS pro Šumavu, kde se proslýchá, že KDS bylo s pronájmem levnější než ČDC)

kakov
Host
kakov

třeba loko ČD Cargo jezdila pár dnů s žlutovlakem na Ostravu

Lovosičan
Host
Lovosičan

Nevyvracím vám to. Každý něčemu věří.

Karlos S.
Host
Karlos S.

Tak se tu v té diskusi zase všichni uklidíme, ne? 🙂 V provozu (bez ohledu na dopravce) je naprosto normální zálohování běžných řad staršími nebo jinými vozidly a v případě komplikací jejich nasazení. Je úplně jedno, jestli je to dopravce A, B, C nebo D a je úplně jedno, koho má kdo z nás víc rád, nebo míň rád. Provoz generuje problémy – s technikou, s dodavateli, se zaměstnanci, s cestujícími, s mimořádnými událostmi…to je naprosto normální a každý dopravce se s tím musí popasovat. Když Regiojetu lehne moc pershignů, jede občas bobina arrivy. Má nižší rychlost, ta nabírá vlak… Číst vice »

Karel
Host
Karel

A pak jsou taky dopravci, kteří nezálohují vůbec.

Karlos S.
Host
Karlos S.

A docela si na tom čas od času nabijou čumák…. Také se tomu divím…

Gajda
Host
Gajda

Tak to je snad jen jeden a jen na jeho komerčních spojích, od zítra s jedinou výjimkou – Wroclawí, a to pak bude echt průser, až se něco stane, protože u toho Sp v závazku nepůjde říct, sorry, kupte si lístek ke konkurenci.

BoH
Host
BoH

Brejlovce nekomentuji, ale co se týče vozů, tak ruku na srdce… nic moc. Zkvalitnění dopravy si představuji jinak. Čekal bych například, že když už není zbytí, tak vymámí Arriva od mamky alespoň nějaké ty Bimzy (pokud tedy už nejsou rozprodané či sešrotované) či něco podobného, co DB už moc nevyužívá.

Soukromý kůň
Host
Soukromý kůň

Nenávist k soukromým dopravcům ze strany majitelů režijních výhod je už zdejším koloritem. Neexistovat tenhle web, kde si můžou režijkáři vylít v diskuzi svůj vztek na to, že i jiní umí a možná dokonce umí lépe a za méně (což potěší peněženky těch daňových poplatníků, kteří nejsou fixováni na modrou), tak si ho snad budou zaměstnanci státního dopravce muset založit sami. Takováhle míra nenávisti a rivality se mezi soukromými subjekty jenomtak nevidí, to je zásadně jen mezi stáními zaměstnanci a soukromníky. Zřejmě strach o to, že teplíčko a smrádeček může i jim být v budoucnu vyvětrán. Dobře jim tak.

David
Host
David

Souromý kůň: Počet mínusů pod vaším příspěvkem je nezpochybnitelným potvrzením toho, jak velkou máte pravdu. Tenhle web je plný zamindrákovaných držitelů režijních výhod, kteří si zde vylévají svoji frustraci, a nebo jsou, úplně jednoduše, blbí. S tím se bohužel nedá nic dělat. Těmhle zoufalcům není pomoci. Jedině ty jejich smradlavé postavičky z těch teplých místeček vymést koštětem, ale na to mají ty svoje (stejně smýšlející) odbory.

Jiří 2
Host
Jiří 2

Ne každý držitel režijních jízdních výhod je proti konkurenci. Já s vámi souhlasím, ač jsem režijkář. (A klidně mne modří mohou označovat za zrádce a kolaboranta.)

Macek
Host
Macek

A naopak ne každý nerežijkář je příznivcem soukromých dopravců. Pokud se kasají jak na všechny spoje nasadí krásně modernizované jednotky s pohodlnými sedadly, zásuvkami a wifi a realita je taková, že cestující poveze staré lehátko se zakoupeným vyřazeným služebákem jiného dopravce, tak je asi něco špatně ne? A to ještě bůhví kolik těch 628 bude opravdu modernizovaných a kolik ve stavu jak byly po delší době vytaženy z německých kopřiv po delší době neprovozu…

Karel
Host
Karel

Spíš bych řekl, že ne každý příznivec liberalizace chce tolerovat nesolidní dopravce – ať malé nebo velké. Tím nechci říct, že každý dopravce, kterému se něco nepovedlo a pak to hasí, je nesolidní.

Lovosičan
Host
Lovosičan

Sorry my dear nezpochybnitelně potvrzený, ale zoufalství zde předvádíte hlavně vy. Tak vymetejte ostošest, ale jak to jen udělat, když nerozhodujete ani o nákupu papíru do tiskárny…a budu se vám smát, úplně stejně jako fiktivní otec Miloše Hrmy, který šel v osmačtyřiceti letech za plného zdraví do penze. To jsem ještě velkodušný, odcházeje do penze později! A vy můžete tak maximálně fňukat do polštáře. Přeji vám a Trondovi příjemné zažívání.

Oldřich Sládek
Host
Oldřich Sládek

Když to tak tady čtu, tak se nemůžu ubránit dojmu, kolik idiotů se pohybuje mezi námi.. Většina z vás asi nezná osobně Šauerovi, mají lokomotivy i vozy v perfektním stavu a jsou to skvělí lidé. A to že se dohodli na obchodě s Arrivou je snad něco špatně? Budu bránit všechny naše členy,

Oldřich Sládek
Host
Oldřich Sládek

ať je to KDS nebo ČD Cargo, protože se musí otáčet a nikdo jim nic nedá. Omlouvám se za dva příspěvky, jak to píšu na mobilu, tak mi to uteklo na web dřív, než jsem chtěl 😊

Strojvůdce Příhoda
Host
Strojvůdce Příhoda

To chce klid, budou vánoce. Banda idiotů je bohužel velká a vesměs mají všichni idioti společné znaky: Rusofilství, panslavismus, režijky, prestižky, nesnášenlivost vůči ne ČD dopravcům, ledvinky, v létě fusekle čouhající z prestižek až skoro pod kolena, triko zastrčené do kalhot, které jsou vytaženy až skoro ke krku atd.. 🙂

Dalibor
Host
Dalibor

co máte proti Prestižkám????

Zapa
Host
Zapa

A tak to prrr, režijku sice mám, ale do skupiny „vlastenců“ bych byl řazen tedy hodně nerad.

Jaaaa
Host
Jaaaa

Tak dík. Pokud podle vás všichni zaměstnanci ČD nebo SŽDC jsou „flastenci“, tak to vytrubujte dál a oni jednoho dne fakt budou.

Karel
Host
Karel

Remcání proti „fuseklím až skoro pod kolena“, to má být úder ze strany fanoušků buziponožtiček do půlky chodidla? 🙂

Lovosičan
Host
Lovosičan

Baví mě váš poraženecký tón. Objeví se první potíže a vy jste dokonale down. Rusofilství + režijky, to by snad nevymyslelo ani Šídlo nebo Steigerwald.

Zabakovec
Host
Zabakovec

Přesně zakázka jako zakázka 🙂 firma se musí uživit 🙂

kakov
Host
kakov

pane Sládek, nedělejte ze sebe zbytečně blbce, když jím nejste, díky tomu, že Šauerovi jsou vaši přátelé budeme Bc+BDs považovat za moderní vozidla, hodná nasazení v 21. století???

já taky znám lidi, co mají Hurvínka nebo Šlechtičnu v perfektní stavu, přesto bych jejich nasazení na běžné výkony neobhajoval

Letec
Host
Letec

Přeji všem novým dopravcům, aby jim to vyšlo. Monopol nic dobrého nikdy nepřináší v žádném oboru.

Dominik
Host
Dominik

Zlatek monopol, než tenhle bordel s x dopravci a x tarify, zde platí to a to, tam zase neplatí tamto, atd….

BoH
Host
BoH

Klasickým představitelem monopolu byl socialismus, kdy stát měl monopol na vše. Ne, toto skutečně není cesta. Kolik je dopravců je celkem jedno, horší je, kolik je tarifů. Nicméně zrovna v bordelu v tarifech si ČD vystačilo samo 😛 😀

Pepa
Host
Pepa

Bordel v tom dělá stát nikoli dopravci, jednotný tarif slibují už dávno je to jen neschopnost státu,že to nedotáhl k takto důležitému datu…

Karel
Host
Karel

Povinně jednotné ceny na všechno jsme tu už měli do roku 1989. Ne že by to nebylo pohodlné, ale ekonomicky to fungovat nemůže.

kakov
Host
kakov

jak je tedy možné, že jsou země kde už to v dopravě mnoho let funguje (GB, Švýcarsko)?

Dalibor
Host
Dalibor

takže zpět dodoby front, neodstatku všeho, zákazů čehokoliv, nemožnosti cestovat, a moudré jediné vůdčí státostrany?

Dominik
Host
Dominik

Nemusíme se vracet, ty fronty jaksi jsou stále, takže v tom se moc nezměnilo.
Koalice je jen podraz na lidi, měla by vládnout strana, která dostane nejvíce hlasů.
Nemožnost cestovat? Ono s dnešními platy to taky není růžové.

David
Host
David

Cestovat neznamená jenom letět na Kanáry. Doslova za pár stovek se dá dneska dostat do spousty míst po Evropě. Na to nepotřebujete kdoví jaký plat.

dada
Host
dada

no ja uz frontu na hajzlpapir dobrejch 35 let nepamatuju…

Dominik
Host
Dominik

Možná ne na konkrétní věc, ale u kasy v Albertu půl hodiny, u pultu s uzeninou dalších deset a na výjezdu z parkoviště dalších třicet.

Petr
Host
Petr

V některých prodejnách v poslední době, to někdy opravdu vypadá, jako že mají retro den. Když v pekárně nemají čtyři hodiny před zavíračkou rohlíky a housky, je zřejmě něco špatně, zvlášť když to není jen u jedné firmy, ale u většiny, v daném městě.

Y.K.
Host
Y.K.

Bordel s tarify sice je, ale nemůžou za to dopravci, může za to stát, který je pomalý, neefektivní a nedokáže ani včas (skrze MD) připravit funkční projekt jednotného tarifu.

Česká železninice vylezla z pekel jen kvůli tomu, že se začala hýbat konkurence, takže monopol už fakt ne. Dříve nic nešlo, zlepšit služby, vracet jízdné, atp, najednou to jde. Monopl nikdy k ničemu dobrému nevedl (kromě klídku monopolisty, který měl svoje jisté a nemusel nic).

Karel
Host
Karel

Jak se vám stát už chystá předvést – jednotný tarif, který je nanic, bude úplně nanic. Kdo by si kupoval zbytečně dražší jízdné jen proto, že je „jednotné“?

Macek
Host
Macek

A bez skupinových a celodenních jízdenek…

Y.K.
Host
Y.K.

Právě, že to stát řeší klasicky státně. Nesmyslně, draze, neflexibilně. Není chyba myšlenky jednotného tarifu, že ho ouřadové blbě nadefinují. Měli to už před lety výběrovým řízením někomu dát jako projekt, ať na tom zkusí vydělat a ten někdo by musel nabídnout zajímavé (konkurenceschopné) ceny, dohodnout s dopravci provize a slevičky tak, aby neprodělal gatě. Pak by to mohlo fungovat.

Takto to bude podle všeho klasický státní produkt. Nekonkurenceschopný, drahý a v podstatě jen formální záplata „tady máte tak co si stěžujete“.

Vlastik
Host
Vlastik

Zdá se mi to, nebo je tady moc nepřejících lidí, co si utahují ze soukromníků?

Pavel
Host
Pavel

A je naše chyba, že slibuji a pak skutek utek?

Vlastik
Host
Vlastik

Když zamrznou někde dráty, tak se taky musí na poslední chvíli shánět náhrady, tak proč kopat jen do soukromníků. Podstatné je, že pojedou. Normálním cestujícím co se chtějí dostat z bodu A do bodu B je opravdu jedno, jaká souprava je odveze.

Marťas
Host
Marťas

Příznivci liberalizace železnice většinou tvrdí opak – že to cestujícím jedno není a chtějí uzavřený systém WC, klimatizaci, wi-fi, občerstvení a podobné věci. A teď najednou, tváří v tvář realitě historické soupravy, stačí jen doprava z bodu A do bodu B?

Pavel
Host
Pavel

Vzal jste mi to z úst.

Vlastik
Host
Vlastik

Někdy mi připadá, že tady hlavně diskutují zaměstnanci ČD, jen aby shazovali konkurenci.

Miloň
Host
Miloň

To není potřeba, konkurence se svojí neschopností shazuje sama dostatečně…

Vlastik
Host
Vlastik

Až budou ostatní dopravci dostávat stejně vysoké dotace jako ČD, tak si budou moct dovolit taky kupovat nemodernější stroje a vybavení, nebo budou moct snadno modernizovat to stávající.

Kylchap
Host
Kylchap

Ostatní dopravci nabízejí nejnižší ceny. Z těch se nové stroje jaksi pořídit nedají. Udělejte si v tom jasno.

Jiří 2
Host
Jiří 2

Jenže u ČD ty prachy bohužel mizí do kapitoly nazvané management. Soukromník by za to měl lokomotivu, ČD za to mají ředitele, náměstka, sekretariát a kuchyňku s kávovarem.

Karel
Host
Karel

No jo, soukromník nemá management a pak se diví, že neumí nic zmanagovat.

Kylchap
Host
Kylchap

Tlučhubové mají i jiné barvy než žlutou.

svojsin
Host
svojsin

kychlap: Ano, např. modrou mají taky často.
To už bylo keců jen kolem Ex do Plzně a ČB, či na R Brno – Olomouc.
Už skoro jako jistý pan Radim

Gajda
Host
Gajda

Chtějí, ale on je rozdíl o to přijít pár dní a nebo celej rok. Předpokládám, že nikdo neodjezdí s pronajatou náhradní soupravou celej rok, ale bude se snažit co nejdřív vrátit tam to svoje. On Leoš asi nedá Arrivě slevu, pokud by jí někde umřel Lint a že jim někdo zadarmo půjčí tu náhradní soupravu taky moc předpokládat nedá.

dada
Host
dada

tak jakej typ WC je ve vlaku je mi osobne naprosto jedno

Vlastimil Kocurek
Host
Vlastimil Kocurek

Normální cestující vyžaduje určitý komfort

Dalibor
Host
Dalibor

ono je důležitý definovat co myslíte tím soukromníkem, Arriva je státní, jestli se nepletu, akorát jinýho státu, než modří…

Filemon44
Host
Filemon44

Tak pokud je to cestujícím jedno, proč se i nadále nechtějí spokojovat s plesnivými béčky, různými klony 810 apod?????

Dalibor
Host
Dalibor

Ty odvolávky na cestující cestující by chtěli, cestující by nechtěli, cestující pozná/nepoznápoužívají oba tábory a já mám pocit, že reálných lidí se nikdo neptá…

Karel
Host
Karel

Tak zrovna Arriva soukromá není…

Vlastik
Host
Vlastik

Určitě nedostává takové dotace, jako se cpou od státu pro ČD. Já jsem rád za každou konkurenci pro ČD, aspoň si nemůžou tak vyskakovat, kdyby byli jen sami. A budou se muset snažit konkurovat jiným dopravcům, ať už cenou, nebo službami.

kakov
Host
kakov

„takové dotace“ teď je bude dostávat v obdobné výši jako čd (myšleno řádově na km)

Karel
Host
Karel

„Dotacemi“ myslíte investice od vlastníka, anebo platby za výkony?

MartinS.
Host
MartinS.

Dotacemi se dá myslet třeba majetek, který ČD a.s. dostaly bezplatně od státu, při dělení ČD s.o., aby ho následně stejnému státu (zastoupenému SŽDC) prodávaly za miliardy Kč a tím si podstatně vylepšovaly hospodaření. To nejsou ani investice od vlastníka ani platby za výkony

Dominik
Host
Dominik

Tak je logické, že přidělení to dostaly jaksi zadarmo, pak to bylo ČD, takže je logické, že za svůj majetek budou chtít peníze, nebo se ho měly zbavit zadarmo?

libor
Host
libor

no a o tom to je, mají majetek, měli by mít prachy a nemají nic = špatný hospodář. Nová společnost to má o dost těžší…

Dominik
Host
Dominik

A co mi je do nějakých soukromých společností, nikdo nebyl nucen je zakládat.

Karel
Host
Karel

Nová společnost má taky přesně to, co do ní její vlastník ze svého nacpe, když ji zakládá. V tom se soukromá společnost od státní neliší.

Milan
Host
Milan

Soukromá společnost se od státní liší především v hospodaření. Je logické, že vlastník soukromé společnosti nezaměstná parazity , kteří jen vysávají státní peníze. Například dobrý hospodář by si po fiasku s 380, u škodovky neobjednal ani kolo.

Jiří 2
Host
Jiří 2

Ale soukromá společnost to cpe z vlastního, státní společnost z daní nás všech

Karel
Host
Karel

Soukromá společnost to má taky od svých vlastníků, stejně jako státní.

MartinS.
Host
MartinS.

Logické je, že ten nepotřebný majetek ČD jako a.s. prodávaly (i když později i státu došla trpělivost s tím, jak si ho nahodnotily). Nelogické je, že ho vůbec dostaly. Proč by měl jeden z dopravců vlastnit nádražní budovy a nástupiště, když nevlastní a nespravuje dopravní cestu? To byla skrytá podpora ČD od státu, tedy vlastně dobře zakamuflovaná dotace. A kde ty miliardy jsou? Třeba jedna je ve Škodovce kvůli prohrané arbitráži, protože ten „výkonný“ aparát na nábřeží neumí ani dobře napsat smlouvu. A tak by se dalo pokračovat. Ale chápu, že to zaměstnanci a příznivci národního dopravce nechtějí slyšet… to… Číst vice »

Milan
Host
Milan

To, že nikdo za obchod s loko 380 nesedí v kriminále, je smutným důkazem, že výkonný“ management smlouvu sepsat umí.

Dominik
Host
Dominik

To soukromí dopravci jsou ale chudáci, zlé ČD logicky dostali, to co stát vybudoval pro ČSD, že se nestydí, kdyby to dali soukromníkům tak je samozřejmě vše v pořádku.

MartinS.
Host
MartinS.

Takže zlé ČD podle Vás logicky dostaly to, co stát vybudoval pro ČSD, a potom to stejnému státu prodávaly zpátky. To vám fakt přijde logické? Že to ten stát zaplatil 2x? Jednou, když to budoval a podruhé když to kupoval od ČD? Pak je Vaše logika poněkud pokřivená.
A ne, soukromí dopravci nejsou chudáci. Šli do toho dobrovolně, je to podnikání. Ale v podnikání by neměla být jedna ze společností na trhu zvýhodňována. Navíc, když se ví, že se v ní ty peníze neudrží…

Dominik
Host
Dominik

Vždyť jsme tu slyšeli, že skutečnou konkurencí je silniční doprava, že by se dopravce měli spojit a ČD zařadit všechny vlaky do svého vyhledávače, atd….

Jiří 2
Host
Jiří 2

Ve srovnání s ČD, a.s., vlastněnými státem – Českou republikou, je, protože je to jiný kapitál než české daně.

Macek
Host
Macek

Z obchodního pohledu česka to soukromník je.

Karel
Host
Karel

Tak z obchodního pohledu jsou soukromníkem i České dráhy. Jsou akciovka, ne státní organizace, ani státní podnik.

Kylchap
Host
Kylchap

Kam zmizely příspěvky nepřejících lidí co si utahují z Béček?

Vlastik
Host
Vlastik

Podle zdejších reakcí mi připadá, že by drtivá většina chtěla jediného dopravce, který by měl monopol, zvyšoval si ceny do nekonečna, a ty cestující plať jak mourovatý. Jak tu bylo už někde psáno ať se všem novým společnostem jen daří a vy co je nenávidíte, tak vás nikdo nenutí je využívat. A klidně si jezděte jen tím jedním.

Pavel
Host
Pavel

Zajímavé… Nedávno jsem zde psal, že arriva nemá vozidla, protože parsu neplatí a dostal jsem spoustu mínusů. No a hle, tu brelovec, tu desiro, budou zřejmě i autobusy. No hlavně, že máme ty zázračné privátní dopravce.

Tronda
Host
Tronda

Tak jistě DB – pro méně chápavé česky Německé státní dráhy, jejichž je Arriva spučástí, neplatí svým dodavatelům a jsou soukromou firmičkou z garáže. Ten Obzor nesmíte tak hltat.

PS: tu brejlovec je furt lepší než tu veselá kráva, jako teď předvedl ten správný dopravce, protože to aspoň jede a oproti vlakz taženém tím zgarbem 714 je tam levnější jízdné.

Miloň
Host
Miloň

tu veselá kráva jela za 11 let provozu R26 tolikrát, že na to stačí prsty jedné ruky, ten Váš nedotknutelný soukromník (ostatně jako všichni ostatní) se zřejmě nechystá s tím „najednou dobrým Brejlovcem“ vyjet 3x a fertig…

Pavel
Host
Pavel

Je Vám pane jasné, že ta desira půjčuje DB své dceři na úkor ČD? Tam kde mají tyto jednotky jezdit ve spolupráci ČD a DB totiž potom chybí a musí se nahrazovat jiným vozidlem. Ale to Vás těžko zajímá, pro Vás je důležité, že to ČD poškozuje v očích cestujícího. Vy prostě jen musíte stále dokola ČD hanit a tyhle rádoby podniky budete hájit i kdyby v neděli nevyjely vůbec.
A stále je to Arriva, která sice je dcera DB, ale podniká se svým vedením a se svým rizikem

Jiří 2
Host
Jiří 2

DB půjčuje Arrivě na úkor Českých drah? Nezlobte se, ale to už je vážně sci-fi. 🙂

David
Host
David

Kdyby sci-fi. To by bylo ještě fajn. Tohle už je paranoia. Pan Pavel je prostě paranoidní. Bohužel, není to dostatečný důvod takovým lidem odebrat přístup k internetu. Musíme to přetrpět.

Pavel
Host
Pavel

A vy si ověřte fakta, než tu začnete mlýt nesmysly. Například 642 088 patřící na linku U28 byla zapůjčena do Prahy právě arrive. Na U28 pak musely mezi Rumburkem a Mikulasovicema jezdit 810.
Takovéto chytráky opravdu miluji.

Tronda
Host
Tronda

No tak DB přesunuli jednu svoji jednotku z jedno pracoviště na druhé, to samé dělají ČD, že zapůjčují vozidla do pracovišť (mají li co zapůjčit), kde je momentálně potřeba na jejich výkonech.
Spíš je vtipné jak pár hodin před novým gvd je ten největší a nejstátnější z evrpských dopravců najednou fuj, fuj.

Pavel
Host
Pavel

Ano půjčuje, osobních zkušenosti více než dost.

kakov
Host
kakov

trondo, doporučuji ti ,éně číst časopis žlutý 😀

Macek
Host
Macek

A on ten zgarb 714 něčemu vadil? Za sebou měl dva Bdtn, které jsou pro cestující mnohem příjemnější než chystané muzeum Bc+BDs a po 190 km na svůj věk, výkon a stav dovezl 4 minuty zpoždění…

Petr
Host
Petr

Viděl jste exteriér těch vleků. Špína a rez, aspoň opláchnout to občas chce, když to vozí lidi a ne hnůj.

Jouda
Host
Jouda

Bdtn, kde od modernizace nikdo potahy na sedadlech nevycistil 15 let a obložení stěn je za hranou tyfu. Se jed svézt na R Rakovník, nebo na Tanvald? To je teprve humus. Na rozdíl od koženky. Tam když ti to bude moc vadit, tak si to setres vlhcenym ubrouskem. Tady si to musíš vytrpet. Tak co to tady meleš????

Dalibor
Host
Dalibor

ona je arriba najednou soukromá? že by se na stát najednou pohlíželo jinak na českej a jinak na německej?

Jiří 2
Host
Jiří 2

Hledí se na kapitál. Na české daně a na vše ostatní (soukromý a zahraniční kapitál).

MartinS.
Host
MartinS.

A ony jsou snad České dráhy státní podnik? Ne. Jsou úplně stejnou akciovou společností jako Arriva. A zkuste si někde nastudovat, co takový vlastník může se svou dceřinnou společností dělat. Rozhodně do ní nemůže lít peníze horem dolem, bez toho, že by mu to něco přineslo. To, že to Česká republika u ČD a.s. dělá, není ten správný příklad…

Jiří 2
Host
Jiří 2

Třeba nadhodnocením jemu zadávaných zakázek…

Jouda
Host
Jouda

Neuvěřitelně krásné si tady pročíst, jak zde 95 % diskutujících jsou klasický český zlouni, tragédi a ironisti. V Čechách se prostě nepřeje z principu. Nikdy. Změna v nedeli na české poměry bude veliká. Tak holt start ponese určité kompromisy a nižší komfort. Ale zmínka o tom, jak ke vší té dopravní politice přistoupil stát, potažmo kraje, to tu nikdo nepíše. Normální je, že tyto soutěže vyhlašuji tak minimálně 5 let dopředu. Aby se mohl právě každý dopravce připravit. Objednat si s rozvahou vozidla, zařídit prostory a podobně. Za těchto prasáckých podmínek je vůbec obdiv, že do toho někdo jako Arriva… Číst vice »

Miloň
Host
Miloň

Když je to start, tak proč si ty šroty teda kupují (jak je v článku psáno) místo aby si je na přechodnou dobu jen vypůjčily?

Jiří 2
Host
Jiří 2

Zřejmě jste to špatně pochopil. Ty „šroty“ kupuje KDS pro své zážitkové vlaky. Resp. koupilo. Pro takové jako byl vlak do Banátu nebo kterým se vezli papaláši při otevírání tunelu Ejpovice. A ještě než je poslal na rekonstrukci (resp. mám pocit že KDS si ty rekonstrukce dělá svépomocí, to je ale celkem fuk) si je půjčila Arriva.

David
Host
David

Miloni, a v čem podnikáte vy? V čem tkví tajemství vašeho úspěchu?

Miloň
Host
Miloň

A není to jedno? Moje činnost není objednávaná státem a hrazena z daní všech…

MartinS.
Host
MartinS.

Když ty šroty potřebujete vylepšit, je celkem problematické investovat do cizího majetku. A navíc, ona někde funguje půjčovna?

Karel
Host
Karel

Tak jo. Tak teda klobouk dolů před firmama, které do toho jdou, i když vědí, že na to nemají a že budou muset neustále lhát, podvádět a oje?ávat to. Ale zrovna u Arrivy jsem něco podobného čekal, když jsem viděl, jak si měsíce nedokáže poradit ani se svou autobusovou dopravou.

J.K.
Host
J.K.

Jo, když s brejlovcem vyjedou ČD, tak je to super flexibilní řešení které se navíc dobře fotí, když kvůli výluce u Příbrami jede NAD z Prahy tak je taky ticho – ale běda jak totéž dělá kdokoliv jiný!!!:-D Asi má na to státní dráha copyright nebo co …:-)

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Jojo, chlápek s morotovkou v potoce vyřezává spadlá strom. Na břehu stojí 4 myslivci s brokovnicema a posmívají se mu.

Pavel
Host
Pavel

Pokud vím, tak Arriva slibovala rekonstruované jednotky, ty nemá, takže ano, je to špatně.

Petr
Host
Petr

Ano zatím se drží hesla ČD,MD a SŽDC, tedy „Nikdy nemůžu dát tolik, co mohu slíbit“.

David
Host
David

Tady je řeč o jedné soupravě a vy z toho děláte drama. Navíc ten brejlovec tam není na 10 let. Arriva fakt nejsou České dráhy.

Karel
Host
Karel

Národní technické muzeum je připraveno dopravcům pomoci i za cenu ochuzení hlavní expozice… 🙂

David
Host
David

Haha, velmi vtipné. Kolik dalo práce to ze sebe vytlačit?

Karel
Host
Karel
Zabakovec
Host
Zabakovec

Mr. Vyčichlo se těší 🙂

Maršál
Host
Maršál

Nejen on, milý Přemku 😉

Samuel Novák
Host
Samuel Novák

No jo, no, tak šrot z německých kopřiv chybí, tak to nahradíme nějaký šrotem z Čech. Když k nedostatku pojízdného šrotu přidáme, nemocnost, fluktuaci, mimořádnosti, tlak na zvýšení mezd a máme tady smrtící koktejl kocourkovské liberalizované železnice…

Vapch
Host
Vapch

750 je podle vás šrot? Caterpillar, MSV elektronika, ARR, EDB, ……
Šrot???

kakov
Host
kakov

účelem není zaměstnat strojvůdce, ale přepravovat cestující, ti na loko nejezdí, důležité v hodnocení je to co je za lokomotivou

Zdeněk
Host
Zdeněk

750 od kds asi nemyslíte ne?

Miloň
Host
Miloň

To co popisujete je 750.7, které mají jen ČD, já vidím nemodernizovanou 750 ještě dokonce na závěskách s původními zásuvkami vícečlenného řízení , takže krom LED světel v podstatě muzejní kousek…

Barnye
Host
Barnye

Lidi si zase budou myslet, že je to akce Ropidu a Trondy a on to bude pravidelný provoz.

Petr
Host
Petr

Hlavně ty vozy nezapomenout připojit k brejlovci.

Jiří 2
Host
Jiří 2

Ha ha ha… Budete jim ty Strančice dlouho připomínat? A co připomenete Českým drahám? Obutých vozů, kde někdo jednou zapomněl zcela povolit kolečko ruční brzdy, jezdí po síti celkem dost… 😉

Petr
Host
Petr

O Strančicích tam není slovo. Je to pouze upamatovací pomůcka.

Jiří 2
Host
Jiří 2

Zapomněli je snad připojit ještě někde jinde? Já vím jen o Strančicích. Proto píší Strančice. 😉

Petr
Host
Petr

Já zažil ten samý problém dvakrát u ČD vlaku a jednou u ČSD. Takže zas taková rarita to není.

Petr
Host
Petr

Dnes je spíš na každý průšvih lépe vidět, každý má šmatlafon s foťákem. Takže se to víc rozmázne.