Leo Express po oznámení o vstupu Renfe začíná přeskupovat své firmy
Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express v Praze - Libni. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Vedení firmy má opustit Leoš Novotný starší.
Vedení firmy má opustit Leoš Novotný starší.
A má Renfe něco co by sem šlo poslat, pokud by se to schválilo, už teď? Aby mohl Leoš rozšiřovat
Nezlobte se, ale myslím, že poloviční podíl se většinou nekupuje. Když už tedy informujete o něčem takto závažném, mohli byste napsat, jestli získají 51% nebo 49%?
Netuším z čeho vycházeli autoři… Ale samotná firma RENFE uvádí opravdu „50%“
https://www.renfe.com/es/es/grupo-renfe/comunicacion/renfe-al-dia/sala-de-prensa/Renfe-adquiere-capital-leo-express
V businessu běžná praxe typu joint venture. Pokud se nepletu Sony Ericsson měnil svůj management co určené období – jednou mu vládnul výhradně asijský management a po určitém času pak management přešel do rukou evropského a tak furt dokola 🙂 Někdy ani nepotřebujete většinu, abyste mohl vládnout nejen firmě, ale třeba zemi 😉
50 % je poloviční podíl.
znáte pojem akcionářska dohoda?
tam je pak celkem jedno, kdo má kolik procent vlastnictvi.
No…některým se to osvědčilo…mít 51%…
Nuž, jsem tedy zvědav, k čemu poveden tato roztříštěnost firmy, zda ke kýženému cíli, nebo se jedná jen o snahu oddálit scénář krachu. Když vidím, jak chaoticky se řeší jízdní řády komerčních vlaků Praha – Ostrava, a s pouze 5 absolutně nevhodnými a kapacitně poddimenzovanými jednotkami Stadler flirt (+ žádná záloha) chci vidět, jak bude Leoš zvládat obsluhu dalších linek, na které chce expandovat. I ten Regiojet vykazuje nějaké výsledky a progresi ve vozovém parku.
Těžko říct… Nicméně jestli by to bylo tak, že LEO Mobility (tj. včetně poboček v Polsku a v Německu) by koupilo RENFE = tj. že zbytek LEO by zůstal nynější vlastníkům (tj. zejména rodině Novotných), tak by to nemusel být tak úplně od věci…Tj. že RENFE by mohl zahájit provoz v Polsku či v Německu anebo v obou zemích současně… Např. Jančura tvrdil (prý pro rynek-kolejowy před 6-ti dny), že „Polacy płacą za bilety tyle co Niemcy, a przecież zarabiają dużo mniej.“ Tj. řeč je o dálkových vlacích… Netuším jestli dálkové vlakové jízdenky v ČR stojí zhruba tolik jako v… Číst vice »
Doplnění – vypadá to, že co jsem napsal nedává smysl… Leo Express GmbH (sídlí v Německu), kterou LEO Express Global prodává firmě LEO Mobility, zdá se není pasažérským dopravcem v Německu…
Vypadá to, že tím je LEO Express Global a.s. (sídlí v ČR)
https://www.eba.bund.de/SharedDocs/Downloads/DE/Eisenbahnunternehmen/EVU/evu_brd.xlsx?__blob=publicationFile&v=108
To bych taky rád viděl…
Ta roztříštěnost je asi pokus o snadnější amputaci nekróz (dálkovina), aby se snadněji křísil zbytek ve vita minima (ten kšeftík z Ústí n. O.)
„Vzhledem k mlčenlivosti plynoucí z podepsané investiční smlouvy nicméně nyní můžeme jednotlivé kroky blíže komentovat,“ uvedl Sedlařík. – Tak proč to nekomentuje, když může?
„Vzhledem k mlčenlivosti plynoucí z podepsané investiční smlouvy nicméně nyní nemůžeme jednotlivé kroky blíže komentovat,“ uvedl Sedlařík.
pan „jiný Petr“ má pravdu. resp. měl pravdu. Já taky četl toho šotka, o kterém psal „jiný Petr“… Ale teď už je to opravené.
Konec hlášení.
Leo Express Global a.s. , krom firem v Německu a v Polsku, má taky firmu na Slovensku (Leo Express Slovensko s.r.o.)… Nemůže to souviset s tím, že Leo Express vede spor s ČD ohledně nefér nízkých cen? Leo Express si konkuroval s ČD nejen do Ostravy (k této lince je podána žaloba), ale taky na další části linky směr Košice… Jestli nějak nesouvisí ten spor se slovenskou pobočkou Leo Expressu a proto si Leo Express Global asi chce nechat slovenskou pobočku… Tipuju, že RENFE asi nechce být součástí nějakých sporů, tak bych řekl, že RENFE bude kupovat půlku té firmy… Číst vice »
Životnost Vysokorychlostních vlaků max. 15 let?
Tady asi někdo maže med kolem huby.
ICE 1 letos slaví 30 let provozu.
Je plánována jejich modernizace a prodloužení životnosti.
Hlavně kvůli zátěži kastle při vzájemném míjení. Tam je omezené množství cyklů.
Tomu příliš nerozumím… co se má „minout“ s čím, aby se zkrátila životnost… tak jak píšete… Příklad: z Břeclavi vyjede směrem na Přerov (do Bohumína) nějaké EC např. NightJet, nejbližší zastávka po cca 40 km… EC nabere rychlost třeba 160 km/h a u Rohatca objede (po sousední koleji) Regionovu s rychlostí 50 km/h, která jede týmž směrem jako EC (z Hodonína do Strážnice) Strážnice… To se počítá jako jeden „cyklus“, který zkracuje životnost vagonů? Druhý příklad… Totéž EC se blíží k Bzenec-Přívoz, kde na vedlejší koleji stojí vagony nákladního vlaku se zbožím (bo tamní těžba písku/střešní tašky)… EC projede tímhle… Číst vice »