Leo Express jedná o vstupu strategického investora, rodina Novotných má zpět přes 90 %

Elektrická jednotka "Sirius" od CRRC pro Leo Express po vykládce z lodi v Brémách. Foto: Leo ExpressElektrická jednotka "Sirius" od CRRC pro Leo Express po vykládce z lodi v Brémách. Foto: Leo Express

Leo Express zažívá před pár dní před startem provozu v závazkové dopravě velké majetkové i manažerské přesuny. Rodina bývalého majitele

Leo Express zažívá před pár dní před startem provozu v závazkové dopravě velké majetkové i manažerské přesuny. Rodina bývalého majitele Hamé Leoše Novotného vyplatila minoritního akcionáře Martina Burdu, novým předsedou představenstva se stal Leoš Novotný starší, který v čele firmy vystřídá svého syna Leoše. Ten zůstane nadále v představenstvu.

„Máme teď ve firmě jako rodina přes 90 % akcií,“ potvrdil Leoš Novotný starší. Rodina se dohodla s Martinem Burdou, který do firmy přišel po prodeji Pivovarů Lobkowicz na odkupu jeho čtrnáctiprocentního podílu. Zbytek připadá na manažery, například šéfa firmy Petera Köhlera. Ti si svůj podíl dál nechávají. „V životě se tak občas stává, že se cesty lidí, kteří nejsou z rodiny, rozejdou,“ komentoval odchod minoritního akcionáře Novotný.

Novotný starší má být zítra zvolen předsedou představenstva, což je poměrně nečekaný krok. Dříve uváděl, jak si už rád užívá života rentiéra. „Byl jsem synem a manželkou pověřen, abych si na tento post sedl,“ řekl Novotný starší. Podle něj současně jedná s novým manažerem, kterému zřídí post výkonného ředitele. „Potřebujeme na další expanzi personálně posílit,“ dodal Novotný.

Leoš Novotný starší tak doplní aktuálně neúplné představenstvo, ve kterém bude dále zasedat Leoš Novotný mladší a CEO Leo Express Peter Köhler. Dozorčí radu Leo Express povede Stanislav Knotek, majitel jedné z nejvýznamnějších právních kanceláří ve Zlínském kraji, který již přes třicet let Leoši Novotnému staršímu radí. Dozorčí radu Leo Express doplní dcera Leoše Novotného staršího advokátka Veronika Kvěch a právník Leo Express Martin Stříbrný.

„Díky liberalizaci železnice se v Evropě nyní hraje o 22 miliard euro. To je příležitost pro opravdu velké hráče, kteří se nebojí investovat velký kapitál a počítají s delší návratností vložených investic. Leo Express takovým hráčem je, a proto jsem se rozhodl ještě více zapojit do jeho chodu a pomoci mu v další expanzi na železnici,“ uvedl v tiskové zprávě Leoš Novotný starší.

Velkou expanzi má přinést vstup strategického investora, který ale nemá ve firmě získat většinu. „Je to nadnárodní společnost se zkušenostmi z dopravy,“ uvedl Novotný. Z jakého kontinentu či další detaily o možném kapitálu nechtěl uvést. Podle něj by měl investor přinést peníze na nákup dalších vlaků. „Vsadil jsem se nedávno s čínských velvyslancem, že do pěti let tu bude jezdit 300 čínských vlaků,“ podotkl Novotný. První jednotka od čínského výrobce CRRC prochází schvalováním.

Leo Express přepravil v prvním pololetí 1,25 milionu cestujících a do konce roku jich plánuje přepravit přes 2 miliony. Firma letos dosáhne obratu přes jednu miliardu korun.

Tagy LEO Express Top
62 komentářů