Dopravci Železnice

Leo Express jedná o vstupu strategického investora, rodina Novotných má zpět přes 90 %

Elektrická jednotka "Sirius" od CRRC pro Leo Express po vykládce z lodi v Brémách. Foto: Leo Express
Elektrická jednotka "Sirius" od CRRC pro Leo Express po vykládce z lodi v Brémách. Foto: Leo Express

Leo Express zažívá před pár dní před startem provozu v závazkové dopravě velké majetkové i manažerské přesuny. Rodina bývalého majitele Hamé Leoše Novotného vyplatila minoritního akcionáře Martina Burdu, novým předsedou představenstva se stal Leoš Novotný starší, který v čele firmy vystřídá svého syna Leoše. Ten zůstane nadále v představenstvu.

„Máme teď ve firmě jako rodina přes 90 % akcií,“ potvrdil Leoš Novotný starší. Rodina se dohodla s Martinem Burdou, který do firmy přišel po prodeji Pivovarů Lobkowicz na odkupu jeho čtrnáctiprocentního podílu. Zbytek připadá na manažery, například šéfa firmy Petera Köhlera. Ti si svůj podíl dál nechávají. „V životě se tak občas stává, že se cesty lidí, kteří nejsou z rodiny, rozejdou,“ komentoval odchod minoritního akcionáře Novotný.

Novotný starší má být zítra zvolen předsedou představenstva, což je poměrně nečekaný krok. Dříve uváděl, jak si už rád užívá života rentiéra. „Byl jsem synem a manželkou pověřen, abych si na tento post sedl,“ řekl Novotný starší. Podle něj současně jedná s novým manažerem, kterému zřídí post výkonného ředitele. „Potřebujeme na další expanzi personálně posílit,“ dodal Novotný.

Leoš Novotný starší tak doplní aktuálně neúplné představenstvo, ve kterém bude dále zasedat Leoš Novotný mladší a CEO Leo Express Peter Köhler. Dozorčí radu Leo Express povede Stanislav Knotek, majitel jedné z nejvýznamnějších právních kanceláří ve Zlínském kraji, který již přes třicet let Leoši Novotnému staršímu radí. Dozorčí radu Leo Express doplní dcera Leoše Novotného staršího advokátka Veronika Kvěch a právník Leo Express Martin Stříbrný.

„Díky liberalizaci železnice se v Evropě nyní hraje o 22 miliard euro. To je příležitost pro opravdu velké hráče, kteří se nebojí investovat velký kapitál a počítají s delší návratností vložených investic. Leo Express takovým hráčem je, a proto jsem se rozhodl ještě více zapojit do jeho chodu a pomoci mu v další expanzi na železnici,“ uvedl v tiskové zprávě Leoš Novotný starší.

Velkou expanzi má přinést vstup strategického investora, který ale nemá ve firmě získat většinu. „Je to nadnárodní společnost se zkušenostmi z dopravy,“ uvedl Novotný. Z jakého kontinentu či další detaily o možném kapitálu nechtěl uvést. Podle něj by měl investor přinést peníze na nákup dalších vlaků. „Vsadil jsem se nedávno s čínských velvyslancem, že do pěti let tu bude jezdit 300 čínských vlaků,“ podotkl Novotný. První jednotka od čínského výrobce CRRC prochází schvalováním.

Leo Express přepravil v prvním pololetí 1,25 milionu cestujících a do konce roku jich plánuje přepravit přes 2 miliony. Firma letos dosáhne obratu přes jednu miliardu korun.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
X 1
Host
X 1

Do 5-ti let 300 jednotek? To nejspíš přeberou veškerý provoz v ČR a SR dohromady 😉 Nebo to rozhází po Evropě, pod jménem Flixtrainu? Každopádně by poté jednotka CRRC Sirius byla jednou z nejrozšířenějších vlakových řad v Evropě. S ohledem na Čínské “neomezené možnosti“ to zas tak nemožné není. Ale je potřeba taky dodat, co na to jednotlivé národní certifikační úřady. Taková EBA je neuvěřitelná Hydra. Dál je to taky kapacita tratí. V DE je už nyní stopstav pro některé úseky. Tam si uvědomují fakt, že i nákladní doprava musí někdy jezdit. Protože železniční nákladní doprava je za prvé, stěžejním… Číst vice »

Gajda
Host
Gajda

„Díky liberalizaci železnice se v Evropě nyní hraje o 22 miliard euro.“ – místo někoho současnýho koho by porazili asi místo bude

Marcel Štancl
Host
Marcel Štancl

Jsem rád, že vzali linku Praha – Wroclaw která chyběla a ČD na to kašlali.

Arnost
Host
Arnost

Dobrý den, napadá Vás někoho, proč do představenstva a do dozorčí rady nominovaly lidi se zkušeností pouze z Česka? Když Leo Express má ty své rozsáhlé plány dopravu taky v Polsku, Slovensku, Ukrajině…

tuKabel
Host
tuKabel

Obrovský amatérismus. Ono v Hamé se šidit dalo, ve veřejné dopravě je to značně horší. O to více, když serete lidi od fochu tím, že jste Jidáš, který tu tahá čínský šunt

Mildo
Host
Mildo

Pane když tu píšete o čínském šuntu tak Škoda trainspotting je co?

Xxx
Host
Xxx

Zdravím.. v LE ví z vedení o dopravě možná 2-3 lidi, zbytek je to jen stážista a blbci, co si mysli, že vedou firmu 🙂 dispečeři ex stevardi a Čína půjde asi na šrot, neboť VN kabely vedou přes prostory cestujících 🙂 jaké si to kdo udělá, takové to má 🙂

eLKá
Host
eLKá

… VN kabely vedou přes prostory cestujících …
Lze toto tvrzení podpořit, nebo je to jen planý výkřik do tmy? Děkuji.

Xaver
Host
Xaver

„Vsadil jsem se nedávno s čínských velvyslancem, že do pěti let tu bude jezdit 300 čínských vlaků.“

Tím „tu“ myslí v ČR nebo v Evropě? Jestli v ČR, tak bláhovost je hodně slabé slovo. Bude rád, že do těch 5 let bude bez problémů jezdit těch pár čínských vlaků, které si už objedal.

Gajda
Host
Gajda

Tu jako v ČR se asi nepovedu, ale tu v Evropě by problém být nemusel. On FLIX train potřebuje někoho, kdo mu ty zelený vlaky bude provozovat

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

A v celý Evropě nenajde nikoho jinýho, než dítě z Moravy, jehož byznys aktuálně zachraňuje pouze proplácení státních slev. To zní ssamozřejmě logicky.

Ondřej
Host
Ondřej

ČR je v číně brána za jejich vstup do evropy, tak je logické, že si vybrali českého dopravce. je vysoká pravděpodobnost, že jim politické vedení nebude házet klacky pod nohy, mají možnost to ve velimi certifikovat , v době, kdy to začali řešit se zajímali o koupi Škody , a české dráhy a regiojet se s nimi nejspíš nedomluvili. Takže moc lákavějších možností než LE asi čínani neměli.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

To o tý bráně do evropy vomílá dokolečka Mlha se svojí partou, ale s realitou to má pramálo společného. Mimochodem, žádný výrobce z žádné normální civilizované země, který vyrábí kvalitní věci, nemusí řešit, jak moc přátelskej režim je v jaký zemi a tam pak certifikovat…

Ondřej
Host
Ondřej

Tak čínu rozhodně nepovažuji za normální civilizovanou zemi. A stou bránou je pravděpodobné, že se to v určitých ohledech změnilo, ale věřím, že v době, kdy začal LE s CRRC jednat tomu tak mohlo být. Zeman dostává v čínských médiích docela dost prostoru. Na druhou stranu, myslím, že v něměcku to budou mít s certifikováním těžší, Siemens si svůj trh docela chrání, takže věřím, že jim budou házet klacky pod nohy co to zákony povolí. Je otázka, jestli je to dobře nebo ne. Každopádně jsme na ty vlaky zvědavý a myslím, že LE využije i tu další opci, protože má… Číst vice »

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Přísnost německé certifikace se Siemensem moc nesouvisí, právě proto, že je to civilizovaná země.

Xaver
Host
Xaver

Siemens si svůj dost chrání, a proto v Německu můžeme vidět vlaky od všech evropských výrobců včetně Škody. Aha.

X 1
Host
X 1

Odřej
Když se pozorněji podíváš na Německý glajze, tak uvidíš jasnou převahu Bombardier a Stadler. Dokonce i Alstom toho má víc. Siemens má víceméně jen vlaky ICE a Desira. Ale už opět pomalu vstupuje do regionálky. Začaly jezdit patrová Desira HC a v přípravě je Mireo.

Alexandr Mikulka
Host
Alexandr Mikulka

Vlaky v Německu certifikuje Siemens? Takže třeba Bombardier nebo Alstom jsou bez šancí? Úžasně jednoduché vidění světa.

Gajda
Host
Gajda

Za takový peníze asi ne. Mimochodem, Flix taky založili jen tři děti z Německa a jak ta Evropa zatím na silnici zezelenala.

HOCKEY
Host
HOCKEY

Predevsim by mely jejich jednotky navstivit mycku. Spinava okna mnoho pozitivnich dojmu z cesty neprinasi…

Luke
Host
Luke

Nefunguje

Ondra
Host
Ondra

Chápu správně, že Leo by chtěl jezdit do 5 let více než s 300 jednotkama?

Luke
Host
Luke

Ne, ale že tu bude 300 číňanů

Bivoj
Host
Bivoj

Jenže, co když zavřou Babiše, a pak padne i ta jeho 75% sleva?

X 1
Host
X 1

Hmm. Zavřou Babiše a padne 75% sleva z tarifních jízdného. Přijde Kalousek a bude 75% přirážka. A teď si vyber. 😉

dada
Host
dada

kdyz uz se mluvi o Leosich, jak to vypada s tema jejich Cankajsek-vlakama? vi se neco? jak prochazi zkousky?

K.S.
Host
K.S.

Takže provokovat se budem 😀 Jak to vlastně vypadá s uchycením se přezdívky pro ty jednotky?

eLKá
Host
eLKá

Ale no tak, nepleťte si Čínskou republiku a Čínskou lidovou republiku. Resp., rozhodně to nedělejte v té lidové, prý to nemusí být bezpečné.
Pár měsíců zpět tu někdo navrhl přezdívku Leo Ce Tung, které se mě osobně velmi líbí.
Jak je to se zkouškami – ano, také by mě to velmi zajímalo a informace o sázce, že do pěti let bude po Evropě jezdit 300 čínských vlaků by mohla pana Sůru motivovat se u LE zeptat, když už ho k podobnému kroku nevybídl citát o provozu Siriusů během léta 2020. Pravda, šlo o citát ze zdroje, který-zde-nelze-jmenovat.

Dalibor
Host
Dalibor

Čankajšek je pěkný jméno, v Číně to byla velká historická postava!

eLKá
Host
eLKá

Jenže na výrobu Siriusu shlížel Mao Ce Tung a ne Čankajšek. I když by mohlo být zajímavé co by na dotaz „Jak se vám jelo ‚Čankajškem‘?“ reagoval velvyslanec lidové Číny… Já bych to ale neriskoval 😉

dada
Host
dada

ja bych se ho sklidem zeptal. Pro se prizpusobovat nekomu kdo neni ochoten se v nicem take prispusobit?

Sch
Host
Sch

Čankajšek je na aktuálně Taiwanu a víte jak jen ten název některé proudí.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Čankajšek ja aktuálně víc jak 45 let po smrti a ty se nauč dát dohromady větu.

Brzdič zániku
Host
Brzdič zániku

Neco takového, jako je Leo Express, s jeho ekonomickými výsledky nemá na trhu vůbec existovat. Táta jde zachránit ten dlouholetý amaterismus. Mimochodem, momentálně údajně neplatí ani ČMŽO za opravy motoráků a Arriva je trochu nervózní 😊

Tronda
Host
Tronda

Takže v neděli nevyjedou? Nebo jen nevydrží do Vánoc?

Bpee
Host
Bpee

Do švestek!!!!

Marek Janík
Host
Marek Janík

On to není ani tak amatérismus, jako spíš ekonomicky velmi nekriticky pojatý dětský sen….

Hezky česky
Host
Hezky česky

1 miliarda obrat, s tím už se pracovat dá, jistá známka velikosti. Češi mohou být rádi, že k RJ bude do soutěží na liberalizaci zanedbaných železnic vstupovat další hráč. Navíc dotovaná doprava kraji a státem, kdy 3/4 nákladů hradí daňový poplatník a jen ten zbytek musí vydělat dopravce, je to pravé terno pro všechny v řetězu. Banky v dnešní době jistě půjčí daleko raději a navíc v době kdy sedí na nánosech levných prachů, kdy mají zajištěný příjem od dotací. Celé to korunuje to, že linky provozuje neefektivní, zastaralý, drahý státní dopravce ČD. Evropa dojela na konečnou se státními zadluženými… Číst vice »

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Jenže množí češi budou raději volat to pom, aby zkrachoval a ti co pro něj makali skončili na dlažbě. Ať táhne do h-. A když se to opravdu stane, tak budou skákat radostí, u prvního piva. U druhého brečet, že tady čechům nic nepatří, všecko sežrali cizáci. Přitom to byli oni sami, kdo to tak chtěl v kroku prvním.

Hezky česky
Host
Hezky česky

Ono si člověk musí vybrat, oboje se jaksi vylučuje. Zatím se stát za 20 let od opo smlouvy (zemanoidní socialismus s tváří, nebo co to zavedl) chová k českým podnikatelům macešsky. Těžko se tuzemci konkuruje pozvaným subjektům buďto s daňovými prázdninami, zdarma vybavenou průmyslovou zonou a příspěvky na činnost (tedy montovny), kdy zisk navíc teče vlastníkům mimo ČR a nic se tu nevrací kromě spálené země, či státním zakrnělým podnikům, které zase mají za sebou dotace. Či dokonce už i vlastní stát se tak rozbujel, saje daně soukromého sektoru, aby ty hladové nafachčenka po úřadech a zaostalých školách a jinde… Číst vice »

Oldřich Sládek
Host
Oldřich Sládek

Teda s vámi bych si rád popovídal. Možná byste měl vědět, že v současné době a v ČR neexistuje zisková komerční osobní doprava, všichni jsou nějakým způsobem závislí na dotacích všeho druhu a typu.

Jediný skutečně „soukromník“, co jezdí za své, je nákladní dopravce a je lhostejno, kdo ho vlastní. Výše zmíněné tvrzení totiž platí pro státní i soukromé subjekty bez rozdílu.

Ale že ten pád z výšky bude bolet, o tom žádná. Čekám průvan na trhu ve výši jedné třetiny firem.

Hezky česky
Host
Hezky česky

To si nemyslím, začíná se prosazovat to, že díky rostoucí kupní síle, se začíná i doprava po kolejích vyplácet i na komerční riziko a za druhé, když stát odsává občanovi 60% příjmů, tak logicky peníze musí chybět, proto dopravu zpětně částí prostředků dotuje. K tomu experimentu, aby byl spravedlivý, by jste musel nechat občanům peníze, které jim berete, pak by sice doprava stála daleko více, ale také by občanovi zbylo daleko více peněz. Jasné jak by experiment dopadl, když mu vezmete na dopravní obslužnost stovku a vrátite skrze různé pokroucené dotace 50 na dopravní obslužnost, tak 50 by občanovi zbyla… Číst vice »

Původní Pražák
Host
Původní Pražák

„když stát odsává občanovi 60% příjmů, tak logicky peníze musí chybět, proto dopravu zpětně částí prostředků dotuje“

Něco mi říká, že občané, kterým stát odsává příjmy, se jen z části překrývají s občany, kterým stát masivně dotuje jízdné.

Hezky česky
Host
Hezky česky

Pokud vím, tak z linek vypravovaných v ČR je drtivá většina dotovaná kraji či MD, na komerční riziko tam toho moc není.
Babišné se neomezuje jen na dopravu po kolejích a jeho přínos pro nárůst cestujících je minimální, dejme tomu, že je to dodatečný bonus pro seniory, studenty a dopravce. Ten základní profit tvoří pracující a dotace státu na linky.

eLKá
Host
eLKá

Bohužel platí, že každé přerozdělování něco stojí a pokud pravidla přerozdělování (chcete-li dotací) jsou nastavena špatně, tak jde o sakra drahý špás. Viz „stropy“ na dotace jízdného, dědickou daň (její správa je dražší, než se na ní vybere), nebo připravovaný výběr DPH u zásilek ze zahraničí na 22 Eur (to samé s tím rozdílem, že tady se to ví už od začátku).

K.S.
Host
K.S.

Míst jak a kde by se EU mohla zadlužit je ještě požehnaně. A EU snad ani tak ne, ta je snad z principu v plusu stále, ale jednotlivé země jsou různě zadlužené a s jistým čarováním by se to dalo řešit. Například by se dala upravit pravidla pro rozšíření eurozóny a povinnosti zavedení eura. Což by hned mohlo přinést nějaké změny ukazatelů. Další možností by byla automatizace a nebo jiné kroky ke stažení výroby zpět do Evropy, když si to vezmete, tak z pevninské Číny se k nám, pokud jsou čísla správná, dováží zboží za asi 580 mld korun, vyvážíme… Číst vice »

Hezky česky
Host
Hezky česky

Se omlouvám, ale o ekonomii víte prd, jako většina občanů a já nemíním o ní diskutovat. Zatím z ní berete pozitiva a negativa jdou pod koberec, přijde čas, kdy trh přijde koberec vyklepat.
Pouze jsem popsal pár věcí z ní vyplývající k dopravě.

K.S.
Host
K.S.

Mě se neomlouvejte že nechcete odpovídat. Lidí kteří tvrdili podobné věci jako vy jsem viděl už neúrekom, loni, před deseti lety a ono pořád nic. Nezapomínejte také na to že se tu v posledních X desetiletích vytvořilo ve společnosti napětí a ono roste, u nás, na západě a klidně se to může převrhnout ne ve volný trh, ale v socialismus jak řemen a nedivil bych se tomu. Je mnohem pravděpodobnější že nějaká extremistická strana postupně převezme vládu, než že si s tím trh poradí. Podívejte se co třeba požadují lidé v Berlíně, nepožadují redukci regulací a uvolnění výstavby, požadují naopak… Číst vice »

Hezky česky
Host
Hezky česky

Co jsem popsal jsou jasné věci, není tam nic spekulativního. K budoucnosti nemám logicky dost faktů, jako malej, bejt v nějaké místnosti analytiků se superpočítači na Wall Street s se zadanými všemi faktory, které se stále aktualizují, tam jasno mají. Proto tam vydělávají milion dolců za sekundu a 80 procent retailu, což je ještě milosrdné číslo na budoucnost, je v mínusu. Dneska se tyto věci algoritmizují, trendy jsou jasné, pouze se liší průběh a čas. Uvidíte ten šrumec, až třeba v Praze bude stát metr nemovistosti 150 táců a slítne to po krizi na 10 procent stavu, no můžem se… Číst vice »

K.S.
Host
K.S.

A co třeba takové ty menší společnosti typu KDS, nebo jiné, které provozují v zásadě jenom speciální vlaky na objednávku?

Ano, souhlasím, ještě bude muset na trhu dojít k nějakému pročištění, ale to je snad součástí běžného ekonomického vývoje, ne?

Alexandr Mikulka
Host
Alexandr Mikulka

Oldo, přestaň plácat nesmysly.

K.S.
Host
K.S.

Jenže tady to dost smrdí těmi cizáky už teď a to ne moc přátelskými. Zkuste to číst mezi řádky. A tady by pád LE asi nikoho moc na dlažbu neposlal. Buď by si tu společnost, někdo převzal, nebo by lidé přešli k někomu jinému. Železničního personálu je nedostatek.

Daniel Novák
Host
Daniel Novák

Zase nějaké pochybné čínské peníze, podobně jako v případě Unimexu?
A Milouš si zase bude honit triko nad ‚investicemi“…

Martin K.
Host
Martin K.

U nás doma, cca tři týdny zpět u večeře:
Syn: „Hele, táto, rozbili se mi vláčky, mohl bys mi je opravit?“
Já: „Zase?! Nic nebude, když nevíš jak se k nim chovat.“
Máma: „Táto, prosím, koukni na to, vždyť jej to tak baví.“ (syn potahuje a kouká smutně)
Já: „No tak jo, co s tím máš?“

Jak tak koukám, tak ve všech rodinách to je stejné. Jen u nás to je dřevěná vláčkodráha a syn má 4 roky.

Kolodvorník
Host
Kolodvorník

OK, to je komentář dne, týdne, měsíce, roku 😀

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Mno hledají výkonného ředitele. Tak se přihlaste, ne?

Martin K.
Host
Martin K.

Netřeba, jsem plně vytížen jinými funkcemi ve firmách mého syna. CEO stavební firmy „Duplo pod postelí“, Provozní ředitel dopravní firmy „Vláčkodráha vede všude“ a poslední dobou také malíř firmy “ Odstraňujeme dětské graffiti“.

Jirka
Host
Jirka

Buďte rád, že Vás nezaměstnali jako pomocnou sílu do Vláčkodráhových opravných závodů: „Tatíí, nejede zaseee“. Bysme se potkali na směně.

Martin K.
Host
Martin K.

Klasické opravy bateriových vláčků na dřevěné vláčkodráze:
1) vlasy a chlupy z koberce namotané na osičce tak, že se netočí
2) ozubené kolečko se posunulo na osičce, tedy se protáčí a vlak nejede
3) ulomené drátky k motorku (musí se pájet proklatě tenké/úsporné drátky), protože jsem to kvůli bodu 1 a 2 předtím 10x rozebíral

Než jsem se vypracoval na provozního ředitele, tak jsem musel začít od píky! 😀

sledovatel webu
Host
sledovatel webu

Jiří Kocurek: Nechcete to zkusit raději sám, vy, vševěde abyste ten průšvih pomohl úspěšně dovršit? Třeba by vám pak za odměnu dali třeba víčko od konzervy!

Sitgestravel
Host
Sitgestravel

„Novotný starší má být zítra zvolen předsedou představenstva, což je poměrně nečekaný krok. Dříve uváděl, jak si už rád užívá života rentiéra.“ No co jineho mu taky zbyva, kdyz Leos mladsi zdroje nashormazdene na rentu uspene pali v masinkach.

AAA
Host
AAA

Povolání? – Uhlobaron. No, to musí být zajímavý povolání… Mě to baví!